Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Giuntini2020-05-14 11:51:00 // 108831
Bocs, nem Patrese, Piquet volt a negyedik! Akkor még nem Patrese volt a Williams-nél. Mikor Piquet elment a Benettonhoz, akkor vette át Patrese a helyét!
Giuntini2020-05-14 11:45:20 // 108830
Már elsorvadt!
Szerintem meg van az M1 archívumában meg vannak a régi futamok!
Például leadhatnák a 76-os zeltweg-i futamot, amit anno közvetítettek! Azt hiszem tátva maradna mindenki szája! Emlékszem, a spa-i futamot is közvetítették, mikor Andrea De Cesaris villámrajtot vett az Alfával a második sorból, és hosszú körökön keresztül vezette a mezőnyt!
Vagy a Prost, Patrese, Mansell, Senna évet, amit csak így neveztek, a Négyek bandája! Voltak nagyszerű futamok, csak ha ezeket leadnák, kiserülne, mivé lett a Forma 1!
Kazes☻2020-05-14 09:50:24 // 108829
Ha így folytatják, előbb - utóbb elsorvad a sportág... : /
Zsolt1552020-05-14 09:43:41 // 108828
"... El kéne törölni a fejlesztési tilalmat! ..."

Lehet szerencsésebb lenne.

A Rally versenyekre is pont ezért mennek ki egyre kevesebben. Ki akarja egy ECO autó erőlködését nézni? Jó hang, látvány, ez kell az embereknek.
Giuntini2020-05-14 08:46:51 // 108827
Ebben igazad van, 78-ban ott volt a Lotus hatalmas előnye a "szoknyák" miatt! De akkor volt mód a fejlesztésre, szezon közepén már a többiek is átalakították autóikat. Ezt ma nem lehetne!
A Brabham-Alfa porszívóját Lauda győzelme után betiltották!
A Forma 1 az autóversenyzés csúcskategóriája, és nem takarékossági verseny! A tesztek, fejlesztések eltörlése azt eredményezte, hogy aki az év elején jó, az év végén is azt a pozíciót birtokolta általában.
Régen egész más volt! Az év elején a nagy csapatok is a régi autóikkal indultak. Példa erre 78-ban a Lotus, csak a negyedik vagy ötödik futamon vetették be a Lotus 79-et, hogy aztán tönkreverje a mezőnyt! De a Ferrarinál is így volt. Csak az európai futamokra lett kész az új Ferrari, amivel Scheckter megnyerte a címet.
Miért kell készen lenni az új autóknak szezonkezdetre, mikor nincs szabálymódosítás? Miért nem lehetne a szezon folyanán bemutatni az új autókat, sokkal izgalmasabb lenne....
El kéne törölni a fejlesztési tilalmat!
Kazes☻2020-05-14 08:43:09 // 108826
Na, ja... de azért fura, hogy a Mercin nem sűrűn tiltanak be dolgokat... ott mindig minden szabályosnak van ítélve... persze... mert ők olyan jó fiúk, ezzel ellentétben máshol meg kritikusabbak az ítészek.
Kazes☻2020-05-14 08:39:20 // 108825
Sajnos jól emlékszem rá... banális... még ha valahol a 20. helyezett környékén történt volna, mondjuk egy újonccal, akkor az ember még meg is sajnálja... no, de egy 4x VB-nak mondott csodagyerekkel történt, ugye... első helyen, lassú tempónál... áááhh... katasztrófa... na, mindegy is, már elmúlt, Vettel megy, oszt jó napot! :)
Zsolt1552020-05-14 08:32:46 // 108824
A másik, hogy ezzel a "költséghatáros" dologgal is nagyon mellélőttek. Az alap elgondolás nem rossz, hogy egyforma esélye legyen a csapatoknak.
Csak gond ott van, hogy ha valaki talál valami olyan megoldást, amivel nagyot tud előre lépni - mint például a Mercedes -, akkor a többieknek nincs vagy nagyon kicsi az esélye van utolérni. Nem tudnak párhuzamosan abba az irányba is fejleszteni, mert a napi futamokon is kell az eredmény. A pénzügyi keret meg adott.
Így ennek az elképzelésnek most a nagy nyertese a Mercedes lett.
Zsolt1552020-05-14 08:10:17 // 108823
Az F1 már nem olyan, mint régen. Ma már egy jó autó sokkal többet ér, mint egy versenyző.

Nézd meg Grosjean-t. Amikor jó volt a Renault motor jól ment. Talán még 2. vagy 3. helye is volt és lett hozzá egy hatalmas arc is. Aztán ahogy nem egy jó motorral szerelt autóban ül, már szinte a nevét sem hallani.
GT Ɨ|ѯ2020-05-14 08:00:49 // 108821
Giuntini2020-05-14 07:58:24 // 108820
Olyan védelem van Vettellel kapcsolatban, hogy a Forma 1 történelme alatt ilyen nem volt. PRIMADONNA!
De ez Hamiltonra ugyanúgy vonatkozik.
Miert nem mondja egyik sem, bocs hibáztam?
Mert egyik sem tökös, a probléma hogy egyikben sincs meg a tudat, hogy a bőrömet viszem vásárra.
Senna felvállalta mikor Montén a palánknak vágta autóját! Mansell gond nélkül átment a masik boxba, es gond nélkül pofánvágta Sennár.
Semmivel sem kevésbé gépek a mai pilóták jó része mint autóik. Lecben van kurázsi, rá vigyázni kell!
A Forma 1-ben, ha baj van, már ott vannak a sajtósok, cgyáznak, nehogy meggondolatlanságot mondjanak a pilóták. Gépezet részei!
Zsolt1552020-05-14 07:09:31 // 108818
Szemerkélő esőben, lágy gumikon csúszott ki Vettel. Aztán gondolom beszólogattak neki, azt meg senki nem szereti.

Két gondolat:
1,
2018. július 21. = Marchionne lemondása a Ferrari elnöki pozíciójából
2018. július 22. = 2018-as Formula–1 német nagydíj időpontja

Gondolom nem kevés kérdés és feszültség volt a csapaton belül az elnök betegsége és távozása valamint a hogyan tovább miatt.

2,
A másik, hogy például Schumacherrel folyamatosan beszélt a verseny vége felé Ross Brown, ha látta, hogy kezd lanyhulni a figyelme.
Kazes☻2020-05-13 22:52:26 // 108817
Minardi szerint Vettel körül valami megváltozott a 2018-as Német Nagydíj óta
Egyet tudok érteni... és Enzo is jól megmondta már mikor... tudott valamit az öreg. :)
VKG231!!! (156+75)2020-05-13 21:59:54 // 108815
Pedig mennyire praktikus Medical Car lenne az Alfa Giulia QV SW-ből...
Jaaa... :))))

Eddie Jordannek lesz igaza. El fog menni a Merci, mert mindent megnyertek. A csúcson akarják abbahagyni, már csak veszíthetnek. Hamilton behúzza a 7-et idén (kétség ne legyen...), aztán sika-kasza-léc.
Maradnak a Racing Point Aston Martin mögött, de bőven nem gyári csapat lesz.

Nem nekik kedveztek a szabályok, hanem ők kezdtek elég korán elég komolyan fejleszteni a hibrid érára.

A Ferrari elbohóckodta, 6 éve próbálják behozni a lemaradást motorteljesítményben, és csak kétes szabályosságú PU egységgel sikerült. Idénre el is bukták az előnyt, ott vannak ahol voltak.
Aerodinamikai hatékonyságban meg sehol nincsenek a Red Bullhoz képest.
Ezen felül több, mint 10 évig hurcolták a Toyota kölni szélcsatornájába a modelleket, amik rendre nem hozták az eredményeket, és a kalibrációval utána is szenvedtek.

A tavalyi elsőszárny-koncepciót február 14-én tudni lehetett, hogy szar ahogy van amint az Alfa kiment shakedownra Fioranoban.

De az ő szimulációik szerint az a hatékonyabb. Hát nagyon nem, esély nem volt. Áttervezni az autó koncepcióját nem lehetett.

A világ pénze megy el a Ferrarinál is, mégis eleve szar döntések után akarják visszalapátolni a tehénbe a szart. Ez így nem megy.
Giuntini2020-05-13 21:28:51 // 108814
Azert ez 1974-ben volt. Aztán nyert két VB címet. Lehet hogy akkor a Ferrari nem a leggyorsabb autó volt, főleg 77-ben, mikor megjelent a wing car Lotus, vagy a Brabham - Alfa, de a legmegbízhatóbb volt. Aztán Jody Sheckter nyert egyet, majd ötöt Schumi, és egyet Kimi! Most fut a szekér a Mercinek, de ebben az időszakban is a Ferrari sokszor gyorsabb volt! Tavaly is! Azért kíváncsi lettem volna, ha a szabályokat sokszor nem a Mercinek kedvezően írták volna hol lennének?
Azért Safety Car, orvosi autó meg minden a Mercitől jön! Azért nagyon sok mindenen el kell gondolkozni!
tirex2020-05-13 20:56:08 // 108813
Niki Lauda mondta találóan a filmjében amikor kipróbálta a kocsit: "Ez nem ló hanem disznó! Minden körülmény adott mégis ilyen szart csinálnak!" :))) A Ferrari leigazolhatja az atyaúristent is, sajnos a Mercié a jobb kocsi. Egyszer majd fordul a kocka.
Zsolt1552020-05-13 19:49:27 // 108812
Jó lenne, ha önálló csapata lenne most is az Alfának.
Zsolt1552020-05-13 19:48:32 // 108811
👍🤘👏😁
GT Ɨ|ѯ2020-05-13 19:26:55 // 108810
1950 május 13. Silverstone. F1.

Az első Forma 1-es futam.

Giuseppe „Nino” Farina , Alfa Romeo.




70 éve:-)
VKG231!!! (156+75)2020-05-13 09:39:00 // 108809
+1, a Merci vezetésében semmi sem változott, csak Lauda...
Giuntini2020-05-13 08:39:54 // 108808
Igazad van! De Trullival is volt hasonló eset! Emlékszem, a szezonnyitó Ausztrál gp-n Fisichella ronggyá alázta a mezőnyt, majd erre megfordult a kocka. Briatore akkor azt nyilatkozta, Fisichellával meg lehet a VB. Aztan hirtelen sokkal lassabb lett az autója mint Alonsoé! A lassulással egyenes arányban tűnt el Fisichella versenyszelleme. Azok a fránya spanyol támogatók!

Nagy felelősségük van a csapatvezetőknek!!
Vagy ilyet produkálnak, vagy eleve olyat vesznek akire kiosztják a hátvéd titulust (Irvine, Barichello), vagy összeeresztik őket (Hamilton, Rosberg) amivel veszélyeztetik pilótáik és mások életét! Egyautós csapatok lennének talán az igaziak, vagy a három autósok. De ez a páros versenyzés nem megy!!
Zsolt1552020-05-13 07:41:02 // 108807
Schumacher és Vettel a két német VB versenyző összehasonlítása a Ferrarinál.

Amikor Schumacher 1996-ban odakerült majdnem 20! éve nem nyert címet a csapat. A német is csak az ötödik évben tudott világbajnok lenni.
Lényegében a teljes időszak alatt ugyanazzal a három vezetővel dolgozott.
(Jean Todt, Ross Brown és Luca di Montezemolo)

Amikor Vettel 2015-ben odakerült 8 éve nem nyert a csapat címet. Neki a tavalyi volt az ötödik éve a csapatnál, de ezen időszak alatt 2 lényeges vezető csere is volt.
Marchionne - 2018-ig
Arrivabene - 2019-ig, majd Binotto. Új vezető új elképzelések.



Amit Raikkonen-nel is csináltak, az sem volt semmi. Elküldték nem kevés pénzért, mert majd Alnoso lesz a megváltó. Majd nem kevés pénzért - meg egy bocsánatkérésért - 2014-ben visszahozták, mert ő már nyert VB-t a Ferrarival és majd most újra lesz cím.

Tehát hiába hoznak VB versenyzőket megváltónak, ha a csapat vezetése nem egységes és az autó nem versenyképes. Addig csak reménykedni lehet, hogy majd egy versenyző a semmiből csodát tesz.

Az erős és egységes Todt- Brown - Schumacher triónak is 5 év kellett hozzá, hogy ismét felérjenek a csúcsra.
Zsolt1552020-05-13 06:52:40 // 108805
Schumacher is kétszeres VB-ként került a Ferrarihoz.
Zsolt1552020-05-13 06:51:35 // 108804
A Ferrarinál úgy gondolhatták, hogy ha egy VB bajnokot - Alonso, Vettel - szerződtetnek, az hozza majd eredményeket. Most lehet abba az irányba mennek, hogy egy nyeretlen fiatalnak adnak esélyt. Akár saját nevelésűnek.
Szerintem igazából az autóra kellene jobban koncentrálniuk. Egy jó autóval többet tudnak elérni, mint egy VB-kal, de egy rossz vagy kisebb teljesítményűvel.
Kazes☻2020-05-12 21:46:51 // 108803
Én (mint ahogy korábban is írtam többször) át sem vettem volna a RB után... az, hogy most mi lesz ennyi változással, változtatással + a vírus bonyodalom, ki tudja. Bízzunk benne, hogy sikerül nekik erőre kapni.
Hajrá Alfa! :)
Giuntini2020-05-12 20:41:41 // 108802
Sajnos mostanában piszok mázli kell, és kevesebb tehetség! Nagysuerű pilóták max egy-két versenyt nyertek, közben világbajnokok lehettek volna!
John Watson, Jean Alesi, Fisichella, Trulli, sorolhatnám még....
Trulli a Renault-nál verte Alonsót, nyerte Montét, aztán jöttek a rejtélyes műszaki hibák. Bizonyára emlékeztek a sztorira, mikor Alonso őrjöngött a kanadai GP-n a második helyen, hogy engedje el Trulli. Csak az volt a bibi, hogy Trulli növelte előnyét.
Aztán műszaki hiba miatt Trulli kiállt vezető helyről. Trullit elküldte Briatore mert a Telefoniva Alonsót akarta világbajnoknak.
Hány ilyen eset volt!
Zsolt1552020-05-12 19:30:51 // 108801
Alonsoban nagyobb potenciált láttak a csapat vezetésében. Vagy látott Domenicali. Ki tudja ki döntött.

Sajnálom Vettelt, nem titkolom. De új vezető, új elképzelések. Lehet bejön a számítása és ismét lesz VB címe a Ferrarinak.
VKG231!!! (156+75)2020-05-12 19:27:20 // 108800
Á, nem kapott... :)))
Kazes☻2020-05-12 19:13:10 // 108799
Ó igen... látom elfogult vagy... akkor hadd legyek én is, (mint ismeretes) Kimi irányába... a mai napig Ő a Ferrari legutóbbi világbajnoka és mégsem kapott anno elég türelmet... miért is?





Ne válaszolj, csak egy költői kérdés. :)
Zsolt1552020-05-12 19:12:31 // 108798
Reméljük mással szerencsésebb lesz a csapat. De szerintem a legnagyobb gond a csapat vezetésében van.
tirex2020-05-12 19:07:37 // 108796
Piszok mázlija volt Vettelnek? Azért a négy vb címet nem a verebek hordták össze. Ennyi eróvel Haminek is piszok mázlija van hogy évek óta a mezőny legjöbb autójában ül. Igazából ehhez kell a szerencse hogy jókor legyél jó autóban. Cseszheted a tehetséged ha nincs alattad technika.
Zsolt1552020-05-12 18:53:24 // 108795
Vagy amikor beleállt a falba... Hibázott az tény. De ki nem? Hamilton is, Schumacher is, Leclerc is, meg más hibázott már ...
Vagy amikor Verstappen neki ment, mert Vettelnek van úgyis nagyobb veszteni valója. Jövőre kiderül mit sikerül összehoznia a csapatnak.
Kazes☻2020-05-12 18:45:54 // 108794
Nem, ezt nem mondtam... de SC mögül ő esett ki, vagy Hami szívózásánál is ő ment neki plusz büntiért stb. tehát semmiképp nem menthető fel, benne volt... vastagon, ugyanis nem hozott pluszt, hanem még rontott is!
Zsolt1552020-05-12 18:41:58 // 108793
Akkor ezek szerint csak és kizárólag Vettel hibája, hogy az elmúlt 4 évben nem lett zsinórban VB cím ?
Kazes☻2020-05-12 18:34:10 // 108792
Egyetértünk! És Kimi ezt jól demonstrálta kétszer is, miután már nem volt kötelező mögötte maradnia, mert a verda jó volt... ugye! :)
Zsolt1552020-05-12 17:37:08 // 108791
Piszok mázlija Buttonnak volt a Brown GP-nél, amikor egy hibátlan első félidő után, már zsebében volt VB cím.
Kellett hozzá, hogy a Honda egy nagyon jó fejlesztést hagyott ott nekik.
Zsolt1552020-05-12 17:33:58 // 108790
A csapat sem hibázott kevesebbet. Sőt .... Kerékcserék, nagyon rossz taktikák, határozatlan vezetés. Messze nem ment olyan gördülékenyen semmi, mint a Mercinél.
Valamint az autó sem volt jobb a Mercedesnél. Csak az első tesztnapokon voltak igéretek és remények.
Vettel is hibázott. És akkor mi van? Melyik versenyző hibátlan?

Az első címénél valóban szerencséje volt, amikor Alonso kb.30-35 körön keresztül vonatozott Petrov mögött.
Giuntini2020-05-12 17:08:51 // 108789
Az a baj, hogy Vettel rengeteget hibázott, de nemcsak a Ferrarinál. A Red Bull-nál piszok mázlija volt....
Nem hozta meg azt a pénzt, amit kifizetett érte a Ferrari! Tavaly a szezon nagy részében a Ferrari jobb volt a Mercedesnél, mégsem rudott nyerni! Pedig Kimi maximálisan beállt mögé!
Mégis rengeteg hibát csinált! Én nem csodálkozom hogy szélnek eresztik!
Zsolt1552020-05-12 16:38:49 // 108788
"... Emellett komoly fizetéscsökkentést is szeretne kiharcolni a Ferrari, ami ugyancsak nincs ínyére a németnek. ..."

A "Koronavírus" miatt még mindig nem lehet negyedáron a Ferrarit vásárolni.

Vagy így akarták "önkéntes" elmenetelre bírni, vagy nagyon hülyék vannak a vezetőségben.
Kazes☻2020-05-12 09:47:38 // 108787
Minek olyan sokáig várni?!
Zsolt1552020-05-04 18:50:48 // 108785
Persze a Ferrari a rivaldafényben van és mindenki őket figyeli, de ahogy Schumacher idejében meg tudták tenni, úgy gondolom most sem lenne túl nagy gond.
Zsolt1552020-05-04 18:47:39 // 108784
Már írtam, hogy egy csapatnál - szerintem - csak egy bajnok jelölt lehet. Ha előadják ezt a "nálunk mindenki egyenlő" szöveget, azzal a sajtónak lehet, de a csapat esélyeinek nem tesznek jót az biztos.
Egy versenyzőnek kell(-ene) lenni, akiben van erő és tudás és annak megadni mindent. A második meg segít bebiztosítani a csapat győzelmét egy esetleges második hellyel. Ez a tesze-faszaság ami néha a csapatvezetésben megy, az már katasztrófa.

De ez természetesen nem azt jelenti, hogy ne legyen egy minimum elvárási szint kikötve és ennek megfelelően a díjazás is megállapítva.
GT Ɨ|ѯ2020-05-01 13:35:45 // 108783
Kazes☻2020-04-27 20:46:06 // 108782
Inkább a jó versenyzés legyen számára az.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak