theo2007-04-11 12:42:32 // 1134
Hy.
Bár én nem vagyok útépitő de egy pár éve már szállítok ezt-azt nekik.
Szerintem nem kell 2-3 métert leásni mert létezik pont az ilyen esetekre a fedlap alá kiemelő gyűrü.
Az meg, hogy nincsen lóvé az meg badarság.
Lenne ott pénz csak az a baj, hogy legalább tíz kézen megy keresztűl a munka mire eljut a melósig aki már a végén lehet, hogy pénzt sem kap mert mindeki lefölözi a hasznot munka nélkül.
Lásd M6-os nem kevés ember bukott bele.
csocsi2007-04-11 12:41:12 // 1133
Valamiért ott sem sikerült a dolog :((
Azmo2007-04-11 12:36:28 // 1132
alapvetően mindenhol voltak érdekességek szerintem :)
ha eccer arra kéne menned, nézd meg, és lassíts, horror
Rumi2007-04-11 12:34:22 // 1131
ja, akkor tényleg keverem, a Soroksári Közvágóhíd részére gondoltam valamiért hirtelen :)
csocsi2007-04-11 12:32:21 // 1130
Ez már csak hab volt a tortán.
Azmo2007-04-11 12:31:16 // 1129
ez az 1 hét múlva nagyon erős túlzás, még ha van 1-2 ilyen eset........
de igaz, a pénz mindig ua, a minőség nem mindig.....de akkor is fel lehet hozni példának a Bartók B. és Bajcsy Zs. utat, még könnygázzal is élvezhető az aszfalt minősége :D
Azmo2007-04-11 12:29:53 // 1128
határsávra meg annyit....kiterelném az önkormányzati képviselőket (pártfüggetlenül) és mielőtt tarkónlövöm a folyós aszfaltba, ásatni fogom a 30-40 kisebbségi helyett, dolgozzkurvanyad! Már bocsánat....tilitoli, azt tudnak
Liquid2007-04-11 12:29:51 // 1127
Hát igen, sajna a térképeket is olyanok írták, akik a kisebbségiekkel dolgoztatnak, csak a szemétség, hogy ők is majdnem annyi lóvét felvesznek, mint az aki jól megcsinálja.
Aztán meg a sajtó megírja, hogy ilyen meg olyan drága az útépítés. legyen drága nem baj, csak legyen jó. Engem az borít ki, amikor qrva sokba kerül, de 1 hét múlva már rossz.
A 4-es metró fúróit meg levadássza a vérvakond :))
Azmo2007-04-11 12:26:42 // 1126
asszem kevered, ott se Tesco, se színház nincs :D
a Gubacsi híd előtti rész Pest felé.....
Rumi2007-04-11 12:24:14 // 1125
lehet önkormányzat határsáv :DD
amugy az utánna lévő részt egy darabon a Tesconak kellett felújítania. és csak odáig szólt a szerződés.
az előtte lévő, nemzeti színházas részt pedig korábban csinálták.
ezért maradt ki a közte lévő 150-200 méter
Azmo2007-04-11 12:23:48 // 1124
...asszem konkrétan szemléltetted :D
Rumi2007-04-11 12:20:46 // 1123
elvben pontosan tudják, csakhogy ami a terven van, nagyon ritkán felel meg a valóságnak.
pl. a terven az szerepel hogy itt van egy gázvezeték, mellette 2 méterrel lészen az árok. de a valóságban pont ott van a vezeték ahol a csatornának kéne lennie.
ennyi, itt bukott az egész.
pontosan az ilyenek miatt nem lesz soha kész a négyes metró :)
Azmo2007-04-11 12:20:42 // 1122
tény hogy Rumi szakmabeli, de Liquidnek is tök igaza van, azért 2007 van!
a szlalom tényleg kiborító....más nem éri pl miért megyek 35-40-em a Közvágóhídnál az Obi után Csepel felé a Jet kútnál.....az a rész, kb 100-150 méter kimaradt a felújításnál, előtte, utána új, de az rész konkrétan vagy 30 éves, és olyan ótvar hogy a 33-assal egyszerűen szívszaggató (és autószaggató) átmenni ennél gyorsabban.....ilyen én is ledöbbenek, miért kellett ott hagyni azt a kis részt????
Rumi2007-04-11 12:18:36 // 1121
a fejlett technika van, annak aki megtudja fizetni.
egy példa. mi az M6 osnak az árkait (teljes tujaldonban német cég, német munkásokkal csinálta az M6os javarészét) lézeres gépekkel, és spéci fejű kotrokkal ástuk. szintszabályzás stb.
kb 20-30 méter/nap teljesítmény, 3 emberrel, két géppel
kettő aki a lézert irányítja, egy aki a kotrón ül.
ugyanezt a szomszéd szakaszon (szintén M6) a magyar cég 40-50 kisébbségi két kezi lapátos munkájával oldotta meg.
ők is haladtak napi 15-20 métert.
a mi anyagköltésgünk két gép (milliós Euró nagyságrend). 3 szakképzett munkás magas bére.
a szomszéd anyagköltésge : 50 gyorsan fogyó lapát. plusz 50 alulképzett jómunkás ember 500 forintos óradíja a szürkezónában.
szerinted Magyarországon melyikből van több?
Liquid2007-04-11 12:08:24 // 1120
Azonkívül elvben pontosan tudják hol lesz a szint, vagy nem? Ha meg tudják, akkor miért nem lehet eltalálni. Ne mondják már nekem, hogy a modern technikákkal nem lehet belőni, hova kerüljön. Inkább csak szarnak rá, és "majd lesz valahogy".
Egy burkoló is el tudja találni a szintet érdekes módon...Igaz nem egy súlycsoport, de a burkoló nem kér el 100 millát 1m útért.
Liquid2007-04-11 11:57:32 // 1119
Tudom, vagy inkább sejtem hogy nem könnyű dolog, de érdekes módon tőlünk nyugatra, valahogy mégis sikerül...
A másik meg az, hogy egyszerűen nem értem miért pont a nyomvonalra kell tenni azt a qva csatornafedelet, ráadásul ált. úgy, hogy ha megközölöd, akkor a szembejövőnek szar, jobbról meg nem férsz el mellette, +bónuszként még csak egyvonalban sincsenek, szlalomozni kell. :(
Rumi2007-04-11 11:50:10 // 1118
a fedelet marha nehéz ám belőni hogy pontosan egy magasságban legyen, főleg mikor ementközben változtatnak a terveken.
ettől még persze nem lehetetlen :)
de ha csak a felső szint előtt (akár az aszfaltozás megkezdése előtt közvetlenül) derül ki, hogy alacsonyan lesz, ott már visszakéne bontani az egészet, és megemelni a csatorna talapzatát (2-3m-re az útszintje alatt). ami eleve egy necces dolog, mivel kis felületen nagy súly nagy nyomást okoz. szóval nem egyszerű jól megcsinálni, persze mint mindent ezt is meglehet csinálni korrektül.
a másik probléma, hogy "kiigazítás" tetemes többletköltséggel jár, amit a megrendelőn nehezen lehet behajtani, mivel ő azt mondaj a kivetlező szarta el, a kivitelező azt mondja a megrendelő változtatott menetközben, és megy az egymásra mutogatás.
az egész építőipar problémája (amellett hogy ebben az országban soha senki nem ismeri el ha valamit elcseszett, és még kevésbé vállalja érte a felelősséget), hogy nincsenek egyértelműen körbehatárolt viszonok, azaz nincs jogbiztonság.
ezért minden építőipari vállalkozás igyekszik hama-hama pénzhez jutni, a többi nem számít, ha bíróság lesz belőle ugyis 2-3 év. adig 3-szor ój céget alapítók a régin meg hajtsanak be amit akarnak
Azmo2007-04-11 10:52:52 // 1117
.....ja persze, lopnak, csalnak, hazudnak, őket kéne beledöngölni az útba, ezzel is egyetértek....hogy rohadnának meg még életükben az utódaikkal együtt :)
Azmo2007-04-11 10:51:52 // 1116
Nos, lehet én fogalmaztam rosszul, lehet csak szimplán nem értelmeztétek helyesen. Ahogy Kando is írta ( ő megértette, érdekes ), pl Bartok B út, tényleg jó, nem szar, jártam arra párszor, igen, az is szaródik elfele jól ha nem foglalkoznak vele. Bajcsy Zs út, annak sincs semmi baja, az is jó szerintem....és még sorolhatnám, ahogy Ti is azt hogy hol és mit basztak el, persze ezekkel mind egyet is értek, van ahol még mindig nem végeznek rendes munkát, de mondjuk ha megnézed hogy pl az utóbbi 3-4 évben mennyi utat javítottak Bp-en azért meg lehet nézni akár egy grafikonon hogy igenis javult a helyzet, még ha nem is úgy ahogy az kell.....
.....az "én pénzemből legyen már jó" típusú hozzászólást meg hagyjuk, sorolhatnánk még ezer más helyre ezt, de ne menjünk bele!
A lényegen akkor se változtattak az alábbi hozzászólások, mindig megy a rinya és semminek nem tudnak örülni az emberek....de mind1......én alapítottam ezt a topicot, pontosan tudom miről beszéltek Ti is, ugyanúgy tele a tököm sok mindennel! De ha jól esik, írjátok be ide persze hogy mi hol szar, mert ezért van ez a hely, nade mi lenne ha kicsit pozitívabban látnátok egy iciripicirit.....
Na mindkinek peace, no offense és stb :)
Liquid2007-04-11 07:50:55 // 1115
Igen az a durva dolog, hogy a teljesen új útszakaszon is 5cm-rel lejjebb vannak a fedelek az út szintjénél. Meg pl. az 2 éve "felújított" pályaszakasz az M1-en Lébény környékén. 150-nél úgy ráz mint állat. No comment...:(
Zsolt1552007-04-11 06:57:30 // 1114
17.-én addig bambultunk, míg majdnem az erőmű felett voltunk. :-))) Aztán gyorsan tűnés volt, mielőtt gond lett volna.
GEORGE2007-04-11 06:06:12 // 1113
Ebből a felújítási "örömből" volt részem nekem is ott.
De azt azért nem vágom, hogy 2006 most már 2007 ben nem jutottak el olyan magas fejlődési szintre az útépítök, hogy egy qrva csatorna fedelet be tudjanak úgy építeni, hogy utána ne lenne vele gond!
De azért mindeféle mínősítése meg van a cégnek ami ahhoz kell, hogy "mínőségi" munkát el tudjon válallni.....hajrá magyarország, hajrá.....
Atesz19872007-04-11 05:56:54 // 1112
Figyelj, azért őket is meg lehet ám érteni... Tudod milyen unalmas lehet egész nap ott állni? Én is úgy csinálnám. Összejönnék egy nap a "cimbikkel", megbeszélnénk mi volt a kocsmába, ki hogyan verte el az asszonyt, mennyi idő alatt seikrült elinni a gyerek elől a CSP-t, hány doboz sört vettünk a gyerek szeme láttára, mikor szegénynek egy cukrot sem vettünk, utána 1 hétig megint nem taliznánk. Lehet nekik is van egy rajongói oldaluk, és találkozókra járnak. :)
Edyboy2007-04-11 02:10:48 // 1111
Minálunk Dorog városában is érdekesen oldották meg az útfelújítást.
Tavaly Március körül elkezdték feltúrni a főutcát.Mire már járhatatlan lett a sok gödörtől meg kupactól,addigra egyszer csak elvonultak a legények és ott hagyták maguk után a széjjelcseszett utcát.már majdnem kezdtek aszfaltozni,amikor kitalálták a vízművesek,hogy ők is áskálódnának egy kicsit.
Úgyhogy ők következtek.Mire végeztek addigra nem értek rá a korábbi legények,úgyhogy bukdácsoltunk még pár hónapig,mire november körül hajlandóak voltak visszajönni.Karácsonyra végeztek is.Persze hetek múlva már a csatornafedők besüllyedtek.Ja és mindezt a 10-es számú főközlekedési úton művelték.
Kazes☻2007-04-11 00:32:40 // 1110
És akárhányszor mentünk arra, csak azt láttuk, hogy néhány HMCS támasztotta a lapátot, de dolgozni nem dolgozott egyik sem.
Örülj neki, hogy legalább láttad őket [:-)], így tudod hogy' néz ki egy útépítő munkás, mert van, hogy eltünnek hosszú napokra, vagy akár hetekre, az ember meg csak kerülget. :-(
Kazes☻2007-04-11 00:10:35 // 1109
Álom kép. Jó lenne, ha jó lenn, ha jó lenne.
még ha szarul is ütemezik, de jó út lesz belőle, hááááááááááááát!
GEORGE2007-04-10 23:57:22 // 1108
Paksig nem szoktatok elrepülni??
Tudom kicsit körülményes az erőmű feletti és melletti repülési tilalom miatt.
Amúgy Tolnánál "vissza fordultok"?
Xixo2007-04-10 23:52:06 // 1107
Nálunk tavaly egész nyáron újítgatták az utakat. Kb nyár elején feldúlták mindet, aztán valamikor az önkormányzati választások előtt lettek kész (biztos véletlen). Már akkor is szar volt, hepehupás, dobálta a kocsit, rángatta a kormányt. Mára már nincs egy csatornafedél se, ami szintbe lenne...
Pedig itt nem kapkodtak, felmarták, új szegélyt kapott.......
Zsolt1552007-04-10 19:10:45 // 1106
Az én részemről annyiban reagálnék a Mária utcai felújításra, hogy szerintem egy adott útszakaszt - Baross utca, és az Üllői út között - két éven belül harmadszor felújítani az elejétől a végéig egy kicsit luxus, de leginkább agyatlanság.
A 6-os út felújítása, meg egy igazi never-ending story.
Zsolt1552007-04-10 19:08:08 // 1105
Az én részemről annyiban reagálnák a Mária utcai felújításra, hogy szerintem egy adott útszakaszt - Baross utca, és az Üllői út között két éven belül harmadszor felújítani az elejétől a végéig egy kicsit luxus, de leginkább agyatlanság.
A 6-os út felújítása, meg egy igazi never-ending story.
Atesz19872007-04-10 18:25:36 // 1104
Nem, nem látni... Meg mint mondtam, egyszer itt volt, egyszer ott volt felmarva, egyszer meg minden előrejelzés nélkül teljes útszélességben, ahova 90-ről kb 60-ra tudtam lassítani, úgy mentem bele. 40 km-t meg nem lehet lépésben haladni, főleg ha mögötted is mennének. Ráadásul ezt csak egy helyen csinálták meg, a többit abszolváltam a Boxival... Egy személyautóval már lehet nehezebben ment, mert keskenyebb. Tudom, hogy Te mire gondolsz, és az olyan helyeken kivitelezhető a lassítás, feldöccenés, lassítás ledöccenés., de gondolom egy ilyen szitun Te is meglepődnél. Azzal nekem nincs gondom, ha teljesen helyre teszik az utat. De azért az durva, hogy egy kis picsa faluban, ami nincs 2 km (Csibrák), nem lehetett fél év alatt végezni... És akárhányszor mentünk arra, csak azt láttuk, hogy néhány HMCS támasztotta a lapátot, de dolgozni nem dolgozott egyik sem. Mint mondtam, a lóvét meg felvették. Ezért aztán engedtessék már meg az is, hogy háborogjunk rajta, ha az 1 hónap alatt elvégezhető munkát csinálják 1 évig. Gondolom az sem tetszik senkinek, ha az autószerelő beígéri péntekre az autót, de csak 1 hónappal később kapja meg...
kando.2007-04-10 15:25:36 // 1103
Szerintem félreértetted Azmi írását..
Szerintem Ő arra gondolt, hogy amikor egy utat kompletten megcsinálnak, felmarnak és újraaszfaltoznak, vagy közműveket is cserélnek alatta, meg új alapot kap és új aszfaltréteget, akkor nem kellene hisztizni, hogy már megint miért kell útépítés miatt kerülgetni ezt-azt.
Ott van a Bartók B út, meg lett csinálva legalább 3 éve, ahhoz képest jó állapotban van, persze attól még a karbantartásokat meg kell(ene) csinálni, meg persze ahol nagy a buszforgalom, ott annak megfelelően alapozni az utat.
A kátyúzás az más, annak én se látom sok értelmét, főleg mikor kis réseket kiöntenek valami anyaggal..
Egyébként nem igazán értem, egy teherautót hogy lehet odaverni, bár tény, hogy van néha, ahol 10 cm-t is lemarnak, de azért fentről jobban látni, hogy ,,hiányzik'' az út és ott akkor szépen lassan kell menni..
Putyesz2007-04-10 15:15:35 // 1102
igazat adok!!!ezek a kpm-es f....ok felveszik a sok lóvét oszt ba....ák megcsinálni NORMÁLISAN az utakat!mindenhol azt látom hogy vagy kijavítják a kátyút aminek persze semmi értelme mert még azévben tönkremegy vagy a régi aszfaltra ráhúznak egy 5-6cm-es új réteget és kész!
van ezeknek a mocskoknak eszük?a németek kiröhögnének ha ezt látnák!!!
Atesz19872007-04-10 15:05:41 // 1101
Szóval a MI adónkból, hadd ne legyünk már megelégedve az utak, és a javításuk minőségével! Ha jól tudom nem szívességből csinálják. Ha meg mi adjuk rá a pénzt, akkor csinálják meg rendesen. Gondolom ha az autószerelődnek adtok 100 ezret, hogy megcsinálja az autót, akkor ha szarrá egy, nem azt mondjátok, hogy "De legalább megcsinálta...". Vagy a múltinál megveszitek a narancsot, és savanyú, akkor nem azt mondja senki, hogy "De legalább narancs."...
Atesz19872007-04-10 15:01:41 // 1100
Arról nem is beszélve, mikor fagyos időben dolgoznak, és két hét múlva szétfagy a töltés...
Atesz19872007-04-10 14:59:30 // 1099
Igen, egy mesevilágban talán neked lenne igazad. De a valóság kicsit más... Engem azt bosszantani kurvára, hogy felszednek egy kisdarabot, kerülöm balról, felszednek egy másikat, kerülöm jobbról, felszednek egy 3.-at megközölöm, aztán egyszer csak hiányzik az egész útburkolat és odaverem a hál'istennek üres teherautó felnijét a természetesen élesre mart útnak. A munkások sehol, tábla sehol, az úton pedig 90 felett szoktak közlekedni... Persze ez biztos, csak egy elszigetelt eset... Na persze! Ki a fasz fogja nekem, vagy bárki másnak megfizetni, ha otthagyja a futóművét?
Ez az egyik dolog, a másik pedig az, hogy mikor a teherautók a két nyomvonalat kijárják, akkor jön a jó útépítő munkás, és feltölti úgy, persze szakaszonként, hogy utána már domború. Mert a vízszinteset nyilván nehéz eltalálni... És akkor dobál az út összevissza, és még életveszélyesebb. Nyilván nem szimetrikus a két oldal...
A 3. dolog meg az, hogy pucolják 2 hétig a bicigli utat a barna talpúak, és kapják érte a "nagy" lét, ezután jönnek egy tolólappal, és visszabasszák rá a szart... Természetesen ezután újabb két hétig pucolják, a mi adónkból!!!
Szal, azért hadd legyünk már felháborodva! Ez nem munka, amit csinálnak! sokszor jobb lenne, ha inkább hozzá sem nyúlnának!
Tackry2007-04-10 14:47:06 // 1098
Nem értek veled egyet abban, hogy sok út lesz végre jó. Az a baj, hogy annyira szar minőségű munkát végeznek az esetek többségében, hogy kábé a kész út sem jó már, és néhány hónap, egy-két év múlva rosszabb állapotban van, mint amit "felújítottak"...
csocsi2007-04-10 14:12:21 // 1097
Lehetséges, de csak elkészülnek egyszer.
Azmo2007-04-10 14:09:51 // 1096
bocsi, de pont ez az amit az előbb mondtam....nekünk soha semmi nem jó....
csocsi2007-04-10 13:41:58 // 1095
Csak kicsit nehéz kivárni mire végeznek.
Azmo2007-04-10 13:37:29 // 1094
Sorry, de reagálok pár üzire....
Én azt megértem hogy kellemetlenséget okoznak az útfelújítások, azt is megértem hogy ha rosszul ütezemnek és hülyék, oké, de amikor felújítanak akkor ugyan ne sírjunk már. Ha nincs felújítás az a baj, ha van akkor az......igenis úgy gondolom ki kell bírni azt amikor felújítanak egy-egy utat, még ha szarul is ütemezik, de jó út lesz belőle és ez a lényeg, végre haladás van és sok út lesz rendben és ez jó!
Zsolt1552007-04-09 16:12:12 // 1093
O.K. Megbeszéltük! :-)))
Tackry2007-04-08 14:29:41 // 1092
Jösz legközelebb, csörögj rám, tartunk egy minitalálkozót! :)
Kazes☻2007-04-08 14:12:41 // 1091
Köszi srácok, most már tudom! :-DDD
Zsolt1552007-04-08 14:05:54 // 1090
Az első képen, pedig a Szelidi-tó felett repülünk.
Tackry2007-04-08 13:42:59 // 1089
Kazes☻2007-04-08 13:16:17 // 1088
Mit látunk a képeken?
Miért nincs képaláírás?
Érdekelne! :-)
Zsolt1552007-04-08 07:10:43 // 1087
Tackry2007-04-08 00:44:27 // 1086
Mit csináltál te Őcsényben? :) Én hetente többször is megyek oda, ott laknak a nagyszüleim.:)
Xixo2007-04-08 00:39:43 // 1085
Mert már itt tartunk!! Évente újraaszfaltozzuk az utcákat!!! :)))