Szerintem valami kontakt hiba. Mivel az egység a termosztát alatt található, esetleg egy kábel elmozdult, vagy folyadék rácseppent egy csatlakozóra...
A kérdés, hogy akksi saruját lehúztátok-e már (legalább 20 percre) ??
Aztán a reléket is megnézném, hátha oxidos a lába
Tágulási tartályban megvan-e még a Tutela?
Kuplung nem volt érintve (jeladó) ?
Én ilyen hibáról nem halottam, 1-es, 2-es, N és R-nek működnie kellene mindig
Nekem így látatlanban a kuplung szenzorral kapcsolatosnak tűnik... Mintha azt hinné, nem tud fokozatot kapcsolni ?!
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Automata vs kézi váltó
mesa2010-04-28 19:20:29 // 8273
Szilárd2010-04-28 16:12:10 // 8272
Ez szép volt szerintem:))))
Laller1562010-04-28 15:21:15 // 8270
Siasztok!
Olyan kéréssel fordulnék hozzátok,hogy egyik barátom Alfa 156 2000 januári 2.0 selespeed tipusú(facelift előtti) kocsiján sajna nem tudunk semmilyen sebességet kapcsolni!!!Beveszi az 1-est de rögtön ki is dobja!A selespeed rendszer hibajele folyamatosan villog!Ezt a hibát egy olajcsere,vezérműszíj,termosztát csere után tapasztaltuk!A váltóhoz nem lett nyúlva!Bármilyen ötletetek van írjatok!
Olyan kéréssel fordulnék hozzátok,hogy egyik barátom Alfa 156 2000 januári 2.0 selespeed tipusú(facelift előtti) kocsiján sajna nem tudunk semmilyen sebességet kapcsolni!!!Beveszi az 1-est de rögtön ki is dobja!A selespeed rendszer hibajele folyamatosan villog!Ezt a hibát egy olajcsere,vezérműszíj,termosztát csere után tapasztaltuk!A váltóhoz nem lett nyúlva!Bármilyen ötletetek van írjatok!
Ollah2010-04-28 14:08:03 // 8269
Szerintem automata.
Vagy kézi.
Vagy kézi.
mesa2010-04-28 13:22:36 // 8268
Szereztél egy újat ?
osee_selespeed2010-04-27 10:01:00 // 8267
Hello! Valaki cserélt-e már actuator tartályt selespeedben?
mesa2010-03-30 16:54:48 // 8266
Itt van, hogyan kell Selespeednél beállítani a kuplungot, hogy gyorsan váltson és ne akadjon
Az AlfaDiag progi is kell hozzá
Az AlfaDiag progi is kell hozzá
mesa2010-03-28 17:40:18 // 8265
Írd ki ide, mivel közérdekű és hasznos info! ;)
stos2010-03-27 19:15:12 // 8264
soha ne legyen rá szükségetek,de találtam egy igazi szakit aki profin>hatékonyan javítja a selespeed egységet.ne legyen ien de ha érdekel valakit>>írjon-mondom....
mesa2010-03-26 21:15:27 // 8263
Mindent :) Összes hibaüzenet kiolvasás/törlés (ABS, Légzsák, ECU, Selespeed nyomás, motorhőmérséklet, levegő hőmérséklet stb.)
Minden EOBD-s Alfához jó.
Minden EOBD-s Alfához jó.
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2010-03-26 20:22:50 // 8262
köszi :)
miket lehet ezzel a programmal állítani ?
miket lehet ezzel a programmal állítani ?
mesa2010-03-26 18:54:47 // 8261
csocsi2010-03-26 17:38:06 // 8260
Nekem nem hangos hanem rángat :(
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2010-03-26 17:26:51 // 8259
mi is az az alfadiag ami miatt finomabban váltana ?
nekem is araszoláskor elég hangosn dobja vissza 1-be .
erre van valami megoldás ?
nekem is araszoláskor elég hangosn dobja vissza 1-be .
erre van valami megoldás ?
csocsi2010-03-26 17:19:50 // 8258
Na ez engem is érdekelne. 1,5k környékén kicsit rángat a gép, lehet ez megoldás lenne a problémámra.
mesa2010-03-26 16:49:27 // 8257
Nekem is tovább zümmög, főleg hideg téli napokon - sokkal
Egy AlfaDiag-ot azért beszereznék.... Olvastam, hogy azzal bármikor lehet automatikusan bekalibrálni a kuplungot, és akkor sokkal finomabban vált araszoláskor
Egy AlfaDiag-ot azért beszereznék.... Olvastam, hogy azzal bármikor lehet automatikusan bekalibrálni a kuplungot, és akkor sokkal finomabban vált araszoláskor
csocsi2010-03-26 13:21:40 // 8256
A ködlámpám is FIAT-os.
A márkát meg kell fizetnünk úgy látszik :)))
Szerencsére nincs gondom a szivattyúval, bár azért 2 mp-nél tovább zümmög.
A márkát meg kell fizetnünk úgy látszik :)))
Szerencsére nincs gondom a szivattyúval, bár azért 2 mp-nél tovább zümmög.
mesa2010-03-26 13:20:04 // 8255
Nincs mit! Azt elfelejtettem megemlíteni, hogy a FIAT alkatrész nem pont ugyanígy néz ki, meg esetleg lebeszélnének róla, hogy nem lesz jó, pedig leírás szerint de :))
csocsi2010-03-26 13:12:54 // 8254
Köszi a hasznos infókat.
mesa2010-03-26 13:06:10 // 8253
Találtam pár hasznosságot, hátha szükség lesz rá valakinél!
Érdekes, de kiderült, hogy az actuator, vagyis a léptető hidraulika, ami a váltást végzi, egy az egyben ugyanaz, ami a Ferrari 360-on is megtalálható! tehát tényleg Ferrari alkatrész van beépítve a kocsinkba :) Kár, hogy épp ezért, nagyon drága is
Két "filléres" dolog viszont sok esetben hasznot hozhat.
1. Ha a vezetőoldali ajtónyitás követően nem 1-2 másodpercig szól a szivattyú,hanem mondjuk 7 másodpercig, akkor nem kell azonnal kicseréltetni az egész cók-mókot, hanem elegendő magát a tartályt az actuator alatt. Ráadásul FIAT 71751195 cikkszámon meg lehet vásárolni a tartályt
olcsón
2. lehetséges, hogy úgy, mint az én esetemben, elkopott a szénkefe az elektromos pumpában. Egyébként ez simán következménye az első pontnak, miután nem tudja sokáig megtartani a tartály a szükséges nyomást, gyakrabban (< 10 perc) bekapcsol a motor, ami gyakori bekapcsolásoktól hamarabb elkopnak a szénkefék (bal oldalon, középen - szinte nincs is már)
(ez nem az én körmöm)
Ilyenkor csak ki kell cserélni aszénkeféket, amik nem kerüklnek többe egy búzasörnél :)
Csatolok egy bolgár oldalt, ahol mind a kettőről szó van, sok képpel illusztrálva
Érdekes, de kiderült, hogy az actuator, vagyis a léptető hidraulika, ami a váltást végzi, egy az egyben ugyanaz, ami a Ferrari 360-on is megtalálható! tehát tényleg Ferrari alkatrész van beépítve a kocsinkba :) Kár, hogy épp ezért, nagyon drága is
Két "filléres" dolog viszont sok esetben hasznot hozhat.
1. Ha a vezetőoldali ajtónyitás követően nem 1-2 másodpercig szól a szivattyú,hanem mondjuk 7 másodpercig, akkor nem kell azonnal kicseréltetni az egész cók-mókot, hanem elegendő magát a tartályt az actuator alatt. Ráadásul FIAT 71751195 cikkszámon meg lehet vásárolni a tartályt
olcsón
2. lehetséges, hogy úgy, mint az én esetemben, elkopott a szénkefe az elektromos pumpában. Egyébként ez simán következménye az első pontnak, miután nem tudja sokáig megtartani a tartály a szükséges nyomást, gyakrabban (< 10 perc) bekapcsol a motor, ami gyakori bekapcsolásoktól hamarabb elkopnak a szénkefék (bal oldalon, középen - szinte nincs is már)
(ez nem az én körmöm)
Ilyenkor csak ki kell cserélni aszénkeféket, amik nem kerüklnek többe egy búzasörnél :)
Csatolok egy bolgár oldalt, ahol mind a kettőről szó van, sok képpel illusztrálva
Wickey2010-02-22 17:08:13 // 8252
Nem, nem. Illetve nyilván szoktam hibázni meg ugye adott esetben ezt fel is vállalom, de a dízelt direkt vettem. Mert szar, de legalább keveset eszik. Occó.
Selespeedet eszembe nem jutott volna venni, annyit eszik mint egy 75 V6, de szarabb vezetni, ráadásul elsőkerekes meg sornégyes, tiszta hendikepp :-) A dízelt szarabb vezetni, feleannyit eszik, mint egy 75 V6, elsőkerekes, érdemei elismerése mellett utálom. Most hétvégén pl. 700 km autópálya-országút 140-160-as tempóban (a pályaszakasz Németországban, hol máshol, országúton meg csak lezárt szakaszon mentem 140-et ugye) 6.6-os fogyasztásra jött ki. Fene se érti hogyan, én bő fél literrel többet vártam, de nem kesergek. :-)
Mondjuk az utódját egy 159 1.9 16V mjet 6-os automata képében keresgélem (mondjuk ha felbaszom az agyam, akkor 2.4 20V mjet lesz ugyanúgy hat fokozatú automatával de fix, hogy nem H-s felségjellel)...
Selespeedet eszembe nem jutott volna venni, annyit eszik mint egy 75 V6, de szarabb vezetni, ráadásul elsőkerekes meg sornégyes, tiszta hendikepp :-) A dízelt szarabb vezetni, feleannyit eszik, mint egy 75 V6, elsőkerekes, érdemei elismerése mellett utálom. Most hétvégén pl. 700 km autópálya-országút 140-160-as tempóban (a pályaszakasz Németországban, hol máshol, országúton meg csak lezárt szakaszon mentem 140-et ugye) 6.6-os fogyasztásra jött ki. Fene se érti hogyan, én bő fél literrel többet vártam, de nem kesergek. :-)
Mondjuk az utódját egy 159 1.9 16V mjet 6-os automata képében keresgélem (mondjuk ha felbaszom az agyam, akkor 2.4 20V mjet lesz ugyanúgy hat fokozatú automatával de fix, hogy nem H-s felségjellel)...
KGBMAN2010-02-22 15:58:45 // 8251
Az én pókom konkréten olyan 740fok max tól-ig..
A kormányt meg a fene tudja mennyin használom. :) Egy ideje nem használtam már.
A kormányt meg a fene tudja mennyin használom. :) Egy ideje nem használtam már.
mesa2010-02-22 15:52:57 // 8250
Valóban! :)
Egyébként azt kérdeztem, hogy 200°-os beállítással használod-e a G25-ös kormányt, vagy 900°-on? Mert ha verseny szimezel, az igazi versenyautókban sem használnak 900-at, de az Alfák többsége is kevesebb a valós életben, akkor egy újabb talány, hogy hol lehet kihasználni? :)
Akit ismerek, 200-on használja, két pedállal, kormányról váltogatva ...
Egyébként azt kérdeztem, hogy 200°-os beállítással használod-e a G25-ös kormányt, vagy 900°-on? Mert ha verseny szimezel, az igazi versenyautókban sem használnak 900-at, de az Alfák többsége is kevesebb a valós életben, akkor egy újabb talány, hogy hol lehet kihasználni? :)
Akit ismerek, 200-on használja, két pedállal, kormányról váltogatva ...
KGBMAN2010-02-22 15:43:50 // 8249
"De azért 200°-on használod te is, nem?"
Ezt nem értem..
Kezd a dolognak olyan szaga lenni, hogy:
-Mennyi?
-30!
-Mi 30?
-Mi mennyi?
LOL
Ezt nem értem..
Kezd a dolognak olyan szaga lenni, hogy:
-Mennyi?
-30!
-Mi 30?
-Mi mennyi?
LOL
KGBMAN2010-02-22 15:35:55 // 8247
Mármint mire gondolsz? :)
mesa2010-02-22 15:33:32 // 8246
Akkor az már úgy engem is érdekelhet! :))
De azért 200°-on használod te is, nem?
De azért 200°-on használod te is, nem?
KGBMAN2010-02-22 14:39:03 // 8245
GTR2 :) De van pöckölős állása is, csak egy tekerés a kapcsolón és máris selespeedezhetsz :DDDD
Sőőt a kényelmes figuráknak van kormányon is gomb hozzá (lehet programozni) és van bajuszkapcsoló is. :)
Live for speed is megy vele, szépen lehet kuplungolni :)
Sőőt a kényelmes figuráknak van kormányon is gomb hozzá (lehet programozni) és van bajuszkapcsoló is. :)
Live for speed is megy vele, szépen lehet kuplungolni :)
csocsi2010-02-22 12:20:37 // 8244
Ha valakinek örömet okoz "kézzel keverni az olajat" akkor azt hagyni kell kulizni :))
mesa2010-02-22 12:07:20 // 8243
Te figyi, már akartam szólni, hogy valami nem úgy van! :)
Ezt írtam: "összekuszálja valami Smart vagy ősrégi tulok megoldással"
Itt a Smartban levő undormányos robotváltóról és elődeiről van szó. Nem tudom, hogy mostad össze a kéziváltós megoldással, de a lényeg, hogy nem! :))
Remélem így már tiszta a kép. ;-)
Egyébként milyen szimulációban tudod kihasználni a G25 H kulisszáját ? Mire kihozták, már alig maradt versenyport ahol még használatban van
Ezt írtam: "összekuszálja valami Smart vagy ősrégi tulok megoldással"
Itt a Smartban levő undormányos robotváltóról és elődeiről van szó. Nem tudom, hogy mostad össze a kéziváltós megoldással, de a lényeg, hogy nem! :))
Remélem így már tiszta a kép. ;-)
Egyébként milyen szimulációban tudod kihasználni a G25 H kulisszáját ? Mire kihozták, már alig maradt versenyport ahol még használatban van
mesa2010-02-22 12:00:26 // 8242
Abban egyet értünk, hogy a diesel technika nem a legjobb választás! De akkor ezek szerint időnként még te is hibázol ? :))
mesa2010-02-22 11:59:16 // 8241
Még véletlenül sem. Nem érdekel a szlalom, egyébként is tudom, hogy mire alkalmas a gép. Ha már nyelvészkedünk itt van vissza-kettő :PP
Wickey2010-02-20 00:30:28 // 8240
úgyis el akarok szívni egy cigit. Mingyá' megy az info a szaktopicba.
KGBMAN2010-02-20 00:29:36 // 8239
Te még jössz nekem egy ET számmal a milanorol. :)))
KGBMAN2010-02-20 00:26:46 // 8238
Ja igen.. és a computer az én begyepesedett tulok agyam lesz, az vezérli majd a váltást. Semmi más :)
Wickey2010-02-20 00:20:09 // 8237
Őszintén és zsigerből csak a piros színű audikat utálom, nem tudom miről beszélsz. :-)
Örülök, hogy a selespeed mintegy 12 éve piacon van, ettől mondjuk nem fogok jobban aludni ma este, az tény, de hát gondolom ennek is lehet örülni ebben a szomorú világban.
Hogy a selespeed jobb, mint egy kéziváltó?
Na, erről a büdös életben nem fogsz meggyőzni. Számomra nem jobb. Ugyanúgy, mint ahogy a 175 lovas 350Nm-es 2.4 20V m-jet sem jobb az én 156 lovas 230Nm-es V6-os 12szelepes 2.5ös benzinesemnél. Mert nem, és kész. Nem érdekel, hogy minden mérhető paraméterében jobb továbbá 20 évvel fiatalabb, egyszerűen szarabb vezetni és pont. Ugyanez van a selespeeddel, szarabb vezetni mint a "hagyományos" megoldásokat. Automatának nem elég automata, kéziváltónak nem elég kézi. Erre mondtam hogy ha már automata akkor legyen egy frankó kis olajos akármi, vagy ha már kézi akkor legyen rendes kézi. (BTW: van egy debil angol akit biztos tévedésből hord a hátán a föld, Jeremy Clarksonnak hívják. Nem könnyű figura, de azt el kell ismerni, hogy aminek négy kereke van és gurul, azt ő nagy valószínűséggel már vezette. És képzeld: általában véve egyöntetű utálattal nyilatkozik a flappy pedal gearbox-okról (=selespeed). Nagyon kevés ilyen váltó van, amit nem köpköd halomra, legyen akár az Aston Martin, Ferrari, Zonda, vagy amit csak akarsz).
Ja, és akkor így a nap végére hadd meséljem el, milyen szar érzés volt félrenyelni a kaját a röhögéstől az Autobahnnál, amikor is szlalomon a visszafordítót a kollega selespeeddel kézifékkel vette nagy sikerrel, majd lepadlózta a gépállatot. A bal első kerék ledifferált, és tiltásig forgott a motor 1-ben. A selespeed meg nem szarozott, gecinagy recsegés közepette beváltott egy kettest. Gázelvételkor. A mutatvány (és vele együtt az autó) meg lefulladt. Egy bordó vagy piros 156 volt... véletlenül nem te? :-PP
Örülök, hogy a selespeed mintegy 12 éve piacon van, ettől mondjuk nem fogok jobban aludni ma este, az tény, de hát gondolom ennek is lehet örülni ebben a szomorú világban.
Hogy a selespeed jobb, mint egy kéziváltó?
Na, erről a büdös életben nem fogsz meggyőzni. Számomra nem jobb. Ugyanúgy, mint ahogy a 175 lovas 350Nm-es 2.4 20V m-jet sem jobb az én 156 lovas 230Nm-es V6-os 12szelepes 2.5ös benzinesemnél. Mert nem, és kész. Nem érdekel, hogy minden mérhető paraméterében jobb továbbá 20 évvel fiatalabb, egyszerűen szarabb vezetni és pont. Ugyanez van a selespeeddel, szarabb vezetni mint a "hagyományos" megoldásokat. Automatának nem elég automata, kéziváltónak nem elég kézi. Erre mondtam hogy ha már automata akkor legyen egy frankó kis olajos akármi, vagy ha már kézi akkor legyen rendes kézi. (BTW: van egy debil angol akit biztos tévedésből hord a hátán a föld, Jeremy Clarksonnak hívják. Nem könnyű figura, de azt el kell ismerni, hogy aminek négy kereke van és gurul, azt ő nagy valószínűséggel már vezette. És képzeld: általában véve egyöntetű utálattal nyilatkozik a flappy pedal gearbox-okról (=selespeed). Nagyon kevés ilyen váltó van, amit nem köpköd halomra, legyen akár az Aston Martin, Ferrari, Zonda, vagy amit csak akarsz).
Ja, és akkor így a nap végére hadd meséljem el, milyen szar érzés volt félrenyelni a kaját a röhögéstől az Autobahnnál, amikor is szlalomon a visszafordítót a kollega selespeeddel kézifékkel vette nagy sikerrel, majd lepadlózta a gépállatot. A bal első kerék ledifferált, és tiltásig forgott a motor 1-ben. A selespeed meg nem szarozott, gecinagy recsegés közepette beváltott egy kettest. Gázelvételkor. A mutatvány (és vele együtt az autó) meg lefulladt. Egy bordó vagy piros 156 volt... véletlenül nem te? :-PP
KGBMAN2010-02-19 22:02:01 // 8236
És akkor is lesz magamfajta marha tulok ősember, aki büszkén vállalja, hogy a bal lába kuplungolásra való és hogy az igazi, computer adapted váltáshoz "H" kulisszás váltókar kell :)))
KGBMAN2010-02-19 21:58:46 // 8235
Hát a kanyart vehetjük íveknek, vonulatnak, stb.. és máris beláthatod, hogy nem estem el az élvezettől.. Sőőőőőőőt :DDD
mesa2010-02-19 21:50:59 // 8234
Tetszik a stílusod! Őszintén lenézed a márkát.
A Selespeed úgy tízenkét éve, úttörőként a piacon van. A duplakuplungos nyilván mindenben jobb, csak hogy akkoriban még a Selespeed is jobb volt, mint egy kéziváltós.
Tíz év múlva a DSG is csak egy ócska szar lesz.
De akkor is lesznek emberek, akik majd olyannal járnak, és örömmel használják.
Arcoskodással sosem lehet nyerő az ember.
A Selespeed úgy tízenkét éve, úttörőként a piacon van. A duplakuplungos nyilván mindenben jobb, csak hogy akkoriban még a Selespeed is jobb volt, mint egy kéziváltós.
Tíz év múlva a DSG is csak egy ócska szar lesz.
De akkor is lesznek emberek, akik majd olyannal járnak, és örömmel használják.
Arcoskodással sosem lehet nyerő az ember.
GTPeti2010-02-19 21:45:17 // 8233
Nemnem, olyan könnyen nem úszod meg. Azokkal a trolibuszokkal nem lehet csak úgy - minden további nélkül - felcsavarodni egy fára. Drájv báj vájör, ju nó. :)
Wickey2010-02-19 21:15:44 // 8232
nyugi, előtte még fölcsavarom magam egy fára :-P
selespeed2010-02-19 21:07:20 // 8231
Akkor már elestél a kanyarok élvezetétől;-))))))))))
Nehéz az élvezeteket halmozni!:-DDDDDDDDD
Nehéz az élvezeteket halmozni!:-DDDDDDDDD
KGBMAN2010-02-19 20:46:38 // 8230
Olyankor ha 2 felé kell sasolni lassítok és simán megy a multitask :)))
selespeed2010-02-19 20:38:27 // 8229
Most a kanyargós útról volt szó,ha jól tudom,-))))
Két veszélyes dolgot nemlehet egyszerre csinálni;-DDDDD
Két veszélyes dolgot nemlehet egyszerre csinálni;-DDDDD
KGBMAN2010-02-19 20:36:25 // 8228
Biztos.. :) Csak úgy messze van az imádott nő :)
selespeed2010-02-19 20:35:09 // 8227
Csak őszinte voltam,-))))
Nagyon meglehet szokni:-)
Nagyon meglehet szokni:-)
KGBMAN2010-02-19 20:31:29 // 8226
Ezzel az utolsó mondattal ne rontottad volna el :))
Egyedül a kormány mögötti bajuszkapcsolókat tudom respektálni, a kormányon levő gombokat nem. Próbáltam azt is, de nem az igazi.
Egyedül a kormány mögötti bajuszkapcsolókat tudom respektálni, a kormányon levő gombokat nem. Próbáltam azt is, de nem az igazi.
selespeed2010-02-19 20:22:14 // 8225
"Na jahh.. De azért egy élményautózásnál az én kezem vagy a váltón van, vagy a térdén."
Hidd el,hogy ez nálam is pont igy van!;-))))
És van még egy lehetőség:kétkézzel fogom a kormány és gombokkal váltogatok;-))
Hidd el,hogy ez nálam is pont igy van!;-))))
És van még egy lehetőség:kétkézzel fogom a kormány és gombokkal váltogatok;-))
GTPeti2010-02-19 20:09:07 // 8224
Wickey, írtam neked, a jelek szerint átsiklottál felette.