Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Alfa GT-Csaba2013-03-25 12:05:24 // 43642
Még annyit tudnék neked javasolni hogy a biztositék tábla fölött van külön pár db bizti eléggé fönt van ,azokat nézd meg!Én anno 2 napig kerestem mire megtaláltam a hibát ,minden biztim jó volt mégsem ment az indexem a fűtő ventilátorom stb...
padand2013-03-25 11:59:31 // 43641
Illetve még annyi, hogy ha folyamatosan nyomom valamelyik gombot, akkor a piros led a kulcson, villog folyamatosan.
atesssz2013-03-25 11:36:35 // 43640
Sziasztok,

155 1.8 ts 16v motorterében, jobb elől, ez micsoda, és mire szolgál? Köszi!

padand2013-03-25 11:16:30 // 43639
Minden működik a távírányítón kívül
Alfa GT-Csaba2013-03-25 11:14:29 // 43638
ha beinditod ,működik a kocsin az index a fűtő ventilátor stb??
padand2013-03-25 11:04:04 // 43637
Üdv,

Egy kis segítségre lenne szükségem.

156,2000-es, SW. nem műkszik a távírányítós központi zár, meg a csomagtartó nyítás sem. Egyszerre romlott el, tehát valszeg nem a gombok romlottak el. Elem cserélve a távírányítóban (2 gombos bicskakulcs), központizár biztosítékja rendben (bár szerintem az ebbe nem is játszik bele...) a központi zár kulccsal amúgy müködik. Ami fura, hogy egy azután ment tönkre, hogy egy másik autót bikáztunk az Alfáról, de gyújtás is le volt véve az enyémről és semmi zárlatot nem csináltunk elvileg. valakinek ötlete?

Köszi
Imyx2013-03-25 06:57:29 // 43636
Első körben levenném a fojtószelepet, és kitakarítanám. Lehet, hogy csak koszos a sok kartergáztól.
GTPeti2013-03-24 21:53:35 // 43635
Srácok, JTS motor: Az alapjárat minimálisan ingadozik indítás után. A lambdák működnek. Lehet, gyertyát v trafót kéne cserélni? Majd csinálok videót a motorról és a ford.számmérőről, hogy a szakértők tudjanak véleményt mondani.

Még nem nagyon tettem vallatóra az autót, csak érdeklődöm.
Imyx2013-03-23 19:40:26 // 43634
Ajajj, én most Valvoline VR1 Racing 10w60-at használok, de valami azt súgja, visszakell térni a Selénia 10w60-hoz... többet fogyaszt belőle, hidegen a motor járása sem tetszik, szkeptikus vagyok, hogy ez nem a legjobb a motornak. Pedig ennek van FIAT szama is..
Használtam Castrol Edge Sport, Shell 10w60-at, a JTS nem szereti egyiket se.. azt hiszem. A Seléniában van egy (saját) adalék, ami más olajokban nincs meg, ez azért aggodalomra adhat okot :). Szerintem.
fefe012013-03-23 19:28:23 // 43633
nem csak akkor amikor hirtelen odalépek neki ha egyenletesen kipörgetem akkor is
Liquid2013-03-23 18:55:49 // 43632
azt nem vitatom, hogy van korszerűbb esetleg jobb, de van velük több 100e km-es tapasztalat? ha nem, akkor sztem nem éri meg szórakozni, pont a TS nem az a tipus ami tolerálja a próbálkozgatást, de mindenki azt csinál amit akar :)
Robbye2013-03-23 18:21:35 // 43631
Köszi :)
Ferke2013-03-23 18:04:56 // 43630
Ha megcsinálod a generátorod, akkor jó lesz a km óra is:)
Robbye2013-03-23 16:41:36 // 43629
Sziasztok.
Lenne egy olyan problémám hogy előjött egy olyan jelenség hogy,indítás után égve marad a töltésvisszajelző,ok ez még nem is gond valoszínűleg a generátor rossz.De a másik meg az hogy a kilóméterórám sem működik ezzel párhuzamosan,ha a töltésvisszajelző elalszik ismét működik a kilométeróra.?????Valaki tud tanácsot adni vagy járt már így valaki?
Szita 662013-03-23 11:40:49 // 43628
Sziasztok!Kérdésem lenne Alfa 156 98-as ablaktörlő normálisan működik 5 percig minden funkcióban majd lelassul megáll és csak a leggyorsabbon megy tovább.Majd másnap ugyanez vagy 3 óra múlva is ez van.Mit kell cserélni kapcsolót vagy relét vagy motort vagy van-e még valami?Köszi a választ.Laci
6UR202013-03-23 11:34:16 // 43627
Köszöntem :)
Piritu - 1.000.0002013-03-23 11:33:09 // 43626
Itt az is megvan, hogy melyik kocsihoz, melyik interfészt kell/lehet használni.
Piritu - 1.000.0002013-03-23 11:31:24 // 43625
Az első linken ott a válasz, hogy igen :-)
(Sőt, kell az ELM 327 átalakításához is ott a link.)
6UR202013-03-23 11:21:10 // 43624
Ja ezt már akartam kérdezni én is ha van egy ilyenem meg egy ilyenem akkor azzal már mindent lehet+ugye a MES?
Piritu - 1.000.0002013-03-23 11:02:33 // 43623
A MES oldalán minden le van írva: klatty
Esetleg GTPeti blogját olvastad már?
zozoszabo2013-03-23 10:43:30 // 43622
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni, vettem egy diagnosztika kábelt vag-kkl és port beállítási hiba miatt nem csatlakozik. Ha valaki tudja hogy kell beállítani azt megköszönnék :)
Buddha2013-03-23 10:07:54 // 43621
Marea JTD-vel volt ilyen pár hónapja, annál a rail nyomásszabályozószelep volt a hibás. Kell egy diagnosztika és minden kiderül, mert más is okozhatja! ;-)
Alfa GT-Csaba2013-03-23 09:55:30 // 43620
De olyankor tilt be amikor hirtelen odalépsz neki?!Ha bevillan a motor hiba lámpa hiába nyomod le neki ,vészüzembe vagy és nem tol a turbó !Nekem a turbó geometriám szarakodik 0238 a hibakód,ugyan ezt csinálja minden héten egyszer.
fefe012013-03-23 07:47:20 // 43619
sziasztok találkozott valaki olyan hibával hogy rendesen megy az autó csak ha eléri a 2500-as fordulatot letilt nem akar pörögni motorkontroll lámpa kivilágít ha leparkettázom semmi ha szépen óvatosan adom neki a gázt akkor elkezd gyorsulni de nagyon lagymatagul viszont ha leállítom az autót újra indítom akkor eltűnik a hibajelenség csak ha eléri a 2500-at akkor jön megint minden elölről ??????????
krisz.v2013-03-23 00:04:17 // 43618
Az olajfogyasztás oldalról nézve teljesen igazad van! Viszont az is igaz hogy a 20k-nál vannak már jobb minőségű olajok is, amik ha feltétlenül nem is teszik hosszabb életűvé a motort de ártani biztos nem fognak (persze szabványokat, viszkozitást stb. figyelembe véve kiválasztva)!
Liquid2013-03-22 21:11:38 // 43617
én csak azt tudom szajkózni amit már soxor elmondtunk, hogy nem véletlenül találták ki a gyári ajánlást, lehet hogy hiperkirály olajat lehet kapni a 20K árában, de az nem feltétlenül lesz jobb a motornak, nincs vele tapasztalat (és most felejtsük ez az ilyen 5000-et mentem vele és szép halk a motor, típusú dumákat)
Az én véleményem és tapasztalatom az, hogy a 20K AR-t ha komolyan eszi, nem csak akkor ha hosszan van kergetve, akkor valami nincs rendben a motorral, és hiába teszel bele mást amit éppen nagyon ajánl valaki semmi garancia nincs hogy nem rontasz a helyzeten.
[k i z z o]2013-03-22 17:20:37 // 43616
Ezekkel a sűrítési végnyomásokkal, gyári vezérműtengelyekkel, csak remappal, egy feleslegesen kinyitott kipufogóval soha nem lesz 150LE felett. 180 -hoz több minden kell.

Ahhoz, hogy 150 -nél (ritka gyári) nagyobb teljesítménye legyen, több levegőt kellene beszívatni vele, amihez lehet üzemanyagot írni. Azaz, ha csak remapolod, akkor a emisszió rovására egy kicsi többlet teljesítményhez juthatsz, (1-3%) de több levegőt nem fog beszívni. Kellene neki még sűrítés, egy összehangolt nagyobb összenyitású vezérlés, egy rávaló kipufogó (60-as nem kell ilyen teljesítményekre). Többletlevegőt a mechanika ad.

Az, hogy 4000 felett nem megy, okozhatja a rossz remap, a nem megfelelő kipufogórendszer (összenyitáson csökkent a VE az előzőhöz képest), illetve gyújtás / benzin, szóval sok minden. AFR -t mértetek teljesítmény méréskor, illetve remap mi alapján történt? A leírtak alapján remap abszolút nem indokolt, hiszen ha valahol a VE elment, akkor azt a MAF szenzor korrigálta volna, az pedig biztos,hogy a 480g/min MAF szenzort nem vezérled túl. Ha mechanikailag változtattál volna, akkor indokolt lenne egy jól átgondolt remap.

Sajnos, 20% teljesítménynövekedés nem légszűrőtől, remaptól és kipufogótól várható.
RoliQ42013-03-22 16:52:19 // 43615
Én ol. ezt a nyitott kipuff rendszert se értem ha van benne dob akkor az mitől nyitott? Ha van fojtás akkor az nem nyitott... ha viszont nincs fojtás "átmenő dobok" akkor ott elég sok lóerő elveszhet... a szívó motornak kell a fojtás... ellentétben a turbós motorokkal.
Mérni kellett volna egyet előtte és egyet a konfig után... 178ezer km? és nem futott sokat?! :D 200Ezernél szoktak kikönyökölni a hajtókarok:)
Egyébként 180 Le kihozni a TS ből... hát ahhoz elég "csúnya" beavatkozások kellenek... a minimum a hengerfej tuning... járatokat bővíteni stb. stb stb.
RoliQ42013-03-22 16:38:00 // 43614
rosszul tetted :) az a alu öntvény és csavarjai érnek le elsőnek az útra... és már kész is a baj... 1 szer az okozta a karter repedését... amikor kicseréltük a kartert akkor már nem raktuk vissza.... soha többet nem ért le...
Squeky2013-03-22 16:31:37 // 43613
Tudom, hogy TS-motornál ez nem vészes, de azért néha kattogok rajt, hogy mennyit enne mással :) 10W-60 az elképzelés, mivel ahogy linkelted újabban ez van előrírva ,ráadásul a friss Autodata is csak! 10W-60at hoz az autóhoz. Valószínű az lesz benn Castrolból :)
Máté
Grando2013-03-22 16:10:12 // 43612
A 2.0 TS előírt olaja újabban a 10w-60 Racing volt már.

1000 km-enként 3 deci fogyasztás viszont lópikula, főleg ha néha meg is kergeted a lovakat. Szóval ne görcsölj ezen szerintem, és főleg ne kísérletezgess. ;)))
.......................2013-03-22 16:06:09 // 43611
10W-60al kb felére fog csökkenni az olajfogy.
megszünni nem fog..
Squeky2013-03-22 16:01:23 // 43610
Én ennyiért jutok hozzá ezekhez. Boltban lehet többet mondanak rá, de nem is ez a lényeg. Minősítésben bőven felülmúlja a Selenia 20K-t, aminek az árán full szintetikus olajokat is bármikor adnak. Ne érts félre, nem az 1-2e Ft számít, a jót meg kell fizetni, de attól még hogy valami drága, nem biztos hogy jó is.
Pörgetni pörgetem, de azért nem gyilkos módban használom.. Csak jó olaj jöhet szóba és tapasztalatokra lennék kíváncsi, hogy kinek mi vált be. Nálam a 20K nem ok, ezért kéne valami más :)
DieselManiaco(NagyVad)2013-03-22 13:31:57 // 43609
milyen pontosan kifejtette kérem:D nekem nem volt időm azért csak dióhéjban:D
Jack2013-03-22 11:25:01 // 43608
Szurkolok, a kat csere óta vagyok én is tünetmentes.:)
Buddha2013-03-22 08:31:22 // 43607
DieselManiaco már leírta a probléma okát, szinte 100%, hogy ez a baj! A gumifékcsövek egy idő után elkezdenek befelé dagadni, mikor összezárul a belső fal az olajnak már nincs visszaút! Fékcső csere és minden jó lesz! :-)
Buddha2013-03-22 08:27:57 // 43606
Évjáratok? Motorkódok? ;-)
DieselManiaco(NagyVad)2013-03-22 08:06:54 // 43605
gumifékcső hiba,lehet hogy nincs rajta lyuk,és nem engedi vissza az olajat,mi már csúsztunk ilyen miatt az árokba...
Kareszka19842013-03-22 07:55:39 // 43604
kipuffrendszer összerakva, tegnap kipróbálva, hibakód kiütve, teszt folyamatban...szorítsatok!!!
attika2013-03-22 07:53:49 // 43603
Hali kellene egy kis segítség alfa145ts 1999év .Miért ragad be a jobb első fékem a féknyerget átnéztem megtakarítottam az rendbe akkor mi a gond? Fékbetétet cseréltem míg baloldalt fogóval szépen visszament a dugattyú addig jobboldalt kikellet csavarnom a léktelenítő csavart hogy visszatudjam tolni. Mi lehet a gond főfékmunkahenger? Előre is köszönöm a segítséget.
Tocsa2013-03-22 07:02:49 // 43602
Jah újrafeldolgozott szutyok olaj ! :)
timo2013-03-21 21:18:13 // 43601
Sziasztok!

156 2.0 T.S 114 kW-os kocsim van, passzolna bele egy 147-es 2.0 T.S. 110 kW-os kuplungja? A tárcsa és a csapágy is?
csoki1592013-03-21 17:13:09 // 43600
nem, menet közben nem, csak míg be nem melegszik.
Ferke2013-03-21 16:13:32 // 43599
Hb szíjfeszítő, vagy a szíjtárcsa tud ilyet.
Dévid2013-03-21 16:12:38 // 43598
Akkor lövésem sincs. Menet közben nem hallani, az biztos, mert akkor hallottam volna, mikor a múltkor elmentél mellettem. :D
Liquid2013-03-21 16:00:58 // 43597
Őszintén szólva nemszivesen használnék olyan olajat aminből 4l csak 5000ft...
de persze ezt nem tudom megfelelő érvekkel alátámasztani :)

hogy használod? ha sokat forog 5000 körül akkor némelyik TS szereti csípni az olajat, de ha nem durvulsz akkor nem kellene ennie, feltéve hogy minden rendben van vele.
csoki1592013-03-21 15:53:05 // 43596
De garázsban elindítva ill. jó időben nem csinálja.
Dévid2013-03-21 15:44:57 // 43595
Nem lazult le valami hőterelő lemez a kipufogó leömlőjénél? Nekem legalábbis a TS-nél anno az zörgött csúnyán. :)
Squeky2013-03-21 15:41:22 // 43594
Az enyémről is hiányzik :/ Szerintem max valami rezoncső védő lehet, a váltó-motor között nemnagyon van mit merevíteni szerintem, de kitudja. Haver 2.4TD Mareájáról is hiányzik, pedig ugyanígy megvan a helye, de egy régebbi 2.4TD-n pedig fennvolt. Biztos ami biztos, bontóban ha találok, teszek az enyémre.
Squeky2013-03-21 15:36:55 // 43593
Kb Nálam is 3dl/1000km. Ezért is gondolkozom 10W-60ban, mivel a hidegviszkozitása ugyanaz, csak melegen sűrűbb és mivel nagyon hamar bemelegszik a 2.0TS, így nemhiszem, hogy hidegen enné. Selenia Racing is 10W-60, viszont Castrolt szeretnék most beletenni. Nem rajongok az alapolajaiért, de amiket csinálok autók, azoknál tökéletes, egyik sem eszi. Esetleg lehet bepróbálok más 10W-40et: Ismerősnek valami Calibrája van ami szinte kétüteműként működött, annyi olajat evett. Most Q8at használ, azóta szinte semmi olajfogyás nincs. Jaéspersze árban is hatalmas különbségek vannak: Q8 4L 5e körül van, Selenia 20K literje valamivel 2e fölött, Castrol 10W-60 2,5e körül megy. Selenia racing pedig 3e fölött literje.
Gondoltam rákérdezek itt is, de ezekszerint mindenkinek más a tapasztalata, biztos megoldás nincs :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak