Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Automata vs kézi váltó
csocsi2011-09-27 06:07:08 // 8573
Nem tudom pontosan mennyi idő, de talán 1× vagy 2× tette ki pirosnál üresbe, pedig elég régóta szaladgálunk a géppel.
csocsi2011-09-27 06:04:34 // 8572
Ilyet nem mertem volna kipróbálni :)
csocsi2011-09-27 06:03:32 // 8571
Amikor vettem rákérdeztem a lámpás dologra. Nem kell üresbe tenni max a féket nyomod. Most már >6 éve használjuk így a gépet.
admirális2011-09-25 16:14:51 // 8570
Autóztam most egyet, közben próbáltam fékpedállal de még mindig csak 40 km/h alatt akarja.
Abarai2011-09-25 13:30:52 // 8569
Eretnek! Máglyára vele! (:
Alfa_156_lapi2011-09-25 12:13:00 // 8568
Nekem is csak alacsony sebességnél sikerült (20-30 km/h , talán?), nagyobb sebességnél nem mertem eltolni jobbra. A hosszabb várakozásnál 60 mp-kor teszi üresbe magát, pont amikor piros-sárga...:-)
mesa2011-09-25 12:09:35 // 8567
Nem emlékszem pontosan, mert az időm 99%-ban City módban használom az autót :D , de úgy rémlik, hogy picit hozzá kell érni a fékpedálhoz?!
osee_selespeed2011-09-25 12:04:14 // 8566
A motorfék szerintem nem rövidíti le egyáltalán a motor élettartamát. Persze nem 4-5000 fordulaton...
osee_selespeed2011-09-25 12:00:39 // 8565
Én is próbáltam többször üresbe tenni nagyobb tempónál, csakis kíváncsiságból, de nem sikerült.
admirális2011-09-25 11:58:17 // 8564
Tekintsünk el a sok offos baromságtól amivel telehánytam ezt a topicot.:)
Hogy teszed ki üresbe autópályán?
Hogy teszed ki üresbe autópályán?
admirális2011-09-25 11:55:04 // 8563
Ha sebességben gurulsz, akkor viszont nincs motorfék. Ezért bizonyos esetekben érdemesebb kitenni üresbe. Másrészt a motor élettartama is lerövidül, mert amikor motorfékkel gurulsz 0 fogyasztással, akkor a motor közben pörög 2-3 ezret. 1800 alatt már úgyis van fogyasztás sebességben is. Ez az, amiért pl lámpához inkább nem motorfékkel gurulok, mert egy fékbetét csere gyorsabban megvan mint egy motor szét-össze, illetve inkább pár forinttal többet tankolok bele, mint hogy 1 hétre leállítsam a kocsit egy motorfelújítás helyett. Ugyanez a váltóra is igaz.
Direkt azt is írtam, hogy lejtőn főleg főúton vagy autópályán megint csak jobb üresben gurulni szerintem. Mondjuk nagy szembe szélben nem működik a dolog 100 fölött, de eddigi rövidke vezetési pályafutásom alatt úgy szoktam meg, hogy üresben jobb gurulni.
Légy szíves segíts, te hogy teszed ki üresbe 40 km / h fölött? Mert nekem nem ment.
Direkt azt is írtam, hogy lejtőn főleg főúton vagy autópályán megint csak jobb üresben gurulni szerintem. Mondjuk nagy szembe szélben nem működik a dolog 100 fölött, de eddigi rövidke vezetési pályafutásom alatt úgy szoktam meg, hogy üresben jobb gurulni.
Légy szíves segíts, te hogy teszed ki üresbe 40 km / h fölött? Mert nekem nem ment.
mesa2011-09-25 11:54:49 // 8562
De, pontosan ezt írtam! De felesleges ezen itt OFF-olni, azt hiszem nem foglak tudni meggyőzni :)
admirális2011-09-25 11:48:29 // 8561
Most akkor hogy van ez? Szerinted az üresben gurulás baromság? Ugye nem ezt írtad?
Grando2011-09-25 11:44:11 // 8560
Vmi ilyesmi rémlett nekem is ezzel az üresben gurulásos mókázással kapcsolatban. Egy diagnosztikai készülékekkel kapcsolatos oktatáson említették, mint "elrettentő" példát. :DD ;)))
mesa2011-09-25 11:31:09 // 8559
Nem kell lámpánál üresbe tenni, ha túl sokáig állsz a lámpánál, magátol üresbe teszi, pontosan nem tudom, de talán fél perc
Menet közben 40 felett is üresbe lehet tenni, kipróbáltam autópálya tempó mellet
Az egy dolog, hogy a kézikönyvben le van írva, hogy soha ne tedd üresbe menet közben, sőt leállítás után sem, de a kérdésem, hogy ugyan minek?
Hiszen akkor VAN fogyasztás, az alapjárat megtartása miatt, ellenben ha csak gurulsz, gázpedál lenyomása nélkül, akkor nincs.
Menet közben 40 felett is üresbe lehet tenni, kipróbáltam autópálya tempó mellet
Az egy dolog, hogy a kézikönyvben le van írva, hogy soha ne tedd üresbe menet közben, sőt leállítás után sem, de a kérdésem, hogy ugyan minek?
Hiszen akkor VAN fogyasztás, az alapjárat megtartása miatt, ellenben ha csak gurulsz, gázpedál lenyomása nélkül, akkor nincs.
admirális2011-09-25 10:12:31 // 8558
Köszi, ez gyors volt:)
osee_selespeed2011-09-25 10:12:17 // 8557
Amúgy ezeket a kézikönyv írja elő.
osee_selespeed2011-09-25 10:07:33 // 8556
N-be csak 40km/h alatt lehet tenni, mindegy az milyen sebességben van.
Lámpánál, igen, üresbe kell tenni.
Megállítani meg sebességben kell.
Lámpánál, igen, üresbe kell tenni.
Megállítani meg sebességben kell.
admirális2011-09-25 10:02:34 // 8555
Sziasztok! Most írok ebbe a topicba először, nem gondoltam volna hogy valaha erre sor fog kerülni, de most van nálam egy 2000-es 156 Selespeed, és néhány gyakorlati ötletre lenne szükségem, amiket megpróbálok most egy hozzászólásban összegyűjteni, de mindent úgysem fogok tudni, úgyhogy még számíthattok néhány kérdésre utána:). Remélem nem baj.
Először is az érdekelne legjobban, hogy üresbe tenni csak 1-2es fokozatban lehet menet közben a kocsit? Mert én kézi váltóssal nagyon megszoktam hogy felhasználom a terepviszonyokat és lejtőn jól legurulok üresben. Mintha olyat olvastam volna a Selespeed kezelésiben, ki lehet venni bármikor N-be, utána ha gyorsítani akarok a gázpedállal, előbb kell nyomni egy + gombot, és a legideálisabb fokozatba fogja tenni a váltót az elektronika.
Másik kérdésem, hogy lámpánál állva szerintetek érdemes egyesben hagyni, vagy jobb lenne kivenni üresbe? Kézi váltósnál mindig üresbe teszem, mert a kinyomócsapágy hamar szétmegy attól hogy taposom a kuplung pedált.
Hasonló kérdésem van arra vonatkozóan hogy hogyan parkoljam le az autót. 1-esben, vagy üresben? Letehetem üresben, és akkor a kézit nem kell amortizálni, legalább is sík terepen?
Ezek a legfontosabbak, várnám a válaszotokat.
Először is az érdekelne legjobban, hogy üresbe tenni csak 1-2es fokozatban lehet menet közben a kocsit? Mert én kézi váltóssal nagyon megszoktam hogy felhasználom a terepviszonyokat és lejtőn jól legurulok üresben. Mintha olyat olvastam volna a Selespeed kezelésiben, ki lehet venni bármikor N-be, utána ha gyorsítani akarok a gázpedállal, előbb kell nyomni egy + gombot, és a legideálisabb fokozatba fogja tenni a váltót az elektronika.
Másik kérdésem, hogy lámpánál állva szerintetek érdemes egyesben hagyni, vagy jobb lenne kivenni üresbe? Kézi váltósnál mindig üresbe teszem, mert a kinyomócsapágy hamar szétmegy attól hogy taposom a kuplung pedált.
Hasonló kérdésem van arra vonatkozóan hogy hogyan parkoljam le az autót. 1-esben, vagy üresben? Letehetem üresben, és akkor a kézit nem kell amortizálni, legalább is sík terepen?
Ezek a legfontosabbak, várnám a válaszotokat.
Boel /AlfaHolic/2011-09-20 07:49:36 // 8553
Hali! Kérdésem az, hogy 145 1.6 Boxer váltójába 75-80 vagy 80 -90 es olaj kell vagy ha tudtok egy tuti jó fajtát az is jó lenne.
mesa2011-09-18 12:02:01 // 8552
Nincs mit! Majd írd meg, mire jutottál!
mesa2011-09-13 11:12:30 // 8550
28 milliméter akart volna lenni, ha nem veszi be duplán a bill. :))
Egyébként itt van leírva a beállítás menete
Egyébként itt van leírva a beállítás menete
mesa2011-09-13 11:10:38 // 8549
Be kellene állítani szoftver segítségével -fejből mondom- 288 mm-re a villát. Lehet akkor nem dobálná ki többet
Csoki1162011-09-06 21:25:14 // 8548
Hali.
Vki tud infót, hogy seles váltó miért dobálja ki az R-t. A többi sebesség rendben. Beteszi és ki is dobja. Segítséget előre is köszönöm.
Vki tud infót, hogy seles váltó miért dobálja ki az R-t. A többi sebesség rendben. Beteszi és ki is dobja. Segítséget előre is köszönöm.
Vili2011-09-05 21:15:30 // 8547
Nem hiszem mentem vele így elég sokat de nem változott és ha elindultam utána már majdnem tökéletes volt 2.ben még bénázott picit de többi tök jó volt.1hónapja volt egy totál akksi merülés,inkább erre gyanakszom.
mesa2011-09-05 21:06:24 // 8546
Esetleg a kémlelőnyíláson befolyt egy kis Tutela CS !?
Vili2011-09-05 20:49:47 // 8545
Az enyém tegnap kezdte,de ez volt a kisebb probléma.7000km-rel ezelőtt kuplung csere simán minden computrers állítás nélkül és tegnapig minden ok.Tegnap reggel elakarok indulni,nyomom a gázt,a fordulat már 2000 és olyan lassan indul meg mint a tanuló vezetők az első órákon!A víz levert,irány szervíz gépre rak újra tanít és minden faxa!Mítől lehetett estéról reggelre fogalmam sincs.
Imyx2011-09-05 20:24:28 // 8544
Kösz, hogy megnézted.
csocsi2011-09-05 20:04:12 // 8543
Nem tapasztaltam ilyet.
Imyx2011-09-01 17:13:55 // 8542
Szuper, lesz újra egy jó Selespeed-ed :-).
Matu2011-09-01 16:51:11 // 8541
tegnap elszállítottam Szatyihoz...:)
most már jó kezekben van a dolog!ezekben az ingyenes programokban nem hiszek....sorry, félek h a baj nagyobb lenne mint volt,hallottam róla rémhíreket,fene tudja igaz-e!?
nekem 180k-t bírt a gyári kuplung,vezérléscsere után pár száz km-rel szét esett!
most már jó kezekben van a dolog!ezekben az ingyenes programokban nem hiszek....sorry, félek h a baj nagyobb lenne mint volt,hallottam róla rémhíreket,fene tudja igaz-e!?
nekem 180k-t bírt a gyári kuplung,vezérléscsere után pár száz km-rel szét esett!
Imyx2011-09-01 16:00:31 // 8540
Én örülök, hogy Selespeedet vettem végül is. Ami zavar, hogy kikapcsolt ASR-nél sem forognak el a kerekek 2-3 ban, váltás után. Tény, hogy tiltásnál brutálisat ránt, ez mondjuk egy picit kárpótol a nem elforgó kerekekért :)).
Janka 2.02011-09-01 15:45:22 // 8539
Már én is fel voltam rá készülve, csodálkoztam is, hogy csak mostanában lett K.O :)
Előbb-utóbb ez mindenkinél, és minden Off-os verdánál is beérik...
Előbb-utóbb ez mindenkinél, és minden Off-os verdánál is beérik...
Imyx2011-09-01 14:29:58 // 8538
Nekem 70k-t bírt :).
Janka 2.02011-09-01 13:53:06 // 8537
Nálam 115 ekm-nél halt be a kuplungom, de igazából már tavaly voltak érdekes tünetek néha...Szatyi előtt kb 500m-el hullott szét annyira, hogy kb 5 perc után volt csak hajlando hosszas szo*ás után 1-esbe tennie magát, mindez a Szentendrein, atttom dugóban...:D
Janka 2.02011-09-01 13:47:28 // 8536
Nekem is "plusz gázzal" kezdte, vagy inkább fejezte be :) , kuplung csé + kalibrálás lett a vége álá Szatyi...
csocsi2011-08-30 18:29:14 // 8535
Pár éve használom már a gépet, de még ilyesmit nem figyeltem meg.
Na, ha gépközelbe jutok, odafigyelek.
Na, ha gépközelbe jutok, odafigyelek.
Imyx2011-08-30 17:43:29 // 8534
Urak,
Mindenkinél az van, hogy 2000 körül kettesbe váltásnál ad egy kis plusz gázt? 3000-nél már gyorsan vált, gáz nélkül :-).
Mindenkinél az van, hogy 2000 körül kettesbe váltásnál ad egy kis plusz gázt? 3000-nél már gyorsan vált, gáz nélkül :-).
mesa2011-08-30 14:41:09 // 8533
Matu ahogy előttem írták, FIATESCUScan program ingyenes, egy laptop meg egy 1200 Forintos KKL OBD II kábellel be lehet állítani, szaktudás sem kell hozzá annyira egyszerű.
a kiemelő villa törés/hegesztés kókányolás, és az is valósznű, hogy NEM a Selespeednek van hibája.
Ha kinyitod az ajtót, beindul a kis villanymotor, onnan kezdve inkább egyszerű kuplung/váltó hiba, hiszen a Selespeed csak egy elektronikus / hidraulikus egység
a kiemelő villa törés/hegesztés kókányolás, és az is valósznű, hogy NEM a Selespeednek van hibája.
Ha kinyitod az ajtót, beindul a kis villanymotor, onnan kezdve inkább egyszerű kuplung/váltó hiba, hiszen a Selespeed csak egy elektronikus / hidraulikus egység
Matu2011-08-25 16:27:33 // 8532
Igen, azt hiszem már eleget tanultam a dologból!
Jövő héten már be is jelentkeztem Szatyihoz!Többen is Őt ajánlották!
Ha jól belegondol az ember akkor már sokkal több pénzt kifizettem a kókányolásra, illetve az abból fakadó problémákra, minthogy megfizettem volna egy szakembert!
Bár a régi szerelőim is szakemberek voltak, még ajánlották is őket!:DD
Köszönöm Fangio lehet h rámennék arra a kinyomóvillára, de előbb megvárom a csütörtöki diagnosztikát!
Jó tudni h azért vannak jó indulatú alfások!
"Marek"ot kerüljétek, nem való ebbe a közösségbe!
Jövő héten már be is jelentkeztem Szatyihoz!Többen is Őt ajánlották!
Ha jól belegondol az ember akkor már sokkal több pénzt kifizettem a kókányolásra, illetve az abból fakadó problémákra, minthogy megfizettem volna egy szakembert!
Bár a régi szerelőim is szakemberek voltak, még ajánlották is őket!:DD
Köszönöm Fangio lehet h rámennék arra a kinyomóvillára, de előbb megvárom a csütörtöki diagnosztikát!
Jó tudni h azért vannak jó indulatú alfások!
"Marek"ot kerüljétek, nem való ebbe a közösségbe!
csocsi2011-08-25 08:48:12 // 8531
Vaze, részvétem :((
SZerintem hozzáértő szakihoz kéne vinned,
Ha jól emlékszem Szatyi cartárs konyít a váltóhoz, legalábbis mintha valakinek ő rakta volna rendbe a gépét.
SZerintem hozzáértő szakihoz kéne vinned,
Ha jól emlékszem Szatyi cartárs konyít a váltóhoz, legalábbis mintha valakinek ő rakta volna rendbe a gépét.
Fangio2011-08-24 10:44:54 // 8530
Valószínű, hogy ilyen kókányolás nem tett jót a rendszernek, szerintem, mindent eredeti állapotába kellene visszaállítani, egyébként mindenképpen komputerre kéne tenni, ezzel a kuplung rendes működése is ellenőrizhető, ha nem megfelelő a holtjáték, biztos nem fog rendesen működni. (ha érdekel megnézem nekem lehet, hogy van kinyomóvillám)
Arra is figyelni kellett, hogy a kuplung szett, vagy a kinyomócsapágy sem egyezik a sima 2000-el. A FiatEcuscan programmal a váltó állítható, ami maszekba is beszerezhető. Egyébként bármilyen kis hozzányúlás után állítani kell a rendszert, tehát, ha valamit meglazított, vagy esetleg leszerelte a váltórendszert a váltóról, már nem fog rendesen működni beállítás nélkül. Mindenképpen hozzá értő embert kellene keresni!
A pohártartó a Tesco-ban kapható, és tépőzárral, vagy kétoldalas ragasztóval rögzíthető.
Arra is figyelni kellett, hogy a kuplung szett, vagy a kinyomócsapágy sem egyezik a sima 2000-el. A FiatEcuscan programmal a váltó állítható, ami maszekba is beszerezhető. Egyébként bármilyen kis hozzányúlás után állítani kell a rendszert, tehát, ha valamit meglazított, vagy esetleg leszerelte a váltórendszert a váltóról, már nem fog rendesen működni beállítás nélkül. Mindenképpen hozzá értő embert kellene keresni!
A pohártartó a Tesco-ban kapható, és tépőzárral, vagy kétoldalas ragasztóval rögzíthető.
Matu2011-08-24 10:23:08 // 8529
Huuuu...nagyon szép az SW-d!
Anyós lábtérnél az két pohártartó???
Miből?hogyan?mennyiért?jó megoldás
Anyós lábtérnél az két pohártartó???
Miből?hogyan?mennyiért?jó megoldás
Matu2011-08-24 10:15:58 // 8528
Volt egy teljes motor generálom és az "alfa szaki" szerelő a selespeed "kinyomóvilláját a munkahenger végén rosszul tette vissza, csak úgy alá volt szorulva, de érdekes módon váltott a kocsi csak csúsztatta,de NAGYON, gondoltam visszaviszem, nem lehetett elérni, régi szerelőm aki nem alfás, megnézi....addigra az a villa rész félig eltört, ráesztergáltatott egy odaillő vmit, folyt a hidraulika olaj, majd egy alátét és egy zéger megoldotta félig,csak már nem váltott többet,pedig a kuplung látszólag kiemel rendesen, szivattyú megy,de a váltó nem kattan!
Pár computerest kérdeztem,de nem tudják olvasni meg inkább nem nyúlnának hozzá...
Szóval nem tudom mi a probléma, eddig működött!:(
Pár computerest kérdeztem,de nem tudják olvasni meg inkább nem nyúlnának hozzá...
Szóval nem tudom mi a probléma, eddig működött!:(
Fangio2011-08-23 22:49:31 // 8527
Szia!
Mi a gondod a váltóval?
Mi a gondod a váltóval?
Matu2011-08-23 16:53:32 // 8526
Sziasztok!
Nagy gondba kerültem a Selespeeddel....
Sajnos nagyon sok szerelőnél voltam már, senki nem tud segíteni!
Szükségem lenne egy olyan szerelőre aki ért a Selespeedhez, tud olvasni a Selespeed egységben és esetleg beállítani is!
Vagy ha lehetséges átépíteni kézi váltóra...
Nagyon sok pénzemben van, kicsit belefáradtam már!
Előre is köszönöm a segítséget!
Nagy gondba kerültem a Selespeeddel....
Sajnos nagyon sok szerelőnél voltam már, senki nem tud segíteni!
Szükségem lenne egy olyan szerelőre aki ért a Selespeedhez, tud olvasni a Selespeed egységben és esetleg beállítani is!
Vagy ha lehetséges átépíteni kézi váltóra...
Nagyon sok pénzemben van, kicsit belefáradtam már!
Előre is köszönöm a segítséget!
csocsi2011-08-21 16:42:17 // 8525
Tegnap megnéztem, semmi fényjelzés nincs ha üresben állítom le. Csak a hangjelzés.
csocsi2011-08-19 10:02:44 // 8524
A csipogás rendben, ezek szerint csak nekem nem tünt fel a villogás :))
Online tag
4
Vendég4
535