Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Atesz19872007-05-12 10:27:53 // 1184
Nem akarok politizálni, tulajdonképpen ez már történelem, de a 40 év kommunizmussal lett elcseszve... Bizony a magyar kultúra le van maradva 25-30 évvel a nyugati államokhoz képest. Papíron nekünk is megvan mindenünk a fejlett kultúrához, de a valóság egészen más... Csak hogy érzékeltessem mi a probléma nagyon kicsiben: A falunkban a pap, a TSZ elnök (bizony, nálunk Ő az isten...), a polgármester (aki a TSZ elnök bábuja), a jegyző, a teljes vezetés, és a rendőr, az iskola igazgató egy elég szoros érdekszövetség. Mindenki a másik érdekében beszél, cselekszik, stb... A 100 éves iskolánkat bezárják, mert az igazgató nő ahelyett, hogy kiállna, rábaszna az asztalra, és azt mondaná, hogy "most aztán elég!!!", inkább még javaslatot tesz kit bocsássanak el, megszünteti a szakköröket, stb... csak hogy ezzel pénzt spóroljon az önkormányzatnak! Akinek ez jól hangzik, annak elárulom, hogy az iskola igazgató nem ezért van!!! Neki az utolsó fillért is ki kell kuncsorognia, rendezvényeket kell szerveznie, szakos tanárokat kell szereznie (JÓ tanárokat!), és a végsőkig kitartani a kollegák mellett. Ehelyett ellenük van, sőt mióta hatalmon van, nem volt közös szülői értekezlet, és a kollegáknak is csak kiosztja a parancsokat, de nem kommunikál velük... Ez van fent, és ahogy az iskolában, úgy mindenhol máshol is ez megy, nem sorolom fel. Ugyan ez persze megfigyelhető nagyban is. Ezzel azt akarom érzékeltetni, hogy az emberek, akik a posztokon vannak nem azért dolgoznak, ami a dolguk lenne, hanem azért hogy nekik, meg a spanjaiknak dagadjon a zsebe. A maga nemében ez érthető is, de nekik nem ez a dolguk! Ők fizetést kapnak azért, hogy a közért dolgozzanak, ahogy mások azért kapnak fizut, mert mondjuk autót szerelnek. Hogy nézne ki, ha mondjuk bevinném a V6-os GT-met az autószerelőhöz, az meg kieszedné a motort, betenné a kispolskija 600-as motorját, a sajátjába meg bele a V6-t. Tudom, kicsit bután hangzik, de amit a közért dolgozók csinálnak, az gyakorlatilag olyan, mintha az autószerelő a behozott autók alkatrészeiből építené a saját autóját... A másik, az összetartás. Erre egy nagyon egyszerű példa: van egy öreg bácsi, aki a komcsi időkben finánc volt. Egyszer édesapám megkérdezte tőle, hogy "Pityu bácsi, hogy tudták mindig megfogni az illegális szeszfőzőket?" mire Ő "Ahj, hadd-e, mindenkinek volt szomszédja!". Nos, még is mit várunk egymástól egy olyan időszak után, amikor nem tudhattad ki kinek a spiclije, az emberek elárulták egymást, stb... Milyen alapon beszél bárki is becsületről, jó szándékról, stb...? Bizony, ennyire súlyos a helyzet! Amit most mondok, megint bután hangzik, de a régi szép népmesékben -amik mögött azért csak ott van az akkori emberek mentalitása-, mindig arról olvashatunk, hogy a pénzéhes, stb... gonosz ember hogyan jár pórul. Mára akkorát fordult a világ, hogy a becsületes ember van kisebbségben, és bizony nem boldogul... Hol lesz az emberekben valaha is újra annyi becsület, tisztesség, és hazaszeretet, hogy ezért akár az életüket adják? Amég az megy, ami most, addig soha! És nem, nem a kormányról beszélek! Hanem a tudatos népbutításról, meg a média szennyéről. Meg úgy egyáltalán... Ezt a rendszert nem lehet megreformálni. Bennem is, és szerintem a népben is egyre inkább érik az a gondolat, hogy ki kellene a picsába pucolni az egész kócerájt, mindig férgével, és demagógiájával, és rossz médiájával együtt, és 0-ról újra kezdeni. Tudom, hogy erre azt mondanátok, hogy az újjak sem csinálnának mást, de Én úgy gondolom, hogy mire megérik a magyarság arra, hogy azt mondja, hogy "Nem tűrjük tovább!", addigra talán a változtatni vágyás kinevel újra akkora neveket, mint Széchenyi, Kossuth, stb... Tudom, nagyon utópisztikus gondolat, de hátha...
Zsolt1552007-05-11 21:08:07 // 1183
Ezt sajnos én is nem egyszer láttam.
Zsolt1552007-05-11 21:06:47 // 1182
"... szép kis hazánkban csinálják:megnyeri egy hentes a kiirt úzpályázatot és az kiadja egy villanyszerelö alválalkozónak az tovább paszolja egy péknek stb-stb persze mindenki leveszi ahasznát és amire odakerül egy olyan válalathoz aki értene is az ut épitéshez addigra annyira kevés pénz marad az épitésre hogy ez lesz belölle ..." Az autópálya építés ma is így megy. Az építéssel foglalkozó vállalkozóig jó, ha az összeg harmada eljut.
csocsi2007-05-11 20:49:21 // 1181
Én ugyanezt láttam tavaly Dunaföldváron :((((
sty2007-05-11 20:44:26 // 1180
felénk azt az utat már kátyuzzák,nemrég láttam hogy hogy kár hogy nem volt nállam egy kamera,adotta kátyu kiszedték belölle a koszt és beleszortak lapáttal egy kis anyagot eg kicsit elegyengették da az volta legjobb,hogy sima legyen a lapátaljával megpaskolták ez volt gondolom a tömörités és mentek tovább,szóval nem vágták ki körbe nem hengerezték le ugyahogy az a nagykönyvben le van irva,ennyi
csocsi2007-05-11 20:43:26 // 1179
De miért kell ennek így lennie??? :((((( Azért mert itt lehet pénzt lenyúlni????
csocsi2007-05-11 20:41:57 // 1178
Ebben biztos vagyok :((((((
sty2007-05-11 20:35:39 // 1177
na erröl beszélek amig kispórolják a pénzt és a jó minösségü anyagot addig hosszutávon ne is álmodjunk jó utakrol,föleg igyahogy a szép kis hazánkban csinálják:megnyeri egy hentes a kiirt úzpályázatot és az kiadja egy villanyszerelö alválalkozónak az tovább paszolja egy péknek stb-stb persze mindenki leveszi ahasznát és amire odakerül egy olyan válalathoz aki értene is az ut épitéshez addigra annyira kevés pénz marad az épitésre hogy ez lesz belölle
Zsolt1552007-05-11 20:29:34 // 1176
Pedig azon az úton igazából szinte nincs is forgalom, és már tönkre ment???
Zsolt1552007-05-11 20:26:40 // 1175
azsem megoldás hogy felmarják és ujraaszfaltozzák nálunk 3 éve csináltak meg egy10 km szakaszt de már 1 éve ugyanolyan szar aza baj ha az alap rossz akkorarra nem lehet jó utat csinálni,ésszerintem ez 99% igy van a kis hazánkban Volt egy időszak, amikor ész nélkül kátyúztak. Aztán rájöttek, hogy sokszor inkább csak pénz kidobás az egész, és annál jobb, ha a felső, kopó réteget felmarják, majd azt újra aszfaltozzák. Egyszer talán rájönnek, hogy egy-két útszakaszon a burkolat alapot is javítani kell(-ene), és akkor az tényleg évekig jó lesz.
sty2007-05-11 20:21:21 // 1174
valöszinü,fölleg ha 1-2 24 t.nagyvad rásegit akkor biztos
Atesz19872007-05-11 20:19:50 // 1173
Az m9-t használja valaki? Mikor megnyitották, úgy mentünk át rajta a boxival, mint az álom. Teljesen le voltunk nyűgözve, hogy megdöl kicsit az út, hogy áthelyezze a kocsi súlypontját a kanyaríven belülre, tükör sima volt, stb... Pár év alatt már annyit kopott, hogy lehet érezni a huplikat, ráz egy kicsit az autó. Nagysebességnél gondolom mégjobban lehet érezni. Pár év, és ez is elkezd kátyusodni, stb... :(
Zsolt1552007-05-11 20:17:54 // 1172
"... .......egy olyan időszakot mondjatok ahol a magyar összefogott.... ..." Sajnos az tényleg nagyon régen volt! Talán utoljára akkor, amikor a véres kardot körbe vitték az országban. Régen a nemesek a maguk - vélt/valós - igazát Bécsben keresték, ma Brüsszelbe rohangálnak panaszkodni. Ez olyan mintha a házastársak nem egymással, hanem a szomszéddal beszélnék meg a problémáikat. Azok meg bejöttek volna hívás nélkül is, az már eldöntött kérdés volt.
csocsi2007-05-11 20:13:20 // 1171
Akkor ezek szerint majd az újított 6-on is várhatjuk ezt :((((
sty2007-05-11 20:05:46 // 1170
azsem megoldás hogy felmarják és ujraaszfaltozzák nálunk 3 éve csináltak meg egy10 km szakaszt de már 1 éve ugyanolyan szar aza baj ha az alap rossz akkorarra nem lehet jó utat csinálni,ésszerintem ez 99% igy van a kis hazánkban
Zsolt1552007-05-11 19:58:11 // 1169
"...pl súlyadó, szerinted hányan nem fizetnek, mert b@sznak rá? Na és szarok az utak, ezért IS..... ..." A súlyadó, vagy most már teljesítményadó az helyi adó, és az a kerületi, települési önkormányzatoknak folyik be. Ők kizárólag a mellékutak állapotáért felelősek. A fővárosban az összes főútvonal állapotáért a Fővárosi Önkormányzat felel. Az országos főutak, autópályák állapotáért az állam, és a másod, harmad, illetve a negyedrendű utakért a megyei önkormányzat. Az útalapba a benzin árának bizonyos százaléka jut. Mivel azt kevésnek tartják - vagy máshova kerül - ezért tervezik a mindenhol autópálya-matrica köteles időszakot. Így próbál több bevételt szerezni magának az állam.
Kazes☻2007-04-30 20:57:02 // 1168
Én a 6-oson Dunaújvárosig, max. földvárig szoktam autózni. Mostanában úgy látszik rájöttek, hogy mennyire fos és elkezdték felújítgatni több helyen, bár csak felmarják félig-meddig és leaszfaltozzák, de már az is valami, a java nyomvályú eltünik.
Liquid2007-04-27 15:30:30 // 1167
Igazad van. Csak tudod bosszantó az, hogy megteszed amit lehet, mégis te fogsz rábaxni a kollektív bűnösség elve miatt. Mert aki sz@rik mindenre, azt nem fogja érdekelni, a következő köcsögség sem. És ez a baj, de nincs mit tenni. :( Nembaj, megtesszük, amit köll! :)
Azmo2007-04-27 14:40:45 // 1166
Liquid, nem azt mondtam csak a pornépnek kellene magába szállnia, hanem a felső vezetésnek, MINDENKINEK.....bár úgy érzem, hogy a pornép az ki a felsőbb vezetést tudná, igenis tudná kényszeríteni sok mindenre! Ez a dolga! Tudom, szép idelizmus, de akkor is így lehet itt változás, és jó, belátom, nem fog megtörténni.......egy olyan időszakot mondjatok ahol a magyar összefogott.....és nem ér jönni 56al,azt is magyarok árulták és hívták be a külső hatalmat, és más hasonlót sem, mindehol a magyar okozta a saját vesztét! Ezért reális a 25 év, bocsi, mégse, több évtized, én már nem élem meg úgy gondolom, de addig is próbálok élni a magam által elképzeld helyes úton.
Azmo2007-04-27 14:37:41 // 1165
bocsáss meg, de ezt hogy érted? az ország általad is alakul, az ország az emberektől lesz olyan amilyen......kihatással van az országra hogy az ember milyen, ezért nem igazán értem mire gondolsz!
Rumi2007-04-27 14:27:25 // 1164
"hogy a fejekben kicsit rendet tegyünk, belássuk, hogy az egyén hol hibázik, önvizsgálat" megtettem, megvizsgáltam magam, az országot, és úgy ítéltem meg a kettő között összeférhetetlenség van
ystuc2007-04-27 14:25:49 // 1163
Akkor majd jönnek az ügyes hackerek, és átállítják a chip-et. Ennyi. :-)
VersionX2007-04-27 14:23:24 // 1162
Ebben lehet, hogy igazad van, de majd ha bevezetik azt mint egyes nagyvárosokban, hogy chip az autóba minnél többet mozogsz bennt a városban annál több magasabb összegért adózol "Város használati adó" Akor majd megfogyatkozunk. Mint más nagyvárosban. Én most csak kocsivan járok, mert csak egy picivel több anyagilag, mintha tömeggel jönnékn a feleségemmel. Ritka egy autó Pesten mert 2-n ülnek benne minimum. De nekem is át kell értékelnem a dolgot, mert a párom gömbölyödik és úton van egy kislány, ha ő otthonmarad akkor akármennyire is szeretek vezetni váltanom kell, nem BKV lesz (max ideiglenesen) hanem egy motor.
Liquid2007-04-27 14:05:37 // 1161
Szerintem az az alapvető probléma, hogy a magyar hatóságok (rendőrség, állam, minden) alapvető célja a minél több sarc beszedése, és amíg az emberek így érzik, addig keresni fogják (és meg is találják) a kibúvókat. Pl. rendőrség traffipax, nem azért trafiznak, hogy biztonságosabb legyen a közlekedés, hanem azért hogy sok pénz befollyon és el lehessen mondani a médiákban, hogy ennyi megy ennyi ember megbüntettek. Ezért trafiznak a 2 hónapja kinthagyott 30-as táblánál. Vagy ottvan a teljesítményadó, azért lett teljesítményfüggő, mert így sokkal több pénz folyik be, szinte mindenkinek emelkedik, akinek 15-20 évesnél fiatalabb a kocsija, és akkor még nem beszéltünk a motorosokról. Miután a qrva sok bőrt lehúzták az emberekről és mégsem változik semmi, lásd szar utak, hogy lehetne elvárni az emberektől, hogy tegyenek is valamit???
ystuc2007-04-27 13:59:06 // 1160
:-) OK. Mindent befizetek én is, ezzel nincs gond. A BKV egy más kérdés, de ezt leírtam az elöbb.
Azmo2007-04-27 13:50:56 // 1159
Nem mondom, hogy el vagy ítélve, nincs jogom hozzá, ez tény....volt hogy én is besokaltam, ezt is megértem, velem is megvolt, de sajnos teljesen más gondolkodás kell, magamra értve....minden szart be fogok fizetni amit kell, pl súlyadó, szerinted hányan nem fizetnek, mert b@sznak rá? Na és szarok az utak, ezért IS..... Sorry, nem csesztetni akartalak, csak megosztom a véleményem, ha másképp jött le, mea culpa.
ystuc2007-04-27 13:47:58 // 1158
Világ életemben vettem bérletet. Tavaj ősz óta nem veszek, mert elegem lett. Ennyi az egész lényege. Miután ennyibe kerül a BKV, és a fizum csökkent, egyszerűen nem éri meg nekem. Ha minden jól megy, akor 1-2 hónapon belül másképp fogok erről nyilatkozni, és megint veszek majd bérletet. De most nem. Kiszámoltam, hogy egy hónapi fizum megy el éves szinten a BKV-ra, vagyis egy hónapot dolgozok ingyen azért, hogy bejárjak melóba... :-/ Na, ez lehet, hogy levan sarkítva. A lényegen nem változtat. Nem fogok sírni, hogy nincs pénzem, hiszen Alfám van, költöttem is rá, szóval lényegében megtehetném. De ennyit fizetni nem fogok a bérletért. Mint írtam, korábban, mindig megvettem... Nálam ősszel jött el az a pont, ahol azt mondtam, hogy NEM. Meglehet vetni érte, lehet rossz véleménnyel lenni rólam. Ez az álláspontom jelenleg, ennyi. Én nem mutogatok másra, hogy azért nem veszek, mert X, Y sem, nekem ők nem példa. Nem azért nem veszek bérletet. És lássuk be, mindenki ott okoskodik, ahol tud. Hogy mikor változik ez a mentalitás, az jó kérdés. Valami nagyon ellett cseszve valahol, az biztos...
Azmo2007-04-27 13:34:46 // 1157
Egyetértek, sok összetevős dolog ez, de akkor is, magunk tudunk változtatni ezeket. Ystuc, pont arról beszéltem hogy mentalitás....bliccelni a Bkv-n....és csodálkozunk hogy olyan szar a tömegközlekedés? Konkrétan erősen fogalmazva miattad is az, meg azok miatt akik szintén röhögnek, hogy hát én ugyan nem fizetek a Bkvnek egy vasat se. Megmagyarázhatod hogy azok meg elsikkasztják, de kérdem én, miért kell példának tekinteni azokat akik sikkasztanak. Ne haragudj, hogy megítéllek, de egészen pontosan ezen a mentalitáson KELL változtatnia a magyar embernek! Igen, én is blicceltem már, és igen, nem vagyok rá büszke és nem fogok többet, inkább sétálok, igen, lehet röhögni hogy szentnek képzelem magam, de asszem elmagyaráztam hogy miért kellene mindenkinek átértékelnie azt ahogy gondolkodik és azt hogy vajon miért tartunk ott ahol! Igen, kell parkoló tömkeleg INGYENESEN a város köré és jó BKV, de a mi pénzünkből lehet ezt megvalósítani és igen, úgy hogy nem lopják el. Pontosan tudom hogy 60millió összetevő miatt nehezen fog ez megváltozni, és igen, 25 év, vagy még több, nem vagyok optimista, de ha én teszek valamit akkor más is tud és tegyen is azért, hogy a fejekben kicsit rendet tegyünk, belássuk, hogy az egyén hol hibázik, önvizsgálat, mindenre el lehet ezt mondani, az ország bármelyik területén lévő problémára! És nem egyenként kell változtatni a dolgokon, igen, nem lehet csak mondjuk az autósokat súlytani, hanem mindenkit kell hogy rendet lehessen végre tenni és a sok ingyenélő köcsög akiket nap mint nap láthat bárki a városban, végre kipusztuljon a társadalomból.
Liquid2007-04-27 13:04:39 // 1156
Megmondtad! :) Van benne igazság, de 25 éven belül nem lesz változás. Azonkívül nagyon szép dolog lenne, az hogy legyen kevesebb autó, meg ne lehessen a belvárosba bemenni... DE Amíg a tömegközlekedés nem lesz HASZNÁLHATÓ alternatíva és amíg nincsenek a város szélén INGYENES, vagy nagyon minimális árú óriásparkolók, addig igenis kell az autó! még akkor is ha húszezer zöld, meg egyéb okos mondja hogy nem kell. Mert hiába sarcolják mégjobban az autósokat, kénytelenek használni a kocsit, mert nincs más választásuk.
ystuc2007-04-27 12:55:55 // 1155
Részben egyet értek veled, de nem teljesen. Én spec nem járok kocsival naponta melózni, BKV bliccelni olcsóbb. :-))) Tehát máris tettem valamit a levegőért. Jó, persze, a BKV-nak mínusza van velem, de ez pont nem érdekel. :-) A kamionok kitiltását támogatom. Most ennek a kamionosok nem örülnek, de tény, hogy a Hungária körút káosz egész nap, és ez a kamionosok miatt van. A 4-5 lityós autó tényleg túlzás, nincs szükség rá. 3 lityó felett már értelmetlen, úgysem lehet kihasználni közúton. De a kocsi ne legyen luxuscikk. Tény, hogy sokkal több embernek van autója, mint pl a '80-as években. Tény, hogy a tulajok átlagéletkora is lecsökkent. De a benzin ne legyen drága. Az üzemanyag hatással van minden termékre, ha nő a szállítási költség, nő az ár is. Ezt azért ne felejtsük el! Kicsit összevissza írtam, de másfelé is figyelek, bocsi. :-)
Azmo2007-04-27 12:41:07 // 1154
Akkor át lehetne térni arra, hogy igenis legyen luxuscikk az autó! Németországban egy 25-30 éves nem engedhet meg magának pl egy 4-5 literes autót, mert éves szinten 1-1,5 misit fizet biztosításnak, de alapvetően igenis legyen drága a biztosítás, igenis legyen sok a benzin, ne járhasson mindenki autóval, tudom ennek vannak olyan áldozatai is akik tényleg csak bevásárolni járnának, de akkor is. Fűnek fának autója lehet, a piac lelkesen támogatja vegyé autót kis thm-re, az emberek vesznek is, ha kell, ha nem, komolyan! A legszebb, de ez már más téma, megveszi 200ezer befizetéssel pl a suzukit, majd 1 évig egy kanyit nem fizet, a bank elveszi, ő örül, 200ezerért egy évig volt egy új autója.....és ebből nem egy és kettő van, ezt csinálják rengetegen. Bp belvárosban ne legyen forgalom, PONT. Kizárni a kamionokat, akik miatt (is) reggel mindig állok a dugóban a rakparton. Tudjátok Ti hányszoros terhelést jelent egy kamion az aszfaltra egy autóhoz képest? 30x-at, megdöbbentő....és ezek keresztül kasul járják a várost. Persze, hogyan is mennének át, mivel nincs M0. Csinálják meg abból a pénzből, amit beszednek az 5x kötelező biztosításból, kevesebb autó lesz, lesz elkerülő út, nincs autó a belvárosban, PONT. Én Csepelről járok be a Margit hídhoz, távolság, nem 2 utcáról járok autóval, az baromság. De valszeg költözöm Keleti környékére, onnan piros metrozni fogok, mert időben, pénzben sokkal jobb, plussz nem terhelem a város forgalmát. Csepelről egy nekem dupla idő kb. Az igazság az hogy a fejben kell megváltozni ebben az országban az embereknek, az egyénekre, nem mindig másra mutogatni. Könnyű osztani az észt, ahogy most én is, de úgy érzem ha leteszem az autót és ezzel is hozzájárulok ahhoz hogy napközben ne növeljem a forgalmat, amikor nincs szükség rá, tudom hogy én a magam részéről megtettem amit kell.....és nem, nem gondolom hogy ez idealizmus, másképp soha semmi nem változik nálunk úgy érzem. na, megmontam a faszát...:)
GEORGE2007-04-26 21:47:39 // 1153
Gyere el Tolnáig, ott olyan volt tegnap és ma mint a háborus övezet.....
Zsolt1552007-04-26 21:43:34 // 1152
Is-is. A dugók egy része az elkerülő utak hiánya miatt vannak, a másik része, pedig a közlekedés szervezetlensége miatt. Egyre több helyen hoznak létre csillapított forgalmú városrészeket, ez által a forgalmat az amúgy is zsúfolt főutakra terelik át. Igaz az autók száma is folyamatosan növekszik. Szerintem, csak akkor lenne jogos, ha a közösségi közlekedés megfelelő alternatívát tud(-na) nyújtani az egyéni közlekedéssel szemben.
krisz332007-04-25 10:45:40 // 1151
Hello én azon tanultam vezetni :))) nem akarok belefolyni ebbe a dologba de amig személyire osztogatják a sok offos fost adig mindenhol dugo lessz sokan olyanok is autoba ülnek akinek abszolut nem kellene :)
Grando2007-04-25 10:19:32 // 1150
Részben igazad is van. (Fél füllel hallottam vmiféle számítógépes szimulációról, amely szerint Pesten nem kéne dugónak lennie...) Biztos, hogy a közlekedési "kultúránk" is benne van a dologban. Az is tény viszont, hogy a forgalom és a járműállomány kinőtte a várost. (Lásd pl.: parkolás)
Azmo2007-04-25 10:13:28 // 1149
nem értek egyet.......pontosan a sok balfasz miatt van dugó, mert nem tudnak vezetni, mert nem tanítanak neki semmit, se a vezetési kultúra alapjait, se technikát. Dunsztja nincs az autósok mondjuk 40%nak a kressz 1-2 alapjáról, a maradék 20%ot meg úgy lökném le a hegyről ahogy van, arrogáns, pofátlan, mindenkit és mindent leszar. A maradék 40%ból olyan 10%, aki retteg az úton, az iméntiek miatt, azok azért tartanak fel. Nos, van 30% akinek van némi fogalma arról hogy kell vezetni, milyen szabályok vannak és kultúrált országokban hogy kell vezetni, hogy kell mondjuk iratlan szabályokat betartani és hogy kell önzetlenül kimenni az útra, vagyis nem él benne a "csakazrétseengedlekbeköcsög" néven ismert jó magyar szokás.
GabCsi2007-04-25 09:48:33 // 1148
Teljesen jogos a dugó-díj. Ugyanis dugó az van. Csak azt nem veszik észre, hogy nem az autósok miatt van a dugó. A városvezetésnek kéne fizetni a díjat, az az önadóztatás :D
Azmo2007-04-25 09:38:09 // 1147
ja, én sem verném agyon péklapáttal, vagy lőném agyon....nem, soha nem tennék ilyet....Ti antiszociális,f@siszta csürhe Ti :D (idézet volt, nyugi:D)
becsisz2007-04-25 07:12:34 // 1146
Röhögünk rajta, de egyszer majd még a Fletó biztosan bevezeti a fing-adót is...környezet-szennyezési díj az embereknek...! Ahelyett, hogy Demszky utakat rendezné BPesten, meg az a qrva 4-es metróját építené...Gusztustalan!
Zsolt1552007-04-25 07:05:48 // 1145
Ha látta valaki Demszky doktort a TV-ben, akkor nagyon felkapott szlogen lett nála a dugó díj. Ismerve ezt a hozzáállást, szerintem rendes közösségi közlekedés nem, csak díjfizetés lesz 2010-re. Az akadály mentesítésből is sok helyen csak annyi lett, hogy az aluljárok felett/helyett gyalogátkelőhelyet létesítettek. Blaha Lujza tér, Baross tér, stb. A Vágóhídnál - ráckevei-hév végállomásánál - úgy oldották meg, hogy az aluljárót egyszerűen betemették, és helyette a felszínen oldották meg a gyalogos közlekedést. Igaz sokkal balesetveszélyesebb, de meg van az akadálymentes közlekedés, és persze lényegesen olcsóbb. Az emberek meg vigyázzanak magukra.
Zsolt1552007-04-25 07:04:49 // 1144
Ha látta valaki Demszky doktort a TV-ben, akkor nagyon felkapott szlogen lett nála a dugó díj. Ismerve ezt a hozzáállást, szerintem rendes közösségi közlekedés nem, csak díjfizetés lesz 2010-re. Az akadály mentesítésből is sok helyen csak annyi lett, hogy az aluljárok felett/helyett gyalogátkelőhelyet létesítettek. Blaha Lujza-tér, Baross-tér, stb. A Vágóhídnál - ráckevei-hév végállomásánál - úgy oldották meg, hogy az aluljárót egyszerűen betemették, és helyette a felszínen oldották meg a gyalogos közlekedést. Igaz sokkal balesetveszélyesebb, de meg van az akadálymentes közlekedés, és persze lényegesen olcsóbb. Az emberek meg vigyázzanak magukra.
Kazes☻2007-04-22 23:03:38 // 1143
A 6-os út Ercsi után lefelé faszán fel van marva, végre csinálnak vele valamit!
Azmo2007-04-16 15:09:12 // 1142
szvsz konkrétan szartak bele és kiderült erre nem figyeltek
Zsolt1552007-04-16 06:39:13 // 1141
Biztos, hogy "utólag" jöttek rá a módosítás szükségességére?!? Egy kicsit nehezen tudom elhinni.
csocsi2007-04-12 20:23:30 // 1140
Igen, erre gondoltam én is. Ha már kikerül végrehajtásra azért addigra illene úgy összeállítani, hogy az "összes" probléma megoldásra kerüljön.
Rumi2007-04-12 20:20:17 // 1139
például azért, mert rájöttek hogy mégse úgy jó :) lehet létjogosultsága egy modosításnak, még mindig jobb menetközben variálni, mint az egészet újra kezdeni! de tény hogy olyat általában nem kéne kiadni az embernek a kezéből ami még nem elfogadható, értsd modosításra szorul.
csocsi2007-04-11 14:02:21 // 1138
Hát igen, ilyesmire céloztam. Ha valami el van fogadva akkor miért utólag okoskodnak bele?? Ez csak költői kérdés nem neked céloztam. De ez szerintem nem csak az útépítésre jellemző :((
Rumi2007-04-11 13:27:30 // 1137
lóvé persze hogy van. de nagyon rossz a hatékonyság. kihasználtság azaz a teljesítő képesség. ezért drágán és lassan építenek a rossz, korszerűtlen gépeikkel. csocsi! nem kéne. de :) pl: szintén M6 az aszfalt és a vizzáró (kavics réteg) között, beton, vagy cemenesterősítés kell. mi az elején cementerősítést alkamaztunk (ez az olcsobb, de No.-ba is sok helyütt ezzel csinálják), mikor kész votunk 2,6 kilométerrel, jöttek a Közl. Min.ből, hogy nem jó, beton kell. visszabont, betonkeverő felépít. stb. elég hirtelen. menetközben jött a váltás :)
Rumi2007-04-11 13:22:51 // 1136
ahol ezt engedélyezik igen. bár miért ne tennék és mennyibe kerül egy ilyen kiemelő gyürű: 5-15 ezer huf? ha van egy 10 kilométeres szakaszod, 20 méterenként akna + csatorna fedő, az 500db akna fedőt jelent. ha mindegyikre kiemelő gyürű kell az 500*legyen csak 5000=2'500'000 ennek a kötségeit szintén megsporolja a kivitelező inkább.
csocsi2007-04-11 12:42:43 // 1135
De miért menet közben variálni????
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak