Fórum >> Egyebek >> Off-os verdák, tapasztalatok...

Doni2005-08-18 10:31:07 // 20
Volt szerencsém látni azt a terepjárót, hát tényleg komoly. Először arra gondoltam "Mi ez a förmedvény....", de minél többször láttam annál jobban megtetszett. Egyébként meg a terepjáró arra való, hogy üssék-vágják, aszfaltra ALFA való....
Gabriel2005-08-18 10:28:55 // 19
Nekem az előző kocsim egy 1993-as Renault Clió I.-es volt. Nem volt vele semmi bajom, leszámítva a csapágycserét de azt is kb. 4 évente (de ez más kocsival is megesik). 1130 köbcentijével megjártuk Bulgáriát és Olaszországot is, de nagy gond soha nem volt vele. A vége felé nem húzott jól és aztán egy teljes motorfelújítás után azt gondoltuk el kell adni amíg ilyen jó. Majd befizettem a 147-es kezdőrészletét amiben persze benne van a kis Clio ára is. Nem fogom fikázni, hogy francia, meg német, de tényleg az olaszokban van a sentimento. Németek belső tere olyan szögletes az olaszoké pedig tele van ívekkel :-) Mi famílián az olasz kocsikkal anno a 70-es évek tájékán volt kapcsolatban először kis Fiatnak köszönhetően. Aztán jött 98-99 táján egy Brava és most nekem a Alfa 147. Hát ennyi lenne.
GEORGE2005-08-18 10:14:04 // 18
...de mivel aszfaltra naon ráz...kivittem a terepre. Azért vitted ki a terepre, hogy megboritsd??? :-)))
GEORGE2005-08-18 10:11:33 // 17
Szevasztok!

Jelenleg az Alfám mellett tartok egy 2002-es Fiat Scudo 8 személyes kisbuszt? furgont? minek nevezzem? szgk a forgalmiban.
A 96-os Fiat Tempra 1,9 TD S.W. váltottam le vele idén Április 07.-én.



Mivel bútor asztalossággal foglalkozom másodban, így kell egy "melos" autó is, az Alfával nagyon nehéz lenne cipelni az árut, és egy Alfa nem is melos autónak való.

A Fiat Scudo sajna nem teljesen olasz vagyis abszolut nem olasz, Peugeot csak Fiat logó van rajta. De a lényeg a Fiat logon van, nem is akartam se Citroenbe se Peugeotba venni.
Van benne klíma, Abs, elektromos ablak-tükör, plüss, kpzár, kiegészitő fűtés, és mivel kisbusz így az Ulysse műszerfal benne ami szerintem sokkal szebb mint a teher verzióké. :-)



Szerintem ennek az évjáratnak 2002-2003 a legszebb az eleje:-))))
A Fiat Marea-hoz igazitották anno....



A mocija 2,0HDi 16v 110le 255Nm. Kellemesen sőt súlyát 1640Kg meghazutolóan tolja magát előre:-)))) sokkal roszabbra számítottam de nagyot és kellemeset csalodtam benne.
A 170-net az autópályán ment a mostani Horváto. nyaralásunkkor, Blacky legnagyobb meglepetésére. :-)
De amúgy csak 130-140 közt ballagok vele elöbbinél 2800-at, utobbinál 3100-at forog 5.-ben.
3500-al 160-nat mutat a kmóra:-)
A fogyim 8-8.8l/100km közt adódik.

A családban van még egy 2004-es Fiat Punto sajna csak 1,2 8v-s 60 loval :-(( nekem gyenge mert hiába nyomod neki "nem megy" :-(....
zolee1452005-08-18 10:02:03 // 16
az oldalamon meg ott van a törött Astrám képe (1,4 16V 90LE) szerettem mert amit nem lehetett belepakolni azt nem is volt érdemes vinni, persze vezetési élményben sehol nincs a 145-öshöz, viszont marha praktikus:)
mszabika2005-08-18 09:46:09 // 15
Ilyen nekem is van :))))
De oda adtam apámnak, mert jött a 155 :)) Most vadászásra használja :) Én nagyon szerettem, bár 1 fos német projekt :DDDD de amit kibírt az csoda, és ez is még mindig megy!!! 1év alatt raktam bele 11000km-et városba ;))) néha volt pécs fele, szerettem, mert az első SAJÁT autóm volt...
...De mostmár ALFÁM van, és nem adom oda semmiért!!! :)))))))
Így nézett ki :)
perdix1552005-08-18 09:43:04 // 14
Délután jövök a volt zsigulim beszámolójával...ne röhögjetek...komoly...még versenyt is nyertem vele...szépségversenyt!!!!! Rosso volt...tükörkrómmal......HEHEHEHEHE
perdix1552005-08-18 09:40:39 // 13
Végül van 1 vadászati ótó.....egy Toyota pick up...tipikus terepi gönc..a dógát elvégzi..itt épp a fogolykibocsátást végeztük el vele. Már 300ezret belevágtunk! HEHEHEHE
perdix1552005-08-18 09:38:02 // 12
A legujabb szerzemény a LAND Rover Defender..zsírúj!!!.amiről már írtam...3 hónapja használjuk...egyetemi ótó...már 1szer megburítottuk. Kőkemény tetepjáró....kőkemény machoknak...HEHEHE....1 hétig a városban is használtam...és tuggyátok kik fordultak meg utánam...meg kik futottak a vas után??? Nem a csajok...nem ám....a kiskölkök...azok...csapatostul...alig győzetm őket lerázni...de mivel aszfaltra naon ráz...kivittem a terepre.
joe752005-08-18 09:33:50 // 11
alig várjuk! :)
perdix1552005-08-18 09:32:44 // 10
bezony ám...HEHEHE..és még be sem fejeztem...HEHEHE...folytathatom???HEHEHE
joe752005-08-18 09:30:39 // 9
vazze perdix. Neked kész flottád van! :)
perdix1552005-08-18 09:28:59 // 8
Most pedig a gyenge idegzetűek kérem tartsák távol magukat a beszámolotól, mert a következő képek a nyugalom megzavarására is alkalmasak lehetnek....HEHEHEHE
Szal van nekem még egy terepezős....ganézos.....sárdagasztó ótó..amit csak földutakon használok.....30 K-ért vettem 82-es 24LE gyárilag...de max 20 LE maradt belőle...HEHEHE, feltéve ha mindkét henger megy....mostanában sokszor csak 1 megy...akkor 12 LE-t kell beosztanom....50-es max véggel....ha mindkettő megymert kiszáradt a megszakító háza egy-egy poTSolya után...akkor tuggya a 90-et is.......
2 év alatt beleraktam 10000Km-t....egy tanyasi szerelőm van...aki farigcsálja ingyen.....cserébe kap CD-ket...az örömtöl ugyis össze sz@rja magát....HEHEHE....múltkot széthullott a váltó, mert szántásban üldöztem egy kóbórkutyát 50-nel...de megcsinálta 2 napig melozott rajta....2 CD-t kapott érte....HEHEHE
Megfogattam addig hajtom, amíg megy...még megy.....
És akkor a nyugalom megzavarására alkalmas képek:
joe752005-08-18 09:16:02 // 7
A pillanatnyi fogyasztásmérő menet közben jellemzően 8-9 literet mutatott ebben is, ez azért lehet hogy késöbb majd változik ill. csökken, majd ha rendesen bejáratódik a motor.... Az RS-ről még annyit hogy van egy arc akit csak látásból ismerek, többször összeakaszkodtunk már itt ott a környéken, de nem bírunk egymással. Ha én érem utol tapadok rá akár hogy tolja, de ha Ő ér utol nem tudom levakarni magamról én sem. Még nem előztük meg egymást egyszer sem.:))
Charlie 1662005-08-18 09:10:52 // 6
Érdekes, nekem is vmi hasonló a tapasztalatom. RS-t már próbáltam. A leírtakhoz nagyban hasonlít, de az az autó viszont nagyon megy. Ennek ellenére nem kellene, mert folyamatosan az az érzésem hogy nagyon a végére van hegyezve a motor, és sztem nem bírja hosszú távon a sportos vezetési stílust. A szerelő barátaim is azt mondták hogy szokottt vele gond lenni, nem kiforrott a konstrukció. Arra viszont jó hogy ha odalép az ember akkor megindul. Az 1.4-es motor valóban nem erőmű, de az legalább megbízható. Az első 4-5 évben ha a minimális odafigyelést megkapja, akkor gyakorlatilag nincs vele nagyobb gond. Normál átlag családi autó, arra jó hogy A-ból B-be eljusson az ember. A fogyasztása viszont kriminális, nekem még közúton sem sikerült 8-8.5 alatt tartani. És a legfőbb, sztem az ülés kényelmetlen hosszútávon. Ha nem lenne Alfa, az RS-ben esetleg még gondolkodnék is, vagy pl egy 1.9 TDI-ben mivel sokat megyek, egyébként eszembe sem jutna.
Ékszij2005-08-18 09:08:30 // 5
Évekkel ezeelőtt volt egy FIAT 127 sport-om, 1.1 75Le rengeteg hibája volt de valahogy nem lehetett nem szeretni . Vettem mellé egy másikat így meg volt oldva az alkatrészprobléma.Az utcánkba van egy FIAT 850-es sport coupe fekete nagyon szép állapotban csak sajnos nem eladó ...
perdix1552005-08-18 09:05:37 // 4
Na akkor én is beszámolok. A 155 előtt voltak szocialista termékek.....jelenleg igáslónak még megvan a Ford Sierra 2.0 V6 Ghia...1984-es V6-os OHV motor 45LE/l lterteljesítménnyel..ami valljuk be nem egy kihegyezett ótó. DE: belenyomtam 4 év alatt 100.000km-t...2 szer műszakiztattam...és nem hazudok de max 300K-t extrákkal eggyütt.....vonóhorog...mindent elvisz....gyorsulás az ha csak padló..de a pörgetést...4000rpm fölött nem jól torelálja...nem is arra való. 90 LE, 153 Nm...12,5 alatt 100-on. Ja és 10L-es átlagfogyi. Összességében naon szerettem....más miatt lehetett szeretni...pl: halál csendes volt, 180 fele volt a vége...de itt is csak a szélzaj volt...tulajdonképpen teljesen mindegy mennyivel haladtam..mert hangja csak kihuzatáskor volt...utazóban semmi....Az ülések is kényelmesek voltak nagyon..egy 500km-es útnál 1 huzamban levezetve is frissen szálltam ki...ez ugye hihető??....Oldaltartása már nem volt jó...persze nem egy kanyarkirály...olyan 80-as évekbeli grandturismo....180-nál, azaz a végnél pörgött 4700-et!!!! Persze 5800-nál kezdődőtt a szaggatott piros...6100-nél tovább tilos volt pörgetni...leszabályzás nem volt.....de 4000rpm fölött már gyengus volt.
Én 250000km-mel vettem, belevágtam 100000-t, most 350K-nál hengerfejes lett...megsínylette az építkezés terheit...HEHEHE De mivel ANYU használja meggyógyítjuk.
Extrák: 4 elektr ablak, elekt tükrök, első-háccsó ködlámpa,kp zár, színezett üveg, riasztó, indításgátló, hátsó kartámasz, sajan szervokomány, meg ABS az nuku....ablakfelhuzó modul...(azt én varázsoltam bele...HEHEHEHE)...
395 L-es csomagtér, de a hácccó ülések ledöntésével éa a kalaptartó kiszedéséval szinte bármit elviszek vele...Holnap épp a 4 m-es lambériákat viszem ki vele...remélem sikerül...nem kap el a rendőr.....HEHEHEHE
Sokat büntettem vele, amíg azt hittem, hogy 90 lóval mindent lehet...aztán változott a világ...az egyéb hulladékok ereje is lassan rámászott a kicsikémre..szemtelen 1.4-esek..pl Aszma is elérte a 90 lót...ezekkel már egyre kevésbé bírtam...1szerűen gyengus lett...
Viszont pályán a 150-160-170 eket tartotta...hiszen keveset forgott...és csöndes volt...ezt a 155-nél nem mondhatom el.....
De ugrálni előzni egyéb főutakon réncsingelni azt nem ......most már nem.....
Szal marad furikázó ótó, meg teherhordó...ami rohadt kényelmes is....Jahhh és 340K-ért vettem 2001-ben és nem bántam meg!!!!

PS: egyeb kepek az oldalamon róla..akkor naon csillogott ám a vas....
zolee1452005-08-18 09:02:55 // 3
napi 200km a melóhely, így nem mindig telik Alfára, az elmúlt időszakban sokat offoltam egy 1000-es Uno-val. 45LGy (lógyenge) szóval előzéskor ha lepadlózom nem szakad le a fejem a gyorsulástól, de normálisan lehet vele közlekedni, és termeli a benzint.:) Egy volt kollégám bett egy RS octaviát, mondtam neki vigyen már el egy körre. Az egy dolog hogy hihetetlenül csal az órája (a gyári végseb 235 vagy 237, mi meg mentünk 250-et, és egy volt osztálytársam szerint aki rendőr, a rendőr octaviák 260-at mennek, pedig a tetején ott van a fényhíd vagy mifene...) de nem érezni benne hogy gyorsul! Látom az órán hogy megy felfelé (mellesleg sztem a gyári 235-7 sem igaz) de nem érzem hogy tényleg menne az autó, magyarul nincs "élmény" a kocsiban. Egy volt főnököm meg 1,6-ost vett. Eleinte ő is az 1,4-est nézegette, de rájött hogy az nem megy. Így visszagondolva az 1,6-omhoz képest nem csak az 1,4, de az 1,6 octavia sem megy. Most úgy gondolom hogy én is csak olasz gépet vennék, pedig nem volt ez mindig így. Mindig volt valaki aki lebeszélt róla, de azért valahogy mindig volt olasz kocsi a családban. Az első egy 850-es Fiat volt! Emlékszem mentünk lengyelországba, és a cseh-lengyel határnál utolért egy magyar akinek az akkor új TX-es daciája volt. Az volt az első kérdése, hogy ezt a kocsit ide hogy hoztuk fel. Persze fater mondta, hogy jött a saját lábán. Aztán elindultunk, és ahogy kell, az emelkedőkön szépen lemaradt a dacia.:)))
Csöri2005-08-18 08:40:15 // 2
Én olasz autó párti vagyok, és ha nem Alfa akkor legalább olasz legyen. Így a szorgos hétköznapokon egy Fiat-al járok, és a család tagjaim nagyobb része is a talján márkát részesíti előnyben.:) El se tudom képzelni, hogy valaha is német, japo vagy francia kocsira költsek.:)
joe752005-08-18 08:36:39 // 1
Annyi egyéb topic van, de ez talán megér egy újjat. Mindenkivel előfordúlhat hogy kedvencéből ha csak kis időre is átül valami más autóba. Kipróbálja mert kapta kölcsön, vette egy haver és felajánlotta egy körre, céges verda, vagy épp a papa kocsihjával kerültünk egyet ami nem Alfa. Ide le lehetne írni a más autók álltal szerzett tapasztalatokat mi tetszett mi nem, stb. Kezdem is amíg friss az "élmény". :) Egy barátom tegnap vette át zsír úk Skoda Oktavia Tour 1.4 16V tipusú személygépjárművét. Délután el is jött vele, hogy megmutassa kipróbáljuk. Az autót mindenki ismeri kívülről, sok szót nem érdemes pazarolni rá. Ill. csak annyit hogy ez nem az új karosszériás Oktávia hanem az ami valamikor 4-5 éve kijött, és kapott egy gyenge facelift-et, de én mint anti Skoda ismerő nem jövök rá mi a különbség. Szóval a régi kasznis van most beakcióza, így azt vett a srác. Az autó fekete, és bár formatervezési nobelt nem érdemel, de feketében elég elegáns autónak néz ki. Tágas belül sokkal szellősebb mint a 156, a csomagtere bazi nagy és az 5 ajtós kiképzés miatt szinte bármi beleférhet. A beltér tónusai klappolnak a külső szinhez, minden komor fekete a kárpitok feket szürke szint kaptak, hát aki depressziós az nem ebbe akarjon gyógyulni. A Cockpit tök átlagos. A műszerfal anyaga puha gumis tapintása kellemes. az órák kaligrafálása nekem szamékly szerint tetszik, sőt azt is mondhatnám hogy sokkal szebb mint amire számítottam. A középkonzol elég spártai, gyekorlatilag egy bumfordi skodás magnós rádió uralja, valamint a hútő-fűtő berendezés tekerőkéi amik tapintásra kinézetre talán egy 15 éves Favoritban elmennének, de itt elég gagyi hatása van. Van még két gomb az A/C azaz a klíma és egy belső levegő keringetés gombja. És kész. Valamelyest feldobja az amúgy sivár belvilágot a cromozott Octavia felirat a középkonzol felett. Az ülések elég kemények, oldaltartásuk kb. a honyhai hokedli szintjén vannak, de mint menet közben kiderült ez hiányzik a legkevésbé, de erről kicsit késöbb... A Kormány habosított műanyag fogása olyan amilyen, de kellemesnek semmiképp sem nevezném. A felszerelstég tartalmazza a kp.i zárat, szervó kormányt ami fel le állítható, manuális klímát, el. ablakokat elöl, el. állítható külső tükröket , 2 db légzsákot és a rádiós magnót. A jobb oldali ablakmozgató kapcsló kiérdemelné az ergonómiai citrom díjat. Ilyen esetlen elcseszett helyen még nem láttam kapcsolót. Sehogy sem esik kézre, és használatával egy csuklóficam sanszos. És akkor nézzük a motort no meg a dinamikát. Csodát semmiképp sem vártam a 75 LE-s 14-estől. A motor nyomatéka 126 NM 3300/min-nél. Amikor elindúltam vele még azt hittem érhet meglepetés, hiszen kis utcákon keresztül alig benyomott gázpedállal csörögtunk ki a kertvárosból, 20-30 méterenként fék kereszteződés, elindulás stb. Amikor kiértünk egy forgalmasabb útra kezdtem volna tesztelni, és ekkor jött a kudarc. Teljesen mindegy mennyire nyomjuk a gázpedált. Épp hogy csak, vagy padlózva. Ugyanis padlózva is annyira nem megy mint épp csak lenyomva. Tragikus. Az ember úgy érzi előzni csak akkor lehet ha elötte a rendőrök 2 km-re elöttünk leállítják a szembe forgalmat. Ilyen gyenge arőtlen autót utoljára úgy 11 éve vezettem azt Kispolszkinak hívták. Kimentünk a városból, átmentünk Soltvadkertre fagyizni ez olyan 20 oda 20 vissza km.-es etap. Az 53-as forgalma mindig erős, mivel trancit útvonal ami a szerb határra visz mindig sok a kamion, teherautó, busz, és egyéb útakadályok. Ha szerencsénk volt lendületből értük utol akkor meg bírtuk előzni, de ha le kellett lassítani 80-ra onnan egy örökkévalóség mire újra eléri a 120-at. Volt olyan teherauó amit kilómétereken át követtünk, mert nem lehetett megelőzni. Szerintem ilyen gyenge motort beletenni egy ekkora kaszniba veszélyes. Mert ha elfogy a türelem az ember belefog veszélyes előzébe, ami ezzel az autóval veszélyes, de szinte minden más autóval tök sima lenne. Az autó ára akciósan 3.8 millió Ft volt ebbe beszámítottak egy szakadt Fiat uno.-t több mint 500.000 Ft-ba. Most ilyen akciója van a Skodának. Soha soha nem kéne. Nem azért mert Skoda, henem mert a belvilága zord, kicsit sem szép, és sehogy sem megy. Ami ebből érdekes lehet az a RS széria, de annak az ára jóval több.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak