koz2008-02-28 11:14:31 // 517
És nem is hülyeség, bár én 15 éve tanultam mechanikát, és az órákon főleg Bruce Lee életpályája volt a téma. Még a rugózatlan tömeg jutott eszembe a hátsó fék esetén...
koz2008-02-28 11:10:27 // 516
Mindenesetre szép próbálkozás volt! :))
Yoyo2008-02-28 11:08:40 // 515
Nem mondtál hülyeséget, ez valóban így van egy átlag autónál 70-80% fékerő dolgozik elől, 20-30% hátul. Ezért van fékerőszabályzó rajtuk, ha hátra becsüccsen 3 ember, súlyukkal arányosan nől a hátsó fékekre engedett fékerő.
Yoyo2008-02-28 11:05:49 // 514
Csak, hogy olasz síkon maradjunk az Iveco-k is így készülnek.
count M2008-02-28 10:57:46 // 513
Na most lehet hogy oltári hülyeséget fogok mondani, de nekem vmi olyasmi van a fejemben, hogy a hátsó fék - azontúl hogy fékez is :) - inkább az autó stabilizálásában, egyenesben tartásában van nagyobb szerepe. Fékezéskori stabilizálásban, temészetesen. :)

Lassításkor bólint az autó, az első kerekre nagyobb tömeg (erő) kerül, tehát oda kell a nagyobb fék, ez tiszta. Ha itt a fékpofa a tárcsa 9-10 órájánal helyezkedik el, akkor a fékezéskor keletkező erők eredője (a bólintást is beleszámítva) pont párhuzamos (és ellentétes irányú) lesz a fékbetét és a féktárcsa közti elméleti középpontján megjelenő fékerővel. Tehát ez maximális hatékonyságot eredményez. Ejj, ez deszép lett! :D Csak elmélet... de talán nem véletlenül van minden autón ugyanott az első fékpofa.

Ha ugyanezt a logikát alkalmazom a hátsó fékpofára, akkor ott logikusabb lenne hátulra rakni, mert a kocsi hátuljának "elemelkedését" a tárcsán 2-3 órára helyezett fékpofa akadályozná meg legjobban.

Öt éves szigorlatoztam mechanikából, és már nem sokra emlékszem, szóval lehet ez oltári baromság. Érzem én is hogy gyenge lábakon áll, de elméletnek szép. :)
Poló2008-02-28 10:42:33 // 512
Meg vannak az Opelok, ahol hátul van rendesen tárcsafék üzemiféknek, meg van egy dobfék a kéziféknek :)
ATE TR2008-02-28 06:19:04 // 511
Érdekes. De nem tudom. Közben utána bújtam én is. De nem sok semmit találtam. A motorokról többet írnak, főleg a radiális elhelyezkedésről. De nem olvastam bele. Még korán van.

A hűtés biztos benne van.......még télleg korán van :-)

Esetleg ebbe lenne valami:
Kőfalusi Pál - Dr. Szőcs Károly - Dr. Varga Ferenc:
Fékrendszerek
3.2.7 A féknyereg elhelyezésének hatása a kerékcsapágy terhelésére


De annyira nem érdekel, hogy megvegyem a könyvet meg könyvtárba menjek, :-)))))
zolee1452008-02-27 21:09:02 // 510
Így elsőre nem hiszem, hogy lenne jelentőssége. Egy fék két dolgot csinál azon kívűl ami konkrétan a feladata: rugózatlan tömegkedik (pff:D) és melegszik.
Az előbbi szempontjából szerintem mindegy hol van, tehát marad a másik, a hűtést befolyásolhatja a helye.
Aztán van egy tök egyszerű megoldás is: ott tudták rögzíteni.:)
Pl van olyan, ahol a kézifék egy külön kis nyergen van, a tárcsa másik részén meg a normál üzemi fék (F430).
ATE TR2008-02-27 19:32:41 // 509
Más! Esetleg okfejtés.

láttam ma egy accordot és annak hátsó kerék féknyerge a tárcsa hátulján helyezkedett el, ellentétben egy 156nál a tárcsahoz képest elől található.

Mennyire számít ennek a helyzete fékezéskor és milyen erők segíthetik a két különböző megoldást használt autóknál? És melyik a jobb megoldás? (tudod az olasz) Valaki értette? :-)))
ATE TR2008-02-27 19:29:30 // 508
Hááát sokat hallottam már, de nem hiszem ezt el, ha nem látom, hogy télleg így adja a jegyet.


:-) De, ha ez megnyugtat engem assemblyből most 3.-ra engedett át a tanár. Szakközépben is ezt bújtam. Elvileg csak 2 vizsgára mehettem volna, mert gyakjegyes. Szóval a harmadik eleve kihúzva. Csak szívatni akart. Már másodjára nem tudtam mit tanuljak és meghúzott. De ezen nem húzom fel magam csak röhögni tudok. :-)))))) Nem szabad mindent komolyan venni, mert akkor mi lesz vele, ha állásinterjúkra megy vagy a munkahelyén valami hatalmas hibát vét? Az ilyet alapból fel se veszik. Stressztűrőképesség!?
Másik suliba is volt olyan, hogy hiába a tanár könyvéből tanították azelőtt nekem, meg a tárgyból én voltam a legjobb valahogy ez a fej, ami van nem tetszett neki....és? :-) Ki kell nevetni fel kell állni oszt szevasztok.
HátvédRomeo2008-02-26 06:06:15 // 507
Nem tudtam hova írni a mostani tapasztalataimat ill felvetésem.
Már hónapok óta ismerőseim arról beszélnek főiskolákról, hogy vannak olyan tanárok ott, hogy úgy adnak jegyet idézem, ismerőst, GYőri Műszaki fősuli: "Főldobja a dolgozatokat és ami az asztalra esik 2-es átmegy, ami mellé 1-es.
Jogi fősuli várost nem tudok. Tanár kezébe kapja a dolgozatokat meg se nézi, 1-es. Ismétlem meg se nézi 1-es. Egy két nevet megnéz, gondolom ismerősök vagy lesápoltak, azoknak 2-es. Tenni nem tudnak a diákok ellene hiába panaszolják be a dékánnál, mert az a rokona. Kedves ismerőseim, nem látják az út végét, napi szinten zokognak, mert oda a sok pénz, és kegyetlenül sokat tanulnak és tudnak is, és munka, jövő múlik rajta. Egyik kedves lány barátom egészésgét féltem mert a sok ideg már kikezdte a szívét, közérzetét. Nem akarom ilyen miatt elveszíteni, sokat köszönhetek Neki.
Aki tud valami okosat erre írjon privátba E-mailt nekem.
Köszi Cartársak!

Innét azért hadd jegyezzem meg az ilyen magukat pedagógusnak nevező majmoknak. Én kellenék Nektek diáknak. Az ilyen magatok fajta "tanárok" könnyeztek miattam, átkozták a napot, amiért megismertek és még 1 újjal se nyúltam hozzájuk. Én is bele bírtam 2 lábbal taposni az Ő lelkivilágukba, anno diák koromba.
kando.2007-11-14 10:29:21 // 506
Angolszász hosszmértékek

Alapegység a yard (yd), ebből származtatják a többmi mértéket:
1 mil = 0,001 inch = 25,4 um
1 inch = 1000 mil = 1/36 yard = 25,4 mm
1 foot = 12 inch = 1/3 yard = 304,8 mm = 0,3048 m
1 yard = 3 foot = 36 inch = 914,4 mm = 0,9144 m
1 mile = 1760 yard = 1609 m

Visszaszámítás méter (m) alapra:
1 m = 39,37 inch = 3,28 foot = 1,0936 yard
1 mm = 0,03937 inch
1 km = 0,6215 mile = 1093, 85 yard

Rövidítések:
yard / yd
inch / in
foot / ft
mile / mi

Életszerűbben: Pl. egy focipálya méretei 120 * 53 1/3 yd az azt jelenti, hogy a pálya mérete méterben: 109,7 * 48,77 (m). Vagy pl. a 60 mile/h ~= 96,5 km/h -nak felel meg.

(Érdekes megjegyzés, az amerikaika szeretnek törtszámokkal írni, vagyis méretleírásokban gyakori a 12 1/2 és hasonló megadása a 12,5 stb. helyett)
Sanyi2007-09-16 20:49:49 // 505
Én is itt vagyok még! :-)))
HátvédRomeo2007-09-16 20:18:57 // 504
No itt vagyok.
Sanyi2007-09-16 18:56:31 // 503
Okés!
Köszi szépen!
HátvédRomeo2007-09-16 17:43:44 // 502
Dolgozunk rajta megoldás van. Csak át kell nézni, én 1 óra múlva visszaérek. Azt átnézzük újra Gege147-el.
Sanyi2007-09-16 17:33:42 // 501
és itt van hasonló feladat kidolgozva a 32. oldalon!
Sanyi2007-09-16 17:32:48 // 500
Itt van hozzá egy jegyzet!

Nekem egyenlőre kínai! De neked biztos sokat segít! :-)
Gegee2007-09-16 17:30:21 // 499
Azt a póén, hogy nem nagy dologra kell gondolni. Vizsgáztam ábrázoló geometriából, de sajnos már 6 éve. Nem tudom, hogy hogyan kell elindulni, de majd utánna nézek. Ha eseteg látnám, hogy hogyan kell kinéznie a végén (pl egy hasonló feladatot), akkor el lehetne kezdeni valamilyen irányban! Ha nincs, háááát nincs. Holnap utánna szaglászok egy kicsit!:-)
Sanyi2007-09-16 17:20:24 // 498
Írtam a falára!
:-))
HátvédRomeo2007-09-16 17:18:17 // 497
Gege147 cartárs már itt van.
Sanyi2007-09-16 17:11:33 // 496
Ez a gond h még mi sem vettük! Viszont szerdán már ezt a feladatot be kellene adni! :-S
Atesz19872007-09-16 17:10:31 // 495
Húúú, ilyet még nem tanultunk bocsi. :( Ez nem középsulis anyag, egyetemen meg még nem vettem fel geometriát. :(
Sanyi2007-09-16 16:56:27 // 494
Jó lenne ha tudna segíteni mert ez beadandó feladat, de viszont előadáson még idáig nem jutottunk! :-S
HátvédRomeo2007-09-16 16:54:27 // 493
Backer én több mint 10 éve tanultam ilyet. De néha tébláboltam sajnos. Én nem vágom, hülyeséget meg nem akarok mondani. Majd jön Gege147 Cartárs, ő ilyen mérnök.
Sanyi2007-09-16 16:49:41 // 492
Sziasztok!

Kis seítségre lenne szükségem!

Aki ért az Ábrázoló geometriához és tudna nekem segíteni 3 feladatban az legyen szíves jelezze nekem az oldalamon!

Erről a feladatról lenne szó:
Fairlane2007-07-04 16:20:27 // 491
Aztán az is lehet, hogy ez nem is váltó, hanem vmi olajhűtő, vagy egy gestapo bunker 3D alaprajza :)))))))))
Üvegtigris2007-07-04 15:54:03 // 490
Igen, hát persze így jobban kinagyítva jobban látszanak a szelepek, minden modernebb automataváltós autónak ilyen a váltó bele.

Mekkora baromságot írtam az előbb :-O
Üvegtigris2007-07-04 14:10:13 // 489
Egyik az, hogy nem is vagyok én biztos, hogy ez váltó, a másik, hogy ha váltóhoz is kapcsolódik akkor is csak max a hidrodinamikus tengelykapcsoló (automata váltó) része lehet.
kando.2007-07-04 10:42:29 // 488
A többi részéről nincs fotó ? Akor még talán kiderülni, merre futnak a kis olajjáratok :))
count M2007-07-04 10:16:30 // 487
Sosem késő, nem volt életbevágó. :)

Mit értesz az alatt hogy nem működőképes?
Wickey2007-07-04 03:30:17 // 486
Jobb később, mint soha. Engem is izgatna hogy mi a hererák az ott a képen :P
Üvegtigris2007-07-04 01:00:03 // 485
Tudom, hogy későn, de most nem tudok konkrét választ adni, majd csak később, de még ma. Egyébként szerintem ez nem eg működőképes igazi váltó.
ystuc2007-06-25 20:39:28 // 484
A csatornafedél ellen olyan mindegy. :-P
Rumi2007-06-25 18:55:01 // 483
ezek alapján akkor ne acélt vegyen :ppp :)))
GT Ɨ|ѯ2007-06-25 18:20:18 // 482
Hát,annyi pénzért hagy dolgozzon:-))))))))))))
ystuc2007-04-20 19:14:41 // 481
Nekem van kartervédőm. 2 mm-es acél lemez.
koz2007-04-20 19:03:38 // 480
Nincs mit, két sörért mindent. ;)
koz2007-04-20 19:03:04 // 479
Úgy értem, az acél háromszor jobb a fenti paraméterekben, de mégsem ugyanolyan jó a háromszoros vastagságú alumínium, a többi paraméterei miatt.
Poló2007-04-20 19:01:58 // 478
Köszi a segítséget :)
koz2007-04-20 19:00:27 // 477
Kérdezd dfg cartársat, neki vannak gyártási tapasztalatai. Közben megnéztem, a sűrűség és a hajlító-igénybevétel-tűrés is kb. háromszoros, de mégsem ajánlom, mert a szakítószilárdsága viszont nagyon rossz az Al-nak. Rideg, egyszer el fog törni, az acél jobb mindenképpen.
Poló2007-04-20 18:53:27 // 476
És milyen vastagból lenne jó? 1,5 mm? Aluból miért nem jó?
koz2007-04-20 18:52:29 // 475
Acél!
Poló2007-04-20 18:51:51 // 474
A motor alá akarok csinálni fémből egy védőburkolatot. Olyat mint a gyári műanyagból, csak én fémből akarom.
koz2007-04-20 18:38:35 // 473
Szerintem a saválló, de ne vegyél rá mérget. Viszont több szempontból is eltérő a két anyag, és a tiszta hajlító igénybevétel is ritka. Az alu pl. "megjegyzi azokat a behatásokat is, amiket látszólag elnyelt, aztán egyszercsak hoppá. Mihez kéne?
koz2007-04-20 18:33:15 // 472
Ekkora májer nem vagyok :)
Poló2007-04-20 18:32:22 // 471
Köszi szépen a választ, szóval akkor nem olyan könnyű, mint mondjuk az alumínium. És szilárdságra egy 1 mm vastag saválló lemez lehet olyan szilárd, mint egy 3 mm vastag alu? Melyik hajlana meg könnyebben?
koz2007-04-20 18:30:20 // 470
Elhanyagolható különbség van köztük.
Poló2007-04-20 18:24:29 // 469
A saválló lemez fajsúlya a vaséhoz és az acéléhoz hasonló?
Cs.Alfa2007-03-09 13:04:18 // 468
Nézd meg a reléket,nincs-e kilazulva! A reléket megtalálod képen az oldalamon!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak