Fórum >> Egyebek >> Forma-1

GT Ɨ|ѯ2021-11-25 17:49:16 // 111909
ha az nem lenne már F2-ben tolnák....
Kazes☻2021-11-25 17:23:06 // 111908
Minden pénz is kell is! :D
Tommi2021-11-25 16:39:06 // 111907
Lefordítva: kell az Orlen pénze (is) :)))
Kazes☻2021-11-25 09:41:19 // 111906
Méginkább az Alfához! 😜😄
Zsolt1552021-11-24 21:26:20 // 111905
Átjöhetnének a Ferrarihoz, hogy ott is találjanak már egy kis pluszt. :-)))
Kazes☻2021-11-24 17:00:43 // 111904
Kazes☻2021-11-23 20:41:17 // 111903
Úgy van... egyetértünk... milliónyian! :)
GT Ɨ|ѯ2021-11-23 19:58:54 // 111902
visszakaphatná az érzést 2008-ért...
Kazes☻2021-11-23 19:33:06 // 111901
Pont ráfér, hogy elfogyjon! :)
GT Ɨ|ѯ2021-11-23 18:05:14 // 111900
nem lesz akkora szerencséje, el kell fogynia végre...
Kazes☻2021-11-23 09:38:12 // 111899
Pedig már mióta nem is érkezett fejlesztés... : /
Giuntini2021-11-23 09:14:21 // 111898
Sajnos megnyeretik a tuskóval a VB-t! Egyszerűen Wolf és bandája nem tud veszíteni. Honnan jött ez a motorerő.
Tommi2021-11-22 16:33:43 // 111897
Nem valószínű, hogy ez meg fog történni...

A Sauber (hiába egy középszerű csapat régóta) elég komoly technikai háttérrel bír, amit kvázi nem kellett megvennie-kiépítenie az Alfának, hanem "az ölükbe hullott" - nyilván nem ingyen, de még mindig aprópénzért ahhoz képest, amennyibe egy saját csapat felállítása kerülne a nulláról, vagy tokkal-vonóval megvenni egy már működő, kész csapatot.

Az Alfa jelenleg a túlélésért küzd a piacon, ebbe nemhogy egy "100% saját olasz csapat" nem fér bele, de jelenleg a modellpaletta bővítése is finoman szólva döcögős. A Volvo pl 10x annyi autót ad el évente, mint mi (valami 80 ezer kontra 800 ezer körüli a nagyságrend), mert amióta a kínaiak megvették, beleöntötték a világ összes pénzét, csináltak egy "naprakész", eladható palettát (igen, szinte csak SUV és igen, többségében hibrid/elektromos modellekkel, de egyszerűen a piacon most ez fogy) és belefulladnak a profitba. Amíg az Alfa nem éri el ennek legalább a felét-negyedét és nem produkál pár éven keresztül stabilan öt számjegyű eladást, addig nemhogy saját F1-es csapatról, hanem kupéról, kabrióról és egyéb huncutságokról sincs értelme beszélni. Az Alfa rajongók (világ viszonylatban) maroknyi csapatának többsége pedig egyszerűen nem képes eltartani a márkát, kizárólag új vevőkkel (sok új vevővel) van esély életben maradni. A kínaiak pár éve az Alfát is megkörnyékezték, én speciel örültem volna neki, mert már nagyon nem itt tartanánk. A Volvonak is meghagyták a szabadságát, az európai gyárakat, tervezést, stb... a kínai gyáruk pedig főleg belpiacra és Ázsiába gyárt, nem Európa az elsődleges célpont az ott készülő autóknak. A Lambo ugyanígy volt az Audival (VW csoporttal), jártam kint a gyárban jóval a tulajdonosváltás után és a helyi olasz dolgozók tök lelkesek voltak, hogy van pénz, paripa, fegyver, jó dolog ez - nézzük meg hol tart most a Lambo, nyilván a saját kategóriájában és mércéjével, de évről-évre eladási rekordokat döntenek és hozzájuk is ömlik a profit, köszönik baromi jól vannak.

A Stellantis nem fog most euromilliókat locsolni egy saját F1-es projektre csak azért, hogy a világon néhány ilyen ábrándos lélek, mint mi, nyugodtan aludjon azzal a tudattal, hogy saját, teljesen olasz csapatunk van. Az Alfának pontosan az volt a baja többször is a múltban, hogy nemzeti büszkeséget csinált a márkából és nem adta el senkinek, mondván majd mi jobban tudjuk... Ezzel a mentalitással ide jutottunk... :)

Örülök a kínai kisgyereknek, mert hátha egy jó marketinggel meg lehetne dobni az eladásokat KÍnában, ami ma a világ elsőszámú piaca és a középosztályból egyre többen engedhetnek meg maguknak új autót, az európai márkák pedig (ahogy az USA-ban is) különleges vonzerővel és presztízzsel bírnak, sokkal komolyabb státuszszimbólum,, mint egy kínai vagy ázsiai márka modellje.

Lehet sírni, hogy az Alfa már nem az, ami volt (részben igaz), de változik a világ és ha százból van 5 ilyen hülye, mint mi, viszont 95 ember mást akar, nem kérdés, hogy kinek a piaci igényeit fogják figyelni...
Zsolt1552021-11-22 08:06:16 // 111896
Most tényleg 110%-os volt. Gratula neki. :-)))
Kazes☻2021-11-21 18:32:05 // 111895
Szépet ment, Kimi meg jót csatázott! :)
GT Ɨ|ѯ2021-11-21 16:31:01 // 111894
Gratu Alo:-)
GT Ɨ|ѯ2021-11-21 10:41:04 // 111893
reméljük...:-)
Giuntini2021-11-21 08:25:41 // 111892
Lesz ebből jövőre 16, 17...
GT Ɨ|ѯ2021-11-20 15:20:45 // 111891
P16, 18...........
GT Ɨ|ѯ2021-11-20 12:46:56 // 111890
Nem a legnépszerűbb gyerek most a kínai...:-(
Giuntini2021-11-20 10:11:46 // 111889
Amikor majd olasz színekben versenyez a csapat, majd akkor lehet szurkolni igazán! Ha az Alfa kivásárolná a tehénpásztor svájciakat..
A Ferrarinál ha nem is olaszok a pilóták, de egész Olaszország mögöttük áll! Az Alfa Romeóval is ez lenne, ha nem idegen színekben versenyeznének, és nem az utolsók között vívnának!
A Stellantisnak ebbe pénzt kellene fektetnie, fel kéne támaaztania az Autodeltát
Kazes☻2021-11-19 19:11:37 // 111888
Kazes☻2021-11-18 20:54:23 // 111887
Mocsokok...
GT Ɨ|ѯ2021-11-18 18:47:36 // 111886
mik vannak, érdekes....
Kazes☻2021-11-18 18:41:25 // 111885
Aki kici... ;)
GT Ɨ|ѯ2021-11-18 18:10:55 // 111884
dehogynem:-)

a kínai
Kazes☻2021-11-18 13:58:01 // 111883
És tényleg... nem is szoktam nézni a kezdőoldalt és most... haha... egyetértek! :)
Jimmi T.2021-11-18 13:56:56 // 111882
F.szom . Bejön az amore kezdőlap ezzel a fejjel , akinek még a nevét sem fogom megtanulni , nem hogy szurkolni neki . Hol vannak ezek Kimihez ?
Kazes☻2021-11-17 17:06:22 // 111881
Ja és az aránylag jól muzsikáló hátsószárnyunkat is le kellett cserélni a Merci nyavalygása miatt... pff... : /
Kazes☻2021-11-17 17:05:17 // 111880
Persze, hogy szenvedős volt... mert a tavalyi autóval mentek, leszámítva az orrkúpot, arra ment az a pár zseton... és fejlesztés zéró, max. amit a Ferrari motorokkal kaptak, de az is majdhogynem egyenlő a nullával... innen nézve szép az a pár pontocska is. :)
EGyre kíváncsibb vagyok milyen lesz jövőre az új autókkal, új versenyzőinkkel... bár Kimi biztos nagyon hiányozni fog, nekem legalábbis. :D
Giuntini2021-11-17 13:04:15 // 111879
Az egész ev egy szenvedés volt! Az összes futamon kb az Alfa ment a legkisebb leszorító erővel, hogy legyen sebességük. Természetesen minden gajra megy a futam végére, gumik, fékek, futómű..
Kimi óriasi tapasztalata valamelyest segített ezen, de ha jövőre is ilyen sasszét építenek, akkor eláshatják magukat!
Ezért volt jó egy körre Giovinazzi, kb mindent kihozott az autóból amit tudott, de ha valaki mindenaron próbálja tartani a pozícióját, a futam végére elfárad a technika. Kimi inkább a futam első harmadában várt, takarékoskodott az autóval. Giovinazzi viszont hanyszor harcolt a futam első köreiben az Astonokkal vagy az Alpine-okkal. Nem lehetett ezekkel az autókkal gyors hosszú távokat menni. Kimi viszont mérlegelt, es ezért gyűjtött több pontot.
_Ata_2021-11-17 11:55:19 // 111878
:DD
tirex2021-11-17 11:42:36 // 111877
Tényleg a pénz mozgatja a szálakat a forma-1-ben? Micsoda meglepi! Szerencsére B.Zsoltit a tehetsége juttatta be és juttatta 1 világbajnoki ponthoz! :)
GT Ɨ|ѯ2021-11-17 08:52:36 // 111876
kb ja....döbbenetes
Zsolt1552021-11-17 06:41:29 // 111875
Csak nehogy a végén olyan szép(?) hűtőrácsot kérjenek rá vagy a maguk "izlésére" formálják az autót a kínaiak, mint amilyet a BMW lett.

:-((
Gabesz012021-11-17 06:07:56 // 111874
Ha Kínában reklámozni fogják, már pedig miért ne tennék csemetéjük F1-es szereplését, mellette az Alfa Romeo-t, talán beindul az érdeklődés.. Maserati van pár kint igen.
Kazes☻2021-11-16 21:32:05 // 111872
Vagy marad a nélüli versenyző... a píííz elég hátszelet ad neki! :D
Kazes☻2021-11-16 21:31:18 // 111871
Értem... de lehet, hogy az is csak spekuláció... és még az is lehet, hogy a kis srác kilép arról az akadémiáról és belép egy másikba, hogy jó legyen! :)
Giuntini2021-11-16 21:06:57 // 111870
Igen, mert mindenképpen a motort hibáztatták. De hogy ez a Zhou bekerült a képbe, a Renault akadémiához tartózván, nagyon elképzelhető...
Miután ezt leírtam, elolvastam a Club Alfa oldalon a cikket, és szó szerint ezt írták. Jövőre a Saubert köti a szerződés, de két év múlva eltűnik az Alfa és a Ferrari a svájciaktól. Ezt nem én mondtam, ők írták....
Kazes☻2021-11-16 20:21:10 // 111869
Eddig Merci motort „mondtál” Bottas miatt, most meg már a Rönyó... hát miiiii...?! :P
:D
Maradjon csak Ferrari erőforrás, a jó féléből és ezek ketten meg húzzanak bele, ha már így esett! :)
Giuntini2021-11-16 20:00:53 // 111868
Egyébként Marchione terve ez volt!
Giuntini2021-11-16 19:49:52 // 111867
Úgyis az lesz! Egyértelmű hogy mi a terv! A kínai az Alpine utánpótlás versenyzője. Jelenleg nincs az Alpine-on kívül Renault motoros csapat. Szerintem hamar kikerül a Ferrari motor, es akkor megszünik az Alfa Romeo szponzorálás.
Ezt a Saubert úgy kellett volna csinálni, mint annak idején a BMW! Meg kellett volna vásárolni, saját embereket beültetni, áthozni agyakat a Ferraritól, mert így nem más, mint az Alfa Romeo név égetése.
Jövőre lesz egy jó kis sereghajtó harmas: a két Haas és a kínai...
Kazes☻2021-11-16 19:31:36 // 111866
Na, az aztán szép lenne... ja, nem! :D
Zsolt1552021-11-16 19:23:50 // 111865
Lassan be lehet zárni a tehetségkutatókat, utánpótlásnevelőket. Akinek van pénze az bejut.

Tegyenek bele "kinglong" motort, aztán kereszteljék vissza a csapatot Sauberre.
Kazes☻2021-11-16 19:11:02 // 111864
Jövőre sajnos már más lesz a verda... tehát már nem ugyanezekkel a feltételekkel mennek csatába az új arcok... de majd úgyis meglátjuk mi lesz.
Hajrá Alfa Romeo! :)
Giuntini2021-11-16 18:54:39 // 111863
Nagyon szomorú vagyok! Bottas semmit sem fog alkotni, ez a kínai, meg nagyobb blama lesz mint Tsunoda, vagy bármelyik japó!
Én a Ferrariban, és Leclerc-ben reménykedem jövőre, az arctalan Bottasmak es a kínainak nem tudok szurkolni! És azért tudnunk kell, ez mégiscsak Sauber! Jövőre kiderül, hogy nem a pilótákkal volt baj....
Kazes☻2021-11-16 18:46:11 // 111862
Csak hát azért mégiscsak ide tartozik, így a kis srácnak bizonyítania is kell... nekünk! :D
Kazes☻2021-11-16 18:44:24 // 111861
Egyel lejjebb ott az F1 cikk is... még jó, hogy (elsősorban) a pénz... : /
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-16 18:28:20 // 111860
Jaja, ez a lényeg, Kínában is eladások kellenek. Legutóbb amikor voltam kint (mert még normálisan lehetett menni) a reptereken Maserati reklámok voltak, és Shanghaiban volt is jópár Maser. Alfa az lényegében láthatatlan darabszámban létezik. Ideje ezen fordítani, és így van is esély rá. Az első kínai F1 pilóta az Alfánál? Szerintem nagyon ügyes húzás, bár értem hogy van akinek ez fáj. Egy nem kicsi és igencsak fizetőképes piacon ismertetik meg így a márkát. Azért az, hogy az Alfa Romeo pilótáért izgul fél Kína, kicsit másképp mozgatja meg az embereket mint két tévéreklám és öt plakát :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak