Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Halesz2005-08-02 21:15:28 // 3509
Na :) ugyanazt egyszerre :)
Halesz2005-08-02 21:14:27 // 3508
Én az Alonso-Kimi párosítással ellennék... :) Bár igazából egy olasz pilóta kéne végre a Ferrarinak! :) Kevés olyan nemzet van, akikért szívből szurkolnék, de egy tiszta olasz csapatnak nagyonis tudnék!!
count M2005-08-02 21:12:24 // 3507
Csak provokáltam kicsit a népet. :) Olasz pilótákat nekik! :)
SKrisz2005-08-02 21:10:16 // 3506
Scumi is a Benettonnál nőtte ki magát!:))) De azért inkább mégse!:)))
SKrisz2005-08-02 21:09:36 // 3505
Mondjuk Iceman? Az nekem nagyon bejönne!:)))
count M2005-08-02 21:07:50 // 3504
"kapna", nem "kapnak". :)
count M2005-08-02 21:07:22 // 3503
Mondjuk Alonso... asszem a fél topik rohamot kapnak ott helyben. :DDD
Halesz2005-08-02 20:53:46 // 3502
Én ennek örülök... Sumi helyére is jöhetne valami szimpibb ficek... :)
Tedi2005-08-02 20:17:06 // 3501
Ha még valaki nem értesült volna... Hivatalos: Massa váltja Barichello-t a Ferrarinál
Halesz2005-08-02 19:39:52 // 3500
Tettem be pár Red Bull Racinges közelképet a csevegés topicba... :) Kint voltam a Hungaroringen Red Bull F1 autó nézőben :)
SKrisz2005-08-02 19:33:31 // 3499
Nem figylesz már megin'!:) 95 még nem jó! 97 az már tutti!:))))
SKrisz2005-08-02 19:32:06 // 3498
Már rég nincs meg... Rönyózik. Vajon miért? Ja! Persze... Szponzor... Bocs... Ilyen a világ...
joe752005-08-02 19:23:03 // 3497
Szerintem a poros aszfalt nem olyan valami amnek megállapításhoz szakértőnek kell lenni. Ha megyfigyeljük a befutót, az első három álltalában kihúzódik a pálya szélére a csapathoz. Na olyankor porol a flaszter rendesen. Pénteken még az egész pálya ilyen, csak az ideális ív aránylag hamar letisztul. Így pl. a szombati free-ken amit mondjuk már közvetít a némert RTL legalábbis összefoglaló szinten, egy gram por nem látszik az autók mögött. Mert már addigra letisztul a pálya. A versenyzők nyilatkoznak hogy poros a pálya a qual elején, melyik az a kommentátor, szakértő aki meg merné ezen állításukat céflni élő egyenes adásban? Arról nem is beszélve hogy hányszor fordúl elő hogy panaszkodk a 2.4. hogy a pálya poros oldaláról kell rajtolnia. Aztán ellép mint a szar. :) Ezeknek por fóbiájuk lehet. Lehet hogy Montoya tényleg hozott cuccot otthonról?:)) Amúgy wégé-vel szivesen elbeszélgetnék pár ilyen témáról, kiváncsi lennék a magán véleményére. Sajnos mostanában nem jár talikra. Talán már az Alfája sincs meg.
giovanni2005-08-02 16:12:04 // 3496
Nem Joe legyen a mértékegység és legyen 0-100-as skála amin monnyuk a 95Joe már naggyon jónak számít ;-)
Inner Circle2005-08-02 16:03:01 // 3495
Szerintem a por 99%-a Montoyánál van, hozta Kolumbiából :DDD
SKrisz2005-08-02 16:02:57 // 3494
Akkor legyen ezentul 1 Joe a tapadas etalon mertekegysege, elvegre Joe azt mondta... :DDDDD
TtK2005-08-02 15:58:27 // 3493
Joe pont a tapadást fejezte ki százalékban, nem a por mennyiségét. :PP
SKrisz2005-08-02 15:33:48 // 3492
...es mielott nagyon nekem esne barki a 3% por nem egyenlo 3% tapadasvesztessel!!!!
SKrisz2005-08-02 15:32:56 // 3491
Maradjunk a 3%-nal. Azert nemcsak a 3%-al tobb por okozza a kulonbsegeket. Ha ezt most beszamitjuk minden mas tapadast befolyasolo tenyezovel akkor a + - 3% por szinte 0-ra irodik es egy nuansznyi pilotahiba, amit talan meg o maga sem vesz eszre sokkal de sokkal nagyobb hatranyt okoz, mint amirol eddig beszeltunk....
TtK2005-08-02 15:27:32 // 3490
Ha már számolunk: kihoztál 3% különbséget a tapadásra. Ez nagyon sok, mivel a F1-ben nüanszokon múlnak a dolgok. Egy másodperc különbség a köridőben már jó nagynak számít. Ez a Hringen, ahol 1:20 körüli köridők voltak 1,25% körüli differencia. Szerintem számít a pálya állapota is és az is, hogy az előző versenyzők mennyit futottak.
Inner Circle2005-08-02 14:45:55 // 3489
Persze abban igazad van, hogy senki sem szereti a másiknál korábban kiteríteni a lapjait. De a kvalikör önmagában nem árul el sokat, ebből még nem fogják megfejteni a másik csapat stratégiáját - pláne, ha más pályakörülmények közt születik. De még ha meg is fejtenék, ennél sokkal több lehetőségük nyílik a játszadozásra a futam közben, egy-egy eltolt stinttel többet nyerhetnek. Mindez persze feltételezés, csak arra épül, hogy SOHA SENKI nem mondta azt, hogy látva X körét, mi ezt és ezt tettük. (Maximum azt, hogy "Látva X körét, tudtuk hogy szarban vagyunk!" :DDD ) Ez nem szégyen és nem titkolnivaló, úgyhogy miért ne mondanák el? Ha hozol egy ilyen nyilatkozatot egy csapattól, nem fogok vele vitatkozni.
2005-08-02 14:35:22 // 3488
Bocs, hogy belepoff de nem is olyan rég szintén így jellemzett valaki valakit ...:)
Inner Circle2005-08-02 14:33:08 // 3487
Lehet hogy te csak RTL Klubot nézel, de külföldön nem Palik-szintű hülyék a kommentátorok. Wéber Gabinak egyébként itt is általában el lehet hinni, amit mond, ha rá hivatkozol akkor meggondolom a dolgot. A gondolatmentedre reagáltam. Nekem nem hiszed el hogy rosszul gondolod, ez OK hiszen az én véleményem sem ér többet, mint a tied. De a szakértőnek sem hiszed el, a pilótának sem hiszed el. Mit mondjak még?
2005-08-02 14:27:41 // 3486
Parázslik a vita rendesen .... :)
Inner Circle2005-08-02 14:25:42 // 3485
Ez rendben van, de akkor ne tarts két vasat a tűzben, más esetben ne mondj homlokegyenest mást. Glett ellentmondtál saját magadnak. Vitában ez kínos és eródálja a szavad hitelét :D
joe752005-08-02 14:08:28 // 3484
Amúgy meg érdeklt volna a saját véleméényed az ügyben, nem ilyen olyan "szakértők" nyilatkozatai. Amúgy a TV kommentátor az szakértő? Mert akkor Palik kihúzhatja magát. A kérdésem pont erre irányúlt a téma elején, hogy mindenki ezzel jön Palikék is ezt szajkózzák, de Ők szoktak mondani hülyeségeket is. Ugyanakkor számomra pont a leírt gondolatmenetem alapján érthetetlen.
joe752005-08-02 14:01:41 // 3483
IC. Majd szólok amikor egy egy nyilatkozattal nem értesz egyet. A politikusoknak is mindent elhiszel?
Inner Circle2005-08-02 13:56:33 // 3482
"Talán mert jobban ért hozzá mint mi. Talán több információval rendelkezik mint mi. Én ezt belátom. Talán egyszer te is eljutsz arra a szintra hogy nem képzeled azt magadról hogy jobban ismered az F-1-et azoknál akik benne vannak,és netán világbajnokok is egyben. :PP"
joe752005-08-02 13:36:37 // 3481
Szíved joga. ( vállvonás) Én meg nem.
Inner Circle2005-08-02 13:33:06 // 3480
"I believe this makes Raikkonen the first man to go out first in qualifying on Saturday and then to come through and win the race on Sunday - which is an enormous achievement. To do it in Hungary, which is the dustiest and most difficult of racetracks to qualify on, is an even bigger achievement." - James Allen, az ITV kommentátora (http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=James_Allen&PO_ID=33675)
Inner Circle2005-08-02 13:28:40 // 3479
Mondod te. A versenyzők ÉS A SZAKÉRTŐK meg egyhangúan mást mondanak. (Vállvonás) Én hiszek nekik.
joe752005-08-02 13:06:31 // 3478
De ezt a gondolatmenetet folytatva akkor a qualon még szarabbnak kéne lenni a helyzetnek. Véleményem továbbra is az hogy persze számít a pálya minősége de alapvetően az hogy az edzésen ki hanyadiknak jön ki inkább startégiai kérdés mint sem az hogy gyorsabb tud-e lenni utolsóként ugyan azzal az autóval mint elsőként az edzésen. Amúgy a McLarenek meg Toyoták freek-en nyujtott parádés szereplései gondolom a baromi kevés üzemanyaggal történő egy egy gyors körnek köszönhetők.
zolee1452005-08-02 12:56:09 // 3477
ha elovasod a hsz-emet, meg a válaszod utolsó két sorát akkor megdöbbentő dolgokat fogsz tapasztalni!:)
joe752005-08-02 12:31:53 // 3476
Ha olyan szél van ami viszi a port aqkkor azt mindenki beszobja legyen az első vagy utolsó. Olyan meg nincs hogy a szél gyorsan elkezd fújni egyből a free után, hogy jól összeporozza a pályát, majd a qual elött gyorsan eláll, és röhög a markában hogy jól kibasztam az elsővel. Én már 10 futamot néztem végig élőben. Többször péntektől de volt hogy csak szombattól. És tudom azt hogy por szempontjából a Ringen milyen oriási különbség van péntek délelött és szombat délután. Amúgy hozzáteszem hogy a pénteki poros pályákon futott edzéskörök pl. amit mostanában De La Rosa futkos, rendre jobbak mint a qual idők. Pedig ugye akkor atom poros a pálya nuku rendes tapadás.
zolee1452005-08-02 12:24:25 // 3475
oké, akkor mi van azzal hogy míg pénteken nincs sok gumi addig ugye szombat délre már rendesen fel van gumizva a pálya, ha fúj a szél és összeporozza a pályát azon végigmegy egy autó, és már tiszta, de amikor gumis a pálya abba bele is ragad a por meg minden más?
joe752005-08-02 12:22:34 // 3474
Elméletileg meg a felvezető körben azt a minimális port le is takarítja maga elött mielött a gyors kört megkezdené.
joe752005-08-02 12:21:16 // 3473
Ezzel meg én nem értek egyet. Ugyanis az utolsó free és a Qual között van 2 óra. Annyi idő alatt nem porosodik el a pálya. sőt sokkal nagyobb veszély szvsz az ha valaki az időmérőn határon autózva kicsúszik és a pálya egy adott részét bekoszolja, mert felhord kavicsokat, füvet, port, stb. Ez a veszély az elsőt nem fenyegeti, max. Ő hibázik.
zolee1452005-08-02 12:18:05 // 3472
és mi van ha az a taktikájuk, hogy elindulnak valahogy, és majd menetközben változtatnak, és akkor tulajdonképpen nem is változtattak a taktikán, hisz az volt eredetileg is a taktika hogy változtatnak rajta! na erre válaszoljál, ha mindent tudsz! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Inner Circle2005-08-02 12:17:15 // 3471
Már először is értettem, csak egyet nem értettem, le is írtam hogy miért: mert a pályára visszaszáll a por. Ezt sajnos most sem vetted figyelembe :-( A Porsche kupa utáni percekben a pálya biztosan jobb, mint az utolsónak kvalizó előtt - de aztán odafúj a szél, a gumiréteg TETEJÉRE kerül a por és máris csúszkálhat a verda.
Inner Circle2005-08-02 12:12:04 // 3470
"Csak ezt erre rá lehet fogni. Azt még se nyilatkozhatja hogy nem akarom az ellenfelet stratégiai előnyhöz jutattni...." Miért ne nyilatkozhatná? Ha Montoya mondhat olyan hülyeséget hogy a BAR szándékosan tett ki elé egy generátort a rajtrácsra hogy menjen neki, meg Mihály hazudhat pofátlanul a másodpercekről, sőt Jean Todt-tól már azt is hallottam hogy "A mezőny legjobbja Kimi Raikkönen a mi két pilótánk, Schumacher és Barrichello után", valamint Ron Dennis a futam után Montoya füstölgő autója mellett mondta hogy "Nem áldozzuk fel a megbízhatóságért a sebességet" és nem szakadt le az ég - akkor miért ne mondhatna Alonso valami teljesen igaz és abszolút ártalmatlan dolgot? Ennyi erővel azt se lenne szabad megmondaniuk, ha futam közben taktikát változtatnak! Pedig ezzel mindig elbüszkélkednek!
SKrisz2005-08-02 12:10:28 // 3469
Na ez igy mar OK!:)))
Inner Circle2005-08-02 12:08:51 // 3468
"Attól függetlenül hogy Alonso mit mond, én is tudom és mindenki más is tudja hogy mit gondol VALÓJÁBAN!" - ez olyan "mindentvivő" érvelés, mint a munkaügyi vitákban a szexuális zaklatás, arra sem lehet érdemben válaszolni :D
zolee1452005-08-02 12:06:58 // 3467
nem pont ide kapcsolódik, de a %-ról jut eszembe! Amitől idegbajt szoktam kapni az az amikor azt mondják valakire hogy 110 %-ot teljesített!!! Olyan nincs! Mindenki max 100 %-ot tud teljesíteni! Ha a vártnál jobban megy akkor is az a 100 %. A maximumnál nincs több, nincs olyan hogy "legmaximálisabb"!! Jó lenne ha Palik is olvasná ezt a topicot!
joe752005-08-02 12:00:47 // 3466
Megpróbálom levezetni, remélem érthető lesz. Vegyük a Ringet alapul. Az egyik legmostohább pálya szerintem, mivelé alig van rajta esemény, esetleg egy két hazai bajnoki futam, szóval alapból ritkán használják. A Pálya környezete olyan amitól a hosszú holidőkben rendesen elporolódhat, főleg száraz nyári hónapokon. Mondjuk pénteken az első szabadezédkor legyen a pálya tapadása 0% és az időmérő utolsó körét megkezdő versenyzőnél legyen ez a tapadási érték 100%. A szabadezdzéseken jellemzően a pilóták átlagosan 10-20 kört tesznek meg legyen mondjuk 15 kör. ez 20 pilótát figyelembe véve 300 kört/szabadedzés. Ugye ilyenből 4 van mármint 4 szabadedzés, vagyis a QUAL első köréig megtesznek összesen 1200 kört. Ez alatt az idő alatt a pálya folyamatosan javul tisztul és hordják rá a gumit. Ezek mellett vannak a betétfutamos edzései ahol bár kevesebb kört, de lényegesen több autó tesz meg, összeségében 30 autó pl. clio cupában ennyi tutira indúl az edzéseken további 600 kört biztos megtesz, és ezek is takarítják gumizzák a pályát. Most nagyon hasraütés szerű számok alapján kb. 1800 kört tesznek meg ilyen olyan autókkal a pályán amíg a qual el nem kezdődik. Ott az első és utolsó között a felvezető és levezető kört is beszámítva, feltéve hogy mind a 20 autó teljesít mért kört 58 környi "takarítás" és gumizás jut plusszban. Magyrul ha a A pénteki első kör a 0% és a szobati utolsó kör a 100% akkor a Qual első köre kb. olyan 97% ha lehet így számolni a tapadást. De szólj ha valamit elszámoltam....
SKrisz2005-08-02 11:45:46 // 3465
Aha... Azt megsem mondhatta, hogy bocs fiuk szarok magasrol az egszre, de a szponzori szerzodesem kikoti, hogy a mig a vas gurul addig palyan legyek vele. IC eddig olyan jo meglatasaid voltak. Pont most lettel ilyen gyermekien naiv?:)
joe752005-08-02 11:39:10 // 3464
Kérdés hogy most a hétvégén épp hanyadik hétvégéjét töltötte a renault motor Alonso alatt az elsőt vagy a 2.-at?
joe752005-08-02 11:37:58 // 3463
Ezt hallottuk már, de továbbra is úgy gondolom hogy ennek a pálya minőségéhez igazából nincs köze. Csak ezt erre rá lehet fogni. Azt még se nyilatkozhatja hogy nem akarom az ellenfelet stratégiai előnyhöz jutattni....
Inner Circle2005-08-02 11:34:07 // 3462
Az viszont belefér, hogy nem gyilkolom tovább azt a motort a hőségben, amivel még egy hétvégét le kell húznom... Beleférne, de a kvali miatt nem ajánlatos.
joe752005-08-02 11:33:18 // 3461
Igen szurkolók akart lenni a versenyzők.:)
Inner Circle2005-08-02 11:32:50 // 3460
Hát ezt beszéld meg Alonsóval, ő velem ért egyet - illetve én azt mondtam amit ő mondott: “When the wing came off, that did quite a lot of damage to the car, so after that I knew I was just racing to get a good qualifying position in Turkey." www.formula1.com
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak