Fórum >> Egyebek >> Forma-1

zolee1452006-04-07 17:56:06 // 7392
Az az érzésem, hogy kevered az F1-et az NFS Underground-dal!:))) ez nem olyan, hogy már minden fejlesztés rendelkezésre áll, csak még nem nyert meg elég gyorsulási versenyt MS, hogy beletehesse a nagyobb mocit a gépbe. Biztos vagyok benne, hogy a Ferrari a műszakilag, és aerodinamikailag is legerősebb de letesztelt autójával áll rajthoz, csak ez jelenleg erre elég...
zolee1452006-04-07 17:48:16 // 7391
kb már leírtam, hogy szerintem hogyan zajlik, de nézzük: van nekünk egy főtervezőnk, meg gondolom őt körülveszi néhány specialista (futómű, váltó, aerodinamika, kompozit anyagok szakértője, stb.) akik elkezdenek agyalni hogy hogyan is kéne felépülnie az autónak. Régebben gondolom az aero elemeknél a papír is előkerült, manapság inkább szgépen dolgozgatnak. Az egyes elemek tervezésének az irányát a főkonstruktőr adja meg, függetlenül, hogy házon belüli tervezés, vagy beszállító tervezi. Manapság ha jól tudom van jónéhány szimulációs szoftver, amivel már a tervezés fázisában lehet vizsgálni az új alkatrészt, persze ez nem helyettesíti a tesztet, csak megakadályozza, hogy alapvetően rossz dolgot csináljanak. Ezután szélcsatorna, törésteszt, a motort pedig padra teszik, és vizsgálgatják. Ha összeáll az autó, akkor kezdődik a teszt. Végeláthatatlan körözés a pályán, adatgyűjtés. Az adatok alapján ha valami nem oké akkor azt vagy módosítják, vagy újra tervezik, és utána újabb teszteken vizsgálják stb, stb, stb. Ekkor egy átlagosan a célnak megfelelő autó készül, amit majd a beállításokkal tesznek az adott pályára alkalmassá. Közben elkezdődik a szezon. Versenytapasztalatok, plusz a többiek sebessége alapján mindenki rájön, hogy hol is tart valójában, de a fejlesztés nem áll le. Kész autó nincs, csak olyan aminek leállnak a fejlesztésével. Az viszont a legnagyobb butaság, hogy egy tesztelés nélküli alkatrészt bevetnek. Annál jobb a már letesztelt cucc, még ha esetleg azzal nem is olyan gyors az autó. Láttuk tavaly a Mclarent és a Renault-t, ki járt jobban aki gyors volt, vagy aki megbízható? Abban sem hiszek amit mondtál, hogy mindent kifejlesztenek télen. Honnan tudnák, hogy a Magyar Nagydíjra már annyira le lesznek maradva, hogy szükségük lesz egy izé-bizgentyűre, így azt kifejlesztik, és majd augusztusban felrakják a kocsira. Szerintem ami új fejlesztés, le lett tesztelve és jó, az azonnal rákerül a kocsira. Mondom, ez alól kivétel Monza, oda egész más dolgok kellenek, de a többi pálya eltéréseit a beállításokkal tudják kezelni, az új fejlesztések meg amikor készen vannak és a tesztek bizonyítják, hogy jó, és megbízható azonnal rákerül a kocsira. Ha a Ferrarinak meglenne az a fejlettségű autója, amivel az idei szezont be fogja fejezni akkor miért hagyná Alonsót meglépni a pontversenyben???
mesa2006-04-07 16:54:59 // 7390
Egyébként meséld már el a te verziódat, hogyan is zajlik te szerinted a fejlesztés / tesztelés ! Mert most nagyon az jön le belőle, hogy nem előre tervezik meg a cuccokat, hanem kimennek körözni a pályára és beszólogatnak a tervezőknek, akik akár több ezer kilométerre is vannak, hogy mi a probléma, akik azonnal legyártanak futóművet, kasztnit, aero elemeket, és max egy óra múlva ott van a helyszínen a cucc... :D Szóval meséld el nekünk, te hogyan látod ezt ! ;)
mesa2006-04-07 16:51:47 // 7389
én nem is írtam tesztpilótát. Valami másik fórumon olvashattál erről :)))
mesa2006-04-07 16:50:50 // 7388
Hát, EZ vicces. :DDD
zolee1452006-04-07 16:32:31 // 7387
nehéz eldönteni miben vagy jobb: az általam mondott dolgok félremagyarázásában, vagy az általam soha nem mondott mondatok kitalálásában. Asszem eddig egálra áll a két dolog. Egy kérésem van, és részemről is lezárt a vita: kérném, hogy add meg azoknak a szakkönyveknek a listáját ahol olyanokat olvastál, hogy a teszt nem része a fejlesztésnek, a teszten kizárólag a tesztpilóta vesz részt, az összes aero elemet télen kifejlesztik, stb. Láthatod, bennem van a megvilágosodás igénye, kérdés, hogy erre nekem van-e nagyobb szükségem, vagy Neked? Nem hinném, hogy visszaolvasva olyan unalmas lenne, én spec nagyon jókat kacagtam a hsz-eiden.:DDD
mesa2006-04-07 16:14:27 // 7386
IC, Ez a csirkenyak-tekerős hasonlat undorító!!! Felfordult a belem tőle! Nem lehetett volna süteményen levezetni ? :)))
mesa2006-04-07 16:13:23 // 7385
Persze, rövidre zárva : IGAZAT ADOK NEKED !!!! ;) Kimennek a tesztpályára, és ott fejlesztenek. Mennek körbe körbe egy viasztestes karosszériával, majd időnként begurulnak a boxba. Akkor elmondja Gené, hogy szerinte nem megy eléggé ezen a pályán a kocsi. És akkor neki esnek a mérnökök és elkezdik kézi gyalukkal alakítani a karosszériát. És ezt addig fejlesztik, amig tökéletesen gyors lesz azon a pályán az autó. Így olvad eggyé a fejlesztés és a tesztelés. ;) Szerintem látogass el egy csapathoz ha van rá módod, vagy olvass sok F1-es könyvet (amit nem a Dávid Sándor írt) , és megvilágosodsz ! Téma részemről lezárva. Szerintem aki kihagyott egy napot, a visszaolvasás közben biztosan elalszik! :D
zolee1452006-04-07 15:28:23 // 7384
jut eszembe, nem tudom Mesa, hogy észrevetted-e, hogy én mindig tesztelő csapatról beszélek. Nem a versenyző végzi a tesztelést egy személyben. Ő az akinek az a feladata, hogy az autóból kihozza a maximumot, különösebb teljesítmény ingadozás nélkül (a saját vezetői teljesítményére gondolok). Ezután elmondja a saját tapasztalatait, és a mérnökök a telemetria adatait is kielemzik. Gondolom hallottál már arról hogy van jó meg rossz tesztpilóta. Van aki megtesz több 10 kört is úgy, hogy az adott körülmények közt a határon megy, az ő adatait más-más beállításokkal marha jól ki lehet elemezni.
zolee1452006-04-07 15:05:34 // 7383
ennyire szemléletesen nem tudtam leírni, de kb erről van szó.:)
Inner Circle2006-04-07 15:02:15 // 7382
"Ha megint túl sok pályacsúcs dőlne meg, lejjebb vetetnék a fordulastzám maximumból, és kész." Elvileg így is lesz. Gondolom, a FIA és a három motorgyártó közös megállapodásában szereplő "reduce engine speed" a fordulatszám-korlátozást jelenti.
Inner Circle2006-04-07 15:00:22 // 7381
"Azt a lehetőséget miért hagyod ki, hogy a tesztelés része a fejlesztés ?" Szerintem azért, mert a cél nem az, hogy sokat teszteljenek, hanem az, hogy nagy fejlődés legyen. Úgyhogy a fejlesztés érdekében csinálnak ezt-azt, például tesztelnek is, de visszafele ez nem érvényes, mert a tesztelés önmagában nem okoz boldogságot a csapatoknak :D "Hogy mást ne mondjak neked, a fejlesztést mérnökök végzik tervezőasztalnál, a tesztelést pedig autóversenyzők kinn a pályákon. Nem lehet része egyik sem a másiknak, mert akkor a mérnökök helyettesíthetők lennének a versenyzőkkel és fordítva." Ha én töltött csirkét akarok sütni, akkor kiküldöm a nagypapit az udvarra hogy tekerje ki egy csirke nyakát. A csirkesütésnek ugye egy része és a további folyamatok előfeltétele a döglött csirke előállítása. De ez mégse jelenti azt, hogy a nagypapi is meg tudná sütni a csirkét, merthogy fogalma sincs a fűszerezésről, meg azt se, hogy én is ki tudnám tekerni a csirke nyakát, lévén hogy undorodok tőle. Vagyis nem vagyunk egymással helyettesíthetőek.
zolee1452006-04-07 14:34:16 // 7380
hsz 7358 "még valami: szerintem nem kétfajta autó van, és vagy ezt viszik valahova, vagy azt, hanem sok: van egy ami mindenhova jó, kivéve Monzát, és az a szezon folyamán állandóan fejlődik, így baromi sok verziója van, és van a Monzában használatos." Külön kiemeltem: baromi sok verziója, érteeed???? Verzió, nem külön alváz vagy gyártási vagy nemtom milyen számmal rendelkező modellváltás, egyszerű facelift! Bár tudom, hogy nem örülsz neki, de emlékszem mit mondtam, sőt ha nem emlékeznék akkor vissza lehet keresni.:) Ha szerinted a tesztelő csapat, meg a fejlesztő csapat nem ugyanolyan fontos, és a munkájuk nem egymásra épül, vagyis nem része egymásnak akkor tényleg nincs miről beszélni, nem sikerült egymást meggyőznünk, ez van. Azt ne mondd, hogy az összes pályára való cuccot kifejlesztették télen! Azt hiszem eddig ez a legképtelenebb ötleted. A fejlesztés arról szól, hogy a szezon előt csinálnak egy autót ami szerintük tökéletes. Aztán jön a szezon, látják a lemaradást, vagy új ötletek, esetleg új anyagok, és folyamatosan fejlesztik az autót. Az alapot. Jelenleg egy olyan pálya van ami tökre más a többinél, ez Monza. Arra külön készülni kell, de a többire elvileg jó ugynaz, persze apróbb módosítással, ezt hívják beállításnak (szárny dőlésszöge, váltóáttétel, gumi keverék megválasztása, guminyomás, hűtők mérete.)
zolee1452006-04-07 14:22:57 // 7379
hehe, az 1,8 vvtLi asszem pont 192 LE-s (OFF Celica T-sport, Corolla T-sport) a 2,0-ás nemtom hány LE-s.:)
Slowfeet2006-04-07 14:22:14 // 7378
Azon vagyok, csak a túraautó egész más.... Amúgy meg a toyota igenis csinált ugrásszerű teljesítménynövekedést...a 2.2 dízeljei 140 körülről ugrottak 170 Le-re, persze nem az F1 miatt. Bár az ójdi lemansra csinál gázolajos járgányt....de F1-ben fura lenne verseny előtt az 1 perces néma izzítás Rudolf Diesel emlékére. Mindenesetre ez a két hetes motor a legrosszabb, és simán bejött, hogy manipulációra ad lehetőséget...amiről mindenki beszélt anno, ma meg mindenki csinálja, ha gondja van. Szal vagy legyen egész éves motor, vagy legyen úgy mint régen.
mesa2006-04-07 14:15:25 // 7377
Egyébként neked javaslom, hogy nézzél WTCC futamokat! Szerintem az neked is tetszene !
mesa2006-04-07 14:14:16 // 7376
Szerintem meg nem sok köze van az utcai autókhoz az egész történetnek. Gondolod, hogy a Minárdi fejlesztéseit bárki is kamatoztatja? :) Vagy felhasználnak az utcai autókban az űrtechnológiai elemekből,vagy azokból, amik egyébként utcai autókba nem kerülhetnének a környezetszenynező hatásuk miatt ? Ez inkább csak egy jó példálózás, hogy az utcai autós, kvázi TE, mint néző egyszer részese lehessél egy olyan technológiának, amit az F1 használ. Néha van ilyen (lásd kerámia fék), de a legtöbb fejlesztés annyira specifikus, hogy még más kategóriákban sem tudják hasznosítani, nem hogy az utcákon. Például hiába lett F1 csapata a Totoyának, az utcai autóikon semmi ugrásszerű teljesítménynövekedés nem történt. Nem lett hirtelen 150 helyett 192 lóerős 2 literes szívómotorjuk, se jobb V8-asuk, de nem is tudnak 39 méter alatt nagyon megállni százról... ;)
Slowfeet2006-04-07 13:56:34 // 7375
Én meg azt mondom, legyen akármilyen csúcstech beépíthető, tőlem aztán egy Silicon Graphics erőgépet is beépíthetnek a blokk mellé, csak a blokk bírjon egy évet:) Így talán sokkal több fejlesztés kerülhetne az utcai autókba is....
mesa2006-04-07 13:56:00 // 7374
Nem! (Szerintem már nem is emléxel mit állítottál) Nem rég még azt álltottad, hogy több, sok versenyautójuk van, és előhúzzák a zsebükből az ta kocsit, amelyik éppen alkalmas arra a pályára! Ezzel szemben én végig azt hangoztattam egy alap csomag van, azon cserélgetik az aero elemeket azt' jóccaka! Tessék, itt a bizonyíték. Ugyanazt a ferrarit hajtották eddig az összes futamon, kivétel Massa, aki a futam előtt összecsukta az aktuális fejlesztésű autóját. ui: Ezeket az aero elemeket pedig már télen kifejlesztették, és a tesztidőszakban (mint most is) a tesztpályákon tesztelik az alapcsomag autóikon.
mesa2006-04-07 13:51:30 // 7373
Jól éreztél rá, a Rózsi néni egy vicc !!! Pontosan arra utaltam vele, hogy azé' a csapatban is vannak alakok, akik többet érnek, mint a többiek. Lehet az egy Sumák, egy Wurz, egy Newey - kivétel Gascoyne :)) Tehát nekem van igazam, ne vegyük egy közös halmazba a fejlesztőket a tesztelőkkel, mert nem ugyanazt végzik, nem ugyanolyan fontosságúak. ;)
zolee1452006-04-07 13:45:40 // 7372
én nem ezt mondtam??? Fajta alatt az aero elemeket értettem amit folyamatosan fejlesztenek.
zolee1452006-04-07 13:43:58 // 7371
"Azaz, ahogy kifejlesztettek valamit, versenybe küldik." Ejnye! Ezek a fránya csapatok hol tesztelnek egy alkatrészt, hol nem. Van amikor kiderül a tesztpályán a hiba, és leadják az infot a mérnököknek, de van amikor az új cuccal rögtön rajthoz állnak, lesz ami lesz. Nem szeretem azt kijelenteni, hogy nem fogsz tudni meggyőzni, de az eddigiek alapján mégis azt mondom: a tesztelés a fejlesztés része! A Rózsi nénis hsz akár humoros is lenne, de egy kicsit tévedésben vagy. Azt mondják mindenki pótolható. Ha ez igaz lenne akkor nem keresne MS milliókat, meg nem lenne sztárkonstruktőr meg mifene. Van sok ember akinek ugyanaz a végzettsége mint egy-két tervezőnek, mégis alkalmatlanok. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy Rózsi néni könnyebben pótolható mint a Ferrari régebbi főkonstruktőre, persze nem is keres annyit... Nem kellene Rózsi nénit egy kalap alá venni Adrien Newey-val. Az F1 csapatmunka.
mesa2006-04-07 13:39:31 // 7370
zolee145, után néztem a kocsiknak ! 1. GP Bahrein: MS: # 253 FM: # 252 2. GP Malaysia: MS: # 253 FM: # 252 3. GP Australia: MS: # 253 FM: # 250 (!) - mivel megtörte a 252-est. Jól látszik, hogy 3 eltérő karakterisztikájú pálya, de a kocsi végig ugyanaz. Vagyis 1 bázis csomag (2-3/év/pilóta) létezik, azon cserélgetik az aero elemeket, a páylának megfelelően.
mesa2006-04-07 13:29:55 // 7369
Te nagyon szigorú vagy! Akkor nem is lenne már F1. akkor leminősülne egy Astra-kupa szintjére, azt hiszem! :DD Az emberek az F1-ben azt szeretik, hogy az autóversenyzés csúcsa. Itt legyen a legtöbb technikai csoda kifejlesztve, ide öljék a legtöbb lóvét fejlesztésre. A túl sok szigorítás egyenlő lenne a márkakupák eredményével, azokra pedig túlzottan senki sem kíváncsi, ahogy az világosan látható... Én azt mondom, fejlesszen mindenki amit csak bír!!! Ha rafkósak, akkor rafkósan. Egyedül a fordulatszámba nyúlnék, az mndenkinek legyen maximálva. Ha megint túl sok pályacsúcs dőlne meg, lejjebb vetetnék a fordulastzám maximumból, és kész.
mesa2006-04-07 13:25:09 // 7368
Nem, ugyanis ha megnézed, ezek a számok általában lineárisan nőnek. Azaz, ahogy kifejlesztettek valamit, versenybe küldik. Néha rosszabb lesz, mint számítottak rá, és visszaveszik a régebbi autót. Ha ügyesek, akkor a következő utáni futamra megint van egyel emelkedett számú kocsijuk, ha nem , mennek még a régebbi verzióval :) Spec. a maranellóiak szinte sosem váltanak egyszerre, MS és RB, izé FM nem ugyanabban a fázisban levő fejlesztéssel versenyez. De nem azért van 2-3 gyári szám idényenként, mert 2-3 típusú pályára lenne bázis csomag, hanem mert ennyit 'léptek' évközben.
mesa2006-04-07 13:18:57 // 7367
Persze, igazad van A NAGY CSAPAT MUNKA :DD Mindenki egyformán szükséges, és ugyananynit ér a csapatban! Tehát a tíz éve disszidált Rózsi takarító néni a McLarennél ugyanannyira fontos elem a fejlesztésben/tesztelésben, mint bármelyik mérnök, tesztpilóta! Mi lenne ugyanis ha büdös lenne a főhadiszállás retyóján, és senki nem menne be szívesen pisilni ? Feszélyezve éreznék magukat a konstruktőrök és nem tudnának megfelelő odaadással tervezni, aminek a végeredménye egy gyengébb teljesítményű motor, lassabb karosszéria, kovájgó futómű lenne! Éljen az egyenlőség, testvériség! Éljen Rózsi néni!!! :))))
zolee1452006-04-07 13:08:58 // 7366
én úgy tudtam, hogy fajta alatt eddig az aero csomagot értettük, de ha a másik szavainak a kiforgatásába menekülsz tedd.:)
mesa2006-04-07 13:07:53 // 7365
persze, totál hülyeség! Nagyon jól látszik a Toro Rosoon, hogy amit az Amik már évtizede kitaláltak, az tökéletes módja az autók megzabolálásának, és kvázi nulla fejlesztést igényel. Frodulatszám maximalizálás. Ilyenm egyszerű.
zolee1452006-04-07 13:07:25 // 7364
"Nem lehet része egyik sem a másiknak, mert akkor a mérnökök helyettesíthetők lennének a versenyzőkkel és fordítva." Tipikus esete annak amikor valaki észbe kap hogy az egyik hsz-e ellent mond a másiknak, és elkezd görcsösen ragaszkodni az eredeti, egyébként sztem helytelen kijelentéséhez. Az, hogy csapatmunka mond neked valamit?
mesa2006-04-07 13:06:04 // 7363
Amiről te beszélsz, az KITT a Knight Riderből. Abból volt vagy 3 változat, az egyik terepre, a másik ugratásokhoz, a haramdik szépen mutatott, a ráadás negyediknek pedig volt beleseje is :) Amit mondasz, azt csak úgy elképzeled ? Ha megnézed a jegyzőkönyveket, ott pontosan szerepel az autó gyári száma. És az idényeknként ált. 2-3 szokott lenni / pilóta, ha ugye nem törik rommá őket, mint most Sumák és Massa (4-3) :))
mesa2006-04-07 13:02:25 // 7362
Azt a lehetőséget miért hagyod ki, hogy a tesztelés része a fejlesztés ? Tyúk-tojás esete. Ezért is jobb különválasztani a két dolgot. Hogy mást ne mondjak neked, a fejlesztést mérnökök végzik tervezőasztalnál, a tesztelést pedig autóversenyzők kinn a pályákon. Nem lehet része egyik sem a másiknak, mert akkor a mérnökök helyettesíthetők lennének a versenyzőkkel és fordítva. ;o))
mesa2006-04-07 12:59:14 // 7361
Há' pedig voltak akik komolyan gondolták, úgy 2003 környékén,hogy a Ferrari az időjárást is képes befolyásolni, azért nyernek folyton! :DD
Slowfeet2006-04-07 12:52:35 // 7360
Én egyben lennék benne! A motor ne két hétvégés legyen, hanem plomba az évadnyitó futam előtt, és csak minimális alkatrészcserét engednék :))))) Aki elfüstöl annak év közben max 1 motorcsere, de a megszerzett pontjainak a fele is füstbe!
Inner Circle2006-04-07 12:42:40 // 7359
"Csak azt a keveréket használhatják, amit megadtak a verseny előtt." Ennek egyébként mi értelme van? Nekem úgy tűnik, hogy az F1 egyre inkább a tenyérjóslás irányába megy el. Adjunk meg mindent egy hétvégére, két hétvégére, egy idényre, három idényre előre... tényleg ez lenne az igazi versenyszellem?
zolee1452006-04-07 12:22:25 // 7358
még egy szenzációs F1 hír!! Képzeld Hockenheimet nemrég átépítették! :DDD
zolee1452006-04-07 12:20:43 // 7357
még valami: szerintem nem kétfajta autó van, és vagy ezt viszik valahova, vagy azt, hanem sok: van egy ami mindenhova jó, kivéve Monzát, és az a szezon folyamán állandóan fejlődik, így baromi sok verziója van, és van a Monzában használatos.
zolee1452006-04-07 12:18:05 // 7356
köszönöm szépen! Nem igazán értem miért volt ez a jó néhány hsz, ha egyet értünk. Emlékeim szerint onnan indult ez a kis vitácska, hogy szerintem a tesztelés az a fejlesztés része, szerinted meg a kettő két különálló dolog. Ha az utolsó előtti bekezdést figyelmesen elolvasom akkor arra jutok, hogy szerinted is része a fejlesztésnek a tesztelés. Jó veled vitázni! Elég csak addig írogatni a hsz-eket, míg el nem felejted hogy az elején mi mellett kardoskodtál, és akkor magadtól igazat adsz nekem. :)))
BadBoy2006-04-07 12:14:19 // 7355
Szerintem sincs nagy esély arra, hogy MS világbajnok lessz, mert félelmetesen jó autót rakott össze a renyó. MS-nek csak akkor lenne esélye, ha minden versenyen esne az eső, mert az az ő erősége, sokkal jobb, mint a versenyzők nagy része, de ez a feltevés szerintem kizárt, mert az utóbbi években nagyon kevés alkalommal esett az eső. Nos szerintem ez a csoda is kihúzva MS oldaláról.
Inner Circle2006-04-07 12:06:02 // 7354
"Aztán kimennek a 2 fajta tesztpályára, az egyiken a gyorsabb aero elemeket rakják fel, és tesztelik, hogyan viselkednek (elmozdulnak-e, csavarodnak, leszakadnak stb.),a másikon a lassabb pályákra alkalmas csomagot teszik fel, nyilván az a tesztpálya a lasúbb pályák vonalvezetésére hasonlít, míg előbbi a gyorsabbakéra." Esetleg Paul Ricard-ra mennek ahol egyből van vagy háromféle konfiguráció, amelyek más-más pályákra hasonlítanak, így több jellegű pályát is szimulálhatnak. De asszem Fioranóban is egy rövidebb és egy hosszabb közül választhat a Ferrari.
mesa2006-04-07 12:04:44 // 7353
Akkor már nem. Csak azt a keveréket használhatják, amit megadtak a verseny előtt. Ezért volt szívás a Ferrarinak legutóbb, mert egyedűl ők kérték a keményebb keveréket, ugyanis elb.szták a tesztidőt az új keverékre, és mikorra szerették volna kipróbálni, csak intermediet gumikkal csordogálhattak a vízes pályán :) Természetesen ez csak a száraz gumikra érvényes. Ha az eső közbeszól abból tehetnek fel akármilyet.
mesa2006-04-07 12:01:38 // 7352
Hú, ne haragudj, de azt hiszem job ha gyorsan lezárjuk ezt a témakört, mert valóban sok a sötét folt :)) Jól beszélsz. Valóban szélcsatornában fejlesztik az aero elemeket. Kanyargós lassú pályára (bitos láttad már) több leszorítóerővel rendelkező, több kis szárnyacskával szerelt kasznit terveznek. Ehhez nem kell lemenniük, tudják jól melyik pálya milyen, például a Hungaroring, Monte-Carlo, Montreál stb lassú pályák, itt nagyobb leszorító erőre van szükség. Míg Monza, Hockenheim stb gyorsabb pályák ide más kaszni kell, még a hűtőnyílás is kisebb rajtuk, mert elegendő hűtést biztosít a nagy száguldás. Megtervezik tehát ezeket a cserszabatos aero elemeket a szélcsatornában. Aztán kimennek a 2 fajta tesztpályára, az egyiken a gyorsabb aero elemeket rakják fel, és tesztelik, hogyan viselkednek (elmozdulnak-e, csavarodnak, leszakadnak stb.),a másikon a lassabb pályákra alkalmas csomagot teszik fel, nyilván az a tesztpálya a lasúbb pályák vonalvezetésére hasonlít, míg előbbi a gyorsabbakéra. Ha valami gáz van valamelyik aero csomaggal, akkor visszajelzik a fejlesztőmérnököknek, akik elkezdenek újat tervezni és kezdősik a folyamat előlről. Azt hiszem ennél jobban nem lehet körüljárni a témát! :)))
mesa2006-04-07 11:52:25 // 7351
zolee1452006-04-07 11:21:10 // 7350
"Mondjuk egy csapat tudott eddig kettős pole-t autózni ..." Gondolom ehhez semmi köze nincs a szezon előtti extra tesztnek. Ezt az azóta lefutott versenyek is világossá tették, hogy nem a plusz tesztlehetőség miatt voltak ott gyorsak, egyszerűen nagyon jó a Ferrari...:)))
zolee1452006-04-07 11:13:41 // 7349
csak egy kérdés, és tényleg kérdés: az nem úgy van, hogy az időmérő előtt, vagy valamikor, de mindenképpen a futam előtt el kell dönteni, hogy milyen összetételű gumit használnak, és a futam közben már nem válthatnak lágyabbra, csak ugyanolyanra ami még nem használt?
zolee1452006-04-07 11:10:24 // 7348
úgy látom mindig hagysz sötét foltokat az agyamban.:) Gondolom mindenki emlékszik a Williams "rozmár" orrára. Szélcsatornában baromi jó volt, csak a két nagy rozmár fog kanyarban beleakadt a levegőbe... Tehát: szélcsatornában fejlesztenek egy új aero elemet (arra rá sem merek kérdezni, hogy a szélcsatornában álló autónál hogyan szimulálják a soron következő pálya sajátosságait), ezt az elemet elviszik a pályára, és ráaggatják a kocsira. a) Baromi jó! Akkor minden rendben, megnyerik a futamot. Ennek az esélye közelít a 0-hoz. b) Nem az igazi. Mi történik ilyenkor? Rajtamarad úgy hogy nem jó, vagy közlik az adatokat a mérnökökkel akik módosítanak? Ha módosítanak akkor a tesztelés a fejlesztés részévé vált, szóval vigyázz a válasszal.:)))
Inner Circle2006-04-07 10:51:20 // 7347
Igen, de a VB címet illetően meg Rajkó neve nincs sehol: azt Alonso neve mellett jegyzik. MS-t valóban otthagyta Liuzzi, aztán viszont beindult. Nem akkor érkezett meg mögé Fisichella, akinek szóltak rádión hogy "Easy overtaking" lesz, aztán MS egyszercsak úgy otthagyta, mint Szent Pál az oláhokat? Próbálok keresni egy lap chart-ot. "Kettős pole-t írtam." Láttam hogy azt írtad, de ha az egyik autó pole-n van, akkor elvben a másiknak se kéne messze lennei, ez már nem a csapattól hanem a pilótától függ...
mesa2006-04-07 10:12:53 // 7346
Van rá esély! Mosley szeretné, hogy amikor már csak egy beszállító lesz, megint slicken versenyezzenek.
mesa2006-04-07 10:11:47 // 7345
Fastest Lap csak egy van egy versenyen. És azt Kimmi Raikönnen neve mellett jegyzik. Alfonsó neve sehol nincs. Kerékcsere előtt nagyon 'jól' ment MS, még Liuzzi is elment mellőle... "Mondjuk egy csapat tudott eddig kettős pole-t autózni... A Honda is hozott pole-t" Kettős pole-t írtam. Érdekes lett volna, ha Rubinho ott figyelt volna bármikor is Button mellett az első sorban :DD
Inner Circle2006-04-07 10:02:50 // 7344
És egy kis jó hír: a GP2 idén már slickeken megy! Bár az F1 is azon menne...
Inner Circle2006-04-07 10:00:48 // 7343
"Sumák azért ment a kerékcsere után 2 mp-vel jobb időket, mert felmelegített papucsokat kapott." Én teljesen úgy emlékszem, hogy a kerékcsere ELŐTT is marha jól ment (ez volt az első meglepetés, a második meg az, hogy a box után nem esett vissza). A gumik meg szerintem az üzemi hőmérsékletet sosem érik el a boxban, csak menet közben. Ha a boxban az üzemi hőmérséklet fölé fűtenék, alighanem a boxutca végéig visszahűlne. "Szerintem lesajnáló megközelítés MS 5% esélye. Szerintem Alfonsó után a legnagyobb sansza neki van - ha kibírja a vörös technika ezentúl." Hát azt én sem vitatom, hogy ha az autója megbízható és gyors lesz, akkor 100% hogy ő nyer :-) Hát ennek adok 5%-ot, és annak hogy ezt még időben összehozzák ahhoz, hogy behozza Alonso hátrányát. "Leggyorsabb kört Alfonsó is futhatott volna, bármikor a verseny alatt. Nem tette." Futott is, még az elején, amikor még sietnie kellett, nem? A végén meg az utolsó 10 körben a 10mp előnyt leengedte 1.8mp-re, nem mondhatod hogy akkor már bárhova is sietett volna. Egyébként ezt írtam az előbb is: egy gyors kör nem csinál nyarat, még egy gyors stint sem. A Renault hosszú távokon nagyon gyors, szóval még ha egy-egy körben meg is verik, a végén már ők vigyorognak. Kimi és MS egyaránt bukott el így futamgyőzelmet tavaly: a végén begyorsultak, de akkor már minek... "Mondjuk egy csapat tudott eddig kettős pole-t autózni..." A Honda is hozott pole-t, aztán mi lett a versenyen... a 300km-ből 299.870 métert egész jól kibírt a technika.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak