Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-13 20:24:55 // 14052
ez már nagyon fütyülős szerintem szar ez a turbó vagy a halál közelében van már...az én turbóm is fütyül de nem 2000-nél....
Cgo2010-01-13 20:10:42 // 14051
ez mitol ilyen futyulos?
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-11 16:45:32 // 14050
No én azt mondom, hogy nem szenzor hiba lesz. Egyszercsak az eddig 0-án fekvő tankműszer megjavult, ezzel egyidőben elaludt a hibalámpa. 40km-t ment így gond nélkül, normálisan. Az udvarunkon állt le induláskor.
Amit megfigyeltem, hogy a tankszivattyú sokáig nem állt le, hanem dolgozott és bugyborékolt a rendszer, mintha levegős lenne. Gyújtás ráadással légtelenítettük vagy 10 percig, aztán egyszercsak normális hangja lett a szivattyúnak, nem buborékolt többet és le is állt, ahogy az enyémen (összehasonlítottuk). És be is indult a motor. A tankban levő víz csinálhat ilyen gebaszt? A szűrő víztelenítőjén mondjuk nem igazán jött víz, csak gázolaj. Az a buborékolás zavar engem nagyon...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-11 12:14:58 // 14049
bontott alkatrésznél benne van pakliban hogy az sem tökéletes....
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-11 12:03:52 // 14048
Node a gond az, hogy a szenzor cserétől nem javult meg az autó. Gyengébb mint kéne, és keményebb a hangja. Vagyis mintha rádugott szenzornál sem érezné az onnan jövő jeleket. Egyetlen egyszer volt jó úgy 70km-nyi távra, amikor egértelenítettem, kiszedtem a sufni szűrőt és kivettem/visszatettem az eredeti (rossz?) nyomásjeladót. Tökéletesen ment, nem volt hibajelzés, szépen szólt a motor. Aztán egyszercsak leállt, és újraindításkor már megint olyan dörmögős hang, gyengeség stb, mint lehúzott szenzornál. Szenzor csere óta még rosszabb, állandóan dobja a hibalámpát.... bár a bontott alkatrész sose 100% hogy jó. Lehet kontakt hiba lesz?
Wickey2010-01-11 01:02:28 // 14047
pontosan. A MAP szenzoromnál is ez volt, kábé konstans 0.2 bar-t közölt. Az ECU meg úgy vélte, hogy nem sűrűn indítanak be autót 11-12km magasan, tehát ez valszeg elfosta magát, és beközölte, hogy map nyomás túl alacsony, állandó hiba a rendszerben. Kicseréltük, és voilá. :-)
GTPeti2010-01-11 00:16:25 // 14046
"Cseréltük, beindult. Igenám, de ezután lehúztam a csatiját, és szintén beindult, injektor jel azonnal ugrott a műszerfalra, és ott is maradt, hiába dugtam vissza a jeladót. Vicces..."

Szerintem pedig teljesen logikus. Van egy olyan alapszabály a tőzsdén is (és úgy általában), hogy a féligazság rosszabb, mint egyáltalán semmi információ.
Márpedig egy hibás szenzor "magabiztosan" szolgáltat egy - adott esetben - a valóságtól nagyon távol eső jelet. Míg a szenzor nemlétét felismeri az elektronika.
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 23:09:32 // 14045
És egy kis érdekesség. Lehúzott rail szenzorral is vígan működik a 105 jtd :-) Kezdek kíváncsi lenni, hogy a computernek mi mindenre van átlagértékes vészprogramja. Szerintem egy fordulatszám jeladó, veztengely jeladó és a porlasztók már beindítanák.

A fenti tapasztalat azért elkeserítő, mert így végképp kérdéses, hogy miért állt meg a verda (mármint nem az enyém szerencsére).
Néha leállt, majd kis idő után indítható lett (injektor ikon hol van, hol nincs). A comp rail szenzor hibát dobott. Cseréltük, beindult. Igenám, de ezután lehúztam a csatiját, és szintén beindult, injektor jel azonnal ugrott a műszerfalra, és ott is maradt, hiába dugtam vissza a jeladót. Vicces...
Holnap új kiolvasás, remélhetőleg nem nyomásszabályzó, vagy CR pumpa.
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 22:57:27 // 14044
Programozással nem lehet javítani a helyzeten? Amúgy mi más a módosított cuccban? Ezek még potisak, vagy valami más szerkezet? Mindenre van megoldás :-)
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 22:53:11 // 14043
Hát biztos nem magyar gázolajjal teszteltek...:-) Bár kitudja, nem merném kivárni. Még a Wartburgban is cseréltem 2 olajcserénként a kis műanyag piklit :-)
Wickey2010-01-10 21:41:21 // 14042
olyan -10 -13 közt lehetett, és direkt biodejzelt tankoltunk. Nemtommár melyik cégnél.
Grando2010-01-10 21:01:17 // 14040
Nem olyasmi lehet ez, mint az STR a 166-ban? ;))
Selmak2010-01-10 20:55:28 // 14039
Akarnak a többi márkának is esélyt adni. XD
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-10 20:53:16 // 14038
bakker lehet már kapni minden márkához módosított elektromos gázpedál modult csak alfához nem :((( pedig azt írják 2-3mp helyett egyből ugrik a gép...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-10 20:23:10 // 14037
59-nél 60e-es csereperiódust írnak elő :D
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 20:10:05 // 14036
Egyelőre maradok a 20e-s csereperiódusnál. Nekem sose volt látványra koszos, de ne ezen múljon.
Selmak2010-01-10 20:02:04 // 14035
Mikor először cseréltem szűrőt nekem is úgy nézett ki mint amin átszűrtek egy tartálykocsi fáradt olajat, a legutóbbi 40 ezres szűrőcserénél nem igazán látszódott rajta a használat.
Kócosw2010-01-10 19:32:54 // 14034
Srácok én kőbe vésetném a pacák nevét aki ezt a soros 5-ös 2.4-et megálmodta.
A hang,meg ahogy megy (jó azért kicsi csipcsip is segíti de akkoris)... Kicsit több mint egy éve van meg a vas, de azóta minden kigyorsításnál kételkedek abban hogy dízel kocsiban ülök...és belülről fakadó muszályból vigyorgok :DD
egyet mondhatok..soha rosszabbat!Remélem még sokáig elmondhatom ezt! ;)
Átok79146TD2010-01-10 19:29:07 // 14033
..:))))

én is kb 20000 nél dobom..:)
mostis benn figyel..:)
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 19:28:13 // 14032
Hááát...lehet...
Átok79146TD2010-01-10 19:27:44 // 14031
én még sose cserétem..kellene??
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 19:27:39 // 14030
Kíváncsi leszek, majd írd meg az adagolást is!
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 19:26:27 // 14029
25e? Én 20e-nként úgy hajítom ki a szűrőt, mint a huzat. Nem bízok annyra a hazai gázolajban, hogy tovább bent hagyjam.
atesssz2010-01-10 15:54:19 // 14028
akkor már csapatod is ezerrel a szűk, erdei szakaszokon? :)
Átok79146TD2010-01-10 15:32:03 // 14027
hát akkor mégis az lesz..:))
Selmak2010-01-10 14:56:06 // 14026
Nem, csak ezt használják rally autókban is.
Átok79146TD2010-01-10 14:51:40 // 14025
versenydízeled lesz?:))
Selmak2010-01-10 14:47:55 // 14024
JG2 a spuri verseny változata.
DrB2010-01-10 14:34:50 // 14023
A termék leírásából: "Clusters of paraffin crystals which have already formed in the tank cannot be broken up by adding Diesel Flow Fit." Szóval a szomszédnak valszeg a melegebb időjárás segített...

"For optimum effect in preventing paraffin separation, it is necessary to add the flow improver approx. 5 °C before the cloud point (turbidity point) is reached.
To improve mixing, add Diesel Flow Fit before filling up with fuel."

Azaz a nagy hideg beállta előtt kell hozzáönteni.
DrB2010-01-10 14:29:35 // 14022
Diesel Fließ Fit Róla beszéltem.
Átok79146TD2010-01-10 14:10:16 // 14021
azmeg mi?:)
Goodboy2010-01-10 13:16:04 // 14020
csao Urak! 47 1.9 jtd -21 celsiusban reggel már nem indult ,egy éjszaka után ,pedig agip hightech üa volt benne !Bekocsonyásodott mint a qrvaanyja,ugy ,h nekünk füti a g szüröt egy bizgentyü!Kapott az golajszürö 1 kanna forro vizet aztt észheztért! aznap még kapott uj golajszürött ERRORHARDTOL ,hátha az a baj,bár a régiben sem volt több 25ezernél!azota nem volt baj,bár hideg sem.-)
Selmak2010-01-10 13:14:09 // 14019
Na szokásos spuri adagom mellé vettem JG2-t majd a következő tankoláskor kipróbálom mit tud.
DrB2010-01-10 13:03:14 // 14018
Most futottam össze az említett mercedeses szomszéddal. Pénteken töltötte bele az említett adalékot (Liqui Molly - Diesel Fließ Fit). Szombaton sikerült beindítania az autót. Igaz, közben felmelegedett az idő -5-3 fok körülire. 150 ml-es flakon, 75 literes tankig elég, -31 fokig írja, hogy hatásos. 6 Eur-ba került. Naphtha (Erdöl) van benne. A használati leírása azt ajánlja, hogy még a "bekocsonyodás" előtt, 0 fok körül kerüljön már a tankba, azaz megelőzés képpen, ha az előrejelzés nagy hideget mutat. A fazon utólag rakta bele, már bedermedt a diesel, de úgy látszik álló helyzetben is elég volt egy nap és/vagy a melegebb idő, hogy visszanyerje az üzemanyag a kellő folyékonyságát.
DrB2010-01-09 23:52:18 // 14017
Azóta mindennap megjáratom a lovakat, ha egyébként nem is kellene. Teszek egy kb. 20 km-es kört, hogy elkerüljem a bedermedést, na meg az aksi miatt is. Mostanában is voltak erre felé -10-15 fokos napok, de így semmi gond. Gondolom, az is számít, mennyire van teli a tank. Minél kevésbé, annál hamarabb áthül. Ha mindennap használod az autót, nem hiszem, hogy egy éjszaka alatt annyira beledermedne, hacsak nincs tényleg kurva hideg.
DrB2010-01-09 23:46:30 // 14016
Én aztán nem tankolok bijodejzelt. Amit hallottam, fene tudja, igaz-e, hogy normál benzinkútnál is van valahány rész biodiesel a dieselben, s az olcsóbb, nevenincs benzinkutak azért tudnak olcsóbbak lenni többek között, mert nagyobb a biodiesel aránya, ami miatt viszont hamarabb dermed.

Ti melyik cég benzinkútjánál tankoltatok, hogy menet közben bedermedt? És mennyire volt hideg?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-09 21:45:28 // 14014
2405, 2210, 2260, 2522 is jó hozzá...
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-09 21:39:43 // 14013
Köszi! Ennek örülök, holnap kicseréljük.
Ma egértelenítettem ezt a vasat is, plusz kiszedtünk egy sufni szűrőt, amit a bácsi jó ladás módra behevtölt a gázolajszűrő után :-)) Azt mondja 50-60e-nként elszáll ez a rail szenzor, ezért rakta bele. Érdekes, szerintem egy tankmosás lehet nem fog rosszat tenni..
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-09 21:18:53 // 14012
áprilisban lesz az 100e ft felett is ...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-09 21:15:57 // 14011
így van simán lehet bele rakni semmi baja nem lesz a castrol TDA dejzel adalék is valami sok oktánszámú szer.....
Piritu - 1.000.0002010-01-09 21:14:51 // 14010
Gratula a K-hoz ! :-)
Goodboy2010-01-09 21:14:17 // 14009
o ooooooooooooooooooooo!az nem jo hir!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-09 21:13:33 // 14008
jó hozzá....meglestem :)
Wickey2010-01-09 21:12:51 // 14007
bejodejzel, soha többet ne halljak róla, nem volt 10 euro se az árkülönbözet a telitank bio és a simadízel közt, a fene se gondolta volna hogy február 4-én olyan naftát árulnak, ami már szinte a kútoszlopban megfagy... :D
Wickey2010-01-09 21:10:18 // 14006
Jóhogy, mér, szerinted mit csináltunk az A1-esen, amikor a kibaszott biodízel menet közben megdermedt az autópályán a kurvanagy hidegben?
Segítek, volt nálunk kés, ásványvizes flakon, és ez:

Leverettünk a tréleren lengedező gtv-ből egy kevés ezeréves jó büdös benzint, és megöntöttük vele a bejodejzelt úgy 1:6 arányban. Eltartott egy ideig mire az elkevert nafta átjutott a csöveken az adagolóig, de szerencsére onnan már simaügy volt. :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-09 21:04:22 // 14005
jah és nincs is raktáron ...1-2 hónap...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-09 21:02:53 // 14004
kapja be az alfagyár :P
Goodboy2010-01-09 21:00:18 // 14003
kabbe , te lehuzooooooooooooooooosssssss!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak