Paco2006-10-28 19:34:32 // 329
= > egyenlő. != > nem egyenlő. Azt hittem ismered a jelölést. HTML-ben nem lehet kisebb nagyobb-al jelölni a nem egyenlőt, mert kódnak veszi és lenyeli
kando.2006-10-28 17:06:39 // 328
Jó. Az előzmény hsz-ben tehát a gumikkal kapcsolatos DOT jelzők, azaz gyártási számok vannak leírva, nem a fékfolyadékoknál szokásos DOT számok. Azt a következő adásban tudatjuk a kedves nézőkkel... :-))
csocsi2006-10-28 17:00:44 // 327
Akkor ezt jól sejtettem, de azért jó hogy ebben megerősítést nyertem Párszor már volt alkalmam tapasztalni az ABS-t munka közben. Először megijedtem, hogy mi ez, de rájöttem, hogy így dolgozik, ezt jeges úton éreztem először. Azóta, hogy tudom miért van, jobban érzem magam.
Poló2006-10-28 12:38:10 // 326
De ahhoz tudni kell vezetni is. Hungaroringen a tanpályán én nyomtam a féket ahogy bírtam a 9%-os lejtőn. Az autó végig ment szépen egyenesen és megállt. Akik ABS nélkül voltak, azok pedig mind megpörögtek. Amúgy jégen szerintem tök mindegy fékút szempontjából, havon viszont télleg rövidebb ABS nélkül.
Whiteskull2006-10-28 12:03:24 // 325
Akkor én is elmondom a véleményem. :)) Az ABS-nek két fő előnye van: - Vészfékezés esetén végig irányítható marad az autó - AZ irányváltoztatás ideje alatt is van fékhatás. Ideális esetben az ABS nélküli kocsikkal rövidebb a fékút. Ha irányváltoztatásra kerül sor fékezés közben, akkor már nem biztos. :))
zolee1452006-10-28 11:52:57 // 324
elolvastam mégegyszer. Nem igazán vágom a képleteket, de ahogy nézegettem mindössze a felkiáltó jel helye változik, szóval elmondhatnád hogy az mit jelent, mert attól eltekintve minden esetben x=0 és y=0, viszont az autó mindig mást csinál.:)
zolee1452006-10-28 11:06:36 // 323
"Azt hogy áll az autó az abból következik hogy a fékerőcsökkenésére ( nem telje megszüntetésére ) nem jött létre tapadás és kerékelfordulás. Ez elektromos rendszer tizedmásodpercen belül érzékel mindent." Oké, csakhogy álló helyzetben padlóig nyomott féknél meg sem próbálja csökkenteni a fékhatást. Érezném a lábamon, de nem éreztem, most jövök a kocsiból, majdnem letörtem a fékpedált, de kísérletet sem tett arra, hogy megnézze, vajon ha ő csökkentené a féknyomást akkor elfordulna-e a kerék. Ezek szerint figyelt a rohadék, hogy csak most indítottam be, vagy valahogyan mégiscsak érzékeli, hogy mozgásban ven-e az autó, és ez esetleg független a kerekek fordulatszámának vizsgálatától? Félre ne értsetek, nem mondom azt hogy biztosan igazam van, de ez a dolog valahogy nekem nem tiszta.
zolee1452006-10-28 10:58:21 // 322
Nem céloztam, csak egy esetet mondtam, hogy mi lenne ha... Hidd el hogy tudom hogyan kell abs-el szerelt autót vezetni.:) Mindössze az a része nem világos a dolgoknak, hogy ha áll mind a 4 kerék, én meg állok a féken akkor honnan tudja az autó, hogy a lámpánál állok és csak nyomom a féket, hogy ne kezdjek gurulni, vagy éppn 150-el csúszik az autó a tükörjégen?
Stee1462006-10-28 10:17:38 // 321
Pl. Jégen?
mesa2006-10-28 10:13:11 // 320
Kénytelen vagyok ehhez hozzászólni! Van olyan ember, akinek az autójában nincs ABS, na az csúfolja falábgátlónak! Tévedés!!! Az ABS nem a bénán vezetőknek van. Nem is a gyáváknak. Az ABS egy fontos biztonságtechnikai berendezés, amely nagyban javítja a vezetési komfortot. Ilyedős fajta vagyok, nem nyugtat meg az, hogy kinézek az autóból, és látom hogy állunk, még mindig állat módon taposom a féket Itt most arr acélzol, hogy egyébként mivel nem vagy ilyedős, és ha ABS fékezne veled, akkor amint elkezd kattogni leugranál a pedálról ? Van egy haverom, egy évtizede együtt járunk rallye versenyekre. Szereti ő is a sebességet. Egyzser kideürlt, fogalma sincs az ABS működéséről, mert abban a tévhitben élt, hogy ha az ABS bekapcsol, akko el kell engedni a fépedált. Mert hogy az ABS csak megkocogtatja a pedált, és ezzel jelez visdza, hogy na most kérem abbahagyni egy pillanatra a fékezést ! :DDD Az ABS sokkal gyorsabban dolgozik, mint az ember reflexe. ABS nélkül amikor érzékeled, hogy megált valamelyik kerék, az már csak akkor van, amikor az autó kimozdult a haladás irányának tengelyéből. Az pedig már késő, akkor tenni kellene valamit. Csakhogy azt hogy merre tekerni, és milyen gázállással, még zsírprofi versenyzőknek is okozhat gondot az adott pillanatban! Ráadásul a manőverhez hely is szükséges, mert ugye egy 3-4 sávos út belső sávjaiban nem igazán lehet ellenkormányozni az ember melletti bal-jobb autókkal az oldalán... Meg kell tanulni: az ABS-szel szerelt autón a fékpedált addig kell nyomva tartani, amíg a kívánt fékhatást el nem érjük! Tilos pumpálni!
Paco2006-10-28 09:37:35 // 319
Tévedés, éppenhogy hosszabb a fékút mint ABS nélkül.... :)
Paco2006-10-28 09:36:24 // 318
Én már egyszer leírtam, próbáld értelmezni is nem csak elolvasni..... :)
Stee1462006-10-28 06:38:09 // 317
Szerintem csúszós úton, jégen, havon eredményez csak rövidebb fékutat. Nyáros jó tapadási körülmények közt inkább csak a kormányozhatóság megmaradása a lényeg. De ez lehet hogy attól is függ, hogy hanyadik generációs ABS.
Barni1472006-10-28 03:21:05 // 316
Beletaposol a fékbe a kerék tapadása megszünik csúszás jön létre. ABS féknyomás visszább vesz, azonnal tapadás jön létre bár a jég nem nagyon tapad , kerék elfordul , féknyomás növekszik , kerék megcsúszik , és kezdődik előlről. Azt hogy áll az autó az abból következik hogy a fékerőcsökkenésére ( nem telje megszüntetésére ) nem jött létre tapadás és kerékelfordulás. Ez elektromos rendszer tizedmásodpercen belül érzékel mindent.
Barni1472006-10-28 02:53:55 // 315
Cáfolnám: Mint ahogy a neve is jelenti blokkolás gátló. Próbáld ki egy abs nélküli és vele szerelt gépkocsin a satuféket. Jelentősége abban mutatkozik hogy az elérhető legnagyobb lassulást eredményezi a kerék tapadásának fügvényében, a kerék megállása nélkül. A csúszó kerék kevésbé lassítja az autót, mert a gumi és az alatta található közeg a fő tényező. Erre jó példa a jeges úton való fékezés. Jeges uton abs nélkul csak huss. Abs el ugyan kattog mint a bolond de azért csak megáll. Az pedig külön extra hogy a kormányzott kerekek is irányíthatók maradnak.
zolee1452006-10-28 01:43:31 // 314
Na most jól belédkötök!:) Iszonyat módon beletaposok a fékbe, az út jeges. Elvileg blokkolnám mind a 4 kereket, de érzem a lábamon, hogy dolgozik az ABS. Ilyedős fajta vagyok, nem nyugtat meg az, hogy kinézek az autóból, és látom hogy állunk, még mindig állat módon taposom a féket, viszont már nem érzem a fékpedálon hogy dolgozna az ABS. Ilyenkor mi van? Ő is kinézett az ablakon? Honnan tudja az autó, hogy egy lejtőn állok a piros lámpánál és taposom a féket, vagy éppen 4 blokkoló kerékkel csúszom 150-el a befagyott Balatonon?
Poló2006-10-28 00:56:22 // 313
Én hagytam már az enyémmel féknyomot. Pedig nem is olyan erős vészfékezés volt, csak egy kicsit sportosan mentem :))
Paco2006-10-27 21:12:08 // 312
Nincs lassulásérzékelő. Egyszerűen a T-t idő között levő szögsebesség változást kezeli. Ha a T hez tartozó szögsebesség x és a t hez tartozó y akkor négy eset lehetséges. x=0 és y=0> áll az autó, ABS kussol. x=0 és y!=0 > elindult az autó, ABS nek nem kell bekapcsolnia. x!=0 és y!=0 > megy az autó, ABS nem szólal meg. Eddig semmi érdekes. Akkor jön az ABS szerepe ha x!=0 és y=0. A kerék megállt. Ekkor az ABS bekapcsol. Itt jön a trükk. Ha az autó amúgy is megállt akkor a kerékre nem hat semmilyen erő tehát az ABS bekapcsolását meg sem érzed, hiszen nem történik semmi. Az első eset lép érvénybe. Viszont ha a kocsi halad csak a kerék blokkolt akkor az ABS elengedi a blokkoló kereket, kerék fordul egy kicsit, a harmadik eset lép életbe, majd a fék nyomásának hatására ismét a negyedik. Ekkor ABS bekapcsol, és kezdődik újra a kör amíg az első eset nem jön, vagy a fék felengedésével a harmadik. És ez csak az első generációs ABS :) A második és harmadik generációsok amelyeket mostanában szerelnek a kocsikba már magából a szögsebesség változásból számolják hogy a következő pillanatban blokkolni fog a kerék vagy sem, és előre "gondolkodnak"
Paco2006-10-27 20:56:48 // 311
Egyetértek.
Paco2006-10-27 20:53:56 // 310
Írd azt is oda, hogy a GUMI gyártási idejének DOT számáról van szó, nem a fékfolyadék DOT-ról :)
csocsi2006-10-27 20:31:27 // 309
Gondolom az is befolyásolja a csúszást. De remélhetőleg nem kell megtapasztalnom a féknyomos dolgot :))
ATE TR2006-10-27 20:11:56 // 308
Jah, de nem az enyémen, mert azon elég jó van és még szinte újjak. :-PPPP
ATE TR2006-10-27 20:11:22 // 307
Nekem is ez most a közelmúltban volt és ezért emlékszem rá. igen keményet fékeztem. De királyul megált. Gondolom függ a gumi állapotától is.
csocsi2006-10-27 16:03:08 // 306
Inkább ezzel értenék egyet én is, de remélem a többség nem így viselkedne vészhelyzetben
csocsi2006-10-27 15:59:48 // 305
Tapasztalatom nincs, mert eddig nekem még nem szólalt meg csak az ABS dolgozott keményen
kando.2006-10-27 15:23:25 // 304
Tegnap felvetődött a Site-fejlesztés topicban, nem volt msot időm táblázatokat szerkesztgetni meg ide töltögetni, adok inkább egy linket a DOT számokkal kapcsolatos infókról :-)) Mit jelentenek a DOT számok
Whiteskull2006-10-27 14:16:01 // 303
Ez a megállapítás is ül. :))))
Inner Circle2006-10-27 14:08:19 // 302
"ABS nélkül viszont reflexből az emberek többsége elkezdi tekerni a kormányt, miközben egyre erősebben tapossa a féket." Francokat, az emberek többsége tapossa a féket és szögegyenesen tartja a kormányt, bután nézve maga elé :-( pár centis korrigálásra is képtelen a legtöbb birka.
ATE TR2006-10-27 14:03:48 // 301
:-)))))) Na ez az! Akkor van és kész. :-P
Whiteskull2006-10-27 13:20:23 // 300
Ex baleset-helyszínelőként megerősítelek benne, hogy az ABS-es kocsiknak is van féknyoma. Nem olyan erős, és a természetéből fakadóan szaggatott jellegű. Bizonyos időjárási körülmények között szinte nem is látszik, de azért akkor is ott van. :)))
ATE TR2006-10-27 13:14:43 // 299
Remélem más nem cáfolja meg. :-)
ATE TR2006-10-27 13:14:17 // 298
Nagyon jó. Én is ilyesmire gondoltam. Köszi szépen. ;-)
ATE TR2006-10-27 13:13:46 // 297
:-) Na én meg pont azt mondom, hogy lesz nyom. Mert itt a kollega azt mondta, hogy akkor nem jó az ABS-em. Persze. :-D Hétvégén kellett fékeznem egy erőteljesen és már nyikkant a gumim, szóval ott biztos volt egy nagyon pici.
zolee1452006-10-27 12:40:38 // 296
Még annyit, hogy tévedés, hogy az ABS rövidítené a fékutat. Az ABS az ilyedős sofőrök miatt kell, mert nem sokan csinálják azt meg egy veszélyhelyzetben, hogy felengedik a féket, hogy kormányozható legyen az autó. Ha csúszós úton hirtelen fékezel, és blokkol a kerék akkor nem lehet kormányozni. Ilyenkor kicsit fel kell engedni a féket, feltéve hogy nem tudsz megállni az ütközés előtt. Ha megáll az autó akkor semmi gond. ABS nélkül viszont reflexből az emberek többsége elkezdi tekerni a kormányt, miközben egyre erősebben tapossa a féket.
zolee1452006-10-27 12:33:20 // 295
mindenképpen, úgyanis az ABS az csak reagál egy helyzetre, vagyis nem azt érzékeli, hogy meg fog csúszni a kerék, hanem azt, hogy megcsúszott. A kerekeken (vagy van ahol csak tengelyen, attól függően hogy hány csatornás) van egy fordulatszám mérés, és ha jól tudom van meg az autóban egy lassulásérzékelő is - hiszen ha egy időben blokkol mind a 4 kerék azt is hihetné az elektronika, hogy áll az autó. Ezen érzékelők adataiból számolja ki a comp. hogy éppen megcsúszott-e valamelyik kerék.
csocsi2006-10-27 12:27:29 // 294
Erre én is kíváncsi vagyok, mivel azért van az ABS, hogy ne legyen, szerintem
ATE TR2006-10-27 12:22:12 // 293
Szisztok én is kérdeznék egy elég elgondolkodtatót. :-) Ha van ABS a kocsiban, akkor lesz féknyom vagy nem lesz féknyom? Mert itt már okoskodnak mindenhez értő emberek és inkább nem vitatkozom. Köszi a válaszokat.
Tommaso 1592006-10-17 14:58:59 // 292
Kössz!Sorry,h előbb kérdeztem és nem olvastam...
mesa2006-10-17 08:57:24 // 291
247. hsz
pb_2006-10-16 23:32:05 // 290
Néhány sufnituning zsigában van ilyen +oldás.)
Inner Circle2006-10-16 16:29:15 // 289
Ugyan már, difi nélkül lenne igazán érdekes egy ilyen autóban a kanyarvétel :-)
zolee1452006-10-16 16:27:05 // 288
"Most elgondolkoztam egy olyan autót, aminek a 4 kereke közül átlósan hajtjuk a bal elsőt és a jobb hátsót, a bal hátsó és a jobb első meg szabadon fut, így aztán nincs szükség differenciálműre..." Ez persze nem igaz:))))) Ha egy motorod van akkor bizony kell difi;)
Inner Circle2006-10-16 16:11:34 // 287
"Differenciálmű pedig minden autóban van. Még a 2 kerék meghajtásúakban is... :)))))" Most elgondolkoztam egy olyan autót, aminek a 4 kereke közül átlósan hajtjuk a bal elsőt és a jobb hátsót, a bal hátsó és a jobb első meg szabadon fut, így aztán nincs szükség differenciálműre... mondjuk kanyarban érdekes dolgokat produkálna, meg megcsúszásnál egyenes úton is, és asszem lépten-nyomon megcsúszna :D Aztán ki tudja, lehet hogy 10 év múlva a mostanában prototípusként létező kerékagy-motoros villanyautók már nemcsak extrém furcsaságok lesznek és a gyerekeink szemében a differenciálmű olyan antikvitás lesz, mint nekünk a kalamáris meg a béresostor :-)
Tommaso 1592006-10-16 16:07:43 // 286
Ejha:-))Jó a téma,de lenne pár alapvető hiányosságom:-((( Mi a torsen,haldex,és visco közötti külünbség,és melyik mit takar? A torsen az nem egy önzáró diffi?????a viscoról meg valami kuplung jutna eszembe de nagy a sötétség a fejemben:-((( Please help me!!!!
kando.2006-10-16 15:54:00 // 285
Inkább nem ;-) Mondom, én kevertem össze, az látszik, pb_ is mondta... na majd neten utánaolvasok...
kando.2006-10-16 15:46:26 // 284
Lehet, én értettem félre valamit, bocsi mesa, utánanézek ezeknek a hajtásoknak ,-)
mesa2006-10-16 15:46:06 // 283
Igeeeen ??? :)))
kando.2006-10-16 15:28:57 // 282
Azt tudom, hogy diff mindegyikben van :))) De Te is keverted a 4 kerék hajtásokat...
mesa2006-10-16 15:18:06 // 281
Hú, rendesen be vagy zavarodva! a 4x4 meg a Permanent4, vagy a 4x4 meg a Visco olyan fogalmak, mint az alma mellett a labda, vagy az alma mellett egy fúrógép :) De hogy mégjobban megzavarjalak, van autó, amiben van Visco és torsen, aztán van autó amiben van Haldex és Visco is. Torsen + haldex viszont kizárva, ennyivel egyszerűsödik a helyzet. Differenciálmű pedig minden autóban van. Még a 2 kerék meghajtásúakban is... :)))))
kando.2006-10-16 14:48:54 // 280
NE, majd inkább kitalálom :) utánanézek, jó, jó )
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak