Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
mreni2013-03-14 07:04:25 // 43442
én is végigjártam ezt :) sok türelmet,kitartást hozzá,nekem kevés volt :D
Gyalu2013-03-13 23:34:30 // 43441
Ezzel a fiat blokk beépítéssel van annyi gond ... Az alfa elektromos gázpedállal van míg a fiat bowden... De ez csak egy a sok közül :( Meg van cserélve a generátor és klíma kompresszor... Teljesen más a váltó bowdenezés ...
krisz.v2013-03-13 23:12:22 // 43440
Az enyém is euro 2-es és már elektromos nem bowdenes! Bár lehet ez csak a v6-okra igaz.
Csöri2013-03-13 23:05:45 // 43439
Az euro 2-esek azok voltak.
Imyx2013-03-13 16:13:05 // 43438
Köszi! Sajnos nem azonos a bekötési táv. Mentem egy kört, nagyon jó lett a futómű, nem ráz, nem nyeklik-nyaklik rossz minűségű utakon. Picit talán lejjebb van, de nem vészes.
Bocs, hogy nem a "Gumi-felni-futómű topikba írtam, benéztem.
Bocs, hogy nem a "Gumi-felni-futómű topikba írtam, benéztem.
Imyx2013-03-13 16:06:52 // 43437
Használtak :). De legközelebb új futómű lesz :).
Gyalu2013-03-13 15:33:15 // 43436
Üdv! Létezik alfa 156 bowdenes gázpedállal? Ha nem akkor hogyan tudnám ezt megoldani?
WarbiRunner (Gyuri)2013-03-13 15:28:03 // 43435
Elvileg a rugók adják meg az autó magasságát. Ha a rugótányér és alul a futómű bekötés távolsága eltér a sport lengéscsillapítón a gyáritól, attól kerülhetett lentebb.
Imyx2013-03-13 14:32:54 // 43433
Urak,
Ma cseréltünk két első lengéscsillapítót (sport) és mintha az autó eleje lejjebb lenne egy kicsit. Ültetőrugók vannak bent. Előtte gyári lengéscsillapítók voltak benne. A sport lengéscsillapító hossza rövidebb, mint a gyári, de gondolom, ez természetes (?)
Thanks :).
Ma cseréltünk két első lengéscsillapítót (sport) és mintha az autó eleje lejjebb lenne egy kicsit. Ültetőrugók vannak bent. Előtte gyári lengéscsillapítók voltak benne. A sport lengéscsillapító hossza rövidebb, mint a gyári, de gondolom, ez természetes (?)
Thanks :).
Angelo Bianco2013-03-13 13:44:21 // 43432
Magasabb fordulaton nincs vagy csak nem hallani a motortól... Üresben a fordulattal játszva nem csinálja, csak ha elindul az autó. És csak akkor ha lassan indulok... 3. sebességtől már halkabb, 4.-től már nem hallani vagy itt is már elnyomja a menetzaj, nem tudom?! :S
Angelo Bianco2013-03-13 13:36:38 // 43431
Először is köszi h írtál...
Én is ezekre gondoltam, de két vagy három szerelővel is beszéltem és egyik se ezeket gyanította! Bár hozzátették h bármi lehet... :S
Illetve írtam a "159" -es fórumba is és ott kaptam egy választ h az illetőnek is hasonló tapasztalatai vannak. Ráadásul ő már cserélt lendkereket és kuplungot is és utána is megvolt a hang! :(
Én is ezekre gondoltam, de két vagy három szerelővel is beszéltem és egyik se ezeket gyanította! Bár hozzátették h bármi lehet... :S
Illetve írtam a "159" -es fórumba is és ott kaptam egy választ h az illetőnek is hasonló tapasztalatai vannak. Ráadásul ő már cserélt lendkereket és kuplungot is és utána is megvolt a hang! :(
Buddha2013-03-13 00:31:48 // 43430
Szia!
Magasabb fordulaton nincs hang? Üresben ha finoman, lassan emeled vagy tartod a fordulatszámot akkor is előjön a "zörej"?
Magasabb fordulaton nincs hang? Üresben ha finoman, lassan emeled vagy tartod a fordulatszámot akkor is előjön a "zörej"?
Kicsu2013-03-12 19:46:42 // 43429
Nálam lesz a gond.Ma lett kész a laptopom friss win7-el FES is újra rakva de ,,férebeszél,, vmi. Levegőhőmérséklet 29 fok meg hasonló böszmeségek,ha annyi lenne alsógatyába egy tálca sörrel ültem volna be kiolvasni.Korrekciót egyáltalán nem tudok nézni.
Regisztrált FES-el és demo MES-el is ugyan az a szitu.
Regisztrált FES-el és demo MES-el is ugyan az a szitu.
mesa2013-03-12 18:24:12 // 43428
a ház nem kell hozzá, hacsak nem lyukas valahol a teid. A szenzort két csavarral lehet rögzíteni a házba, totál felesleges azzal venni, sőt még azzal együtt cserélni a nagyobb szívás! :)
Termosztát: FES alapján (egy hete mértem, grafikonnal) a termosztát és a vízhőfok jelző műszer 1 C°-os eltérésben van maximum. 16 °C eltérés biztosan nem megengedett
Termosztát: FES alapján (egy hete mértem, grafikonnal) a termosztát és a vízhőfok jelző műszer 1 C°-os eltérésben van maximum. 16 °C eltérés biztosan nem megengedett
Selmak2013-03-12 17:35:05 // 43427
Elképzelhető hogy kuplungszerkezet és/vagy kettős tömegű nem százas már, viszont az is benne lehet hogy ezek a dieselek nem alacsony fordulatra vannak kitalálva. Nekem csak ős 1.9 JTDm van jó sok kmrel de az se szeret 2000 alatt lenni.
Angelo Bianco2013-03-12 17:08:59 // 43426
Sziasztok!
Egy kis tapasztalatra, véleményre, hozzáértésre lenne szükségem... :D 4 hete vettünk egy 159 1.9 JTDm 16v autót. 80E km van az autóban és több mint valószínű annyi is lehet!
Minden OKÉ, nagyon jó, rendben van.
Csak annyi zavar hogy a váltó (difi) - kuplung - lendkerék felől főleg egyes és kettes fokozatban lassú gyorsításkor (1000-2000 ford/perc között) ilyen lüktető, pulzáló zörejt, morgást hallani. Talán a hangot a csapágyas kerékhez tudnám hasonlítani, de tuti h nem az mert a fordulatszám fügvényében változik, növekszik. Amúgy a váltó olaj rendben, semmi folyás, a hangon kívül semmi rendellenesség!
Kérdezősködtem már itt is ott is kézzelfogható választ sehol sem kaptam... Szinte mindenhol azt mondták h Alfa (ilyen zajos)!
Ezért fordultam ide, elvégre itt mindenki ilyen autóban ül! :) Tehát a kérdésem: tényleg csak vmi kis mechanikai zaj lehet ez, hallottatok-e már ilyet vagy teljesen hangtalanul működik...?!?!?!
Válaszokat előre is köszi.
Egy kis tapasztalatra, véleményre, hozzáértésre lenne szükségem... :D 4 hete vettünk egy 159 1.9 JTDm 16v autót. 80E km van az autóban és több mint valószínű annyi is lehet!
Minden OKÉ, nagyon jó, rendben van.
Csak annyi zavar hogy a váltó (difi) - kuplung - lendkerék felől főleg egyes és kettes fokozatban lassú gyorsításkor (1000-2000 ford/perc között) ilyen lüktető, pulzáló zörejt, morgást hallani. Talán a hangot a csapágyas kerékhez tudnám hasonlítani, de tuti h nem az mert a fordulatszám fügvényében változik, növekszik. Amúgy a váltó olaj rendben, semmi folyás, a hangon kívül semmi rendellenesség!
Kérdezősködtem már itt is ott is kézzelfogható választ sehol sem kaptam... Szinte mindenhol azt mondták h Alfa (ilyen zajos)!
Ezért fordultam ide, elvégre itt mindenki ilyen autóban ül! :) Tehát a kérdésem: tényleg csak vmi kis mechanikai zaj lehet ez, hallottatok-e már ilyet vagy teljesen hangtalanul működik...?!?!?!
Válaszokat előre is köszi.
Kicsu2013-03-12 12:34:45 // 43425
Passz.
Akkor még nem érdekelt annyira,hogy megnézzem. De gondolom rá van ,,vésve,, vmi.
Majd meglesem.
Akkor még nem érdekelt annyira,hogy megnézzem. De gondolom rá van ,,vésve,, vmi.
Majd meglesem.
süsnye2013-03-12 11:07:38 // 43424
szerintem ez mindegyikben ilyen "pontatlan".. inkább tájékoztató jellegű, mint pontos.. :)
milyen márka volt?
milyen márka volt?
Kicsu2013-03-12 09:10:26 // 43423
Felment 90-ig aztán vissza állt a két vonal közé és azt tartotta.
Ma reggel jöttem melóba +2 fokba,épphogy az 50-es vonal fölé ment egy picivel.
FES szerint 64 fok mikor a mutató az első vonalon van. Ez másnál is ilyen pontatlan???
Ma reggel jöttem melóba +2 fokba,épphogy az 50-es vonal fölé ment egy picivel.
FES szerint 64 fok mikor a mutató az első vonalon van. Ez másnál is ilyen pontatlan???
Attos2013-03-12 08:49:58 // 43422
Neked felment mindig 90 fokra normálisan? Tavaly tavasszal cseréltem termot mert 70-nél megállt mint a szög. Utána is csak nyáron 40 fokban dugóban ment fel 90 fokig...
Kicsu2013-03-12 07:33:06 // 43421
Termosztát offrotty.
Élt 1 év 4 hónapot, 20e km.
Élt 1 év 4 hónapot, 20e km.
Attos2013-03-12 00:59:46 // 43420
Mulder2013-03-11 22:18:55 // 43419
Mínusz 20 fokban indul a legszebben :D
hg6idn2013-03-11 17:56:00 // 43418
Nálam diszkrét torpanás volt tapasztralható 2500-3000 körül, meg mintha ellustult volna...
hg6idn2013-03-11 17:55:03 // 43417
Az Alfa is pöcre indul hidegbe?
Míg etenoloztam, (E85Power átalakítóval) nem volt gondom a gyatra melegindítással, vszínűleg valami ECU progi bibi lehetett, de nem hinném hogy ua lenne a motorvezérlő :)
Míg etenoloztam, (E85Power átalakítóval) nem volt gondom a gyatra melegindítással, vszínűleg valami ECU progi bibi lehetett, de nem hinném hogy ua lenne a motorvezérlő :)
Mulder2013-03-11 13:18:01 // 43416
Benzinszag amúgy nincs, csak amiokr a 3-4 másodperc után indul be akkor tapasztalható. Amúgy általában elsőre is elindul csak idő kell neki :D Ha leállítom akkor már pöccre......
Akkor ez egy igazi titok marad :D
Nahh jó de -10-20 fokban miért indul pöccre?
Akkor ez egy igazi titok marad :D
Nahh jó de -10-20 fokban miért indul pöccre?
Gabesz2013-03-11 12:04:19 // 43415
Én azért próbáltam, mert hidegen fulladozik lefelé és erőtlen, de ha egy nagyon picit bemelegedett, akkor megjavul.
Imyx2013-03-11 11:25:06 // 43414
Volt alapjárat, igaz, kb 15 percet használtam így.
süsnye2013-03-11 11:10:44 // 43413
ja, bocs.. nem olvastam vissza.. :)
Nálam is ez van, hidegen minden rendben volt, aztán, ahogy bemelegedett az alapjárat összekuszálódott.. :)
Elvileg az AFM rossz egyéként, csak meg akartam győződni róla, hogy a lehúzott AFM-es használat is alátámasztja-e ezt, de még sosem próbáltam azelőtt, így nem tudtam mire számítsak.. (mondjuk nem erre :) )
S ki, miért próbálta a lehúzást?
Nálam is ez van, hidegen minden rendben volt, aztán, ahogy bemelegedett az alapjárat összekuszálódott.. :)
Elvileg az AFM rossz egyéként, csak meg akartam győződni róla, hogy a lehúzott AFM-es használat is alátámasztja-e ezt, de még sosem próbáltam azelőtt, így nem tudtam mire számítsak.. (mondjuk nem erre :) )
S ki, miért próbálta a lehúzást?
Gabesz2013-03-11 10:54:12 // 43412
Ugyan ezt kérdeztem én is pár napja, én mikor lehúztam, utána először beindult, de az alapjárat fel-le járt, aztán nem akart lehúzott LMM-el beindulni.
hg6idn2013-03-11 10:44:22 // 43411
Nekem nem volt alapjáratom, de szépen egyenletesen húzott, elmaradt 2500-300 körüli torpanás.
süsnye2013-03-11 10:38:37 // 43410
s melegen volt alapjáratod?
Imyx2013-03-11 10:31:50 // 43409
Stabilan megy, használható. Nálam jobban ment anélkül, mint a rossz LMM-el :-).
süsnye2013-03-11 10:11:29 // 43408
még egy kérdés..
kényszerből esetleg használt már vki 156-ot lehúzott légtömegmérővel? Ha igen, akkor milyen volt a motor viselkedése?
kényszerből esetleg használt már vki 156-ot lehúzott légtömegmérővel? Ha igen, akkor milyen volt a motor viselkedése?
hg6idn2013-03-11 10:07:22 // 43407
Úgy látszik ez olasz átok :)
Évekig volt/van téma a Bravo Klubos fórumon, 1,6 FL Fiat motornál. A Mareám is ezt produkálja, -10fok, pöcre indul, 10-15 fok fölött második nekifutásra megy. Amit sikerült megállapítani, hogy a második indításhoz az alapjárati motor máshova áll be... Illetve múlt ősszel már nálam jelentkezett az üzemanyag nyomás leesés néhány óra állás után, de én beletörődtem, marad így ( külön nem cserélhető nyomásszabályzó, csak a komplett AC egység) Amikor tökéletesen tartotta napokig a benzinnyomást a cső, akkor sem indult be csak másodjára...
Benzin szag szintén volt a Mareámnál. A tankból a betöltő nyíláshoz vezető vékony, kemény műanyag cső kidörzsölődött a karosszérián, innen jött a benzin pára. Először a talán biztonsági szelepre gondoltam (betöltő csőnél, hátsó kerékdobban található Fiatoknál, 2 vagy 3 vékony cső megy hozzá a tankból), ledugóztam, de nem az volt a ludas
Évekig volt/van téma a Bravo Klubos fórumon, 1,6 FL Fiat motornál. A Mareám is ezt produkálja, -10fok, pöcre indul, 10-15 fok fölött második nekifutásra megy. Amit sikerült megállapítani, hogy a második indításhoz az alapjárati motor máshova áll be... Illetve múlt ősszel már nálam jelentkezett az üzemanyag nyomás leesés néhány óra állás után, de én beletörődtem, marad így ( külön nem cserélhető nyomásszabályzó, csak a komplett AC egység) Amikor tökéletesen tartotta napokig a benzinnyomást a cső, akkor sem indult be csak másodjára...
Benzin szag szintén volt a Mareámnál. A tankból a betöltő nyíláshoz vezető vékony, kemény műanyag cső kidörzsölődött a karosszérián, innen jött a benzin pára. Először a talán biztonsági szelepre gondoltam (betöltő csőnél, hátsó kerékdobban található Fiatoknál, 2 vagy 3 vékony cső megy hozzá a tankból), ledugóztam, de nem az volt a ludas
süsnye2013-03-11 00:16:57 // 43406
valaki/akárki/bárki vásárolt már külön légtömegmérő szenzort ház nélkül?
Működőképes a dolog? Bosch katalógus peszre csak házzal együtt hozza, ezért nem világos, hogy külön gyári szenzort hogyan lehet beszerezni..
Működőképes a dolog? Bosch katalógus peszre csak házzal együtt hozza, ezért nem világos, hogy külön gyári szenzort hogyan lehet beszerezni..
Mulder2013-03-10 23:11:30 // 43405
Csak van valaki aki már "túlépet"t ezen a problémén, mert úgy látom vagyunk 1 páran.
Nekem van bent plusz 1 szürő, mert régebben teleb@szta szutyokkal a befecskendezőfúkákat azért baszakadott. Nem volt egyszerű rájönni :( Most megint üzemanyagrendszer probléma.
Kérdésedre nem tudom a válszt. :D Ha valaki felvilágosít, hogy pontossan hogyan működik, mi hogyan mit csinál a rendszerben akkor meglesz a hiba is :D
Nekem van bent plusz 1 szürő, mert régebben teleb@szta szutyokkal a befecskendezőfúkákat azért baszakadott. Nem volt egyszerű rájönni :( Most megint üzemanyagrendszer probléma.
Kérdésedre nem tudom a válszt. :D Ha valaki felvilágosít, hogy pontossan hogyan működik, mi hogyan mit csinál a rendszerben akkor meglesz a hiba is :D
zee2013-03-10 20:29:11 // 43404
Nálam ez olyan durva volt a 146-on hogy egyik tankoláskor a kutas srácra köpte a benzint a tank nyitáskor. Kérdezte is értetlenkedve,hogy hány liter van benne? Mondom neki kb 10l
Nyáron főleg óvatosan kellett kinyitni...
Nyáron főleg óvatosan kellett kinyitni...
emmzolee2013-03-10 20:19:16 // 43403
Tavaly nyáron nekem olyan benzinszag lepte el a kocsim környékét egy dugó közepén, hogy azt hittem mindjárt berobban. Akkor azért megijedtem kicsit. Azóta a tanksapkát nem tekerem rá rendesen. Hagyok kis lötyögést. Így is mindig benzinszag van a kocsi körül, de már nem lehet gáz. "Szerintem" Valami megoldás jól jönne.
Kössz
Kössz
Kareszka19842013-03-10 20:18:43 // 43402
gondolom lambdaszonda kulcsal serulesmentesen kiszedheto (?) masnem majd kerek kolcson valakitol...
mreni2013-03-10 20:16:28 // 43401
ha szétmegy a szondán lévő anya akkor van szívás
emmzolee2013-03-10 20:13:42 // 43400
Szeretném megkérdezni, hogy ez a nyomás szabályozó szelep hol található a tank környékén? Nálam is hasonló a probléma (146-os)
Kareszka19842013-03-10 20:01:28 // 43399
mien ertelemben nagy szivas? :)
gondolkodom beepiteni a masik, ep katalizatort es csak gyujtom az informaciokat :) kivancsi vagyok igy dob-e hibakodot
gondolkodom beepiteni a masik, ep katalizatort es csak gyujtom az informaciokat :) kivancsi vagyok igy dob-e hibakodot
Imyx2013-03-10 18:44:16 // 43398
Azért legyen meleg a motor :-).
mreni2013-03-10 18:40:18 // 43397
beszakítani nem fogod,max lefordul róla a kulcs :)
van mikor sima ügy,van mikor nagy szívás :D
van mikor sima ügy,van mikor nagy szívás :D
Kareszka19842013-03-10 16:36:58 // 43396
hali.
lambdaszondat mennyire konnyu kiszedni sima villaskulcsal? tartok tole, hogy beszakitom.
lambdaszondat mennyire konnyu kiszedni sima villaskulcsal? tartok tole, hogy beszakitom.
alfa147,Gt2013-03-10 00:06:26 // 43395
Csiao Kartársak.Valaki nem emlékszik rá hogy a xeonlámpás GT-nél a futomünél lévö potinak a karja kb milyen szögben áll a vizszinteshez képest terhelés nélkül?Üdv Zoli.
Ferke2013-03-09 23:03:19 // 43394
Egy üzemanyag nyomást mindenképp jó lenne mérni...nyáron sokkal nagyobb a nyomás magában a tankban...csekkolni kéne, hogy a nyomásszabályzó szelep dolgozik-e.
Mulder2013-03-09 22:31:33 // 43393
Erre még nem gondoltam, mert több helyen tankolok.....shell soha......