Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-13 20:24:55 // 14052
ez már nagyon fütyülős szerintem szar ez a turbó vagy a halál közelében van már...az én turbóm is fütyül de nem 2000-nél....
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-11 16:45:32 // 14050
No én azt mondom, hogy nem szenzor hiba lesz. Egyszercsak az eddig 0-án fekvő tankműszer megjavult, ezzel egyidőben elaludt a hibalámpa. 40km-t ment így gond nélkül, normálisan. Az udvarunkon állt le induláskor.
Amit megfigyeltem, hogy a tankszivattyú sokáig nem állt le, hanem dolgozott és bugyborékolt a rendszer, mintha levegős lenne. Gyújtás ráadással légtelenítettük vagy 10 percig, aztán egyszercsak normális hangja lett a szivattyúnak, nem buborékolt többet és le is állt, ahogy az enyémen (összehasonlítottuk). És be is indult a motor. A tankban levő víz csinálhat ilyen gebaszt? A szűrő víztelenítőjén mondjuk nem igazán jött víz, csak gázolaj. Az a buborékolás zavar engem nagyon...
Amit megfigyeltem, hogy a tankszivattyú sokáig nem állt le, hanem dolgozott és bugyborékolt a rendszer, mintha levegős lenne. Gyújtás ráadással légtelenítettük vagy 10 percig, aztán egyszercsak normális hangja lett a szivattyúnak, nem buborékolt többet és le is állt, ahogy az enyémen (összehasonlítottuk). És be is indult a motor. A tankban levő víz csinálhat ilyen gebaszt? A szűrő víztelenítőjén mondjuk nem igazán jött víz, csak gázolaj. Az a buborékolás zavar engem nagyon...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-11 12:14:58 // 14049
bontott alkatrésznél benne van pakliban hogy az sem tökéletes....
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-11 12:03:52 // 14048
Node a gond az, hogy a szenzor cserétől nem javult meg az autó. Gyengébb mint kéne, és keményebb a hangja. Vagyis mintha rádugott szenzornál sem érezné az onnan jövő jeleket. Egyetlen egyszer volt jó úgy 70km-nyi távra, amikor egértelenítettem, kiszedtem a sufni szűrőt és kivettem/visszatettem az eredeti (rossz?) nyomásjeladót. Tökéletesen ment, nem volt hibajelzés, szépen szólt a motor. Aztán egyszercsak leállt, és újraindításkor már megint olyan dörmögős hang, gyengeség stb, mint lehúzott szenzornál. Szenzor csere óta még rosszabb, állandóan dobja a hibalámpát.... bár a bontott alkatrész sose 100% hogy jó. Lehet kontakt hiba lesz?
Wickey2010-01-11 01:02:28 // 14047
pontosan. A MAP szenzoromnál is ez volt, kábé konstans 0.2 bar-t közölt. Az ECU meg úgy vélte, hogy nem sűrűn indítanak be autót 11-12km magasan, tehát ez valszeg elfosta magát, és beközölte, hogy map nyomás túl alacsony, állandó hiba a rendszerben. Kicseréltük, és voilá. :-)
GTPeti2010-01-11 00:16:25 // 14046
"Cseréltük, beindult. Igenám, de ezután lehúztam a csatiját, és szintén beindult, injektor jel azonnal ugrott a műszerfalra, és ott is maradt, hiába dugtam vissza a jeladót. Vicces..."
Szerintem pedig teljesen logikus. Van egy olyan alapszabály a tőzsdén is (és úgy általában), hogy a féligazság rosszabb, mint egyáltalán semmi információ.
Márpedig egy hibás szenzor "magabiztosan" szolgáltat egy - adott esetben - a valóságtól nagyon távol eső jelet. Míg a szenzor nemlétét felismeri az elektronika.
Szerintem pedig teljesen logikus. Van egy olyan alapszabály a tőzsdén is (és úgy általában), hogy a féligazság rosszabb, mint egyáltalán semmi információ.
Márpedig egy hibás szenzor "magabiztosan" szolgáltat egy - adott esetben - a valóságtól nagyon távol eső jelet. Míg a szenzor nemlétét felismeri az elektronika.
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 23:09:32 // 14045
És egy kis érdekesség. Lehúzott rail szenzorral is vígan működik a 105 jtd :-) Kezdek kíváncsi lenni, hogy a computernek mi mindenre van átlagértékes vészprogramja. Szerintem egy fordulatszám jeladó, veztengely jeladó és a porlasztók már beindítanák.
A fenti tapasztalat azért elkeserítő, mert így végképp kérdéses, hogy miért állt meg a verda (mármint nem az enyém szerencsére).
Néha leállt, majd kis idő után indítható lett (injektor ikon hol van, hol nincs). A comp rail szenzor hibát dobott. Cseréltük, beindult. Igenám, de ezután lehúztam a csatiját, és szintén beindult, injektor jel azonnal ugrott a műszerfalra, és ott is maradt, hiába dugtam vissza a jeladót. Vicces...
Holnap új kiolvasás, remélhetőleg nem nyomásszabályzó, vagy CR pumpa.
A fenti tapasztalat azért elkeserítő, mert így végképp kérdéses, hogy miért állt meg a verda (mármint nem az enyém szerencsére).
Néha leállt, majd kis idő után indítható lett (injektor ikon hol van, hol nincs). A comp rail szenzor hibát dobott. Cseréltük, beindult. Igenám, de ezután lehúztam a csatiját, és szintén beindult, injektor jel azonnal ugrott a műszerfalra, és ott is maradt, hiába dugtam vissza a jeladót. Vicces...
Holnap új kiolvasás, remélhetőleg nem nyomásszabályzó, vagy CR pumpa.
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 22:57:27 // 14044
Programozással nem lehet javítani a helyzeten? Amúgy mi más a módosított cuccban? Ezek még potisak, vagy valami más szerkezet? Mindenre van megoldás :-)
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 22:53:11 // 14043
Hát biztos nem magyar gázolajjal teszteltek...:-) Bár kitudja, nem merném kivárni. Még a Wartburgban is cseréltem 2 olajcserénként a kis műanyag piklit :-)
Wickey2010-01-10 21:41:21 // 14042
olyan -10 -13 közt lehetett, és direkt biodejzelt tankoltunk. Nemtommár melyik cégnél.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-10 21:03:22 // 14041
azt passzolom :)
Grando2010-01-10 21:01:17 // 14040
Nem olyasmi lehet ez, mint az STR a 166-ban? ;))
Selmak2010-01-10 20:55:28 // 14039
Akarnak a többi márkának is esélyt adni. XD
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-10 20:53:16 // 14038
bakker lehet már kapni minden márkához módosított elektromos gázpedál modult csak alfához nem :((( pedig azt írják 2-3mp helyett egyből ugrik a gép...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-10 20:23:10 // 14037
59-nél 60e-es csereperiódust írnak elő :D
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 20:10:05 // 14036
Egyelőre maradok a 20e-s csereperiódusnál. Nekem sose volt látványra koszos, de ne ezen múljon.
Selmak2010-01-10 20:02:04 // 14035
Mikor először cseréltem szűrőt nekem is úgy nézett ki mint amin átszűrtek egy tartálykocsi fáradt olajat, a legutóbbi 40 ezres szűrőcserénél nem igazán látszódott rajta a használat.
Kócosw2010-01-10 19:32:54 // 14034
Srácok én kőbe vésetném a pacák nevét aki ezt a soros 5-ös 2.4-et megálmodta.
A hang,meg ahogy megy (jó azért kicsi csipcsip is segíti de akkoris)... Kicsit több mint egy éve van meg a vas, de azóta minden kigyorsításnál kételkedek abban hogy dízel kocsiban ülök...és belülről fakadó muszályból vigyorgok :DD
egyet mondhatok..soha rosszabbat!Remélem még sokáig elmondhatom ezt! ;)
A hang,meg ahogy megy (jó azért kicsi csipcsip is segíti de akkoris)... Kicsit több mint egy éve van meg a vas, de azóta minden kigyorsításnál kételkedek abban hogy dízel kocsiban ülök...és belülről fakadó muszályból vigyorgok :DD
egyet mondhatok..soha rosszabbat!Remélem még sokáig elmondhatom ezt! ;)
Átok79146TD2010-01-10 19:29:07 // 14033
..:))))
én is kb 20000 nél dobom..:)
mostis benn figyel..:)
én is kb 20000 nél dobom..:)
mostis benn figyel..:)
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 19:28:13 // 14032
Hááát...lehet...
Átok79146TD2010-01-10 19:27:44 // 14031
én még sose cserétem..kellene??
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 19:27:39 // 14030
Kíváncsi leszek, majd írd meg az adagolást is!
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-10 19:26:27 // 14029
25e? Én 20e-nként úgy hajítom ki a szűrőt, mint a huzat. Nem bízok annyra a hazai gázolajban, hogy tovább bent hagyjam.
atesssz2010-01-10 15:54:19 // 14028
akkor már csapatod is ezerrel a szűk, erdei szakaszokon? :)
Átok79146TD2010-01-10 15:32:03 // 14027
hát akkor mégis az lesz..:))
Selmak2010-01-10 14:56:06 // 14026
Nem, csak ezt használják rally autókban is.
Átok79146TD2010-01-10 14:51:40 // 14025
versenydízeled lesz?:))
Selmak2010-01-10 14:47:55 // 14024
JG2 a spuri verseny változata.
DrB2010-01-10 14:34:50 // 14023
A termék leírásából: "Clusters of paraffin crystals which have already formed in the tank cannot be broken up by adding Diesel Flow Fit." Szóval a szomszédnak valszeg a melegebb időjárás segített...
"For optimum effect in preventing paraffin separation, it is necessary to add the flow improver approx. 5 °C before the cloud point (turbidity point) is reached.
To improve mixing, add Diesel Flow Fit before filling up with fuel."
Azaz a nagy hideg beállta előtt kell hozzáönteni.
"For optimum effect in preventing paraffin separation, it is necessary to add the flow improver approx. 5 °C before the cloud point (turbidity point) is reached.
To improve mixing, add Diesel Flow Fit before filling up with fuel."
Azaz a nagy hideg beállta előtt kell hozzáönteni.
DrB2010-01-10 14:29:35 // 14022
Diesel Fließ Fit Róla beszéltem.
Goodboy2010-01-10 13:16:04 // 14020
csao Urak! 47 1.9 jtd -21 celsiusban reggel már nem indult ,egy éjszaka után ,pedig agip hightech üa volt benne !Bekocsonyásodott mint a qrvaanyja,ugy ,h nekünk füti a g szüröt egy bizgentyü!Kapott az golajszürö 1 kanna forro vizet aztt észheztért! aznap még kapott uj golajszürött ERRORHARDTOL ,hátha az a baj,bár a régiben sem volt több 25ezernél!azota nem volt baj,bár hideg sem.-)
Selmak2010-01-10 13:14:09 // 14019
Na szokásos spuri adagom mellé vettem JG2-t majd a következő tankoláskor kipróbálom mit tud.
DrB2010-01-10 13:03:14 // 14018
Most futottam össze az említett mercedeses szomszéddal. Pénteken töltötte bele az említett adalékot (Liqui Molly - Diesel Fließ Fit). Szombaton sikerült beindítania az autót. Igaz, közben felmelegedett az idő -5-3 fok körülire. 150 ml-es flakon, 75 literes tankig elég, -31 fokig írja, hogy hatásos. 6 Eur-ba került. Naphtha (Erdöl) van benne. A használati leírása azt ajánlja, hogy még a "bekocsonyodás" előtt, 0 fok körül kerüljön már a tankba, azaz megelőzés képpen, ha az előrejelzés nagy hideget mutat. A fazon utólag rakta bele, már bedermedt a diesel, de úgy látszik álló helyzetben is elég volt egy nap és/vagy a melegebb idő, hogy visszanyerje az üzemanyag a kellő folyékonyságát.
DrB2010-01-09 23:52:18 // 14017
Azóta mindennap megjáratom a lovakat, ha egyébként nem is kellene. Teszek egy kb. 20 km-es kört, hogy elkerüljem a bedermedést, na meg az aksi miatt is. Mostanában is voltak erre felé -10-15 fokos napok, de így semmi gond. Gondolom, az is számít, mennyire van teli a tank. Minél kevésbé, annál hamarabb áthül. Ha mindennap használod az autót, nem hiszem, hogy egy éjszaka alatt annyira beledermedne, hacsak nincs tényleg kurva hideg.
DrB2010-01-09 23:46:30 // 14016
Én aztán nem tankolok bijodejzelt. Amit hallottam, fene tudja, igaz-e, hogy normál benzinkútnál is van valahány rész biodiesel a dieselben, s az olcsóbb, nevenincs benzinkutak azért tudnak olcsóbbak lenni többek között, mert nagyobb a biodiesel aránya, ami miatt viszont hamarabb dermed.
Ti melyik cég benzinkútjánál tankoltatok, hogy menet közben bedermedt? És mennyire volt hideg?
Ti melyik cég benzinkútjánál tankoltatok, hogy menet közben bedermedt? És mennyire volt hideg?
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-09 21:49:05 // 14015
ok, ezt felírom :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-09 21:45:28 // 14014
2405, 2210, 2260, 2522 is jó hozzá...
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-09 21:39:43 // 14013
Köszi! Ennek örülök, holnap kicseréljük.
Ma egértelenítettem ezt a vasat is, plusz kiszedtünk egy sufni szűrőt, amit a bácsi jó ladás módra behevtölt a gázolajszűrő után :-)) Azt mondja 50-60e-nként elszáll ez a rail szenzor, ezért rakta bele. Érdekes, szerintem egy tankmosás lehet nem fog rosszat tenni..
Ma egértelenítettem ezt a vasat is, plusz kiszedtünk egy sufni szűrőt, amit a bácsi jó ladás módra behevtölt a gázolajszűrő után :-)) Azt mondja 50-60e-nként elszáll ez a rail szenzor, ezért rakta bele. Érdekes, szerintem egy tankmosás lehet nem fog rosszat tenni..
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-09 21:18:53 // 14012
áprilisban lesz az 100e ft felett is ...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-09 21:15:57 // 14011
így van simán lehet bele rakni semmi baja nem lesz a castrol TDA dejzel adalék is valami sok oktánszámú szer.....
Piritu - 1.000.0002010-01-09 21:14:51 // 14010
Gratula a K-hoz ! :-)
Goodboy2010-01-09 21:14:17 // 14009
o ooooooooooooooooooooo!az nem jo hir!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-09 21:13:33 // 14008
jó hozzá....meglestem :)
Wickey2010-01-09 21:12:51 // 14007
bejodejzel, soha többet ne halljak róla, nem volt 10 euro se az árkülönbözet a telitank bio és a simadízel közt, a fene se gondolta volna hogy február 4-én olyan naftát árulnak, ami már szinte a kútoszlopban megfagy... :D
Wickey2010-01-09 21:10:18 // 14006
Jóhogy, mér, szerinted mit csináltunk az A1-esen, amikor a kibaszott biodízel menet közben megdermedt az autópályán a kurvanagy hidegben?
Segítek, volt nálunk kés, ásványvizes flakon, és ez:
Leverettünk a tréleren lengedező gtv-ből egy kevés ezeréves jó büdös benzint, és megöntöttük vele a bejodejzelt úgy 1:6 arányban. Eltartott egy ideig mire az elkevert nafta átjutott a csöveken az adagolóig, de szerencsére onnan már simaügy volt. :-P
Segítek, volt nálunk kés, ásványvizes flakon, és ez:
Leverettünk a tréleren lengedező gtv-ből egy kevés ezeréves jó büdös benzint, és megöntöttük vele a bejodejzelt úgy 1:6 arányban. Eltartott egy ideig mire az elkevert nafta átjutott a csöveken az adagolóig, de szerencsére onnan már simaügy volt. :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-09 21:04:22 // 14005
jah és nincs is raktáron ...1-2 hónap...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-09 21:02:53 // 14004
kapja be az alfagyár :P
Goodboy2010-01-09 21:00:18 // 14003
kabbe , te lehuzooooooooooooooooosssssss!