A 8C Competizione először a 60. Frankurti Autószalonon mutatkozott be prototípusként, kifejlesztése teljes mértékben az Alfa Romeo Centro Stile műhelynek köszönhető.
Mint az összes Alfában, ebben is fellelhető a tradíció. A névben szereplő "8C" a 30-as, 40-es évek sikeres modelljeinek kezdőjele. Jelentése: otto cilindri, azaz a motortérben egy 8 hengeres V motor dolgozik. A "Competizione" elnevezés a háború után kifejlesztett 6C 2500 versenyváltozatára utal, mellyel a Mille Miglia országúti versenyen értek el kiváló eredményeket.
Ha design szempontból nézzük az autót, szintén a régi idők sikermodelljei elevenednek meg szemünk előtt. A hátsó tetőoszlopra hajló ablak, a lámpák elrendezése a 33 Stradale modellt juttatják eszünkbe.
Hogy a technikáról is szó essen: a motor egy 4.7 literes 8 hengeres V motor, melyet a Maserati számára a Ferrari fejlesztett ki. Több, mint 400 lóerőt teljesít, mellyel az autót 300 km/h feletti sebességhez segíti, gyorsulása pedig 4.5 másodperc.
Az autó szériaváltozatát a 2006-os Párizsi Autókiállításon mutatják be. A 8C nyitott tetős változata, a Spider 2005 nyarán, a kaliforniai Pebble Beachen tartott Concorzo d'Eleganza Villa d'Este kiállításán látott napvilágot és természetesen óriási sikert aratott. Ennek üzenete is van Amerika felé, hiszen közeleg a márka visszatérésének időpontja.
A kasztni szinte megegyezik a normál 8C-ével: a Centro Stile Alfa Romeo készítette üvegszálas anyagból készült. A 30-as évek verseny Alfái ihlették a szigorúan kétüléses kabriót, melyre új, 20 collos alufelniket is terveztek. Motorja ugyanaz a 4.7 literes Maserati/Ferrari erőforrás, mint ami a tesóját hajtja. Itt is megjelennek a tipikus Alfás dizájn-elemek: a háromszög alakú scudetto és a kerek hátsó lámpa. 2006 őszén sorozatgyártásba került a 8C, és ugyanezt tervezik nyitott tetős változatával is...
Mint az összes Alfában, ebben is fellelhető a tradíció. A névben szereplő "8C" a 30-as, 40-es évek sikeres modelljeinek kezdőjele. Jelentése: otto cilindri, azaz a motortérben egy 8 hengeres V motor dolgozik. A "Competizione" elnevezés a háború után kifejlesztett 6C 2500 versenyváltozatára utal, mellyel a Mille Miglia országúti versenyen értek el kiváló eredményeket.
Ha design szempontból nézzük az autót, szintén a régi idők sikermodelljei elevenednek meg szemünk előtt. A hátsó tetőoszlopra hajló ablak, a lámpák elrendezése a 33 Stradale modellt juttatják eszünkbe.
Hogy a technikáról is szó essen: a motor egy 4.7 literes 8 hengeres V motor, melyet a Maserati számára a Ferrari fejlesztett ki. Több, mint 400 lóerőt teljesít, mellyel az autót 300 km/h feletti sebességhez segíti, gyorsulása pedig 4.5 másodperc.
Az autó szériaváltozatát a 2006-os Párizsi Autókiállításon mutatják be. A 8C nyitott tetős változata, a Spider 2005 nyarán, a kaliforniai Pebble Beachen tartott Concorzo d'Eleganza Villa d'Este kiállításán látott napvilágot és természetesen óriási sikert aratott. Ennek üzenete is van Amerika felé, hiszen közeleg a márka visszatérésének időpontja.
A kasztni szinte megegyezik a normál 8C-ével: a Centro Stile Alfa Romeo készítette üvegszálas anyagból készült. A 30-as évek verseny Alfái ihlették a szigorúan kétüléses kabriót, melyre új, 20 collos alufelniket is terveztek. Motorja ugyanaz a 4.7 literes Maserati/Ferrari erőforrás, mint ami a tesóját hajtja. Itt is megjelennek a tipikus Alfás dizájn-elemek: a háromszög alakú scudetto és a kerek hátsó lámpa. 2006 őszén sorozatgyártásba került a 8C, és ugyanezt tervezik nyitott tetős változatával is...