ystuc2006-04-08 16:52:53 // 522
OK, de ezesetben még várnod kell, mert az újságmennyiség felénél sem tartok. :-)
ystuc2006-04-08 16:52:16 // 521
Tedi2006-04-08 16:41:03 // 520
Ha nem baj, akkor nem küldök mélt a kukacodra, de itt jelzek, hogy nekem mindegyikre igényt tartok :))
Köszi előre is!
ystuc2006-04-08 16:35:49 // 519
Ha esetleg valakinek kellenének nagyobb felbontásban, akkor eltudom küldeni. A kérésem csak annyi, hogy az illető dobjon egy mailt a kukacomra (oldalamon megtalálható), és hogy melyik cikket küldjem el. Akkor megy a válasz. A következő amit felfogok rakni, az szerintem nem nagyon lesz olvasható, mert eléggé apróbetűs... Szóval él az elöbbi felajánlás, ha valakinek kell... :-)
martin-i2006-04-08 16:31:41 // 518
baromi jok ezek a több mint tíz éves ujságcikkek...! Öröm őket olvasni és letölteni :), jó hogy feltetted!
ystuc2006-04-08 16:18:46 // 517
ystuc2006-04-08 16:03:01 // 516
Lehet, hogy játszanának mások is, de a győztes ebből a csapatból kerülne ki, az tuti. Amúgy az internet nagy segítség lenne, szóval akkoriban aki nem tudott valamit, az maximum a könyvtárakat bújhatta. Most ugye ez már nem így van...
ystuc2006-04-08 16:01:26 // 515
Tedi2006-04-08 15:58:20 // 514
Mér van nekem olyan érzésem, hogy egy ilyen játékon nagy eséllyel egy Amores kollega nyerne?! Mások úgyse játszanának :)))
ystuc2006-04-08 15:53:31 // 513
ystuc2006-04-08 15:45:25 // 512
ystuc2006-04-08 15:15:35 // 511
ystuc2006-04-08 15:08:25 // 510
Na igen... Erről nem én tehetek... :-DDD
Poló2006-04-08 15:00:36 // 509
"...és ezzel a Spider végsebessége 215 lóerő..." :-DDDDDDDDDD
ystuc2006-04-08 14:57:58 // 508
ystuc2006-04-08 14:53:05 // 507
Találtam régi újságokat itthon, a bennük lévő összes Alfa Romeo vonatkozású cuccot megpróbálom összeszedni és bescannelni. Ez persze idő, mert jó nagy halom újságom van és sajnos nincs mindegyikben Alfa...
Ezt már a csevegésbe beraktam, de hátha nem látta valaki. Reklám az 1994 decemberi Autó Kettő című újságból:
Ezt már a csevegésbe beraktam, de hátha nem látta valaki. Reklám az 1994 decemberi Autó Kettő című újságból:
GEORGE2006-04-07 21:10:26 // 506
A turbo nem gyenge darab!
Betonl@b-AlfaShop2006-04-07 21:09:36 // 505
Slowfeet2006-04-06 17:37:32 // 504
GT Ɨ|ѯ2006-04-06 17:28:09 // 503
Támogatjuk!:-))))))))
Töltsd fel tintával a billentyűid aztán GO!:-)))
Cgo2006-04-06 17:21:52 // 502
ki tudna ezeket jobb minosegben megszerezni? teljesen oda vagyok ertuk, csak eppen nyomtatasra alkalmatlan a meret
Slowfeet2006-04-06 17:10:14 // 501
Asszem a BMW-nek volt ezröcsi turbó V4-ese is, kis köbcenti nagy erő 400km-es élettartam :), a turbó csúcskorszakban egy egy edzésmotor "állítólag" tudott 1000LE körül is, amíg be nem tiltották, igaz azok max 50-80 km-t futottak....dehát egy gyors kör kellett :)
De ha megnézed a tipusok között az első F1 győztes alfát a 158-ast, akkor ott is 1479 soros 8 hengeres kompresszoros 350LE motorok voltak (még a harmincas években fejlesztve). Én most kibékülnék egy 1.6V6TB-vel :)))))
Üvegtigris2006-04-06 17:05:37 // 500
A 183T-nél biztos ez az 1496 ccm és a 640 LE?
Amúgy szép munka gratulálok!
Slowfeet2006-04-06 16:59:28 // 499
Eredetileg az oldalra készült, csak szétfeszíti a jelenlegi "tipusok" rovatkeretet, van félkészen még pár, meg egy csomó fotó, csak majd site upgrade-nél kell csinálni egy történelem rovatot, hogy elférjen.
zsocso2006-04-06 16:48:34 // 497
Na erre mar reg kivancsi voltam. Koszi.
GT Ɨ|ѯ2006-04-06 16:08:32 // 496
Gratulálok!!:-)))
Unatkozhatnál többször is..:-))))))))
Tök jó olvasni ezeket a sorokat.
Slowfeet2006-04-06 15:38:58 // 495
Csak mert unatkoztam :)
Formula-1: Alfa Romeo és turbókorszak
A 60-as évek vegyes emlékű, majd a 70-es évek sikeres versenyei után a Tipo 33 fejlesztése a csúcsára ért, és az 500 lóerős autóban a mérnökök már nem láttak több fantáziát. A pályaautó sikerek viszont arra ösztönözték az Alfa Romeo sportautóit futató Autodelta sportrészleget, hogy 1951 óta először vigye vissza a cég nevét a Grand Prix versenyekre. Ennek kedvezett, hogy a cég által kifejlesztett 12 hengeres boxer motor, alacsony súlypontja révén számos érdeklődőt vonzott.
Az üzlet végül is 1976-ban köttetett meg, amikortól is az Autodelta motorokkal látta el a Brabham csapatot. Az Alfa B12-esekkel felszerelt kocsik eredményessége erősen megkérdőjelezhető, igaz az 1979 tartó házasság során született néhány siker. Így 1978-ban egy Brabham Alfával nyerte meg a svéd majd az olasz nagydíjat Niki Lauda. A kocsival alapvetően az volt a baj, hogy a lapos motor épp onnan vett el helyet, ahol az akkoriban ébredő aerodinamikai forradalom gurui levegőcsatornákkal akarták kihasználni a Venturi hatást. A sikereket végül is a szokatlan „fan-car”, vagyis ventillátoros autó hozta meg a Brabhamnek, igaz a megoldást a FIA a győzelmek láttán be is tiltotta. Az Alfa motoros autók a nagydíjak felén értek csak célba, négy év alatt 2 győzelmet és három rajt elsőséget könyvelhettek el, és 107 pontot gyűjtöttek.
Az Autodelta a motorszállítás évei alatt autót is fejlesztett, így végül 1979-ben rajthoz állhattak az újkori Formula-1 Alfái.
A 177-es
Az vörös, lóherés torpedókat szintén a 12 hengeres boxer hajtotta, ám az első évad során hasonló problémákkal küzdöttek, mint korábban a Brabham. A Belga nagydíjon debütáló modell már év közben csereérett lett, ezért az Olasz GP-re kétféle autóval érkezett az Autodelta. A 177-es akkor még Vittorio Brambilla keze alatt maradt, az új 179-es modellt pedig Bruno Giacomelli kapta meg. Végül azonban a 177-es három évi fejlesztés után nyugdíjba vonult.
A B12-es hajtómű egyébként impozáns teljesítményt mutatott, ám ezt nem tudta pontszerző helyre váltani.
Technikai Adatok:
Motor: 12 hengeres boxer
Hengerűrtartalom: 2993 cm3
Teljesítmény: 490 LE
Max. fordulatszám: 12500
Eredmények (1979):
GP-k száma: 3
Pontok: 0
VB helyezés: 17.
A 179-es
Az 1979-es olasz nagydíjra az Autodelta bevetette az új fejlesztést. A boxert eldobták és helyette a kasztni aerodinamikai kialakítását jobban engedő V12-est építették be. Az új autó a korábbi mély vörös tónus helyett a szponzorok színeiben tündökölt, új Marlboro Team Alfa Romeo csapatnévvel. A 179-es egészen 1982-ig állt szolgálatban. Bár voltak sikerei, a beköszönő turbókorszakban nem tudott igazán érvényesülni.
Az 1979-es szezon sikertelen volt. 1980-ra azonban fejlesztettek, és ennek eredményeként a Giacomelli vezette kocsi az első nagydíjon megszerezte az ötödik helyet. Ezt követően azonban az Autodelta a sebességért feláldozta a megbízhatóságot és a gyorsnak mondható konstrukció sorra hullott ki a versenyeken. Egy újabb ötödik hely után az évadzáró USA nagydíjon Giacomelli megszerezte az első rajtkockát, ám vezető helyről fel kellett adnia a versenyt.
Technikai adatok:
Darabszám: 6
Súly: 595 kg
Motor: 60 fokos hengerszögű atmoszférikus V12-es, hengerenként 4 szeleppel
Hengerűrtartalom: 2991 cm3
Teljesítmény: 525 LE/ 12300 rpm
Nyomaték: 333 Nm/ 9500 rpm
Váltó: 6 sebességes
Eredmények (1980)
GP-k száma: 14
Legjobb helyezés: 5.
Pontszerző hely: 2
Pontok: 4
Első rajtkocka: 1
VB helyezés: 11.
Műszaki hibák: 25
1981-re megváltoztak a szabályok. Betiltották az autók „szoknyáit”, hogy csökkentsék a veszélyesen megnőtt kanyarsebességet. A konstruktőrök válasza erre a hidraulikusan állítható lengéscsillapító volt, amellyel azt érték el, hogy a vizsgálatokra beálló autók minimális 6 cm-es hasmagasságával nem volt gond, a pályára érve azonban szépen leereszkedett a kocsiszekrény! Az Autodelta sem marad ki a sorból, a technológiához azonban át kellett alakítani az autókat, így született meg a 179C.
Az autón azonban ez nem segített, nemhogy a turbós Renault-kat és Ferrarikat, de még a többi szívómotoros autót sem nagyon tudták megverni. Az év közbeni fejlesztések során kikerült a mérnökök keze alól a jóval alacsonyabb súlypontú D, majd a teljesen szénszálas építésű F variáns, és ez utóbbi Giacomellit az utolsó, Las Vegasi nagydíjon hozzásegítette az Autodelta első dobogós helyezéséhez. Az Autodelta döntött és nyugdíjazta a 179-est.
Eredmények (1981)
GP-k száma: 15
Legjobb helyezés: 3.
Pontszerző hely: 3
Pontok: 10
VB helyezés: 8.
Műszaki hibák: 14
A 182-es
Alapvetően új autó született, de maradt a V12-es, így egy monacói harmadik helytől eltekintve az 1982-es év sem hozott sok babért az Alfáknak. Andrea de Cesaris és Bruno Giacomelli az előzőnél is rosszabb szezon tudhatott maga mögött. Emiatt az Alfa Romeo az év végén úgy döntött, hogy elveszi Formula-1-es autótervezést az Autodeltától, ugyanakkor megszabadultak a V12-es motortól is. Az erőforrást néhány évad erejéig az Osella csapat használta ezt követően, kevés sikerrel.
Eredmények (1982)
GP-k száma: 16
Legjobb helyezés: 3.
Pontszerző hely: 3
Pontok: 7
VB helyezés: 10.
Műszaki hibák: 19
A 183T
A turbómotoros Alfákat a senagoi gyárban kezdték el összerakni. Az új másfél literes V8-asokhoz a gyár nagy reményeket fűzött. A kocsi maga a 182-es továbbfejlesztett változata volt. Az 1983-as év az Alfa Romeo legjobb évadja volt 1951 óta, hiszen két második hellyel és 18 ponttal fejezték be. Nyugalomról azonban nem beszélhetünk, a csapatnál folyamatos volt a veszekedés és a feszültség. Év közben kellett elküldeni az addigi technikai igazgatót, Ducarouge-t. Az indok: az egyik versenyre üres tűzoltó készülékekkel érkezett a csapat.
Technikai adatok:
Motor: V8-as turbómotor
Hengerűrtartalom: 1496 cm3
Teljesítmény: 640 LE
Max. fordulatszám: 11500
Váltó: 6 sebességes
Súly 550 Kg
Eredmények (1983)
GP-k száma: 15
Legjobb eredmény: 2.
Pontszerző hely: 5
Pontok: 18
VB helyezés: 6.
Műszaki hibák: 18
A 184T
1984 elején távozott a Marlboro és jött a Benetton. A friss pilóták Eddie Cheever és Ricardo Patrese dobogós helyezések reményében kezdték az évet, de csalódniuk kellett. Csak az olasz nagydíjon sikerült Patresenek dobogóra állnia. Az autó szinte megegyezett az előző évivel.
Eredmények (1984)
GP-k száma: 16
Legjobb eredmény: 3.
Pontszerző hely: 4
Pontok: 11
VB helyezés: 7.
Műszaki hibák: 19
A 185T
A Benetton maradt. A sikertelenség azonban oda vezetett, hogy szinte minden fontos műszaki ember távozott, így az 1985-ös szezonra nem maradtak remények sem. A 185T a 183-as alig átdolgozott változata volt, és olyan rosszul sikerült, hogy az évad közepén visszahozták a 184T-t. Miután az Alfa Romeo ebben az évben egyáltalán nem szerzett pontot, a cég úgy döntött ismét kivonul a Formula-1 pályáiról.
Hattyúdal
Az Alfa nem hagyott fel a fejlesztéssel, komoly pénzeket öltek az új motorokba, sőt azokat használták is néhány verseny erejéig a Ligier csapat autóiban. Amikor azonban a Fiat megvásárolta az Alfa Romeo-t, a csoport a Ferrari egyeduralma mellett döntött. A legyártott turbómotorokat eladták az Osellának, amely a turbókorszak végéig, 1988-ig használta azokat.
Az Alfa Romeo pedig ismét a pályaversenyek felé fordult…
ystuc2006-04-06 06:46:07 // 494
Tök jó, hogy ennyire jót derültetek. De remélem ebből mi is kapunk valamit. Én is akarok röhögni!!!!!! :-)
Tedi2006-04-05 23:55:49 // 493
Ja, egyébként vérkomoly :))))
Tommi majdnem eldobta a tollat, Dénes meg enyhe túlzással is fetrengett. Én meg...eldobtam az összes papírt, ami a kezemben volt :))))
Tedi2006-04-05 23:51:20 // 491
A fokos pont nálam volt asszem :)))))))
A tájékozódásiban is volt pár gyöngyem :)))) Legalább nem unatkoztunk :D
Halesz2006-04-05 23:44:21 // 490
Ezt Fastcar állította össze, szóval lehet benne igazság :)
Halesz2006-04-05 23:43:19 // 488
Ez komoly? :))
Nem voltam ott a teszt javításánál vazz :) Csak a tájékozódási verseny feladatlapjait segítettem ellenőrizni :)
Fokos, mi? :) Vaze, kevés embernek esett le, hogy az egy balta :D
Tedi2006-04-05 23:30:55 // 487
Csak egyet az íze kedvéért, amin a legnagyobbat röhögtem:
Kérdés: Mit adtak nekünk a rómaiak? Tessék elvonatkoztatni! :)
Válasz: autómosó, központi fűtés
Attie2006-04-05 23:24:10 // 486
Azt gondoltam. Már amikor elolvastam a kérdést, akkor tudtam, hogy lesz egy aranyköpés gyűjtemény a cs.hu-n :)
ystuc2006-04-05 23:01:17 // 484
Na, miket? Kíváncsi vagyok!
Tedi2006-04-05 22:49:46 // 483
Volt pár érdekes megoldás :)
Főleg a mit adtak nekünk a rómaiak című kérdésre írtak páran olyanokat, hogy eldobtuk a papírt a röhögéstől :D
ystuc2006-04-05 22:45:29 // 482
Állítólag igen. Én is várom.
Attie2006-04-05 22:35:48 // 481
A feladatlapok megoldásai majd fent leszek az oldalon? :) Kíváncsi lennék rá.
Cgo2006-04-05 21:56:59 // 480
ha jol szamolom ez 84. Mar csak 217 tipus es meggyoztetek :)
Cgo2006-04-05 21:54:24 // 479
szerintem a facelift nem uj tipus. Sokat tortem a fejem azon is, hogy a Sportwagon / Crosswagon kulon tipus, aztan ugy dontottem, hogy igen, bar sok elem ugyanaz, azert nevezheto mas tipusnak. Mert ha nem igy lenne, akkor a GTV/Spider, 145/146 is egy tipus lenne, vagy a RZ/SZ...
Viszont a 146 barmelyik evjarat/facelift ide/oda, nekem 1 tipus, nem tobb.
----------
Meg mindig nem gyoztetek meg, hogy a 300+ realis :)))
Meg a prototipusokat is beleszamolva, ahol ugy az Alfanak legtobbszor koze nincs hozza, Fioravanti a Bella, ... nem nagyon Alfak.
Cgo2006-04-05 21:49:25 // 478
heeeee, fejbol ment 2 perc alatt :))))
count M2006-04-05 19:09:02 // 477
Egyébként itt az AA-n, amikor felviszel egy úja autót, akkor is dob egy szép listát, íme:
159 (2005-)
Brera (2005-)
GT (2004-)
147 (2000-)
166 (1997-)
156 (1996-)
145 (1994-2000)
146 (1994-2000)
Spider / GTV (1994-)
155 (1991-1997)
SZ & RZ (1990-1994)
164 (1987-1997)
75 (1985-1992)
90 (1984-1987)
33 (1983-1994)
Arna (1983-1987)
6 (1979-1987)
Giulietta Nuova (1977-1985)
Alfasud Sprint (1976-1989)
Alfasud Giardinetta (1975-1980)
Alfetta GT / GTV / GTV6 (1974-1986)
Alfasud (1972-1984)
Alfetta (1972-1984)
2000 Berlina (1971-1976)
2000 GT Veloce (1971-1974)
2000 Spider Veloce (1971-1972)
2000 GTAm Autodelta (1971)
1750 GTAm Autodelta (1970)
Giulia GT Junior Zagato (1969-1975)
Giulia Spider 1300/1600 (1968-1974)
1750 Berlina (1968-1972)
Giulia GTA Junior 1300 (1968-1972)
Giulia GTA Junior Autodelta (1968)
Montreal (1967-1977)
1750 GT Veloce (1967-1972)
1750 Spider Veloce (1967-1972)
33 Stradale (1967-1969)
Giulia GTA SA (1967)
Spider (1966-1993)
Giulia GT 1300/1600 Junior (1966-1978)
Giulia Spider Duetto (1966-1970)
Giulia 4R Gran Sport (1966-1967)
Giulia GT Veloce (1965-1968)
2600 Berlina de Luxe Osi (1965-1967)
2600 SZ (Sprint Zagato) (1965-1967)
Giulia GTA (1965-1967)
Giulia TZ2 (1965-1967)
Giulia GTC (1964-1966)
Giulia Sprint GT (1963-1976)
Giulia TZ (Tubolare Zagato) (1963-1967)
Giulia SS (Sprint Speciale) (1963-1966)
Giulia TZ1 (1963-1965)
Giulia (1962-1978)
2600 Berlina (1962-1969)
2600 Spider (1962-1966)
2600 Sprint (1962-1966)
Giulia Spider (1962-1965)
Giulia Sprint (1962-1965)
2000 Sprint (1960-1962)
2000 Berlina (1957-1962)
2000 Spider (1957-1961)
Giulietta Sprint / Spider / Berlina (1954-1962)
1900 Matta (1952-1954)
1900 Cabriolet (1952)
1900 Sprint (1951-1958)
1900 Primavera Coupé (1950-es évek)
1900 Berlina (1950-1958)
6C 2500 (1937-1953)
8C 2900 (1937-1939)
6C 2300 (1934-1939)
6C 1900 (1933)
8C 2300 (1931-1934)
6C 1750 (1929-1933)
6C 1500 (1927-1929)
RM (1923-1926)
RL (1922-1927)
20-30 ES Sport (1921-1922)
G1 (1921-1922)
20-30 HP (1914-1920)
15-20 HP (1914-1915)
40-60 HP (1913-1914)
15 HP (1912-1913)
24 HP (1910-1913)
12 HP (1910-1911)
count M2006-04-05 19:05:05 // 476
És az SZ/RZ? Il Mostro... :)
Gábor1662006-04-05 19:04:35 // 475
Az 54 - 70 közötti hozzászólások amire gondoltam.
kando.2006-04-05 19:01:33 // 474
Esetleg:
33 MK-1, -2, -3 (csíklámpás)
75, (America, Milano)
Talán a múzeumban kéne megnézni :))