Elbaxtam... sárga = Spa franchoshamps
...de már semmiben sem vagyok biztos :)
SKrisz2011-01-11 11:50:05 // 93605
SKrisz2011-01-11 11:48:04 // 93604
Tommi által leírtak mellé még néhány szösszenet:
- Kék - fehér Ferrari = Argentina / Mexico
- Sárga Ferrari = Magni Cours
- Ződ Ferrari = USA (Thin Wall Special)
- Kék - fehér Ferrari = Argentina / Mexico
- Sárga Ferrari = Magni Cours
- Ződ Ferrari = USA (Thin Wall Special)
Kazes☻2011-01-11 11:19:40 // 93603
Diny2011-01-11 07:21:29 // 93602
köcsögöm székem :))
akkor ez van megörökítve 1-2 1:43-as kiadásban :)
akkor ez van megörökítve 1-2 1:43-as kiadásban :)
Tommi2011-01-10 22:57:16 // 93601
Az Öreg valami miatt összeveszett az olasz autoklubbal (tudjuk mennyire nehéz természete volt) és kerek perec kijelentette, hogy a Ferrari soha többet nem fog rajthoz állni Olaszországban és soha többet nem versenyeznek piros autóval. Nemcsak a levegőbe beszélt, Watkins Glen-re jöttek a kék-fehér Ferrarik :) Aztán valahogy lenyugodtak a kedélyek és visszafestették a Ferrarikat pirosra :)))
Diny2011-01-10 22:28:53 // 93600
Selmak2011-01-10 18:57:45 // 93599
Azt mondom úgy legyen, bár az idei csökkentett aero is hozhat már izgalmakat. (remélem)
Tommi2011-01-10 18:11:23 // 93598
Volt nálam egy kis összejövetel szombat este, Andy+White Lady, Totti+Tica, Thomika, Bogi, Pidap meg még pár ember és éjjel egy körülre végeztem a romok eltakarításával, gondoltam még benézek :)
Satti2011-01-09 10:14:33 // 93597
Ilyenkor még nem alszol, vagy már nem alszol, vagy buli után írtad, de akkor hogy-hogy ilyen korán hazaértél, vagy mit csináltál épp kora hajnalban......?? :))
Tommi2011-01-09 01:37:01 // 93596
Ha csak fele olyan jó lesz, mint 1983-ban…
"Újabb nagy váltás előtt áll a száguldó cirkusz: 2013-tól jönnek a négy- (vagy hat-) hengeres, 1600 köbcentis turbók, és a kocsikra ható leszorítóerőt is jelentősen csökkentik. Patrick Head és Rory Byrne szerint ez lesz a legnagyobb változtatás 1983 óta."
Érdekes cikk...
"Újabb nagy váltás előtt áll a száguldó cirkusz: 2013-tól jönnek a négy- (vagy hat-) hengeres, 1600 köbcentis turbók, és a kocsikra ható leszorítóerőt is jelentősen csökkentik. Patrick Head és Rory Byrne szerint ez lesz a legnagyobb változtatás 1983 óta."
Érdekes cikk...
Tommi2011-01-06 17:52:04 // 93595
GT Ɨ|ѯ2011-01-06 17:45:16 // 93594
katt a képre..:-D
Satti2011-01-06 17:00:11 // 93592
Alonsonak majd lejjebb mehet az arca, mert van rá esély, hogy Rossi Doktor elkeni a száját! :-)
Tommi2011-01-06 15:40:33 // 93591
Valentino Rossi az idei Wroom nevű rendezvényen taníthatja móresre Fernando Alonsót, aki még 2006-ban szólt be az akkori hétszeres világbajnoknak
Klikk
Klikk
Selmak2011-01-06 07:34:19 // 93590
Valóban a V6 volt a legelterjedtebb, de BMW sor 4 turbó volt és az Alfa Romeo-nak is volt sor 4 turbója a F1ben.
Tommi2011-01-06 00:31:58 // 93588
Ne is mondd, Milánóban hallgattuk a nagyokosokat, akik mondjuk 40-50 éves vagy még öregebb Alfákkal jöttek, hogy "bezzeg a boxer (Twin Spark, akármi, ami későbbi) már szar, az nem is igazi Alfa" :)
Ismétlem: nem a változással van a bajom, hanem azzal, hogy ezt ész nélkül csinálják. És miközben a környezettudatosságot meg a spórolást hangsúlyozzák, sokszor értelmetlenül és feleslegesen verik költségekbe a csapatokat.
Ismétlem: nem a változással van a bajom, hanem azzal, hogy ezt ész nélkül csinálják. És miközben a környezettudatosságot meg a spórolást hangsúlyozzák, sokszor értelmetlenül és feleslegesen verik költségekbe a csapatokat.
Gerion2011-01-06 00:17:39 // 93586
"a Forma-1-nek irányt kell mutatnia az utcai autók fejlesztése terén is, de könyörgöm: ha így haladunk, lassan lábbal hajtós autók lesznek, mert azok nem környezetszennyezőek :) "
Szerintem mindketten hasonlóra gondolhatunk. A Forma-1 célja a szórakoztatás, és az autóiparból kihozható teljesítménymaximum megmutatása, nyilván főként a gyorsaság terén. Ha az utcai autókat akarjuk fejleszteni, akkor az F1 jórészt tévút: nincs csomagtartó, beesik az eső és hasonlók. :) A Forma-1es autó semmire sem jó, csak száguldani és szórakoztatni. És ha már az egész autó ezt a célt szolgálja, akkor a motor se legyen már kivétel. A bolygó jövője NEM ezen a 20 autón múlik, vagy ha igen, akkor már rég rossz nekünk.
Szerintem mindketten hasonlóra gondolhatunk. A Forma-1 célja a szórakoztatás, és az autóiparból kihozható teljesítménymaximum megmutatása, nyilván főként a gyorsaság terén. Ha az utcai autókat akarjuk fejleszteni, akkor az F1 jórészt tévút: nincs csomagtartó, beesik az eső és hasonlók. :) A Forma-1es autó semmire sem jó, csak száguldani és szórakoztatni. És ha már az egész autó ezt a célt szolgálja, akkor a motor se legyen már kivétel. A bolygó jövője NEM ezen a 20 autón múlik, vagy ha igen, akkor már rég rossz nekünk.
Mulder2011-01-06 00:10:22 // 93585
De a BMW motor tudott vagy 1400 LE-et minimum.....időmérőn:)
zolee1452011-01-06 00:00:42 // 93584
Ja, és a mai napig sokan visszasírják azokat az időket. Mint ahogyan most visszasírjuk a 90-es éveket. Vagy ahogyan sokan sírnak a 2,4 v8 miatt. vagy ahogyan sírva nézzük majd a hangtalan villanymotorokkal száguldozó F1-et, és nosztálgiából sor4 turbó hangot hallgatunk majd a youtube-on.:)
Nem hasonlít ez a "mi volt az utolsó igazi Alfa?" kérdésre?:) Nem lehet, hogy az emberek egy jelentős százaléka nem ez vagy az ellen van, csak pusztán a változás ellen?:)
Nem hasonlít ez a "mi volt az utolsó igazi Alfa?" kérdésre?:) Nem lehet, hogy az emberek egy jelentős százaléka nem ez vagy az ellen van, csak pusztán a változás ellen?:)
Tommi2011-01-05 23:56:32 // 93583
Hmm... Azok 1,5 literes V6-os motorok voltak, nem soros 4-esek. Legalábbis én így emlékszem :)))
pb_2011-01-05 23:49:27 // 93582
És örültek, ha 1 motor Vgig bírt 1 futamot..
Buksi2011-01-05 20:18:51 // 93581
Jó volt újra megnézni! :-))
Selmak2011-01-05 18:35:56 // 93580
F1 turbókorszakában is voltak sor4 turbók a nagyobb LE készlettel és a jelenlegi V8nál alacsonyabb fogyasztással és azok már a mai utcai autókhoz képest is kőkorszaki technikának számítanak.
Satti2011-01-05 17:30:48 // 93579
Ez nagyon rendben van, bírom a kis japót! :-)
Tommi2011-01-05 17:25:17 // 93578
Tommi2011-01-05 17:06:48 // 93577
Andy2011-01-05 16:30:59 // 93576
Nem hülyéztelek le. Fuss neki újra.
Amúgy természetesen ma már nem a V8 a technika csúcsa, de nem is a sor 4 túró.
Röhej, hogy a költségcsökkentés jegyében, évente vadonatúj szabályoknak megfelelő autókat, motorokat kell csinálni. Ez szerintem az igazi pazarlás.
Szvsz ez az egész arra megy ki, hogy minél több gyártó (fosvágfen, kopel) és társaik is beszálljanak. Valamint azok a csapatok akik idáig körönként órákat kaptak sanszosak lehessenek.
Csak ez biztos F1 marad? Vagy esetleg felesleges az egész és csináljunk inkább go-kart versenyeket?
Nekem az F1 = nagy teljesítmény, innovatív konstrukció és nem agyonszabályozott egyre jobban tönkretett kőrözgetés.
A következő lépés az lesz, hogy mindenki használjon mondjuk 1 hengeres léghűtéses Romet motorokat...
Maximálisan egyet tudok érteni Montezuzmóval! :))
Amúgy természetesen ma már nem a V8 a technika csúcsa, de nem is a sor 4 túró.
Röhej, hogy a költségcsökkentés jegyében, évente vadonatúj szabályoknak megfelelő autókat, motorokat kell csinálni. Ez szerintem az igazi pazarlás.
Szvsz ez az egész arra megy ki, hogy minél több gyártó (fosvágfen, kopel) és társaik is beszálljanak. Valamint azok a csapatok akik idáig körönként órákat kaptak sanszosak lehessenek.
Csak ez biztos F1 marad? Vagy esetleg felesleges az egész és csináljunk inkább go-kart versenyeket?
Nekem az F1 = nagy teljesítmény, innovatív konstrukció és nem agyonszabályozott egyre jobban tönkretett kőrözgetés.
A következő lépés az lesz, hogy mindenki használjon mondjuk 1 hengeres léghűtéses Romet motorokat...
Maximálisan egyet tudok érteni Montezuzmóval! :))
Tommi2011-01-05 16:25:01 // 93575
Hol írtam én V12-t? :)
Szerintem nem ennyire drasztikusan és "gyorsan" kéne változtatni pl a motorokra (vagy akármire) vonatkozó előírásokat, hanem kisebb lépésekben. Ha úgy vesszük, 3 év rettentő sok idő technikai sportban, ennyi idő alatt óriásit tud fejlődni a technika, de megfordítva: nem túl sok idő a nulláról kezdve valami teljesen újat csinálni, ami frankó, megbízható és strapabíró. Nem vagyok mérnök, de ezt gondolom :)
Vagy ott a KERS. Egy halom pénzt, időt, energiát, szellemi munkát tettek bele. Egy évig használták, aztán nem, most meg jövőre megint. De nyilván a jövő évi előírások fényében teljesen mást kell tervezni, mint amit két éve használtak. Ez nem éppen költségcsökkentő tényező :)
Szerintem nem ennyire drasztikusan és "gyorsan" kéne változtatni pl a motorokra (vagy akármire) vonatkozó előírásokat, hanem kisebb lépésekben. Ha úgy vesszük, 3 év rettentő sok idő technikai sportban, ennyi idő alatt óriásit tud fejlődni a technika, de megfordítva: nem túl sok idő a nulláról kezdve valami teljesen újat csinálni, ami frankó, megbízható és strapabíró. Nem vagyok mérnök, de ezt gondolom :)
Vagy ott a KERS. Egy halom pénzt, időt, energiát, szellemi munkát tettek bele. Egy évig használták, aztán nem, most meg jövőre megint. De nyilván a jövő évi előírások fényében teljesen mást kell tervezni, mint amit két éve használtak. Ez nem éppen költségcsökkentő tényező :)
zolee1452011-01-05 16:18:12 // 93574
Akkor nem raktam elég szmájlit.:D
Nincs vízfelkapás, csak tényleg érdekel, hogy hogyan kéne.:)
Az emberek többsége csak akkor tudja mondani, hogy na ezt nem, ha már van valami. Viszont azt a valamit kiagyalni azért nem olyan egyszerű.
Persze az ember azt mondaná, hogy 3,2v6 turbó-kompresszor 2000LE. Még a hajtókar is karbon legyen, stb. Csak azt is látni kell, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni egy szabályalkotásnál. Tudjuk, hogy az FIA idióták gyülekezete, és sok baromságot csinálnak, amivel kinyírják az egyes szakágakat.
Ugyanakkor nem egyszerű dolog ez, hiszen ki kell(ene) szolgálni a szurkolót aki (mivel európában vagyunk) a technika csúcsát akarja. Ki kell szolgálnia a szabályoknak a gyártókat is, hiszen a verseny az csak Enzo Ferrarinak volt verseny, meg talán még Frank Williamsnek, a többinek üzlet, reklám.
Szóval a hirtelen felkiáltás után, hogymárpedig "v12-t az F1-nek" után esetleg egy kis gondolkodást, mérlegelést követően milyen autókat látnál szívesen az F1-ben?
(nem azért az idézőjel mert te írtad a v12-t)
Nincs vízfelkapás, csak tényleg érdekel, hogy hogyan kéne.:)
Az emberek többsége csak akkor tudja mondani, hogy na ezt nem, ha már van valami. Viszont azt a valamit kiagyalni azért nem olyan egyszerű.
Persze az ember azt mondaná, hogy 3,2v6 turbó-kompresszor 2000LE. Még a hajtókar is karbon legyen, stb. Csak azt is látni kell, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni egy szabályalkotásnál. Tudjuk, hogy az FIA idióták gyülekezete, és sok baromságot csinálnak, amivel kinyírják az egyes szakágakat.
Ugyanakkor nem egyszerű dolog ez, hiszen ki kell(ene) szolgálni a szurkolót aki (mivel európában vagyunk) a technika csúcsát akarja. Ki kell szolgálnia a szabályoknak a gyártókat is, hiszen a verseny az csak Enzo Ferrarinak volt verseny, meg talán még Frank Williamsnek, a többinek üzlet, reklám.
Szóval a hirtelen felkiáltás után, hogymárpedig "v12-t az F1-nek" után esetleg egy kis gondolkodást, mérlegelést követően milyen autókat látnál szívesen az F1-ben?
(nem azért az idézőjel mert te írtad a v12-t)
Tommi2011-01-05 16:11:34 // 93573
Ja, jut eszembe, szolgálati közlemény :)
Tegnap este feltettem az FTP-re az újabb szezonösszefoglaló adagot, a sorban következő 1997/98/99 évadokat. Szokásosan ezen a héten lesznek fent, hétvégén cserélek.
Tegnap este feltettem az FTP-re az újabb szezonösszefoglaló adagot, a sorban következő 1997/98/99 évadokat. Szokásosan ezen a héten lesznek fent, hétvégén cserélek.
pb_2011-01-05 16:10:31 // 93572
PRsze, hogy más. Pl nagyon nM lSZ mind1, hogy mondjuk 1 3barral +fújt motor meddig tart ki.
Tommi2011-01-05 16:10:30 // 93571
Egyetértek azzal, hogy a változás, fejlődés kell, hiszen ez élteti a motortsportot. De szerintem kicsit eszetlenül csinálják (persze lehet én látom rosszul). Költségcsökkentés jegyében teljesen új motorokat terveztetnek, egy évig ment a KERS, utána nem, jövőre megint - ez szintén nem csökkenti a költségeket, sőt, épphogy növelik.
Satti2011-01-05 16:05:59 // 93570
Nincsen vele sztem semmi baj, csak vannak, akiknek a V16 lenne az igazi, de a világ már más irányba tart. 40 éve még az F1-ben szinte mindegy volt, ki, mit használ, akkor ment a mezőnyben V8 és V12 is, manapság már egyre szigorúbb keretek közé szorítják a "cirkuszt", tetszik, nem tetszik, ez van.
Tommi2011-01-05 16:03:08 // 93569
Nana, azért nem kell ennyire felkapni a vizet :) Csak elmondtam, amit gondolok.
zolee1452011-01-05 16:01:22 // 93568
Te vagy a világ autósportjának, de mondjuk minimum az F1-nek a namajdénmegmondom-ja. Mindenkinél jegyzetfüzet, várják a döntésedet. Nemhogy leszavazni, megkérdőjelezni sincs joguk. Ez a kis képzeletbeli játékunk alaphelyzete.:)
Felállsz a kis székből, magad elé veszed a mikrofont, és elkezded ismertetni az elképzeléseidet a közeljövő F1-éről.
Tessék:
(nem poén, komolyan érdekel, hogy szerinted merre)
Felállsz a kis székből, magad elé veszed a mikrofont, és elkezded ismertetni az elképzeléseidet a közeljövő F1-éről.
Tessék:
(nem poén, komolyan érdekel, hogy szerinted merre)
zolee1452011-01-05 15:56:43 // 93567
Kösz, hogy lehülyéztél, de érdemes lenne egy icipicit gondolkodni és megpróbálni felfogni, hogy mit írtam. Azt írtam, hogy az autósport csúcsa nem lehet egyenlő a környezetszennyezéssel és a pazarlással. Egy 1,6-os turbóhoz képest a 2,4-es v8 szívó jelenleg pazarlás és környezetszennyezés.
Ha ugyanazt a teljesítmény ki tudják hozni kevesebb pénzből, kisebb fogyasztással (tehát kevesebb károsanyag kibocsájtással) akkor ezt meg kell lépni, mert az F1 elvileg az irányt mutatja. Már most is ott tartunk, hogy az F1 megy az utcai autók után...
Ha az Alfa ott tartana ahol nem tart akkor esetleg mehetne a WTCC-ben, ahol pont ugyanezt a motort használhatná, pár apró módosítással. Sőt, ha a GPunto S2000-ből csinálnának WRC-t (vagy csinálnak? nem tudom...) akkor ott is használhatnák ezt a motort. Ez a költségcsökkentés.
Hogy mi lenne az autósport csúcsa technikailag azt nem tudom, és nem is biztos, hogy meg lehet ezt határozni. Vélhetően a mostani szívó v8 a legjobb a szívó v8-ak közt, de abban is biztos vagyok, hogy a legjobb sor4 turbót fogják megcsinálni, ami ma elképzelhető, és amire a szabályok lehetőséget adnak.
Persze mindez mit sem ér, ha a pályán nem történik semmi...
De csak puszta kíváncsiság: egy 2,4-es szívó v8 miért a technika csúcsa, és egy sor4 turbó miért nem? Kevés a henger? vagy ciki a turbó? Vagy lealacsonyító egy F1-esnek 12K-t forogni? Szóval mi a baj vele?
Ha ugyanazt a teljesítmény ki tudják hozni kevesebb pénzből, kisebb fogyasztással (tehát kevesebb károsanyag kibocsájtással) akkor ezt meg kell lépni, mert az F1 elvileg az irányt mutatja. Már most is ott tartunk, hogy az F1 megy az utcai autók után...
Ha az Alfa ott tartana ahol nem tart akkor esetleg mehetne a WTCC-ben, ahol pont ugyanezt a motort használhatná, pár apró módosítással. Sőt, ha a GPunto S2000-ből csinálnának WRC-t (vagy csinálnak? nem tudom...) akkor ott is használhatnák ezt a motort. Ez a költségcsökkentés.
Hogy mi lenne az autósport csúcsa technikailag azt nem tudom, és nem is biztos, hogy meg lehet ezt határozni. Vélhetően a mostani szívó v8 a legjobb a szívó v8-ak közt, de abban is biztos vagyok, hogy a legjobb sor4 turbót fogják megcsinálni, ami ma elképzelhető, és amire a szabályok lehetőséget adnak.
Persze mindez mit sem ér, ha a pályán nem történik semmi...
De csak puszta kíváncsiság: egy 2,4-es szívó v8 miért a technika csúcsa, és egy sor4 turbó miért nem? Kevés a henger? vagy ciki a turbó? Vagy lealacsonyító egy F1-esnek 12K-t forogni? Szóval mi a baj vele?
Tommi2011-01-05 14:52:57 // 93566
Részben igazad van abból a szempontból, hogy a Forma-1-nek irányt kell mutatnia az utcai autók fejlesztése terén is, de könyörgöm: ha így haladunk, lassan lábbal hajtós autók lesznek, mert azok nem környezetszennyezőek :) Értem én, hogy mi az elgondolás emögött, de biztosan ez a legjobb út?
Andy2011-01-05 14:44:50 // 93565
Igazad van. a négyhengeres túrós az a csúcsa az autósportnak... Nem érzed, hogy ez mekkora hülyeség?
Xixo2011-01-05 14:41:59 // 93564
Miért nem lehet egyenlő?
zolee1452011-01-05 14:22:08 // 93563
Nem az a lényeg, hogy a 22 autó mennyivel eszik majd kevesebbet, és ez a környezetszennyezés szempontjából mit jelent, hanem az, hogy az a 22 autó mit jelképez. A motosportok csúcsa (technikailag) nem lehet egyenlő a pazarlással, környezetszennyezéssel, stb. Nem véletlenül hangsúlyozzák a fogyasztáscsökkentést, nem véletlenül jön vissza a KERS. Lesz majd elektromos F1-is, ha eljön az ideje.:)
Atesz19872011-01-05 13:58:59 // 93561
Én meg úgy értettem, hogy a Forma 1-es csapatok szállítása, utaztatása, stb stb sokkal többet árt a környezetnek, mint amit az autók okoznak...
Xixo2011-01-05 13:53:48 // 93560
Akkor biztos egy T-Jet motort fognak belevágni majd a Ferkába is, abba elég a szelénia is, azt meg elég évente cserélni. :)
Tommi2011-01-05 13:39:39 // 93559
Logisztika? Pálya? Mi van? :)
Úgy értettem, hogy a Forma-1 versenyautók környezetszennyezése szerintem kb bármi mellett eltörpül.
Úgy értettem, hogy a Forma-1 versenyautók környezetszennyezése szerintem kb bármi mellett eltörpül.
Kazes☻2011-01-05 12:57:48 // 93558
És természetesen azt a "rengeteg" jachtot se felejtsük el! :)))
Atesz19872011-01-05 12:54:58 // 93557
Meg amennyivel több üzemanyagot fogyasztanak azok a TV nézők, akik sietnek haza, hogy lássák a rajtot. :) Sok bekapcsolt TV-ről nem is beszélve...
Kazes☻2011-01-05 12:44:40 // 93556
+ a regiment néző, büfés és a többi. :)
Online tag
0
Vendég0
542
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Adok-veszek
- Giulia
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth