joe752005-07-12 12:58:21 // 2479
Nem is értem hogy egy igazi alfás hogy szurkolhat másnak mint a Scuderia? Még ha esetleg a Minardinak...bár azért ahhoz kéne valami erős érdek. :)
De mindenki más ellenség!!!! :)) Főleg a buzi mekláren.:)
"ugye csak félre értem"
Stimmel. :))))) Félreértésből jó vagy, takarításból nem biztos.
zolee1452005-07-12 12:55:54 // 2477
már van egy takarító??? ugye csak félre értem, hogy az asszonnyal poénkodsz? ;)
Fénykép nem feltétlenül szükséges de kétségtelenül előnyt jelent a vörös beállítottság. Ha ez nincs akkor kompenzálható a tárcában fellelhető összeggel. :)
zolee1452005-07-12 12:54:42 // 2475
köd az nincs:)
mint márka szeretem a Ferrarit, mint F1 csapat nem igazán szimpatikus. Az eredményesség egy másik kérdés, az nem képezheti vita tárgyát...
Már van egy takarító, ha tőle jobb vagy és olcsóbb akkor jöhetsz. :)
joe752005-07-12 12:49:08 // 2473
A vörös köd mindenképp szükségeltetik. :)) Akik a csillagra esküdnek azok minden körülmények között ős ellenségnek tekinthetők! :)
zolee1452005-07-12 12:45:55 // 2472
gondolom csak olyanok jöhetnének számításba akik az irattárcájukban Schumák fényképét hordják...:DDD
zolee1452005-07-12 12:44:46 // 2471
na szép! még nincs is csapatod, de már kizársz belőle!
Attól tartok nem férnél be a csapatba. :( Sajnálom.
zolee1452005-07-12 12:33:02 // 2469
ha csinálsz egy F1-es csapatot akkor igen!:)
Még a végén könyörögni fogsz, hogy takaríthass .... :)
zolee1452005-07-12 12:09:45 // 2467
"A váltóm már megvan hozzá"
Hűű, itt nagyobb a baj mint gondoltam! Úgy látom saját F1-es csapatnál akarsz vezetni! :)
Küzdök !!!! A váltóm már megvan hozzá .... jöhet a szagember is. !:)
zolee1452005-07-12 11:59:13 // 2465
a hitből ki tudlak ábrándítani, ha viszont kűzdessz is érte akkor ide már "szakember" kell! :DDD
Az ellen drukkerek meg délibátot ....
Ne ábrándíts ki ebből a hitemből mert akkor miért küzdök nap mint nap .... ?
zolee1452005-07-12 11:28:43 // 2462
kicsit félve, de magamra vállalom a felelősséget. Gondolom eddig sok barátod, és rokonod csak halogatta a válaszadást, úgyhogy én most magamra vállalom ezt a terhet. Szóval eljött az idő, hogy kimondjuk: Sele, Te már nem lehetsz F1 világbajnok! :)))
Ezek szerint belőlem szerinted már nem lehet autóversenyző? Le kéne adnom pár kilót? ;-)
"nehezen hihető, hiszen a fene tudja hány versenyt nyertek meg pont a taktikával... "
A megnyert VB-k száma egyéni és csapat is mind-mind az általd említett "pont taktikával" sikerült. Nekem pedig meg kéne keresnem a gyógyszerem vagy a piros kapszulát.
joe752005-07-12 10:43:21 // 2459
az érem két oldala. :)
zolee1452005-07-12 10:41:56 // 2458
az elvakult drukkerek meg nem látják a fától az erdőt:)
zolee1452005-07-12 10:39:09 // 2457
Te nem, és én sem, sőt, ha a 9 éves Julikát elrángatjuk a Barbie baba mellől ő sem. A "szinte bárki" alatt azt értem, hogy bárki akinek ez a szakmája, vagyis autóversenyző!:) A szinte pedig azért van ott, mert léteznek Alex Yoong-ok is!:)))
joe752005-07-12 10:37:10 // 2456
Az ellenszurkolók mindig összeesküvés elméletet gyártanak. Ezt biztos Ron Dennistől tanulták! :))
zolee1452005-07-12 10:36:43 // 2455
nehezen hihető, hiszen a fene tudja hány versenyt nyertek meg pont a taktikával...
"ez nem egészen van így: Frank Williams szerint a legjobb autóval szinte bárki tud vb-t nyerni, "
Akár én is? Kötve hiszem.
De akár az is lehet, hogy próbálkoztak valami újat kitalálni ami nem jött össze. Akár ez is megfordulhatna a fejedben. :(
zolee1452005-07-12 09:23:45 // 2452
nem foglaltam állást egyik módszer mellett sem, és nem is hiszem hogy valamelyik csapatvezető pont az én tanácsaimra várna, csak azt akartam mondani, hogy a Ferraritól nem idegen, hogy RB-t bármilyen pozícióban feláldozzák, ha ezzel akár 1 ponttal többet szerez MS.
ÉN szívesen lennék a Ferrarinál 2. számú pilóta, sőt takarító is, de egy IGAZI versenyző nem hinném, hogy ezt szívesen vállalná fel. Ezért nem nézem sokba RB-t.
Tom122005-07-12 09:09:49 // 2451
Frank Williams-nél meg az összeférhetetlen Patrick Head, aki senkivel sem tud kijönni hosszabb ideig... Meg is van az eredménye./BMW-out/
Ezt már Prost is mondta, hogy egy idomított majom is tudna VB-t nyerni "olyan" autóval, de ezt azért kipróbálnám, meg azt is, amit joe_156 már lejjebb említett, hogy milyen köröket menne a ferrari Michelineken. ...csak a "hecc" kedvéért...:)
joe752005-07-12 09:06:53 // 2450
Meg is nézheted hogy amióta nem hajlandó Williams sokat fizetni egy pilótáért hény VB címet szerzett? Mert a Prost, Mansell érában jól ment, gondolom Senna-ért sem keveset szurkolt le, Hill volt az aki relatíve olcsón lett VB, Villeneuve sem az az olcsó pilóta. És 97 óta szia is van a VB címnek.
Ha neked lenne csapatod, Te mit tennél hogy sikeres legyél? Mert egy dolog nem vonható kétségbe. Az elmúlt 10 évben a Ferrari volt a legsikeresebb csapat, győzelmek számát, pole poziciót, VB címet vagy bármit figyelembe véve. És igen RB valóban beáldozta magát a 2. helyért. De vajon a Farrari nélkül győzhetett volna annyiszor? lehetett volna VB 2.? Mert azt gondolom hogy sem a Jorban-ban, Sem a Stewart Ford, vagy Jaguár, vagy Red Bull racing, csapatnál nem hiszem. Sőt látván az elmúlt 5 évet sehol sem rughatott volna labdába. Csak a Ferrarinál! Ennek inkább örülnie kéne.
zolee1452005-07-12 08:54:52 // 2449
ez nem egészen van így: Frank Williams szerint a legjobb autóval szinte bárki tud vb-t nyerni, ezért nem hajlandó 100milliókat fizetni senkinek, ezért (is) volt az a néhány 0-ás rajtszámú Williams.
A Ferrarinál viszont van a csapat, és azon belül a csapat nélkülözhetetlen részei (MS, JT, RossB, RoryB)
a többiek nem számítanak
joe752005-07-12 08:41:42 // 2448
Ha Ferrari 1-2 lett volna az állás úgy hogy RB vezet és MS a második, és a boxok alkalmával helyet cserélnek akkor azt mondanám én is hogy szándékos volt. De nem hiszem hogy a csapat csak úgy eldob magától 5 pontot hogy MS egyet nyerjen. Egyszerűen nem érdekükugyanis az egyéni VB már úgy is elúszott a csapat VB-n viszont még lehetne mutatni valamit.
zolee1452005-07-12 08:33:21 // 2447
ha pénteken születtem volna, és nem látom az elmúlt néhány évet én sem gyanakodnék...:)))
joe752005-07-12 08:22:15 // 2446
Én nem hiszem hogy RB-t beáldozták, bár kétségkívül úgy fest mintha ez történt volna. Ugyanakkor sokkal többet tudott volna profitálni a csapat ha RB jobb helyen végez mint így. Azért RB sokkal elöbb kij9ött az első kiállásra mint MS. Pontosan nem emléxem, de úgy kb 8-10 körrel elöbb. Így valószínűsíthető hogy alapból 3 kiállásos taktikán volt ami nem jött be.
zolee1452005-07-12 08:12:24 // 2445
próbálok értelmet keresni a dolognak, de eddig még nem sikerült!
szóval: a mezőny elrajtol, néhány pilótától eltekintve az átlag 2 tankolást tervez, ami kb 20 körönként esedékes. RB is lefutja a maga első 20 körét, és egész jó helyen van. Aztán csere, mindenki kap még 20 körre való benzint, de RB csak 10-re. Ha a hátralévő távot akarták könnyebb autóval teljesíteni akkor a maradék kb 40 kört kellett volna elosztani 3 részre ami kb 13-14 kör tankolásonként. A Ferrari nem ezt tette, hanem 10 kör múlva megint jött RB, szintén 10 körre való üzemanyaggal. A többiek is akkor jöttek ki, amikor RB a 3. tankolásra, és a végére megint azonos üzemanyag mennyiségük volt. Ezért a 30. kör környékén a többieknek is 10 körre való benzinük volt, és RB-nak is, csak ő azt éppen akkor kapta...
Ezek alapján RB 10 kört tudott megtenni könnyebb autóval, a futam többi részében a többiekkel azonos mennyiség volt a tankjában.
Egy kiállás kb 20-25 mp, vagyis ha RB körönként a "nagy taktikai húzással" nyer 2-2,5 mp-et akkor van ott, ahonnan elindult. Szerinted ezt a Ferrari nem tudta kiszámolni??? Mint láttuk RB nem volt gyorsabb sőt, valami érdekes csoda folytán pont MS mögé került, és bár szorosan rajta volt, de ott is maradt.
Nem hiszem hogy az Atomfizikus úr elfelejtett volna számolni, sőt, még mindig nagyon jól megy neki a fejszámolás. :)
joe752005-07-12 08:09:43 // 2444
IC.
Én is ismerlek, de egyre kevésbé hiszem el hogy felnőtt vagy. Inkább egy nagy gyerek aki azt hiszi ha poénkodik akkor igaza van. :P
Tudod mi volt a Ferrari sikerének a titka? Az állandóság, és egy olyan kemény kezű csapatvezető mint Todt. A Ferrari jelen felállásban nyomja 96 óta. Azóta egy pilóta csere történt a 2. számú poszton. De a csapat végig következetesen dolgozott. A kezdeti kudarcok után sem rugták ki a csapat felét, vártak mert tudták a siker nek jönni kell. Ha szarul ment nem keresték másokban a hibát. Számtalan szabálymódosításhoz tudtak a legjobban alkalmazkodni, egészen az idei évig. És nagy ívben leszarták Ron Dennis vádaskodásait, nem foglalkoztak azzal hogy mindenki támadta őket a csapaton belüli sorrend miatt. Ezért is tudtak egymást követő 6 évben VB-k lenni. Ez eddig még senkinek soha nem sikerült.
Az hogy Haug miként töpreng az erős motor építésén tök mindegy mivel neki a motorhoz semmi köze. Ill. annyi hogy számonkérheti az Ilmor cég fejlesztőin hogy miért olyan a motor amilyen.
Amúgy érdekelne hogyan lehet beálldozni a versenytempót?? Mit kell változtatni az autón hogy beáldozhassák a versenytempót? Segítek ! Jó? Semmit! Az edzéseken azért nagyobb a tempó mert arra az egy körre a boxból engedélyeznek kissé nagyobb teljesítményt ami az edzésen jól jön de a 300 km-tert a motor így már nem bírná ki. Mert az edzés után ugye nem nyúlhatnak az autókhoz. Az pedig hogy a Ferrari megbízható technika az nem kompromisszum, hanem profizmus. Tavaly nem is estek ki műszaki hiba miatt MS biztosan nem, és úgy nyertek meg 15 futamot a 17 ból. Abba mi volt a kompromisszum?
Viktor852005-07-11 17:30:08 // 2443
Ferrari vehehehe. Meginnt nincsenek sehol:D A Schumitól ne is beszéljünk:DDD
Inner Circle2005-07-11 16:18:20 // 2442
Szóval a Ferrari elképesztő megbízhatósága éppen annak a jele, hogy ők a komrpomisszum mesterei.
Inner Circle2005-07-11 16:17:14 // 2441
Áh, ez most hero worship :D
"a ferrari nem az a cég ahol kompromisszumot kötnek vagy bármit beáldoznak" - ez teraLOL vazze, ha nem ismernélek, nem hinném el hogy felnőtt ember vagy :DDD Persze, van a Ferrari ami nem köt kompromisszumot és ezért mindig VB, meg a többi tehetségtelen csapat, akik még nem jöttek rá hogy mindössze annyi a siker titka, hogy nem szabad kompromisszumot kötni. Képzelem, hogy Norbert Haug azon töpreng: "Hogy a fenébe lehetne erős és tartós motort csinálni? Hiszen muszáj kompromisszumot kötni!" Közben Rory Byrne mosolyog a bajsza alatt, hogy "Ej, te sosem fogsz rájönni, hogy egyáltalán nem muszáj!" :DDD
Szóval mondjak egy példát hogy mit áldoztak be? Már mondtam: a versenytempót. Épp te mondtad hogy év elején tudtak leggyorsabb kört futni, most meg csak a 40-ikre futja. Persze más gumikeveréket is használnak. De a gumikeverék az autó egész beállítását befolyásolja. Tetszik vagy sem, a Bridgestone a Ferrari része, ugyanúgy mint ahogy a tavalyi vicces, kétkörös Michelin a többi autó része volt. Azt hiszem az ellen nem volt kifogásod, hogy a Michelin tavaly kb. két körig bírta az időmérő tempóját, aztán a Bridge otthagyta a sárban :D
Akkor szembesültem ezzel a tényel mikor láttam az itten cartársakat gokartozni a hungaroring-en a Ferrari futam után. :((((((((((((((((((
vivalfa2005-07-11 15:15:01 // 2438
Sziasztok!
A téma kicsit OFF, de tudta vki, hogy most péntektől vasárnapig Ferrari Challenge és olasz GT bajnokság futama volt a Hungaroringen?
Elszomorító, hogy semmi reklámja nem volt ennek, hisz mint autósportot szerető átlagemberhez -mint én is- nem jutott el a rendezvény híre.
Belegondolva, hogy lehetett volna egy mini-talit tartani....: egy helyen ~100 Alfa, Ferrari, Maserati, stb.
HOVÁ TŰNT PALIK LÁSZLÓ AKINEK EZZEL KÉNE FOGLALKOZNI!
bocs az OFF-olásért
hali
Ja: http://totalcar.hu/magazin/sport/fchallenge05/
Ez a különbség a jók és a jobbak között. :)
Mondj inkább Te, amit írsz az megint csak a képzelet szüleménye. :)
zolee1452005-07-11 14:42:43 // 2435
azért létezik olyan beállítás ami jó egy gyors körre, de aztán "megeszi" a gumit, még akkor is, ha az jó gumi. Mégegyszer mondom, szerintem is szar a Bridgestone, de tavaly sem volt jó, csak az autóból nem kellett a maximumot kiautózni, mert a többiek sehol nem voltak.
joe752005-07-11 14:38:31 // 2434
Mi a túrót áldoztak be ember? Mondj egy példát mi a túrót lehet beáldozni??? A gumi az egyetlen magyarázat, hogy képtelen olyan keveréket találni a bridgeston ami hamar bemelegszik és a tapadása a verseny további részében is megmarad. Most eljutottak arra a szintre hogy kezdetben jobb a tapadás, viszont a versenyben nem tudnak semmit. Ilyen formán visszalépés a gumik miatt az egész csapatot súlytja. Nincs itt szó semmilyen áldozatvállalásról a ferrari nem az a cég ahol kompromisszumot kötnek vagy bármit beáldoznak.
zolee1452005-07-11 14:30:05 // 2433
mondj 1 elfogadható indokot RB taktikaváltoztatására! (az hogy MS mögé kerüljön nem ér, azt már én mondtam!)
:)
Inner Circle2005-07-11 14:26:59 // 2432
Hogy Rubens egy fax, az sajnos nem nagy újdonság. Pedig mekkora ígéret volt, és miket ment a Jordannel meg a Stewarttal... :-(
Inner Circle2005-07-11 14:26:15 // 2431
"Ha olyan szar lenne az idei autó mivel magyarázzátok, hogy az idény első felében rendre a Ferrarik futották a leggyorsabb köröket, jobb időket mint a pole időt megszerző McLarenek vagy Renault-ok. Hiszen semmi más nem változott a futam alatt csak a gumik állapota."
Eltekintve attól hogy nem futottak rendre leggyorsabb köröket: pontosan. A válasz egészen egyszerű: a Ferrari az évad elején nem tudott rendesen kvalifikálni, viszont a versenyen jó volt. Ebből annyira elegük lett, hogy bizonyos mértékben beáldozták a versenytempót a kvali miatt (ld. még Toyota). Nem találnak olyan beállítást, ami mindkét esetben gyors lenne. És Silverstone-ban MS a jó kvali után talán a 40. leggyorsabb kört futotta, mert sehol sem volt a race-pace.
Rubens meg egy fax ha ezt hagyja. Pedig biztos tud róla ha ez számodra ilyen nyílvánvaló. ;)