Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
kru2009-02-12 09:10:13 // 10302
És ha tökéletlenül ég? Olyan sincs?
Goodboy2009-02-12 07:47:12 // 10301
suhogo hang kifuj a csiga lyukas a rendszerrrrrrr
Selmak2009-02-12 07:43:14 // 10300
Eszed tokja hígul gázolajjal, diesel elv miatt a gázolaj azonnal meggyullad mihelyt befecskendezi az égéstérbe, ha mégse akkor abba motorba már régen piros zacskós kompressziót kell venni.
kru2009-02-12 05:30:41 // 10299
Lehet túl érzékeny lettem... Tudatalatt temetem a verdat :) amúgy pont bandi bácsival erről beszéltünk, h olajfogyást nem nagyon látod ennél, mert a gázolajjal higul, füst amúgy is van...
Adrián2009-02-11 23:36:02 // 10298
Mi a nem normális?;) Füstöl? soket eszik? olaj fogy? rosszabul megy?Nem szabad túl misztifikálni a dolgot! Persze te ézed!;)Szerintem ha valmi nem stimmolna lesz konkrétabban ráutaló jel mint hogy mennyire fütyül a túró!
kru2009-02-11 16:39:31 // 10297
Még turbó témában, ez hivatalos Garrett sajtóközlemény, hogy nem árulnak még ők sem felújított turbókat:
Garrett® VNT™ turbos are highly complex units, engineered and calibrated to meet the exacting performance parameters of automotive manufacturers.
The first requirement is to set the turbo's critical minimum flow vane position. This intricate process takes account of the large number of parts and extremely tight tolerances within the Garrett® VNT™ and involves using a highly accurate turbine flow bench to measure and compensate for any variation in gas flow through the vanes of the turbo.
Highly skilled technicians then set and lock the minimum flow position to suit the requirements of each individual application. It is only when the ‘minimum vane open' position is set that it is possible to calibrate the unit (to three decimal places), using four checkpoints to ensure correct operation.
Any attempt at remanufacture, using substitute parts, is fraught with difficulty because of the turbo's technical complexities and can lead to potentially serious problems, such as:
Conflict with the engine management system
Low flow/pressure, causing poor response, poor overall performance and increased emissions
Over-rich diesel fuel/air mix, causing excessively high temperatures, damaging both the turbo and the engine
High flow/pressure, leading to the over-speeding of the turbo, wheel bursting and damage to turbo and engine
Excessive boost pressure, causing physical engine damage
"Our distributors are committed to safeguarding the interests of their customers by protecting the integrity of the technology – and will therefore supply only new replacement Garrett® VNT™ turbochargers."
Garrett® VNT™ turbos are highly complex units, engineered and calibrated to meet the exacting performance parameters of automotive manufacturers.
The first requirement is to set the turbo's critical minimum flow vane position. This intricate process takes account of the large number of parts and extremely tight tolerances within the Garrett® VNT™ and involves using a highly accurate turbine flow bench to measure and compensate for any variation in gas flow through the vanes of the turbo.
Highly skilled technicians then set and lock the minimum flow position to suit the requirements of each individual application. It is only when the ‘minimum vane open' position is set that it is possible to calibrate the unit (to three decimal places), using four checkpoints to ensure correct operation.
Any attempt at remanufacture, using substitute parts, is fraught with difficulty because of the turbo's technical complexities and can lead to potentially serious problems, such as:
Conflict with the engine management system
Low flow/pressure, causing poor response, poor overall performance and increased emissions
Over-rich diesel fuel/air mix, causing excessively high temperatures, damaging both the turbo and the engine
High flow/pressure, leading to the over-speeding of the turbo, wheel bursting and damage to turbo and engine
Excessive boost pressure, causing physical engine damage
"Our distributors are committed to safeguarding the interests of their customers by protecting the integrity of the technology – and will therefore supply only new replacement Garrett® VNT™ turbochargers."
kru2009-02-11 14:26:47 // 10296
Érzem én h ez nem normális...
Cgo2009-02-11 14:07:37 // 10295
a meloban nem megy a youtube, este megnezem otthon. de szerintem nincs.
kru2009-02-11 13:25:48 // 10294
Cgo, neked van ilyen huhogo hang, mint amit linkeltem? Ráadásul nekem hidegen még erősebb...
Cgo2009-02-11 12:51:51 // 10293
nekem 1500-1600 kornyeken van torpanas, regebben szerintem nem volt. bar lehet, hogy normalis, hisz akkor indul meg a turbo
kru2009-02-11 04:56:14 // 10292
Kicsit bővebben?! :)
kru2009-02-10 21:25:53 // 10290
Valaki másnak nincs tippje? Foglalkozzak ezzel?
ALFI1562009-02-10 18:41:28 // 10289
Igen.Most amióta nyitott a rendszer azóta meg olyan szép lefújós,lefütyülös mint a második.
kru2009-02-10 18:27:04 // 10288
ilyen volt, mint amit linkeltem az imént? az első?
kru2009-02-10 18:26:10 // 10287
Na találtam egyet, az enyém kb. ilyen, mélyebb huhogós, kicsit lusta hang, 1300-1500 körül már:
turbo sírás
ez is hasonló, de ezek kicsit másabbak, az enyémre a fenti a jellemzőbb, nem ennyire magas hangon sír.
turbó sírás magasabb hang
turbo sírás
ez is hasonló, de ezek kicsit másabbak, az enyémre a fenti a jellemzőbb, nem ennyire magas hangon sír.
turbó sírás magasabb hang
ALFI1562009-02-10 17:49:35 // 10286
Nekem is volt ilyen.És a csövekkel nem volt semmi hanem a coller tetején a felfogatásnál volt elrepedve.
kru2009-02-10 17:43:17 // 10285
Hová viszed pucoltatni?
Nekem mostanság eléggé erősen fütyül, a csöveket már cseréltem, félek a lapátokkal lehet valami, vagy nem tudom.
Kezd olyan lenni, mint egy mentőautó, és már 1300 környékén kezdi. Ha elveszem a gázd, akkor is szépen hallani, ahogy "lefütyül" lassan.
Nekem mostanság eléggé erősen fütyül, a csöveket már cseréltem, félek a lapátokkal lehet valami, vagy nem tudom.
Kezd olyan lenni, mint egy mentőautó, és már 1300 környékén kezdi. Ha elveszem a gázd, akkor is szépen hallani, ahogy "lefütyül" lassan.
WarbiRunner (Gyuri)2009-02-05 19:36:33 // 10284
A jóidőre való tekintettel ma úgytűnik előbújt mind a 105 táltos paripa az istállóból. Ez a motor utálja a hideget (akárcsak én), így 8-9 fokban (és a másik fél flakon gumibogyószörppel:-)) szinte kérte, hogy nyomjam. Annyira finom hangja volt, és olyan szépen ment...így szeretem én ezt.
bobbybratyo2009-02-03 07:58:15 // 10283
Majd írjál már ha meg csináltattad a turbó tisztítást ,kíváncsi leszek az eredményre . Arra hogy ez volt e a baja, vagy nem ? : ))
A légtömegmérő tisztítása meg nem tudom hogy lehetséges úgy ahogy leírtad ,de biztosan van itt nálam tapasztaltabb szaki is :- ))
Nekem sem mindig csinálja csak néha / abban reménykedem hogy abba hagya magától /:- DDDDDDD
A légtömegmérő tisztítása meg nem tudom hogy lehetséges úgy ahogy leírtad ,de biztosan van itt nálam tapasztaltabb szaki is :- ))
Nekem sem mindig csinálja csak néha / abban reménykedem hogy abba hagya magától /:- DDDDDDD
pe-Ti2009-02-02 20:28:09 // 10282
Üdv!
Érdekes én is érzek valami megtorpanásfélét (nem durván alig érezhető) mostanság, ötletszerűen jön elő néha gyorsításkor néha meg egyenletes tempónál is mondjuk nekem turbónyomás gondjaim is voltak (vannak) szerdán ha minden jól megy lekerül a turbó és értő kezek kipucolják a geometriás részt....mintha olvastam volna régebben, hogy az LMM-nek használ a féktisztítós "kezelés"....igaz ez?
Érdekes én is érzek valami megtorpanásfélét (nem durván alig érezhető) mostanság, ötletszerűen jön elő néha gyorsításkor néha meg egyenletes tempónál is mondjuk nekem turbónyomás gondjaim is voltak (vannak) szerdán ha minden jól megy lekerül a turbó és értő kezek kipucolják a geometriás részt....mintha olvastam volna régebben, hogy az LMM-nek használ a féktisztítós "kezelés"....igaz ez?
András bácsi2009-02-02 19:31:54 // 10281
Le is marja a festéket. :)))
WarbiRunner (Gyuri)2009-02-02 19:28:11 // 10280
A teflont nem a DuPont fejlesztette véletlenül?
Az ilyen názától és haditengerészettől származó dolgokban annyira nem hiszek, akkor inkább a jó magyar vegyészmérnök. Az legalább biztos támpont, létező személyek létező fejlesztése, ha kell fel is hívhatom, asszem volt is aki megtette. A hatás meg kinek hogy jön be. Ha csak léleknyugtató, már megérheti :-)) Nekem csendesebb vele a motor ez biztos, ennyi nekem elég is, minden más esetleges hatás csak bónusz.
Az ilyen názától és haditengerészettől származó dolgokban annyira nem hiszek, akkor inkább a jó magyar vegyészmérnök. Az legalább biztos támpont, létező személyek létező fejlesztése, ha kell fel is hívhatom, asszem volt is aki megtette. A hatás meg kinek hogy jön be. Ha csak léleknyugtató, már megérheti :-)) Nekem csendesebb vele a motor ez biztos, ennyi nekem elég is, minden más esetleges hatás csak bónusz.
ALFI1562009-02-02 16:14:19 // 10279
Szerintem a jó olajhoz nem kell adalék.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-02 13:56:17 // 10278
ez nem üzemanyag ha nem motorolaj adalék...
bilon2009-02-02 13:55:32 // 10277
azért, kijön az onnan...gondolj, csak a teflonra, a tépőzárra..és még egy csomó dologra...
hozzáteszem, hogy ezek az adalékok, szerintem csak akkor érnek valamit, ha hiszel benne...:DDDDD
hozzáteszem, hogy ezek az adalékok, szerintem csak akkor érnek valamit, ha hiszel benne...:DDDDD
ALFI1562009-02-02 13:42:47 // 10276
Az alufelni tisztitó az ok!Azon látja az ember a hatást.Szerintem az üzemanyag adalákok mindegy,hogy folyadék vagy tabletta parasztvadítás.Názának?Mire?Az ottani termék tuti nem jön onnan ki.Jó marketing fogás.És szerintem van aki elhiszi.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-02 13:36:17 // 10275
hoztak hozzám X-1R löttyöt állítólag jót tesz a mocinak, csökkenti a fogyasztást.... a NASA-nak fejlesztették (hogy mire azt nem tudom:)...meg Michlein alufelni tisztítót na azt nem sokára ki is próbál6om...
ALFI1562009-02-02 13:31:54 // 10274
Spuri.Azért ne cseréld egyből a légtömegmérődet.Húzd le a cstit gurulj úgy egyett aztán ha jobban megy nélküle akkor jöhet a csere.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-02 13:29:30 // 10273
olyan 150e km-ként...de persze a fosvágenen fél éven belül cseréltem kettőt pedig gyári volt :DD
bobbybratyo2009-02-02 13:00:51 // 10272
Mennyi időnként szokott tönkre menni ,mert az enyém akkor volt cserélve amikor meg vettem az autót kb : 1,5 éve .
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-02 12:37:50 // 10271
légtömegmérő...
bobbybratyo2009-02-02 12:20:42 // 10270
Az mi ??
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-02 11:51:52 // 10269
jah LMM hibánál pl...
bobbybratyo2009-02-02 11:47:50 // 10268
Mi ez a varázs lötyi ,amit öntögettek ???
Ha nem túl / titkos / : )))
Én mostanában azt vettem észre a verdámon, hogy néha 2.-3. fokozatban húzatásnál megtorpan egy pillanatra .Csak azt nem tudom hogy miért :- OO Olyan mint ha nem kapna elég üzemanyagot vagy ilyesmi ,találkozott már valaki ilyennel ??
Ha nem túl / titkos / : )))
Én mostanában azt vettem észre a verdámon, hogy néha 2.-3. fokozatban húzatásnál megtorpan egy pillanatra .Csak azt nem tudom hogy miért :- OO Olyan mint ha nem kapna elég üzemanyagot vagy ilyesmi ,találkozott már valaki ilyennel ??
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-30 22:44:15 // 10267
már megtörtént :)
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-30 22:40:20 // 10266
Már majd' 40e km-e használom, egy flakon 3 tankolásra. Most beöntöttem a fél flakont, hát mittudomén...semmi konklúzió :-) Csendes volt, jól ment, keveset evett. Lehet, hogy télen nagyobb az ingerküszöbe a motornak, a gödöllői emelkedőn most szépen megvolt a 160, szépen húzott bárhol, pedig most végig nagyon erős olal/szembeszél volt. Szóval mittudomén. Kiszámíthatatlan. Az tény, ha megvonom a lötyit, mint Selmak is írja, picit felcsusszan az étvágya a mocinak és akkor tuti morgósabb a hangja.
Wickey2009-01-30 13:13:26 // 10264
és milyen igaza van! :-DDD
GTPeti2009-01-30 11:14:07 // 10263
Your mother!!!
Selmak2009-01-30 11:11:31 // 10262
Pár decit jelent csak. Most hogy vagy 3-4 tankja már nem raktam bele kiívácsiságból, úgy 3-4 decit jelent pluszban a hiánya.
Adrián2009-01-29 22:40:24 // 10261
Figyi én is szemre adagolom de azért 3-4 full tankra azért elosztom! Nehogy az legyen én viszek bele valakit a hülyeségbe!;)
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-29 21:48:09 // 10260
Tegnap belöttyintettem egy fél flakonnal...kíváncsi leszek :-)
Adrián2009-01-28 21:39:21 // 10259
Jól fog zabálni tőle nekem is jól fogyaszt!;) Kisebb város, pályán szigorúan 130 és lám 6.0-6.2liter/100km;) néha azért kikormolom 4nél eldobálom;)ilyesmi! amúgy a te fogyid is csillagosötös:D
Wickey2009-01-27 23:08:41 // 10258
Fene tudja. Lehet, kipucolt ezt-azt a befecskendezőrendszeredben. Vannak még csodák ezek szerint. Az a 6.62 egy teljesen jó fogyi.
kru2009-01-27 22:02:53 // 10257
Hogy mi a fene esett ebbe az autóba. Ma tankoltam, 6.62 liter/100km.
Szokásos vegyes Bp dugók, előváros, autópálya 140-150 és efféle, klasszikus vegyes üzem.
Mondjuk legurult már a torkán vagy 4 flakon spuri, mindez kb. 6000km-re. De nem hinném, hogy ez lenne. Soha senkinek nem volt még fogyicsökkenés tőle.
Szokásos vegyes Bp dugók, előváros, autópálya 140-150 és efféle, klasszikus vegyes üzem.
Mondjuk legurult már a torkán vagy 4 flakon spuri, mindez kb. 6000km-re. De nem hinném, hogy ez lenne. Soha senkinek nem volt még fogyicsökkenés tőle.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-24 20:37:35 // 10256
Te azon gyakorolsz? rakd már fel a szanalmas.hu-ra kiváncsi vagyok rá :DDD
Goodboy2009-01-24 20:31:43 // 10255
ja csak az a baj h eltolni egy gyufás skatulyát sem lehet velecsak huzni
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-24 20:15:31 // 10254
242mm :DDD ez krinolin nem olyan kis virslee mint a tied..
Goodboy2009-01-24 20:08:49 // 10253
a tiedet meg bedarálnák mert selejt ,löttyedt ,és méreten aluli