Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Wickey2008-03-01 16:59:50 // 7552
és nem húz a pincétől a padlásig a V6.....
az mjet 1,5-től 4,8-ig muzsikál


George bazeg, megint rázod a pofonfát. :-)) A V6 igenis 900-5800-ig húz, a dejzel meg 1800tól max . 4000ig, afölött... hadd ne vegyem már megint elő a kókadtfaszú pornósztár hasonlatot :-D Tudod hányszor kanyarodtam rá a Hungiról az M3-ra reggeli forgalomban úgy, hogy ötödikben negyvennel haladtam fel a kanyarodósávban, majd lepadlóztam, és elkezdtem kikergetni a külső sávba a sok lúzert?

mellesleg: kicsit tartok tőle, hogy mennyire fog tetszeni a 24V V6 a gtv-ben, na, az télleg nem megy alapjárattól, de mióta átlényegült munkagépből sporteszközzé, szerintem nem fog komoly gondot jelenteni a 2500-as minimális fordulatszám tartása. Pláne, ha meglesz a négy új vezműtengelyem meg a 7500-ig megírt szoftver. Valahogy jobban fogom magam érezni, ha a 270Nm-et öttel szorozva bő 2500Nm keletkezik a HÁTSÓkeréken ha harmadikban 140-nél megadom neki ami jár, mintha lepadlóznám hatosban a möjötödöt ugyanennél a tempónál (370Nm, szorozva 2.2-vel, kőkemény 850Nm a kormányzott keréken... broáf).
Oké. Nekem 170-nél rántanom kell egyet tricepszből a váltókaron háromból négybe. Viszont az is lehet, hogy a möjötödö gyárilag megadott végsebességénél én majd csak egy ötödiket fogok kapcsolni :-))))
(persze attól is függ, hogy a nem éppen jó légellenállású bódé mit szól ehhez, de majd kiderül).

A mindennapokra a jtd sokkal jobb, mert olcsóbb. Ennyi.
Wickey2008-03-01 16:42:34 // 7551
Én úgy fogalmaznék, hogy városban inkább nagyon változó.
Járkáltam én V6-tal naponta Soroksár - Vác odavisszákat. Az kereken 100 km volt háztól házig. Minden héten tankoltam, mindig a hét következő napján. 62-66 liter között ment bele a 600 km-re + hétvége (tesco odavissza, ilyesmik, nem számottevő). Igaz, ez true vegyes üzem volt: 300km Váci út - 2/A, és 300km városi tötymörgés. Ha országúton 8-at eszik (annál nem kevesebbet), akkor ezek szerint városban 12-13.
Igaz, te egy állat vagy, én meg így is vödörszám öntöttem a benzint (meg a lóvét) az autóba, szóval lájtosan nyomtam. (Lánchíd alatt az alagútban visszakettőpadló, utána jobbról végig a sor mellett meg ilyesmi azért megvolt, de nem robbantottam fel a reggeli tömegközlekedést a haladás kedvéért). Az is igaz, hogy az én váltóm hosszú mint az lappföldi éjszaka, ráadásul a gtv-n más gumiméret is van, mint a 75 Americán (185/65R15 vs. 195/55R15).

Szóval vegyes 11 literről szól a krónika, és ez abszolút értékben nem is olyan rossz véleményem szerint. Ellenben még mindig duplaannyi, mint amennyivel mostanában a dejzellel mászkálok, igaz, ha lehet, még lájtosabban. Csóróság van.
GEORGE2008-03-01 15:41:35 // 7550
annyit meg annyit próbálgattuk már a V6 156 -ot és az Mjet -et.....Cachotól kaptam 3autó 400m-en......de ha 100-130-ról ki kell lőni előzéskor vagy városban meg kell indulni akkor nincs mit szégyenkeznie a 2,4 mjetnek....
GEORGE2008-03-01 15:37:53 // 7549
Rádión tartottuk a kapcsolatot. mi lett volna különbség ha karakot megy elöl ????
akkor 230 felett elkezdett volna távolodni....
Poló2008-03-01 15:35:42 // 7548
Úgy is kellett volna próbálni, hogy Karakot megy elöl 180-nál és te próbálsz rá felmenni.
GEORGE2008-03-01 15:34:36 // 7547
Aztán 75 V6-ot is megfogott már 2,4 mjet és olyan is volt hogy allig nyert csak a 75V6 200m-en.......tényleg nagyon rossz ez a 2,4 mjet .-)))
GEORGE2008-03-01 15:33:07 // 7546
0-100-ra jobb a V6, próbáltuk kaposon volt mikor kaptam karakottól 1 autót és volt mikor a C oszlopa melett gurultam be a "vonalon" igaz akkor ronnie ült mellette...
Aztán 180-ról startolva 230-ig nem jött rám semennyit sem, utána kezdett el szépen feljönni.....próbáltuk így is úgy is, szóval nem jobb a V6 a mindenapokban jobb 2,4 mjet...de ezt nem én mondtam ki először.

és nem húz a pincétől a padlásig a V6.....
az mjet 1,5-től 4,8-ig muzsikál
Robi2008-03-01 15:21:18 // 7545
"...akár 4-5 literel is kevesebbet kér az mjet és igazából a mindenapokban sokkal jobb moci a 156-ba mint a V6"

Mitől lenne jobb a JTD? A V6 alapjárattól húz végfordulatig, az mJTD-t meg nem kell bemutatnom. Vannak szempontok, amik az egyik motor mellett szólnak, és vannak, amik a másik mellett.

Szóval továbbra is fenntartom, hogy a V6 minden szempontból jobb az mJTD-nél, kivéve a fogyasztást. Persze Magyarországon sajnos érdemes emiatt az egy tényező miatt minden egyébről lemondani.
GEORGE2008-03-01 15:19:01 // 7544
és a marea JTD-ket se hagyjuk ki....szóval bizonyitott már a JTD megbizhatóság terén a TS-kel szemben....
GEORGE2008-03-01 15:18:06 // 7543
Szerintem nagyon sok JTd fut 156-ból.....2001-től szinte "majd" mind 1,9 JTD és nem igazán van velük gond........

Most név nélkül olyan emberkénél is behalt Ts aki nem is hajszolta sose!
Sajna konstrukciós genyaság van velük...kár érte....
GEORGE2008-03-01 15:15:46 // 7542
Nézd megvizsgáltam a kérdést, hogy 2,5 V6 24V vagy 2,4 Mjet 20V ha nem mennne 12 főlé akkor most V6-om lenne.
De sajna nem áll meg 12-ből és a döntésnél számitott az hogy akár 4-5 literel is kevesebbet kér az mjet és igazából a mindenapokban sokkal jobb moci a 156-ba mint a V6.
Azt is nézd meg hogy az itteni 156 V6 tulajok döntő többségének 2. autó a V6, nem mindenapi használatú.
Poló2008-03-01 15:14:08 // 7541
Sokat nem kell gondolkodnom azon, hogy hogyan tankolok meg egy GTA-t és hogy mennyit eszik, mert nem fenyeget az a veszély, hogy GTA-m legyen.
Robi2008-03-01 15:13:52 // 7540
Lehet, hogy a 156-ban jobban fogyaszt nagy sebességnél, mert jobb a légellenállása, mint a 75-é. Viszont a 156 nehezebb, úgyhogy városban valószínűleg többet eszik még a 75 V6-nál is.
Poló2008-03-01 15:12:24 // 7539
Tudom, hogy sok elvérzett, de ezt be lehet tudni annak, is, hogy nem tudni hogy bánt vele az előző tulaj, meg hogy elég sok TS-t adtak el a facelift előtt. FL után már több JTD jött ki.
GEORGE2008-03-01 15:12:08 // 7538
2,5 V6 tulajok mondják, hogy 10-nél kezdődik a fogyasztás......
Robi2008-03-01 15:12:03 // 7537
Mondjuk azért nem vagyok benne biztos, hogy ezek a hajtókar törések csak úgy hirtelen, minden előzmény nélkül történnek. Inkább a júzerben vagy a szerelőben keresném a hibát.
Robi2008-03-01 15:10:46 // 7536
Állítólag a Fiat 2.0 TS-nek a 3-as hajtókar szokott kifigyelni a blokkból. Bezzeg a régi alublokkos 2.0 TS az bírta a kiképzést rendesen, és még csak nem is volt jelentősen gyengébb, 146 lovas volt.
Poló2008-03-01 15:10:45 // 7535
Sajnos még nem volt V6-om :((
Én úgy hallottam, hogy normális használat mellett (nem város, hanem országút vagy autópálya, nem 90-nel, hanem 140 körül) beéri 10 körülivel.
GEORGE2008-03-01 15:10:10 // 7534
Ne ám kitaláld, hogy a GTA beéri a 10 literrel...esetleg tartós 90-nél!!!!!!
ha elhiszed, hogy megállna 10-ből akkor csak magadat ámitod.
GEORGE2008-03-01 15:08:33 // 7533
Hát komám bizony TÉNY hogy bármelyik JTD sokkal megbízhatóbb mint a TS 16V!
Ez a szomorú valóság.
Te érezd magad szerencsésnek, hogy még csak egy termosztátod volt.
Most hagy ne kelljen sorolnom a neveket akiknél elvéreztek a TS 16V függetlenül attól hogy 1.6 vagy 2.0-es.
Robi2008-03-01 15:08:16 // 7532
Ezexerint még nem volt soha V6-od. :)))
Nekem volt, és tanúsíthatom George igazát. 10 liter alá csak egyenletes 90-nél ment a fogyasztása, egyébként 15-20 között. Városban inkább 20.
ystuc2008-03-01 15:06:44 // 7531
Csak 18-at! ;-)
Poló2008-03-01 15:06:29 // 7530
20-at? Szerintem megállna az 10-12-ből is. Normális használatra kellene, nem versenyzésre :))
GEORGE2008-03-01 15:05:23 // 7529
neked nem számit az hogy a GTA 20 lityit iszik a mjet meg max 10-et akkor hajrá GTA :-)
Robi2008-03-01 15:04:34 // 7528
"Mostanában 8,5-el eljárkálok, főleg hosszútávon használva, nem nagypapa tempóban. Ilyen használat mellett szerintem a 2,4 JTD is megenne 7-et."

A 2.4 JTD (nem mjet) 80 tempomatnál 4 liter alatt eszik egy Lancia Lybra-ban, Fészi cartárs személyes tapasztalata, Bp-Mohács-Bp viszonylatban.
Ha haladósan, előzgetve, de nem állat módjára mész vele, akkor 6 liter körül eszik.
Persze ha városban, ész nélkül tolod, akkor 10 fölött is tud fogyasztani.

Volt szerencsém már Fiat blokkos 2.0 TS-hez is, hát az nekem 15 alatt nem fogyasztott városban. Országúton ugyanannyit evett, mint neked, szintén nyugodt, de haladós üzemben.
GEORGE2008-03-01 15:04:26 // 7527
na ná hogy szarabbul megy mint egy 3,2 V6 GTA a 2,4 Mjet....
Poló2008-03-01 15:02:32 // 7526
Tudom, hogy jobb egy V6, de ez van, megalkudtam a 2.0 TS-sel. Ezt sem egyszerű fenntartani (biztosítás, teljesítményadó, tankolás), nem hogy egy V6-ot, ebből a szempontból örülök a sor4-nek.

Hogy jobb a 2,4 JTD? Mármint megbízhatóbb?
Eddig az enyémen a termosztát lett cserélve. A többi mind kopó alkatrész, szűrők, olajak, szíjak, görgők, feszítők. Hamarosan lesz gyertya csere. Lehet egy JTD-re többet költöttem volna, mert dupla ennyi km-rel tudtam volna csak megvenni.
Robi2008-03-01 14:59:49 // 7525
"Amúgy meg a 2,0TS-től szerintem jobb moci a 2,4 JTd de ez csak szerintem."

Attól függ, mire kell. Ha jobban számít az ára, a tömege, meg a teljesítménye, akkor TS. Minden egyéb esetben a JTD a nyerő.
Poló2008-03-01 14:58:33 // 7524
Mostanában 8,5-el eljárkálok, főleg hosszútávon használva, nem nagypapa tempóban. Ilyen használat mellett szerintem a 2,4 JTD is megenne 7-et. Az a 1,5-2 liter meg nem számít, ráadásul a gázolaj már drágább, mint a benzin. Nekem legalábbis drágább lenne, mert csak kúton tudnék venni.

Az mjet 20V már elgondolkodtatna, de nincs rá pénz. Ha lenne, akkor valszeg GTA-t vennék.
Robi2008-03-01 14:57:55 // 7523
Nem tudom, feltűnt-e neked az évek folyamán, hogy nagy dízel párti vagyok. De attól még nem kell hülyeségeket bizonygatni. Egy JTD 156 max a konkurens márkákhoz képest sportos. És nem azért, mert nem forog tízmilliót a motorja, és nem is azért, mert kerreg, hanem azért, mert egy elsőkerék-hajtású, ráadásul orrnehéz tata-mobil. :)
GEORGE2008-03-01 14:55:52 // 7522
Én csak azért "piszkáltalak" hogy ne feledd a tiedben sem az igazi Alfa motor dolgozik :-)

Amúgy meg a 2,0TS-től szerintem jobb moci a 2,4 JTd de ez csak szerintem.
Poló2008-03-01 14:55:32 // 7521
Mindenesetre szarabbul, mint egy 156 GTA. Pedig állítólag a GTA sem kanyarodik valami fényesen, meg a fékei sem valami jók.
Robi2008-03-01 14:55:13 // 7520
"Így visszagondolva jobb a 2.0, mint a 2,4 JTD. Nem bántam meg, hogy ezt az autót vettem meg."

Na itt tényleg az ember ízlése dönt. A 2.0 TS erősebb, a 2.4 JTD meg feleannyit fogyaszt. Mondjuk ha 20V mJTD lenne az alternatíva, akkor egyértelmű, de az egy más árkategória.
GEORGE2008-03-01 14:53:39 // 7519
Hagyjuk már ezt ne kezd most te újból.
Sportos és kész, hiába kapáloztok kézzel lábbal....az aszfalt rallyin Tökölön 2mp-vel rosszab időt mentem mint az épitett rally bravo!!!!!!!
Ezek szerint szarul kanyarodhat a diesel 156..........
Robi2008-03-01 14:49:59 // 7518
Az üzemanyagnak sok neve van. Pl ablakmosó folyadék. Az is üzemanyag. :)

De hogy ne térjünk el a témától nagyon, a tüzelőanyagnak is van pár neve. Pl CNG, vagy LPG, vagy gázolaj. Vagy a benzin, de az egy elég elbaszott dolog, mert sokat fogyaszt belőle az autó, és ráadásul drága is. A kettő együtt elég szar párosítás. :)
Poló2008-03-01 14:46:21 // 7517
Mert 2,5 V6-ból nem volt olyan felszereltségű és évjáratú, amilyet én szerettem volna. Ronnie mostani gépén gondolkodtam akkoriban, hogy elmegyek megnézni, de a fától csömöröm volt. Inkább beértem egy 2.0-val, de ez a mindenféle facelifttől mentesek között fullos volt. 2001-est már nem tudtam volna venni, azok meghaladták az anyagi keretet. 2,4 JTD-t esetleg vettem volna, de abban sem volt olyan felszereltségű és állapotú, amilyen nekem kellett. Így visszagondolva jobb a 2.0, mint a 2,4 JTD. Nem bántam meg, hogy ezt az autót vettem meg.
Robi2008-03-01 14:41:44 // 7516
"Megint egy sportos és mindenkit otthagyós 2,4 Mjet 20V .-)"

Mitől sportos? Attól, hogy szépen megy egyenesen? :))) Számomra az, hogy legyorsul egy Skodát, még édeskevés a sportossághoz. :)
GEORGE2008-03-01 14:40:34 // 7515
Miért van akkor neked "csak" 2 lityis 156-od??? :-)
az a benyások közt az még számit "motornak" a 2,5 V6-tól kezdődik az Alfa moci :-)))
Poló2008-03-01 14:28:55 // 7514
A benzines az az, amelyiknek a tulajdonosa tudja, hogy mi az üzemanyag neve :)))))
Poló2008-03-01 14:28:05 // 7513
Van fent róla vagy 4 videó, szinte mindegyiken füstöl a gumi. De szeretnék egy GTA-t...
Wickey2008-03-01 14:26:43 // 7512
Ja. Ha továbbra is így közlekedik vele, még az is lehet, hogy megveszem a borult bódét bontásra :-)
Wickey2008-03-01 14:24:27 // 7511
hajrá skodri :-)
GEORGE2008-03-01 14:24:05 // 7510
Te sem vágod, hogy melyik a diesel és melyik a benzines Alfa????
GEORGE2008-03-01 14:23:16 // 7509
Az nem 120L Skoda csak hogy tudj róla, az szerintem 130L és bizony komoly autókat szoktak ilyen skodákkal elverni!!!!!
Poló2008-03-01 14:23:07 // 7508
Poló2008-03-01 14:20:57 // 7506
220 lovas, 496 Nm az SW, a szedán egy 2,5 V6, a kék egy Skoda 120L :)
GEORGE2008-03-01 14:15:57 // 7504
Nem idegesitesz vele mert azt nézem ki rakja be, de nem ide való szóval OFF :-)
GEORGE2008-03-01 14:15:27 // 7503
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak