Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Wickey2008-03-20 23:41:57 // 7902
akkor csak az új szaroknak van ilyen buzeráns motormérete, hogy 1.9 JTS meg 2.2 JTS?
Liquid2008-03-20 23:30:25 // 7900
na akkor megegyeztünk :)
GEORGE2008-03-20 23:22:32 // 7899
nem felejti el senki sem, hogy sokat fejlesztették a dieselt..inkább azok felejtik el akik le traktorozzák meg stb stb.......
Arról meg nem a dieseles tulajok tehetnek, hogy a benzines motorokkal nem foglalkoznak a mérnökök.......
Ha lesz jó benzines Alfa akkor olyanom lesz, addig Mjet .-)
Arról meg nem a dieseles tulajok tehetnek, hogy a benzines motorokkal nem foglalkoznak a mérnökök.......
Ha lesz jó benzines Alfa akkor olyanom lesz, addig Mjet .-)
Liquid2008-03-20 23:13:17 // 7898
egy szóval sem mondtam/írtam hogy egy benzines annyit eszik mint egy dízel, de ha elolvasod amit írtam magad is meglátod...
Csupán néhány dologban igazat adtam a cikkírónak, de ne vegyük ezt elő mégeccer.
Azt azért hajlamos elfeledni mindenki, hogy a modern dízelek új konstrukciók, bennük van az utóbbi 15 év minden tudománya, ehhez képest a mostani benzinesek, 1-2 kivételtől eltekintve 10 vagy még több éves konstrukciók, kicsit kicsicsázva. Eccerűen azért van így mert a közelmúltban a dízel volt a trandi, és most is az.
Ez persze jó dolog, mert nagyot fejlődtek, egy csomó rossz tulajdonságtól megszabadultak, gazdaságosak stb. nem sorolom az előnyöket.
Én csupán arra szeretnék célozni, hogy ha a benzinesekre is annyi energiát fordítottak volna mint a dízelekre, akkor nem itt tartanánk, de majd talán ismét előveszik a benzinmotor fejlesztését, és újra lesz értelme új benzines Alfát és más autót venni.
Csupán néhány dologban igazat adtam a cikkírónak, de ne vegyük ezt elő mégeccer.
Azt azért hajlamos elfeledni mindenki, hogy a modern dízelek új konstrukciók, bennük van az utóbbi 15 év minden tudománya, ehhez képest a mostani benzinesek, 1-2 kivételtől eltekintve 10 vagy még több éves konstrukciók, kicsit kicsicsázva. Eccerűen azért van így mert a közelmúltban a dízel volt a trandi, és most is az.
Ez persze jó dolog, mert nagyot fejlődtek, egy csomó rossz tulajdonságtól megszabadultak, gazdaságosak stb. nem sorolom az előnyöket.
Én csupán arra szeretnék célozni, hogy ha a benzinesekre is annyi energiát fordítottak volna mint a dízelekre, akkor nem itt tartanánk, de majd talán ismét előveszik a benzinmotor fejlesztését, és újra lesz értelme új benzines Alfát és más autót venni.
GEORGE2008-03-20 22:55:16 // 7897
igen van!! 2,0 JTS !!
GEORGE2008-03-20 22:54:43 // 7896
Hagyál már te nem jó szemmel nézed a világot :-)
WarbiRunner (Gyuri)2008-03-20 22:46:50 // 7895
Fater 1.8tdci-jével voltunk most Bp-n. Nem kímélte a pályán sem, volt 60km végig 190-nel, dugóban is araszoltunk összesen 2 órát. És 7.1-et evett átlagban. Szerinted ezt egy benzinessel össze tudod hozni? Egy benyás kb 9-10 közt kajált volna...
Wickey2008-03-20 21:05:28 // 7893
Van 2.0 benzines? :-)
G-MANN🍀2008-03-20 20:10:07 // 7892
egy 1.9-es dízel GT 200eFt-tal drágább egy 2.0 benzinesnél.,.,.,. a benzines gyár szerinti fogyasztása városban 12,5l, a dízelé 8,5l.,.,.,.. 4l/100km a különbség.,.,.,.
egyébként én régen mindíg benzinessel jártam, de az első dízelem egy időre meggyözött:) na nem mondom, hogy nem járnék szívesen egy 3.2V6-tal :::::)))))))
Breránál már kicsit más az árkülönbség: 2.2jts 1millióval olcsóbb egy 2.4 JTD-nél, de ahogy kérdezgettem, a benzines ezt a nehéz autót kb 13-14l-rel mozgatja, gyorsulása 8,6s, a dízel 7,9s alatt gyosúl százra (illetve a 2.4jtd alapfelszereltsége magasabb: 17-es felni, jobb fékek.,.,..)
szóval nem egyszerű a kérdés::))))))
egyébként én régen mindíg benzinessel jártam, de az első dízelem egy időre meggyözött:) na nem mondom, hogy nem járnék szívesen egy 3.2V6-tal :::::)))))))
Breránál már kicsit más az árkülönbség: 2.2jts 1millióval olcsóbb egy 2.4 JTD-nél, de ahogy kérdezgettem, a benzines ezt a nehéz autót kb 13-14l-rel mozgatja, gyorsulása 8,6s, a dízel 7,9s alatt gyosúl százra (illetve a 2.4jtd alapfelszereltsége magasabb: 17-es felni, jobb fékek.,.,..)
szóval nem egyszerű a kérdés::))))))
Wickey2008-03-20 18:13:54 // 7891
magasról szép pofára esni :-PPPP
GEORGE2008-03-20 13:11:58 // 7890
A megéri nem éri meg igen csak tág fogalom, sok minden belefér, mert ugye kinek és miért éri meg?
Neked is más miatt érné meg meg nekem is.
Aztán adottak korlátok is stb stb...
Én mint benzinest és dieselt is használó, és szó szerint használó, nem csak hétvégén megyek 3 kört...na szóval én azt látom hgy sok ember megszokásból "bántja" a dieselt.
és mivel nincs neki meg nem is megy diesellel könnyen ugy járhat mint a szomszédom, akit egyik reggel bevittem dolgozni az erőműbe.
Valahogy így mondta: asszem teljesen át kell értékeljem magamban a diesel motor fogalmát.....nem gondoltam volna hogy már itt tart a diesel....
Neked is más miatt érné meg meg nekem is.
Aztán adottak korlátok is stb stb...
Én mint benzinest és dieselt is használó, és szó szerint használó, nem csak hétvégén megyek 3 kört...na szóval én azt látom hgy sok ember megszokásból "bántja" a dieselt.
és mivel nincs neki meg nem is megy diesellel könnyen ugy járhat mint a szomszédom, akit egyik reggel bevittem dolgozni az erőműbe.
Valahogy így mondta: asszem teljesen át kell értékeljem magamban a diesel motor fogalmát.....nem gondoltam volna hogy már itt tart a diesel....
Liquid2008-03-20 13:01:28 // 7889
kiváló levezetés, köszönjük szépen :))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-20 12:56:29 // 7888
na számoljunk:
- 3mill az autó 6évre, évi 5-10e km azaz a benya fogyás+biztosítás az havi 62000Ft (autó) + 25000Ft (fenntartás, tankolás stb) az összesen 87000Ft s akkor még a kötelező szervíz, gumik stb nem beszéltünk.
- Taxi évi 10.000km az havi 833,3km pontosan...taxinál az alapdíj 300Ft, a km díj 194/km...Nyíregyháza-Sopron 435km azaz 300+84390 azaz 84790Ft de fix tarifával csak 40.000Ft, oda-vissza 80.000Ft tehát spóroltál 7000ft-ot :)))
akkor miről beszélünk?
- 3mill az autó 6évre, évi 5-10e km azaz a benya fogyás+biztosítás az havi 62000Ft (autó) + 25000Ft (fenntartás, tankolás stb) az összesen 87000Ft s akkor még a kötelező szervíz, gumik stb nem beszéltünk.
- Taxi évi 10.000km az havi 833,3km pontosan...taxinál az alapdíj 300Ft, a km díj 194/km...Nyíregyháza-Sopron 435km azaz 300+84390 azaz 84790Ft de fix tarifával csak 40.000Ft, oda-vissza 80.000Ft tehát spóroltál 7000ft-ot :)))
akkor miről beszélünk?
Liquid2008-03-20 12:44:22 // 7887
én is kíváncsi vagyok, hogyan fognak muzsikálni :)
alapvetően ez a megéri-nemérimeg kérdés csak kiskategóriában játszik, mert a nagyobb kasznihoz már kevés egy kis turbós benzines (vagyis sokat eszik), a nagy turbós benzines meg egyértelműen sokat eszik, oda tényleg jobb a dízel, főleg ha sokat van használva.
viszont puntó méretű kisautóban már más a helyzet.
de télleg parttalan vita:)
egyébként az a tapasztalásom, hogy egyre kevesebb embernek van előítélete a dízelekkel szemben, pl. nekem sincs már :)
alapvetően ez a megéri-nemérimeg kérdés csak kiskategóriában játszik, mert a nagyobb kasznihoz már kevés egy kis turbós benzines (vagyis sokat eszik), a nagy turbós benzines meg egyértelműen sokat eszik, oda tényleg jobb a dízel, főleg ha sokat van használva.
viszont puntó méretű kisautóban már más a helyzet.
de télleg parttalan vita:)
egyébként az a tapasztalásom, hogy egyre kevesebb embernek van előítélete a dízelekkel szemben, pl. nekem sincs már :)
Selmak2008-03-20 12:32:20 // 7886
"kik veszenk egy PDTDI-t mer az megbízhatónémet meg még keveset is eszik,"
ROTFLOL.
ROTFLOL.
GEORGE2008-03-20 12:27:37 // 7885
Na majd kiváncsi leszek én azokra a T-jet mocikra.
ha nyomni fogják neki nem lesz ott kicsi fogyasztás.
Ha meg "andalogni" fognak vele akkor elhiszem hogy nem fog fogyasztani, de akkor a 2,4 mjetem is csak ép hogy magához vesz valamennyit.......
Asszem ez egy partalan vita hogy diesel vagy benzin.....
Sokan trakiznak itt a dieselre, aztán a legtöbjük még utas sem volt ilyen autókban.
Ennek ellenére nagyon tudja hogy milyen szar és soha nem kéne neki.
Nem kötelező megvenni való igaz :-)
Én váltottam és sokkal jobb a mostani gépem mint a 146ti-m miden tekintetben.
És hogy diesel? kit érdekel addig mig így megy meg stb stb :-)
ha nyomni fogják neki nem lesz ott kicsi fogyasztás.
Ha meg "andalogni" fognak vele akkor elhiszem hogy nem fog fogyasztani, de akkor a 2,4 mjetem is csak ép hogy magához vesz valamennyit.......
Asszem ez egy partalan vita hogy diesel vagy benzin.....
Sokan trakiznak itt a dieselre, aztán a legtöbjük még utas sem volt ilyen autókban.
Ennek ellenére nagyon tudja hogy milyen szar és soha nem kéne neki.
Nem kötelező megvenni való igaz :-)
Én váltottam és sokkal jobb a mostani gépem mint a 146ti-m miden tekintetben.
És hogy diesel? kit érdekel addig mig így megy meg stb stb :-)
Liquid2008-03-20 12:27:22 // 7884
megnézném hogy mész el taxival havi eccer Nyíregyházáról Sopronba Manci nénit meglátogatni, ha már sarkosítunk. :)
szal a cikkíró azora az elvtársakra akart célozgatni, akik veszenk egy PDTDI-t mer az megbízhatónémet meg még keveset is eszik, és nem azért veszik mert évi 50K-t közlekednek.
szal a cikkíró azora az elvtársakra akart célozgatni, akik veszenk egy PDTDI-t mer az megbízhatónémet meg még keveset is eszik, és nem azért veszik mert évi 50K-t közlekednek.
GEORGE2008-03-20 12:20:49 // 7883
Az euro dieselet nem a katalizátor miatt kell tankolni.
A porlasztócsúcsok miatt kell a jó minőségű gázolaj, ellenkező esetben felmondják a szolgálatot.
Ezekbe a JTD és egyébb diesel autókba már tilos akármilyen féle gázolajat tankolni.........kannából meg hajóról vett gázoéajat megint csak nem szabad..
A porlasztócsúcsok miatt kell a jó minőségű gázolaj, ellenkező esetben felmondják a szolgálatot.
Ezekbe a JTD és egyébb diesel autókba már tilos akármilyen féle gázolajat tankolni.........kannából meg hajóról vett gázoéajat megint csak nem szabad..
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-20 12:17:48 // 7882
apukám ez meg így nagyon sarkos aki átlag évi 5-10e km megy valakai az menjen taxival..3-4mill hány km-re elég???
Liquid2008-03-20 12:11:36 // 7881
sztem azt is hozzá kellene tenni a dologhoz, hogy a mai dízelek már messze nem olyan strapabíróak, mint a 15 évvel ezelőtti szívók, sokkal bonyolultabbak, szervízigényesebbek, stb. ez volt az ára a drasztikus fejlődésnek.
Liquid2008-03-20 12:09:49 // 7880
így van.
Az az igazság, hogy eddig a dízelek fejlesztése volt a trendi, most meg kezdik megtalálni a turbós benyásokat.
Mivel a dízelt fejlesztették inkább, ezért a benyásokra nem maradt lóvé, és nem tudnak semmi újat felmutatni 10 éve.
Majd meglátjuk hogy fog mindez megváltozni a közeljövőben, ha elterjednek a TJetek.
Az az igazság, hogy eddig a dízelek fejlesztése volt a trendi, most meg kezdik megtalálni a turbós benyásokat.
Mivel a dízelt fejlesztették inkább, ezért a benyásokra nem maradt lóvé, és nem tudnak semmi újat felmutatni 10 éve.
Majd meglátjuk hogy fog mindez megváltozni a közeljövőben, ha elterjednek a TJetek.
Liquid2008-03-20 12:07:08 // 7879
kicsit ki van sarkosítva a cikk, de van benne igazság. A kulcsszó a normál használat. Átlagember évi 5-10000km-rel már nem biztos hogy jobban jön ki.
Azonkívül meg a modern turbós benzinesek csak akkor esznek sokat, ha ki akarod használni az összes lóerőt, de olyankor minden motor zabál, a diesel is.
Azonkívül meg a modern turbós benzinesek csak akkor esznek sokat, ha ki akarod használni az összes lóerőt, de olyankor minden motor zabál, a diesel is.
M@do Boy2008-03-20 11:53:46 // 7878
Sziasztok. Lenne egy kerdesem a baratom neveben. Van egy 156osa 2,4 jtd. Es csak azt kerdezi hogy mivel nincs benne katalizator, lenne e vele valami ha rendes tehat nem EURO dizelt tankolna?
Selmak2008-03-20 11:50:28 // 7877
Ha a TS és JTD motorok megbízhatóságát nézzük akkor nagyon csúnyán a diesel a "nyerő". Jelenleg ott tartunk hogy Alfát csak diesel motorral szabad venni. Talán majd a T-Jet megváltoztatják a helyzetet, de az is leghamarabb csak a juniorban lesz elérhető.
Yoco902008-03-20 11:12:53 // 7876
Egyértelmű, hogy nem kéne összehasonlítani egy benzinest egy dieselel a menet tulajdonságok alapján. Most az üzemanyag költség és ár arányáról beszélünk.
Egy másik számolási mód:
a 155-ös benzines alfám evett 10 litert
a 156 diesel eszik 6-6,5 litert
Az 1 km eső kts 155.nél 30 ft 156-nál 18,6 (300ft benzin és 310 diesel árral számolva)
A külömbség 11,4Ft/km Az 500 000-t elosszuk 11,4 és kiderül, hogy a külömbségből 43-44 ezer km tudsz menni a benzinessel.
Az eladási árt nézve annyival többet is fízettél a dieselért.
Viszont tényleg nagy luxus új autót venni!
Egy másik számolási mód:
a 155-ös benzines alfám evett 10 litert
a 156 diesel eszik 6-6,5 litert
Az 1 km eső kts 155.nél 30 ft 156-nál 18,6 (300ft benzin és 310 diesel árral számolva)
A külömbség 11,4Ft/km Az 500 000-t elosszuk 11,4 és kiderül, hogy a külömbségből 43-44 ezer km tudsz menni a benzinessel.
Az eladási árt nézve annyival többet is fízettél a dieselért.
Viszont tényleg nagy luxus új autót venni!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-20 10:49:14 // 7875
s a röhely, ha egy feltöltős benyást hasonlítunk egy dieselhez az már csúnyán a diesel javára billentené a mérleget...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-20 10:48:11 // 7874
de az a 600e ft eladásnál is megmarad..új autót venni szerintem annak éri meg, aki nem tudja másra költeni a pénzét...
példa: a kedvelt szíd 1.4-es új ára 3.5mill ugyan ez 1.6 dieselben 4mill...fél millával több ha hitelt veszel fel, az pont 10e ft-tal több havonta s aki csak városban mászkál majd pont fele annyit is eszik de számoljunk átlagot havi 1500km-rel akkor is egál a benyással...mikor meg eladod 6 év múlva az 1.4-es ér kb 1,2 millát sem a diesel meg 1,8-at..
példa: a kedvelt szíd 1.4-es új ára 3.5mill ugyan ez 1.6 dieselben 4mill...fél millával több ha hitelt veszel fel, az pont 10e ft-tal több havonta s aki csak városban mászkál majd pont fele annyit is eszik de számoljunk átlagot havi 1500km-rel akkor is egál a benyással...mikor meg eladod 6 év múlva az 1.4-es ér kb 1,2 millát sem a diesel meg 1,8-at..
Yoco902008-03-20 10:27:36 // 7873
A cikk írója nem egésszen erre gondolt, ha nem arra, hogy ha veszel egy új autót akkor az dieselben 600 000 - 1 000 000 Ft -al drágáb mint a benzines. Ha így számolod, hogy az árkülömbség mire elegendő, akkor évek jönnek ki. Persze használattól függ.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-20 10:05:51 // 7872
Tetszett a cikk a vezess.hu-n a "befellegzett a dieselnek" címmel... a író úgy látom matekból nem volt valami nagy zseni... mikor benzinessel jártam Pestre nem állatam meg 8 liter alatt, most meg 6 alatt vagyok nem nehéz kiszámolni, hogy az 600ft/100km benzin áron számítva az egy hónapban nekem 10000Ft plusz...az árkülönbözet meg eladásnál ugyan úgy él nem értem ezzel is miért példálóznak...meg a fenntartási költséget sem értem...jó a diesel motorolaj drágább 10%-kal, az alkatrészek nem egyértelmű...szóval vegyetek benyás feltöltésűt :)) az csak 10 litert zabál....
Wickey2008-03-20 08:46:02 // 7871
azt meg te is tudod, hogy turbódízelnek aztán teljesen fölösleges bármilyen fajta kipufogó, az csak azért van alatta, mert egyrészt faszul néz ki, ha a két első kerék között ömlik ki a korom, másodszor még dzsuvásabb lenne tőle a motortér, harmadszor meg szagolja a mögöttedjövő a jóságost, ne hozza be a menetszél a bódéba...
Nem egészen önszántamból sikerült kipróbálnom milyen is így az autó :-)
Nem egészen önszántamból sikerült kipróbálnom milyen is így az autó :-)
GEORGE2008-03-19 22:18:40 // 7870
hát az hogy no name vagy neves gyártó terméke nem mindig jelenti azt hogy a noname rosszabb lenne, sőt sokszor jobbak a no name cuccok.
Na persze nem mindegyikre értem.
Na persze nem mindegyikre értem.
☻SKULL☻2008-03-19 22:06:45 // 7869
És ez csak egy no name olcsó kis rozsdamentes acélból készült dob.
☻SKULL☻2008-03-19 22:02:41 // 7868
Szóval kellemes vastag hangon dorombol és a turbó hangját is hallani kis süvités formájában.
GEORGE2008-03-19 22:02:25 // 7867
Mondjuk a sportdob és sportdob közt is vannak oriási különbségek.
☻SKULL☻2008-03-19 21:58:26 // 7866
Nálam már alapjáraton produkálja mind ezt, szóval én is meglepődtem hogy egy dieszel tud ilyet
GEORGE2008-03-19 21:56:17 // 7865
Okés de írd meg milyen a tied?
GEORGE2008-03-19 21:55:55 // 7864
Nekem tecc blacky gépének a hangja :-)
☻SKULL☻2008-03-19 21:55:19 // 7863
Egomban majd bizonyitom ok?
GEORGE2008-03-19 21:54:53 // 7862
Már mint miben nem adsz igazat koma?
blacky gépe "csendben" szól alapjáraton, szinte gyári hang, ha oda lép neki akkor hallani a süvöltését a turbonak, ha meg beláll egy folyamatos tempora megint a gyári "csend" honol az autóban.
blacky gépe "csendben" szól alapjáraton, szinte gyári hang, ha oda lép neki akkor hallani a süvöltését a turbonak, ha meg beláll egy folyamatos tempora megint a gyári "csend" honol az autóban.
☻SKULL☻2008-03-19 21:52:48 // 7861
Ebben nem adok igazat neked.
-=ftc001=-2008-03-19 21:51:31 // 7860
Ja, azt vágom hogy nem lehet ugyanaz. Attól félek, nem e vmi fos hang jön ki belőle :)
Mert amúgy a motorhang kifejezetten tetszik. Pedig nem gondoltam volna...
Mert amúgy a motorhang kifejezetten tetszik. Pedig nem gondoltam volna...
☻SKULL☻2008-03-19 21:51:18 // 7859
Nálam ugyanez a helyzet.
GEORGE2008-03-19 21:48:52 // 7858
Igazából azt a hangot ne várd amit a benzines hallat pl alapjáraton.
Anikó 2,4 jtd-nek halgasd meg egyszer a hangját az nagyon frankó lett, komplett rendszer került lecserélésre!
Anikó 2,4 jtd-nek halgasd meg egyszer a hangját az nagyon frankó lett, komplett rendszer került lecserélésre!
GEORGE2008-03-19 21:47:19 // 7857
balcky sportdobjából előtörő süvöltést a mögötte haladó felhúzott ablakú autóból is lehet hallani :-)
-=ftc001=-2008-03-19 21:35:43 // 7856
Látom már rossz helyre jöttem. Itt senki nem akar lebeszélni :))))
☻SKULL☻2008-03-19 21:34:59 // 7855
Üdv Mindenkinek !!!
Az enyém is dízel, de a duplalövetűvel eléggé durvára sikerült mivel nincs katalizátorom sem. És a turbót is lehet szépen hallani fütyörészni.
Az enyém is dízel, de a duplalövetűvel eléggé durvára sikerült mivel nincs katalizátorom sem. És a turbót is lehet szépen hallani fütyörészni.
Liquid2008-03-19 21:23:17 // 7854
az télleg nem egy matyóhímzés, kell rá egy korrekt dob :)
-=ftc001=-2008-03-19 21:21:02 // 7853
Eddig minden autómon volt sportdob, mert szeretem a hangját, persze csak módjával :)
De ez az első dízelem, és sokan mondják, hogy arra meg minek....
Viszont a 147-es gyári dobja...háááát...szóval.....na. :)))
De ez az első dízelem, és sokan mondják, hogy arra meg minek....
Viszont a 147-es gyári dobja...háááát...szóval.....na. :)))