Egy dobogós helyezésnek már én is nagyon örülnék, ha összejönne neki, a győzelemről már nem is beszélve! ;-))
Kellene alá egy jó autó! :-)
Buksi2011-11-22 17:11:07 // 98042
Gerion2011-11-22 16:36:15 // 98041
Hajrá Schumacher!
Csak lehúzott 10 évet a Ferrarinál, csak nagy versenyző volt, nagyon örülnék neki, ha legalább még 1 győzelem, na jó, legalább 1 dobogó még összejönne neki.
Egyébként meglepődök magamon, de az utóbbi futamokon Schumacher drukker lettem megint, azon kapom magam, hogy Alonso győzelemre esélytelen pontszerzései, és Massa bosszantó szerencsétlenkedése helyett inkább Schumacher számait nézem az időlistákon, és örülök a jó rajtjainak.Tudom, hogy VB már lesz, de legalább egy győzelem vagy dobogó... :)
Csak lehúzott 10 évet a Ferrarinál, csak nagy versenyző volt, nagyon örülnék neki, ha legalább még 1 győzelem, na jó, legalább 1 dobogó még összejönne neki.
Egyébként meglepődök magamon, de az utóbbi futamokon Schumacher drukker lettem megint, azon kapom magam, hogy Alonso győzelemre esélytelen pontszerzései, és Massa bosszantó szerencsétlenkedése helyett inkább Schumacher számait nézem az időlistákon, és örülök a jó rajtjainak.Tudom, hogy VB már lesz, de legalább egy győzelem vagy dobogó... :)
Gerion2011-11-22 16:29:09 // 98040
Ahogy mondod! Már akkori szemmel nézve is kontrasztos volt 91-ben, ahogy belsőkamerás képeken Senna állandóan a sebváltó karjáért nyúl, Mansell a Williamsben meg csak a kormányt fogja... Nagyon szurkoltam Mansellnek, hogy összejöjjön a VB 91-ben, sajnos a kocsinak még kellett 1 év fejlesztés. Na, de onnantól... :)
Kazes☻2011-11-21 20:37:05 // 98039
Na, de te legalább kiszúrtad és Soprano sem kapott matizt. :)))
Viszont milyen fura ez a kocsi már a mostaniakhoz képest! :)
Viszont milyen fura ez a kocsi már a mostaniakhoz képest! :)
Tommi2011-11-21 20:08:14 // 98038
Kazes☻2011-11-21 11:58:44 // 98037
127_sud2011-11-21 11:47:45 // 98036
Tényleg így volt, 1989-ben elsőként használta a Ferrari a kormányról működtethető váltót. Mansell először amikor a pályára gurult a fioiranoi tesztpályán (a nagy nézőközönség előtt), azonnal megpördült mert összekeverte a fel és visszakapcsolás karjait :)
Nehezen szokta meg elmondása szerint. A McLaren csak 1992-ben használta ezt a fajta félautomata váltót, 1991-ben még a hagyományos kézivel mentek. Berger is azzal ment első időt (ami sokáig pályacsúcs volt) az edzésen és ugye nyerte meg emlékezetes módon a versenyt.
Nehezen szokta meg elmondása szerint. A McLaren csak 1992-ben használta ezt a fajta félautomata váltót, 1991-ben még a hagyományos kézivel mentek. Berger is azzal ment első időt (ami sokáig pályacsúcs volt) az edzésen és ugye nyerte meg emlékezetes módon a versenyt.
SKrisz2011-11-21 10:03:52 // 98035
Valóban nem egy. Egy csak elkezdte, ami aztán telekiabálta az egész világsajtót. És akkor már ha nem 1 ember kiált farkast, hanem ezer, akkor már igaza is van mindenkinek? Én csak erre próbáltam rávilágítani...
De ha más kontextusba helyezzük a kérdést, akkor a Red Bull másolta a Ferrari új első légterelőt??? Mert ugye Abu Dhabi -ban az edzéseken, érdekes módon, a Red Bull szárnya ugyanúgy csapkodott, mint a Ferrarié... Csakhát ugye ez most nem lenne érdekes hír, így le is xarják az újságírok...
De ha más kontextusba helyezzük a kérdést, akkor a Red Bull másolta a Ferrari új első légterelőt??? Mert ugye Abu Dhabi -ban az edzéseken, érdekes módon, a Red Bull szárnya ugyanúgy csapkodott, mint a Ferrarié... Csakhát ugye ez most nem lenne érdekes hír, így le is xarják az újságírok...
Buksi2011-11-21 08:47:14 // 98034
Hajrá Schumi!!!! :-)))


Buksi2011-11-21 08:39:04 // 98033
Na, ez nem szép látvány! :-/
Whiteskull2011-11-20 20:50:49 // 98032
Hajrá Schumi! :)))
biqci2011-11-20 20:44:30 // 98031
Buksi2011-11-19 18:35:00 // 98030
Csak úgy! ;-))


zolee1452011-11-19 00:01:24 // 98028
Kíváncsiságból rákerestem. :D
Szóval míg a Mclaren kispályázik, és adatokat lop addig a Ferrari már alkatrészt?:D A következő egy komplett RedBull autó ellopása lesz.
Brazíliában figyelni kell melyik csapatnál tűnik fel David Copperfield, és nagyon gyorsan fel kell tenni minden pénzt annak a csapatnak a 2012-es vb címére.
Szóval míg a Mclaren kispályázik, és adatokat lop addig a Ferrari már alkatrészt?:D A következő egy komplett RedBull autó ellopása lesz.
Brazíliában figyelni kell melyik csapatnál tűnik fel David Copperfield, és nagyon gyorsan fel kell tenni minden pénzt annak a csapatnak a 2012-es vb címére.
Gerion2011-11-18 23:43:02 // 98027
Közben találtam egy jó linket a témában, egyben utal arra is, hogy akkoriban meg a Ferrari volt sokaknak az ihletadó... :)
Patrick Head:
"Mi a félautomata sebességváltón 1986 körül kezdtünk el dolgozni” – árulta el Head. James Robinson nagyon erőltette az ötletet, hogy csináljunk egy hidraulika segítségével működő sebességváltót, így nekiláttunk, de ez még nem egy szekvenciális váltó lett volna. Majd amikor 1989-ben John Barnard a Ferrarinál bemutatta a félautomata sebességváltóját a mi fejlesztésünk is ebbe az irányba indult el. A fejlesztési osztályunkon Ian Anderson dolgozott, aki már 1979 óta volt a nagydíjak világában vezető szerelőként, így részese volt már az első győzelmeinknek is. Andersonnak természetes tehetsége volt a technikai dolgokhoz, és ő úgy gondolta, hogy a félautomata sebességváltó a legjobb dolog a szeletelt kenyér feltalálása óta, majd egy héttel később adott nekem egy tervrajzot, ami működött, így nélküle még egy év múlva sem tartottunk volna sehol.
Először 1990-ben próbáltuk ki a pályán a félautomata sebességváltónkat, de még nem versenyeztünk vele, így csak az FW14-esbe (1991) került be a rendszer, és úgy gondoltuk, hogy világbajnoki címet fog nekünk hozni a rendszer, mert az első négy futamon megbízhatónak tűnt. A felmerülő apróbb problémák is nagyon könnyen megoldódtak, így az év közepére már egy gyors és megbízható rendszerünk volt."
Patrick Head:
"Mi a félautomata sebességváltón 1986 körül kezdtünk el dolgozni” – árulta el Head. James Robinson nagyon erőltette az ötletet, hogy csináljunk egy hidraulika segítségével működő sebességváltót, így nekiláttunk, de ez még nem egy szekvenciális váltó lett volna. Majd amikor 1989-ben John Barnard a Ferrarinál bemutatta a félautomata sebességváltóját a mi fejlesztésünk is ebbe az irányba indult el. A fejlesztési osztályunkon Ian Anderson dolgozott, aki már 1979 óta volt a nagydíjak világában vezető szerelőként, így részese volt már az első győzelmeinknek is. Andersonnak természetes tehetsége volt a technikai dolgokhoz, és ő úgy gondolta, hogy a félautomata sebességváltó a legjobb dolog a szeletelt kenyér feltalálása óta, majd egy héttel később adott nekem egy tervrajzot, ami működött, így nélküle még egy év múlva sem tartottunk volna sehol.
Először 1990-ben próbáltuk ki a pályán a félautomata sebességváltónkat, de még nem versenyeztünk vele, így csak az FW14-esbe (1991) került be a rendszer, és úgy gondoltuk, hogy világbajnoki címet fog nekünk hozni a rendszer, mert az első négy futamon megbízhatónak tűnt. A felmerülő apróbb problémák is nagyon könnyen megoldódtak, így az év közepére már egy gyors és megbízható rendszerünk volt."
Gerion2011-11-18 23:39:07 // 98026
Nem EGY újságíró elméssége. Ha bedobod közös barátunknak, a Google-nak a "Ferrari Red Bull másolás" keresést, megdöbbentően sok írást fogsz találni a témában.
De szerintem igazuk van, a (jelenleg) jobbtól kell tanulni, így volt ez mindig az F1-ben.
De szerintem igazuk van, a (jelenleg) jobbtól kell tanulni, így volt ez mindig az F1-ben.
Gerion2011-11-18 23:28:11 // 98025
Szerintem tévedsz, a Ferrari versenyzett először félautomata váltóval. A Ferrari 1988-ban kezdte el fejleszteni, az átmeneti F 639-es kocsijukban majd a Ferrari 640-esben versenyeztek vele 1989-ben. A forradalmi megoldás elég esendő volt, ezért 89-ben Mansell és Berger szinte folyamatosan "elfüstölt", ha viszont végigmentek, akkor nyertek vagy dobogó... 1990-ben még mindig csak nekik volt pályán ilyen rendszerük, Prost és Mansell abban az évben már a VB cím közelébe is jutott vele, de még mindig sok volt a műszaki hiba.
Emlékeim szerint a Williams 1991-ben (Mansell-Patrese) jött ki hasonló megoldással, nekik csak fél szezon botladozás után már működött a rendszer. Ha jól emlékszem, a McLaren csak 1992-ben (Senna-Berger) jött ki hasonlóval.
De javíts ki, ha tévedek.
Emlékeim szerint a Williams 1991-ben (Mansell-Patrese) jött ki hasonló megoldással, nekik csak fél szezon botladozás után már működött a rendszer. Ha jól emlékszem, a McLaren csak 1992-ben (Senna-Berger) jött ki hasonlóval.
De javíts ki, ha tévedek.
Xixo2011-11-18 20:43:53 // 98024
Mert évek óta ezt csinálják csak. :( Dupla difi, F csatorna...
zolee1452011-11-18 16:50:29 // 98023
Vajon hány oldalt írna tele ez a faszi, ha történne valami a futamon?:D
LacUS2011-11-18 15:50:03 // 98022
Engem hívtak, csak nem fér bele az időmbe elnökösködni :-P :-D
SKrisz2011-11-18 13:51:47 // 98021
Csak egy apró kérdés. Azért mert egy újságíró rendkívül elmésen észrevette, hogy a Ferrari új első aerodinamikai elem tesztelésébe kezdett az elmúlt futamok / edzések során, mitől olyan biztos minenki abban, hogy a Ferrari a Red Bull másolja? Azért mert ezt is leírta egy újságíró? Aha, akkor az biztos úgy van...
Annyira okosak vagyunk itt mindannyian, nem is értem miért nem mi ülünk az elnöki tanácsban és a sportigazgatói székekben...
Annyira okosak vagyunk itt mindannyian, nem is értem miért nem mi ülünk az elnöki tanácsban és a sportigazgatói székekben...
Blade2011-11-18 13:42:55 // 98020
Az a félautomata váltó a Williamsekben volt először, nem a Ferrariban:)
Kazes☻2011-11-18 13:01:52 // 98019
képregény :)
Leleplezés: Nicole óta ő motiválja Hamiltont...
Leleplezés: Nicole óta ő motiválja Hamiltont...
Kazes☻2011-11-18 12:17:56 // 98018
Gerion2011-11-17 10:36:49 // 98017
Részben jogos, hogy mindenki követi a győztes autó ötleteit, anno a Ferrari kormányról kapcsolható sebességváltóját is kivétel nélkül mindenki lemásolta. Másrészt viszont aki másokat szolgaian másol, az csak második lehet. Ha jól emlékszem, tavasszal costa kirúgásakor is az volt az ígéret, hogy a Ferrari mostantól innovatívabb, önállóbb, bátrabb lesz. Na ehhez az ígérethez viszont több kéne, mint a Red Bull szárnyának az ellopása...
Kazes☻2011-11-16 20:43:03 // 98016
Csak lesz valami még a tarsolyban! :)
Xixo2011-11-16 18:41:54 // 98015
Biztos, hogy JÖVŐRE elég lesz lemásolni a Rbull IDEI szárnyát??
Nem lehet, hogy ők is fognak egy picit fejleszteni?...
Nem lehet, hogy ők is fognak egy picit fejleszteni?...
Xixo2011-11-16 18:14:26 // 98014
Hát egyre kevésbé valószínű sajnos, hogy a régi Kubicát valaha is látjuk még. :(
Így meg akár még jó is lehet Alo mellé hátvédnek, kérdés mennyi pénzt hozna magával...
Így meg akár még jó is lehet Alo mellé hátvédnek, kérdés mennyi pénzt hozna magával...
GT Ɨ|ѯ2011-11-16 15:59:37 // 98013
kihűl az a kása addig:-)
Cro1662011-11-16 12:20:03 // 98012
Tommi2011-11-15 18:23:08 // 98011
Gondolom/remélem mindenkinek feltűnt a nyitó képsorokon Alonso mögött a háttérben a Giulietta :)))
SKrisz2011-11-15 14:59:54 // 98010
Az is igaz... Akkor hagyjuk a francba az egészet... :DD
zolee1452011-11-15 14:58:50 // 98009
Még a sorban állás, de Abu Dhabi-tól hazáig futni ezzel a kerékkel...:D
SKrisz2011-11-15 14:39:34 // 98008
Ajándék? Hol osztogatnak ilyet ajándékba? Sorbaállnék én is! :)))
GabCsi2011-11-15 14:18:59 // 98007
Xixo2011-11-14 23:39:27 // 98005
Xixo2011-11-14 23:06:50 // 98004
Azért én még reménykedek! :) Ennél rosszabb már úgy se lehet, esetleg ha paklit rehabilizik. :)
Cro1662011-11-14 22:50:27 // 98003
"Remélem, hogy az emegyen nem valakinek a baráti köre fogja vezetni majd a műsort.."
hát szerinted mégis, ki más??:DD
hát szerinted mégis, ki más??:DD
Xixo2011-11-14 22:09:48 // 98001
A formula1.com-on minden infó fent van azonnal. Egy tvt meg csak tudnak szerezni... :)
De ha nem, akkor nálam adottak ezek a feltételek... :)))
De ha nem, akkor nálam adottak ezek a feltételek... :)))
Xixo2011-11-14 22:06:49 // 98000
Közvetíteni az se tud. Lehet, hogy ha van két hete, akkor véberrel együtt össze tudnak szedni valami kis szakmaiságot, de élesbe neki se megy. Beblöfföl valamit és azt sulykolja gyulámmal együtt. Ez gáz. Ugyan úgy nem tudja elvégezni a munkát, mint ahogy a paklilaci se tudta. Bohócnak jók legfeljebb, de azokat meg nem itt szeretnék látni.
Remélem, hogy az emegyen nem valakinek a baráti köre fogja vezetni majd a műsort...
Remélem, hogy az emegyen nem valakinek a baráti köre fogja vezetni majd a műsort...
Atesz19872011-11-14 18:34:22 // 97999
Hát az mondjuk elég szánalmas, hogy a nézőktől kellett kérdezni, hogy kinek milyen gumija van. :D
Kazes☻2011-11-14 16:59:22 // 97998
Na hallod, ha ez neked nem elég, öleld meg a kemencét! :)))
Ferke2011-11-14 14:42:36 // 97997
Ja, ezt az egyet találtam, mást nem:))
Grando2011-11-14 13:52:08 // 97995
Inkább azért lobbizzunk, hogy a jövőbeni kommentátorok kapjanak egy nagyméretű képernyőt, amin látják is, hogy mi történik.
Továbbá kapjanak egy gyors internet kapcsolatot, és előfizetéses regisztrációt az FIA, a csapatok, illetve komolyabb külföldi tévécsatornák oldalaira - szintén információszerzés céljából.
Esetleg dobjuk össze nekik. :DD
Továbbá kapjanak egy gyors internet kapcsolatot, és előfizetéses regisztrációt az FIA, a csapatok, illetve komolyabb külföldi tévécsatornák oldalaira - szintén információszerzés céljából.
Esetleg dobjuk össze nekik. :DD
Diny2011-11-14 13:51:01 // 97994
ez nekem is eszembe jutott, de azért pont őt?:))
Én Szujót bírom, + ismerik is a helyszíneken, vele lehetne dolgozniuk a jövőben háttérműsorok ügyében. Wéber Gábor is maradhatna, + a mostani másodkommentátor Gyulám mellett, ő is hasznos.
Én Szujót bírom, + ismerik is a helyszíneken, vele lehetne dolgozniuk a jövőben háttérműsorok ügyében. Wéber Gábor is maradhatna, + a mostani másodkommentátor Gyulám mellett, ő is hasznos.
Blade2011-11-14 13:17:57 // 97993
Tényleg, nem indítunk egy aláírásgyűjtést azért, hogy Palik ismét F1 kommentátor legyen, mondjuk jövő évtől?!:)