Tedi2004-11-16 13:55:19 // 22
Szvsz ennek "történelmi" okai vannak. Az 50-es években a pályaversenyzésnek volt a legnagyobb PR-ja, akkoriban rally talán még nem is volt. És ma is sokkal nagyobb PR lehetőségek vannak az ETCC-ben, az F1-ben, mint a Rally-ban. Viszont ha fordítva lenne, fix, hogy a rally-ba nyomták volna a több zsetont.
Tommi2004-11-15 22:13:34 // 21
Javítsatok ki, ha tévedek, de amennyire én tudom, az Alfának a rali sosem tartozott a legfontosabb versenyágak közé, mindig is inkább a pályaautózásra összepontosítottak. Jó, volt néhány próbálkozás, de alapvetően nem fektettek bele óriási energiákat... Mondjuk az autósport első perctől kezdve fontos volt az Alfának, hiszen abban az időben nem volt marketing, PR úgy, mint most és a versenypályák kiváló alkalmat adtak a reklámra.
Ha megnéztek más tradicionális márkákat (Merci, BMW pl), akik hozzánk hasonlóan nem ma kezdték az autógyártást, látni, hogy ők sem törték össze magukat a rali porondján és máshol alapozták meg a hírüket. Ellenben a "fiatalabb" gyártók - itt főleg a japánokra gondolok - nem lehettek ott mondjuk Mille Miglián, Targa Florion, különböző híres és tradicionális pályaversenyeken, eleinte jópár évig a Forma-1-be se, tehát más úton kellett nekik "betörni" a versenyzés világába. A rali vb például sokkal később indult, mint az F1-es cirkusz és eleinte kissé kaotikus volt. Igaz manapság szintén az :((( De remek lehetőség volt az autót rendkívül igénybe vevő futamokon a bemutatkozás és ha jöttek a sikerek, az az utcai eladásokban is látszott.
Tedi2004-11-15 21:41:36 // 20
Az ilyen repis előfutóknál mindig "versenytempóról" van szó, amennyire én tapasztaltam. A lényeg, hogy legalább az SPQR "versenyeztet" Alfákat és repi szempontból sem elhanyagolható.
Andorka2004-11-15 18:22:00 // 19
A Kővárys tesztről jutott eszembe ez, pontosan. Ha a Hondákkal (mint az Alfa legverenyképesebb konkurenciája) képesek ralizni, akkor vajon az Alfákat miért nem versenyeztetik?
Amúgy az előfutó Alfák versenytempójától ugye senki sem kerget hiú ábrándokat... Láttam őket Egerben, Veszprémben többek között. Szép reklám, de nem a jó közönségnek, szvsz! Talán jobb lenne a Clió kupán safety car-nak Alfát adni, fogékonyabb vevői réteg előtt mutogatni.
Bg.2004-11-15 17:24:20 // 18
Ki mondtad a lényeget:"Egy jól felkészített autó "
Tedi2004-11-15 10:41:56 // 17
Tommi
Ha tudjuk ha nem, úgyis megosztod Velünk :) UGYE??? :))))))
Andorka
Tévedés, én sem csak a pályaversenyekért vagyok oda. SŐT! A Rallye-t szeretem a legjobban. 94-ben szívtam be a parafingőzt, azóta el nem ereszti az orrom :))) Ranga Laci + Lancia Delta Evo rulez :))))))
Ja és Tommi is hasonló cipőben van, szóval nem vagy egyedül. :)
Az SPQR-es 147-eseket asszem' 2 hete próbálgatta a Viasat 3-on a Kőváry dottore. Akkor mondta Kanyik doktor, a szervizisten, hogy még a murvás versenyeket is kibírták bármiféle hiba nélkül, pedig ők már versenytempóban mennek.
Azt én sem értem, hogy miért nem jó az Alfa murván. Egy jól felkészített autó legalább olyan jó murván, mint aszfalton.
Tommi2004-11-14 16:34:58 // 16
Ha már autósport: gondolom azt mindenki tudja, hogy a lóherés matricának mi a története :)))
..2004-11-14 14:25:25 // 15
Ja jövőre itthon is kiírják a Historic Rally-t.A verseny beharangozóját olvasva nagyon megörültem,hogy alfákat is várnak.Úgyhogy ha a mostaniak nem is de a nagy öregek (Giulietták,Alfetta GTV-k) megmutathatják,hogy volt egy idő amikor az alfák uralták a motorsportot és nem csak szép de baromi gyors autókat is csináltak.
Punisher2004-11-14 14:20:28 // 14
És bátran elmondhatjuk, hogy a világ az Alfa Romeo-nak köszönheti a Ferrarit, meg Michael Schumachert. Ja, és ha tisztán a gyökereket nézzük, akkor a Ferrari gyakorlatilag Alfa Romeo. HA HA HA
..2004-11-14 14:17:42 // 13
Alfa kocsinál büszkék vagyunk a sportos szívre.Tehát igenis versenyezni kell velük.Egy kis átalakítással simán versenyképesek.Pl sztem egy jól felkészített 155 Q4 ott lehetne rallyban is,hiszen kb olyan nehéz és nagy mint egy OFF toyota celica GT 4On.Méghogy nem megy az alfakocsi murván...Nézzétek ezt:)
Bg.2004-11-14 13:56:37 // 12
De ezek teljesen széria gépek mindenféle + merevítés nélkül, csili-vili 17-es felnivel.
Punisher2004-11-14 13:53:24 // 11
Az őskorban, amikor a Scuderia Ferrari az Alfa versenycsapata volt (ma lehet hogy tuningcégnek neveznénk), és az ágaskodó ló még az Alfákat díszítette. No itt kezdődik a motorsport.
Punisher2004-11-14 13:43:17 // 10
Mé nem megy murvára? Ott vannak a 147-es rally gépek. Akkor azok mire valók? Aszfaltra, murvára, hóba, sárba, földre, homokra, rallyra.
Bg.2004-11-14 13:06:30 // 9
Alfával épeszű ember nem megy murván ott a pont
Andorka2004-11-14 13:00:10 // 8
A magyar rali OB 2004-es szezonjában előfutók voltak az SPQR Alfái. Tudom, hogy itt mindenki a pályaautózást szereti(rajtam kívül...), de mégis.
Mondjuk más kérdés h Alfával épeszű ember nem megy murván...
Bg.2004-11-12 21:59:50 // 7
156 ETCC
Röviden:
Giovanardi 3 szor volt Europa bajnok, Tarquini pedig 2003 ban. Sajnos idén elbénázták az EB-t a fiúk (egyéni második hely lett belőle). Összesen 97-2003 között 4-szer volt bajnok az Alfa 156.
Az F1-hez hasonlóan a sok olasz győzelem után itt is szabályokat módosítottak - ennek az eredménye, hogy a BMW komoly vetélytársa lett az Alfának, és idén el halászták az összetett eredményt:((
Jövőre magasabb szinten következik a folytatás, az F1 és a Rally VB mellet, ez lesz a harmadik autós világbajnokság.
Ezt a versenyt szívó 2000-es autókkal játszák, az első vagy hátsó kerék meghajtás engedélyzett. kb 260-270lovat teljesítenek a gépek.
Persze közel sem ennyi, de bevezetőnek elmegy:)
toto2004-11-12 17:26:46 // 6
Tedi2004-11-12 15:58:00 // 5
Ezek már ETCC-s 156-osok, tudtommal a DTM-ben 156-osok nem is indultak. S2000-es kategóriába tartoznak, azaz minden meg van szabva. Pl. ha a lengőkarod egy centivel odébb van, már szívsz. (lsd. Farfus az évadnyitón)
Alfy2004-11-12 14:59:41 // 4
BFMSE2004-11-12 14:15:43 // 3
Ki mit tud ezekrol a 156-os DTM alfakrol?
BFMSE2004-11-12 14:15:12 // 2
Hehe, a BMW-k kullognak az alfak mogott :D tecccik
Tedi2004-11-12 13:39:47 // 1