finom kis MiTo reszlet, a Giulian is elferne.. :)
a kis gumi utkozo megakadalyozza ,hogy az anyosulesen a nem hasznalt ov
kocogjon a B oszlopon.
zgi5212022-01-15 16:41:26 // 6389
tdemeter2022-01-12 11:28:52 // 6388
Szia!
Én itt szoktam kotorászni cikkszámok után.
Kicsit hülye a rendszer, mert engem véletlenszerűen kiléptet, de jobbat nem tudok perpillanat.
Én itt szoktam kotorászni cikkszámok után.
Kicsit hülye a rendszer, mert engem véletlenszerűen kiléptet, de jobbat nem tudok perpillanat.
xbazsix2022-01-11 21:48:22 // 6387
Nagyon szépen köszönöm, holnap mindenképpen felhívlak
Giuntini2022-01-11 21:39:19 // 6386
Vigye oda a kórság! Az 59-hez nem olcsók az alkatrészek, de azért egy MiTo, akármilyen QV, szóval ez bitang!
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-11 20:45:40 // 6385
csak úgy ránéztem a komplett féltengely 168000... ha a hátsó gátló szintszabályzós akkor 178000...
Piritu - 1.000.0002022-01-11 20:14:27 // 6384
Üdv a márkaszervizek világában :-)
Piritu - 1.000.0002022-01-11 20:14:09 // 6383
Van itt az Amore-n elhivatott alkatrész kereskedő, kérj ajánlatot tőle.
Giuntini2022-01-11 20:06:57 // 6382
Azért ez már mekkora rablóbanda!
xbazsix2022-01-11 19:30:39 // 6381
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék kicsit,
Adott egy probléma: 2010 Mito Qv jobb eleje fura hangot ad illetve bizonytalan a kormány
Szerviz vizsgálat után megállapították, hogy jobb féltengely a ludas komplett csere.
Ez mellé még kértem:
első féktárcsa + betét csere
Vezérlés, vízpumpa
Hátsó két lengéscsillapító
Az ajánlat vége 940.000Ft amit nem kicsit sokallok.
Tudnátok esetleg segíteni, hogy hol találom meg a pontos cikkszámát OEM számát a lengéscsillapítóknak illetve a féltengelynek?
A következő alkatrész árakat kaptam ajánlatban(engem a féltengely és a lengéscsillapító zavar igazán)
jobb féltengely(146,032)
jobb féltengely belső rész (112,542)
első féktárcsa + betét (32,683+11,865)
Vezérlés, vízpumpa (19,796+14,202)
Hátsó két lengéscsillapító (211,522/db)
Nagyon köszönöm a segítséget előre is
Üdv
Balázs
Érdeklődni szeretnék kicsit,
Adott egy probléma: 2010 Mito Qv jobb eleje fura hangot ad illetve bizonytalan a kormány
Szerviz vizsgálat után megállapították, hogy jobb féltengely a ludas komplett csere.
Ez mellé még kértem:
első féktárcsa + betét csere
Vezérlés, vízpumpa
Hátsó két lengéscsillapító
Az ajánlat vége 940.000Ft amit nem kicsit sokallok.
Tudnátok esetleg segíteni, hogy hol találom meg a pontos cikkszámát OEM számát a lengéscsillapítóknak illetve a féltengelynek?
A következő alkatrész árakat kaptam ajánlatban(engem a féltengely és a lengéscsillapító zavar igazán)
jobb féltengely(146,032)
jobb féltengely belső rész (112,542)
első féktárcsa + betét (32,683+11,865)
Vezérlés, vízpumpa (19,796+14,202)
Hátsó két lengéscsillapító (211,522/db)
Nagyon köszönöm a segítséget előre is
Üdv
Balázs
Kazes☻2022-01-08 20:30:40 // 6379
Több száz?! Haha... sosem volt... legalábbis egyszerre... Régóta mondogatom már, legyen csak egy... legalább nem kell lapozgatnotok, mehet minden egybe! :D
leopop32022-01-08 09:32:13 // 6378
Óriási +1
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-07 20:31:44 // 6377
Tudom, csak ezzel bezárod magad előtt a kaput. A 159-en innen és túl is vannak izgalmas Alfák. Sőt Alfán innen és túl izgalmas autók. Nem győzködlek, persze Te tudod hogy mi tesz boldoggá :-)
Kazes☻2022-01-07 20:13:16 // 6376
De nem te akarod venni, hanem Emil... neki is kell valami hasonlóan viszonyulni eme dologhoz! :)))
Piritu - 1.000.0002022-01-07 19:43:01 // 6375
én a 60 lovas Pandába ülök át és tök jó :-)
Ki lehet nyomni a szemét büntetlenül :-)))
Ki lehet nyomni a szemét büntetlenül :-)))
Giuntini2022-01-07 19:36:23 // 6374
Sajnos ez a paraszt keleti (még mindig) mentalitás. Hatalmas Suv-ok a szűk belvárosi utcákban, parkolni nem tudnak vele és mégis...
Kinek jó ez??
Kinek jó ez??
tdemeter2022-01-07 19:18:40 // 6373
Ez 95 ló és szívó, nem idegbeteg fiat motor de jól teszi a dolgát, a pirosnál pedig nem hallod/nem érzed, hogy jár alattad. Én pesten nyomom neki, kb 80-al max,de inkább lassabban.
Annyit azért tudjatok, hogy ezt az autót nem tisztelik az úton. Szerintem a mito is kb ilyen lehet és ha már itt tartunk, akkor lehet nem felesleges egy jól gyorsuló turbós vas a városban sem.
Olyan, hogy a kamionnal beállnak mögéd, letolnak ezerrel, busszal is, bármivel. Egy 159 után hatalmas váltás! Bárki lesajnál és kikezd veled, ha kisautód van.
Annyit azért tudjatok, hogy ezt az autót nem tisztelik az úton. Szerintem a mito is kb ilyen lehet és ha már itt tartunk, akkor lehet nem felesleges egy jól gyorsuló turbós vas a városban sem.
Olyan, hogy a kamionnal beállnak mögéd, letolnak ezerrel, busszal is, bármivel. Egy 159 után hatalmas váltás! Bárki lesajnál és kikezd veled, ha kisautód van.
Kazes☻2022-01-07 19:17:23 // 6372
Nem állítottam, hogy eladod... csak, hogy egyik nap azzal mész és másnap, vagy akár aznap átülsz a 77-esbe... hogy bírod-e, nem riaszt el a kontraszt... Bp.-re elég, mint már említettem. :)
tdemeter2022-01-07 19:13:45 // 6371
Sajna még nem volt időm sztárfotókat készíteni róla, de az autó összességében gyönyörű állapotban van. Fent sötét, az ablakok aljától lefele pedig a régi alfámhoz hasonló pezsgő színű.
Annyira ritka darab, hogy konkrétan fotót is alig találni ilyenről a neten.
Példaképp, az autoscout24.it-n böngészve több mint 2400 lancia ypsilont találtam eladót, de csak 4 olyan volt, ami ez a felszereltség.
Ha akarjátok holnap lemosom és felteszek róla 1-2 fotót :)
Még a designról és az olaszságról annyit, hogy a tulaj megtartotta a gyári katalógust is amit mellé adtak, abban van egy rész a rendelhető kiegészítőkről. Nem hittem el, de gyári kiegészítőként színben és anyagban hozzá illő női táskákat és férfi nyakkendőket is lehetett rendelni :)) Teljesen elmebeteg :)
Annyira ritka darab, hogy konkrétan fotót is alig találni ilyenről a neten.
Példaképp, az autoscout24.it-n böngészve több mint 2400 lancia ypsilont találtam eladót, de csak 4 olyan volt, ami ez a felszereltség.
Ha akarjátok holnap lemosom és felteszek róla 1-2 fotót :)
Még a designról és az olaszságról annyit, hogy a tulaj megtartotta a gyári katalógust is amit mellé adtak, abban van egy rész a rendelhető kiegészítőkről. Nem hittem el, de gyári kiegészítőként színben és anyagban hozzá illő női táskákat és férfi nyakkendőket is lehetett rendelni :)) Teljesen elmebeteg :)
Giuntini2022-01-07 19:08:05 // 6370
A 200-as az marad!!! Budapesten minek több 77 lónál???? Karacsonyfalván, ahol az autó közelenség!!!
Gyurinak! Ismersz engem, imadom a 159-et, a 2,4-et! Végre ha lehet, el akarok vele ismét jutni az imádott Olaszországomba, nyesni az autópályát!
Gyurinak! Ismersz engem, imadom a 159-et, a 2,4-et! Végre ha lehet, el akarok vele ismét jutni az imádott Olaszországomba, nyesni az autópályát!
Kazes☻2022-01-07 18:54:45 // 6368
Én most csak a /45-ös gumira gondoltam... és ahogy írod, főleg egy kezdőnek...
zgi5212022-01-07 18:52:04 // 6367
a 17 collra nincs mas valtomeret :(
zgi5212022-01-07 18:50:09 // 6366
gondolj egy kezdo lanyra aki ejjel sirva hiv fel hogy ket kereken defektje van
(escsak egy potkerek ugye)
persze nem a futomu hibaja , az utak
szegeny a kornyeken minden godrot ismer ahol a defektje volt hetekig inkabb kerulte
nem ment arra 😢
(escsak egy potkerek ugye)
persze nem a futomu hibaja , az utak
szegeny a kornyeken minden godrot ismer ahol a defektje volt hetekig inkabb kerulte
nem ment arra 😢
Kazes☻2022-01-07 18:45:16 // 6365
Adott esetben igen, ez is benne van a pakliban. :)
Kazes☻2022-01-07 18:44:29 // 6364
EZ nem a futómű hibája... /45-ös gumival! :)
Kazes☻2022-01-07 18:43:42 // 6363
Szerencséd volt... ennyi! :)
Kazes☻2022-01-07 18:43:02 // 6362
Ezt neked kell érezni, hogy majd milyen lesz a 200-as után a 77... de városban remek, az biztos! :)
zgi5212022-01-07 18:33:20 // 6361
sztem ez is faek pl a Giulia-hoz kepest, de pont a varosban , indulaskor
jobb hogy nem alulmotorizalt. a 77 paci sztem hatareset
pont azert fogyaszt tobbet adott esetben mert csak ot sebesseges
jobb hogy nem alulmotorizalt. a 77 paci sztem hatareset
pont azert fogyaszt tobbet adott esetben mert csak ot sebesseges
zgi5212022-01-07 18:28:11 // 6360
sajnos a rossz utak miatt nekunk kettos defekt volt a gyari 17 coll alufelnin a peres gumikon
raadasul zsir uj gumik voltak
nem bantam volna ha 15 v 16 coll ballonosabb lenne rajta:(
nem kizart hogy egyszer lecsereljuk
igy kifejezetten feszes a futomu, de ugy latom ez nem tul nyero
pl a lanyomnak, reszket mikor lesz megint defekt a xar utakon
mondta is a gumis hogy ez a gumi nem a msgyar utakra valo
205 45 R17
raadasul zsir uj gumik voltak
nem bantam volna ha 15 v 16 coll ballonosabb lenne rajta:(
nem kizart hogy egyszer lecsereljuk
igy kifejezetten feszes a futomu, de ugy latom ez nem tul nyero
pl a lanyomnak, reszket mikor lesz megint defekt a xar utakon
mondta is a gumis hogy ez a gumi nem a msgyar utakra valo
205 45 R17
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-07 18:24:38 // 6359
A kilométeren sok múlik az "állapotot veszünk" népmesével ellentétben. :-)
Nyilván azért nem ment szét nekem, mert valóban 118e km-es autót vettem. Mindegy hogy 16 évesen vettem annyival, számít. Nem egy agyonkarbantartott autó volt, és mégis bírta a turbó. Gyári lengőkarok, kuplung szolgált végig a 9 év alatt.
Aztán a 159. Valóban kis méteres volt az is, 125e volt benne amikor vettem. Amíg más össze vissza szívott a 2.4-gyel, én 5 évig mentem vele komolyabb bajok nélkül.
Egy autó 200e km-ig autó, aztán hobbi. Tudom sarkos állítás, de nagy átlagban azért közel van a valósághoz. Az eddigi Alfáim ezt az elméletet igazolják. beleértve az elsőt, amit 200e-rel vettem, nagyon szerettem, de ne adjuk össze, hogy mennyibe került :-) Mondjuk turbót azon sem cseréltem 180e km alatt..
Nyilván azért nem ment szét nekem, mert valóban 118e km-es autót vettem. Mindegy hogy 16 évesen vettem annyival, számít. Nem egy agyonkarbantartott autó volt, és mégis bírta a turbó. Gyári lengőkarok, kuplung szolgált végig a 9 év alatt.
Aztán a 159. Valóban kis méteres volt az is, 125e volt benne amikor vettem. Amíg más össze vissza szívott a 2.4-gyel, én 5 évig mentem vele komolyabb bajok nélkül.
Egy autó 200e km-ig autó, aztán hobbi. Tudom sarkos állítás, de nagy átlagban azért közel van a valósághoz. Az eddigi Alfáim ezt az elméletet igazolják. beleértve az elsőt, amit 200e-rel vettem, nagyon szerettem, de ne adjuk össze, hogy mennyibe került :-) Mondjuk turbót azon sem cseréltem 180e km alatt..
Giuntini2022-01-07 18:23:54 // 6358
Ismerem, húgomnak a Puntój 95 lova 16V, több mint 300 ezer van benne!
Igen, igazad van, de nekem a legfaékebb kellene! Városból ki sem menne!
Igen, igazad van, de nekem a legfaékebb kellene! Városból ki sem menne!
zgi5212022-01-07 18:20:44 // 6357
sztem ez tuti befuto jo hogy megtalaltad!milyen szinu?
zgi5212022-01-07 18:19:20 // 6356
nekunk volt 1.4 8V grande punto, komolyan sokkal jobb az 1.4 16V a Mito ban
sokkal elvezetesebb
fogyijuk hasonlo varosban es kivul egyarant, bannam a gyerekek foleg ha nem ez a motor
lett volna en kizarolag D ben megyek vele 😀
sokkal elvezetesebb
fogyijuk hasonlo varosban es kivul egyarant, bannam a gyerekek foleg ha nem ez a motor
lett volna en kizarolag D ben megyek vele 😀
Kazes☻2022-01-07 18:07:38 // 6355
És engem nem ismersz?! :P Mert ha mégis, akkor tudhatod, hogy az én húszon évesemen a hét év alatt épp a második turbó adja meg magát a nem csak napi budapesti városi forgalomtól... igaz kétszer annyi km van benne, mint a tiédben volt. Amúgy másfelől is hallom, olvasom, hogy bíz kell helyenként a Giuliettákon is turbózni... persze nyilván felhasználó függő is a dolog... de ezért preferáltam ismerősnél is, barátnál is és nálunk is a szívót ide a nagy faluba... mert különben meg mit érsz az erővel, amikor fél óra alatt araszolsz pár száz métert! :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-07 17:59:46 // 6354
Semmi baja a turbónak a várostól. A huszonéves TD-n nem ment tönkre soha. A 9 év napi városozás alatt az az ős öreg meghalós típusú turbó hibátlanul teljesített. Egy mai turbó lényegesen normálisabb szerkezet, nem mennek tönkre olyan könnyen. A benzines sima fix geós, semmi komplikáció. Egyedül a fogysztás több, cserében van erő a gépben.
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-07 17:55:20 // 6353
Emil, ismered a véleményem XD
A 2.4-et eladod, és beülsz egy benzines Giuliettába. Valami egytulajos faceliftes keveset futottba. Két napig fogod visszasírni a "vonulós autót". Aztán boldogan hajtod, és nem kell a szerelőn gondolkozni, meg hónapokig a szaladgálós autóval Balatonra járni. Hanem lenne egy jó autó ami mindenben kiszolgál.
Persze, tudom, én meg ismerlek Téged... XD De akkor is ennek lenne értelme.
A 2.4-et eladod, és beülsz egy benzines Giuliettába. Valami egytulajos faceliftes keveset futottba. Két napig fogod visszasírni a "vonulós autót". Aztán boldogan hajtod, és nem kell a szerelőn gondolkozni, meg hónapokig a szaladgálós autóval Balatonra járni. Hanem lenne egy jó autó ami mindenben kiszolgál.
Persze, tudom, én meg ismerlek Téged... XD De akkor is ennek lenne értelme.
Kazes☻2022-01-07 17:55:18 // 6352
Meggondolandó... főleg annak, aki úgy vezet :P... én szerintem félnék egy utolsó pillanatban elkapott jobbra kanyarodó lámpánál... nehogy felboruljak! :)
Kazes☻2022-01-07 17:52:24 // 6351
Az biztos, hogy parkolókirály! :D
Kazes☻2022-01-07 17:51:56 // 6350
Érden van most egy 135 lovacskás! ;) De valóban, én is ezzel értek egyet, hogy főleg városban minek a turbóval vacakolni... sima szívó és királyság! :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-07 17:51:19 // 6349
Amúgy a billegés a Budapesti utakon előnnyé válhat, mert ezek szerint van rugózása. A mcpherson futóműves autóknál nagyon ritka, hogy valaminek rugózása és útfekvése is legyen egszerre. Ilyen szaladgálós verdánál már én is a rugózást választanám, pláne 77 lóhoz. A Lanciák beltéri anyagai általában jók, szépek a részletmegoldások, és ugyanazt a technikát kapod prémium milliővel, mint a konszerntársaknál.
A MiTo komolyabb autónak hat, biztos jobb élmény vele száguldozni, de jóval drágábbak is. Ha csak olaszos feelingben dugóban közlekedni kell, meggondolandó.
A MiTo komolyabb autónak hat, biztos jobb élmény vele száguldozni, de jóval drágábbak is. Ha csak olaszos feelingben dugóban közlekedni kell, meggondolandó.
Giuntini2022-01-07 17:41:41 // 6348
Osztom! Én Shadin 135 lovasát próbáltam, nekem magyon tetszett! A 77 lovas azért lenne befutó, mert igénytelen és egyszerű!
1,6 és 1,8 milliós kategória az, amelyért már érdemes elmenni megnézni. Azok is 10-11 évesek, de ha igaz, lehet találni köztük 100 méter körüli futásúakat.
Olajcsere, vezérlés csere utána alapban benne van.
1,6 és 1,8 milliós kategória az, amelyért már érdemes elmenni megnézni. Azok is 10-11 évesek, de ha igaz, lehet találni köztük 100 méter körüli futásúakat.
Olajcsere, vezérlés csere utána alapban benne van.
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-07 17:41:28 // 6347
Azt a topicot sem olvassa senki, itt meg beleillett a beszélgetésbe. Szerintem épp ideje megszüntetni a rengeteg topicot, nincs már több száz fórumozó. :-)
tdemeter2022-01-07 17:29:08 // 6346
Igen, ez egy hintaló a mitohoz képest !
Én egyedül megyek, nagy ritkán beül mellém valaki, nekem nem szűk, pont elég.
Parkolókirály!
Én egyedül megyek, nagy ritkán beül mellém valaki, nekem nem szűk, pont elég.
Parkolókirály!
Kazes☻2022-01-07 17:25:37 // 6345
No, hát erre van a Félig Off-os autók (egyéb olasz autók) topic! :D
Amúgy én is nézegettem, de szvsz kicsi, legalábbis nekünk kicsi volt... a MiTo jobb, de ízlések és pofonok megint csak... és a MiTo nem billeg úgy és szépen halad, nekem nagyon tetszett a 77 és a 155 lovas verzió is... mindössze azért nem lett, mert csak 3 ajtós és az momentán nem jó nálunk még második autónak sem feltétlenül. De aki sokat megy egyedül, vagy másodmagával, tökéletes! :)
Amúgy én is nézegettem, de szvsz kicsi, legalábbis nekünk kicsi volt... a MiTo jobb, de ízlések és pofonok megint csak... és a MiTo nem billeg úgy és szépen halad, nekem nagyon tetszett a 77 és a 155 lovas verzió is... mindössze azért nem lett, mert csak 3 ajtós és az momentán nem jó nálunk még második autónak sem feltétlenül. De aki sokat megy egyedül, vagy másodmagával, tökéletes! :)
Gergely2022-01-07 17:09:11 // 6344
Mindenképpen elgondolkodtató, köszi az infót! :)
tdemeter2022-01-07 16:19:42 // 6342
Talán emlékeztek rá, de nemrégiben én is MiTo-t keresgéltem rohangálós városi autónak.
Jártam is kereskedésről kereskedésre, de vagy túl magasra tettem a lécet, vagy a nagy autóhiányban minden értékelhető példányt eladtak már, (vagy túl sóher voltam, nem tudom), de nem találtam olyat ami tetszett volna. Mígnem el nem jutottam abba a kereskedésbe, ahol egykor a 159-est is vettem. És hát itt egy elég vicces dolog történt: a mitot nézegetve ott állt egy Lancia Ypsilon is. Nem láttam olyan autót még sosem, Lanciát sem, gondoltam ha már ott vagyok, akkor megnézem milyen. Annyit tudtam róla, hogy egy kvázi halott cég, aki olasz belpiacra gyárt fiat alkatrészekből autókat és hogy az olaszok kedvelik, veszik is máig.
Beleültem és baromira megtetszett. Kicsi, de belül tágas, elegáns és ízig-vérig olasz eleganciával felvértezett kis dög volt. Az ára pedig pont a fele volt a MiTo-hoz képest, pedig korban azonos. 102.000 km.
Napokig nem hagyott nyugodni, aztán visszamentünk a párommal megnézni.
Felhívtam a régi Alfás szerelőmet, hogy tud-e bármit az ypsilonokról. Azt mondta, hogy gyakorlatilag egy fiat panda, alkatrészekben is, motorban is van átjárás a kettő között.
Egy baja volt, hogy nem volt automata (a MiTo is itt vérzett el nálam). De annyira jó állapotú volt, 1.2 8v, pöccre indult, az összes létező szervíz papír megvolt hozzá számlákkal együtt, benne volt az utolsó olajcsere, a vezérlés stb, nagyon gondos gazdája lehetett.
Úgy voltam vele, hogy ha egyet alszok még rá, illetve megnézem milyen is egy ilyen ypsilon komolyabb felszereltségben. Aznap még egy címre tudtam elmenni, Dunaharasztiba ahol árultak egy Ypsilon 2-es,2007-est fullextrásan (platino felszereltség, 1.4. 16 szeleppel)
Amikor odaértem, tudtam h nem lesz megállás, könyörgött, hogy elvigyem.
Gyönyörű alcantara+bőr ülésekkel, fehér bőr bevonatú műszerfallal, panoráma tetőablak, tolatóradar, 2 zónás klímával, automata fényszóró+automata ablaktörlő, blu&me, city szervó, Bose hangrendszer (6+1 hangszóró),tempomat. Ezenkívül bicolor, felül más színű. Az oldalán egyetlen egy sérülés volt, egy rányitás, de az pont nem érdekelt már :)
Így lett hát a mitoból lancia ypsilon. Az a félelmetes benne, hogy nem sajnálom. A MiTo drágább lett volna és nagyobb is.Ezzel olyan helyekre is beparkoltam, hogy el sem hiszem. Érzést tekintve ez is olaszos: mosolyogva vezeted, de nem azért mert letolsz vele egy gázfröccsre akárkit, inkább van benne valami olyan érzés ami régen megvolt, de már elmúlt. Kicsit lusta, kicsit imbolyog, 130-nál pedig halálfélelmed van benne de annyira autó és annyira olasz pont mint egy alfa!
Amit ráköltöttem, az a szokásosok: vezérlés, olaj, szűrők, 2 db kerékcsapágy, ablaktörlők.
1 gazdás német tulaja volt. Sosem volt törve és minden számlát odaadtak mellé.1 éves 4 évszakos vredestein gumikkal és vadi új fékekkel kaptam.
A blu&me egység beázott benne (az autó valahol beázik, még nem találtam meg hol) ami miatt nem működött, azt litvániából rendeltem hozzá harmad áron mint amennyiért itthon adták volna, illetve vettem még bele egy, a cd váltó helyére dugható bluetooth+kihangosító egységet is ami borzasztóan bevált.
A bose nem elmondható mennyire szépen szól. Nem tudom megállni hogy ne írjam ezt, de állítom, hogy a Giulia HK-hoz képest is szebben szól, pedig csak 7 hangszóró, nem 14.
Nem kényelmes túlzottan, mert az ülések nem tartanak kanyarban és nincs benne könyöklő, ez a két dolog ami szerintem negatívum.
A kis 1.4-es fogyasztását tekintve szigorúan városban használva 6.8-at evett ami szerintem tök jó.
Tudom, ez nem Lancia fórum, de sokan szeretik itt az olasz autókat, gondoltam hátha érdekel mást is milyen is egy ilyen vas. Nekem bejött !
Jártam is kereskedésről kereskedésre, de vagy túl magasra tettem a lécet, vagy a nagy autóhiányban minden értékelhető példányt eladtak már, (vagy túl sóher voltam, nem tudom), de nem találtam olyat ami tetszett volna. Mígnem el nem jutottam abba a kereskedésbe, ahol egykor a 159-est is vettem. És hát itt egy elég vicces dolog történt: a mitot nézegetve ott állt egy Lancia Ypsilon is. Nem láttam olyan autót még sosem, Lanciát sem, gondoltam ha már ott vagyok, akkor megnézem milyen. Annyit tudtam róla, hogy egy kvázi halott cég, aki olasz belpiacra gyárt fiat alkatrészekből autókat és hogy az olaszok kedvelik, veszik is máig.
Beleültem és baromira megtetszett. Kicsi, de belül tágas, elegáns és ízig-vérig olasz eleganciával felvértezett kis dög volt. Az ára pedig pont a fele volt a MiTo-hoz képest, pedig korban azonos. 102.000 km.
Napokig nem hagyott nyugodni, aztán visszamentünk a párommal megnézni.
Felhívtam a régi Alfás szerelőmet, hogy tud-e bármit az ypsilonokról. Azt mondta, hogy gyakorlatilag egy fiat panda, alkatrészekben is, motorban is van átjárás a kettő között.
Egy baja volt, hogy nem volt automata (a MiTo is itt vérzett el nálam). De annyira jó állapotú volt, 1.2 8v, pöccre indult, az összes létező szervíz papír megvolt hozzá számlákkal együtt, benne volt az utolsó olajcsere, a vezérlés stb, nagyon gondos gazdája lehetett.
Úgy voltam vele, hogy ha egyet alszok még rá, illetve megnézem milyen is egy ilyen ypsilon komolyabb felszereltségben. Aznap még egy címre tudtam elmenni, Dunaharasztiba ahol árultak egy Ypsilon 2-es,2007-est fullextrásan (platino felszereltség, 1.4. 16 szeleppel)
Amikor odaértem, tudtam h nem lesz megállás, könyörgött, hogy elvigyem.
Gyönyörű alcantara+bőr ülésekkel, fehér bőr bevonatú műszerfallal, panoráma tetőablak, tolatóradar, 2 zónás klímával, automata fényszóró+automata ablaktörlő, blu&me, city szervó, Bose hangrendszer (6+1 hangszóró),tempomat. Ezenkívül bicolor, felül más színű. Az oldalán egyetlen egy sérülés volt, egy rányitás, de az pont nem érdekelt már :)
Így lett hát a mitoból lancia ypsilon. Az a félelmetes benne, hogy nem sajnálom. A MiTo drágább lett volna és nagyobb is.Ezzel olyan helyekre is beparkoltam, hogy el sem hiszem. Érzést tekintve ez is olaszos: mosolyogva vezeted, de nem azért mert letolsz vele egy gázfröccsre akárkit, inkább van benne valami olyan érzés ami régen megvolt, de már elmúlt. Kicsit lusta, kicsit imbolyog, 130-nál pedig halálfélelmed van benne de annyira autó és annyira olasz pont mint egy alfa!
Amit ráköltöttem, az a szokásosok: vezérlés, olaj, szűrők, 2 db kerékcsapágy, ablaktörlők.
1 gazdás német tulaja volt. Sosem volt törve és minden számlát odaadtak mellé.1 éves 4 évszakos vredestein gumikkal és vadi új fékekkel kaptam.
A blu&me egység beázott benne (az autó valahol beázik, még nem találtam meg hol) ami miatt nem működött, azt litvániából rendeltem hozzá harmad áron mint amennyiért itthon adták volna, illetve vettem még bele egy, a cd váltó helyére dugható bluetooth+kihangosító egységet is ami borzasztóan bevált.
A bose nem elmondható mennyire szépen szól. Nem tudom megállni hogy ne írjam ezt, de állítom, hogy a Giulia HK-hoz képest is szebben szól, pedig csak 7 hangszóró, nem 14.
Nem kényelmes túlzottan, mert az ülések nem tartanak kanyarban és nincs benne könyöklő, ez a két dolog ami szerintem negatívum.
A kis 1.4-es fogyasztását tekintve szigorúan városban használva 6.8-at evett ami szerintem tök jó.
Tudom, ez nem Lancia fórum, de sokan szeretik itt az olasz autókat, gondoltam hátha érdekel mást is milyen is egy ilyen vas. Nekem bejött !
Giuntini2022-01-07 15:44:49 // 6341
Nem is a fogyasztás a leglényegesebb szempont, hanem a faék egyszerűség, és az olcsó fenntarthatóság. A városbarát használat!
Gergely2022-01-07 15:06:22 // 6340
pont tegnap néztem, a Spritmonitor szerint 7-8 közt elkér, helyzettől függően