Satti2010-03-31 09:02:46 // 82992
Jaja, Massa valóban soxor hibázott, túlvállalt mint Sepang-ban, piruettezett, mint pl. Silverstone-ban is, vagy akár most Melbourne-ben. :-)
pb_2010-03-31 09:00:10 // 82991
07-09 között akadt olyan Ferrari vRsNYző, aki hibázott, nM is 1x.)))
Satti2010-03-31 08:48:57 // 82989
Egy szóval nem mondtam, ő is hibázik, senki nem tévedhetetlen, csak nagyon kevesen vagyunk, akik mégsem. :-))
mesa2010-03-31 08:47:22 // 82988
Mindenki hibázhat - kivéve Kimi Raikkönent :)
Satti2010-03-31 08:45:50 // 82987
Egy nagyon fontos dolgot, mint "tényt" figyelmen kívűl hagytál, mert Alonso Ferrariban ül és aki abban ül, az általában nem hibázik, vagy ha mégis, akkor sem. :-))
mesa2010-03-31 08:36:21 // 82986
Két dolog körvonalazódik:
1. Wéber Gábornak igaza van abból a szempontból, hogy NEM fékhiba. Abban viszont téved, hogy Vettel hibája
2. Tényleg trükkös a felfügegsztésük, és lógott a levegőben az első tengely, mert "elfelejtette" a megfelelő magasságot az aktv felfüggesztés
1. Wéber Gábornak igaza van abból a szempontból, hogy NEM fékhiba. Abban viszont téved, hogy Vettel hibája
2. Tényleg trükkös a felfügegsztésük, és lógott a levegőben az első tengely, mert "elfelejtette" a megfelelő magasságot az aktv felfüggesztés
pb_2010-03-31 08:10:07 // 82985
Sima vRsNYbalSt volt, nem kLl ezt túlragozni.
pb_2010-03-31 08:08:17 // 82984
Hát pRsze, főleg ha a kis kedvNcedről van szó.)
Andy2010-03-31 06:05:00 // 82983
Tán csak nem az aktív felfüggesztés szarakodik? :))))
Xixo2010-03-31 03:11:51 // 82982
Sumi volt legelöl kívül, középen Alo lemaradva, belül Batön ugyan annyival lemaradva. Sumi és Alo azonos íven fordult el, ergo nem tudott Sumi felé menni és befelé se húzta jobban, mint muszáj volt. Értsd, amennyire tudott kívül haladt, hogy még ne menjen neki az előtte haladó németnek.
Tehát tulajdonképpen középen haladt (hogy a Te szavaidat használjam), mert olyat lehet, azt nem tiltja a szabályzat, csak nem fértek el (amit sajna Bátön nem vett észre időben...).
De tényleg hagyjuk, ha szerinted ott mehetett volna másfelé is, mert akkor nem egy futamot néztünk.... :))
Tehát tulajdonképpen középen haladt (hogy a Te szavaidat használjam), mert olyat lehet, azt nem tiltja a szabályzat, csak nem fértek el (amit sajna Bátön nem vett észre időben...).
De tényleg hagyjuk, ha szerinted ott mehetett volna másfelé is, mert akkor nem egy futamot néztünk.... :))
zolee1452010-03-31 02:43:16 // 82981
Ha vannak jobbra és vannak balra akkor középen megy, mert egy versenypályának nemcsak két széle van, hanem közepe is. Vagy olyat nem lehet? Nem férnek el? Tiltja a szabályzat?
Részemről tényleg ennyi...
Részemről tényleg ennyi...
Xixo2010-03-31 02:18:38 // 82980
A másik oldalán ott volt Sumi, akkor neki kellett volna mennie? :)
Frankón nem értem (értjük), hogy mit mondasz?!
Ha vannak jobbra, vannak balra, jönnek mögötte, akkor hova menjen??
Frankón nem értem (értjük), hogy mit mondasz?!
Ha vannak jobbra, vannak balra, jönnek mögötte, akkor hova menjen??
zolee1452010-03-31 02:08:12 // 82979
A kérdésből arra következtetek, hogy csak nekem egyértelmű, hogyha van egy autó mellettem akkor hagyok egy autónyi helyet belül.:D
Tényleg hagyjuk, igazatok van. Ameddig nem éri el a hátsó autó első tengelye a másik sisakplexije és orra közti rész felező vonalát úgy, hogy a pilóta orra az autójának a tengelyvonalába esik, és menetirány felé néz addig meg sem szabad próbálni az előzést. :D
Tiszta hülye vagyok. Nem is értem miért írok ide. Felejtsétek el, mintha nem is írtam volna, vagy esetleg töröltetni kellene a site adminokkal.
Tényleg hagyjuk, igazatok van. Ameddig nem éri el a hátsó autó első tengelye a másik sisakplexije és orra közti rész felező vonalát úgy, hogy a pilóta orra az autójának a tengelyvonalába esik, és menetirány felé néz addig meg sem szabad próbálni az előzést. :D
Tiszta hülye vagyok. Nem is értem miért írok ide. Felejtsétek el, mintha nem is írtam volna, vagy esetleg töröltetni kellene a site adminokkal.
Tommi2010-03-31 01:49:40 // 82978
Hogyaszongya:
"megszűnt az erőátvitel a bal első tengely és a kerék között"
Ha jól tudom, az első tengelyre nem is megy erő, mármint motorerő :))) Így kissé érdekes a megfogalmazás. Persze, értem én, hogy mit akart mondani a cikkíró, de kifejezhette volna jobban is magát :)))
"megszűnt az erőátvitel a bal első tengely és a kerék között"
Ha jól tudom, az első tengelyre nem is megy erő, mármint motorerő :))) Így kissé érdekes a megfogalmazás. Persze, értem én, hogy mit akart mondani a cikkíró, de kifejezhette volna jobban is magát :)))
Xixo2010-03-31 01:39:49 // 82977
Xixo2010-03-31 01:35:45 // 82976
Akkor a "sportkódex" szerint mit kellett volna tennie Alonzónak?
Tényleg érdekelne!
Tényleg érdekelne!
zolee1452010-03-31 01:18:21 // 82975
Láttam már nem egy olyan versenyt ahol ketten vagy hárman elfordultak egyszerre a kanyarban. Nem olyan nehéz ez. Amit leírtál "hevenyészve" az elég érdekes, és ha így van akkor nem kell szóvá tenni ha nincs előzés az F1-ben, hiszen szabály tiltja.
Ettől függetlenül tényleg érdekelne ennek a hevenyészett leírásnak a hivatalos formája. Palik Laci "FIA sportkódex ahogy én látom" című műve és hasonlók nem játszanak.:D
De tudod mit? Tényleg hagyjuk... további jó mulatást.
Ettől függetlenül tényleg érdekelne ennek a hevenyészett leírásnak a hivatalos formája. Palik Laci "FIA sportkódex ahogy én látom" című műve és hasonlók nem játszanak.:D
De tudod mit? Tényleg hagyjuk... további jó mulatást.
Xixo2010-03-31 00:48:58 // 82974
Engem is ez foglalkoztat, hogy hová kellett volna mennie? :))
1. Ment volna neki Suminak, mert úgyis ő volt belül, ergo a germán lett volna a hibás.
2. Nyomott volna egy satuféket, max belejönnek hátulról, de akkor se ő a hibás, mert követési távolság is van a világon.
3. Rajtolt volna úgy mint Massa és akkor egy autóval mindenki előtt simán elfordulhatott volna.
Szal tényleg balfasz volt, nem is csoda, hogy agyonverte a brazil...
:))))))))))))))))))))))
1. Ment volna neki Suminak, mert úgyis ő volt belül, ergo a germán lett volna a hibás.
2. Nyomott volna egy satuféket, max belejönnek hátulról, de akkor se ő a hibás, mert követési távolság is van a világon.
3. Rajtolt volna úgy mint Massa és akkor egy autóval mindenki előtt simán elfordulhatott volna.
Szal tényleg balfasz volt, nem is csoda, hogy agyonverte a brazil...
:))))))))))))))))))))))
Tom122010-03-30 22:09:12 // 82973
Igen, ´83-ban Piquet /Nelson/ egy ilyennel lett VB.
Tommi2010-03-30 21:56:11 // 82972
Meg az Amore is, mert a 2004-es esztergomi találkozó napjára időzítették Haleszék az oldal indulását, de ebbe most ne menjünk bele :)
mesa2010-03-30 21:54:23 // 82971
S mint tudjuk, az indexes fórumból ered az Esztergomi alfa Találkozó is ;-)
mesa2010-03-30 21:50:07 // 82970
ami M12-es motort még a hatvanas években gyártottak 1.4 L feltöltősként, azt nyomták a nyolcvanas években 1.5 T-ként az F1-be
mesa2010-03-30 21:47:33 // 82969
Ha a Forma 1-re gondolsz, a legtöbb motor sor 4 volt - igaz nem turbós, hanem kompresszoros!
Turós volt még a Zakspeed is, amivel Kesjár Csaba is ment pár kört

Turós volt még a Zakspeed is, amivel Kesjár Csaba is ment pár kört

Tommi2010-03-30 21:42:12 // 82968
Így van, még az Index topicban wégé néven írogatott :)
Whiteskull2010-03-30 21:40:45 // 82967
Bizony. És az urbán legend szerint a régi blokkokat szedték elő, hogy f1-es mocit csináljanak belőle. :)))
Satti2010-03-30 21:39:47 // 82966
Nem sztárolok semmit, általánosságban írtam, az csak egy egyszerű példa volt, nem olyan véresen komoly ez a dolog.
mesa2010-03-30 21:37:54 // 82965
És, mint írtam WéGé nick alatt ismertük meg ... Köszönjük! :)
tipoatti2010-03-30 21:37:52 // 82964
Amúgy OK., OFF off. ;)
Más: valószínű lámaságomat fogom megint kiteregetni, de megdöbbenve olvastam ma a tényt az egyik autós magazinban, hogy a BMW világbajnok túrós mocija a dicső nyolcvanasokban sornégyes (?) volt...
Más: valószínű lámaságomat fogom megint kiteregetni, de megdöbbenve olvastam ma a tényt az egyik autós magazinban, hogy a BMW világbajnok túrós mocija a dicső nyolcvanasokban sornégyes (?) volt...
tipoatti2010-03-30 21:35:37 // 82963
Andris, ne már... Én is sajnálom Gabit ( nem a Wébert ;) ), írtam már!!!! :)
Andy2010-03-30 21:33:06 // 82962
Off!
Buxátok meg ez ALFÁS oldal, itt ne sztároljatok már mindenféle egyéb járgány! Pláne rötyót!!!
On!
Buxátok meg ez ALFÁS oldal, itt ne sztároljatok már mindenféle egyéb járgány! Pláne rötyót!!!
On!
tipoatti2010-03-30 21:31:39 // 82961
Szeva! Jó a nicked, bár nem tudom ki vagy... :)))) Jó, hogy megerősítesz abban, amire ezexerint jól emlékeztem. So--->Wéber Gabi rlz.!!!
Satti2010-03-30 21:29:58 // 82960
Minden nagy múltú márkának vannak olyan típusai, amik jók, lehet az nagy, vagy akár olyan népszerű kicsi, mint az említett Renault-nál a Twingo, de lehetne nagyon sok példát említeni.
Tommi2010-03-30 21:28:24 // 82959
Wéber Gábor és Alfa Romeo témához:
Sokáig egy nagyon szép 2 literes 147-ese volt és rendszeresen járt szinte az összes találkozóra. Miután eladta, évekig "visszajárt" még a társaság és a feeling miatt, szereti az Alfákat. Esztergomba régen volt, mert mindig úgy sikerült időpontot találni, hogy azon a hétvégén volt futam és szombaton ugye időmérőt közvetített. Az FIA nem volt tekintettel az esztergomi találkozóra :))) Idén viszont lehet, hogy eljön, mert jövő hétvégén épp nem lesz futam.
Sokáig egy nagyon szép 2 literes 147-ese volt és rendszeresen járt szinte az összes találkozóra. Miután eladta, évekig "visszajárt" még a társaság és a feeling miatt, szereti az Alfákat. Esztergomba régen volt, mert mindig úgy sikerült időpontot találni, hogy azon a hétvégén volt futam és szombaton ugye időmérőt közvetített. Az FIA nem volt tekintettel az esztergomi találkozóra :))) Idén viszont lehet, hogy eljön, mert jövő hétvégén épp nem lesz futam.
Satti2010-03-30 21:26:44 // 82958
Igaz, nincs akkora fejem, mint neked, de azért normális méretű, akár csak az agyam. :-))
tipoatti2010-03-30 21:25:16 // 82957
A rönó példa csak a Kokó féle "elkurvulásnak" szólt, ill. bevallottam itt, hogy annak az autógyárnak is van olyan típusa, amiért azonnal eretnekké tudnék válni. ;)
tipoatti2010-03-30 21:23:37 // 82956
Sose' voltam normális, Te is tudod. ;)
Whiteskull2010-03-30 21:18:44 // 82954
Ez csak azt jelenti, hogy a koponyád még kisebb. :))))))))))))))))
Satti2010-03-30 21:17:42 // 82953
Nem sajnálom, de a méretekről nem egy a véleményünk, az agyam, szinte szétfeszíti a koponyám. :-)))
Satti2010-03-30 21:15:36 // 82952
Részemről csak az objeltív valóságot szoktam vázolni, szó sincs zsibbasztásról. :-))
Andy2010-03-30 21:08:27 // 82951
Végre nem csak Te zsibbasztod a tagságot, mi? :))))
Whiteskull2010-03-30 21:08:25 // 82950
Azt a kis izét nem sajnálnám a helyedben. :)))))))))))))))
Satti2010-03-30 21:06:15 // 82949
Hűű, ahogy elnézem, tőbbfelvonásos novellák lettek itt leírva, ennyit így este már nem tudok olvasni, mert lezsibbadna az agyam az értekezésektől. :-))
mesa2010-03-30 20:24:51 // 82948
Hová? Felfelé, esetleg föld alá, csak nehogy zavarja mások versenyét :))))
Andy2010-03-30 20:18:51 // 82947
Mivel az előttem szólók már ráébresztettek hogy téged úgysem lehet meggyőzni, ezért nem is szándékom.
De hevenyészve valahogy így szól.
A támadó versenyző csak akkor kísérelheti meg az előzést, ha közel azonos távolságra van a kanyar bejárati ívétől, mint a védekező versenyző. A védekező félnek van teljes joga először a kanyarra ráfordulni, az általa választott tetszőleges íven, kivéve, ha a támadó autójának első tengelye már a védekező fél bukósisakjának vonalába ért.
A fentiekből látszik, hogy az előzésnél kulcsfontosságú a két autó közötti megfelelő sebességkülönbség, azonban a láthatóan elnagyolt, több autónyi távolságból megkísérelt előzés nem minősül szabályosnak, hiszen nem lehet felhasználni a védekező fél autóját a pályán maradáshoz. Ráadásul a védekező fél nem láthat mindent a tükörből, tehát elsődleges szempont az átgondoltság.
Egyébként meg Alfonzó baloldalán ott volt Schumi, szerinted hová kellett volna mennie? :))
Simán lehet ez versenybaleset, annak is minősítette a bírói kar. Bár Button szvsz túlságosan is optimistára vette. Viszont érdekes módon egyik pilóta sem szidta a másikat tudtommal, ergo nem értem hogy Te akkor miért minősítesz?
De hevenyészve valahogy így szól.
A támadó versenyző csak akkor kísérelheti meg az előzést, ha közel azonos távolságra van a kanyar bejárati ívétől, mint a védekező versenyző. A védekező félnek van teljes joga először a kanyarra ráfordulni, az általa választott tetszőleges íven, kivéve, ha a támadó autójának első tengelye már a védekező fél bukósisakjának vonalába ért.
A fentiekből látszik, hogy az előzésnél kulcsfontosságú a két autó közötti megfelelő sebességkülönbség, azonban a láthatóan elnagyolt, több autónyi távolságból megkísérelt előzés nem minősül szabályosnak, hiszen nem lehet felhasználni a védekező fél autóját a pályán maradáshoz. Ráadásul a védekező fél nem láthat mindent a tükörből, tehát elsődleges szempont az átgondoltság.
Egyébként meg Alfonzó baloldalán ott volt Schumi, szerinted hová kellett volna mennie? :))
Simán lehet ez versenybaleset, annak is minősítette a bírói kar. Bár Button szvsz túlságosan is optimistára vette. Viszont érdekes módon egyik pilóta sem szidta a másikat tudtommal, ergo nem értem hogy Te akkor miért minősítesz?
Tom122010-03-30 19:49:43 // 82946
Pl. ez is kimaradt, na megyek... :-)
Tom122010-03-30 19:48:56 // 82945
Többet nem javítok /most látom, hogy egy két dolgot jól elkapkodtam, mert már sürgetnek...:-)/, pedig volna mit, mindegy, most mennem kell...:-)
mesa2010-03-30 19:47:21 // 82944
ha látványosan feltartja, a mögötte loholót, akkor "kap egy kéket" és el kell engednie
Feltéve, hogy nincsenek versenyben, hanem lekörözésről van szó! Egyébként próbálkozzon a hátsó, ameddig akar :))
Feltéve, hogy nincsenek versenyben, hanem lekörözésről van szó! Egyébként próbálkozzon a hátsó, ameddig akar :))