Gábor1662006-04-05 18:59:09 // 470
Cgo:
Én is gondolkodtam, sőt bele is fogtam. Hidd el szinte reménytelen. Kb. egy éve volt ITT egy ilyen kezdeményezés, de érdektelenségbe fúlt. :-(
Ha fel tudod villanyozni a társaságot rám számíthattok.
Megkeresem a hozzászólásokat....
ystuc2006-04-05 18:58:21 // 469
Alfa 6??? Az hun van? ;-)
Cgo2006-04-05 18:56:46 // 468
az esztergomi talalkozon megragadta a figyelmem egy kerdes:
Hany Alfa Romeo tipus volt eddig?
Oszinten szolva meg soha nem talalkoztam ilyen listaval, viszont tudom, hogy az utobbi par evben milyen autok keszultek:
- Giulia
- Giulia GTA
- Giulia TZ
- 1750
- TI Super
- Spider Duetto
- 33/2
- 33/3
- 33 TT
- 2600
- Montreal
- Alfasud
- Alfetta
- ARNA
- 33
- 75
- 164
- 155
- 145
- 146
- 156
- 156 SW
- 166
- Spider
- GTV
- 147
- Crosswagon
- GT
- Brera
- 159
ez minden a 60-as evek ota, ezert termeszetesen 300 a helyes valasz... Ossze is tudjuk irni a teljes listat?
Lobot2006-03-22 20:24:39 // 467
Üvegtigris2006-03-22 12:15:30 // 466
Ja, bocsi most olvastam tovább és látom, hogy ystuc és Halesz is szólt neki, de nem baj így sem : )
Üvegtigris2006-03-22 12:12:41 // 465
Egy kis alfabemutató 3
A háború és az újrakezdés
Olaszország háborúba lépése után az Alfa Romeo is megpróbál talpon maradni, ezért átállnak háborús termelésre. A társaság háborús célponttá vált. Az üzemeket 1940-ben, 1943-ban és 1944-ben is bombatámadás éri. Az utolsó támadás hatalmas pusztítást végez és Portelloban leáll a termelés. A béke aláírása után lassan újraindul az élet. Az újjáépítéshez szükséges eszközöket gyártottak az Alfa Romeonál. Nyolcezer munkás tűzhelyeket, fémbútorokat és alkatrészeket készít. Először hajó- illetve repülőgépmotorok, majd 1946-ban az autók gyártása is elkezdődik. A 6C 2500-ast és a rozsdamentes acélból készült 158-ast gyártották, melyek még a háború előtti modellek voltak. Ennek ellenére a 158-as rengeteg Grand Prix-t nyer. Sikereinek megkoronázásaképpen 1950-ben az első Forma 1-es világbajnoki címet is elhódítja Farinával a volánnál. Farina társai a versenypályákon Fangio és Fagioli voltak. Ők voltak a legendás három F3
Az új modellekre sem kellett sokáig várni. A 6C 2500-as változatai a Villa d'Este és a Freccia d'oro (Arany nyíl) gyönyörű autók voltak. Utóbbi típusból volt Ranieri monacói hercegnek és az egyiptomi királynak is.
Az Alfa Romeo címere megint kisebb lett, 54 mm lett az új átmérője. A köztársaság kikiáltása után az emblémáról eltűntek a Savoyai-dinasztiára jellemző csomók, helyüket két hullámos vonal viszi át.
Folyt köv:)
A háború és az újrakezdés
Olaszország háborúba lépése után az Alfa Romeo is megpróbál talpon maradni, ezért átállnak háborús termelésre. A társaság háborús célponttá vált. Az üzemeket 1940-ben, 1943-ban és 1944-ben is bombatámadás éri. Az utolsó támadás hatalmas pusztítást végez és Portelloban leáll a termelés. A béke aláírása után lassan újraindul az élet. Az újjáépítéshez szükséges eszközöket gyártottak az Alfa Romeonál. Nyolcezer munkás tűzhelyeket, fémbútorokat és alkatrészeket készít. Először hajó- illetve repülőgépmotorok, majd 1946-ban az autók gyártása is elkezdődik. A 6C 2500-ast és a rozsdamentes acélból készült 158-ast gyártották, melyek még a háború előtti modellek voltak. Ennek ellenére a 158-as rengeteg Grand Prix-t nyer. Sikereinek megkoronázásaképpen 1950-ben az első Forma 1-es világbajnoki címet is elhódítja Farinával a volánnál. Farina társai a versenypályákon Fangio és Fagioli voltak. Ők voltak a legendás három F3
Az új modellekre sem kellett sokáig várni. A 6C 2500-as változatai a Villa d'Este és a Freccia d'oro (Arany nyíl) gyönyörű autók voltak. Utóbbi típusból volt Ranieri monacói hercegnek és az egyiptomi királynak is.
Az Alfa Romeo címere megint kisebb lett, 54 mm lett az új átmérője. A köztársaság kikiáltása után az emblémáról eltűntek a Savoyai-dinasztiára jellemző csomók, helyüket két hullámos vonal viszi át.
Folyt köv:)
Üvegtigris2006-03-22 12:10:08 // 464
Egy kis alfabemutató 2
Ferrari nem csak a versenypályákon segítette az Alfa Romeot. Közreműködésével 1923-ban sikerült elcsábítani a Fiattól Vittorio Jano tervezőt, aki három világhírű autót tervezett az Alfa Romeo számára. A hét éven keresztül verhetetlen P2-t, az 1929-ben és 1930-ban a Mille Miglia-n diadalmaskodó 1750-t és a P3-t, amely a pilóták kedvencévé vált.
1923-ban két legendás címer is születik. Ekkor jelenik meg először Sivocci autóján a Quadrofoglio, a fehér háromszögbe zárt zöld négylevelű lóhere, mely később az Alfa versenyistálló jelképévé válik. A másik esemény Enzo Ferrari június 17-én, a Savio körversenyen aratott győzelméhez fűződik. A versenyen jelen voltak Francesco Baracca világháborús hős szülei, akik egy pajzs alakú címerrel ajándékozták meg az Alfa Romeo pilótáját. Ferrari így emlékszik vissza: ?Amikor 1923-ban az első, Ravennában rendezett Savio körversenyt megnyertem, találkoztam Enrico Baracca gróffal, a háborús hős apjával, és édesanyjával, Paolina grófnéval. A grófné volt az, aki egyik napon így szólt hozzám: ?Ferrari, miért nem teszi fel fiam ágaskodó lovát az autójára? Szerencsét hozhat." Még mindig őrzöm Baracca fotóját a szülei aláírásával, akik átadták nekem az emblémát. A ló, miként most, akkor is fekete volt; én tettem hozzá a kanárisárga hátteret, ami Modena színe."
1926-ban Merosi, két évvel később Nicola Romeo is elhagyta a céget. A főtervező Jano lett. Ugyanebben az évben indul meg a tömegtermelés. Az Alfa Romeo egyre nagyobb népszerűségnek örvendett, évente ezer autót épített. Abban az időben az olasz össztermelés körülbelül 15 ezer volt.
Ferrari nem csak a versenypályákon segítette az Alfa Romeot. Közreműködésével 1923-ban sikerült elcsábítani a Fiattól Vittorio Jano tervezőt, aki három világhírű autót tervezett az Alfa Romeo számára. A hét éven keresztül verhetetlen P2-t, az 1929-ben és 1930-ban a Mille Miglia-n diadalmaskodó 1750-t és a P3-t, amely a pilóták kedvencévé vált.
1923-ban két legendás címer is születik. Ekkor jelenik meg először Sivocci autóján a Quadrofoglio, a fehér háromszögbe zárt zöld négylevelű lóhere, mely később az Alfa versenyistálló jelképévé válik. A másik esemény Enzo Ferrari június 17-én, a Savio körversenyen aratott győzelméhez fűződik. A versenyen jelen voltak Francesco Baracca világháborús hős szülei, akik egy pajzs alakú címerrel ajándékozták meg az Alfa Romeo pilótáját. Ferrari így emlékszik vissza: ?Amikor 1923-ban az első, Ravennában rendezett Savio körversenyt megnyertem, találkoztam Enrico Baracca gróffal, a háborús hős apjával, és édesanyjával, Paolina grófnéval. A grófné volt az, aki egyik napon így szólt hozzám: ?Ferrari, miért nem teszi fel fiam ágaskodó lovát az autójára? Szerencsét hozhat." Még mindig őrzöm Baracca fotóját a szülei aláírásával, akik átadták nekem az emblémát. A ló, miként most, akkor is fekete volt; én tettem hozzá a kanárisárga hátteret, ami Modena színe."
1926-ban Merosi, két évvel később Nicola Romeo is elhagyta a céget. A főtervező Jano lett. Ugyanebben az évben indul meg a tömegtermelés. Az Alfa Romeo egyre nagyobb népszerűségnek örvendett, évente ezer autót épített. Abban az időben az olasz össztermelés körülbelül 15 ezer volt.
Üvegtigris2006-03-22 12:08:05 // 463
Most találtam ezeket a hozzászólásokat az Off-os verdák, tapasztalatok topicban, amiket pikado tagunk írt, de szerintem ide jobban illik: )
Egy kis alfabemutató:)
A cégalapítás
Az Alfát 1910. június 24-én alapították a tönkrement Darracq autógyártó cég üzemében, mely Milánó Portello nevű negyedében állt. Ugo Stella irányításával épültek meg az első Alfák. A legelső modell a 24 HP volt. Kiváló vezethetősége és teljesítménye révén hamar hírnevet szerzett a cégnek. A 24 HP 1911-ben a versenypályákon is bemutatkozott. A Targa Florio versenyen a felverődő kövek miatt pilótája balesetet szenvedett, pedig közel állt a győzelemhez.
Az Alfa Romeo sorban adta ki modelljeit. 1912-ben a 15-20 HP-t, majd a következő évben a 40-60 HP-t. Giuseppe Merosi mérnök 1914-ben építette az első Grand Prix modellt.
A világháború kitörése visszavetette a céget. A gyár hadiipari termelésre állt át: lőszert, kompresszorokat és repülőgépmotorokat gyártott. A társaság 1915. december 2-án Nicola Romeo irányítása alá került. Romeo nápolyi mérnök és vállalkozó volt. A háború után szerszámokat és traktorokat gyártott az Alfa. A személyautók gyártása 1919-ig szünetelt.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
A cégalapításNagyszerű versenyzőkA fejlődésA háború és az újrakezdésNövekvő népszerűségA terjeszkedésGazdasági mélypont, sikerek a versenypályákonA Fiat konszernAz újjászületésA legenda folytatódik
1. oldal
A cégalapítás
Az Alfát 1910. június 24-én alapították a tönkrement Darracq autógyártó cég üzemében, mely Milánó Portello nevű negyedében állt. Ugo Stella irányításával épültek meg az első Alfák. A legelső modell a 24 HP volt. Kiváló vezethetősége és teljesítménye révén hamar hírnevet szerzett a cégnek. A 24 HP 1911-ben a versenypályákon is bemutatkozott. A Targa Florio versenyen a felverődő kövek miatt pilótája balesetet szenvedett, pedig közel állt a győzelemhez.
Az Alfa Romeo sorban adta ki modelljeit. 1912-ben a 15-20 HP-t, majd a következő évben a 40-60 HP-t. Giuseppe Merosi mérnök 1914-ben építette az első Grand Prix modellt.
A világháború kitörése visszavetette a céget. A gyár hadiipari termelésre állt át: lőszert, kompresszorokat és repülőgépmotorokat gyártott. A társaság 1915. december 2-án Nicola Romeo irányítása alá került. Romeo nápolyi mérnök és vállalkozó volt. A háború után szerszámokat és traktorokat gyártott az Alfa. A személyautók gyártása 1919-ig szünetelt.
A márka emblémáján a kezdetektől fogva a két jellegzetes milánói szimbólum, a kígyó és a kereszt volt a fő motívum. Ezeket fémes karima vette körül, melyen az ALFA és MILANO szavak voltak olvashatóak. Nicola Romeo érkezése után ez a felirat megváltozott: ALFA ROMEO – MILANO díszelgett az emblémán. 1920-ban készült el az első, Alfa Romeo emblémával díszített modell, a Torpedo 20-20 HP.
Egy kis alfabemutató:)
A cégalapítás
Az Alfát 1910. június 24-én alapították a tönkrement Darracq autógyártó cég üzemében, mely Milánó Portello nevű negyedében állt. Ugo Stella irányításával épültek meg az első Alfák. A legelső modell a 24 HP volt. Kiváló vezethetősége és teljesítménye révén hamar hírnevet szerzett a cégnek. A 24 HP 1911-ben a versenypályákon is bemutatkozott. A Targa Florio versenyen a felverődő kövek miatt pilótája balesetet szenvedett, pedig közel állt a győzelemhez.
Az Alfa Romeo sorban adta ki modelljeit. 1912-ben a 15-20 HP-t, majd a következő évben a 40-60 HP-t. Giuseppe Merosi mérnök 1914-ben építette az első Grand Prix modellt.
A világháború kitörése visszavetette a céget. A gyár hadiipari termelésre állt át: lőszert, kompresszorokat és repülőgépmotorokat gyártott. A társaság 1915. december 2-án Nicola Romeo irányítása alá került. Romeo nápolyi mérnök és vállalkozó volt. A háború után szerszámokat és traktorokat gyártott az Alfa. A személyautók gyártása 1919-ig szünetelt.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
A cégalapításNagyszerű versenyzőkA fejlődésA háború és az újrakezdésNövekvő népszerűségA terjeszkedésGazdasági mélypont, sikerek a versenypályákonA Fiat konszernAz újjászületésA legenda folytatódik
1. oldal
A cégalapítás
Az Alfát 1910. június 24-én alapították a tönkrement Darracq autógyártó cég üzemében, mely Milánó Portello nevű negyedében állt. Ugo Stella irányításával épültek meg az első Alfák. A legelső modell a 24 HP volt. Kiváló vezethetősége és teljesítménye révén hamar hírnevet szerzett a cégnek. A 24 HP 1911-ben a versenypályákon is bemutatkozott. A Targa Florio versenyen a felverődő kövek miatt pilótája balesetet szenvedett, pedig közel állt a győzelemhez.
Az Alfa Romeo sorban adta ki modelljeit. 1912-ben a 15-20 HP-t, majd a következő évben a 40-60 HP-t. Giuseppe Merosi mérnök 1914-ben építette az első Grand Prix modellt.
A világháború kitörése visszavetette a céget. A gyár hadiipari termelésre állt át: lőszert, kompresszorokat és repülőgépmotorokat gyártott. A társaság 1915. december 2-án Nicola Romeo irányítása alá került. Romeo nápolyi mérnök és vállalkozó volt. A háború után szerszámokat és traktorokat gyártott az Alfa. A személyautók gyártása 1919-ig szünetelt.
A márka emblémáján a kezdetektől fogva a két jellegzetes milánói szimbólum, a kígyó és a kereszt volt a fő motívum. Ezeket fémes karima vette körül, melyen az ALFA és MILANO szavak voltak olvashatóak. Nicola Romeo érkezése után ez a felirat megváltozott: ALFA ROMEO – MILANO díszelgett az emblémán. 1920-ban készült el az első, Alfa Romeo emblémával díszített modell, a Torpedo 20-20 HP.
Ruszi2006-03-14 21:19:12 // 462
Csak szex és más semmi.
Bg.2006-03-13 23:44:58 // 460
Azért remélem mielőtt bekerül a kérdések közé, valaki tényleg utánna olvas...
kando.2006-03-13 23:18:02 // 459
Helyes!
Látom, ez a B igencsak elszállt.. :(
mesa2006-03-13 23:15:36 // 458
Ez nem a diesel, hanem a common rail diesel.
Tommi2006-03-13 23:05:53 // 457
Jaja, van pár egomi és környéki "okostóni", de szépen odagyűlt az alfás csapat és elmagyaráztuk nekik a frankót :)
Poló2006-03-13 23:02:33 // 456
A diesellel kapcsolatos dolgok nem úgy voltak, hogy a Fiat kifejlesztette és eladta a Boschnak?
kando.2006-03-13 23:01:04 // 455
Köszi, megnéztem! ;-))
Látom, azért érdekes fórum az is.. :)
Tommi2006-03-13 22:56:43 // 454
Nem OFF ez :) Vagy csak félig :) És tény, hogy sokmindent adtak az autóiparnak az elmúlt 100 évben.
Bg.2006-03-13 22:54:51 // 453
Ezt nem vitatje senki.
A Bosch nagyon sok szabadalmat dologzott ki. Nem tudom tudjátok-e de pld a ködlámpa a fűtőszálas üveg és sereg ma már hétköznapi dolog az ő fejlesztésük volt. Vocs az off-ért:)
Tommi2006-03-13 22:50:19 // 452
De akkor is mi voltunk ott először, nem? :)
Bg.2006-03-13 22:47:47 // 451
A diesel szabadalomról pontosabban, A Fiat és a Bosch közösen fejlesztette ki, és mint sok Bosch szabadalom ez is elterjedt, de az együttműködés miatt a többi gyártó csak később használhatta fel. Tudtommal a következő 2 évvel rá a Mercedes volt - ekkor jött ki a CDI -vel jelzett diesel motor. Aztán mindenkinél kapott nevet. HDI, TDCI...
Tommi2006-03-13 22:42:01 // 450
Jaja, nero 166 és rosso GT :)
ystuc2006-03-13 22:34:08 // 449
És ha már filmek. A Csak szex és más semmi című magyar filmben is Alfa van!!! :-)
Tommi2006-03-13 22:29:10 // 448
Igazad van, ezt elírtam :)
Poló2006-03-13 22:23:58 // 447
Az első közvetlen befecskendezéses diesel motorról annyit:
nem a 156-ban volt először, hanem 1988(?)-ban a Fiat Croma-ban. A 156-ban a közösnyomócsöves (common rail) technológia mutatkozott be.
Mindegy. Olasz mindkettő :)))
kando.2006-03-13 22:19:56 // 445
Jó, persze, persze :)))
Csak azt majd írd meg, Tommi, ez melyik fórumban volt, mert kerestem, de nem találtam.. (biztos rossz helyen kerestem, meg rosszul is... :))
ystuc2006-03-13 22:17:55 // 444
Azért ezt nem volt nehéz kitalálni... :-)
kando.2006-03-13 22:13:33 // 442
Akkor Te írtad a hozzászólást ? :))
Tommi2006-03-13 22:12:41 // 441
Ja, ehhez még annyit tudajtok, hogy a srác aki kötekedett, nagy Pug fanatikus.
Tommi2006-03-13 22:04:32 // 440
Akkor íme az eredeti wiw-es hozzászólás:
Sziasztok!
Végigolvastam ezt az egymást és egymás autóját anyázó vitát, komolyan nem értelek Titeket. Anyázással meg fikázással mire mentek? Tessék ÉRVEKKEL alátámasztani a mondanivalót, mert olyat leírni, hogy szar ez vagy az az autó és ezt a szomszédom mesélte, aki látott már olyan embert, aki beszélt olyannal, aki olvasta, nos ez elég gáz. Nem titkolom, hogy nekem is a digókhoz húz a szívem :) Érdekességként szeretnék pár adatot megosztani Veletek és várom a cáfolatokat az "ellentábortól"...
Az Alfa Romeo versenymúltjáról néhány info:
- már az 1900-as évek legelején ott volt minden fontosabb versenyen, ekkor pl a Peugeot még csak bicikliket gyártott, ha jól tudom
- az 1927-1957 között rendezett Mille Miglia versenyeken máig az Alfa az abszolút csúcstartó, maga mögé utasította a Mercit, a BMW-t, a Jaguárt, az Auto Uniont (gyengébbek kedvéért az Audi ősét) és sok más márkát
- a Forma-1-es világbajnokság indulásakor rögtön az első két évben világbajnokok lettek és később csak azért szálltak ki, mert a kisebb kategóriás túraautó futamokon kívántak indulni
- a Ferrari az Alfa Romeoból nőtte ki magát, Enzo Ferrari eleinte versenyzett, majd autókat készített fel az Alfa Corse-nak (ez az Alfa Romeo gyári versenycsapata közel 100 éves múlttal) és az első Ferrarik is Alfa alapra épültek. A legenda szerint Enzo elsírta magát, amikor sikerült megvernie az Alfákat
- a Le Mans-i 24 órás versenyen is sokszor indultak és amelyik kategóriában neveztek, mindig nyertek
- a 60-as évek legendás GTA típusai összesen több, mint 300 versenyt nyertek világszerte, ennyi győzelemmel egyetlen más márka típusa sem büszkélkedhet
- a 90-es években a DTM-ben (német túraautó bajnokság) a 155-ös Alfák mindenkit aláztak és a Mercedesnek a mai napig nagy szívfájdalma, hogy saját, hazai, német bajnokságában nem tudta megszorítani az olasz autókat. És nyílt titok, hogy pár évre ezért is szüntették be a sorozatot, mert képtelenek voltak elviselni, hogy a saját, német sorozatukban holmi "szar digók" rendre elverik őket
- az elmúlt néhány év ETCC, illetve WTCC szezonját végignézve: az Alfa Romeo hosszú éveken keresztül nyert egyéniben és csapatban is, asszem összesen 4 vagy 5 éven keresztül uralták a mezőnyt, a BMW-nek pedig ez csak 2004-ben sikerült egyéniben, illetve tavaly egyéniben és csapatban
És néhány más olasz vonatkozású info:
Forma-1:
A Ferrari máig toronymagasan a legsikeresebb Forma-1-es csapat, sok rekordjukat még csak megközelíteni sem tudták a többiek. És most senki ne jöjjön azzal, hogy „persze, mert régóta ott vannak”. Az Arrows és a Minardi is több, mint 20 évig voltak a Cirkuszban, de még csak egy futamgyőzelemre sem telt nekik… :)
Rali:
Az istenített Peugeot-hoz kapcsolódva… Aki kicsit is járatos a rali világbajnokság történetében, az pontosan tudja, hogy a máig legsikeresebb raliautót Lancia Deltának hívják, 74 futamgyőzelemmel és 7, azaz HÉT világbajnoki címmel a tarsolyban. Ezt még csak megközelíteni sem sikerült a többieknek.
Év Autója:
A Fiat Auto összesen eddig 11 alkalommal zsebelte be a címet, második a PSA konszern 6 győzelemmel. Érdekességként: Audi kétszer, Merci és VW egyszer-egyszer nyertek…
És végül néhány utcai autós érdekesség:
- az Alfa Romeo már 1913-ban készített Twin Spark, azaz dupla gyújtógyertyás motorokat, ki és mikor volt a második? Valamikor pár éve jött ki a Honda ilyesmivel
- ja, Hondához kapcsolódóan, változó szelepvezérlést már a 20-as években csinált az Alfa, a VTEC mikor született?
- az első közvetlen befecskendezéses dízelmotor a 156-osban mutatkozott be 1998-ban. Azóta több autógyártó is átvette a technikát és jelenleg kb 30 más autóban is ez a motor ketyeg. Az össze többi überfasza dízel erre a Fiat által kitalált technológiára épül
- az Alfa Romeok hány szépségdíjat, kitüntetést, közönségdíjat, regionális Év Autója címet, legszebb autó címet nyertek? És a többiek mennyit?
- Pininfarina, Bertone, Zagato, Italdesign – mond valakinek valamit? A világ leghíresebb autótervezői és számtalan Alfán ott van a logójuk…
- hány világhírű filmben szerepelt az Alfa? Pl James Bond "Polipka" epizódja, legutóbb a "36" című francia film, a "Diploma előtt" Dustin Hoffmannal, mellesleg a fiatal színészt ez a film tette ismertté, aztán az eredeti "A Sakál napja" című filmben a bérgyilkos egy Alfa kardánjában csempészte át a fegyvert a határon, a "mai" filmek közül Matula felügyelő, Rex felügyelő (amik NÉMET filmek)
És akkor még nem beszéltünk DeDion-ról, transaxle-ről és hasonlókról...
ystuc2006-03-13 22:01:08 // 439
Jah... OK! Vágom már. Olvasom a cikket. :-)
Poló2006-03-13 22:00:40 // 438
Először volt a Giulietta, abból lett a Giulia. Amit a 70-es évek végén, 80-as évek elején gyártottak az ismét Giulietta lett.
Tommi2006-03-13 21:57:45 // 437
ystuc2006-03-13 21:57:14 // 436
Ahogy gondolod. Szerintem nagyon jól összeszedted a lényeget.
Tommi2006-03-13 21:55:48 // 435
Azt az írásomat én is elmentettem :) Feltegyem ide?
ystuc2006-03-13 21:53:14 // 434
De mondjuk akkor már volt Giulia, nem...?
Poló2006-03-13 21:48:06 // 432
Az AR 4 vezetője egy kocsmában üldögélt, az orosz herceg meg ott hencegett. Egyszercsak megszólalt:
Itt van négy Rómeó és nincs velük egyetlen Júlia sem!?
Négy évvel később az Alfa Romeo bemutatta a Giuliettát.
GEORGE2006-03-13 21:45:36 // 431
Ezt birom én is!!!!
Ha számukra a megdöbentő valóságot látják, akkor azt kiabálja, hogy hazugság!!
Ezeket mind lelkiszegényeknek hivom csak!
ystuc2006-03-13 21:43:44 // 430
Azzal nem vagyok képben teljesen.
Poló2006-03-13 21:41:20 // 429
Nekem a Giulietta névválasztásának legendája tetszik a legjobban :))
ystuc2006-03-13 21:39:24 // 428
Tényleg?
Amúgy van egy-két hitetlen munkatársam. Mikor a múltkor az iwiw-en az Alfa hőskoráról, eredményeiről, stb... írtál, azt lementettem, és az orruk alá dugtam. Az egyik nyelni nem tudott, annyira meglepődött, hogy ilyenek voltak, a másik meg azt mondta, hogy a fele hazugság... Persze ez nem igaz, de ő egy igazi hülye... Ez van... :-)
Poló2006-03-13 21:35:56 // 427
Én meg azt hittem, hogy az én autóm Milánóban készült...
Tommi2006-03-13 21:35:30 // 426
Olvassátok szorgalmasan, mert lehet, hogy Esztergomban szükség lesz Alfa történelmi tudásra is :)))
Tommi2006-03-13 21:34:28 // 425
De-de, jól mondod: Nápoly mellett Pomigliano-ban. Milánóban már nincs is termelés, a régi gyárépületek még megvannak, illetve ott van a múzeum.
ystuc2006-03-13 21:34:27 // 424
OK, rendben! :-)
Amúgy szerintem iszonyat jó ez a topic, még ha nem is pörgős... :-)
Tommi2006-03-13 21:33:21 // 423