mesa2010-05-19 19:33:17 //
8323
LELEPLEZŐ FOTÓ!!!
Figyeljük csak a BMW méltán híres, M-es szériájának váltóján a hidraulika tartályon a feliratot! ;-)
![](http://img529.imageshack.us/img529/6173/s36rv6.jpg)
mesa2010-05-19 19:10:43 //
8322
Nekem is #8293
Nem véletlen tettek bele túlfolyó csövet :D
mesa2010-05-19 19:08:51 //
8321
Mindenkinek bekapcsol, csak nem hallgattátok
Egyszerű, gondoljatok bele! Van egy tartály (accumulator), amit telenyom folyadékkal, hogy egy darabig kéznél legyen a nagy nyomás. Erre miért van szükség? Mert sosem tudható, mikor kell egyet váltani. Ha csak akkor kapcsolna be egy villanymotor és gyártana nyomást az túl sok késlekedési időbe telne. (Kb. mint a sima automaták, amiket lehet gombbal vagy joy-jal erőszakolni, de úgy sem akkor vált)
Tehát ezért telenyom egy tartályt, és abból dolgozik
Viszont minél többet váltunk, annál hamarabb csökken a nyomás, a fizika működik, ugyebár
Ilyenkor újra bekapcsol az elektromos szivattyú és megint rádolgozik.
Általánosságban úgy 2 percenként nyekken egyet. (ezt olvastam valahol, nem mértem)
Tehát járatjátok a motort, kapcsolgat valaki 1-2-1-2-N-1-R akármi, akkor a sárvédő mellől hallani fogjátok, hogy bekapcsol a kis motor
Hátha akkor most kinyomja magát s rendbejön örökre :)) Nekem is azt mondta a szerelőm, hogy épp az a fém lemez fölött legyen az olaj, ami látszik a tartály aljába...
az öreg szerelőm azt mondta nem kell alapul venni a nívóját , mert ha adig töltöd akkor kinyomja a felesleget . nekem is igy történt .
Na meg amit írtam és, hogy nyomja ki fönt a kiegyenlítőtartálynál az olajat. Legalábbis azt hittem, hogy ezek a tünetek is el fognak múlni.
Hát ajtónyitáskor a 2-3 mp helyett 8-9-et tőltött... Meg ha kis időközönként nyitottam az ajtót, akkor is elég gyakran tőltött.
csocsi2010-05-19 17:58:37 //
8315
Elvileg nem is szabad máskor.
akkor nincs semmi gondod :)
mi volt a hibajelenség amiért ki kellett cserélni ?
Hú de örülök... :( Hozzátenném, hogy ma lett kicserélve az actuator tartály, amiről mesa írt.
én még csak ajtónyitás után hallottam a hangját , egyébbként máskor nem .
csocsi2010-05-19 17:39:35 //
8311
Járó motornál nekem sem "zümmög".
Ajtónyitásra kapcsol be nálam is.
ahogy olvasgattam az nem túl jó jel :(
mert ennek bekapcsolás után kb 10 mp-ig szabadna hallani a hangját .
ha gondolod megadom a selespeedes szerelő mesterem telefonszámát .
Nekem járó motornál is meg-meg nyekken kb 10 másodpercenként.
járo motornál én még nem hallottam . kellene , neked hallani ? ajtónyitás után kb 5-10 mp-ig .
Hello! Meg tudná mondani valamelyíkötök, hogy járó motornál mennyi időközönként "zümmög" (ahogy ti mondjátok) az actuator?
Örölük,hogy meglett a baj;-)))
pedig azt mondta :) , de mikor mentem a kocsiért már csak hült helye volt :)
nem kérdezte , de mondtam neki , hogy egy kartárstól tudom :)
köszi nagy csel volt :)
Andy2010-05-03 14:16:47 //
8304
Az ki van zárva! Még hogy nem iszik sört... :)) Nem kérdezte honnan tudod?
igen vittem :)
de azt mondta már nem iszik alkoholt , leszokott róla :)
mesa2010-05-03 13:57:31 //
8302
Grazie Mille!
![](http://www.automotivetraveler.com/images/stories/adventures/090121-01-Vintage_Alfa_Romeo_Giulietta.jpg)
Andy2010-05-03 13:54:52 //
8301
Vittél neki löwenbraut? :)) Ha én véletlen arra járnék nekem egy rekesszel kéne vinnem, hogy kiengeszteljem. Kicsit elhanyagoltam mostanság az öreget.
ideírom , hogy mindenkivel megoszam :
SZABÓ JÓZSEF : 06-20-954-6030
Alfa szerelő :) " nem is akármilyen "
mesa2010-05-03 13:48:31 //
8299
Na ez tényleg örvendetes! :)
A telefonszámát átküldenéd emailben? ;)
minden lehetőséget fel akartam deríteni , h ne érjen meglepetés ha kell valami hozzá .
viszont a szakinál az udvaron ott pihen egy bontott 156 seles ha baj lenne :)
az egész hibafeltárás a bemutatkozással a felemeléssel eggyütt nem volt 2 perc :)
tényleg tud az öreg !!!
mégegyszer köszi minden kartársnak !
mesa2010-05-03 12:58:29 //
8297
Áhhh :D
Bakker, még hirdetést is feladtál bontott Selespeed-re Adok-veszek #15386 :DD
Higgyél nekünk, ha azt mondjuk nem Selespeed probléma ;-) Jó kis váltó ez, nyugi!!!
Örülök, hogy ezzel megoldódott a probléma!
Még azt megírhatnád, hány másodperc alatt tárta fel a szaki a hiba forrását :)
A gond megoldódott :)
a féltengejem esett szét .
mindenkinek köszi a segítséget !!!!
elvittem a Szabó Józsihoz .................. le a kalappal egy igazi szaki ! keni vágja az alfákat !
Nekem a szerelőm azt mondta, hogy a nyomást tartó gömb az oka, csak kíváncsi voltam itt ki mit mond. Meg is lesz talán már ma rendelve, a cikkszám szerint, amit te is írtál. Találtam egy másik ilyen alkatrészt is, a Fiat Stilo Abarth Selespeed-ből másik cikkszámmal, de az még drágább is. Tehát minden emellett szól, nagyon remélem fog is találni.
mesa2010-05-03 09:58:13 //
8293
Na ez is érdekes:)
A múltkor olvastam egy angol nyelvű fórumon, hogy járó motornál kell a szintet állítani. Ezek után feltöltöttem Tutela CS-sel,m ajd csodálkozva láttam, hogy álló helyzetben a túlfolyón nem kevés löttyöt leeresztett a betonra, hogy még jól is nézzen ki ...
Azóta is azon töprengek, felfelé hogyan folyik a nedv? De mondom nálam akkor, amikor nem járt a motor, csak simán parkolt :o
Hello! Arra tudnátok mondani valamit, hogy álló helyzetbe, járó motornál miért nyomja ki az olajat fönt a kiegyenlítő tartálynál (vagy, hogy nevezik)? Meg amikor garázsból is löktem ki- pont a folyást akartam elkerülni- 2-3 alkalommal, hogy üresbe tettem, kinyomta az egész olajat a tartályból.
mesa2010-05-03 09:12:14 //
8291
Na igen, az angol szakirodalmat már fejből vágom, csak arról nincs fogalmam, magyarul mi is az :))
Kíváncsi vagyok, mi lesz a megfejtés!
De 90% hogy valami szenzor, és még az is meglehet, hogy simán szoftverrel utána lehet kalibrálni ( lásd lejjebb )
Az is lehet,hogy a Mesa áltel emlitett "fokozat érzékelő"a helyes elnevezése annak a dolognak.
Megesik az ilyesmi,ah az ember más nyelvről próbál forditani olyasmit amihez nem ért;-DDD
Hali!:-)
Nekem volt hasonló esetem és akkor 1"sebeség érzékelővel" megoldották a gondot.Remélem,hogy nálad is hasonló dolog lehet,mert az lenne a legkevésbé húzós javitás.
Ha jól emlékszem akkor Imo-nak volt hasonló esete anno és 30k ft körül cserélték ki neki mindkét érzékelőt.De ebben talán Ő vagy RB tudna pontos adattal szolgálni,hogy ki és mennyiért javitotta meg a gépét.
köszi minden info jól jöhet :)
csocsi2010-04-30 20:03:16 //
8287
Akkor a faladra írt segítséget tudom csak javasolni.
Remélem hamarosan megoldódik a gondod.
sajna az ecu nem ír ki hibakódot :(
csocsi2010-04-30 19:50:28 //
8285
Hali :)
Nekem akkor dobta ki üresbe mikor fel volt lazulva az 5. fokozat. Menet közben egyszer csak üresbe rakta.
Le lett szedve a burkolat a váltón, közben kiderült, hogy a fogaskerék fogai kicsit megviseltek ezért cserélve lett.
Azóta a probléma megszünt.
De recsegéses dolgot nem tapasztaltam.
Mivel csak végfelhasználó vagyok, okoskodni nem szeretnék.
Egy számgépes kiolvasást azért megpróbálnék a helyedben, hátha valami kiderülne.
Hello!
Ma volt a cimborám ugyanilyen selespeedes problémával a szakszervizbe.Azért nem veszi a sebességet mert a kuplung nem emel ki rendesen és a robotikán lévő szenzorok nem engedik a váltást!Lehet,hogy nem is kell semmit cserélni csak újra kell nekik állítani,programoznia váltó automatikáját!A srác 28ezret fizetett abba benne volt az újraprogramozás,valamint egy teljes motordiagnosztika is!És hozzáteszem márkaszervizbe volt,lehet egy maszek szervizbe kevesebből is megúszhatod!
alatta nincs folyás csak a seles tartálynál látok folyást .
a kuplungszettet megkérdeztem komplettan 35e .......... jó lenne ha csak az lenne vele . de 70e km ezelött lett cserélve a szett , lehet , hogy ennyit bírnak ?
mesa2010-04-30 16:41:57 //
8282
Akkor ez szerintem nem Selespeed probléma
Amikor sebességben gázt adsz, akkor kezdi el a kuplungot felengedni ... Ha akkor recseg, akkor vagy a kuplung nem emel ki rendesen, vagy talán szét van ugorva a váltó . Alatta nincs folyás?
motor ok . be is veszi a sebességet csak amikor gázt adok akkor elindul a recsegés .
mesa2010-04-30 16:28:09 //
8280
Akkor szerintem szétesett valami. Kuplung? Lendkerék ? :-\
Be sem indítható?
sajna már nem is megy csak recseg és nincs hibaüzenet :(
mesa2010-04-30 16:22:14 //
8278
Ez is valami kontakt hiba lesz, a kuplung jeladó vagy a fokozat szenzor / kábel hibája
Ha van hibakód kiolvasód, megmondja egyből, melyik. Vagy begurulsz egy szervízbe vele ...
van valakinek ötlete ?
valaki hallott már a régifóti úti szerelőről ?
Sziasztok
Baj van !
elindulás után az autóm váltója kattant egyet és kidobta üresbe . Megpróbáltam visszarakni sebességbe , de olyan hangokat ad ki mintha a fogaskerekek nem kapcsolódnának (darálódnának) ! Többszöri próba és pihentetés után elindult egy darabig , de újra előjött az előző hiba .Volt már valakinek hasonló problémája vagy mi lehet a gond ? Felhívtam a szerelőmet , hogy nem e a kuplungszerkezet eset volna szét .
Azt mondta akkor nem indult volna újra el . Szerinte a selespeed munkahenger mehetett tönkre . HELP SOS !!!!
Köszi Viktor
mesa2010-04-29 14:14:02 //
8275
Azon a honlapon, amit linkeltem, egyértelműen azt írják, hogy 1:1 kompatibilisek,csak a FIAT márkajelzésű olcsóbb
Nem, mert még csak angliába találtam olyat, ami gondolom tényleg jó lenne bele. Épp ezért érdekel, hogy szerelt-e már valaki itthon bele esetleg fiat alkatrészt? Szamosiék tudom, hogy cseréltek már ilyet, írtam is nekik, hogy honnan szerezték be az alkatrészt de még nem jött válasz.