Fórum >> Egyebek >> Forma-1

mesa2010-03-30 19:45:25 // 82942
Mondjuk az eszedbe sem jut, hogy holt tér? Versenybaleset?
Annyira be akarod bizonyítani , hogy igazad van, és Alonso kétszeres világbajnokként is egy hülye kezdő hozzád képest, hogy szánt-szándékkal képes az első kanyarban akár összetörni a kocsiját, csak nehogy megelőzze Button... Pff

Ismerlek, téged semmivel sem lehet meggyőzni, úgy hogy ezen a ponton fel is adom :)
Tom122010-03-30 19:44:38 // 82941
Olyan szabályok, amikre Lewis azt szokta mondani, hogy ő erről semmit nem tudott...:-))

Egyébként meg ígérem, hogy ha bekerülök a F1-be, mint versenyző, tüzetesen átolvasom a szabályokat az elejétől a végéig.

...amúgy meg, ha van ilyen szabály, ha nincs, általában az dönt, aki elöl van, az "elsőbbség jogán", mögötte meg addig kénytelen enni a kefét az ellenfél, amíg nem adnak alá gyorsabb autót, vagy más okból kifolyólag meg nem tudja előzni /pl. hibázik/ az előte levő. Mondjuk, ha látványosan feltartja, a mögötte loholót, akkor "kap egy kéket" és el kell engednie, ha nincs akkora külömbség, akkor verseny van, nincs mese, ott meg becsúszik néha ilyen, sőt! Senna ebben nagy mester volt /"bűntelen feltartásban"/, de felhozhatnék 1000 példát szabályos, vagy szabálytalan előzésekre, amit megúsztak, vagy amit éppen nem. Szerintem, ha az FIA így megemésztette, akkor nincs mit kár elemezni ezt az egy esetet.

"Nem nehéz belátni, hogy az említett szabály értelmében nem lehetne előzni, hiszen mindenki határon fékez, így a hátsó csak valamennyire tud mellé menni, a kanyar megkezdése előtt semmiképpen sem tudna egyértelműen az elöl lévő elé kerülni."

Pedig lehet, számtalan szép, "tiszta" előzés volt már a F1 történetében, nem csak fellökős, kilökős, megkérdőjelezhető, nem bikaviadal ez...:-)

"Ha pedig így van akkor neki kellene visszább venni a tempóból, hogy az elöl lévő elfordulhasson az ideális íven."

Így van, ha látja és megfelelő értelmi szinten van ahhoz, hogy belássa, hogy kár energiát pazarolnia arra, hogy feltartsa a gyorsabbat, akkor legjobb, ha ehhez tartja magát, még meg is dícsérik érte, ha nem, akkor csatt, meg bünti, meg dorgálás, stb...:-)
zolee1452010-03-30 19:39:26 // 82940
Minden szándékos amikor az autó azt csinálja amit én akarok. Ez nem azt jelenti, hogy gonosz, meg gyilkos, meg mittudomén. Csak azt, hogy úgy érzi neki joga van ott elfordulni, majd a másik fékez stb. Az, hogy Alonso nem törődve Puttonnyal ráhúzott a belsőre szándékos manőver. Kormány elfordít, az autó kanyarodik. Az, hogy az autó az ütközés miatt megpördül és nekikoccan a vénember autójának már nem szándákos.
Ha féktávon megpördül és kiüti a másikat nem szándékos, stb.

Fékezés: természetesen vannak különböző állapotból adódó féktáv különbségek, de azonos autónál és azonos pilótánál azonos a féktáv. Láss csodát még ilyen esetben is lehet előzni. Mivel minden azonos így a két autó időmérő pontja (gondolom az orra lenne ez) közti időbeni távolsá is azonos. Igenám, csakhogy kisebb sebességnél ahhoz, hogy ugyanaz az időbeli távolság meglegyen bizony fizikailag közeledniük kell egymáshoz. Vagyis féktávon a két autó miközben lassul közeledik is, fizikailag. Az idő marad köztük annyi amennyi a fékezés kezdetekor volt. Vagyis a kanyarban elérhető legkisebb sebesség eléréséig fog csökkenni a fizikai távolság ami ha elég közel voltál a fékezési pont előtt azt is eredményezheti, hogy az autó hosszánál kisebb lesz. Vagyis mellé érsz valamennyire.
Ezzel, hogy mellé érsz nem megelőzöd, csak szimplán egy rosszabb ívre tudod kényszeríteni. Ha nincs alapvető műszaki/állapotbeli különbség a két autó közt akkor másképpen nem lehet előzni.
Már ha az első nem húz rá a mögötte lévőre. De sajna ráhúz. Ez az egyik oka (sok más mellett), hogy 2mp-es körönkénti különbség még nem garancia az előzésre, holott jó esetben azonos autók közt is lehetne előzés.

De fordítsuk meg: szerinted Alonso mindent jól csinált, és Puttonynak kellett volna elvennie a gázt, nagyot fékezni, fűre menni stb?
Na mindegy, hülye vagyok, az a biztos. OFF:)
mesa2010-03-30 19:12:50 // 82939
"a járművek szándékos beszorítása"

Na most ha te egyértelműen megmondod, hogy szándékosan akarta összetörni mindkettejük kocsiját Alonso, mert úgy gondolta az nekik jó és előnyhöz jutnak, akkor nincs is több kérdésem ;-)

A szabályokat értelmezni is kell tudni, nem csak elolvasni!

Különben minek lenne versenybíróság, ha olyan egyértelmű lenne, mint ahogy te állítod, ott helyben bemutathatnák a megfelelő színű zászlót ... De mivel kobakösszetolás után sem tették -nálad lényegesen jártasabbak a verseny szabálykönyvében-, így tulajdonképpen nincs is miről vitázni ;-)
mesa2010-03-30 19:07:45 // 82938
Nem akarok vitatkozni veled zolee, mert mint múltkor említettem, NEKED mindig igazad van :)
De!

Ha mindenki ugyanakkorát fékezne, mert ahogy írod mindenki a határon autózik, nem is lenne kifékezés, csak vonatozás

Igen is van, aki később nyomja le a fékpedált, és rövidebb úton lassul le, még pedig azon oknál fogva, hogy

1. bevállalósabb
2. agyament
3. jobb a fék konstrukciója
4. jobb a kocsi kiegyensúlyozása, ezért hatékonyabban fékezhet

Az elméleted eleve ott sántít, hogy a fékhossz folyamatosan változik, hideg fékeknél hamarabb kell fékezni, mint üzemmelegnél, majd a futam vége felé megint máskor kell fékezni az üzemmeleg, de kopott fékekkel. Amikor a kerékcseréről kijönnek akkor a lehült fékekkel megint más féktávot kell venni, aki akkor régebb óta kinn van, simán kifékezi az éppen érkezőket :)

Szóval, ezen még kéne gyúrni! :))))
Grando2010-03-30 19:05:12 // 82937
Pedig az rtl stáb tényleg folyton vmi ilyesmire hivatkozik. :DDD
zolee1452010-03-30 18:28:51 // 82936
Milyen szabályok? (A kérdés Andy cartárshoz is szól)

Megmondom őszintén, hogy ilyen szabályt (pedig régóta keresem) nem találtam, hogy az elöl lévő versenyző dönt mindenről (ideális ív használata stb) ameddig akár csak egy centivel is előtte van a másiknak. Ezt Palikék kitalálták egyszer régen és azóta mindenki ezt mondogatja.
Az, hogy az F1-esek idióta felfogásban versenyeznek nem jelenti azt, hogy ez a szabály.
Tulajdonképpen logikátlan is lenne, hiszen egyrészt a kifékezés pont arról szól ami a neve is, vagyis az autók helyzetéből adódóan a hátsó később tud fékezni (nem rövidebbet fékez, az hülyeség) így oda tudja dugni az orrát a másik mellé, másrészt meg ha igaz lenne ez a szabály akkor nem lehetne előzni. Kizárólag egy módja lenne az előzésnek: kigyorsításon erőből lenyomni a másikat.

Nem nehéz belátni, hogy az említett szabály értelmében nem lehetne előzni, hiszen mindenki határon fékez, így a hátsó csak valamennyire tud mellé menni, a kanyar megkezdése előtt semmiképpen sem tudna egyértelműen az elöl lévő elé kerülni. Ha pedig így van akkor neki kellene visszább venni a tempóból, hogy az elöl lévő elfordulhasson az ideális íven.
Oké, nade emlékezzünk, mindkettő határon fékez, hogy vesz mégvisszább a belül lévő? Egy megoldás van, az elöl lévő hagy helyet belül, és kívül a nagyobb (gyorsabb) íven kigyorsít. vagy tudja tartani a pozíciót vagy nem, de kanyar kijáraton nem engedheti ki a rázóra a hátul lévő, mert neki meg ott kell helyet hagynia.
És mi lesz ebből? Jó esetben egy remek side by side. A pilóták meccselnek, a kommentátor üvölt, a néző örül.

Amúgy:
nemzetközi Sportkódex "L" függelék, IV. Fejezet:
A VEZETÉSI MAGATARTÁS SZABÁLYAI A VERSENY-PÁLYÁKON

2. ELŐZÉS, A VERSENYAUTÓ IRÁNYTÁSA, A PÁLYA HATÁRAI

b. Az előzés jobbról, vagy balról is történhet, a pillanatnyi lehetőségek szerint. Mindazonáltal másik versenyzőt akadályozó manőverek, mint például idő előtti, hirtelen irányváltoztatások, egynél több irányváltoztatás, a járművek szándékos beszorítása a kanyar külső, vagy belső ívén, minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos. A fenti események bármelyikében vétkesnek látszó
versenyzőket a Felügyelő Testületnek jelenteni kell.

Mégegyszer mondom, a kedvencem Alonso, ha elfogultsággal lehet vádolni akkor maximum az irányába.:) De ezt akkor is ő szarta el, ez van.
Grando2010-03-30 18:26:52 // 82935
Ha segítesz, és megmondod majd, hogy konkrétan mire gondolsz, akkor természetesen. ;)))
Átok79146TD2010-03-30 17:26:39 // 82934
Üdv.

"De ahányszor képernyőre került - márpedig a futam nagy részében így volt - gabika folyamatosan nyomta alá az aljas megjegyzéseket. "

Ehhez csak egy megjegyzést szeretnék, ha megengeded.

Remélem, ha az elkövetkező futamokon Gabika másra mond negytívat, ugyanígy aljasnak minősíted majd a megjegyzéseit...

Üdv.
Tom122010-03-30 17:09:35 // 82933
Nekem nem kéne, na jó, "hétköznapra, promó célból" az más kötelezettség, de igazából csak valami más olasz "telivérrel" tudnának lekenyerezni.;-))
Tom122010-03-30 17:02:49 // 82932
Volt...:-)
Andy2010-03-30 16:59:06 // 82931
Volt már olyan az F1 történetében, hogy ilyenért megbüntettek pilótát. Akármilyen a szabály (jó vagy rossz) ezt kell szeretni. Aki erre a koccanásra azt mondja, hogy Alfonzó baxta el az nem ismeri a szabályokat.
Andy2010-03-30 16:53:09 // 82930
Ennyire elhülyültél? ;)
Tom122010-03-30 16:29:23 // 82929
"Egyértelműen Alonso baszta el. Puttony már tisztán bent volt mellette, de jó F1-es szokás szerint Alonso ezzel mit sem törődve menni akart az ideális íven"

Szerintem nem volt az annyira egyértelmű, mert Button valamivel Alonso hátsó kereke előtt volt /kb. az autó felénél/, a szabályok értelmében /érdekes szabály ez is :-)/ hagynia kellett volna elkanyarodni, de ő is "kakaskodott", Alonso meg valószínűleg nem a tükörbe lesett az első kanyarba érkezve, hanem előre...

Az lett volna "nagy buli", ha ezért mondjuk -1 kör büntetést kapott volna Button a végén...:-)))
mesa2010-03-30 15:57:37 // 82928
Engem egy Laguna coupe nem nagyon hozna lázba, főleg nem egy túródejzel :)))
De egy M3-assal alaposan megkörnyékezhetnének :)

A különbség csupán annyi, hogy utána nem adnám elő magam régi alfás ismerőseimnek, mint egy vérző szívű, igaz alfás, aki csak kényszerből váltott ... De, ez ugye én vagyok! ;)
zolee1452010-03-30 15:52:15 // 82927
Na most visszanéztem a rajtot. Egyértelműen Alonso baszta el. Puttony már tisztán bent volt mellette, de jó F1-es szokás szerint Alonso ezzel mit sem törődve menni akart az ideális íven, majd a másik fékez alapon (kár, mert amúgy a mostani mezőnyből Alonso-t tartom az egyetlen normális versenyzőnek).
A Vénember csak rosszkor volt rossz helyen, így megtört a szárnya.

Persze ez lehet, hogy csak nekem új, mert az óraátállítás miatt lekéstem a rajtot.:D
tipoatti2010-03-30 15:51:26 // 82926
Ha alám vágnának bármilyen okból, bármilyen promó célzattal pl. egy 3,0 V6 dci laguna coupe-t, tán még hangosan kérdezném is: olasz autó? Mi az? ;) Nem hiszem, hogy sokan nemet mondanának egy ilyen ajánlatra akár innen, az amore-ról is. Itt most nem az ifjú titánokra gondolok első-második autóval, és ne adj'Isten az mind Alfa volt eddig. Bizonyos kor/objektivitás érzet/tapasztalat(autós)/nem ifjonti hév már gondolkodóbbá teszi az embert szvsz. Ne legyünk álszentek, mindennek, és mindenkinek megvan az ára. Ha valakit megbántanék ISMÉT, sorry!!! ;)
Tom122010-03-30 15:05:48 // 82925
Nem csak kajálni jár a Ferrari boxba?
:-)
Nehéz lehet lenyelni a békát, hogy köszönőviszonyban sincs a "volt autójával"...
Tom122010-03-30 14:51:10 // 82924
Majd harap, ha Vettelek sikerül győznie...:-)

Érdekes kép: /azt hiszem, itt még Button sem gondolta, hogy esetleg győzni fog...:-)/
Grando2010-03-30 14:32:33 // 82923
Az Auto Motor und Sport cikke szerint az FIA nem vizsgálja a Red Bull felfüggesztését. Az Ausztrál nagydíj után ugyanis nem érkezett erre vonatkozóan egyetlen kereset sem. Ezt egy FIA szóvivő mondta el ma Sepangban.

Úgyhogy Whitmarsh csak ugat, de nem harap. Érdekes...
mesa2010-03-30 14:15:34 // 82922
Az is ilyen "vicces" volt, amikor WéGé egész évben egyszer sem tudta eltalálni a benzin stratégiát, hiába volt kikiáltva szakértőnek, a másik meg mikor Gyula folyton előadja, hogy "Te! Lehet, hogy megcsinálják egy kerékcserével?" :)))
Tom122010-03-30 14:13:18 // 82921
Ideje lenne, azért nem tetszenek ilyen nyilatkozatok pl. Alonsotól, hogy "ez még úgyis csak a szezon eleje" - itt is lehet sokat veszíteni...

...de szerencsére az eredmények mást mutatnak.;-)
Grando2010-03-30 14:03:30 // 82920
Akkor mostantól nagyon el kéne kezdeni kapkodni. :DD
Grando2010-03-30 13:57:45 // 82919
Nem gondolom másként, mint ahogyan elhangzott. Annyit próbáltam közölni vagy inkább bemutatni, hogy érdekes pontosan megfigyelni kettejük párbeszédét. Kimondottan vicces a két figura. Egyáltalán nem ellened irányult ez részemről. ;)))
Tom122010-03-30 13:56:52 // 82918
Remélem, bejön...:-)))
mesa2010-03-30 13:50:41 // 82917
De! Addig, amíg itt vannak! :D
Mike.2010-03-30 13:49:59 // 82916
Kezdem úgy érezni, hogy itt nem lehet szeretni Wébert, és másnak nem lehet más erről a véleménye, csak a tieddel megegyező.
Ettől függetlenül. nekem szimpatikus Wéber Gabi, szerintem az összes közül ő érzi legjobban ezt a műfajt, ért az F1 hez a pár szakértő közöl. Ha te másként gondolod azzal sincs baj, csak ne akarj megtéríteni.
Grando2010-03-30 13:47:28 // 82915
Ez az elmélet tetszik. :DD
Tom122010-03-30 13:26:30 // 82914
Lehet, hogy arra számítanak, hogy már a Hungaroringen, vagy Spa-ban világbajnokok lesznek, akkor meg minek annyi motor...;-DD
Xixo2010-03-30 12:44:30 // 82913
Akkor az se igaz, hogy minden F1 pilótának a Hungaroring a kedvence? :))))
mesa2010-03-30 12:26:50 // 82912
(úgy értem, ha Tomminak azt mondta, hogy a szíve örökre az Alfáé ...)
mesa2010-03-30 12:26:04 // 82911
"Mindenki meghülyült, hogy szembe megy a forgalommal ?"

mesa2010-03-30 12:19:52 // 82910
Én meg hallottam hogy azt mondta, az olaszok soha nem tudnak jó autót csinálni...

(ha Tomminak mondta, az ugyanolyan, mint amikor egy sztárt megkérdezik, hogy tetszik neki Budapest. Persze hogy azt mondja, hogy gyönyörű város és az emberek kedvesek - mert azt várják tőle, hogy megdícsérje-, holott lehet épp azt gondolja, büdös, koszos és mindenki buta mint a tök, mert senki nem beszél az utcán angolul, akit eddig megkérdezett )

De ha már így felhoztad A szívet, akkor eszembe jut Kovács "Kokó" István, aki nagyon nagy alfás szívűnek mondta magát, amíg onnan kapta lecsóért a 166-ost.
Aztán hirtelen a Baumgartner "arca" lett, és jó volt akkor már neki a Renyó is :DD
Grando2010-03-30 12:17:01 // 82909
Valóban érdekes lesz, hogy ezt hogy fogják kihúzni a szezon végéig...
Grando2010-03-30 11:44:11 // 82908
Én gyulámra annyira nem tudok haragudni, mert igaz, hogy sokszor marhaságokat mond, de legalább igyekszik jóindulatú lenni. A wéber meg - ahogyan ezt már sokszor át is beszéltük itt - csak árnyéka régebbi önmagának. Írogat, jegyzetel, szóval a látszata megvan a szakértésnek, de rettenetes félremagyarázásokat követ el. A gyula meg megy utána, mint egy kis pulikutya. Lehet, hogy gabi viszonylag jól lát a pályán, minden esetre most nagyon elvesztette a fonalat. Ráadásul gonosz - nem csak Massával, más pilótákkal is -, ami pedig már megbocsáthatatlan.

A rajtot kijegyzeteltem neked, sztem rendkívül szórakoztató:
Szereplők:
Gabi:

Gyulus:


Gyulus (fejhangon sipítva): Meglökik Alonsót. Alonso megfordul a mezőnnyel szembe...
Gabi (higgadtan, minteg sugalmazón, ahogy egy igazi értő mágushoz, a dolgok nagy tudójához illik): Schumacher szárnya keresztbe áll...
Gyulus (veszi a lapot): Akkor ő ment neki Alonsónak valószínűleg. (De azért gyanús neki a dolog, általánosít:) Fernando Alonsót valaki eltalálta hátulról.
Gabi: Igen, Schumacher volt - a szárnyból kiindulva.

Ezután Schumachert mutatják, ahogy a rádión behívják, majd a boxban. Közben Gabi folyamatosan nyomja, hogy milyen pikáns a történet, mert hogy Schumacher úgy érezte, hogy Alonso feltartotta őt tegnap a gyors körön, és még Whitinghoz is elment emiatt, most meg összeakadtak, és ez Schumachernek most nem jött jól. Majd így folytatja:

Gabi: Majd nézzük meg az ismétlést. Csak azt láttam, hogy Alonso autója elindul keresztbe, de mint hogyha kicsit tovább csúszott volna Schumacher a kelleténél. (Tehát Schumacher bűnös, csak még nem tudjuk pontosan, hogy miért.) De az ismétlésből látjuk majd tisztán, hogy mi történt.

Megjön az ismétlés a helikopter felvételéről. Bogoznak:

Gabi: Ott van Schumacher kívülről...
Gyulus (közbevág): Nem.
Gabi (revideál, gyorsan jelzi, hogy akkor ő is látja már): Nem tehetett róla. Nem.
Gyulus: Belülről volt.
Gabi (nyomatékosít, nehogy úgy tűnjön, hogy ő fut gyula után): Nem Schumacher hibája volt.
Gyula (már a következő gondolatnál tart, ő nem zuhant meg annyira a tévedés miatt, na meg nem is épített fel rá aljaskodó koncepciót sem): De ki volt belül? Vki belülről...
Gabi (közben magához tért, na meg a szakértőség miatt ő tudja még a rajtsorrendet is): Jenson Button volt belül, és Schumacher kívülről próbált elmenni Alonso mellett. Akkor ez az Alonso-Schumacher sztori ez így fals. (Persze vhogy ki kéne bekkelni a dolgot, nehogy úgy tűnjön, hogy egy teljes körön át hülyeséget hadovált, hozzáteszi:) Legalábbis a mai napon.

Miközben gabi még azon van, hogy kikecmeregjen a félremagyarázásból, már javában Massa kamerájából látjuk a rajtot.

Gyulus (közbevágva, mégis csak foglalkozni kéne a képen látható eseménnyel is): Massa itt legyorsul mindenkit, ez egy szenzációs rajt volt.
Gabi (hűvösen nyugtáz, jelezve, hogy ő is látta ezt): Massa nagyon jól kapta el a rajtot.
Gyulus (visszakalandozik a rajtbalesethez, amit még mindig nem bogoztak ki teljesen): Most jó lenne ezt látni még egyszer, azért hogy ott...

A 2. kanyar kamerájával felvett képeket látjuk.

Gyulus: Na innen talán... Hááát... Button se ért hozzá. Nem. Schumacher ért hozzá kívülről, ez az érdekes. Nem Button.

Button kamerájának felvételét látjuk. A két krumpli megvilágosodik. Kiderül, hogy nem Schumacher a hibás, lecsitulnak a kedélyek. Védőprogram indul:

Gyulus: Hát... Nem tudom mit tudott volna csinálni Button, mert Alonso is hirtelen fordult rá a jobbosra.
Gabi: Ez tipikus versenybaleset volt ilyen szempontból...

"Qrvajó" ez a két pali! :DDD
Tom122010-03-30 11:04:43 // 82907
Legalább a hosszú téli estéken majd lesz min szórakoznom.;-))))
Tom122010-03-30 11:03:19 // 82906
Köszönjük az elemzést, szerintem ezennel a 2010-es ausztrál GP-t lerágott csontnak nyilváníthatjuk. ;-)
Tom122010-03-30 11:01:09 // 82905
Ja, igen, ha választani kéne, akkor inkább ő, mert Laci olyan /elég gyakran/, mint egy piaci kofa /szint/, "Gyulám", meg a segédje...:-)))))
Tom122010-03-30 10:55:33 // 82904
Remélem, rajtunk kívül feltűnik azért majd azok közül is valakinek, akik a "tűznél vannak".
Nem is tudom, miért eröltetik ezt az osztrák "sztóóórépítészt"...:-)
Egy pálya "megalkotása" nem pár egyenes, meg pár vonal öszehozásából áll - szerintem. Kit érdekel, hogy pl. milyen kínai betűt, vagy kifelezést takar a vonalvezetés? Monza sem egy "bonyolult" pálya, mégis szinte páratlan. Ez kb. ugyanolyan dolog, mint az autó tervezés, lehet egy autó arányos, erős, gyors, kényelmes, ha nincs lelke...
Először úgy voltam ezekkel a pályákkal, hogy majd csak "megszokom", vagy "bejárják", de azóta se semmi érzelmi reakció...
Abu Dhabi-ban is jobban tetszene valami oázisok körül, homokdűnéken fel - le /nem feltétlenül a Párizs - Dakar szerűekre gondolok :-)/ kígyózó pálya /még, ha mű oázisok is lennének/, mint a színeket játszó gigantikus ledes "parasztvakítás". Szerintem nem is várható izgalmas futam egy 6 autó széles, "gondos tereprendezéssel" /billiárdasztal/ elkészített "steril" pályától, ami, igaz, hogy a nézők érdekeit tartja szem előtt /minél nagyobb rész legyen belátható/, de nem jó szempontból, úgy, hogy az izgalom esélye is csírájában el van fojtva...
tipoatti2010-03-30 10:30:13 // 82903
Én is így gondolom. :)
tipoatti2010-03-30 10:27:32 // 82902
Tommi írta itt nemrég, hogy a versenyzése és egyéb dolgok miatt kell neki rönyózni, egyebezni, ezért nem lehet csak Alfája, de a szíve az maradt!
Mike.2010-03-30 10:21:04 // 82901
Ha választani kellene Wéber , Gyulus és Palik közt akkor mindenképpen Wéber nálam a befutó. Az összes közt ő az aki értelmes dolgokat mond, viszonylag jól lát a pályán. Én kimondottan szeretem, ha ő közvetíti a versenyt. A mostanitól csak rosszabbak szoktak lenni.

A rajtbalesetnél amúgy Gyula volt aki azt hangoztatta, hogy Schumi rontott, aztán az ismétlésnél Wéber megcáfolta ezt és Gyulám beismerte a tévedését.
Tom122010-03-30 10:04:01 // 82900
...hát igen... :-/
Grando2010-03-30 09:35:19 // 82899
Na igen. Ők erre már csak akkor jöttek rá, amikor teljesen egyértelművé vált. De ugyanilyen homály volt számukra a rajtbaleset. Érdekes, hogy azt gabi nem tudta felmérni két pillanat alatt. Illetve bocsánat - felmérte ő, azonnal ki is mondta a téves ítéletet, de aztán háromszor kijavította magát az ismétlések alkalmával. Ez még a jobbik eset. Vettelt viszont szintén elkönyvelte magában balféknek, és ehhez ragaszkodik is, jöhetnek neki rádióadások, hivatalos nyilatkozatok, ismétlések - az mindegy. :DDD
Ez egészen egyszerűen nem közvetítés, hanem két félamatőr szurkoló-riporter baromkodása. Tudom, hogy ez nem újdonság, de most vasárnap rémesen zavaró volt, és az eseménydús futam miatt még azokat is teljesen megkavarhatta, akik eleve kritikusan kezelik a kommentátorokat. ;)))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-30 09:25:43 // 82898
látom röpdogát írtál :DDD egyébként nem igazán szoktam figyelembe venni a két blfsz kommentátort tisztán látszódott hogy nem fognak kijönni gumit cserélni az élenjárók....főleg hogy eső is volt :P
Grando2010-03-30 09:18:08 // 82897
Egy kicsit tényleg rákattantam a témára. :DD
GT Ɨ|ѯ2010-03-30 06:01:44 // 82896
így van, az nem most volt:-))

10-12 éve...
Xixo2010-03-30 03:23:44 // 82895
Mi ez vazze, házi dolgozat? :)))
(Amúgy én egyetértek, de nem is engem kell meggyőznöd. :) )
Grando2010-03-30 00:23:57 // 82894
Na akkor legalább van mit kiírnom neked DVD-re a Ferrari filmért cserébe Esztergomra. ;)))
Grando2010-03-30 00:16:00 // 82893
Ej, hát pont ezért mondom, hogy érdemes még egyszer megnézni az egész futamot úgy, hogy az ember pontosan követi az eseményeket, és próbálja visszaellenőrizni azt, amit kommentál ez a két krumplibogár. :DD
Alonso jobban elkapta a fonalat a két Ferrari pilóta közül, ez nem is vitás. De a felzárkózása kb. 4-5 közepes-gyenge autó megelőzését jelentette. Olyanokét, mint egy Williams Barichello-val, egy Sauber DeLaRosa-val, DiGrassi, stb. Igazán "harapós" ellenfélbe talán nem is akadt, akin komolyan át kellett volna rágnia magát. Az első ilyen Massa volt, akivel már nem tudott mit kezdeni (nem volt meg a kellő különbség az addig keményebben használt gumik és az addi gmegtett távolság miatt). Ez csöppnyit sem von le az érdemeiből, de azért a benyomásunk a futam után nem ez volt. Tényleg vmi hősies hajrá volt a fejünkben, amit a mezőny legeslegvégéről vitt véghez. Ez bizonyos fokig így is van, de a kerékcserékkel (az előle/körülötte kiálló autókkal) sokat nyert.
A futam két csodacsatára - Webber és Hamilton, akik a legkeményebben mentek - meg pont Massára esett rá, majd rajta át, és vissza ismét. A Massa előtt sokáig tanyázó Rosberg pl. még csak visszatámadni sem tudott Hamiltonra. Massától az is hiba volt, sokáig taglalta is gabi. Kubica meg már pont kimaradt mindenből, mert mire őt elérte Laja, addigra gatyára hajtotta a gumijait.
Kb. a verseny feléig Massa körül folyt a harc - aki most tényleg nem volt a topon, ennek ellenére mégis helytállt vhogy, hiszen harmadik lett végül. :DD Az egészet tényleg az fűszerezi, hogy wéber folyamatosan nyomta az écát gyulusnak (meg nekünk). Tényleg mindent negatívan állított be, akármi is történt.
Kubicát meg a végén egyenesen piedesztálra emelték. De ismét megnézve a futamot egyértelmű, hogy - amellett, hogy nem láttuk hibázni (pedig mondta, hogy csúszkált ő is) - egyszerűen odaesett a 2. helyre. Talán még a verseny elején volt vmi csatája, de semmi több. A rajtnál kettőt jött előre, kiestek előle hárman, Massa kerékcseréjét elbuszták, illetve mire utolérte vki, addigra már lekukázott gumikkal nem is tudta rendesen támadni. Igazi teknőc stratégiája volt (vagy inkább lett). Amihez persze ember is kell, hogy végrehajtsa, na de ezek után az egekbe magasztalni... még csak említést sem téve a hatalmas malacról, amit a zsebében hordott... hát.... legalábbis túlzás.
Hibái pedig Alonsonak is voltak. Előzni is próbált, de ezekre csak Massa hibái alkalmával volt lehetősége, akkor is csak külső, sőt külső ÉS vizes íven, amin nyilván nem fog ökörködni.
Tévedés ne essék, nem azt mondom, hogy Massa jobb lett volna ezúttal akár Alonsónál, pláne nem Hamiltonnál vagy Webbernél. De ahányszor képernyőre került - márpedig a futam nagy részében így volt - gabika folyamatosan nyomta alá az aljas megjegyzéseket. A kisöreg pedig küzdött a helyéért, mint disznó a jégen. Kapott a jóból rendesen, az biztos.
Ezzel együtt az erősorrend sztem körülbelül ez lehetett a versenyen:
Hamilton és Webber óriási szakaszokat mentek a "nyúl taktikával".
Alonso nagyon elkapta a fonalat, de ahogy ő is mondta, ez elöl már kevés volt az előzéshez.
Massa nem volt a helyzet magaslatán, de küzdött szegénykém, ahogy tudott.
Buttont és Vettelt nem tudom megítélni, mert jószerivel nyugi volt körülöttük.
Kubica meg az igazi szerencsefia az én szememben, aki pont megúszta az alulról a bokája felé csapkodó hullámokat.

Mondom: nagyon érdemes megnézni újra a futamot. Nagyon nagy volt a káosz főleg az elején, nagyon sok minden történt, és nagyon sok minden csak második vagy sokadik nekifutásra vehető ki rendesen - gondolok itt a pozíciók alakulására a verseny első felében. A bosszantóan dilettáns és eszméletlenül részrehajló kommentár pedig csak tovább növeli a káoszt.

Szóval mielőtt bárki kötözködni kezdene, előbb kövesse végig a futamot a leírtak tudatában. Biztos vagyok benne, hogy változni fog benne a kialakult kép. :)))

A barátodnak meg üzenem, hogy nem volt ez annyira gáz, mint amennyire látszott. ;)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak