Whiteskull2006-09-21 15:42:38 // 167
Ez nekem is sántított egy kicsit, de simán levezettem. :DDDDDD Mondtam, hogy inkább ilyen mechanikus fajta vagyok. :))))))
Paco2006-09-21 15:38:08 // 166
Fasom a weblapba, hogy nem enged nemegyenlő jelet írni. Helyesen: De a torsen difi "nemegyenlő" speer difi :)
Paco2006-09-21 15:37:18 // 165
Valószínűleg azért mert a turbo nemcsakúgy belegyömöszöli, hanem szépen összehajtogatja, így több fér bele :-P
Paco2006-09-21 15:35:45 // 164
De a torsen difi speer difi :)
Paco2006-09-21 15:34:47 // 163
A számolásod eleve téves mert a feszúltség nem W/A hanem J/C tehát kg*s-2*m2/(A*s) = kg*s-3*m2*A-1 Ebből kijön a végső m2*kg*s-3*A-2. De szerintem nem ezzel volt a baj. Hanem hogy vedd ezeket az adatokat. Tehát egy kiló fémet, egy méter hosszan, egy másodpercig haladjon át rajta egy amper áram. Mennyi az ellenállása? :)
zolee1452006-09-21 15:33:11 // 162
nem kell odaadni sehova. A motorokban, pláne a nagyobb hengerűrtartalmúakban van annyi hely, hogy elfér benne a nyomaték, és csak akkor adja a kerékre ha kell. Kisebb motorokban kevesebb nyomaték fér el, és mivel kevesebbet tudnak tárolni így alkalom adtán kevesebbet is tudnak adni. Egyébként pont ezért rossz az a szóhasználat, amikor pl egy 5,7-es V8-asra azt mondják hogy "szétveti a nyomaték", hiszen abban elfér. Az ezres Fiat Uno motorját viszont majd' szétveti a nyomaték, hiszen abban alig van neki hely... szerintem, de cáfoljatok meg...:))))))))))))))))))))) Amúgy elég nagy dilemma a turbos moci, hiszen az bár viszonylag kis hengerűrtartalommal bír mégis sok nyomaték elfér benne.
kando.2006-09-21 15:31:21 // 161
Naa, így már mindjárt más, máris kijött a dolog, hogy szekundumköb van szekundumnégyzet helyett :)))
Attie2006-09-21 15:27:16 // 160
LOL :DDD
kando.2006-09-21 15:26:38 // 159
Van eladó ? Adok érte másik túrót :-PPP lekapom minnyá a z'olajkályhásról :-))
kando.2006-09-21 15:25:24 // 158
Jaj, Tommikám, elszóltad magad... :-) Látod, látod, mi történt.. :-PPPP
zolee1452006-09-21 15:24:41 // 157
de hogyan működik a Torsen difi? Abban csak valami fogaskerekek, vagy csigák vagy mifenék vannak. Olvasgattam régebben erről, de nem igazán tudtam megérteni.
Blade2006-09-21 15:24:21 // 156
A loero ugyebar egy mertekegyseg....de azt tudni kell ,hogy valojaban nem erot mernek vele hanem ugye teljesitmenyt....tehat kicsit teves a loero elnevezes... Nem téves ez, teljesitményt ugyanis nem lehet mérni, csak számolni..:) A tobbivel egyetértek
Pietro2006-09-21 15:23:55 // 155
Ott a pont! Qrvajó az a film...jó autók + Jessica Simpson!!!! ááááá, az a csaj.....
Whiteskull2006-09-21 15:22:01 // 154
Vazze! Most hogy egy kicsit levezettem, rossz az én verzióm: - erő (N) = 1 kg*m/s2 - munka (J) = N*m = kg*m2/s2 - teljesítmény (W) = J/s = kg*m2/s3 - feszültség (V) = W/A = kg*m2/(s3*A) - Ellenállás = V/A = kg*m2/(s3*A2) Bocsi Kando! Akkor ezért nem érthetted. :DDDDDD
Tommi2006-09-21 15:20:29 // 153
Miki! Úgy látom jó topicot nyitottál :) VDani kéne ide és mindenki okos lenne, mert ő elmagyarázná a tutifrankót :) Annak idején az Indexen fastcart meg a Wéber Gábort is kioktatta vezetéstechnikából :)))
Attie2006-09-21 15:20:17 // 152
Hát jaja, a másik kerékre ami a szárazon áll :)
Attie2006-09-21 15:19:32 // 151
Ja akinek tetszett a körforgalmas driftelés, annak ajánlom figyelmébe a Hazard megye lordjai DVD-t. Az extrák között ott van az is ahogy megtesz két kört a kaszkadőr a körforgalomban. Van amikor előtte és mögötte is autó van :) Amúgy én a filmet magát is nagyon ajánlom. Én szétröhögtem magam rajta :) De nem szabad szinkronosan nézni! Ja és nem árt egy jó nagy hangfalpár, hogy átjöjjön a V8 gluggyogása a filmből :)
TarP2006-09-21 15:17:51 // 150
Elveszi, de valahova oda kell adnia, különben felgyülemlik a nyomaték :)
Ollah2006-09-21 15:15:30 // 149
Rakj rá egy túrót. :P Miki, jól nyomom? ;)))
Attie2006-09-21 15:15:14 // 148
Most lehet, hogy nagy hülyeséget írok, de nem éppen hogy elveszi a nyomatékot a kipörgő keréktől?
Poló2006-09-21 15:07:06 // 147
Nem "kapar meghajtás"-t, hanem kap meghajtást :-))
Poló2006-09-21 15:04:50 // 146
Ha jól tudom, akkor más néven önzáró diffi. Mikor az egyik kerék elpörögne, akkor összezár és a másik kerék is kapar meghajtást. Mondjuk, hogy az egyik kerék jégen áll, a másik aszfalton. Ha nagy gázzal próbálsz elindulni, akkor speer diffi nélkül egyhelyben állnál, hiába van az egyik keréknek tapadása. Speer diffivel meg elindul az autó, mert kap meghajtást mindkét kerék.
Paco2006-09-21 15:04:27 // 145
A difinek az a feladata, hogy ne merevtengelyesként viselkedjen az autó és a külső íven haladó kerék több fordulatot tudjon megtenni kanyarban mint a belső íven. Így csökken a gumikopás és stabilabb a gép. A bolygókerék működéséből adódóan akár az egyik kerék fullra állhat a másik meg ezerrel pöröghet. A speerdifi pont ezt akadályozza meg. A kerekek egy bizonyos fordulatszámkülönbsége esetén a lamellák többé-kevésbé összezárnak és nyomatékot adnak át az elpörgő kerékre. Így pl el tudsz indulni akkor is amikor az egyik kereked jégen van, mert a másik is megindul.
Stee1462006-09-21 14:58:11 // 144
Ha már itt van ez jó kis topik, akkor meg tudja valaki pontosan mondani mire jó a speer difi? Valahogy ez eddig kimaradt nálam. :)
brien2006-09-21 14:56:46 // 143
Na gyerekek..így kell ezt csinálni... Már el is képzeltem, amint beérkezem a Lánchíd körforgalmába :DD ui.:csak nem az enyémmel :)
kando.2006-09-21 14:54:57 // 142
Ezt akkor benéztem :)
Paco2006-09-21 14:54:19 // 141
Akkor lécci nekem is magyarázd el :)
Tommi2006-09-21 14:50:02 // 140
Huvazz, ez nem kicsit meredek :) Ha valamit benéz ott a forgalomban, tuti a tömegkarambol...
Whiteskull2006-09-21 14:46:41 // 139
Hát nem úgy. :))))
kando.2006-09-21 14:45:37 // 138
Én inkább maradok a V/A betűknél, azokat még fölismerem.. :-)))) No, csak kiderült, hogy vasútgépészként vagy mérnök, na ;-)
Whiteskull2006-09-21 14:41:45 // 137
És ezt én magyarázzam meg neked? Egyszerű vasútgépészként is simán végig tudtam követni. :DDDDD A megoldás ott van a többi sorban. :))))
Satti2006-09-21 14:40:08 // 136
Húú vazze:-)))
Yoyo2006-09-21 14:38:28 // 135
Azért ez a csávó tudott egy kicsit és ő is játszott a gázzal!
kando.2006-09-21 14:36:16 // 134
Navazze... ellenállás [ohm] : (m^2*kg) / (s^2*A^2) ebből hogy számoljak ellenállást ? :-PPPP :-DD
Attie2006-09-21 14:36:10 // 133
Ez csak úgy, mert valamennyire a témába vág. Az egyik kedvencem: http://www.youtube.com/watch?v=e4ariT2j6DM Hazard megye lordjai rulez :)
kando.2006-09-21 14:32:52 // 132
:-) Az is érdekes azért, hogy az alapegységek egy része is kvázi-származtatott, de persze az ,,atomkorban'' nem meglepő, hogy mindent valami anyaghasadáshoz köthető folyamattal magyarázunk meg (vagyis írunk le, definiálunk) :-))) [pl. hosszúság, idő ...]
Paco2006-09-21 14:32:28 // 131
Ha jól tudom, az SI-ben a tömeg is kg-ban megadva, nem grammban, ahogy azt gonolnánk (a többi, asszen ,,normál'', prefixummentes dimenzióban van megadva). Erre még sosem figyeltem fel, de én is úgy Mléxem,hogy valóban így van... Így kell lennie, mert egy köbdeciméter 4 fokos víz (má megint egy liter :) ) tömege az alapegység. Érdekes. :)
Poló2006-09-21 14:31:53 // 130
Ez is kg-nak írja.
Paco2006-09-21 14:27:53 // 127
Itt nem hallottam félre, csak jeleztem,hogy akár az is lehetne :)
kando.2006-09-21 14:25:18 // 126
Közben ebédeltem is, megnyugodtam, megértettem ;-)) No igen, van olyan SI vagy nem SI de számolásokhoz használt mértékegység, amit mintha SI lenne, alapegységnek veszünk. Ha jól tudom, az SI-ben a tömeg is kg-ban megadva, nem grammban, ahogy azt gonolnánk (a többi, asszen ,,normál'', prefixummentes dimenzióban van megadva). Hazamegyek, otthon átnézem a Mértékegség Lexikont :-PP
Yoyo2006-09-21 14:22:30 // 125
Viszont a videók tényleg nagyon jók! Nincs még?:)))))
Wickey2006-09-21 14:10:49 // 124
najó, a két video nem a legjobb példa volt. De megérte. A látvány miatt. :) B eset: keresztbefordult az autó. Ezt végülis lehet annak hívni, hogy a hátulja betolta az elejét a kanyarba. Attól még mindig elég szerencsétlen dolog. C eset: "csak a nézőknek. Lapjával." :)) amúgy ezt a leszabályozás dolgot te valahogy mindig félrehallod. A múltkortájt is szentül meg voltál róla győződve, hogy a fekete Americával Robi leszabályozáson pörgött. Pedig akkorra már nem is volt tiltás a motoron. Én is vertem el vele BMW-t úgy, hogy kettesben hétezerig forgattam azt a motort, ami gyárilag 5800nál leszabályozna. Itt is, és akkor is a gázpedált rugdosta az ember, annak van olyan hangja mintha dadogna.
Yoyo2006-09-21 14:00:57 // 123
Tényleg befékez, majdnem blokkolásig:)
Paco2006-09-21 13:59:34 // 122
Sőt, még rosszabb... Még csak nem is a padka. A 3 másodpec közepe táján megnézve az autó fenekét szépen látszik, hogy a sofőr ezerrel beletapos a fékbe. :)
zolee1452006-09-21 13:58:53 // 121
ez volt a "mittudomén" körülírt változata:)))))))))
Yoyo2006-09-21 13:57:18 // 120
Mindkettő teljesen helyes volt amit mondtatok:))))) Cikk
Paco2006-09-21 13:50:15 // 119
Ha gonosz lennék akkor mondhatnám,hogy a C esetben a motor leszabályozásának hangját halljuk :) A B esetben meg szépen látszik, hogy a nagy gáz betolta a kanyar belső íve felé és nem esett ki kívül..... :) Komolyra fordítva. A C esetben is az erőszabályozást valósítja meg,hogy ne legyen az ami a B ben hogy betolja az árokpartra az autót. A B-t meg egyszerűen elbaxta a túl nagy gázzal, és nem a kuplungról leugrás mentette meg, hanem az hogy nekitolta a keresztben állo első kerekeket a padkának...
Wickey2006-09-21 13:48:50 // 118
nincs olyan hogy picit vagy nagyon. Ha egy kerék megcsőszik, akkor az meg van csőszva :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak