kando.2010-11-26 12:32:59 // 567
S ha a vonaton, autóban ülve nézek előre, az vajon ott a jövő, vagy az is még/már jelen? Vagy a táj, ami mögöttem van, múlt?
:)
GTPeti2010-11-20 23:31:44 // 566
A közeljövő fúziós reaktorairól

Hát nem tudom. Ha máról holnapra korlátlan energia fog a rendelkezésünkre állni, az elég sokmindent megváltoztat majd. Most a itt nem a hagyományos energiatermelő cégek részvényeinek lenullázódását értem ezalatt. No meg ahhoz sem fér kétség, hogy ha pl. Amerikában következik ez be először, akkor csakis békés célokra használják majd És ha tényleg arra is használják... A korlátlan energia iszonyatos hatalom, amivel rendkívül nehéz NEM visszaélni.
GTPeti2010-11-19 13:32:44 // 565
Így van. B)
Tom122010-11-19 13:31:27 // 564
Mondjuk, pl. a "tőzsdén" érdekes lenne néha emlékezni a jövőre, mondjuk, heti pár alkalom elég is lenne...:-D
Ferke2010-11-18 23:58:47 // 563
Ez tényleg az:)
GTPeti2010-11-18 23:37:39 // 562
Wickey2010-05-13 12:27:17 // 561
ugyan csak arra kell ügyelni hogy adott esetben a kérdéses ablak jó oldalán legyél :D
Kazes☻2010-05-13 11:07:00 // 560
A Qva anyjukat, hogy erre van eszük, meg pénzük! :(
GTPeti2010-05-12 22:26:17 // 559
Vagy OFF, vagy nem.

Tudja fene, nem tudok szívből örülni az ilyen "innovációknak"...
GTPeti2010-03-24 22:04:43 // 558
És sikerült megcáfolni Einstein bácsi képletét? Vagy itt is csak az offolás megy? :PP
Kazes☻2010-03-24 22:00:52 // 557
Attól az még csak egy '56 marad! :)))
Wickey2010-03-24 20:20:24 // 556
mintegy 2006 szeptember óta, igen :-P
GTPeti2010-03-24 20:18:41 // 555
Na emmeg milyen topic?? Vmi új alapítású dolog lehet. :)
Wickey2010-03-24 19:48:54 // 554
Na, mibe fogadunk?

Hoztam én már el vele 75TS hátulját. Abban a rugók és a gátlók kivételével minden rajta volt ami az ábrán. :-PPP
Kazes☻2010-03-24 16:50:30 // 553
És különben is, a 156-odban sosem lesz ilyen: ! :)
Kazes☻2010-03-24 16:47:25 // 552
Cserepes a szám! :)
Wickey2010-03-23 10:26:47 // 551
ja, még mielőtt valaki hisztizni kezd miatta, az Alfa6 mellett még a (régi, 105-115 vonulatú) Spider sem transaxle asszem 1991-el bezárólag, amíg gyártották.
Wickey2010-03-23 10:24:44 // 550
Röhögni fogsz, az összes mostani alfa transaxle. Ideértve akár a 156 1.9JTD-m is. :-P

A transaxle mindössze annyit tud, hogy egy mechanikai egységbe foglalva van a váltó, a diffi és a kihajtás. Ez mindegyik 70-es évek utáni alfára igaz az Alfa6-ot leszámítva, hiszen a váltóval egy házban van a diffi, és abból direkt, vagy (elsőkerekeseknél a jobb oldaliak esetén) egy közdarabbal meghajtva jönnek ki a féltengelyek.

A Giulietta / Alfetta / 75 / 90 / GTV vonulat azért volt rohadt érdekes, mert orrmotor hátsókerékhajtás esetén a fenti egy-tömbben-a-váltó-diffi-kihajtás nem szokott igaz lenni, elöl a motor, kuplung, váltó majd kardán, majd diffi és féltengelyek. Orrmotor hátsókerék esetében a transaxle elég ritka. Mondjuk annyira azért nem. Itt a lista.

* 1914–1939 Stutz Bearcat
* 1929–1936 Bugatti Type 46
* 1934–1944 ©koda Popular and ©koda Rapid
* 1946–1952 ©koda Tudor and ©koda 1101
* 1950–1958 Lancia Aurelia
* 1951–1956 Pegaso Z-102
* 1957–1970 Lancia Flaminia
* 1961–1963 Pontiac Tempest
* 1964–1968 Ferrari 275
* 1968–1973 Ferrari Daytona
* 1972–1987 Alfa Romeo Alfetta
* 1974–1987 Alfa Romeo GTV/Alfa Romeo GTV6
* 1976–1988 Porsche 924
* 1976–1991 Volvo 300 series
* 1977–1985 Alfa Romeo Giulietta
* 1978–1995 Porsche 928
* 1982–1995 Porsche 944 and Porsche 968
* 1984–1987 Alfa Romeo 90
* 1985–1992 Alfa Romeo 75
* 1989–1991 Alfa Romeo SZ
* 1992–2003 Ferrari 456
* 1993-2002 Toyota Supra
* 1996–2005 Ferrari 550/575M
* 1997– Chevrolet Corvette
* 1997– Chevrolet SSR
* 1997–1999 Panoz Esperante GTR-1
* 1997-2002 Plymouth Prowler
* 1998-2005 Shelby Series 1
* 2003– Aston Martin DB9
* 2004– Ferrari 612 Scaglietti
* 2004– Maserati Quattroporte
* 2005– Aston Martin V8 Vantage
* 2006– Ferrari 599 GTB Fiorano
* 2009– Lexus LF-A
* 2009– Porsche Panamera
Kazes☻2010-03-22 17:32:40 // 549
Jó lenne! :)))
LacUS2010-03-22 17:29:27 // 548
Ha igazak a pletykák, talán nemsokára visszatérnek a hátulkaparósak :)
Kazes☻2010-03-22 15:17:08 // 547
A többség nem hátul kapar, sajna. :)))
LacUS2010-03-22 14:58:22 // 546
Ennyi alfás műveltséget feltételeztem azért :-) :-)
Kazes☻2010-03-22 13:50:42 // 545
Akkor amennyiben jól tudom, annyi információval szolgálhatok, hogy a TRANSAXLE az maga az elrendezés az autóban, tehát motor elől, hajtómű hátul. Röviden. :)))
Szabeee2010-03-22 13:46:37 // 544
lényegében a lényeg elmaradt
Kazes☻2010-03-22 13:42:38 // 543
És a transaxle? AZ kimaradt! :)))
LacUS2010-03-22 13:36:18 // 542
A transaxle alfáknál legsűrűbben előforduló hiba a szinkronok kopása, ezért recsegősek ezek a váltók sokszor.Ezért lett a topic neve transaxle synchro, mert ezeknek a transos alfáknak a dolgaival foglalkozik :)
Szabeee2010-03-22 13:34:16 // 541
Hello! Szóval ez az a topic, ahol megmagyarázzák azt, amit mások nem értene..... volna is egy kérdésem.... mi az a transaxle syncro?
zolee1452010-01-25 00:11:09 // 540
Egy szimulátor. Igazából mostmár elkezdtem tesztelgetni aztán az alapján belövöm a dolgokat. Mértékegység nincs, csak egy szám.:)
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-24 23:51:00 // 539
mi az az rFactor? :-)
Ha tudsz mértékegységeket, jóval egyszerűbb lenne kitalálni, hogy mi micsoda. A 4E2 jellegű számok általában igen 4x10^2 -t jelenti.
zolee1452010-01-15 17:22:39 // 538
Arra már van egy excelem. Azt is, de állítólag azt a középső számot is abból lehetne kiszámolni. De mondom, állítólag.:))
Wickey2010-01-15 16:50:49 // 537
ha a fordulat és a nyomaték adja meg azt a számot, akkor az a teljesítmény. :-)
zolee1452010-01-15 15:55:33 // 536
Ja meg még valami. Van a motornak egy bizonyos nyomatéka, minden fordulatszámhoz más. Plusz van egy kompresszió vagy mifene, ami viszont nagyon úgy fest a számok alapján, hogy lineárisan nővekszik, vagyis mínusz előjelű a dolog, na mindegy.

Szóval elvileg ezt a nyomaték és fordulatszám párosból ki lehetne számolni. Kérdés, hogy lehet-e és ha igenakkor hogyan?

Ez egy részlet az Audi S3 nyomatékgörbéjéből (az egészet nem akartam bemásolni)

RPMTorque=( 3500, -45.5, 350.0)
RPMTorque=( 3750, -47.3, 350.5)
RPMTorque=( 4000, -51.4, 350.0)
RPMTorque=( 4250, -55.0, 350.0)
RPMTorque=( 4500, -57.0, 350.0)
RPMTorque=( 4750, -62.4, 350.5)
RPMTorque=( 5000, -66.1, 345.5)
RPMTorque=( 5250, -70.6, 340.2)
RPMTorque=( 5500, -75.3, 335.5)
RPMTorque=( 5750, -78.6, 320.0)
RPMTorque=( 6000, -84.3, 310.0)
RPMTorque=( 6250, -88.5, 300.0)
RPMTorque=( 6500, -95.5, 290.4)
RPMTorque=( 6750, -100.9, 260.4)

Az első szám a fordulat, a harmadik pedig a hozzá tartozó nyomaték. A középső lenne a kompresszió (ha egyáltalán az és azt jelenti, ez még kérdés szintén). Az ahogy nézem a fordulattal arányosan nő, függetlenül a nyomatéktól. Viszont valaki olyasmit mondott, hogy elvileg a nyomaték és a fordulat megadja azt a számot... remélem érthető a kérdés, mert én már azt sem értem.:D
zolee1452010-01-15 15:42:29 // 535
Lenne itt egy nagy kérdőjel.:)

rFactorban vannak bizonyos számok amiket nagyon nem értek.

Pl.: motor. Van egy csomó jellemzője amit be lehet állítani, de van pár dolog ahol nemcsak egy sima szám van, hanem egy olyan formátumú, hogy pl: 4.00e-5.

Namost volt pár verzió, hogy ez most mi, függvény, meg 4*10 a -5-iken, stb. Jellemzően az olyan dolgok vannak így leírva ami valami hűlés, melegedés (olaj, víz) vagy éppen a fogyasztás, vagyis a sokváltozós dolgok.

Ugyanilyen számmal van leírva pl a gumik, vagy a fékek melegedése, hűlése is.

Olvasgattam és amikor egy valódi motor jellemzőít írkálják le (konkrétan egy Clio Williams elméleti tuningjáról olvastam egy kis irományt) az is tele van ilyen 245e4 formátumú számokkal.
Na ez a nagy kérdés, hogy mit és hogyan kell itt érteni?
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-28 22:36:20 // 534
Én másra tippelek, ugyanis régebben ha jól rémlik nem lent volt a féknyereg, és az egész cucc együtt ha megvan 1.5kg... Szóval inkább arról lehet szó, hogy újabban úgy szellőztetik pluszban a féket, hogy egy turbo rotor szerű lapátkerék forog a tárcsa mögött és szívja át a levegőt a tárcsa szellőztető nyílásain, furatain. Namost hülyén jönne ki, ha ez a szívóhatás akárcsak porszemcséket is szippantana fel az aszfaltról, így lentről burkolva van, és felfelé nyitott ez a féklevegő beömlő, lefelé meg egy dekli van műanyagból, amiben a nyereg is lehet....talán...
koz2008-02-28 17:06:46 // 533
Az utcai autók egy részénél a hátsó lengőkar hosszanti irányú, és ott számít a rugózatlan tömeg. Forma-1-nél meg keresztirányú a lengőkar, ergo ebből a szempontból mindegy, hogy elöl, vagy hátul van-e a féknyereg. Sokat nem számít, de ha már lehet lentre rakni, akkor lentre teszik. Lehet, hogy valaki felmarkolt érte valami jutalmat, hogy milyen frankón kitalálta. Gondolom én! Aztán lehet, hogy egész más okai vannak.
ATE TR2008-02-28 16:33:06 // 532
Én meg nem is emlékszem, hogy lett volna ilyen tárgyam. :-)
ATE TR2008-02-28 16:31:22 // 531
Hehehe...nekem volt olyan, hogy másolás 5 dolgozat 1. :-))) Ez volt ráírva. Még mindig meg van valahol. Ugyanez mondta mindig, hogy majd szól a fateromnak és megmondja neki, hogy alszok mindig. :-))))
Kinevettem. :-DDD Mert mi lesz, ha beköp? Jobb gyerek nem lettem volna. :-)
ATE TR2008-02-28 16:28:00 // 530
Értem. Én is jártam nappalira, de sajnos mellette inkáb dolgozni kellett, mert pénzem nem volt. De nem is bántam meg. Mondjuk lehet végeztem volna a sulival, de nem lenne semmi gyakorlatom. :-S Nem jó sehogy. De egy suli miatt nem lennék öngyilkos..... :-)
Szeritnem talpra kell állnia nem mással foglalkozni. Sok pofont fog még az élettől kapni. (sajnos, vagyis szeritnem így van)
count M2008-02-28 16:21:25 // 529
A kasztni lendülete "perdületként" jelenik meg a féktárcsán, ezt fékezed meg egy surlódás jellegű ellenirányú nyomatékkal.

Most erre egy csomó mindent beírtam, aztán elolvastam még egyszer amit írtál, és rájöttem hogy igazad van. :D Csak értelmeznem kellett.
HátvédRomeo2008-02-28 15:56:28 // 528
Nálam történt tanár meghamísította a dolgozatom, mire összenéztük a feladatokat eredményeit a mögöttem ülöével és egyforma volt de még a levezetés is, mögötem ülő 4-est kapott, így azt mondta: Nem kell a 2/3-ad, kELL inkább az 1/2-et, csak pofázzak lerontja!!! Én ugyan arra 2/3-ot kaptam. Akkor befogtam de beküldtem a FAtert.
HátvédRomeo2008-02-28 15:53:20 // 527
Szegényke Lány barátom azért szomorú, mert 1 évet kell várni mert így nem kap diplomát. 28 évesen, és munka függ a diplomától. Mert már nézett külföldi munkát.
Hát persze ha olyan tipus lenne mint én ,aki felrúgja az ellenségeit más lenne Neki.
zolee1452008-02-28 15:49:18 // 526
Persze, de akkor ezek szerint többet számít az elhelyezés szempontjából a súlypont mint a nyomatékok, meg az erők.
Az utcai autóknál meg nem lehet alulra tenni, mert ott veszélyben van.

Az megint egy érdekes érdés, hogy mennyit számít a súlypont szempontjából, hogy a rugózatlan tömeg a tengely alá kerül? Nem hiszem, hogy volt már olyan, hogy a féknyereg borított volna fel egy autót.
koz2008-02-28 15:28:29 // 525
Ott meg gondolom a súlypont miatt, meg a lengőkar sem hosszirányban leng.
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-28 15:26:53 // 524
Fékezéskor igazából csak a fékerő x erőkar, a tapadási surlódás a gumi és az út közt és a kasztni lendülete számít. A kasztni lendülete "perdületként" jelenik meg a féktárcsán, ezt fékezed meg egy surlódás jellegű ellenirányú nyomatékkal. A súlyeloszlás pedig a tapadásnál számít, ugyanis az a tapadó felülettől és a nyomóerőtől függ az anyagjellemzőkön kívül. A szépség az, hogy a nyomóerővel a felület is változik, minthogy a gumi deformálódik, ahogy "ránehezedik" az autó.
ATE TR2008-02-28 14:55:36 // 523
Ez tök jól leírtad. :-) :-DDDD Öröm volt olvasni. (mint valami hülye tanár lennék)
zolee1452008-02-28 13:33:38 // 522
Az F1-es autókon általában alul van. Persze nekik nem kell attól félni, hogy a telekre kocsikázáskor egy fűcsomó lecibálja onnan a földúton.:)
count M2008-02-28 11:50:39 // 521


1) a motor (közvetett) forgatónyomatéka
2) gördülési ellenállás
3) fékerő
4) az autó tömege (fékezéskor a vízsszintes "tehetlenség" növeli)

Asszem több lényeges erő nincs. Ebből úgy tűnik, hogy tökmindegy hol a fékpofa. :)
pb_2008-02-28 11:39:33 // 520
A 33nál is úgy van, mint az accordon.
count M2008-02-28 11:21:23 // 519
Végiggondoltam. Amit az erőkről írtam, az hülyeség. :D Az autó felépítményének fékezéskor megjelenő tömegének semmi köze nincs a fékekhez. :) Megpróbálom lerajzolni... mingyá. :)
koz2008-02-28 11:20:29 // 518
Kicsit hamar nyomom meg a mehet gombot...Szóval azt akartam még mondani, hogy a hátsó felfüggesztés általában elölről "leng", és ha alölre rakják a féknyerget, akkor könnyebb lesz.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak