Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Tom122005-04-26 13:27:17 // 671
Ez mára így alakult. A komolyabb taktikázást a F1-ben a "szakértők" szerint Niki Lauda kezdte el /pont a Ferrarinál :-)/.
sele2005-04-26 13:24:03 // 670
Időnként villant vmit a versenyzős jelenéből és a Hungaroring vezetői székéből amit tényleg nem lehet máshonnan megtudni. Tehetné ezt sűrűbben is.
sele2005-04-26 13:21:58 // 669
előzés = igen nagy kockázat = sok sok dollár millió a kukába stb stb. Ezek után én sem előzgetnék ha nem muszály. Sokkal egyszerűbb az íróasztal mellett és a boxban eldönteni a csatát.
bubble2005-04-26 13:18:40 // 668
A szabályokat manapság azért hozzák, hogy minél hátrányosabb helyzetbe kerüljön a Ferrari, mert unják az egyeduralmat. Ezt valahol értem, sőt még el is fogadom. Természetesen nagyon szeretek előzést és jó harcot nézni az F1-ben, de mára inkább a taktika a domináns nem a látványosság. A másik "nemlehetelőzni" pálya Monaco lesz! :))
sele2005-04-26 13:17:30 // 667
Húúúúúú Ti aztán termeltetek reggel óta, igaz egy része a vezmod körül forgott. RossB tényleg zseniálisat alakított a kerékcserekor. Ettől jobbak Ők mint a többiek valahogy mindig adódik egy-egy mozzanat, ötlet amit korábban senki nem alkalmazott. Szerencsére általában ötlet alkotók és nem lopkodók. Ott van a kasztni pl. az F2004 GA volt az első ahol a mostani formát alkalmazták és azóta a rönó, mekláren stb is alkalmazza. Az ütőkártya pedig a gumi lehet, sokkal könnyebb egy csapatnak fejleszteni mint sok másnak pléna úgy, hogy a Ferrari egyedül több teszt km-t fut mint az összes többi. A tototya már gondokozik a teszt egyezmény felrúgásán. Na, ki is nevet a végén ... mire a többiek erre rájönnek a Ferrari ismét fényévnyire lesz mindekitől majd jön egy újabb szabálymódosítás. Egy kicsit olyan ez mint a súly többlet a WTCC-n, aki jó azt büntetik itt nem súlyokkal hanem újabb és újabb szabályokkal..... de ettől még lényegében nem változik semmi.
Apacs2005-04-26 13:05:01 // 666
Nem hiszem , hogy a szabályokat azért hozzák, hogy ne lássunk előzést. A FIA évek óta a több előzésért harcol, de kevés sikerrel. Én pár évvel ezelött meg voltam róla győződve, hogy az F1 jövője a fordulatszám játaszadozások miatt meg van mentve, (mint a 80-as évek közepén a turbónyomás szabályozása) de sajnos nem ezt látni. Nem hiszem, hogy lenne olyan ember a földön aki autóversenyben nem akar előzést látni! Meglátjuk az év többi részében és reménykedünk abban, hogy ez egy "nemlehetelőzni" pálya volt....
Tom122005-04-26 13:02:53 // 665
Így van.;) Enzo elég konzervatív volt ebből a szempontból. Az utolsó pillanatig hitt a jól bavált, régi módszerekben. Pl. egy korabeli kijelentése:" Az aerodinamika azoknak a tudománya, akik nem tudnak rendes motort építeni."
zolee1452005-04-26 12:58:06 // 664
RB, nagy taktikus, és fejszámoló, de ha megfigyelted vagy 3-4 körön keresztül kint voltak, és JB nem azonnal jött ki, szóval akkor tankolt a BAR amikor elfogyott a 95-ös ólommentes:))) én nem szeretem a hidegvért! Tessék előzni!!!!!:))))))) Börnivel majd az embereim fognak beszélni!;)
Tom122005-04-26 12:56:48 // 663
Palik legalább hangulatot teremt, ha néha "érdekes" dolgokat is beszél. Az a dolga. Láttam egy - két F1-es közvetítést valami lengyel, meg szlovák "előadásban", na az aztán igazi altató mese volt, még a legizgalmasabb pillanatokban sem zökkent ki a bemondó a "tempójából"... Szerintem az osztrákok Heinz Prüller-je, aki ért is hozzá /mióta az eszemet tudom - kb. 1970-től nézem a versenyeket 93-tól meg rögzítem- ő közvetít az ORF-nek/, meg a szövege is "pont jó". A már klasszikussá vált:"Hujjjj, das ist eine böse unfall" beszólása már szállóigévé vált itt a környéken.:)) Kár, hogy csak németül közvetít.
zolee1452005-04-26 12:54:12 // 662
még egy érdekeség, bár biztos sokan tudják: a Mclaren csinálta az első kevlár vázat, amit a Hercules-nél gyártatott, ez a név az űrhajózásban elég ismert...:)
bubble2005-04-26 12:49:51 // 661
Zolee Ez ügyben esetleg vedd fel a kontaktust az Öreg Börnivel! :))) Egyébként a taktikázás is lehet izgalmas. Olyan bravúrokat iszonyatosan tudok értékelni, mint ahogy RB kiparancsolta a szerelőgárdát és ezzel a Renault csapatot teljesen átverte. Kinek jutna eszébe egy ilyen túl egyszerű, szabályokat át nem hágó beetetés? És számtalan brilliáns megoldás fűződik a nevéhez. Azonkívül MS páratlan hidegvérét és előre látását irigylem. Kinek lenne idegzete Alonso mögött óvatosan autózni és védeni így a második helyért járó pontokat. Én például az adrenalinfröccs hatására simán kilöktem volna az első kanyarban. De azt hiszem éppen ezért nincs sehol Sato és Montoya. Belőlük pont ez hiányzik. Mennek mint a barmok akkor is, ha jobban járnának némi önuralommal. Látványos, de a végén nem jár pont a kiesésükért.
zolee1452005-04-26 12:47:47 // 660
egy kis Palik: a klasszikus: hovatűntdémonhill?!?!? Kanada: hogy ment el villnöv, hogy ment el villnöv??? ...hát sehogy! egy többkörös 5-ös vonatozás után: az izgalom a tetőfokára hágott...de nem történt semmi! sokszor hallottuk már: tojja le..tojja le!!! (természetesen tolja, nem pedig a madár féle anyagcserefolyamat:) ) még egy: ...forma 1-es személygépjármű verseny... hehe, reggelig folytathatnám a sort, és talán még akkor sem sikerülne sikeresen abszolválnom a feladatot (abszolválnom...érted?!) :)
zolee1452005-04-26 12:38:44 // 659
most elkeserítettél! azt mondod, hogy ne nézzem a kedvenc sportomat!:) nem akarok mást nézni! F1-et akarok, de jó, látványos, izgalmas F1-et! én is bírom Palikot, a maga módján szórakoztató, bár ha a barátnőm játszaná ennyire túl az orgazmust lehet hogy elgondolkodnék "mit csináltam rosszul" témakörben:DDD a negatív csúcs Crazy Jenő, és Dávid Sándor...
bubble2005-04-26 12:33:34 // 658
Zolee 145 Nem tudom húsz évvel ezelőtt milyen volt a forma1, mert akkoriban nem figyeltem. (Amikor én még kislány voltam...) :) De azt gondolom, hogy azóta csakúgy, mint a szabályok és autók átalakult az egész száguldó cirkusz. Nem a látvány a fontos ebben a versenyben, hanem a taktika, stratégia. Ettől izgalmas és nem a látványos autózástól. Persze ha van izgalmas előzés vagy manőver az hab a tortán. Ezért írtam, hogy ha látványos autózást akarsz látni, azt nem az F1-től kell várnod! Abban valószínűleg Palik sem tévedett, hogy inkább a repüléstechnkához van nagyobb köze az F1-nek, mint az utcai autózáshoz. A hétköznapi autókban köztudottan a rally-ból származó megoldásokat veszik át. Egyébként pedig én bírom a Palik baromságait, mert legalább jót szórakozom. Amikor Gyulusom és WéGé kommentál, hát.... azt nagyon nem csípem. Bocs WéGé!!! :)
zolee1452005-04-26 12:31:41 // 657
OFF csak a szokásos: megkímélt autó hölgytulajdonostól...no comment! A fórum hölgy tagjai persze kivételek, és nem udvariasságból, hanem azért mert aki itt van az szerintem mindenki lehetőségeihez mérten vigyáz az autójára és karbantartja...szerintem:) ON a neten eddig csak baleseteket láttam, de az annyira nem érdekel. Attól egyenesen falnak szaladok amikor a T. kereskedelmi adók lenyomnak egy Champcar-vagy Cart ütközést, bezzeg a futamokról nem tájékoztatnak, még hír szinten sem!!!:(
Apacs2005-04-26 12:16:24 // 656
OFF Mi a gáz a kocsiddal amúgy? Kézifékbowdent én is pont holnap cseréltetek.ON Éredemes használni amúgy rengeteg F1-et lehet találni,. Megvan pl a 79-es francia nagydíj az első turbó és egyben rönó győzelem, meg a 81-es vegasi nagydíj. Az a pálya nem semmi....
zolee1452005-04-26 12:11:43 // 655
áááá, nálam minden jogtiszta!!!!!:))) amúgy tényleg nem.
Apacs2005-04-26 12:10:51 // 654
Hát igen emlékezetes év volt...viszont 4 év után végre örülhettem 1 győzelemnek. Ha massengeremet beüzemelem esetleg ott át tudok küldeni neked futamokat, legalábbis rövidebbeket, de egyszerübb a DC++-on. Nem szoktad használni?
zolee1452005-04-26 12:05:25 // 653
sajna 94-re nagyon emlékszem, Senna miatt...:((( nekem van DVD író a céges gépen, otthon viszont még DVD-m sincs.:(
Apacs2005-04-26 12:02:07 // 652
Hát én a DC++-ról szedtem le egy csomót, most már van 30 gigám és nincs DVD íróm:-( a vinyóm meg tele....ha kell tudok F1-es hubot DC-re. Lehet találgatni honlapokon is, pl a 94-es szezonösszefoglalót szedtem le valamelyik magyar oldalról amit a startlapon találtam, magyar kommentárral jó minőségben 11 részben.(Abban az évben 1 futamgyőzelmünk volt, ez a Schumi elötti éra.....)
zolee1452005-04-26 11:58:15 // 651
hol lehet találni régebbi F1 videokat? van valami honlap???
Apacs2005-04-26 11:44:27 // 650
Ha az ilyen csaták hoznak lázba nézd meg a 90-es mexikói nagydíjat. Amit mansell és Berger művel az nem semmi és azon kívül is volt jópár előzés. Ja és nem a számítógéppel emelt fordulat miatt sikerült mint montoyának....egyébként sztem az utolsó körökre Alonsonak és Schuminak is tuti emeltek a fordulaton, mert a motor nem kell a következő futamra. Ezt bizonyítja, hogy legnagyobb sebességet tudott autózni kopott gumival....
zolee1452005-04-26 11:41:32 // 649
OFF komplett cseréket kell eszközölnöm: vezmódosító, 2-es szinkrongyűrű (talán 4-es is) meg egy két apróság (kézifék) és okosba akarom megoldani óccsóért, ha összejön majd mesélek róla. Vna egy megoldás ami talán működik, de nem kiabálnék el semmit. ON
raga2005-04-26 11:33:16 // 648
OFF Milyen vezmódot raksz bele? mennyiért? ON
zolee1452005-04-26 11:27:40 // 647
azt mondják amíg a vezmódosító nincs cserélve ne foglalkozzak vele, ha utána is gatya az alapjárat akkor kell azt is cserélni...már bejelentkeztünk a dokihoz:)
zolee1452005-04-26 11:25:30 // 646
mondjuk az a futam tényleg jó volt, vagy Hockenheim Montoya - Raikkonen, vagy ugyanez a páros a Ringen...szóval voltak itt szép dolgok...Palik monnyon le!!!:) Persze inkább mondjon lelkesen baromságot mint csupa okosat, de úgy hogy elalszunk...(gondolok itt szegény Crazy Jenőre, és az ő statisztikáira)
raga2005-04-26 11:22:02 // 645
Ja, igen! Alapjárati motor rendben? (néha nekem is hintázik).
Apacs2005-04-26 11:21:50 // 644
Azt hiszem nagyjábol 1etértünk, de RB is képes felejthetetlen produkcióra. Aki esetleg nem emléxik (Palik tuti nem) 2003-as silverstone-i futamon amikor rengeteget előzött és az élen álló Kimivel is 3-4 kanyaron át fej-fej mellett ment, majd elment mellette. Az a futam sokkal jobb volt a mostaninál, de a ennek is megvolt a maga szépsége, az 30 másodperc ledolgozás csipkerózsika álombol való ébredés, Ferrari rajongóknak azt hiszem visszadta az hitét és önbizalmát erre az évre....szóval RB sem rosz pilóta, csak nem tud folyamatosan olyan jó teljesítményt nyújtani mint a csapatársa aki mellesleg 7*es világbajnok.... Az, hogy nem ez volt az elmúlt 20 év legjobb versenye 1értelmű, de aki a magyaron nézi a futamot annak meg kell barátkoznia azzal hogy a riporterünk 5 percenként iszonyat hülyeségeket mond....
raga2005-04-26 11:19:15 // 643
Most viszont arra kellett volna :) Ja, még 1, a versenyben elért 1.5 mp körüli előny nagy, dolog, de sajna Alonso motorja gyengélkedett, így kicsit zsákbamacska a köv. futam, de nagyon közel van a Meki, Rönó, és a Ferrari, most nem fogadnék Alonsóra. Reméljük a Bridgestone talál még fél mp.-t.
zolee1452005-04-26 11:15:49 // 642
hehe, most nézem csak, Veled beszéltem Esztergom előtt a Shell kútnál:)
zolee1452005-04-26 11:12:40 // 641
nem baj, attól még be kellene iratkoznom:DDDD
raga2005-04-26 11:07:08 // 640
"hűha, be kell iratkoznom egy önkifejezés szakkörre: nem azt mondtam, hogy csak a Ferrari csinálja ezt, mindenki ezt csinálná." Nekem is kéne valahová iratkoznom? Nem a te hozzászólásodra válaszoltam?! Peace...
zolee1452005-04-26 11:01:01 // 639
hűha, be kell iratkoznom egy önkifejezés szakkörre: nem azt mondtam, hogy csak a Ferrari csinálja ezt, mindenki ezt csinálná. Mégegyszer: nem köpködöm a Ferrarit!!! A lelkendezést nem értem, nem hiszem, hogy 20 éve nem láttunk ilyen futamot! De, láttunk, még jobbat is! A teljesítmény adatoknak én sem hiszek, jó hogy a Rönó nem küld a sajtónak egy motort hogy tegyék padra:DDD A szabályokkal is baj van, lassítani akarják az F1-et amivel csak a szakadék nő, mert a nagy csapatok úgyis megoldják, de a kicsik csúnyán lemaradnak. Ez nem csak pénz kérdés, nem véletlen, hogy vannak jobb és rosszabb tervezők. Az F1-ből nem sok kerül az utcára: az utcai autó, nem tud az F1 színvonalára emelkedni, azt meg nagyon nem szeretném ha az F1 süllyedne le (bár a szabályok erre indultak el). Érdekeltté tenném a pilótákat abban hogy ne kivárásra autózzanak. Plussz pontokkal: pole, leggyorsabb kör, legtöbb kör az élen, vagy hasonlók. Egyet nem szabad elfelejteni: ezt a sportot MI tartjuk el!!! Ha nincs néző nincs szponzor, nincsenek dollár milliók, és látható volt az elmult években, ha unalmas, és/vagy lefutott a verseny akkor nincs néző!
raga2005-04-26 10:29:41 // 638
Sziasztok! A rönó motor valszeg, nem erősebb, csak nyomtatékosabb mint a Ferrari, a legnagyobb kigyorsítást tudja produkálni, az autó súlypontja stb. erre van hangolva. Ezen a pályán NEM LEHET ELŐZNI (hála a Senna baleset utáni átépítésnek) csak akkor, ha a másik hibázik (most nem a minardi és Ferrari -ra kell gondolni) Minden előzés ami volt, az elől menő hibájából adodott, Sato, Button, kivéve Massát aki kilökte DC-t. Tehát, lehet az előzéseket hiányolni, de nem ezen a pályán. Minden autó arra fejlődik, hogy ne lehessen megelőzni, (spéci légáram keltése), minden csapat arra játszik, minnél kevesebb legyen a kockázat, (sok a pénz a játékban) ha lehet taktikával a boxban kell előzni, turbó gomb sincs, ami extra erővel segítene, szal, nem lehet a mai F1-et ilyen szempontból a régihez hasonlítni, A vadul előző pilóták (pl. Sato) néha bejön, néha nem SOHA nem lesznek világbajnokok! Alonosoék is ugyanazt csinálnák 7évig mint a Ferrari, ha ők lennének a leggyorsabbak elől megyünk nyerünk = Dög unalom. Néhány film a versenyből, a Sato-s nem megy.
Tom122005-04-26 10:23:08 // 637
Az előzésekhez: 2005 Imola M. Schum. 16/52 kör? Példa értékű előzés. Elméletben lehet, hogy lehetetlen előzni, de a valóságban néha "nincs más megoldás".:-)
bb182005-04-26 10:14:06 // 636
egy saját tapasztalat ( többször tapasztaltam a saját bőrömön, nem valakitől hallottam): a versenyszabályokat sokszor ugy alakitják, hogy az a menőknek jo legyen. az MNASZ egyik föemberétől hallottam amikor rákérdeztem egy döntésükre: a szóban forgo versenyző már elég pénzt befizetett nekik ahoz hogy előjogai legyenek. ( ez volt az egyik oka hogy a varsenyzést abba hagytam ) nem mondom hogy a forma 1-ben is ez történik, de gyanus a dolog. emlékezzetek csak arra hogy a ferrari megvétozta a minardi régi autoval való indulását pedig mindenki bele egyezett volna. pedig mit számitott volna az nekik? azután ők indultak tavalyi autoval. ne mondom hogy minden a pénz mozgat de azért van abban is igazság. mégegy: a f1 már régen tulnött azon hogy az ott alkalmazott technika a közútra átkerüljön. egyszerüen megfizethetetlen összegekbe kerülne az autó nem lenne tartós. egyedül a luxus sportkocsi kategoriákban van de ott is a régebbi fejlesztések. ha megnéztek egy 3-4 éves f1 autót, már abbol sem sok megoldást találtok a közuton. szerintem.
Tom122005-04-26 10:11:26 // 635
Még valami. Azt sem értem, hogy "egy Palik" beoltja a népbe, hogy a Renault 900 LE és jelenleg nincs erősebb motor a F1-ben és ezt /majdnem/mindenki szépen be is veszi . Mikor vallották már be bármelyik csapatnál pontosan az ilyen adatokat? Lehet, hogy 900 /vagy több/, de ha annyi, akkor biztos nem a legerősebb, bizonyíték erre az a bizonyos utolsó 15 kör... Szinte már kínos volt nekik, hogy körönként alázzák őket, biztos, hogy mindent megpróbáltak, főleg az utolsó 5 - 6 körben. Ha mondjuk a Ferrariban Montoya, Villeneuve, vagy Sato, vagy... ült volna, lehet, hogy még látványosabb lett volna a vége, de nagy lett volna az esély arra, hogy pont nélkül végződött volna, akkor meg nem csak a csapattól, még tőlünk is "megkapta volna a magáét!":-)))
zolee1452005-04-26 10:01:26 // 634
melyik az az ostoba csapat aki azzal hogy egyik pilótája alá gyengébb technikát ad elszalaszt esetleg egy győzelmet??? Hiszen az 1-es kocsival is bármi történhet...RB ugyan azt a kocsit kapja, serintem, egszerűen sz@r:) Utálom MS-t, de nem vagyok buta és vak, hogy ne lássam, és ne ismerjem el azt amit tud. Nem értek egyet JT úrral (bár ki vagyok én hogy megkérdőjelezzem a szavait?) mert azért láttunk már négy keréken előzést, sőt visszaelőzést is, sőt az F1-ben is, sőt, nem is olyan régen, még 10 évet sem kell visszamenni az időben... Nem ezen a hirtelen +2mp-en kell csodálkozni ami most kijött a Ferrariból, én az előző 3 futamon csodálkoztam (csak Ralfra reagálva). Mégegyszer, összefoglalva: -nem a Ferrari hibás, hogy jó, hanem a többi, hogy azonos keretek közt ilyen szarok, legalábbis a Ferrarihoz képest -a technikai előny is sportérték (hiszen technikai sport) -a stratégia is a futam része, és ebben is jó a Ferrari -a hosszú távú kemény munka beérése is a Forma-1 DE: a mentalitás akkor sem oké, és nagyot változott az elmúlt 10 évben, és NE lelkendezzünk, hogy 20 éve nem láttunk ilyen jó versenyt!!! Ez minden amit erről mondani tudok, kérem kapcsojja ki!!!:)))
Olasz2005-04-26 09:24:21 // 633
No lenne itt pár észrevételem Nekem is! Ki gondolná, hogy a Ferrari-nak drukkolok :-)))... No szóval: Teljesen le lehet egyszerűsíteni a dolgokat, mégpedig úgy, hogy ki lesz a VBajnok a végén versenyzőként és csapatként. Az elsődleges szerintem a csapatgyőzelem. Ez nem egy egyéni verseny, mint pl. a sakk. Itt eléggé jelen van a csapat többi része is, még ha nem is a rivaldafényben. Apacsnak igaza van abban, hogy a feltételek azonosak egy autó tervezésekor a szabályok szerint. Az meg hogy a Ferrari ennyit költ az autójára, az legyen már az Ő baja. Ha a BMW nem tud ennyit, akkor nyugodjon bele, ozt vonuljon vissza, és áldozzon többet a WTC-re... Nem próbált meg előzni??? Mentalitás problémák??? Hogyne próbált volna... Ha biztosra megy, akkor lemarad 3-4 másodpercre és beautózik a célba!!! Basszus 7x-es világbajnok!!! És nem motivált??? 31sec-et ledolgozik és nem motivált??? Nem győztetek meg :-))) Rubens B.: igen, nevezhetjük az örök másodiknak a Ferrarinál. Igaz. Nem versenyző... Na neeeee... Zolee145: Melyik csapatnak jó, ha a lékkör olyan mint RF és JPM között??? Ki is baszták őket! CSAPATJÁTÉK AZ F1!!! 2 pilóta van egy csapatnál. Mindig lesznek 2.-ok!!! És még vmi, ami fontos: A versenyző nem csak a pályán versenyen kell hogy teljesítsen, ott van még a teszt, az információk precíz átadása a vezethetőségről, ami a fejlesztők dolgát könnyíti meg, a gumik viselkedéséről az aszfalton 10 vagy 40 fokos melegben. Végkifejlet: Csapatjáték, megfelelő információ áramlás, a pilóták-csapat-fejlesztők között, 2 pilóta, és még sorolhatnám. És egy végső kérdés: Gondolkozzatok el azon, hogy amikor MS a csapathoz került, hány évre rá nyerte meg az első VB címet??? Na számomra ez az F1... Nem az, hogy ÉLJEEEEN nyertünk egy futamot....
sele2005-04-26 09:12:51 // 632
"Az előzés szinte lehetetlen a Forma 1-ben és az összes autósportban. Normál körülmények között, négy keréken szinte teljesen lehetetlen.” by Jean Todt, innen. Ezek szerint a technikai sportok nem a Te világod. :) RB-vel kapcsolatban. Soha senki nem vitatta az Ő tehetségét. Azt gondolom, ha tényleg tehetséges akkor mutasson valamit. Néha tud, sokszor viszont nem. Persze, jöhet a duma: mindig a rosszabb technikát adják alá stb na de mindig?. Ne felejtsd el nem olyan rég MS is kiesett. Ő egy örök vesztes, egy fokkal jobb mint RS (Ralf). Legalább nem szidja állandó jelleggel a technikát +minden mást. Most például a Ferrarit mert sokat tesztelt és meglett az eredménye. Szánalmas egy alak.
zolee1452005-04-26 08:55:38 // 631
oké, mindent értettem: a technikai fölény is a sportérték része, a versenyt a célban kell megnyerni, számít a taktika, stb. De mégis lenne egy kérdés: nem gondoljátok hogy nagy gáz van az F1-ben ha magyarázni kell, hogy miért nem volt látványos a futam? Lehet hogy a véleményemben az elmúlt évek eseménytelensége is benne van, de a nagy lelkendezést nem értem ami most megy, pl Palik... Valószínű, hogy én azt is elnézegetném ha egy autó menne körbe-körbe (na jó, azt talán nem) de annak aki csak egy jó versenyt akar látni ez nem elég. Mégegyszer mondom, a mostani futam csak az előző évek tükrében volt "izgalmas" és épp ezért nem értem ezt a fajta Palikos lelkendezést... Még valami: nekem NEM a baleset a látványos, nem azért nézek F1-et, sőt látni sem szeretem ha kocsit törnek... A mentalitással van bajom. Tudom szponzorok, meg pénz, meg pontok... Van 1-2 pilóta aki előzni akar (Sato, de la Rosa, Webber, és talán még Montoya) de a nagy többség a biztonságra megy, jaj, csak érjek célba. Legjobb példa a mentalitásra RB! Ő nem versenyző, legalábbis szerintem. Ez nála ott dőlt el amikor aláírta a szerződést a Ferrarival! Hogy lehet úgy rajtolni, hogy maximum második lehetek??? Ha olyan a pilóta még a Minardival is győzni akar!!! (persze itt jön a technikai előny, de akkor is, ez hozzáállás kérdése) Még valami: nem gondolom hogy igazam van és Ti rosszul látjátok, egyszerűen csak ez a véleményem.:)
Apacs2005-04-26 08:37:09 // 630
Hali! Részben értek veled 1et ugyanis szerintem a tecnikai fölény nem egyenértékű azzal mintha két különböző kategóriájú autóval versenyeznének. A Ferrari egyforma szabályok adta lehetőségeken belül csinált ennyivel gyorsabb autót és ennek is sportértéke van. A mérnökök tervezők így tudják legyőzni más csapatok embereit...az külön öröm számomra, hogy ebböl az autóbol van legtöbb esélye tecnikai elönyök beépítéséhez kedvenc autóinkhoz...az előzésben igazad van, hogy nem próbálta meg és én is csak magyarázatokat keresek, az szinte biztos, hogy a 2mp körönként a kanyarokban adódott hiszen végsebességre nem szerepelt túl jól a Ferrari és ha kanyarokban volt gyorsabb valószínü, hogy picivel nagyobb leszorítóerő volt a Ferrarin mint a többieke ezért ez gyorsulásban sem jelentett előnyt....
sele2005-04-25 19:04:46 // 629
Egy ilyen pályán lehetetlen, kivéve a box utcát. :) A 2mp előnyt egy teljes körön belül érvényesül ami egy előzésnél nem feltétlenül jelent akkora különbséget.
Robi2005-04-25 18:54:00 // 628
Ne felejtsük el, hogy Alonso autója erősebb, mint MS-é, így egyenesben szóba se jöhetett az előzés. Egyedül kanyarban volt rá esély, ott pedig próbálkozott Schumi, nem is egyszer, de Alonso mindig zárta az íveket, nem hibázott. Azt meg remélem senki nem gondolja, hogy a Ferrari technikai előnye elég ahhoz, hogy MS külső íven körbeautózza Alonsót.
sele2005-04-25 18:39:54 // 627
Miért mondod, hogy MS várt mikor utolérte JB-t? Beszéltél MS-el? Honnan tudod, hogy nem előzte volna meg JB-t ha nem hibázik Webber? Ne haragudj de egy kicsit demagóg amit írsz és tele van feltételezésekkel. Nem 1xű megelőzni vkit még akkor sem ha 2mp-vel gyorsabb. Szűk a pálya (ez tény), gyors JB (es is tény), utóbbi időben pontot sem szerzett (ez is tény). Okosan és eredményesen oldotta meg a kérdést. A játékot pontra játszák és nem összetört autókra és villógó előzésekre. Ennek is megvan a helye de azt nem F1-nek hívják. Nem vonom kétségbe, hogy régóta nézed az F1-et (nem is kérdeztem) de a lényeg, hogy ki mennyi pontot szerez mikor leintik a versenyt. MS azt mondta anno, hogy a futamot nem a rajtnál hanem a célba érkezéskor kell megnyerni. Teljes mértékben igaza van. Ismerem a HP oldalát, faxság az egész semmi élet szaga nincs. Ha tényleg működne ez a szimuláció akkor minek az a sok okos ember a csapatoknál. Ámbár, lehet, hogy a HP úgy gondolja működik az életben is, azért olyan "sikeresek" már évek óta.
zolee1452005-04-25 18:25:58 // 626
Átérzem a lényegét, tudom miről szól az F1. Nagyon összetett dolog, csak épp maga a verseny szorul háttérbe...Van a HP-nek egy oldala, ahol kitalálhatsz taktikát, üzemanyagmennyiséget stb, és a gép szimulál Neked egy versenyt, és megnézheted élőben (sokszorosára gyorsítva, és az autókat különböző színű pontokkal jelölve) hol végeztél volna. Ez a technika, és a taktika. Ehhez jó esetben hozzá adódik a pilóták tudása, és az esetleges hibák. Aztán ha valaki hátul van az megpróbálhat előzni, de nekem az nem verseny, hogy számolunk és várunk, mert x 10litert tankolt, y meg 14-et és egy kör alatt akármennyi mp-et gyűjt, és pont ráül a másik vezetőszárnyára, amikor visszajön a boxból. Mentalitás: Button kapott körönként 2mp-et, amikor MS mögé ért akkor meg várt. Szerencséje, hogy Webber bénázott, mert soha nem előzi meg a Hondát. Aztán persze állva hagyta JB-t, és pár kör múlva (meg egy kiállás) már Alonso mögött volt, és várta, hogy megint bénázzon egy lekörözött... Mégegyszer mondom: imádom az F1-et, és amióta lehet Mo-n (közvetítik) nézem is, sőt ha tehetem akkor a Ringre is kimegyek, de épp ezért utálnék/utálok elaludni a futamon. Ez a verseny max az elmúlt évekhez képest volt izgalmas, önmagában nem igazán. Olyan mint a magyar focipályákon amikor a játék küzdelmes része domborodik ki. (értsd: szarul játszanak, és mindenki a sípszót várja)
sele2005-04-25 18:13:07 // 625
Számomra legalább annyira izgalmas a vonatozás mint a lökdősédés. A lényegét kell átérezni amikor nézed és nem a látványt. S, hogy nem csak a pályán lehet előzni ez direkt jó mert legalább az is látszik, milyen összetett és bonyolult a versenyzés. Feltételezem, hogy nem véletlenül ül ott az a nagy mackó atomfizikus ember aki fejszámolásban a toppon van. "Az a bajom, hogy MS ilyen szintű fölény mellett a boxkiállásra hagyta a döntést..." Miért baj az? "Régen is előztek a boxban Sennáék, de azért ha valakit Senna utolért azt megpróbálta megelőzni. " Szerinted MS mit csinált tegnap?
zolee1452005-04-25 18:03:37 // 624
Félreértettél! Amit írtam nem az F1 fikázása volt, vagyis, de , de nem azért mert utálom, és mást akarnék nézni, éppen arról van szó, hogy féltem a kedvenc sportom jövőjét!:) Ha mondjuk van egy kedvenc boxolód, és meccsel akkor izgulsz, és bízol benne hogy győz, de ha egy 12 éves kislányt ver meg akkor nem bontassz pezsgőt, mert annak nincs nagy sportértéke. oké, mondhatnánk hogy a sportérték maga a technikai előny, de ezt fékpadon is lehetne versenyeztetni. Nem a Ferrarit köpködöm, mert jó, tudom, hogy a többieknek kéne őket utolérni. Az a bajom, hogy MS ilyen szintű fölény mellett a boxkiállásra hagyta a döntést... Az F1 mai mentalitásával van a bajom. Régen is előztek a boxban Sennáék, de azért ha valakit Senna utolért azt megpróbálta megelőzni. Oké, ebből néha kettős kiesés volt, de versenyeztek. Ma vonatozás van...
feszti2005-04-25 17:01:34 // 623
Nem aludtam el az egyik kedvenc filmecskémet néztem a gyürűk urát. Sajni nincs dsf nekünk így jártam :(
bubble2005-04-25 14:58:49 // 622
Joe Ha eltart, akár cipőüzleti eladóként is - felőlem bármilyen tanokat vallhat. :))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak