Fórum >> Egyebek >> Forma-1

LacUS2014-04-15 16:01:36 // 104030
A csapatfőnök szerintem elsősorban valamiféle topmanager kéne szerintem hogy legyen aki képes határozottan irányítani több különböző területen dolgozó emberkét egy közös cél felé, ami ennél a csókánál biztos,hogy megvan. Amit hiányolok, az a motorsport kapcsolat mert nem ugyanaz egy alapvetően saját magát eladó termék értékesítése mint egy ilyen csapat irányítása, ahol sok "önző/önfejű" embert kell egy irányba terelni egymással kompromisszumot kötve. Szerintem Todt azért is volt annyira jó, mert tudta milyen győzni, tudott versenyzőként gondolkozni. Én azt mondom megérdemel egy részünkről egy esélyt (ha fogalmazhatok ilyen nagypofájúan), bízva abban,hogy jobb lesz, ha meg nem akkor Monti tanulva a mostani "hibájából" nem hagy egy balfaszt évekig újra próbálkozni.
Tommi2014-04-15 13:18:35 // 104029
Illetve kiegészítve a kérdést: mihez kell értenie egy csapatfőnöknek szerinted?
Tommi2014-04-15 13:17:40 // 104028
Viccen kívül, bármiféle kötekedő vagy hátsó szándék nélkül kérdezem... Eddig annyit tudunk az emberről, hogy 15 éve már a Ferrarinak dolgozik, a fél világot bejárta már és rengeteg helyen dolgozott Dél-Amerikától kezdve a Közel-Keleten át Kínáig és sok helyen megnőttek az eladások a keze nyomán. Nyilván nem hirtelen döntés volt a kiválasztása.

Szóval, felteszem mégegyszer a kérdést, piszkálódó szándék nélkül, teljesen komolyan és kérnék rá egy normális választ: az eddigi információk alapján mire alapoztad azt a kijelentést, hogy már megint olyan ember kerül a csapat élére, aki nincs képben és miért nem lesz jó, hogy ő lett a csapatfőnök?
Xixo2014-04-15 01:19:34 // 104027
Vágom, azt linkeltem! :)

Úgy értem az F1-en kívülről, meg úgy a motorsporton kívülről...
pb_2014-04-14 23:46:34 // 104026
Semmihez sem.)
pb_2014-04-14 23:45:40 // 104025
Semmit nem ér, ha nem ért hozzá.
Tommi2014-04-14 23:41:49 // 104024
Mert mihez is kell értenie egy csapatfőnöknek? :)
pb_2014-04-14 23:38:49 // 104023
+int nem olyat neveztek ki, aki ért is hozzá.
Giuntini2014-04-14 22:46:34 // 104022
Marco Mattiacci az új főnök, és úgy tudom belülről jön. A Gazzetta dello Sport-ban olvastam.
Xixo2014-04-14 21:44:59 // 104021
Reméljük bejön a húzás, hogy kintről hoznak új embert.
De ennél sokkal már úgyse lehet. :)
Speed2014-04-14 15:40:06 // 104020
" Azért döntöttem így, hogy hosszútávon felrázzam és jobbá tegyem a csapatot” - mondta Domenicali, aki hozzátette, reményeim szerint lófej sem lesz így az ágyamban.
"A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo dicsérte távozó csapatfőnökét, amiért az a csapat érdekeit sajátja elé helyezte. „Köszönettel tartozom Stefano Domenicalinak, nem a folyamatos bénázásáért és balfaszságáért, hanem a felelősség-mentes munkájáért, amit mai döntése végre igazol. Nagy becsben nem tartom, hiszen 23 éven át figyelhettem, ahogy bénázik."
Buksi2014-04-14 15:24:02 // 104019
Ezt már sokkal előbb meg kellett volna tennie! :-)
Kíváncsi leszek a változásokra... ha egyáltalán lesznek! ;-)))
GT Ɨ|ѯ2014-04-14 14:43:52 // 104018
Egyetértek:-)

Bár ez a vonat már rég elment...
Grando2014-04-14 13:32:32 // 104017
Ugyanezt gondolom. ;)
Totti (NagyVad)2014-04-14 13:12:47 // 104016
Na végre !!!!!!!
pb_2014-04-14 12:47:02 // 104015
Mayd talán ezek után.)
Buksi2014-04-14 07:41:45 // 104014
Ilyenek miért nem jutnak eszébe senkinek a Ferrarinál???
Grando2014-04-12 21:08:43 // 104013
Tyű! Érdekes. Akkor a többiek gondolom már dolgoznak az átépítésen.
Kazes☻2014-04-12 20:52:37 // 104012
Jópofa! És eddig láthatóan bevált... sajnálatunkra...
Piritu - 1.000.0002014-04-12 20:46:42 // 104011
Érdekes videó a Merci motor erejéről.
Inter156 (il mascalzone)2014-04-10 21:00:21 // 104010

Nosztalgia :-)
Ollah2014-04-08 10:46:43 // 104009
Igen, ez is érdekes, hogy ma egy pálya kb. kétszer olyan széles, mint a hivatalos nyomvonala...
Én az autók terén is visszatérnék a régi iskolához annyiban, hogy "nesze, itt egy egyhat-fapad, rakjátok össze, hogy a legerősebb legyen". Ha lehetne versenyenként új motort és váltót bevetni, nincs átfolyás- és fogyasztás-limit (utóbbit az befolyásolná csak, mennyi benzint akarnak cipeltetni az autóval), lehetne durva leszorítóerő meg széles gumik, akkor... Akkor nem lenne ember, aki megülné azt a szörnyet, amit a mérnökök a feneke alá tolnának. :)

Az, hogy valaki "alsóbb ligákban" ügyes, még nem jelenti azt, hogy az F1-ben is király lesz. Ez olyan, mint pl. a major league sportokban; az egyetemi nagymenők a "felnőttek" között elég gyakran nem érnek el (kiugró) sikert.
Szerintem az adott sportág csúcsán eredményesen szerepelni többről szól, mint alapvető fizikai képességek meglétéről; oda kell egy - valószínűleg pszichés, illetve mentális - plusz, a többiekénél is nagyobb/több, hogy az ember helytálljon.

De azt szerintem nem tagadja senki, hogy ehhez a sporthoz nem árt, ha van egy Dagobert bácsi az ember háta mögött. :)
Ollah2014-04-08 10:33:27 // 104008
Szerintem az RB garázsában véletlenül összekeverték a két autót, és most Bastian ül Webber tavalyi autójában. :) Ezért valakit kirúgnak! :)
Szerintem sportszerűen nyilatkozott arról, hogy Ricciardo most jobb volt, bár egy félmondattal célzott rá, ami szembetűnő volt a versenyen, ti. hogy az ő autójával nem lehetett előzni.
Vettel kivételes képességű pilóta (ezt tartják róla legalábbis), és ha valaki/bárki ennyivel gyorsabb nála egy kvázi ugyanolyan autóban, akkor ott nem csak arról van szó, hogy a másik annyival ügyesebb lenne. Az lehetetlen. Mármint a különbség mértéke; ügyesebb mindig van...

Lewis egy-két alkalommal otrombának tűnt Nicoval szemben, de a külvilág felé erről nem beszéltek. Mondjuk Vettel is lezavarta a pályáról Massa-t...
Bár amíg nincs belőle baleset és nem kirívóan ellentétes a szabályokkal (...), mint pl. a venezuelaiak Pásztora :P esetében, addig nézőként szórakoztató.
És nem azért, de Kobajasi az első nagydíjas torpedóját követően két "tiszta" hétvégét is teljesített! :D
Giuntini2014-04-08 10:31:45 // 104007
Azért azon is el kell gondolkodni, hogy a mai F-1-ben szinte mindent meg lehet csinálni. A pályák a végtelenségig sterilek, mindenhonnan vissza lehet jönni. Nem azt mondom, hogy nem jó a biztonság, de azért ha lennének még mindig kavicságyak több pilóta elgondolkozna azon, hogy mit engedhet magának. Egy ilyen Maldonado félét a régi F-1-ből már régen eltüntettek volna. És akkor állandóan próbálják bizonygatni, hogy nem csak a pénz számít. Ezeknél az F-1 pilótáknál sokkal tehetségesebb pilóták keringenek a világban ,és sanszuk sincs bekerülni. Amíg az orosz milliárdok, ill. a drogbárók pénze forog a cirkuszban nem lesz változás.
David | Centocinquantanove2014-04-08 09:48:32 // 104006
Pont ezt néztem én is, safety car fázis után egy bő 10 kör alatt több mint 24 másodpercet vertek a mercik a többiekre, pedig azért ők is versenyeztek egymással. Attól tartok kaptunk egy új ezüst redbullt. Vettel gyerek viszont láthatóan szenved, Ricciardo meg "szárnyal" hozzá képest... Hogy is van ez?
A ferrari olyan amilyen, valamit nem tudnak amit a mercedes motorgyártó részlegén már igen...

Mindent összevetve ez a futam az utóbbi évek egyik legjobb, ha nem a legjobb futama volt - végredménytől függetlenül!
Buksi2014-04-08 02:10:49 // 104005
Béci Ɨ|ѯ2014-04-07 18:32:12 // 104004
Hát ez az. Vannak bizonyítottan jó pilóták. Vannak jó mérnökök. Most már van jó szélcsatorna. Csak arra tudok gondolni, hogy mindez azért nem áll össze egésszé mert az irányítással van gond. Ezt már nem lehet egyszerűen mással magyarázni. Jó lenne pontot tenni ennek az ügynek a végére. Az nem elég, hogy valaki elkötelezett és imádja a Ferrarit, mert ebben nem kételkedem. De én is, még sem vagyok csapatfőnök.
VKG231!!! (156+75)2014-04-07 17:10:41 // 104003
Aha, aztán kirúgnak valami mérnököt, domi marad és örül a fejének, ezután nem találnak a kirúgott helyére mérnököt, aztán kezdhetnek is készülni a 2162.es vb-re...


Úgy látszik, monti nem látja, hogy itt az erőskezű csapatvezetés hiánya egyértelmű hátrányokat okoz a scuderianak, de nem tudom, hogy meddig kell még süllyedni ahhoz, hogy talán mégis észre tudja venni.
Béci Ɨ|ѯ2014-04-07 17:01:17 // 104002
Mondtam, hogy lesz otthon ajtócsapkodás: klikk...

El se tudom képzelni, hogy két ilyen szintű pilótának mennyire frusztráló lehet egy ilyen gyenge kocsiban versenyezni.
Ollah2014-04-07 14:35:43 // 104001
Én kifejezetten élveztem a tegnapi futamot és a kései ismétlés ellenére is végignéztem. Változatos és izgalmas volt, leszámítva persze az első kettő autót. Nagy a Merci fölénye (11 kör = 24 sec... - kb. mint tavaly Vettel Abud Dhabiban); le kell dolgozni a hátrányt. Persze egyszerűbb sírva rohangálni ide-oda, mint dolgozni... És/vagy ad absurdum belátni, hogy a másik ügyesebb/okosabb/szebb... :P

Azzal egyetértek, hogy a hang szar. Viszont ahogy beköszön a turbó, azt jó észrevenni/hallani.
Az autók is rondák. Bár nekem speciel bejön a Ferrari dizájn. Mondjuk funkcióját tekintve úgy tűnik, azzal is sikerült mellé lőni... :P
Azzal sem értek egyet, hogy spórolni kell a benzinnel és az erőforrásokkal. Az általam értelmezett F1-szellemiséghez jobban illene egy "no limit" sorozat.

Az viszont méltatlan, ahogyan sokan lenézik ezeket a fantasztikus pilótákat és sportembereket. Akik ezt teszik, azok jó eséllyel még 300 lovas autót sem vezettek 1500 kilós bódéban, nemhogy 700 lovast 700 kilóval...
Más elrugdalni 120 lónak a Bajcsyn Skoda Fabia HTP ellen versenyezve, vagy óra szerint 93-mal lejönni az Árpád-híd budai hídfőjéről a Szentendreire, miközben nyikorog a Michelin Alpin 185/55 R14, meg az is, hogy 300-ról 50 méteren lassítva kell kanyarodni úgy, hogy jobbról-balról, 3-5 centiről meg akarnak "gyilkolni".
Bár utóbbiról nekem sincs sok fogalmam, mert szerintem közönséges, földi halandónak kb. felfoghatatlan a dolog. ;)
Ollah2014-04-07 14:13:26 // 104000
Ezt úgy is lehet nézni, hogy korábban a Ferrari "jogosulatlan" előnyben volt a többi istállóhoz képest, nem? :)
Ezek a módosítások nem mentek volna át az FIA-n és Bernie-n, ha Montezemolo nem akarja. (Legalábbis Bernie könyve alapján úgy gondolom, hogy a Ferrari elnökének nagyon nagy a hatalma és a szava.)
Kb. 10 éve még nyeregben érezték magukat, valószínűleg nem törődtek sokat a szabályváltozásokkal, ezt az újat viszont már úgy várták, mint a Messiást, hogy megtörjék az RB egyeduralmát. (Szóval szerintem jórészt a saját arroganciájuk is vezetett ide.) A lecke adott volt, ráadásul arról szólt, amit a Ferrarinál annyira szeretnek hangoztatni: építeni kell egy erős motort. A baj az, hogy ezt az autót nem csak kanyarokban rajzolta körbe (szó szerint; a 10-es kanyarban és a környékén Mikit többen előzték meg, mint máskor egy évad alatt összesen, ráadásul játszi könnyedséggel) bárki, aki utolérte őket, de még egyenesben is úgy mentek el mellettük, mint életerős GTA egy harmatos M3 mellett. :P
Tehát idénre nem csak aerodinamikában, hanem motorerőben is középszarrá fejlődött vissza a Ferrari. Viva la 90-es évek! :PPP
pb_2014-04-06 21:37:28 // 103999
Nem ugrott az be, folyamatosan mentek.
panza2014-04-06 20:33:26 // 103998
De nagyon!!! Azért bizakodom, hogy valamit kisütnek a hátra lévő versenyekre!
Xixo2014-04-06 20:31:37 // 103997
Az inkább a ferrarink kéne! :)
panza2014-04-06 20:30:58 // 103996
Amire gondolsz az rá nem vonatkozna!!!
Giuntini2014-04-06 20:10:52 // 103995
Sajnos az a probléma, hogy a szabályváltoztatások az utóbbi években mindig legjobban a Ferrarit sújtották. Amikor csökkentették a fejlesztési pénzeket, eltörölték az évközi teszteket, befagyasztották a motorfejlesztést. A Ferrari többé nem tudta kihasználni a fioranoi pálya előnyeit, hiszen mindent erre építettek. És a legújabb szabályok megadták a kegyelemdöfést. Egyetlen TV kommentátor nem meri kimondani az igazságot. Ezek az új szabályok kimondva -kimondatlanul a Mercedesnek voltak kitalálva. Az utcai autóik révén sokkal nagyobb tapasztalatuk van a hibrid rendszerrel. A Ferrarinak meg semmi, hiszen ők mindig a hengerűrtartalom, és a motor valódi ereje felől közelítették meg a dolgokat. Az sem mellékes, hogy az utóbbi években mindig az évad végéig versenyben voltak a bajnoki címért. A Mercedes pedig sokkal jobban tudott fejleszteni. Teljesen igazat adok Montezemolonak, amikor kikelt magából. Olaszország az autóversenyzés bölcsője, és röhej ez a fogyasztási verseny. Ez a mostani Forma 1 sokkal inkább hasonlítható idomított robotok versenyéhez, mint valódi hús-vér pilótákhoz. A pályák is sterilek jellegtelenek, folyamatosan veszélyben vannak az európai versenyek, amik megmaradtak azoknak nagy részét elrontották. Jó lenne ha vége lenne az F 1-ben a német dominanciának, mert rövid időn belül úgy jár mint az EU. Ha ezen nem lehet változtatni, akkor a Ferrari jobb ha kivonul, és nem vesz részt ebben a bohóckodásban. Vagy a hangkérdést úgy fogják megoldani mint a BMW 528-nál? Beépítenek egy modulátort és bevezetik a hangszórókon keresztül?
Selmak2014-04-06 19:45:53 // 103994
Mit ünneplünk húsvétkor? Segítek, nem a nyuszit.
raga2014-04-06 19:22:27 // 103993
A Ferrari 1ik legnagyobb problémája a kanyarból való kigyorsítás, ami ezen a pályán főleg döntő volt, emiatt kb. erre számítottam.
Xixo2014-04-06 19:22:15 // 103992
Kicsoda? Monti? Az is inkább Börninél sír, mentsem otthon csapkodná az asztalt...
Xixo2014-04-06 19:21:08 // 103991
... inkább, hogy a ferrari ennyivel gyengébbet... lehet már 2024-re készülnek...
panza2014-04-06 19:19:47 // 103990
Ennek semmi köze a húsvéthoz!!!! A ferrari jelenlegi F-1 szerepléséhez annál inkább!!!!
Selmak2014-04-06 19:15:53 // 103989
Domenicalit felszögelik a műhely falára! Kíváncsi leszek a nyilatkozatokra!

Jó ötlet ez? Közel a húsvét.
panza2014-04-06 19:10:55 // 103988
Domenicalit felszögelik a műhely falára! Kíváncsi leszek a nyilatkozatokra!
Béci Ɨ|ѯ2014-04-06 19:07:31 // 103987
Asszem most már lesz ajtócsapkodás Maranelloban. Ez a 9-10. hely már szó szerint megalázó.
Kriszo2014-04-06 19:01:01 // 103986
Lézergyenge az autó.....
panza2014-04-06 18:52:27 // 103985
Azt nem akarom elhinni, hogy elfelejtettek autót csinálni! Valami nagyon nem stimmel a csapat körül! Van két szupi versenyző, kész a szélcsatorna adva a kiváló szakik (utcai ferrarik), akkor mi a pék f...sza a gond!
Balázs156SW2014-04-06 18:46:43 // 103984
Hát ez a Forma-1 Ferrari szempontból egyre kínosabb.... mi a fenét csinálnak ezek?
panza2014-04-06 18:36:10 // 103983
Most már emlékszem! Ezt benéztem! .........sajnos!
VKG231!!! (156+75)2014-04-06 18:34:42 // 103982
( A 4C lesz a Safety Car :))) )
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak