Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

mreni2013-03-14 07:04:25 // 43442
én is végigjártam ezt :) sok türelmet,kitartást hozzá,nekem kevés volt :D
Gyalu2013-03-13 23:34:30 // 43441
Ezzel a fiat blokk beépítéssel van annyi gond ... Az alfa elektromos gázpedállal van míg a fiat bowden... De ez csak egy a sok közül :( Meg van cserélve a generátor és klíma kompresszor... Teljesen más a váltó bowdenezés ...
krisz.v2013-03-13 23:12:22 // 43440
Az enyém is euro 2-es és már elektromos nem bowdenes! Bár lehet ez csak a v6-okra igaz.
Csöri2013-03-13 23:05:45 // 43439
Az euro 2-esek azok voltak.
Imyx2013-03-13 16:13:05 // 43438
Köszi! Sajnos nem azonos a bekötési táv. Mentem egy kört, nagyon jó lett a futómű, nem ráz, nem nyeklik-nyaklik rossz minűségű utakon. Picit talán lejjebb van, de nem vészes.

Bocs, hogy nem a "Gumi-felni-futómű topikba írtam, benéztem.
Imyx2013-03-13 16:06:52 // 43437
Használtak :). De legközelebb új futómű lesz :).
Gyalu2013-03-13 15:33:15 // 43436
Üdv! Létezik alfa 156 bowdenes gázpedállal? Ha nem akkor hogyan tudnám ezt megoldani?
WarbiRunner (Gyuri)2013-03-13 15:28:03 // 43435
Elvileg a rugók adják meg az autó magasságát. Ha a rugótányér és alul a futómű bekötés távolsága eltér a sport lengéscsillapítón a gyáritól, attól kerülhetett lentebb.
mesa2013-03-13 15:20:48 // 43434
Ezek új gátlók???
Imyx2013-03-13 14:32:54 // 43433
Urak,

Ma cseréltünk két első lengéscsillapítót (sport) és mintha az autó eleje lejjebb lenne egy kicsit. Ültetőrugók vannak bent. Előtte gyári lengéscsillapítók voltak benne. A sport lengéscsillapító hossza rövidebb, mint a gyári, de gondolom, ez természetes (?)
Thanks :).
Angelo Bianco2013-03-13 13:44:21 // 43432
Magasabb fordulaton nincs vagy csak nem hallani a motortól... Üresben a fordulattal játszva nem csinálja, csak ha elindul az autó. És csak akkor ha lassan indulok... 3. sebességtől már halkabb, 4.-től már nem hallani vagy itt is már elnyomja a menetzaj, nem tudom?! :S
Angelo Bianco2013-03-13 13:36:38 // 43431
Először is köszi h írtál...
Én is ezekre gondoltam, de két vagy három szerelővel is beszéltem és egyik se ezeket gyanította! Bár hozzátették h bármi lehet... :S
Illetve írtam a "159" -es fórumba is és ott kaptam egy választ h az illetőnek is hasonló tapasztalatai vannak. Ráadásul ő már cserélt lendkereket és kuplungot is és utána is megvolt a hang! :(
Buddha2013-03-13 00:31:48 // 43430
Szia!
Magasabb fordulaton nincs hang? Üresben ha finoman, lassan emeled vagy tartod a fordulatszámot akkor is előjön a "zörej"?
Kicsu2013-03-12 19:46:42 // 43429
Nálam lesz a gond.Ma lett kész a laptopom friss win7-el FES is újra rakva de ,,férebeszél,, vmi. Levegőhőmérséklet 29 fok meg hasonló böszmeségek,ha annyi lenne alsógatyába egy tálca sörrel ültem volna be kiolvasni.Korrekciót egyáltalán nem tudok nézni.
Regisztrált FES-el és demo MES-el is ugyan az a szitu.
mesa2013-03-12 18:24:12 // 43428
a ház nem kell hozzá, hacsak nem lyukas valahol a teid. A szenzort két csavarral lehet rögzíteni a házba, totál felesleges azzal venni, sőt még azzal együtt cserélni a nagyobb szívás! :)

Termosztát: FES alapján (egy hete mértem, grafikonnal) a termosztát és a vízhőfok jelző műszer 1 C°-os eltérésben van maximum. 16 °C eltérés biztosan nem megengedett
Selmak2013-03-12 17:35:05 // 43427
Elképzelhető hogy kuplungszerkezet és/vagy kettős tömegű nem százas már, viszont az is benne lehet hogy ezek a dieselek nem alacsony fordulatra vannak kitalálva. Nekem csak ős 1.9 JTDm van jó sok kmrel de az se szeret 2000 alatt lenni.
Angelo Bianco2013-03-12 17:08:59 // 43426
Sziasztok!

Egy kis tapasztalatra, véleményre, hozzáértésre lenne szükségem... :D 4 hete vettünk egy 159 1.9 JTDm 16v autót. 80E km van az autóban és több mint valószínű annyi is lehet!
Minden OKÉ, nagyon jó, rendben van.
Csak annyi zavar hogy a váltó (difi) - kuplung - lendkerék felől főleg egyes és kettes fokozatban lassú gyorsításkor (1000-2000 ford/perc között) ilyen lüktető, pulzáló zörejt, morgást hallani. Talán a hangot a csapágyas kerékhez tudnám hasonlítani, de tuti h nem az mert a fordulatszám fügvényében változik, növekszik. Amúgy a váltó olaj rendben, semmi folyás, a hangon kívül semmi rendellenesség!
Kérdezősködtem már itt is ott is kézzelfogható választ sehol sem kaptam... Szinte mindenhol azt mondták h Alfa (ilyen zajos)!
Ezért fordultam ide, elvégre itt mindenki ilyen autóban ül! :) Tehát a kérdésem: tényleg csak vmi kis mechanikai zaj lehet ez, hallottatok-e már ilyet vagy teljesen hangtalanul működik...?!?!?!
Válaszokat előre is köszi.
Kicsu2013-03-12 12:34:45 // 43425
Passz.
Akkor még nem érdekelt annyira,hogy megnézzem. De gondolom rá van ,,vésve,, vmi.
Majd meglesem.
süsnye2013-03-12 11:07:38 // 43424
szerintem ez mindegyikben ilyen "pontatlan".. inkább tájékoztató jellegű, mint pontos.. :)
milyen márka volt?
Kicsu2013-03-12 09:10:26 // 43423
Felment 90-ig aztán vissza állt a két vonal közé és azt tartotta.
Ma reggel jöttem melóba +2 fokba,épphogy az 50-es vonal fölé ment egy picivel.
FES szerint 64 fok mikor a mutató az első vonalon van. Ez másnál is ilyen pontatlan???
Attos2013-03-12 08:49:58 // 43422
Neked felment mindig 90 fokra normálisan? Tavaly tavasszal cseréltem termot mert 70-nél megállt mint a szög. Utána is csak nyáron 40 fokban dugóban ment fel 90 fokig...
Kicsu2013-03-12 07:33:06 // 43421
Termosztát offrotty.
Élt 1 év 4 hónapot, 20e km.
Attos2013-03-12 00:59:46 // 43420
Sziasztok! Tegnap volt egy kis szerelés, és feltűnt, hogy itt szívja a levegőt ez a valami.... A kérdésem az lenne, hogy az mi, miért szív ott levegőt és kell-e rá cső? Ha igen hova megy a cső? Emiatt járhat bután a kocsi? Valószínű igen, mivel farsot szív....

A képen pirossal jelöltem az izét :)

Mulder2013-03-11 22:18:55 // 43419
Mínusz 20 fokban indul a legszebben :D
hg6idn2013-03-11 17:56:00 // 43418
Nálam diszkrét torpanás volt tapasztralható 2500-3000 körül, meg mintha ellustult volna...
hg6idn2013-03-11 17:55:03 // 43417
Az Alfa is pöcre indul hidegbe?
Míg etenoloztam, (E85Power átalakítóval) nem volt gondom a gyatra melegindítással, vszínűleg valami ECU progi bibi lehetett, de nem hinném hogy ua lenne a motorvezérlő :)
Mulder2013-03-11 13:18:01 // 43416
Benzinszag amúgy nincs, csak amiokr a 3-4 másodperc után indul be akkor tapasztalható. Amúgy általában elsőre is elindul csak idő kell neki :D Ha leállítom akkor már pöccre......
Akkor ez egy igazi titok marad :D
Nahh jó de -10-20 fokban miért indul pöccre?
Gabesz2013-03-11 12:04:19 // 43415
Én azért próbáltam, mert hidegen fulladozik lefelé és erőtlen, de ha egy nagyon picit bemelegedett, akkor megjavul.
Imyx2013-03-11 11:25:06 // 43414
Volt alapjárat, igaz, kb 15 percet használtam így.
süsnye2013-03-11 11:10:44 // 43413
ja, bocs.. nem olvastam vissza.. :)
Nálam is ez van, hidegen minden rendben volt, aztán, ahogy bemelegedett az alapjárat összekuszálódott.. :)
Elvileg az AFM rossz egyéként, csak meg akartam győződni róla, hogy a lehúzott AFM-es használat is alátámasztja-e ezt, de még sosem próbáltam azelőtt, így nem tudtam mire számítsak.. (mondjuk nem erre :) )
S ki, miért próbálta a lehúzást?
Gabesz2013-03-11 10:54:12 // 43412
Ugyan ezt kérdeztem én is pár napja, én mikor lehúztam, utána először beindult, de az alapjárat fel-le járt, aztán nem akart lehúzott LMM-el beindulni.
hg6idn2013-03-11 10:44:22 // 43411
Nekem nem volt alapjáratom, de szépen egyenletesen húzott, elmaradt 2500-300 körüli torpanás.
süsnye2013-03-11 10:38:37 // 43410
s melegen volt alapjáratod?
Imyx2013-03-11 10:31:50 // 43409
Stabilan megy, használható. Nálam jobban ment anélkül, mint a rossz LMM-el :-).
süsnye2013-03-11 10:11:29 // 43408
még egy kérdés..
kényszerből esetleg használt már vki 156-ot lehúzott légtömegmérővel? Ha igen, akkor milyen volt a motor viselkedése?
hg6idn2013-03-11 10:07:22 // 43407
Úgy látszik ez olasz átok :)
Évekig volt/van téma a Bravo Klubos fórumon, 1,6 FL Fiat motornál. A Mareám is ezt produkálja, -10fok, pöcre indul, 10-15 fok fölött második nekifutásra megy. Amit sikerült megállapítani, hogy a második indításhoz az alapjárati motor máshova áll be... Illetve múlt ősszel már nálam jelentkezett az üzemanyag nyomás leesés néhány óra állás után, de én beletörődtem, marad így ( külön nem cserélhető nyomásszabályzó, csak a komplett AC egység) Amikor tökéletesen tartotta napokig a benzinnyomást a cső, akkor sem indult be csak másodjára...
Benzin szag szintén volt a Mareámnál. A tankból a betöltő nyíláshoz vezető vékony, kemény műanyag cső kidörzsölődött a karosszérián, innen jött a benzin pára. Először a talán biztonsági szelepre gondoltam (betöltő csőnél, hátsó kerékdobban található Fiatoknál, 2 vagy 3 vékony cső megy hozzá a tankból), ledugóztam, de nem az volt a ludas
süsnye2013-03-11 00:16:57 // 43406
valaki/akárki/bárki vásárolt már külön légtömegmérő szenzort ház nélkül?
Működőképes a dolog? Bosch katalógus peszre csak házzal együtt hozza, ezért nem világos, hogy külön gyári szenzort hogyan lehet beszerezni..
Mulder2013-03-10 23:11:30 // 43405
Csak van valaki aki már "túlépet"t ezen a problémén, mert úgy látom vagyunk 1 páran.
Nekem van bent plusz 1 szürő, mert régebben teleb@szta szutyokkal a befecskendezőfúkákat azért baszakadott. Nem volt egyszerű rájönni :( Most megint üzemanyagrendszer probléma.
Kérdésedre nem tudom a válszt. :D Ha valaki felvilágosít, hogy pontossan hogyan működik, mi hogyan mit csinál a rendszerben akkor meglesz a hiba is :D
zee2013-03-10 20:29:11 // 43404
Nálam ez olyan durva volt a 146-on hogy egyik tankoláskor a kutas srácra köpte a benzint a tank nyitáskor. Kérdezte is értetlenkedve,hogy hány liter van benne? Mondom neki kb 10l
Nyáron főleg óvatosan kellett kinyitni...
emmzolee2013-03-10 20:19:16 // 43403
Tavaly nyáron nekem olyan benzinszag lepte el a kocsim környékét egy dugó közepén, hogy azt hittem mindjárt berobban. Akkor azért megijedtem kicsit. Azóta a tanksapkát nem tekerem rá rendesen. Hagyok kis lötyögést. Így is mindig benzinszag van a kocsi körül, de már nem lehet gáz. "Szerintem" Valami megoldás jól jönne.
Kössz
Kareszka19842013-03-10 20:18:43 // 43402
gondolom lambdaszonda kulcsal serulesmentesen kiszedheto (?) masnem majd kerek kolcson valakitol...
mreni2013-03-10 20:16:28 // 43401
ha szétmegy a szondán lévő anya akkor van szívás
emmzolee2013-03-10 20:13:42 // 43400
Szeretném megkérdezni, hogy ez a nyomás szabályozó szelep hol található a tank környékén? Nálam is hasonló a probléma (146-os)
Kareszka19842013-03-10 20:01:28 // 43399
mien ertelemben nagy szivas? :)
gondolkodom beepiteni a masik, ep katalizatort es csak gyujtom az informaciokat :) kivancsi vagyok igy dob-e hibakodot
Imyx2013-03-10 18:44:16 // 43398
Azért legyen meleg a motor :-).
mreni2013-03-10 18:40:18 // 43397
beszakítani nem fogod,max lefordul róla a kulcs :)

van mikor sima ügy,van mikor nagy szívás :D
Kareszka19842013-03-10 16:36:58 // 43396
hali.
lambdaszondat mennyire konnyu kiszedni sima villaskulcsal? tartok tole, hogy beszakitom.
alfa147,Gt2013-03-10 00:06:26 // 43395
Csiao Kartársak.Valaki nem emlékszik rá hogy a xeonlámpás GT-nél a futomünél lévö potinak a karja kb milyen szögben áll a vizszinteshez képest terhelés nélkül?Üdv Zoli.
Ferke2013-03-09 23:03:19 // 43394
Egy üzemanyag nyomást mindenképp jó lenne mérni...nyáron sokkal nagyobb a nyomás magában a tankban...csekkolni kéne, hogy a nyomásszabályzó szelep dolgozik-e.
Mulder2013-03-09 22:31:33 // 43393
Erre még nem gondoltam, mert több helyen tankolok.....shell soha......
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak