mesa2006-10-26 14:25:40 // 17848
Egyébként itt a szabálykönyv, persze ebben nincs szó az előzéskor ildomos előzékenységről, hiszen azt csak a versenyzők egymás közti megállapodásán alapszik, de annak nem tudom mi a hivatalos címe :(
Minden esetre azért is érdemes átlapozni, mert olyan büntetés, amit MS-nek adtak Monacoban, egyáltalán nem létezik!!!
Ha már VB-elcsalás valamikor felmerült, valahol...
mesa2006-10-26 14:10:01 // 17846
Nem állítottam, hogy nem. Persze, aljasul kihasználták a vezető pozíciójukat.
Ez az egész vita részemről abból ered, hogy az a nem igaz, hogy őszintén bólogatva ment volna bele 2004-ben a Ferrari, hogy ne legyen gumicsere. :)
A feltételezésed pedig azért sántít a Ferrari esetében, mert nem a kasztnival voltak gondok, hanem a futómű ette a gumit, ezért kerültek hátrányba.
Aldo Costa és Rory Byrne együtt tervezte azt a kocsit, csak több teret kapott Costa. Szóval a motor, a kasztni elégséges lett volna egy jutómű geometriával, jó gumikeverékkel!
Erhard 242 (Pure Energy)2006-10-26 14:07:15 // 17845
"Megmondom őszintén: nem tetszik, hogy a Renault még most, két világbajnoki címével a zsebében is az állítólagos manipulációkról kárpál, mint a felháborodott honpolgár, aki arany Rolexével hadonászva követeli az elmaradt munkanélküli segélyt, miután kiszállt vadiújan csillogó Mercedes-éből. Igen, akadtak vitatható büntetések, csakhogy mindkét oldalon - gondoljunk Michael nevetséges hungaroringi 2 másodpercére. A Ferrari mégsem panaszkodott miatta. Amikor az 1998-as Brazil Nagydíjon a sportfelügyelők a Ferrari nyomására betiltották a McLaren extra fékpedálját, amit pedig az FIA Technikai Szakosztálya korábban szabályosnak minősített, Ron Dennis nem tépte a haját hónapokig, és nem szónokolt még az év végén is égbekiáltó sérelmekről (az az eset egyébként nagyban hasonlított a lengéscsillapító-ügyre, illetve inkább fordítottjára). Az ilyesmi egyszerűen nem méltó, a Renault mégis minden alkalmat megragadott, hogy a nyilvánosság előtt pocskondiázza az FIA-t és közvetve a Ferrarirt, és ezzel jóelőre bebiztosítsa magát egy megfelelő ürüggyel, ha esetleg elveszítené a világbajnokságot. Olyan volt az egész, mintha a magyar politikusokat hallgatnám: rémálom. Miért kell feltétlenül bemocskolni egymást?"
hja érdekes
Inner Circle2006-10-26 13:59:34 // 17844
"Renault + MS"
Nocsak, te már tudsz valamit arról, hogy Mihály mégse vonul vissza? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2006-10-26 13:59:12 // 17843
Na de most tényleg....
Ti azt hiszitek van igazságos menet a földön?
Ébresztő itt minden a pénzről szól!!!
Sumi bácsi most zsebelte volna be a 9. világbanoki címét már nem is létezne a f1, mert senki nem nézné.
Az élet is erről szól, ki hogyan tud helyezkedni, nyalni, cipőretérdelni, kurlválkodni.... de ezért is izgalmas, mert nem egyhangú :))))))
mesa2006-10-26 13:57:42 // 17842
nem. félre értetted.
Nem állítottam, hogy a BS szar esőben, azt sem hogy a Michelin jobb.
Épp ellenkezőlegm, azt mondom, hogy a nagy esőben a Michelin volt a jobb, a száradáskor azonban már a Bridgestone.
Ha még így sem lenne világos itt egy kis táblázat:
Ferrari + BS :
-kis eső = zsír király
-nagy eső = felejtős
Renault + MS :
-kis eső = felejtős
-nagy eső = zsír király
Mindkét esetben valamikor rosszabbul teljesít az autó. ezt nem lehet a tervezés hiányosságára fogni, egyértelműen gumi.
Inner Circle2006-10-26 13:53:23 // 17841
"Már megint politizálsz."
?
"Szerinted a michelin vagy a bridgestone gumijai nem szabályosak idén?"
Hogy jön ez ide?
"Na ugye, hogy eegyértelműen a gumikból adódó előny/hátrány ?"
Vitatkozott ezzel valaki?
"Ugye IC nem akarod azt mondani, hogy semmi jelentősége nem volt annak, hogy a Michelin előnyben volt az egész versenyt bíró gumikkal ?"
Miért mondanám?
"Hozzáteszem előtte a BS a 3 kerékcserével verhetetlen volt, ezért aljasul találták ki, hogy ne legyen csere, mert nem hagytak időt a japóknek a kidolgozásra."
Aljasabbul, mint ahogy betiltották a McLaren által használt berilliumot? Ez sportpolitika: mindenki nyomul, ahogy tud, és "aljasul" kihasználja a lehetőségeket. A Ferrari "aljasul" kihasználta a népszerűségét és keresztülvitte a neki kedvező szabálymódosításokat; a többi csapat meg "aljasul" kihasználta hogy mindenkinek elege lett a Ferrariból és keresztülvitték a nekik kedvező szabálymódosításokat. Mondhatod mindkettőre, hogy kemény, vagy hogy aljas, vagy bármit; de olyan verzió nincs, hogy csak a Ferrarinak kedvezőtlen dolgok "aljasok".
mesa2006-10-26 13:53:09 // 17840
Szóval az első fele: mindkét gyártó gumája szabályokon belüli, mégis év és föld a különbség!
Még ugyanazon autón is, az időjárás függvényében.
Az autók pedig ugyanolyanok, csak egyszer versenyképesebbek, egyszer meg kevésbé. Szabályokon belül.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-10-26 13:49:18 // 17839
mesa azért az más hogy esőben a bs szar... ez a saját saruk nem másé volt elég idejük tesztelni az intermedial gumit.
mesa2006-10-26 13:46:24 // 17838
Már megint politizálsz.
Szerinted a michelin vagy a bridgestone gumijai nem szabályosak idén? Hogy a legnagyobb különbséget nézzük, csak esős futamon ? :P
Ugyanaz a kocsi, még a nagy esőben várakozáson alul teljesít, lásd Ferrari, kisebb esőben meg jobban, mint ugyanakkor a leromlott szintű Michelenes ugyanazon kocsi.
Na ugye, hogy eegyértelműen a gumikból adódó előny/hátrány ?
Ugye IC nem akarod azt mondani, hogy semmi jelentősége nem volt annak, hogy a Michelin előnyben volt az egész versenyt bíró gumikkal ?
Hozzáteszem előtte a BS a 3 kerékcserével verhetetlen volt, ezért aljasul találták ki, hogy ne legyen csere, mert nem hagytak időt a japóknek a kidolgozásra.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-10-26 13:43:57 // 17837
Inner okos ember ezen is látszik :)))
Nekem semmi bajom sincs vele még ha rönyös is :))))))
Inner Circle2006-10-26 13:40:13 // 17836
Ezzel nehéz vitatkozni... :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2006-10-26 13:34:49 // 17835
A szabályoknak megfelelő Aguri képtelen volt versenyképes teljesítményt nyújtani az idén.
Ez kábé ilyen.....
Ergo attól hogy valami megfelel a szabályoknak lehet szar :))))
Inner Circle2006-10-26 13:31:21 // 17834
"Efektív a ferrárit megfogták a gumival akkor, csak is a gumival!!!"
Ez tényszerűen nem igaz.
A Ferrari ugye visszahívta a nyugdíjból az autótervezőjét és kétségbeesetten próbálkozott az autó aerodinamikájának javításával.
Mondhatjuk úgy, hogy a Ferrari autója a szabályoknak megfelelő gumikon képtelen volt versenyképes teljesítményt nyújtani.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-10-26 13:31:11 // 17833
Vagy nem mi vagyunk bezárva, ha nem ti vagytok kizárva :))))
Satti2006-10-26 13:24:24 // 17832
Az a baj,hogy sokszor a hülyék vannak többségben,de hát,ilyen az élet,nagy az isten állatkertje,sokan laknak benne, a kerítés meg alacsony:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2006-10-26 13:21:22 // 17831
Persze ilyen az élet... ha jól megnézed mindenhol vitatkoznak az emberek... csak a normálisak agyilag fel is fogják a jó érveket a hülyék meg hajtják az igazukat :)))
Ezen nincs mit csodálkozni
Satti2006-10-26 13:12:35 // 17830
Ez nem csak mostanra vonatkozik,hanem úgy általában,mert sokszor volt itt parázs vita,ahol általában ezek voltak a témák!:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2006-10-26 13:10:46 // 17829
Nem vitatkozunk csak a tényeket állapítjuk meg :)))
Satti2006-10-26 13:03:26 // 17828
Azért arra kíváncsi vagyok,hogy jövőre mi a túrón fogtok vitatkozni,hiszen nem lesz MS,egyfajta gumi lesz:-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2006-10-26 12:56:30 // 17827
Hát azért a mislejn nagyon jól tudta, hogy neki jobb a tartós gumija, mint a bridsztoné ez látszott is meg az is sumi utolsó futamán milyen is 3 novi új gumiszettel versenyezni....
Efektív a ferrárit megfogták a gumival akkor, csak is a gumival!!!
mesa2006-10-26 11:25:18 // 17826
Hú. Ez mekkora butaság!
Nem a Ferrari szavazta meg, hogy NE legyen kerékcsere, hanem az összes csapat.
Akik túlnyomó többségben Michelinesek voltak!!!
Akkor csak a Ferrari, a Jordan meg a Minardi használt Bridgestonet.
A Franciák pedig suttyóba készültek már a javaslatra és egy évig fejlesztették az egész versenyt kibíró gumijukat, a japóknak nem volt idejük a téli időszak alatt erre felkészülni.
Egyértelműen a Ferrari hátrányba kerítése volt a cél. Sajnos biztonságtechnikailag is veszélyes volt ez az ötlet, és unalmassá is tette a versenyeket.
Inner Circle2006-10-26 10:31:40 // 17825
Nagyrészt egyetértek, csak árnyalnám a képet:
"A 2004-es szezonban nagyon sokszor lehetet látni a Michlein-es csapatoknál, hogy csak a hátsó gumikat cserélték le, mert az Ő gumijuk bírta az egész futamot. A francia gyár eleve a tartós gumikra tette a hangsúlyt. Ezzel kívánták előnyhöz jutatni a csapataikat. Egy kerékcsere megspórolása a versenyt döntően befolyásolja. Például kettő helyett egy cserével végig menni a pályán.
A Bridegstone gumijai viszont lényegesen hamarabb fogytak el, egy futamot nem bírtak végig. "
Ha az egész versenyt bírja a gumi, azzal önmagában véve mit sem érnek, mert tankolni úgyis ki kell jönni, és akkor már akár cserélhetnének is. Szóval szerintem az, hogy nem cserélték le a gumikat a kiállásnál, túlmutat azon hogy egyszerűen eleve teljes versenytávra tervezték a gumit. Ez inkább következmény, mint szándék. SZVSZ a Bridgestone hamar széteső, de közben irgalmatlan teljesítményt nyújtó keverékére egyszerűen nem találta a választ a Michelin (látható, hogy 2004-ben a BS iszonyatos fölényben volt), ezért kínjában próbálkozott más úttal, a néhány körös "bekoptatást" igénylő abroncsokkal. Ami aztán 2005-ben bejött nekik.
"Ők ezt vonalat - a több cserés taktikát - fejlesztették.
Amikor ezt elfogadták, akkor a Ferrari bízott a Bridigstone-ban, hogy Ők is tudnak majd ilyen összetételű gumit fejleszteni. Az Ő döntésük is benne volt, csak nem jött be."
Kiegészítés: nemcsak a gumikat, de az autókat is ehhez fejlesztették (nem is lehet másképp úgy megverni a mezőnyt, mint 2004-ben, csak ha a gumit és az autót szervesen egymáshoz igazítják). 2005-re nemcsak a gumikat, de az autót is át kellett volna alakítani, hogy jobban kímélje meg a gumikat. Vagyis pont ahogy mondod: 2004-ben a BS-Ferrari csomag nyert, 2005-ben a BS-Ferrari csomag veszített. Együtt voltak jóban és rosszban.
Inner Circle2006-10-26 10:22:45 // 17824
Írj normálisan és normális választ fogsz kapni. Ezt ki írta?
"De ez persze nem lényeges, mert Ő nem Ferrarival versenyzett!
De igazad van, Schumacher volt a hibás, mert győzni akart! Tényleg hihetetlen milyen emberek vannak ott! Az, pedig egyszerűen skandalum, hogy még versenyezni is akarnak, és küzdeni a győzelemért.
Még szerencse, hogy a Forma 1 arról szól, ki akar az első lenni, és nem egy vidámparki játék, ahol az egyik a másik mögött "vonatozik". Talán akkor lenne igazságos, a VB cím, ha tombolán húznák ki?!?"
Ez, ugye, nem tekinthető normálisnak. Úgyhogy 1-1 és felejtsük el.
Alonso legutoljára azt nyilatkozta, hogy még egy VB-t akar nyerni és utána akár vissza is vonulhat. Ilyet MS sosem mondott, ez alapvető különbségről árulkodik kettejük között. Ritka a tehetség és a szorgalom olyan kombinációja, mint MS-nél (Rajkó pl. tehetséges, de MS-hez képest ő sz.rik az egészre), és ha ez olyan csapattal párosul amilyen a Ferrari volt, annak 5 VB-cím a vége...
Ferke2006-10-26 09:42:48 // 17823
Szerintem itt most Brawn bácsi borította meg a szervezeti felépítést, milve lelép. Emiatt szervezték át az egész vezetőséget.
Imádkozom is rendesen, hogy ez inkább hasznunkra váljon, mint kárunkra...
Satti2006-10-26 09:38:43 // 17822
Általában szőke,kék szemű,amilyenek a németek is szerettek volna lenni,csak hát felhígultak:-)
Ferke2006-10-26 09:34:05 // 17821
Az meg hogy lehet? Most láttam valamelyik nap egy vadiúj csőrös Scania-t. Brutálisan néz ki az a nagy dög!:)
Ferke2006-10-26 09:30:07 // 17820
Nem vetted észre még?Mindegyik finn ugyanúgy néz ki!:)))
Zsolt1552006-10-26 09:20:14 // 17819
A 2004-ben összehívták a csapatvezetőket, és kérték Őket, tegyenek javaslatokat, hogy mivel lehetne csökkenteni a költségeket. A cél a kis csapatok versenyképessé tétele volt. Nagyon sok javaslat volt, és ezek között - a Michelines csapatok felvetéseként - az egyik a gumi cserék elmaradása volt.
A két gumigyártónak eltérő volt a taktikája.
A 2004-es szezonban nagyon sokszor lehetet látni a Michlein-es csapatoknál, hogy csak a hátsó gumikat cserélték le, mert az Ő gumijuk bírta az egész futamot. A francia gyár eleve a tartós gumikra tette a hangsúlyt. Ezzel kívánták előnyhöz jutatni a csapataikat. Egy kerékcsere megspórolása a versenyt döntően befolyásolja. Például kettő helyett egy cserével végig menni a pályán.
A Bridegstone gumijai viszont lényegesen hamarabb fogytak el, egy futamot nem bírtak végig. Ők ezt vonalat - a több cserés taktikát - fejlesztették.
Amikor ezt elfogadták, akkor a Ferrari bízott a Bridigstone-ban, hogy Ők is tudnak majd ilyen összetételű gumit fejleszteni. Az Ő döntésük is benne volt, csak nem jött be.
A 2005-s szezonban látszott is, hogy amíg tapadtak a gumik addig bírták a versenyt, majd látványosan belassultak. A technikai fölényük továbbra is megvolt, csak a gumik...
Erhard 242 (Pure Energy)2006-10-26 08:50:27 // 17818
Alonso első világbajnoki címéhez azért eléggé könnyen jutott hozzá, nem lehettet gumit cserélni ezzel megfogták sumit (ez is volt a cél, különben senki nem nézné az f1-et, mert kezdett uncsi lenni, hogy mindig ő nyer), s raikönen autójának a megbíz6ósága...
Második világbajnokságához nincs hozzáfűznivalóm, megérdemelten nyerte meg.
Zsolt1552006-10-26 07:14:13 // 17817
Először is megkérlek, hogy normálisan válaszolj arra, amit írtam. Button a 29. körben előzte meg, esett be Raikonen elé. Igaz Ők nem ütköztek. A futam sajnos csak videón van meg, így nem tudom belinkelni.
A győzni akarás kockázattal jár, és most Schumacher rajta vesztett. Ilyenkor, a végén értékelődnek fel olyan elszórt pontok, mint amit a Ferrari - feleslegesen - a Hungaroringen hagyott. De ez is versenyhez tartozik.
Schumacher szerintem napjaink legnagyobb versenyzője, illetve most már csak volt. Az év elején írtam, hogy nagyon nagy versenyző, de az Ő korosztálya - Villnovue, Coulthard, Schumacher - lassan kiöregszik ebből a sportból, és ideje a fiataloknak átadni a helyüket.
Most Alonson van a sor. Ő is kétszer egymás után lett világbajnok, mint MS. Többek között azért is lett ismét világbajnok, mert a teljesítménye nem hullámzó. Kíváncsi vagyok, hogy pár év múlva tudd-e zsinórban legalább ötszörös világbajnok lenni, a Mercedessel!
Xixo2006-10-26 00:05:20 // 17816
Amúgy ma volt bent egy fickó a szállodában, aki kiköpött hekinen volt!!! :-))
Xixo2006-10-26 00:04:42 // 17815
Csak igazad legyen!!
Az lenne a legjobb, ha megint csak az utolsó futamon dőlne el a vb cím, de most Massa és Rajkó között!!! :-)))))
Apacs2006-10-25 18:05:13 // 17814
Jó én is féve mondom ki, de szerencsére ez a realitás...
Xixo2006-10-25 17:16:58 // 17813
Persze ez is igaz, de akkor sem merném most kijelenteni, hogy jövőre alázni fogunk. Inkább csalódjak kellemesen!!
De remélem így lesz!!!! :-))))
TarP2006-10-25 15:28:53 // 17812
Jaj, hát olaszok azok, ha jó kedvük van nyernek, ha nincs képesek egy FijatPanda motort szerelni az F1-es autóba.
Értem én, hajtani kell őket. Meg leleksíteni! Ezért hozták a csapathoz Kimit, aki majd elhadarja a tennivalókat :) :) :)
Inner Circle2006-10-25 15:18:54 // 17811
De ha a munkást nem rugdossák, akkor cseszik dolgozni. Jól látszik, mi történt a Ferrarival 1995-ig. Volt olyan, hogy a szerelők feltették a rajtrácson a gumimelegítő paplanokat, de nem kapcsolták be őket és mindkét autó pillanatokon belül kicsúszott a rajt után... Ide vezet, ha nincs erős vezetés. Pedig a '95-ig ott dolgozó egyszerű munkások se voltak tehetségtelenebbek, mint a '96-tól ott levők, sőt megkockáztatom hogy nagyrészt ugyanazokról van szó. Legalábbis kevesebb ember cserélődött alacsony szinten '94-től '97-ig, mint '99-től '06-ig, arra fogadok... az utóbbi időszakban mégis a csúcson tudtak maradni.
TarP2006-10-25 14:58:45 // 17810
Abban igazad van, hogy a vezetők kapják a jutalamt, de attól, hogy Briós tipeg-topog, vagy Zsantott csücsörít még a büdös életbe fel nem pörög 19000-re az az olajban úszó fémdarab :)
Szóval én nem hiszek abban, hogy csak egyes emberek tudnak jól csücsöríteni, mások képtelenek rá :)
Inner Circle2006-10-25 14:47:43 // 17809
Tévedés, az F1-ben a csapatvezető az Isten. A csapatvezetőnek kell jó dolgozóka találnia, nem a dolgozóknak jó csapatvezetőt. Még sose láttam olyat, hogy "Az év menedzsere" helyett "Az év jó dolgozói"-t jutalmaznák a cégek teljesítménye alapján :D
Ferke2006-10-25 14:22:39 // 17808
Ferke2006-10-25 14:07:29 // 17807
És a kis Sumi már most naggyon jó!:))
„Mick már most szuper gyorsan vezet gokartot, amit Michael ugyan nem mond el nyilvánosan, de hihetetlenül büszke rá.” – idézi a kölni Express Jürgen Dilket, Schumacher egykori felfedezőjét és atyai jóbarátját.
Dilk véleményét Michael egy másik korai támogatója Willi Bergmeister is megerősítette: „Igen, Mick már most nagyon jó – ami nem csoda, ilyen apa mellett.”
TarP2006-10-25 13:39:58 // 17806
Te, ezek mind főnökök, ezektől nem függ semmi.
Mi lesz a dolgozókkal? Ha azok jól dolgoznak, akkor minden rendben.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-10-25 13:00:05 // 17805
megpróbálják a legjobbat kihozni a csapatból. remélem menni is fog minden úgy ahogy kell, persze csak annyira, hogy sok sok előzést is lássunk s ne a boxban döljön el ki a jobb.
mesa2006-10-25 12:49:39 // 17804
Győztes csapaton ne változtass !!!
Szóval egy második hely ekkora bosszút kíván ?
Inner Circle2006-10-25 12:42:29 // 17803
Nah, gyerekek, úgy néz ki hogy a Ferrarinál szinte csak Massa marad a helyén az ismert nevekből. Montezebulon otthagyja a Ferrarit és a többi FIAT-márkára koncentrál, helyére kerül Jean Todt, Todt helyére meg Stefano Domenicali menedzsert avagy sportigazgatót (mást írnak a források) ültetik, őt viszont Mario Almondo váltja. Ross Brawn is távozik, Luca Baldisseri esélyes a helyére. Talán a motorok fejlesztének befagyasztása az oka, hogy a fő-motorkurkász is búcsút int, Paulo Martinelli neve helyett Mattia Binottoét kell majd skandálnia a meggyőződéses tifosinak, illetőleg Kimi-lerohadás esetén jelzős szerkezeteket faragni belőle.
Állítólag a héten mindezt hivatalosan is bejelentik.
Hát ez érdekes lesz!
Erhard 242 (Pure Energy)2006-10-25 11:17:36 // 17802
nem nehéz a szintedre degralálnom magam :)))
mesa2006-10-25 11:13:11 // 17801
Hagyjátok már abba a r(H)ondázást!!!
mesa2006-10-25 11:12:04 // 17800
A reglapodon az elérhetőség. DVB-S stream (~DVD minőség ;))
Inner Circle2006-10-25 11:06:20 // 17799
Jól van, Hondácser, hozod a szintet :D
Online tag
0
Vendég0
756
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV