Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Fastcaristák vs. Batiánusok
Paco2004-11-08 12:38:41 // 215
Elég szégyen, hogy el kell takarni a motort valami randa műanyaggal :-P
..2004-11-08 12:38:15 // 214
Nálunk katonáéknál azt tanítótták,hogy a sugárhajtóműves repülőgép elmegy gázolajjal kerozin helyett,csak nem mehet fel x ezer méterre hanem csak x-1 ezerre..Ettől függetlenül a gázolaj a traktoroknak való:))
Paco2004-11-08 12:37:50 // 213
Ha már pontosan akarod kérdezni akkor benzin vs gázolaj? :-P
Esetleg Otto vs Diesel? :-P /Bár ebben az esetben a Wankel motort kihagyjuk... :)/
No meg TtK felvetése sem semmi tehát a Kerozint hova soroljuk? A benzinekhez, vagy a gázolajokhoz? :o)
joe752004-11-08 12:35:19 // 212
De a végén úgy is kikaptok! :PPPP
Olasz2004-11-08 12:34:29 // 211
Itt van feketén fehéren:
1:0
:-)))))))) Vezetünk!
joe752004-11-08 12:30:21 // 210
Jólvan kabbe!:))
1:0 oda! Ezzel nem lehet versenyzni! :)))
SKrisz2004-11-08 12:29:06 // 209
Ez igaz!
De ennek menet közben nem is látszania, hanem hallatszania kell!:))))
joe752004-11-08 12:25:07 // 208
Na jó ok, ez tényleg eléggé odabasz! :)))
De menet közben úgy sem látszik, vagy ha igen akkor az elég gáz! :PPPP
SKrisz2004-11-08 12:23:05 // 207
joe752004-11-08 12:14:36 // 206
SKrisz2004-11-08 12:11:23 // 205
Már ugye, aki azzal rendeli!:)))
Olasz2004-11-08 12:11:19 // 204
Elszorult a szívem...
:....-O
SKrisz2004-11-08 12:08:56 // 203
Olasz2004-11-08 12:06:28 // 202
??? Orvosnál jártatok már? :-)))
Benzin vs Díííízel!!!!
Paco2004-11-08 12:00:04 // 201
A gázturbinás motor voltaképpen egy olyan torlósugár-hajtómű amiben a kezdeti levegősebességet forgó lapátok biztosítják. Részletesebben is belemehetünk ha gondolod. :)
joe752004-11-08 11:57:30 // 200
Az autó benzinnel megy, de gázolajjal jön! :)))))
Olasz2004-11-08 11:54:41 // 199
SKrisz: Akkor dumáljunk:
A benzines autók az istenek!!!!!! Köztük is az Alfák a FŐISTENEK!!! A Nasareti Jézus se Masaratival jár, hanem egy ütős kis GTA-val :-)
SKrisz2004-11-08 11:53:00 // 198
Na látom veled sem lesz túl sok vitám!:)))))
Olasz2004-11-08 11:53:00 // 197
Megvilágosodott a srác, hogy az eddigi élete nem volt teljes.... Elkapja Őt is a fertőzés :-)))
Olasz2004-11-08 11:51:21 // 196
Hol vannak a "pamacsos" dííííízelesek? Á megvan.... Együtt mentek az autópiacra egy V6 turbo -t venni! :-)))
SKrisz2004-11-08 11:47:46 // 195
Valaki szóljon má' be valamit, mert kezd túl baráti lenni itt a hangulat!:)))))))
Ollah2004-11-08 11:41:24 // 193
Happci! ... Izé: úgy legyen! :)))
SKrisz2004-11-08 11:39:22 // 192
Hogyne lenne! Az autó benzinnel megy és kész!:PPPPPPPPP
joe752004-11-08 11:37:49 // 191
Nincs itt érdemi vita! Főleg azért nem lehet mert az értelem vitázik az érzelemmel, és abból sosincs megegyezés! :))
SKrisz2004-11-08 11:34:48 // 190
Na most ezzel a hírrel jól befullasztottad a benzin vs. dízel vitát!:)))
joe752004-11-08 11:03:16 // 189
Amúgy olvastátok, hogy új főnöke van az Alfának. A manus 25 évet rántott le a BMW-nél, majd átment a Rolls Royce-hoz, és most onnan tűzött át Milánóba hogy Ő lehessen az Alfa elnöke...Csak nem tudom hogy ez a márkának jó lesz-e?
SKrisz2004-11-08 11:02:41 // 188
Joe!
Ezen nem fog múlni semmi! Majd jól megkapod azt a kört!:)))
joe752004-11-08 11:00:03 // 187
Akkor tudod hogy megint vinned kell majd egy kört! :))))
Amúgy a Ferrariba szvsz sosem kerülhet diesel motor. De a Maser QP végül is egy limuzin, abba beleférhet. Itt inkább az a lényeg, hogy a mocit az Alfánál tervezik, és ha sorozatképes lesz akkor gondolom elöbb utóbb viszaköszön majd az Alfákban is. És az nekünk jó! :)
SKrisz2004-11-08 10:58:12 // 186
Azért azt mindenki figyelmen kívül hagyja, hogy a V6TB egy tizenéves technika a 3.0V6 MJTD meg a jövő ígérete...
SKrisz2004-11-08 10:55:31 // 185
Joe!
Ez mind szép és jó, csak ez nem a mi "való világunk" Mármint a Meser és a Ferrari. Bár őszintén szólva nem tudom nem-e kapnék sirógörcsöt amikor majd mondjuk a Ferrari keresetlen szavakkal méltatja a az F70 V10-es dízel motorját... Remélem ez a pillanata nem fog bekövetkezni. De mindettől függetlenül te is tudod mi az én véleményem a te MJTD-dről, de ezt itt nem hangoztathatom, mert akkor oda a nimbusz!:)))))
Egyébként a GTV-be a héten rendelem meg az új chip-et (ami 30K lesz és nem 110K - eBay) ettől a paripa 270lóerő 480+Nm... Azért ez még mindig lehet, hogy odabasz a húzott 2.4-nek is nem?
joe752004-11-08 10:53:28 // 184
Most olvastam hogy lesz a 3.0 V6 MJD-ből állítólag QV edition! :) QV diesel vazzeg! :))) 300 LE, 600 NM. Az azért odabasz! :)))
joe752004-11-08 10:42:06 // 183
Skrisz.
tudod jól, hogy mi a véleményem erről.:) Élményautózásra cool a V6 TB sőt nem is feltétlenül kell rá turbó ha ha a lökettérfogat mondjuk 3.0, vagy 3.2 Liter. De sajnos autózásaim igen csakély részét jellemezte az élményautózás még akkor is amikor nekem is V6 volt. Ma az a véleményem, hogy csupán hang hatás tekintetében marad alúl egy modern diesel egy mai benzinessel szemben. Most mondok egy példát. Asszem beszéltem már arról az ismerősömről akinek a 2.4 Mjet SW 156-osa van. Abba 110.000 ft-ért belarakták a Novitec cuccot és a 2.4 JTD így 214 LE. Az autó kb. 500 m alatt felgyorsúl 200km/h-s sebességre, hihetetlen dinamikával halad. Bevallom amikor azt tapasztalom hogy megy az az autó elgondolkozom, hogy ha élményautózás akkor egy diesel valóban alkalmatlan erre?? Szerintem ma már teljesen alkalmasak az új dieselek is.
Amúgy megint az olaszok történetesen az Alfa a Ferrari-Maserati grupp megbízásából dolgozik egy új diesel motoron ami képes tartósan 6000/min fordulat fölött dolgozni, mivel az új QP-ba, szándékoznak dieselmotort tenni, de csak úgy hogy az is legalább olyan exkluzív legyen mint a Maser QP!
Vagyis hogy hova jut még a gázolajos technika, ki tudja....
SKrisz2004-11-08 10:26:49 // 182
Csitt!!!! Úgylátom megint be kell utaljalak egy rövidtávú kúrára!:)))
SKrisz2004-11-08 10:24:21 // 181
Joe!
Most komolyra fordítva! Tedd a kezed a szívedre! Ha te is évi 7-10K utaznál a hétvégi autóddal mit választanál? JTD vagy V6TB? Tudod lehet, hogy lesz 3.0 V6 JTD, de az soha nem fog olyat "szólni", mint egy benzines turbo. Én elhiszem, hogy hétfőtöl-péntekig a legjobb dolog egy JTD, de ott a hétvége és akkor meneküljön mindenki előlem (szoktak is:)))) mert jövök vazzeeeeee!!!!:))))) Szóval engem nem basz meg az ideg ha ennyit tankolok (bár nem kell, mert ha csúnyám kiautózom azt ami benne van a GTV-ben akkor is 12L körül megállok vele!)
joe752004-11-08 10:23:10 // 180
Nem városban, átlagban!
Cho Simba (TomQ4)2004-11-08 10:20:38 // 179
Megeszem a nemtommimet, ha a 3.0 V6 MJTD beéri 7 lityóval városban....
joe752004-11-08 10:17:51 // 178
Miért? Jövőre ha kihiozzák a 3.0 V6 JTD-t a maga 250 LE-vel elég kellemes kis GTV lehet belőle 7 léiteres fogyasztással, meg 500 Nm körüli nyomatékkal. Akkor fognak még sokan idegbaszást kapni, hogy miért kell 15 litert tankolni 100 km-re 7 helyett! :))))
Ollah2004-11-08 10:17:22 // 177
Van benne turbó!!! :))
joe752004-11-08 10:15:00 // 176
Hozzáteszem, másfél, kéthetente hozzájutok úgy 60 liternyi Mol Tempo Diesel-hez 160 Ft/l áron. Nem pancsolt cucc repceolajból, abból a tartálykocsiból van ami a kutakhoz hordja a naftát!
Ez azért elég vérlázító nem?:))))))
Attie2004-11-08 10:14:16 // 175
Lesz itt még GTV V6 TBD :))
SKrisz2004-11-08 10:09:32 // 174
Na te csak maradjál csöndben! Látens módon már te is dízeles vagy vazze!:)))
joe752004-11-08 10:03:52 // 173
Ja ha nem ér, az más! :)))))
TtK2004-11-08 09:55:44 // 171
Ja eszembe jutott egy kis on:
Tegnap a Sat1-en az ADAC Motorwelt c. műsorban már azon keseregtek, hogy a dízel ára egy év alatt felment 78 centről 1 ojró 8 centre. Mert ugye mindenki dízelt vesz, mert az olcsó, nő a kereslet, nő az ár is. Egy szakértő már azt fejtegette, hogyha ez így megy tovább, akkor megint csak annak fogja megérni a dízel, aki +25k-t megy egy évben. És akkor megint elkezdik rendesen fejleszteni a benzinmotorokat. :)
joe752004-11-08 09:48:06 // 170
"Van aki kurva olcsón akar eljutni A-ból B-be az dízelt használ. Van aki ugyanezt az utat vigyorogva akarja megtenni, az benzinest. "
És az aki olcsón, vigyorogva akarja megtenni az utat, az vesz egy Mjet Dieselt! :PPPPPP
Cho Simba (TomQ4)2004-11-08 09:41:49 // 169
Egyébiránt a kerozin a lepárlás során a benzin és a gázolaj között képződik, szóval akár nevezhetjük dízelnek is a gázturbinás repülőt :)
A vákuumdesztilláció termékei a távozás sorrendjében:
Fűtőgáz
PB(lepárlási) gáz
Benzin
Kerozin
Petróleum
Gázolaj
Fűtőolaj
Attie2004-11-08 09:13:51 // 168
És a dízel repülőgép fekete kondenzcsíkot húz? ;-))))))))))
Attie2004-11-08 09:11:17 // 167
LOL!!! :DD
De ez macerás :)
If hsz = 149 then
read hsz
else
not read hsz
Bár ez a vége nem is kell :)
Wickey2004-11-08 09:09:24 // 166
TTK: Paco a gázturbinára gondolt, és tolósugárhajtóművet írt. Amúgy a pontosításod korrekt. Valóba' így van. Asszem WWII ötlet a tolósugárhajtómű, a németek szórakoztak vele anno. (igaz, azok mindennel szórakoztak, még szél meg napágyút is akartak csinálni :PP)