Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Selmak2009-02-16 20:00:46 // 10352
Elképzelhető az is hogy valamelyik ízzitód már döglődik de még nem szakadt.
WarbiRunner (Gyuri)2009-02-16 19:57:03 // 10351
A Spuri nem jó? Extra adag van benne még mindíg (fél flakon/53liter), illetve megint pont emiatt. És úgy csinálta. A hideggel találok összefüggést egyelőre, füstölés nincs, cak hidegen gőzölés egy darabig, de gondolom az normális.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 19:50:08 // 10350
vegyél egy castrol TDA-t és egy kupaknyit rakj félig teli üzemanyaghoz s ha jól fog indulni a verda akkor sajnos valamelyik porlasztód rossz :((
WarbiRunner (Gyuri)2009-02-16 19:35:09 // 10349
Ma délelőtt megint olyan hülyén indult a motor, mint legutóbb a -10 fokos éjszaka után. Gondolom, hogy hideg lehetett, mert 7 kor még csak -5 fok volt, de 11 után indítottam a gépet már +4 fokban (tudom a vasblokk áthülhetett, de ennyire?). Krákogva rázkódva 3 henger beindult és csak utánna röffent a 4-edik. Rondán szólt nagyon, aztán járt egy picit egyhelyben, majd alig bírt kikecmeregni a 2 centi hóból. A váltó is karcos volt, úgyhogy onnan is gondolom qvahideg lehetett éjszaka, de akkor is. Ez így normális? Utánna működött rendesen, semmi rendelleneset nem vettem észre.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 10:10:27 // 10348
hát nem mjet-ek ha nem a jtd-k....pont most kell egy turbó megint egy 140 lovasra :(((
GEORGE2009-02-16 10:08:20 // 10347
Látom:-( Így jártam :-)

Azért én erősen bízom benne, hogy nálad nagyon kevés 2,4 fordult meg, a világon futók közül :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 10:04:04 // 10346
látod ez ilyen :))) a statiszta szerint legalább is :DDDD
GEORGE2009-02-16 09:59:13 // 10345
Mélyen éreztem ám a 6-os csigolyámban, hogy a te Alfád turbója tovább fogja bírni mint az én Alfámé :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 09:54:49 // 10344
s még egy érdekesség a 2,4-nél sokkal sűrűbben van túróhalál mint az 1,9-él....persze csak a nálam lecsapódott statisztika
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 09:50:08 // 10343
az ügyfélköröm jelentős részét teszik ki a dízel tulajok minden típusból ritka a turbóhalál a pdt-nél is úgy 250e felett halnak meg általában mint a jtd-k egy kivétel van az pedig az opel VM motoros dízel gépei ott 100e km-nél nagyon sok a turbóhalál vajh miért?
GEORGE2009-02-16 09:38:38 // 10342
Nézd ezek a turbók nem örök életüek és nagyon nem mindegy hogyan lett használva, gondolok itt a kihűtésre, vagy a bemelegítésre.
Szerintem a tulajok 60% simán leállitja az autót mikor hazaér.......szóval inkább "örüljünk" ha 200ezer km-et gond nélkül müködik.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 09:32:24 // 10341
vagy még többet is..
GEORGE2009-02-15 22:59:55 // 10340
Ez igaz, csak egy idő után már nem fér bele a gyári normába.
Én nem agódom ha behal kap egy 159 2,4 Mjet turbót .-)
GEORGE2009-02-15 22:55:20 // 10339
hidd el, hogy a dieselnél is kékesen fog füstőlni...főleg ha a kipufogó oldalra "pisilja" az olajat....

A tapasztalat azt mutatja, hogy a szakszerűen használt turbo 200-250 ezer kilométert kibír gond nélkül.....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-15 21:41:37 // 10338
sőt még a kartelgáz olajból is kap a turbó a bökönél pl ezért van kartelgázszűrő...
kru2009-02-15 21:40:36 // 10337
Benzinesnél kékes, az tuti, ahogy az égeti az olajat.
WarbiRunner (Gyuri)2009-02-15 21:38:21 // 10336
Az jelenik meg az intercoolertől jövő csövön? Más JTD-n is láttam, az enyémen is ott van az olajos lerakódás.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-15 21:33:28 // 10335
így van minden turbó eszi az olajat valamilyen szinten!
GEORGE2009-02-15 21:29:10 // 10334
Látod nekem meg az ellenkezőjét mondták.
De végül is ha ereszt a turbónál az olaj akkor az meg is jelenik kéken a kipufogón nem?
Adrián2009-02-15 21:26:13 // 10333
Még kérdés??:)))
Adrián2009-02-15 21:25:38 // 10332
had mondják ;)ha felhigulna elvileg azt is észre lehetne venni oil cserekor a színén állagán szagán nem? Arrol meg nem is beszélve hogy azon a bizonyos teljesítmény mérésen faszán felépült a túró nyomása nem?;)
kru2009-02-15 21:18:21 // 10331
Hát dieselnél azt mondják az okosok, hogy nem nagyon lesz kékes füst, inkább fekete, elég ott minden a hengerben, az olajfogyást meg nem nagyon érzékeled, mert higul a motorolaj. Ezt mondják.
GEORGE2009-02-15 20:41:27 // 10330
Fix 120-ra elfogadható az 5.6L/100km
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-15 20:29:04 // 10328
persze ki :) olyan 120-as tempóval...
GEORGE2009-02-15 20:27:31 // 10327
kinulláztad menet közben a compjutert?
Hogy jött ki a 97km/h tempo?
GEORGE2009-02-15 20:24:34 // 10326
Amig kékes füst nincs a kipufogóból addig jó a turbó :-)
kru2009-02-15 20:23:14 // 10325
No igen, főleg, hogy nem is az enyémből jön.
Fel akartam venni, de üresben nem produkálja, nyilván terhelés alatt más, akkor áramlik rendesen a kipuf.gáz.
GEORGE2009-02-15 20:10:18 // 10324
Ebből a két hangból messze menő következtetéseket nem lehet levonni....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-15 20:04:21 // 10323
7végén copm szerint 97Km/h átlag sebességnél 4,6L fogyasztott az emdzset 200km-en :)
Adrián2009-02-12 22:49:02 // 10322
cserélj turót!;)
>>>
Adrián2009-02-12 22:02:24 // 10321
Ne aggódj én is egyből észreveszek bármiféle nem odavaló hangot! Olyan vagyok hellyel közzel mint te ebből a szempontból én is egyből akarom tudni hogy mi a gond vagy mi lehet !;)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-12 21:43:08 // 10320
pedig ha már politikailag nézzük a friccek vissza adták amit a csigazabálók elvettek tehát passattal kéne járnod :DDD
Selmak2009-02-12 21:37:53 // 10319
Trianon óta magyar ember nem vesz béka és csigazabáló autót, fricceket meg utálom. XD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-12 21:35:17 // 10318
soha ne mond hogy soha :D én pl megfogadtam kb 10 éve hogy nem veszek több olasz szart :DDD
jah ma láttam szfváron az első nyugati olasz autómat a Tipot 1.4DGT :DDD már 20 éves és még ment :DDD
Selmak2009-02-12 21:26:09 // 10317
Szerinted érdekel hogy a PUG, ZAJÚDI vagy egyébb szarok milyen bugokban szenvednek? Soha nem vennék olyanokat. XD.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-12 21:17:36 // 10316
1. nem kell hogy nagyon kopott legyen ha mágnesszelep a tetején nem jó akkor is pisál a csúcs...
2. ha szarakodik az imo akkor nem biztos
3. nem jtd volt a kérdés :D
Selmak2009-02-12 21:13:12 // 10315
Semmi bajuk csak tirkuk véres. XD
Selmak2009-02-12 21:12:25 // 10314
1. Nagyon kopott égés tér felé nem záró porlasztócsúcsot feltételez.

2. JTD áramtalanításkor eleengedi a rail nyomást a tank felé.

3. JTD magasnyomásúja nem tandem rendszerű.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-12 21:09:29 // 10313
a TCDi nem olyan rossz csak a magasnyomású megy mindegyikbe tönkre :D
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-12 21:07:54 // 10312
eltekered stop állásba a kulcsot és a magas nyomású még tolja be a cuccot az immo miatt mert az meg még nem tilt....a szomszédom A4-e volt ilyen 10e km alatt 4L olaj helyett lejött 6L....
kru2009-02-12 21:02:04 // 10311
immo miatt?? azt meg hogy képzeljem el?
Selmak2009-02-12 20:58:02 // 10310
Az mazda ez meg AUTÓ. :)

Mazdában meg Ford TCDi van, szoval no comment.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-12 20:46:01 // 10309
nagynyomású dízeleknél lehetséges hibák:
1. résolaj sok az csepeg ..
2. immobileiser miatt is csepeghet a gázolaj...
3. tandemszivattyús dízeleknél is átszivároghat a gázolaj...
több most nem jut az eszembe :)
kru2009-02-12 20:34:39 // 10308
na kérem szépen, ha valaki vállalja, lehet felkészülni és referálni a részletes technikai magyarázattal. nagynyomású rendszerekről van szó. én nem értek hozzá, csak elhittem, de érdekel a mikéntje.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-12 20:21:39 // 10307
már hogy ne hígulna mazdánál nagy hiba százalékban fordul elő....
Selmak2009-02-12 20:19:43 // 10306
Régi örvénykamrás belhugyozós porlasztócsúccsal elkefélt előtöltéssel extrém módon túletetve esetleg. Magasnyomású egészséges csúcsok esetén gyári injectortérképpel kizártnak tartom.
András bácsi2009-02-12 10:28:51 // 10305
Olvass egy kicsit utána. :)
Selmak2009-02-12 09:50:50 // 10304
Akkor korom képződik.
kru2009-02-12 09:12:31 // 10303
De már túl sok helyen nem bír kifújni. Csövezes vadi új. A csiga maga is lehet. Ez inkább szirénázo hang...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak