Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Fastcaristák vs. Batiánusok
Attie2004-11-04 13:08:16 // 21
Már miért ne ugyanolyan lökettérfogatú motorokat kéne összehasonlítani??? :-O
Hol van itt akkor a fair play? Azonos köbcentis feltöltős bezines és dízel közül melyik fogja körbeautózni a másikat? Akár 30 év múlva is?
Amúgy az 1.3-as Wankel motor bezabál vagy 20 litert 100-on! Egyébként egy ügyes kis szerkezet.
Olasz2004-11-04 13:06:09 // 20
Van egy előnye a dííízeleknek:
Korosabb éveiben extraként feltűntethető benne a full extrás már-már thermal SPA masszírozó ülések :-))))
NaTo2004-11-04 13:02:00 // 19
Bár nekem 1.8-as benzines Giuliettám van, szerintem is egyre jobbak a dízelek. A fogyóban lévő olajtartalékokat figyelembe véve valószínű, hogy még töb fejlesztés lesz a dízelben, mert tényleg jobb a hatásfoka. Viszont alacsonyabb a robbanási hőmérséklet (öngyúlladás), így alacsonyabb a fordulatszám is. És hát azért szerintem nincs is annál jobb, mikor rendesen kipörög egy motor. Elismerem a dízelek fejlődését, de maradok megrögzött benzines!
SKrisz2004-11-04 12:58:02 // 18
Gyerekek!Savanyú a szőlő???:)))
Ne hasonlítsuk az azonos lökettérfogatot benzin vs. Diesel esetében?
Eddig verte mindenki a mellét, hogy nem a fogyasztás miatt überisten a diesel, hanem mert milyen faszán megy! Na akkor most mi is van? Fázunk a benzines turbótol mert bedarálja sz aszfalta a TD betyárokat?:PPP
Robi2004-11-04 12:55:27 // 17
Pedig még simán előfordulhat, nagyon kezdenek mostanában ráfeküdni a dízel fejlesztésre.
A turbós benzines olyan ritka, mint a nem turbós dízel.
De igazából ne hasonlíts össze egy azonos lökettérfogatú dízelt és benzinest, mert egy wankelt se hasonlítasz egy azonos lökettérfogatú otto motorhoz. Akárhogy nézzük, adott mennyiségű üzemanyagból bőven többet hoz ki egy dízel, mint egy benzines. Igazából a legjobb egy dízel wankel lenne. :)
SKrisz2004-11-04 12:47:26 // 16
Nem akarom véresen komolyra venni a vitát, de ugye azt te sem gondolod komolyan, hogy bármikor is egy feltöltős diesel motor csokorbafogja és körbeautózza, ugyanazon elrendezésű és hengerűrtalrtalmú szintén feltöltős benzines társát!!!!!
NaTo2004-11-04 12:44:58 // 14
Na, hülyeséget írtam... nem 155-ös :)) Az csak alfa lehet. Tehát Ford Mondeo 155 LÓERŐS dízelmotorja (helyesen).
Attie2004-11-04 12:42:41 // 13
Na azért azt hiszem az még rengeteg év(tized), hogy egy 3.0 JTS V6-ot lealázzon egy 3.0 V6 MJTD :)
szutyok2004-11-04 12:42:32 // 12
Azért nagyon bízom abban, hogy ez nem fog bekövetkezni!
NaTo2004-11-04 12:42:13 // 11
Hallgattátok már az új Ford Mondeó 155-ös dízelnek a hangját a reklámban? Lehet hogy nincs fülem hozzá, de mintha az egy boxer motor hangja lenne...
Robi2004-11-04 12:39:58 // 10
Hehe. Nem tehetsz semmit, a fejlődés utolér!
Azért szép csendben megjegyzem - remélem, senki nem hallja - ha szarnám a pénzt, biztos valami nagyköbcentis sokhengeres benzintemetőt vennék. De ki tudja, lehet, hogy tíz év múlva az emberek hangosan fognak szitkozódni a dízel autójuk volánja mögül, ha utolérnek egy tötymörgő benzinest.
Wickey2004-11-04 12:36:26 // 9
Hümm. Na, akkor emigrálok valami arab országba, ahol alanyi jogon jár a benzin. :-)
Robi2004-11-04 12:32:54 // 8
Eljön még az idő, amikor sírva fogtok könyörögni, hogy beülhessetek egy JTS-alázó dízel GTA-ba. :)
SKrisz2004-11-04 12:30:01 // 7
Ez már így sokkal jobb, de még mindig kevés! Tehát a teljes igazság így hangzik:
"V6-os JTS Turbo rulez!!!"
:)))
Wickey2004-11-04 12:19:21 // 6
Ez a mondat egy karakterrel hosszabb, mint kellene, valamint van benne egy elütés. Várj, javítom:
"V6-os JTS rulez!!!"
:-)))))))
Giorgio2004-11-04 11:00:27 // 4
Jó az 1.3 Boxer is csak ne zakatoljon, mint egy Dízel!!
Attie2004-11-04 09:13:42 // 3
Watt rúd, vezérműtengely? Ne viccelj, egy egész De-Dion hidat dobok az arcába ;-)))))
Akkor ide is beírom nem offként:
Bati!
A Ford 400 Nm-ről amiről beszéltünk a tesztvezetésen, az csak overboosttal annyi. Alapból csak 360. Jó... így is több, mint az Alfáé.
147seles2004-11-04 08:58:40 // 2
3.2 V6 RULEZ!!!!!
TtK2004-11-04 08:56:53 // 1
Na itt a sokak által várt topic. Mint a címben szereplő kategóriák feltalálója vindikálom magamnak a jogot a nyitásra. Szóval:
Hölgyeim és uraim megnyílt a benzin vs. dízel aréna!
Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan!
0-24-ig az úri közönség virtuálisan verekszik. Kiváló minőségű Watt-rudak, stabilizátorok, vezérműtengelyek és egyéb hosszúkás alkatrészek nagy mennyiségben rendelkezésre állnak. Akik a vita hevében elalélnak választásuk szerint szippanthatnak benzint vagy gázolajat tudatuk visszanyerése érdekében.
Tessék csak tessék!!!
:))