Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning

atis_166jtd2015-09-16 22:05:49 // 25091
Kinek milyen hang jön be. Én is jártam sokáig fekvő weberekkel, hangolt szívócső plusz hangolt tütékkel. Mondjuk nem V6. Annak is gyönyörű volt a hangja. Igen nem lehet a szívót és a turbót összehasonlítani. Ha lehetne mind a kettőből lenne egy itthon és mikor milyen kedvem lenne azzal mennék.
Dévid2015-09-16 14:54:08 // 25090
Persze, a szörpözéshez volna eszed...
Buksi2015-09-16 09:01:38 // 25089
Na akkor szólok a Ferkonak és felőlem mehet a piálás. :-DDD
Buksi2015-09-16 08:59:57 // 25088
Komolyan, mint egy kisgyerek. :-DDDDDD
Buksi2015-09-16 08:59:26 // 25087
Persze, nem mondtam, hogy lehetetlen, csak nagyon hosszadalmas és nekem nem érte volna meg az átalakítás. :-/
KollerT2015-09-15 16:50:47 // 25086
[FÓLIA]
Sziasztok,
Ha elöl is fóliázva van az autó, akkor Ti hová vinnétek vizsgáztatni?
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-15 15:28:11 // 25085
Még eljöhet az az idő, egyelőre Decemberig nem látom hogy lenne időm rá. Pedig KUL-ra legalább a sajátomban tesztelni akartam :-)
Föckös2015-09-15 15:12:41 // 25084
wmi-t... azt kéne gyártanod ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-15 14:30:16 // 25083
Tudom már mit kéne gyártanom :-) 800-ért is megcsinálom :-)
Mr. Z2015-09-15 14:04:56 // 25082
Nincs légszűrő.

Nyilván egy üzemórás motor nem attól üzemórás hanem, mert nyélgázon megy.

akinek hétvégi kocsi mint nekem 1 év alatt 5000km-nél járok. Azért kell olajatcserélnem mert lejárt az 1 év. Ha hétvégén hobbiból kimegyek a Tokaj környéki szerpentinekre, jó időben és nem a szmogos városba meg poros úton jársz ezzel nem nyírod ki a motort. Én most rendeltem Simota carbon rendszert bele, de ilyen körülmények közt elmenne minden nélkül.
LacUS2015-09-15 13:20:29 // 25081
60-as évek F1 motorjain is ez volt :)
Nálam ez a "legnagyobb" dilemma. :) Airbox megöli a látványt,ha nincs karbonból, ha karbonból van akkor az esetembe 3-4x növeli a bekerülési költséget, és nálam pont a low cost megoldás a lényeg.
GTPeti2015-09-15 13:13:09 // 25080
Az első verziótól féltem. :) Kár egy jó kis motort Így kínozni. Persze tudom, egy verseny nem a technika kíméléséről szól.
LacUS2015-09-15 13:08:22 // 25079
3 opció van.
1 nincs, csak a tűték (üzemórás versenymotor)
2 hengerenként egy légszűrő (akkor már inkább ne legyen)
3 hangolt airbox (pl M3-M5 bimmerek)
LacUS2015-09-15 13:03:16 // 25078
Lehet azt olcsóbban is ;)
GTPeti2015-09-15 13:02:05 // 25077
Ennél hengerenként van légszűrő?
Mr. Z2015-09-15 12:47:33 // 25075
Én nem rég hallottam egy 2,5 V6-os légcső rezó szűrő nélkül ragazzon rendszer beindítva.... Elhihetitek minden turbós autó elszégyelné magát.

Azóta vettem fel a bakancslistámra a következő V6 kiegészítőt:


Egy álom, olyan a hangja mint a háborúnak!
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-15 08:52:05 // 25074
1-2 feles és menne még biztos :-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-15 08:50:43 // 25073
A dolog onnan indult, hogy feltételeztem, hogy köbcenti, lóerő egyezés +konszern motor címen a szívó 20v az egyszerű történet. Itt keleten rossz a helyzet, a pár éve még jófej vizsgabázison halálra szivatnak. Nincs munkájuk, mindenbe belekötnek, aztán majd ők megjavítják. Úgy vittem 2. fordulóra a hibátlan vasat, hogy kicseréltünk két jó fékcsövet két újra. Tehát semmi értelme nem volt. Meg felírtam egy progit amivel 4000 fölé nem forog, mert hallottam ahogy b..ták szét a motoromat kb 10 üresben tiltásig forgatással.
Szóval lényeg, hogy az ötlet jó volt, csak nem reális. Akkor jtd-zek tovább, a 146-osság nálam fontosabb mint a hang :-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-15 08:39:13 // 25072
De én húszvé turbót akarok :-)
atis_166jtd2015-09-15 07:46:36 // 25071
Ez igaz de ha jól csinálja minden megoldható. Mint pl kispók turbós fiat mocival. Belekerült és papiros. Persze nem pesten mert itt nehéz volt minden. Vidéken meg sikerült, csak pesze le kellett butitani mig megkapta a papirjait. Ne érts félre nem akarok vitatkozni veled, csak szerintem ha üti a vasat megoldható. Az tény hogy biztos sok az utánnajárás de meg lehet oldani. Nekem is papiros volt a skodri, csak max 98kw lehetett igy ugy csinálta a méréseket a srác hogy jó legyen na meg persze visszább is vettük a nyomást. Egyébként 128,2kw a max.
atis_166jtd2015-09-15 07:37:37 // 25070
Az ám. A turbó egy nagyon jó dolog, ha jól használod. Sajna lehet ész nélkül is akkor viszont többet javit az autó mint megy. Ja és biztos szép egy V6 hangja de egy turbináénáltöltés közben nincs szebb.
Buksi2015-09-14 23:32:07 // 25069
Jól esik amúgy... tudsz még ilyeneket? :-DDDDDD

Egyébként ennyi. :-))
Buksi2015-09-14 23:30:58 // 25068
Na látod, tudsz te ha akarsz: :-DDDDD
Buksi2015-09-14 23:30:12 // 25067
Értem én, de ha akarsz egy V6-ot meg egy csigásat, akkor nem biztos, hogy veszel ezért két autót. Egyesíteni kell a kettőt egyben. ;-)))))
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-14 19:46:14 // 25066
Ez a "szerviz" kamion se hülye ötlet, van turbó benne, sőt hátsó kerekes. Egy 1000 ló, pár ezer Nm kiszalad abból is :-)
Hidd el, a turbó nem olyan ördögtől való, az egy jó dolog..
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-14 19:42:28 // 25065
Háát..fogd fel úgy :-) Nekem tecc. A v6 is jó. És hát csalás, nem csalás egy turbó motor meg megy :-P V6 biturbo rulez :-)
Kau2015-09-14 16:22:21 // 25064
Ja, akkor én kérek elnézést! Elég egy direktszűrő is :)))
Putyesz2015-09-14 13:57:14 // 25063
plusz a turbó elnyomja a V6 hangot.....
A V motornál meg amúgy sincs muzikálisabb.....olyan hangszintartománya van amihez semmi más nem ér fel...!!!!(mondom ezt 7 év dízelezés után,és nem vagyok dízel ellenes)
Mr. Z2015-09-14 13:24:06 // 25062
a turbó az csalás :D feltöltött motorból nagy erőt kihozni ahhoz nem kell nagy tudás, biztos jó egy v6 turbó, de most van neked egy szervizkamionod hozzá :D több ismerősömnek is van V6 turbó de menni még egyiket se láttam. A szívó V6 legalább faék.
Buksi2015-09-14 13:14:13 // 25061
Itt most nem az a lényeg. ;-))
Buksi2015-09-14 13:13:53 // 25060
Most ezzel a 8V TS-el hízelegni akarsz? :-DDDD Egyébként tényleg jó hangja van, de azért egy V6 vagy egy túrós...
Szépen fütyül az biztos és azért a menetteljesítmény sem elhanyagolható. Kéne egy ilyen is meg egy V6is. ;-))
Kau2015-09-14 11:24:06 // 25059
Ez nem tűnik túl meggyőzőnek. 10 mp alatt 200km/h két rossz váltással, ahol eldadog...
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-14 10:00:17 // 25058
Hát jah..ahogy 7k-nál füttyög, az azért király :-)
Egyébként én is elgondolkodtam, állandóan rám jön, hogy legyen itthon egy benzines is. (mer két szarolaszrozsdaboglya nem elég a hülyegyereknek) Közben meg a jeti is qúva jó, csak megállni nem szabad vele, főleg lehúzott ablakkal :-) Nekem a turbó asszem már kihagyhatatlan egy autóból (nyilván a 20v terv lényege is ilyesmi lenne/lett volna). A dízelben is csak 2000ren gurulok, megjön az a sivítás, az azért szép, a nyomaték ami olyankor kiszalad, az meg egy másik függőség.
Egyébként meg a 8v TS-nek szerintem állat hangja van, most nem azé'
Buksi2015-09-14 09:26:05 // 25057
Pedig én elgondolkodtam azon, hogy pont egy ilyen hangért vegyek autót. :-)))))))
Na jó, egy ilyen túrós hangot is elhallgatnék szívesen. ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-14 09:01:55 // 25056
Nem hát, az adatok csak tájékoztató jellegűek :-)
Szép az a v6 hang, libabőrös lettem én is tőle, nagyon ott van. de..csak egy hangért autót venni... Ennyire nem tudok irracionális lenni sajnos. Illetve de tudnék, ha 146-ban lenne az a motor :-)
VAgy ez a motor: Durva..
Buksi2015-09-14 06:48:33 // 25055
Igen, ha gyárorrák azzal a motorral, de Warbi olyat szeretne bele, amivel nem gyártották. Én ezt a témát alaposan kötbejártam már egyszer, rengeteget e-maileztem ez ügyben és csak leírva ilyen egyszerű. Rengeteg pénz, és nem csak az NKH-nak kell tejelni, hanem a NAV-nak is. És akkor még a motor áráról nem is beszéltünk, meg a szerelő munkadíjáról sem. Ennyi pénzből veszek egy olyan autó, amiben az áhított motor van. :)
Persze ha típusazonos mocit raksz be, akkor az már sokkal egyszerűbb és költségkímélőbb.
Buksi2015-09-14 06:40:33 // 25054
Nem rossz, biztos egy dög lehet. ;)
Buksi2015-09-14 06:38:00 // 25053
Nem baj, ha nem tudtál meggyőzni? :D
Nekem a V6hangja jobban tetszik. ;)
'''''2015-09-13 08:09:32 // 25052
Várj még két évet és eladó lesz az enyém.Azt már úgyis ismered és unalmadban programozhatod is ahogy szeretnéd. :-)
atis_166jtd2015-09-13 07:47:50 // 25051
Szerintem egy emilt megér a kpmnek mit mondanak rá. Viszont remélen nem a 155 lovas 20Vben gondolkozol ha már esetleg kintről hoznád az alkatrészt.
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-13 01:54:34 // 25050
I think so. Yeah
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-13 01:53:28 // 25049
De nem csinálták sajnos...egyébként nem lenne kérdés. :-)
pb_2015-09-13 01:31:44 // 25048
Akad azért 1.kerekes kanyarvadáx autó.
atis_166jtd2015-09-12 22:10:37 // 25047
Srácok én ezt ugy tudom és nem akarok okoskodni, hogy ha azt a tipust csinálták olyan motorral akkor csak egy kérelem kell ami 7000 körüli összeg, meg utánna egy eredetvizsga. Onnan tudom ezt hogy most csináltuk egy offos autóval. Ha nem volt motor benne mármint amit be akarsz rakni akkor kell egy átalakitási engedély ami kb 25000 pénz. Ebbe illik akkor már beleiratni mindent amit csinálsz vagy szeretnél aza utóval mert ez egyszeri összeg. Utánna meg kpm vizsga ahol rendesen átnézik az autót.
Mondom nem vitatkozni akarok senkivel csak a motorcserét azt most papiroztuk, de megkérdeztünk minden lehetőséget.
Mr. Z2015-09-12 19:20:14 // 25046
Ha nem itt laknánk, vagy itt nem ilyenek lennének a szabályok:
Super 7 kitcar + busso V6 , biztos brutális


WarbiRunner (Gyuri)2015-09-12 19:04:11 // 25045
Vezettem, George druszám jóvoltából. Eszembe sincs leszólni, megvan a feelingje rendesen. A jobban szól az relatív, a jtd- nél mindkettő jobban szól :-) a legenda része egy elméleti dolog, nem váltható élményre, már a birtoklás ténye jóleső dolog biztos. Az első -hátsó hajtás témába jobb ha nem merülünk el, utcán lényegesen használhatóbb egy elsőkerekes, én ilyet szeretnék.
Igazából ha befogom a fülem, akkor a jtd-re szavazok, 200 lóra megépítve, q2 diffivel. Nagy különbségek vannak elsőkerekes és elsőkerekes közt.
Egy 20vt elsőkerekes nekem minden szempontból vonzóbb mint a v6, csak sajnos nem igazán megvalósítható. ThX Magyarország...
Majd alakul még ez :-) Egyelőre nyomjuk a métereket a jetivel, és iszonyat jó. 350Nm sem hazudik, főleg ebben a "tahó" csomagolásban.
Mellesleg nálam a szerelem is számít. Képtelen lennék átülni egy 156-ba pl.
Mr. Z2015-09-12 17:23:50 // 25044
egy első kerekes soha nem lesz egy kanyarvadász kormánymű ide vagy oda, orrmotor elsőkerék mindig tolja az orrát, az arra van, ha meg már így van akkor nagy V6-ot oda szóljon szépen és menjen mint a veszedelem.
Mr. Z2015-09-12 17:18:23 // 25043
V6-ot vezettél már ? a 20V-nél jobban megy és jobban szól + egy legenda
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-12 17:01:00 // 25042
A v6-tal annyi hendikepp van, hogy 40-50 kilóval még a jtd-nél is nehezebb a motor, közben hiányzik belőle a quick rack kormánymű, ami a wide body TS-ben szerintem benne van (2.2-t fordul a kormány). A jtd-ben is ez van, sokkal pengébb mint a sima (pl a TD-ben).
Szóval hobbi vasnak biztos hogy quick rack-es alapot választanék, és nem v6 motort, a 20v könnyebb. Egy Q4 sem rossz opció persze, de a 20vt hang faktora jobb. Kérdés mi a cél. Nekem utcára kéne. Pályára a 20v is nehéz :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak