Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning
pb_2013-04-07 23:43:07 // 23690
Ne oxd az éxt, vate.DDD
G-Burt2013-04-07 23:37:49 // 23689
linked van hozzá?:)
G-Burt2013-04-07 23:34:45 // 23688
Ha olyat akarsz, ami tartós, akkor szerzel bele egy 1.7 16v-t.
[k i z z o]2013-04-07 22:59:51 // 23687
Néha resetelt illetve elszállt a fűtés kontrollja. Garanciában cserélték volna, de az USA-ból hoztam, sokba került volna visszaküldeni. Így garanciavesztés mellett kinyitottam, megjavítottam (Bosch CJ125 van rajta, ismertem régebbről).
TSiga ( I am the TSIG)2013-04-07 22:42:27 // 23686
Az a minimum. Amit ráköltesz, annyiért tehetsz bele egy egyben levő 1.7 16V mocit is.
Az asszem 132 LE.
Onnantól kezdve határ messze van:
Ez 275 lovat tud 9400- as fordulatszámon.
2.0 16V
Az asszem 132 LE.
Onnantól kezdve határ messze van:
Ez 275 lovat tud 9400- as fordulatszámon.
2.0 16V
Gyalu2013-04-07 22:33:32 // 23685
Egy 105Le motoron +30 at hozni elég költséges mutatvány. Szerintem jobban jársz a nagyobb motorral!
TSiga ( I am the TSIG)2013-04-07 22:33:06 // 23684
Szerintem nagyon kevés olyan műhely van, ahol kiszámolják és méretezik az intercoolert és a csövezést.:-(
Biztos benne is van lökéshullám meg miazmás. A konkrét választ lehet, hogy személyesen kapod, mikor ott az autó.
Biztos benne is van lökéshullám meg miazmás. A konkrét választ lehet, hogy személyesen kapod, mikor ott az autó.
Gyalu2013-04-07 22:20:27 // 23683
Az LC1 en mit kellett javítani ?
Gyalu2013-04-07 22:11:08 // 23682
Ez nálam úgy ment, hogy elmondtam mit gondolok... Nekem az a lényeg, hogy a lehető legkevésbé lehessen észrevenni. Hála istennek elég nagy a hely a lökhárító alatt, oda választott egy olyan coolert, amit kényelmesen fel lehet rakni és be lehet csövezni.
Ennek fényében lett megvásárolva a cooler és a csövek hozzá. A csövezést ő maga hegeszti össze, amiből kéred. Helyileg Érden találhatóak!
Ő nem egy számítógép guru, szerintem hívd fel telefonon vagy találkozzatok valamikor!
Ennek fényében lett megvásárolva a cooler és a csövek hozzá. A csövezést ő maga hegeszti össze, amiből kéred. Helyileg Érden találhatóak!
Ő nem egy számítógép guru, szerintem hívd fel telefonon vagy találkozzatok valamikor!
'''''2013-04-07 19:56:12 // 23681
Kicsit konkrétabb választ adhattak volna,pl.hogy mekkora cooler kell az autóhoz,hogy képzelték a megoldást,mennyit javítana a hatásfokon és hogy hol van helyileg a műhelyük.
Alfa GT-Csaba2013-04-07 16:34:08 // 23680
ha egy nap csinálná meg akkor soknak tűnne az összeg ha 3 napig áll a műhelybe akkor elfogadható,de már az első nap kész lesz ,de ne legyen feltűnő hogy mennyi pénz ennyi idő alatt!
RoliQ42013-04-07 16:29:53 // 23679
És mi tart 3 napig?:)
RoliQ42013-04-07 16:23:16 // 23678
Ha már egy jó pár száz ezer benne van a motorban akkor azért az az összeg is számít. Nem azt mondtam, hogy nem lesz, csak most nem.
AFR
AFR
[k i z z o]2013-04-07 15:46:56 // 23677
Innovate LC1-et vagy AEM -et vegyetek. (Nekem LC1 -em van, miután megjavítottam nagyon szépen működik.) Ami fontos, semmiképp ne itthon vegyétek meg. Németo. 180 EUR körül van, USA - ból ugyanennyi USD.
'''''2013-04-07 14:27:17 // 23676
Írtam a belinkelt címnek.Kérdeztem tőlük,mennyi lenne az 59-hez méretezett cooler.Nem nagyon részletezték a választ:
"Üdv! Cooler már 30-40 ezer körül van,a felrakása
és a teljes csövezés ha kell /rozsdamentes vagy alu/ kb 70-80 ezer
Kb 3napot vesz igénybe."
"Üdv! Cooler már 30-40 ezer körül van,a felrakása
és a teljes csövezés ha kell /rozsdamentes vagy alu/ kb 70-80 ezer
Kb 3napot vesz igénybe."
István0022013-04-07 14:23:36 // 23675
Hogyan tudnék 146os 1,6 Boxeréből 30 lóerőt kicsikarni, lehetőleg gazdaságosan?
Vagy jobban járok, ha veszek bele egy 1,7es motort?
Vagy jobban járok, ha veszek bele egy 1,7es motort?
Gyalu2013-04-06 21:00:30 // 23674
Milyen AFR -t néztél?
Amúgy meg nem egy ökör ára a 4 nagyobb csúcs, lehet érdemes abban elgondolkodni.
Amúgy meg nem egy ökör ára a 4 nagyobb csúcs, lehet érdemes abban elgondolkodni.
RoliQ42013-04-05 18:05:19 // 23673
egy biztos drága dolog ha törik v olvad a dugattyú. azért amiket néztem afr műszer az ember szemét kiveri. Na meg olyan programot kell rá írni ami nem teszi tönkre... amikor írják akkor odafigyelnek a benzin levegő keverékre. Ha jól megírják akkor nagy gond nem lehet.
[k i z z o]2013-04-05 17:17:14 // 23672
A biztonságos az, ha van végig szélessávú szabályozás, és / vagy a vezérlőben van valami AFR safety feature, amivel a motor védhető. Az AFR műszert nem nagyon nézi az ember, főleg amikor betöltődik a 280LE, ahooz viszont drága egy ilyen motor, hogy elolvadjon.
RoliQ42013-04-05 15:24:27 // 23671
természetesen 280Le nél a határt húztam meg. Ez felett mindenképp kellenek komoly átalakítások! De nem egy példa mutatja azt, hogy ez így működik. Máskülönben az AFR mérő műszer alap egy ilyen átalakítás után, hogy ha esetleg valami gebasz van akkor el tudja venni az ember ....:)
[k i z z o]2013-04-04 22:21:06 // 23670
A gyári IW025 -nek valahol ott van vége 43.5psi -n. 280LE felett IW058 -al szoktak menni (persze lehet más is.) A gyári vezérlőben nincsen semmi AFR biztonsági rendszer, a gyári injektorokkal nagyon oda kell figyelni, könnyen elszegényedik a rendszer és a hirtelen meleget nem szereti a gyári dugó (egy 4032 -es már bírná rövid ideig). Ezért illik ilyen teljesítményen már egy olyan ECUval menni, amely szélessávon szabályoz.
Az biztos, hogy az alap adott a motor múltjából, és gyorsan lehet belőle erőművet építeni, de, hogy tartós is legyen, ahhoz sok mindennel kell itt is játszani.
Az biztos, hogy az alap adott a motor múltjából, és gyorsan lehet belőle erőművet építeni, de, hogy tartós is legyen, ahhoz sok mindennel kell itt is játszani.
Föckös2013-04-04 19:04:10 // 23668
csak a hátam nézed, meg a koromfelhőt :-D
RoliQ42013-04-04 16:20:43 // 23667
én azért majd elgurulgatok 280 Lóerővel gyári csúcsokkal:)
RoliQ42013-04-04 16:18:11 // 23666
persze... a kuplungot is ki lehet cserélni szinterre vagy a nyomólapot erősíteni minden csak pénz kérdése...:)
Gyalu2013-04-04 16:12:33 // 23665
Sokat dob a dolgon egy hengerfej portolás ami sajnos nem egy olcsó mutatvány.
A gyári injektorok is kevesek 250 Le fölött, azt is illik már cserélni.
A kuplungra is van megoldás, ahogy már írtam korábban! A régi szerkezetet le lett szedve az lett újjáépítve. 40 pénzért csinálták meg és most 480 nm tud gyári tárcsával!
A gyári injektorok is kevesek 250 Le fölött, azt is illik már cserélni.
A kuplungra is van megoldás, ahogy már írtam korábban! A régi szerkezetet le lett szedve az lett újjáépítve. 40 pénzért csinálták meg és most 480 nm tud gyári tárcsával!
RoliQ42013-04-04 15:34:10 // 23664
LacUS én veled értek egyet... :) (egyébként mi közöd is volt neked a Q4 ekhez?:D) 280Le nagyon kis átalakítással elérhető...! 300Le felett viszont kell több benzin, dugattyú stb... a gyári hajtókar simán bírja. Most én is ilyen dologba vagyok benne.... Q4 építés szívó tengelyek, hengerfej felújítás, cometic hengerfej tömítés, arp csavarokkal + chip+ nagy csiga:+nagy cooler így nagyon könnyen meglesz a 280 LE. Sajnos a kuplung így is csúszni fog:D
Ricsi 1472013-04-04 15:24:38 // 23663
Nem tudom, csodálkoznék ha ingyen átírná, de persze történhetnek még csodák :D Ha ingyen átírja akkor elkezdenék komolyan gondolkodni a coolerezésen... De majd csak akkor ha meg lesz a bnőm saját autója... egy fél év után össze jönne rá kb a pénz, persze ha nem jönne közbe semmi, amin megint csak meglepődnék :D
Föckös2013-04-04 15:10:28 // 23662
peace, Te tudod a legjobban ;-)
LacUS2013-04-04 14:56:57 // 23661
"Komolyabb tunerek ezen akkor is röhögtek..."
Tényleg kötekedés nélkül, de hol vannak ezek a komolyabb tunerek? Mert hogy DCS autót látunk jó néhányat, és általában dobogón egy-egy versenyen. Lehet szidni Csabáékat, de munkájuk és amit letettek az asztalra azért nem röhögni való.Peace.
Tényleg kötekedés nélkül, de hol vannak ezek a komolyabb tunerek? Mert hogy DCS autót látunk jó néhányat, és általában dobogón egy-egy versenyen. Lehet szidni Csabáékat, de munkájuk és amit letettek az asztalra azért nem röhögni való.Peace.
'''''2013-04-04 14:50:38 // 23660
Én azt gondoltam,hogy ingyen átírja.Nekem 3-szor írta vissza a chippesem ingyen.(Kínlódtam a részecskeszűrőmmel és a szerviz törölte a progit.)
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-04 13:45:02 // 23659
miért mi a baj a DCS-vel? egész komoly gépeket építenek:)
Föckös2013-04-04 13:19:01 // 23658
"Hogy a honi piacról is szó essen, nálunk legkomolyabban a DCS Tuning Group foglalkozik tuningolással. "
...
Komolyabb tunerek ezen akkor is röhögtek...
...
Komolyabb tunerek ezen akkor is röhögtek...
GT Ɨ|ѯ2013-04-04 12:59:52 // 23657
Rendben van még ma is:-)
Gyalu2013-04-03 21:45:18 // 23655
Utána kellene járni, hogy valami turbós hoz tartozó váltó nem e megy rá erre a blokkra!
Az áttételeket meg a neten megtalálod, kalkulátor meg ezer van a neten.
Az áttételeket meg a neten megtalálod, kalkulátor meg ezer van a neten.
GTPeti2013-04-03 21:23:54 // 23654
Ez a váltó téma az én fantáziámat is mozgatja. Az ötödiket szeretném a GTV-n takarékosságra belöni. Játszani ott van a másik négy.
Gyalu2013-04-03 21:21:00 // 23653
A gyári kuplungszerkezetet meg lehet erősíteni és gyári tárcsával is lényegesen jobb lesz. Ez kb. 40-50 ből megúszható, ami lényegesen kevesebb, mint egy új erősített.
Gyalu2013-04-03 21:13:10 // 23652
Ez pont így van. Fiat coupe 2.0 16v turbót egyben is lehet találni 200 fölött picivel. Bár kérdés milyen állapotban van a blokk benne. Alkatrész meg van bőven, fillérekért.
Na meg lehet legózni is. Sok alkatrész kompatibilis fiat, alfa, lancia közt.
Míg nem volt kész a blokk, rá akartam tenni a fiat váltót a 2.0 ts blokkra, mert a blokkra teliben rá megy, csak a bowdenezés és a kuplung más, ami megoldható. (Szerintem és Zé is így gondolta:) A fiat váltójának végáttétele kb. 30% hosszabb, mint a 156 2.0ts.
Nem tudom mennyivel evett volna kevesebbet autópályán, mert 130 nál az a 3800 as fordulat kicsit sok ... No de ezt már nem fogom megtudni:)
Ami a coolert illeti, szerintem mindenféle képen érdemes egy normálisat feltenni ha turbós. Én nem szeretem a túl feltűnő dolgokat, így olyat akartam, ami nem igazán látszik ki a lökös alól. Nyilván a túl nagy sem jó, mert több idő kell a töltőnyomás felépüléséhez.
Ami az árat illeti. 25 alatt nem nagyon van cooler. Megveszed hozzá a normális szilikon csöveket, rozsdamentes vagy alu csöveket bilincsekkel. Ezeket meg kell hegeszteni, fel kell szerelni. Még ha mindezt magadnak csinálod is benne lesz 50-60 ban.
Na meg lehet legózni is. Sok alkatrész kompatibilis fiat, alfa, lancia közt.
Míg nem volt kész a blokk, rá akartam tenni a fiat váltót a 2.0 ts blokkra, mert a blokkra teliben rá megy, csak a bowdenezés és a kuplung más, ami megoldható. (Szerintem és Zé is így gondolta:) A fiat váltójának végáttétele kb. 30% hosszabb, mint a 156 2.0ts.
Nem tudom mennyivel evett volna kevesebbet autópályán, mert 130 nál az a 3800 as fordulat kicsit sok ... No de ezt már nem fogom megtudni:)
Ami a coolert illeti, szerintem mindenféle képen érdemes egy normálisat feltenni ha turbós. Én nem szeretem a túl feltűnő dolgokat, így olyat akartam, ami nem igazán látszik ki a lökös alól. Nyilván a túl nagy sem jó, mert több idő kell a töltőnyomás felépüléséhez.
Ami az árat illeti. 25 alatt nem nagyon van cooler. Megveszed hozzá a normális szilikon csöveket, rozsdamentes vagy alu csöveket bilincsekkel. Ezeket meg kell hegeszteni, fel kell szerelni. Még ha mindezt magadnak csinálod is benne lesz 50-60 ban.
Jorjie2013-04-03 20:51:04 // 23651
Ricsi 1472013-04-03 20:49:18 // 23650
Igen, biztos átírná csak az megint 65 000 lenne gondolom vagy több... :S Én is kérdeztem tőle, hogy a kuplungot nem fogja-e kinyírni de azt mondta, hogy nem! De persze a tiéd kicsit erősebb már mint az enyém gondolom :)! Nem tudom, hogy a coolerezés mennyit dobna még enyémen de sztem nekem is bekéne ruháznom egy új kuplungra utána :)!
Ricsi 1472013-04-03 20:44:28 // 23649
Én se akarnám csak úgy össze gányolni ez egyértelmű, mindenképp profira bíznám én is, de persze amin lehetne azon spórolna az ember :D!
LacUS2013-04-03 20:32:28 // 23648
Az ám, örök szerelem marad :)
'''''2013-04-03 19:51:27 // 23647
Szerintem Szabi átírja neked,ha megcsinálod a coolert.Én az enyémen a kuplungot féltem majd az átírás után.
'''''2013-04-03 19:49:18 // 23646
Én meg megvárom,hogy Föckösnek kész legyen és ha beválik,megcsinálom én is.:-)
Föckös2013-04-03 19:46:03 // 23645
szvsz ki lehet, Gyalu többet írt, bár rácsekkoltam az oldalra, és ha azt nézzük, hogy ott egy gyártó méretre gyárt, és be is szereli, akkor nem meglepő ha több!
Dehát az ember ott spórol, ahol tud, ha van hozzá agya, akkor kiszámolja, utánajár, megkeresi, megveszi, beszereli maga, ezzel nyilván lehet spórolni, de van kockázata is.
Én sem a kitet veszem meg a wmiből, hanem megcsinálom a sajátot. (Igaz komoly segítséget kapok elméleti szinten:-))
Dehát az ember ott spórol, ahol tud, ha van hozzá agya, akkor kiszámolja, utánajár, megkeresi, megveszi, beszereli maga, ezzel nyilván lehet spórolni, de van kockázata is.
Én sem a kitet veszem meg a wmiből, hanem megcsinálom a sajátot. (Igaz komoly segítséget kapok elméleti szinten:-))
Ricsi 1472013-04-03 19:40:45 // 23644
Olvasslak benneteket, de sajnos érdemben nem tudok hozzá szólni, úgyhogy csendben figyelek és tanulok :)! Egyébként ha ezt tudom, hogy 60-70 ezerből ki lehet hozni a coolerezést akkor először annak fogok neki és utána a chiptuning... bár most ez nem egyértelmű nekem, hogy akkor most ki lehet vagy nem lehet kihozni 60-70 ezerből?
Föckös2013-04-03 19:39:53 // 23643
jóóó volt az a kék, nem ? :-)
LacUS2013-04-03 19:37:04 // 23642
És ami még a döntésed helyességét alátámasztja, hogy ehhez a motorhoz minden van polcon, elérhető áron egy stabil 350-400 lóra mondjuk kb 1 mill ha magadnak csinálod, ugyanez mondjuk egy ilyen erős szívó gta már a duplája anyagárban és sok minden nincs is, többek közt a leömlőt ha turbosítani akar az ember egy V6ot neki kell kitalálni mert nincs bevált,de elérhető ami bevált valakinek az nem adja ki :) Szóval szerintem jól döntöttél, és hajra, mostani eszemmel egy TS 75öt turbóznék én is.. :) Aztán jöhet bele az összkerék, mert első keréken lesz baj :D