Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

GTPeti2008-03-10 15:10:14 // 7752
Mér én mit írtam??
GEORGE2008-03-10 15:08:14 // 7751
Igazából azért van mert a pumpát maga a motor hajtja :-)
GTPeti2008-03-10 15:06:06 // 7750
"a nagynyomású szivattyút a motor hajtja"

Ezért van, hogy a CR-os autók kicsit lassabban indulnak be, mint pl. a régi szívódízelek? (Fel kell épülni a rail nyomásnak.)
Milko2008-03-10 11:52:36 // 7749
Ja, most jut eszembe, ugyanez történt ugyanazon az útszakaszon visszafelé (a domb másik oldalán... :) ) egy Volvo terepjáróval. Levillogott, aztán egy darabig próbálta tartani a tempót... :))) Mulatságos lehetett a Volvós arca, amikor látta, hogy a sokmilliós autóját lenyomja egy kevésmilliós autó... :))
Onnan gondolom, hogy sietett volna, hogy igen nagy sebességgel ment el mellettem, mikor utolért (visszalassítás után )... :))
Milko2008-03-10 11:46:01 // 7748
Sziasztok,
gondoltam megosztom első gyorsulási élményemet az autómmal, amit egy Audi ellen követtem el. :)
Nem nagyon hittem, hogy az 1.9 JTD, 156-os autóm felveheti a versenyt a nyugati off-okkal, de már látom, hogy nem ismertem az autómat eléggé.
Emelkedőn felfelé mentem ki egy A6 2.5 TDI (az a tipus, amit pl 99-ben is gyártottak) mellé előzni 100 körül, akkor még ő is akörül ment a 4sávoson. Gondoltam elmegyek gyorsan mellette, mert előtte már egy teherautó rajzolódott ki, jobb előbb túllenni egy teherautón... Kicsit odaléptem neki, de amikor a mutató 100, 110, 120, 130, 140-nél járt és az audihoz nem közeledtem gyorsabban, gondoltam adok még neki, mert olyan mintha erősködni akarna, itt a lehetőség kipróbálni az autót... :)
160-nál már mellette voltam, 170-nél pedig már elgurultam mellette, aztán 180-nál magam mögé utasítottam, majd bekullogott mögém, hogy kikerüljük a "lassan" utolért teherautót. :) Aztán, amikor beálltam a tehergk elé és kezdtem visszalassítani, az off gyorsított és "bizonyított"... Ezek után megvan a véleményem az ezzel a tipussal "ki más ha nem én"-t játszó kopasz, kigyúrt butagyerekekről... Gyenge még az a TDI, mindent bele... :)))
Na csak ennyi volt, bocs ha feltartottam ezzel valakit. :)
GEORGE2008-03-10 10:23:12 // 7747
Nem ezt kellett volna átgonolni, hanem azt hogy hohyan müködik a nagynyomású rendszer :-))))
Wickey2008-03-10 08:09:55 // 7746
átgondoltam. Keresek jólfizető melót, és kikukázom a dízelt.
Ez a hétvégi 500 km-es karika ez úgy már hiányzott a bendőmnek :-)))
Wickey2008-03-10 08:09:01 // 7745
télleg :-)
GEORGE2008-03-09 22:12:59 // 7744
Na ezt gondold át még1szer .-)
Robi2008-03-09 22:11:36 // 7743
"...a nagynyomású feltölti a közös nyomócsövet..."

Nem tesz ilyet, mert a nagynyomású szivattyút a motor hajtja. :)

Amúgy a sziszegés teljesen normális, az áramló gázolaj hangja.
GTPeti2008-03-09 20:17:24 // 7742
Értem én és világos is. A relézaj oké, de ez tényleg olyan, mintha egy "labda eresztene". És sehol semmi nem látszik, a csatlakozásokon nem bugyog ki nafta.


(Amúgy a növényolaj-átépítésben jártas barátom szerint az üa. szűrő tetején lévő műanyag "Gardena" csatlakozásokat célszerű lecserélni tisztességes fémekre. Ez mellékes, csak szóba került a hibakereséskor.)
Wickey2008-03-09 20:12:25 // 7741
Lehet. Gyújtás ráadására is mocorog meg zajong ezer dolog a kocsiban. AC tol a tankból, a nagynyomású feltölti a közös nyomócsövet, és akkor ez még csak a gázolaj.
Neszez a fűtésbox, egy halom relé, satöbbi satöbbi.
GTPeti2008-03-09 20:03:52 // 7740
Sziasztok!

Lenne 1 kérdésem hozzátok.

Az normális egy JTD-nél, hogy gyújtás ráadás után, ha nem indítózok, az alatt a kb. 10 másodpercben, amialatta az AC pumpa működik, sziszegő hang jön a az üa. szűrő felől? (Vagy kicsit lentebbről.) Olyan, minta vmi levegőt ersztene, de nem jön sehol semmi, minden tiszta és száraz! (Lehet, hogy a szűrőn átáramló üa. hangja??)
Selmak2008-03-07 19:55:10 // 7739
Nálam pl a hengerfej takaró műanyag tepsi klattyog.
WarbiRunner (Gyuri)2008-03-07 16:18:42 // 7738
Szasztok! Valami továbbra is klattyog a gépben váltásoknál, de nem tudom eldönteni, hogy mi. De zavar...
Eddig úgy gondoltam, hogy a kettőstömegű, de már nem vagyok ebben olyan biztos. A kupplung ugyan elég kemény, és van egy pont, ahol mintha akadna, de működik.
Igazából azonos sebességben hagyva a kupplunggal játszva nem nagyon jön a hang, olyan, mintha inkább a váltókar mozgása klattyantana valamit ott elöl. Főleg 1-ből 2-be hallatszik, nem kell különösebb terhelés sem hozzá. 2000-nél elváltom és klatty.Van amikor a kupplung benyomásakor már csinálja, vagy ahogy húzom ki sebességből. A többi fokozatok közt is zakkanós, de ott finom pedálkezeléssel kijátszható. Gondolom ha kettőstömegű lenne, akkor gázelvételnél/gázadásnál is csinálná. De nem, akkor nem hangoskodik, olyankor szép simán veszi a terhelésváltást.
Szerintetek hogy dönthető el, hogy kettőstömegű hiba e tényleg? Motortartóra tippeltem még, de azt nem tudom hogy kell ellenőrizni. Kézzel hiába rángatom ezt a böszme motort, meg se rezzen.
Wickey2008-03-07 15:19:13 // 7737
nemtudom. Úgy gondolom ezek alapján, hogy van egy kábé arány, de meg nem tudnám mondani mennyi lehet.
Wickey2008-03-07 15:17:27 // 7736
hmm..
Let's not start sucking each other's dick quite yet. :-))
Liquid2008-03-07 15:17:15 // 7735
Na ilyesmire gondoltam, köszi!

és milyen arányban van a benya és a gázolaj? vagy nem lehet saccperkábé se megmondani?
GEORGE2008-03-07 15:16:08 // 7734
Igazad van biztos ami biztos .-)
Wickey2008-03-07 15:15:39 // 7733
én meg azt mentettem el, amire azt írtam, hogy igaz. :-)
Biztos ami biztos. :-P
GEORGE2008-03-07 15:14:31 // 7732
Ezt elmentettem!!
Te azt írtad nekem, hogy " IGAZ " :-)))))))))
Wickey2008-03-07 15:14:26 // 7731
Van.
A nyersolaj fajtájától (főleg a lelőhelytől) függ, hogy a desztillálása után miből mennyi marad:



Amint az látszik: a különböző forráspontú cuccok különböző helyeken csapódnak és folynak ki. A legdurvább cuccok a különféle ásványi kenőolajok, paraffinok, aszfaltnakvalók, utána a tüzelő majd dízelolaj, keró, benzin, gázok és gőzök.
Ezen az arányon elméletileg lehet változtatni asszem, de roppantul energiaigényes mondjuk a hosszú dízel szénláncokat összetördelni annyira, hogy motorbenzin legyen belőle.
Robi2008-03-07 15:08:17 // 7730
:))))
Wickey2008-03-07 15:07:11 // 7729
Igaz.
Robi2008-03-07 14:56:56 // 7728
Tudtommal van.
Robi2008-03-07 14:55:34 // 7727
A Kamaz nem is lenne rossz, V8, nem ártanak neki a kátyúk, és a legnagyobb dugóban is lehet vele utat törni. :)))

A Ladát meg inkább hagyjuk, elég ótvar. Pedig a régi Ladák nem voltak szarok a maguk idejében.
Robi2008-03-07 14:53:25 // 7726
Hát nagyon ideje lenne már a V6 JTD-nek, jó ideje ígérgetik. Ha ma bemutatnák, már akkor is nagyon le vannak maradva.

A V8 benyás pedig szerintem nagyobb hengerszámú, mint a V6 benyás. Értsd: a Montreal V8-as volt, meg a GTV8 is. Azóta nincs V8, ezt nehezményezem is rendesen. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-07 14:52:34 // 7725
jah te úgy vonod le a következtetést ki mit csinált? akkor vegyél kamazt vagy uralt és jár azzal :)))
de van új lada is....aki ezeket gyártja az a balfasz :))))))))))
Liquid2008-03-07 14:50:57 // 7724
a benzin és a gázolaj között van valamilyen kapcsolat az előállításnál? Vagy tök független? Pl. 100l nyersolajból, kijön 80l gázolaj + 20l benya, ilyesmire gondolok.
GEORGE2008-03-07 14:49:58 // 7723
Te szerncse csomag már ha nem haragszol me :-)
Mi köze annak a mortornak a mai személyautókban lévő motorhoz?
3,0 V6 JTD nemsokára jön 250 ló és 640-680 Nm-el....

Amúgy 6 hengerestől nincs nagyobb hengerszámú benzines sem...szóval akkor ez is igen csak nagy égés a többi cég 8-10-12 hengeres benzinesei közt! igaz?
Robi2008-03-07 14:46:54 // 7722
Vazeg, a ruszkik csináltak V8 dízelt, az olaszok meg nem. Ennyi. Égés.
GEORGE2008-03-07 14:33:39 // 7721
ugye azt csak viccből mondod, hogy a Kamaz után jönnek az Alfa-fiat dieselek?
Selmak2008-03-07 14:06:53 // 7720
Na meg földgázból lehet gázolajat szintetizálni.
Selmak2008-03-07 14:06:09 // 7719
Erre talán oljamérnök cartársunk tudna választ adni, de lassan ott tartunk hogy döglött macskából is lehet gazdaságosan diesel, benzint előállítani.
Robi2008-03-07 14:05:46 // 7718
Sebaj, majd járunk LPG-vel, meg CNG-vel. Végülis a dízelt is át lehet alakítani. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-07 14:02:16 // 7717
sajnos ha diesel 500 lesz akkor a benya is annyi lesz, mivel a benyát a diesel tankerek szállítják, a kaját stb stb....szóval mindenek emelkedik az ára...
Selmak2008-03-07 14:00:52 // 7716
Elmúlt pár évben télen mindig felmegy a gázolaj ára a benya felé utána meg tavasszal lemegy és nyáron jelentősen a benya alatt szokott tanyázni.
Liquid2008-03-07 14:00:48 // 7715
ez tény, de jól hangzik :)

egyébként szerintem egyre jobban el fog távolodni a két üzemanyag ára, mivel dízelből egyre több kell. Vagy rosszul látom?
Robi2008-03-07 13:56:35 // 7714
Azért rendesen fel kell menjen a gázolaj ára, hogy ne érje meg dízellel járni, köszönhetően a jobb hatásfokának.
Selmak2008-03-07 13:51:11 // 7713
Akkora különbség nem lesz a két üzemanyag ára között mert a fuvarozók blokád alá veszik a kontinenst.
Liquid2008-03-07 13:12:59 // 7712
majd mikor 500ft lesz a koromágyútöltelék, a benya meg 300, akkor majd mindenki visszatér a benyás gépekhez :))
FRC2008-03-07 13:10:56 // 7711
Ha igy haladunk a DIESEL eladassal nemsokara nyithatnank egz BENZIN RETRO topicot
Robi2008-03-07 12:23:44 // 7710
Okés lenne, ha csinálna olyat az Alfa. Jó lenne, ha nem kellene a BMW és a Kamaz után kullognunk a sorban. :) Az meg hogy van, hogy a VW tud V6, V10 meg V12 TDI-t csinálni, az Alfa meg még mindig a sor5-tel vergődik?
GEORGE2008-03-07 06:07:47 // 7709
Te sem vágod, hogy itt nem érdekel senkit a benzines hang?? :-D

A V8 diesel na az már okés :-)
Wickey2008-03-06 21:20:46 // 7708
fel is vettem a kultúremberhez méltó fordulatszámtartományt: az élet ezer és ezerötszáz között zajlik.
...
Leszámítva amikor ötezernél. :-)))
Robi2008-03-06 21:18:36 // 7707
Hát, hogy is mondjam... Tegnapelőtt raktuk össze Viktorral az America-t. Annak jobb hangja van, mint a sor5 dízelnek. :)

Egyébként meg V8 dízel rulez! :)
GEORGE2008-03-06 20:03:06 // 7706
Hát nem jön át neked a gyönyörű 5 hengeres morgás?? :-)))
Robi2008-03-06 15:21:53 // 7705
Eladtad a kávédarálót, és vettél egy 155 Q4-et? :)))
Liquid2008-03-06 09:29:15 // 7704
csendre inted a haldoklót? :DDD
Wickey2008-03-06 09:17:11 // 7703
Hasonlóképp itt is, csak én nem naptárral mérem, mennyi idő alatt forog el a motor végfordulatig...

abba meg hadd ne menjek bele, hogy a fordulatszámtartomány mettől meddig tart :-))))))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak