Fórum >> Típusok >> Spider

1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Piritu - 1.000.0002020-08-08 18:56:02 // 7574
"Mennyi km-t mentél az olajjal és milyen van benne? Esetleg kilóméterhez köthető az olajfogyasztás elindulása? "
- Motul 8100 x-Power 10W60 van benne tavasz óta. Az első kb. 2ezer km-en gyakorlatilag semmi sem fogyott, utána 1800-on több mit 1 liter. Ma 250 km-en jól látható a fogyás, azt mondom bő deci :-( Nem hinném hogy egy 2ezret futott olaj indítaná be a fogyást. A tavaly Selenia Racing volt benne, azzal is lett "bejáratva". A hegymászó túra majd 4e km alatt fél liter alatt maradt, egész évben 8e km-en volt 6 deci a fogyás, amit normálisnak tartottam.
"A bejáratás miként történt az új gyűrűkkel? (Terhelés, üzemállapotok, stb.)"
- Itthon mászkáltam vele vagy egy ezrest, általában a Balaton környékén a KRESZ-t betartva országúton. (Amúgy se szeretem neki tolni, arra ott a német autópálya.)
"Milyen gyártmányú gyűrűk kerültek rá? Az olajáteresztő 3 részes?"
- A márkát passzolnám, Csöri rakta be őket, emlékeim szerint 3 részes volt.
"Mekkora gyűrűhézagokkal lett összerakva a motor? Ki lett mérve mindegyik vagy csak felrakva a dugattyúkra?"
- Ezt is passzolnám. Amit láttam az az volt hogy a régi gyűrűn 0,8-1,0-es hézagok voltak. Józska bá mutatott egy újat, annál 0,1 körül volt.
"A hengerfalat áthónoltátok...?"
- Nem lett bántva, mert a hónolás még jó volt. Amit láttam amikor ott voltam, hogy mindegyik hengerben mindenhol tisztán látszottak a vonalak.
"Henger végig lett mérve, nem e ovális stb.?"
- nem tudom, hogy Csöriék mértek-e valamit
"Szelepvezetők meg lettek mérve és a szelepszár szimmeringek cserélve?"
- Szimmeringek lettek cserélve, plusz a szelepet meg lettek tisztítva.
"Mértél sürítési végnyomást a motoron most?"
- nem, itthon nincs cuccom hozzá
"Mennyi kartergázod van melegen?"
- Járó motornál működik az elszívás, ha leveszem az olajkupakot akkor ott szívja be a lebegőt. Leállítva jól láthatóan "füstöl"

Menet közben figyeltem a kipufogót a tükörben, de nem láttam füstöt. Se padlógázas kigyorsításnál, se motorfék alatt/után.
9 db csevegős hozzászólás elrejtve
gyml2020-08-07 10:53:57 // 7564
Mikor nekem ette az olajat, akkor egy hosszabb városozás után mikor kiértem a főútra akkor kb 5000rpm felett 3.kban volt igazán látványos. A kipufogóban felgyűlt olajat kifújta/elégette a négy légáram. Kisebb fordulaton és újabb kigyorsításoknál már nálam sem látszott, mindig csak az első (esetleg második) gyorsításnál.
gyml2020-08-07 10:52:01 // 7563
Én nem vagyok szakértő, de szerintem ha nem számítana hogy alacsony fordulatnál (alacsony olajnyomásnál) is működik a dugattyúhűtés, akkor nem raktak volna oda szelepet, hanem csak egy sima cső lenne.
Ha folyamatosan nyitva van az szerintem azért is lehet káros, mert akkor alacsony fordulatszámnál annyival csökken az olajnyomás a motor felső része fele.
Én cseréltem mind a 4-et az én motoromban, az a biztos. :)
7 db csevegős hozzászólás elrejtve
Piritu - 1.000.0002020-08-06 09:38:37 // 7555
12e km-el ezelőtt hasonló olajfogyasztás miatt kapott új gyűrűket és szelepszár szimeringeket (meg hajtókar csapágyakat). A henger falán a hónolás még szinte eredeti volt, így a henger nem lett bántva. Utána szinte meg is szűnt, a tavalyi hegymászó túra majd 4e km alatt fél liter alatt maradt, egész évben 8e km-en volt 6 deci.
A szívócső gyakorlatilag száraz.
Hogy kellene működnie a PCV szelepnek? Kiszedtem, belefújta és érezhetően nyit-zár. Sajna arra nem volt időm hogy a fojtószelep mögé is benézzek, mer a PCV utána csatlakozik be. Az odavivő kis gumicső viszont belülről olajos volt.
[k i z z o]2020-08-06 08:05:39 // 7554
Én a gyári rendszert megszüntetem minden esetben és utólagos olajlecsapató tartályt szerelek be. Ez a 75 nordon is segített (az egy tipikusan olajfogyasztó motor, hasonlóan a TShez) és a V6on is beraktam egy Mocal tartályt. Így biztosan nem lesz baj ami alsó karternyomás növekedést tud okozni és a motor sem szívja be a kartergázból lecsapódó olajat / vizet bármi is alakul ki ott. Ez persze nem zöld, mivel a tartályokat kivezetem a külvilágba, de a motor alsó fele lélegzik, megfelelő keresztmetszeteken.

Az 1L olaj, ha kartergáz oldalról megy el, ott rendesen van kartergáz és a szívócsőben is kell legyen cucc, mert a lecsapató tartály ennyivel nem bír. Ezt ellenőrizd, de nem valószínű.

L4 Alfa motor a hengerfalon eszi meg, ha nem a blokk tömítetlen.

Ha teszt úton jársz, akkor mindenképp terheld a motort, hogy legyen olajfogyasztás, nem tudom a Balaton túrád részleteit, de a hágómászásban kapott a motor rendesen az biztos, elég meleg volt a motor, ha valamikor akkor ott fel tudta hordani az olajat.

Milyen beavatkozások történtek a korábbi olajfogyasztás megszüntetésére?
5 db csevegős hozzászólás elrejtve
HaNGyA2020-08-05 11:06:15 // 7548
Talányos...
Azért írj, ha találsz valami nyomot... 🙂
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
HaNGyA2020-08-05 09:37:21 // 7546
Mester!

Nem vagyok gépész, de a logika mentén gondolkodva, ha az a hiányzó olaj nincs a motorban, akkor annak valahol távoznia kellett. Vagy valahol elfolyik, akkor olajnyomok vannak a kocsi alatt. Vagy a kipufogó felé tud távozni, akkor olajpöttyös a kocsi hátulja és/vagy füstöl. Esetleg elegyedik a hűtővízzel, de az meg látszik a tágulási tartályban. Ha egyik sem, akkor annak az olajnak gyanús, hogy a motorban kell lennie... 😉
Mondjuk, egyszer én is bepánikoltam. Kb. egy hét után rutin ellenőrzés, és azt mutatja a nívópálca, hogy csak félig fényes. Döbbenet, újra leküldöm a szondát, mert tuti rosszul mértem, más nem lehet, és megint csak félig olajos. Elkeseredés, b@sszamázás, olajkeresés. Már tekerem lefelé a flakon kupakját, hogy beleborítom az egészet a francba, azt ott rohadjon meg a blokkban! Elegem van, eladom az egész miskulanciát és rollerrel fogok járni, amikor leesett, hogy, mint az egyszeri gépész, közvetlenül a motor leállítása után méricskéltem.
Tehát, befordultam a konyhára, rágyújtottam egy kávéra, közben lecsöpögött a blokkban az olaj, majd 10 perc múlva a Buddha nyugalmával újra pálcáztam egyet és lőn felső nívó... 😁
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Fornitore2020-08-04 21:21:18 // 7544
Basszus!Ez nem jó hír.Kiváncsi vagyok mi lehet , gondolom Te is🤔.Még ha nem most csináltattad volna!Na de így!
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Fornitore2020-08-03 22:51:38 // 7540
Mi ez a sztori?Erről lemaradtam.Phubiból eltünt az olaj?
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Giuseppe2020-08-03 20:22:05 // 7536
Nem felejtettem el , hogy neked ígértem a kárpitokat csak igazából nem tudom ,hogy mikor és hogyan juttassam el hozzád.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
pdenes2020-08-02 16:54:50 // 7532
Elvileg ez egy GIF lett volna, nem tudom miért nem mozog...na mindegy
pdenes2020-08-02 16:53:53 // 7531
Beszereltem a javított ablakemelőt, jobb mint újkorában :))

pdenes2020-07-29 20:30:16 // 7530
Igen, Zoli pontosan egy ugyanilyet épített be nekem, plusz meg is pöttyözte

Fornitore2020-07-28 23:26:51 // 7529
Kiálltam , tankoltam , bekészítettem és holnap a kissebbik gyerekkel nyomunk egy Kisoroszi túrát + pancsit.Megint érzem , hogy mennünk kell!
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Fornitore2020-07-28 13:55:52 // 7526
Szép munka😉
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak