Piritu - 1.000.0002019-08-22 13:22:52 // 11210
Így van, a két váltó nem azonos ligában játszik.
Tbi Gabesz2019-08-22 12:17:03 // 11209
A multiair milyen tuneteket produkalt mikot tonkrement ?
pettinke2019-08-22 11:43:04 // 11208
Ég és Föld a Giulietta 6-os TCT-je meg a Giulia 8-as ZF-je.
Mármint, a Giulia az egekben van :-) sokkal jobban kitalálja, mit szeretnél, és gyorsabban is vált, meg simábban, mint a TCT. A fülekkel ugyanúgy bármikor bele tudsz nyúlni, ha szeretnéd. De nem igazán kell. A kanyar előtti motorfékkel szoktam szórakozni, meg az előzés előtti visszaváltással, de amúgy nem kell.
És mindezzel együtt a TCT egy nagyon jó váltó! Miért mondom? Mert előtte a 2016-os Honda Civic 5-ös automatáját is használtam, ami egy kalap kaki :-)
Mármint, a Giulia az egekben van :-) sokkal jobban kitalálja, mit szeretnél, és gyorsabban is vált, meg simábban, mint a TCT. A fülekkel ugyanúgy bármikor bele tudsz nyúlni, ha szeretnéd. De nem igazán kell. A kanyar előtti motorfékkel szoktam szórakozni, meg az előzés előtti visszaváltással, de amúgy nem kell.
És mindezzel együtt a TCT egy nagyon jó váltó! Miért mondom? Mert előtte a 2016-os Honda Civic 5-ös automatáját is használtam, ami egy kalap kaki :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-22 10:39:29 // 11207
Kiváncsi leszek a Giulia-s tapasztalatokra majd hosszabb távon. Jelenleg én is úgy vagyok vele, hogy jó az automata, de ha autózni akarok egy rendeset, kirakom manualba és a fülekkel váltok. Egy program képtelen kitalálni, hogy én épp kanyar előtt fékezek és vissza szeretnék kapcsolni, és motorfékkel beérkezni. Maga az egész érzés, hogy nem az és akkor történik, ahogy szeretném, elrontja az egészet. És nem csak szerpentinen, egy sima, átlagnál kanyargósabb úton én már húzom manualba. Fülekkel váltva már kerek a világ, érdekes módon a váltás pici késedelmét megszokja az ember, az nekem pl nem zavaró. A kézi váltós gépészkedés pedig más világ. Mai modern autóban nem feltétlenül vágyok rá.
petbalog2019-08-22 10:10:58 // 11206
Nekem 191 ezer km van a Multiairben, de egy percig nem bántam meg, hogy ezt vettem, érezhetően erősebb mindenhol a 120-asnál, fogyasztása pedig nálam 7.4 l/100km 42 ezer km után. Multiair modult 160 ezer körül cseréltettem, arra mindenképp el kell tenni azt a 300 ezer ft körüli összeget, de azon kívül semmi baja, nulla olajfogyasztás van és a turbóm is tökéletes állapotú, 10 ezrenként cserélek olajat (Motul). TCT-vel nem tudom milyen lehet, rosszat nem hallani azokról a váltókról, én 175 lovas dízelben próbáltam olyat, nem rossz, sőt, de azért nem egy 2019-es szintű automata gyorsaság szempontjából. Ja és a 175 lovas dízel és a Multiair ugyanúgy mennek kb. :)
Piritu - 1.000.0002019-08-22 07:23:36 // 11205
nem jó a link, szóval
Piritu - 1.000.0002019-08-22 07:22:36 // 11204
Egy kiadós szerpentinezés után ezt írtam.
Mindettől eltekintve a hétköznapi életben jól vizsgázott, tette a dolgát. Beülsz, beteszed N-be, elmész vele 1000 km-t és kiszállsz. Közben nincs a váltásra gondod. Nagyon gyorsan vált kézi váltóval ilyen gyorsan nem lehet. Amit nem tud az az hogy te mit akarsz majd csinálni. A kormányfülek kellenek hogy jelezni tudd a szándékodat. (A Giulia automatája ezt valahogy másként oldja meg, ott nem hiányzik.)
Személy szerint a megtett 16xezer km alatt nem szerettem bele, de nem is bántam meg hogy TCT-s kocsit vettem.
Mindettől eltekintve a hétköznapi életben jól vizsgázott, tette a dolgát. Beülsz, beteszed N-be, elmész vele 1000 km-t és kiszállsz. Közben nincs a váltásra gondod. Nagyon gyorsan vált kézi váltóval ilyen gyorsan nem lehet. Amit nem tud az az hogy te mit akarsz majd csinálni. A kormányfülek kellenek hogy jelezni tudd a szándékodat. (A Giulia automatája ezt valahogy másként oldja meg, ott nem hiányzik.)
Személy szerint a megtett 16xezer km alatt nem szerettem bele, de nem is bántam meg hogy TCT-s kocsit vettem.
Josh.812019-08-21 23:31:38 // 11203
Köszönöm mindenkinek a számomra bíztató hozzászólásokat és véleményeket.
Igy már biztosabb a 170es Multiair vétele.
És a duplakuplungos(TCT) váltó milyen a Giulietta-ba? Ilyen esetleg van valamelyikőtöknek az Alfájában? Kicsit vonakodom tőle, sosem volt duplak.váltóval szerelt autóm. 1.8 Tbi Deltát vezettem anno, abban meggyőző volt a TCT..és tetszett. Viszont a Hatos kézi a 2.4 166-ban nagyon jól muzsikált és még a feleségem 1.4benya 100 lovas Fiat 500L-ben is tűrhető és használható a manuális 6 kiosztása. De Én is öregszem:) és egyre hasznosabbnak találom az 'autómata' váltókat.
Pro-kontra..? Köszönöm.
A 245 lovas Giulietta Tbi-khez létezik TCT váltó, vagy csak 6os kézi?
Ismét köszönöm skacok, hali
Igy már biztosabb a 170es Multiair vétele.
És a duplakuplungos(TCT) váltó milyen a Giulietta-ba? Ilyen esetleg van valamelyikőtöknek az Alfájában? Kicsit vonakodom tőle, sosem volt duplak.váltóval szerelt autóm. 1.8 Tbi Deltát vezettem anno, abban meggyőző volt a TCT..és tetszett. Viszont a Hatos kézi a 2.4 166-ban nagyon jól muzsikált és még a feleségem 1.4benya 100 lovas Fiat 500L-ben is tűrhető és használható a manuális 6 kiosztása. De Én is öregszem:) és egyre hasznosabbnak találom az 'autómata' váltókat.
Pro-kontra..? Köszönöm.
A 245 lovas Giulietta Tbi-khez létezik TCT váltó, vagy csak 6os kézi?
Ismét köszönöm skacok, hali
Tbi Gabesz2019-08-21 19:41:53 // 11202
Kinek a pap kinek a papne . 159 1.9 JTDM em volt elotte . Elég sokat koltottem ra . Megfogadtam hogy csak benzinest veszek . Lekopogom eddig nem koltottem ra semmi pluszt . 130 ezer van benne. Nekem bevalt es nagyon jo motor .
szelod92019-08-21 18:39:10 // 11201
Állítólag Multiair betegsége van ember Szlovákiában a határ mentén. Érdi bontós Peti említette. Egy komplett szerviz kb 500 euró körül mozog. Végül én dízel mellett döntöttem, de hasznos lehet tudni ezt is😁
Tbi Gabesz2019-08-21 17:39:20 // 11200
Vedd meg nyugodtan a vilagbol kimennek . Nekem bevalt ez a motor.10 ezrenkent olajcsere es nem lesz gond vele.
Tbi Gabesz2019-08-21 17:36:24 // 11199
Csak nem :))) ugy 250 e be kerul
Piritu - 1.000.0002019-08-21 17:20:00 // 11198
Van itt olyan cartárs aki már többször cserélt :-(
Tbi Gabesz2019-08-21 17:09:27 // 11197
Nekem 170 lovas van . Nincs vele gondom . Amit mondanak az a multiair modul. Ez huzos aron van . De ennyi .
Piritu - 1.000.0002019-08-21 16:27:04 // 11196
Fel kéne tennem a szemüveget ha telón olvasok :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-21 15:51:48 // 11195
Én csak egy rövid benyomást szereztem a Giulietta-ról, de azonnal érezhető különbség, hogy a Giulietta közvetlenebb. A kanyar sebességet ki tudja... de a 159 tényleg olyan, ahogy Előd írja. Nem igazán érezhető, hogy meddig feszítsd a húrt. Irgalmatlan gyors, de nem minden a kanyarsebesség. :-) Két teljesen külön világ a két autó. Nekem a Giulietta hagyományos értelemben Alfásabb érzés volt. A 159 egy higgadt profi, ami helyetted dolgozik. Nem úgy kanyarodsz, hogy érzed, hanem hogy "úgyis megoldja". Ugyanezt kapod gyorsításkor is. A Giulietta (1.4 M.air) vidáman vágtat, 240 lóból átülve nekem mosolyt csalt az arcomra. A 159 még nagy dízellel, chipelve sem ad ilyet egy pillanatra sem. Nem azért, mert nem megy jól, csak nem igazán érződik. Abban fékezéskor jön át az információ, hogy mennyivel voltam gyorsabb épp bárkinél. Gyorsításkor pedig a tükörben összemenő autók jelzik, hogy valószínűleg nagyon megy. Előnye, hogy az utazási betegségben szenvedők nem lesznek benne rosszul erősebb tempón sem :-)
Josh.812019-08-21 15:15:24 // 11194
Igen, arra gondoltam.. :) És a TCT váltóra, meg ezek kombinációjára.
Dieselt nem szeretnék, azért köszi!
Dieselt nem szeretnék, azért köszi!
szelod92019-08-21 14:10:49 // 11193
Szerintem félreértetted. A benzines 1.4 Tb 170 lovasra gondolt (Multiair)
Piritu - 1.000.0002019-08-21 14:07:30 // 11192
A 2.0-ás motorral nincs semmi gond. Nem nagyon van gyerekbetegsége, talán az egy hűtő fedele.
Ha egy jó kocsi érdekel az enyém holnaptól Győrben lesz a Rieglernéll. Tudom ajénlani.
Ha egy jó kocsi érdekel az enyém holnaptól Győrben lesz a Rieglernéll. Tudom ajénlani.
Josh.812019-08-21 13:44:52 // 11191
Sziasztok.
Rengeteg blogot és hozzászólást elolvastam, de hátha kapnék valami más infót is, hogy a 170 lovas Multiair motor mennyire sérülékeny instabil motor esetleg?Ezt a teljesítményt szeretném magamnak a 120-as helyett. Esetleg a TCT válltóval..?! Kinéztem 2 Giuliettát Bp.-en ezekkel a motorokkal és TCT- váltóval vel. Ha nem beszélnétek le róla akkor elhozom az egyiket ha megegyezünk..:)
Köszönöm az infókat és segítséget. Remélem mihamarabb csatlakozni tudok a Ti csapatatotokba is a 166 után.
Üdv.
Rengeteg blogot és hozzászólást elolvastam, de hátha kapnék valami más infót is, hogy a 170 lovas Multiair motor mennyire sérülékeny instabil motor esetleg?Ezt a teljesítményt szeretném magamnak a 120-as helyett. Esetleg a TCT válltóval..?! Kinéztem 2 Giuliettát Bp.-en ezekkel a motorokkal és TCT- váltóval vel. Ha nem beszélnétek le róla akkor elhozom az egyiket ha megegyezünk..:)
Köszönöm az infókat és segítséget. Remélem mihamarabb csatlakozni tudok a Ti csapatatotokba is a 166 után.
Üdv.
szelod92019-08-18 10:12:26 // 11190
Nem könnyű ez az összehasonlítás, mert a 159 alatt nekem komplett állítható futómű volt, nagyon letekerve és keményítve. Az szinte nem is rúgózott, ezért nagyon stabil volt. A Giulietta alatt is van egy 30 millis Eibach ültetés, de az nem kemény. Eddig az a tapasztalat, hogy lehet ezzel is gyorsan kanyarodni, de más stílusban kell vezetni. Kicsit jobban lehet érezni a határait az autónak. A 159 minden előjel nélkül csúszott meg, és amikor megcsúszott akkor nagyon meg kellett fogni. Hiába volt benne minden elektronika. Viszont nekem a 19es kerekek és 16V motor volt benne. Ugyanebben a stílusban bő egy, literrel evett többet nálam. A rekordom 6,2 volt vele pályán.
tdemeter2019-08-17 18:06:23 // 11189
Nekem pályán volt ugyanannyi a 159-el is. Olyankor nagyon kevés korom termelődik, szerintem az teljesen normális
tdemeter2019-08-17 18:04:00 // 11188
És kanyarodni is kanyarodik úgy? Bár nekem nem valószínű hogy lesz ilyen autóm már (bár ki tudja még mi lesz) de mindig is kíváncsi voltam erre a kérdésre. Egy időben szemeztem nagyon egyel, aztán nem lett belőle semmi.
szelod92019-08-17 11:11:32 // 11187
Két hét alatt beleszaladt a gépbe 3000 km. Eddig a nagy átlag 6 literen áll, a legutóbbi német út pedig 5,8 a fedélzeti computer szerint. Ezzel nagyon elégedett vagyok. Hasonló körülmények között a 159 legalább egy literrel többet evett volna. Sajnos a fékeket nem sikerült megvasalni, úgyhogy az új tárcsa-betét szett már meg van rendelve. Eleinte féltem attól, hogy nem lesz annyira kényelmes az ülése, mint a 159 TI-nek hosszútávon, de kellemeset csalódtam. Ebben is abszolút jól érzem magam. Ami még meglepő az a dinamikája az autónak. Sokkal könyebben indul meg nagy tempóról, mint az 59 (fizika)
Egyelőre nem bántam meg :D
Egyelőre nem bántam meg :D
szelod92019-08-11 12:03:51 // 11185
Köszönöm a segítséget. Sikerült megtalálni. Az autó 2012/9 havi, megnéztem és tényleg azt a cikkszámot dobja, amit te is írtál. Akkor ezt rendelem végül. Köszi mégegyszer :)
KrTibi2019-08-11 11:56:54 // 11184
Vagy ez, vagy 2012 közepén volt a váltás, utána a GDB1648 (77366389) kell. Eperben a nyereg sorában jobb oldalt kattints a kék ikonra, utána mutatja a nyerget robbantva, benne a betét szettel.
Piritu - 1.000.0002019-08-11 10:11:01 // 11182
Nekem eddig a gyári is és az utólag betett kombó is "pulzált" közepes fékezésnél. Kellett nekik vagy 10e km mire beálltak. Pár komolyabb fékezés (200-0) látványosan javít a helyzeten.
Piritu - 1.000.0002019-08-11 10:09:07 // 11181
A 2,0 rövidebb ciklusokkal dolgozik mert kisebb a dpf úgyhogy teljesen rendben van.
szelod92019-08-11 09:26:12 // 11180
380 km volt az utolsó ciklus a DPF-nek. Ez 95%-ban városi használatban ment bele. Mennyire normális ez? Az előző tulajdonos 1300kmerekről beszélt, de ő csak pályázott. Az előző autóm 159 1.9 JTD 300-950 kmeres ciklusokkal dolgozott.
szelod92019-08-10 09:12:07 // 11179
Ez is szóba került, viszont a szervíz számlákat böngészve megtaláltam, hogy 35 ezer kilométerrel ezelőtt voltak cserélve a fék alkatrészek. Igaz autópályás volt a kocsi, de inkább az új felé hajlok. Eddig Bosch - Bosch kombinációt nézegettem.
tdemeter2019-08-09 20:40:34 // 11178
Alfa András, 06705273983. Nekem ő javította meg annó, nagyon megbízható és korrekt autóvillamossági szerelő, kimondottan alfakkal foglalkozik. Írj neki sms-t ha nem veszi fel. O tud beszerezni gyári kábel köteget ami tovább bírja mint a foltozas. Ezúton is üdvözlöm:-)
farki62019-08-09 16:31:02 // 11177
Sziasztok!
Elnézést, ha már volt. Segítségetek szeretném kérni. A szokásos csomagtérajtó kábelszakadás tartós megjavítására keresek megbízható villanyszerelőt Budapesten. A márkaszervizben egyszerűen nem tudják hosszú távon orvosolni a bajt. Forrasztgatják, tákolgatják, de negyedévente újra és újra előjön valami világítási hiba. Láttam a fórumon, hogy ügyesebb cartársak saját maguknak megcsinálják, de nekem se szakértelmem, se időm hozzá. Köszi előre is a tippekért.
Elnézést, ha már volt. Segítségetek szeretném kérni. A szokásos csomagtérajtó kábelszakadás tartós megjavítására keresek megbízható villanyszerelőt Budapesten. A márkaszervizben egyszerűen nem tudják hosszú távon orvosolni a bajt. Forrasztgatják, tákolgatják, de negyedévente újra és újra előjön valami világítási hiba. Láttam a fórumon, hogy ügyesebb cartársak saját maguknak megcsinálják, de nekem se szakértelmem, se időm hozzá. Köszi előre is a tippekért.
G-MANN🍀2019-08-09 11:59:36 // 11176
17-es mankóban fér csak el. BOSE mélynyomó
Jimmi T.2019-08-09 11:52:52 // 11175
A csere során a Brembo lyuggatott 330-as tárcsára és a Brembo betétre cseréltem.
Megbízható helyen , baráti szerviz cserélte , emberi áron .
A bekoptatós kímélős első 300 km ellenére , pulzáló lökések jelentkeztek a pedálon fékezéskor. visszavittem leszedték , egy esztergályos érintőre vette , és azóta semmi gond .
Megbízható helyen , baráti szerviz cserélte , emberi áron .
A bekoptatós kímélős első 300 km ellenére , pulzáló lökések jelentkeztek a pedálon fékezéskor. visszavittem leszedték , egy esztergályos érintőre vette , és azóta semmi gond .
pettinke2019-08-09 09:05:10 // 11174
érdekes, az árlista alapján a 16-os mankó és a BOSE kizárják egymást, de a 17-es nem :-)
szelod92019-08-09 00:09:29 // 11173
Köszönöm a válaszokat.
Turbónyomást megtaláltam, működik is szépen. Elkezdek keresni akkor ilyen pótkerék szettet.
Sajnos a fékeket szemrevételezve nem tűnt kopottnak sem a tárcsa, sem a betét. Viszont a számlák alapján 34 ezer kilométerrel ezelőtt voltak cserélve elől. Meg is mérték a fékerőt (lásd csatolt kép) és egyértelműen látszik a hiba. Fékekből ti milyet használtok?
Az antenna szár cserés lett, egy állatnak nagyon megízlett a vége...
A váltógombom kopott. Azt vagy újra fújom, vagy cserélem. Meglátom...
Valamint elég erősen elgondolkodtam egy pár QV logón. Elvégre látszatra nagyon hasonló (van valami különbség??) és a teljesítmény is közel azonos.
Turbónyomást megtaláltam, működik is szépen. Elkezdek keresni akkor ilyen pótkerék szettet.
Sajnos a fékeket szemrevételezve nem tűnt kopottnak sem a tárcsa, sem a betét. Viszont a számlák alapján 34 ezer kilométerrel ezelőtt voltak cserélve elől. Meg is mérték a fékerőt (lásd csatolt kép) és egyértelműen látszik a hiba. Fékekből ti milyet használtok?
Az antenna szár cserés lett, egy állatnak nagyon megízlett a vége...
A váltógombom kopott. Azt vagy újra fújom, vagy cserélem. Meglátom...
Valamint elég erősen elgondolkodtam egy pár QV logón. Elvégre látszatra nagyon hasonló (van valami különbség??) és a teljesítmény is közel azonos.
KrTibi2019-08-08 19:28:03 // 11172
Létezik. 159 vagy Giulietta 17-es mankókerék kell neked, a nagy Brembo nyergek miatt. A Bose mélynyomó belemegy a 16-osba is, de azt csak hátsó tengelyre tudod feltenni. Bose hifis autókban az emelő egy zsákban az egyik oldalsó fakkban, a szerszámok a szőnyeg alatti tálcán vannak egy szivacs betétben.
Zolibácsi2019-08-08 18:47:25 // 11171
rádió tükrözést ki kell kapcsolni hozzá a műszerfalon és utána lesz elérhető
Piritu - 1.000.0002019-08-08 15:35:46 // 11170
Nem biztos hogy üt. A nagyféknek elég sok kell hogy összeérjen. Pont olyan mintha ütne a tárcsa.
szelod92019-08-08 14:20:12 // 11169
Köszönöm a válaszokat, kipróbálom. Következő kérdésem az lenne, hogy létezik-e pótkerék Bose mélynyomóhoz? Jelenleg csak egy javító szettem van hozzá, de a pótkerék megnyugtatóbb lenne :D Valamint féktárcsa-féknyereg kombinácóra mi vált be nektek? Nagyfékes verzió. Most Brembo tárcsa és Brembo betét kombó van fent, de sajnos ütnek a tárcsák, hiába újszerűek.
pettinke2019-08-08 11:09:21 // 11168
ha D-módba rakod a DNA választót, akkor a jobb bajusz végén lévő gombbal lapozható képernyők közül az egyik a turbónyomás lesz.
Piritu - 1.000.0002019-08-08 03:28:12 // 11167
Nekemakkor teszi oda ha D-be teszem
szelod92019-08-08 00:54:28 // 11166
Igen. Csak még nem volt időm itt frissíteni a dolgokat
RomeoOne2019-08-08 00:29:37 // 11165
A 159-et eladtad már?
szelod92019-08-08 00:16:59 // 11164
Friss tulajos kérdés következik :D Hogy lehet kirakni a műszerfalra a turbónyomást? Több helyen láttam már, de nem találom a módját.
KrTibi2019-08-07 22:24:09 // 11163
Ha belefér egy esetleges Multiair modul csere (~250e ft+munkadíj), akkor vedd, sokkal jobban megy, és picit kevesebbet is fogyaszt, mint a sima TB.
Mozes872019-08-07 19:12:28 // 11162
Sziasztok.Giulietta vásárlás előtt állok.Körülbelül 4.000.000 ft-ig tudok nyujtózkodni.Abba kérném a segítségeteket ha esetleg van eladó akkor osszatok meg velem.Amiről szó lenne.2015-nél ne legyen idősebb 1.4 TB . A Multiairről lebeszéltek erről esetleg vélemény?Előre is köszönöm a válaszokat.Aki esetleg küldeni leírást küldhetitek az e-mail címemre is. baros6@gmail.com
Kazes☻2019-08-07 08:28:55 // 11161
Csudálatos, grat és sok boldog km-t kívánok! :)