Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Bilux2012-02-22 11:17:07 // 37705
A csövekre gondoltam amik mennek a szűrő be vagy azok engednek annyit, hogy nem kell hozzányúlni.
Ferke2012-02-22 10:28:42 // 37704
Csak az alján van csati, azt meg látni fogod, vagy összenyomós, vagy kell egy kis csavarhúzó hozzá, és azzal kipattintod.
Bilux2012-02-22 10:10:57 // 37703
Tehát ahogy sejtettem nem egy mérnöki munka oké :D
A csatlakozókat hogy oldom roncsolás nélkül mert ilyen gyorscsatik.
Ha jólrémlik összenyomom a fehér "füleket" és lehúzom?
A csatlakozókat hogy oldom roncsolás nélkül mert ilyen gyorscsatik.
Ha jólrémlik összenyomom a fehér "füleket" és lehúzom?
András bácsi2012-02-22 09:59:12 // 37702
Külhonban nem tartjék nyilván a motorszámot, csak kódot. Ergo van egy adásvételit/számlád a kinti motorról, ami azonos kódú, az már jó.
Ferke2012-02-22 09:21:45 // 37701
A motor már nem számít fődarabnak, tehát ha nem olvasható, akkor motorkódot írnak a forgalmiba, és kész.
De én a motorgenerál felé hajlanék, mert nem fogsz találni normális motort...mitől jobb vajon egy lutri bontott motor a mostani motorodnál? Max annyiban, hogy az még nem csapágyas, csak 2 hónap múlva lesz az, ha peched van.
Nem látsz bele, lutri.
Szerintem rakd rendbe a mostanit, kb ugyanannyira jössz ki, ehhez csak egy normális szerelő kell, és lesz egy normális autód.
mások is megcsinálták már ezt, nem Te lennél az első:))
De én a motorgenerál felé hajlanék, mert nem fogsz találni normális motort...mitől jobb vajon egy lutri bontott motor a mostani motorodnál? Max annyiban, hogy az még nem csapágyas, csak 2 hónap múlva lesz az, ha peched van.
Nem látsz bele, lutri.
Szerintem rakd rendbe a mostanit, kb ugyanannyira jössz ki, ehhez csak egy normális szerelő kell, és lesz egy normális autód.
mások is megcsinálták már ezt, nem Te lennél az első:))
Ferke2012-02-22 09:17:45 // 37700
Mi buktatója lenne egy gázolajszűrő cserének? Max hogy koszos leszel, és asszony nem örül ennek:)))
Motorburkolat le, gázolajszűrő csövei le, konzol le, alul a csati le, konzol ki, szűrő lecsavar, új szűrő kicsit feltölt (de ezt nem muszáj, de ebben az esetben fel kell tölteni a szivattyúval a végén), aztán minden vissza, gyújtás 10-15mp-ig 3x, hogy feltöltse a szűrőt a szivattyú, és indít.:)
Motorburkolat le, gázolajszűrő csövei le, konzol le, alul a csati le, konzol ki, szűrő lecsavar, új szűrő kicsit feltölt (de ezt nem muszáj, de ebben az esetben fel kell tölteni a szivattyúval a végén), aztán minden vissza, gyújtás 10-15mp-ig 3x, hogy feltöltse a szűrőt a szivattyú, és indít.:)
Bilux2012-02-22 08:24:24 // 37699
Gázolajos szakemberek. Hogyan cserélek gázolajszűrőt 156 1.9JTDm gépjárműben?!
Csak benzines autóim voltak ezért kérdezem. Mit kell lebontani, hogyan, hogy hozzáférjek és letekerhessem. Vannak e buktatók.
Csak benzines autóim voltak ezért kérdezem. Mit kell lebontani, hogyan, hogy hozzáférjek és letekerhessem. Vannak e buktatók.
Béci Ɨ|ѯ2012-02-22 07:29:33 // 37697
Nem lehet, hogy alacsony a fékolajszint és gyorsításnál már jelez?
Buksi2012-02-22 07:16:41 // 37696
Az paranormális jelenség! :-(
Robbye2012-02-22 07:10:30 // 37695
Hali!Az milyen jelenség hogy amikor nyomom a gázt a verdának pislog ill.világít a kézifék lámpa?
Dévid2012-02-21 21:00:27 // 37694
Csináltasd meg olcsón, és add el utána gyorsan. Nekem is mindenki ezt tanácsolta, de megtartottam.
Most az "új" motor is csapágyas, 10.000 km után, pedig csak Selenia ment bele 1000 km után, aztán 5000-nél, meg a motorhiba előtt 1000 km-el, pedig nem gyilkoltam, friss vezérlés, stb., stb.
Most az "új" motor is csapágyas, 10.000 km után, pedig csak Selenia ment bele 1000 km után, aztán 5000-nél, meg a motorhiba előtt 1000 km-el, pedig nem gyilkoltam, friss vezérlés, stb., stb.
mreni2012-02-21 19:42:30 // 37693
ha van róla adásvételid és forgalmi másolatod akkor elég
Dzsozy2012-02-21 19:35:33 // 37692
Akkor elég ha van donor autó, "levágom" az elejét, oszt behozom alkatrésznek? Persze úgy,hogy az külhonban már kivonták hivatalosan a forgalomból,mivel ugyan az a motor két kocsiban nem lehet.
Megjegyezném, hogy az én vasam is csapágyas lett 1-2 éve. Én is kérdeztem, pro és kontra érveket halottam, olvastam. Javítás mellett döntöttem. Első körben kompressziót mértek, ami tökéletes volt,tehát már egy költséggel kevesebb. Kapott "új" főtengelyt,csapágyakat,szimeringeket,tömítéskészlet,síkba köszörülés,ha már kint a motor kuplung csere,és azóta is pöpec,nem eszi az olajat, nem ereszti sehol,nem csörög-zörög. Persze a V6 az V6 !!! :)
Megjegyezném, hogy az én vasam is csapágyas lett 1-2 éve. Én is kérdeztem, pro és kontra érveket halottam, olvastam. Javítás mellett döntöttem. Első körben kompressziót mértek, ami tökéletes volt,tehát már egy költséggel kevesebb. Kapott "új" főtengelyt,csapágyakat,szimeringeket,tömítéskészlet,síkba köszörülés,ha már kint a motor kuplung csere,és azóta is pöpec,nem eszi az olajat, nem ereszti sehol,nem csörög-zörög. Persze a V6 az V6 !!! :)
Hermész 882012-02-21 19:33:59 // 37691
Hahó. 2.4 jtd inditásánál néha melegen, nem alszik el a porlasztò jel ,és akkor nem is indul el. Kiveszem a reléjét visszateszem és utána indul, ha nem is elsőre. Hallottatok már ilyenről?
mreni2012-02-21 18:22:18 // 37690
ha tipusazonos 1.6 helyére 1.6 megy akkor igazából semmi dolgod nincs,mert ts-ek 90%ában nem is látszik már a motorszám,ha mégis akkor ki kell savazni :D
Műszakinál motorkódot kapsz és heló.
2.5V6-nál kell egy KPM-es szemle,forgalmi,törzskönyv és regadó különbözet aztán mehet a buli
Műszakinál motorkódot kapsz és heló.
2.5V6-nál kell egy KPM-es szemle,forgalmi,törzskönyv és regadó különbözet aztán mehet a buli
atika2012-02-21 18:18:27 // 37689
Kösz a tanácsokat!Holnap ránézek a csőre aztán meg lehet gépre is dobjuk!
Csak ez a gépre dobás nem olyan egyszerű: Keresnem kell Szolnokon valakit aki képes erre!
Egyébként mi kell egy ilyen gépre dugáshoz.Leírná valaki miket kell hozzá beszerezni?
Csak ez a gépre dobás nem olyan egyszerű: Keresnem kell Szolnokon valakit aki képes erre!
Egyébként mi kell egy ilyen gépre dugáshoz.Leírná valaki miket kell hozzá beszerezni?
mizooo2012-02-21 18:15:19 // 37688
Nekem tavalyelőtt lett hajtókarcsapágyas, generálozva lett és Szuper! De szerintem csak az összerelés minőségén lehet rontani illetve attól függ, hogy milyen komoly károsodát szenvedett a motor. Én megnézettem az olajpumpát is hátha elégtelen kenés miatt lett csapágyas, de nem, hanem a sok kilométer miatt és eléggé sok lerakódás volt a motorban. Meg kell nézetni gépműhyelben a blokkot, hogy érdemes e vele foglalkozni az én hengereim pl. elfogadható állapotban voltak így csak hónolva/gyűrűzve lett nem lett fúrva/dugócsere.
üdv
üdv
Rolee1562012-02-21 18:06:04 // 37687
Egyszer már voltam a KPM-eseknél még az astra-mal amibe egy 2.0-ás 16V motort raktunk a gyári 1.4-es helyébe. Mivel ilyen gyárilag nem létezett, meg kellett volna terveztetnem az autót egy kamarai taggal, és ha az megvan akkor átalakítási engedély kérelem, majd vizsga. ha ez meg lett volna akkor mehettem volna regadót fizetni, mert, hogy újra kell regisztrálni. Ez még mindig így van?? Mert ez nagyon fontos, hiszen a regadó biztosan lenne vagy 250.000 Ft... de lehet még több is.
Ha csak a KPM vizsgán kell átmenni az nem gond, jó szerelőm van, és természetesen mindent rendbe tennénk az autón. Az astra-t sem tákoltuk össze, teljesen biztonságos volt a hozzá való fékekkel, stb...
Ha a 2,5-est választom, egy donor autót vennék, amiből minden menne át ami csak kell!
Ez után mi várna a KPM-nél? Ez amit leírtam? Vagy a regadó nem kell?
Ha csak a KPM vizsgán kell átmenni az nem gond, jó szerelőm van, és természetesen mindent rendbe tennénk az autón. Az astra-t sem tákoltuk össze, teljesen biztonságos volt a hozzá való fékekkel, stb...
Ha a 2,5-est választom, egy donor autót vennék, amiből minden menne át ami csak kell!
Ez után mi várna a KPM-nél? Ez amit leírtam? Vagy a regadó nem kell?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-21 17:57:20 // 37686
na jah dejzelből meg elég egy lendkerék is meg 1 porlasztó ha már itt tartunk :)
András bácsi2012-02-21 17:53:37 // 37685
Annyi a megjegyzésem, hogy a külföldi papíros is jó, feltéve, ha ven róla adásvételi. A származás eredetét kell igazolni, nem azt, hogy magyar származású. ;)
Hivatalosan nagyobb motor, vagy más kódú motor csak átalakítási engedéllyel megy, ami nem olcsó. Plusz újra kell vizsgáztatni mindenképpen.
Hivatalosan nagyobb motor, vagy más kódú motor csak átalakítási engedéllyel megy, ami nem olcsó. Plusz újra kell vizsgáztatni mindenképpen.
Dzsozy2012-02-21 17:49:57 // 37684
Szerintem lutri ez is az is! Ha "új" motort veszel abba se látsz bele! Abba is csak kellene egy tömítés szett,új szimeringek stb. Na meg nem elég megvenni a motort,kell hozzá a komplett vezetékezése, motorvezérlő rendszere. Tehát csak simán motorral nem mész semmire. Okmányirodában természetesen le kell papírozni a motorcserét,új forgalmi stb.
Közlekedési Hatóság megnézi, hogy típus azonos e motor
(itt jegyezném meg,hogy a nagyobb hengerűrtartalmú,teljesítményű motor nem típus azonos,más a motorkód)
,műszaki adatlapot adnak az átíráshoz. Ez korábban.2300,-Ft volt Okmányirodába igazolni kell a motor eredetét, így külföldi papiros nem igen játszik,kell egy komoly adás-vételi. 6000,-ft a forgalmi,meg a törzskönyv díja plusz. Meg kéne új zöldkártya, de a mostani szabályozás miatt,lehet,hogy komplett műszakira küldenének.
Ez egyéni véleményem a motorcserével kapcsolatosan természetesen! Szerintem elgondolkoznék a javításon.
Közlekedési Hatóság megnézi, hogy típus azonos e motor
(itt jegyezném meg,hogy a nagyobb hengerűrtartalmú,teljesítményű motor nem típus azonos,más a motorkód)
,műszaki adatlapot adnak az átíráshoz. Ez korábban.2300,-Ft volt Okmányirodába igazolni kell a motor eredetét, így külföldi papiros nem igen játszik,kell egy komoly adás-vételi. 6000,-ft a forgalmi,meg a törzskönyv díja plusz. Meg kéne új zöldkártya, de a mostani szabályozás miatt,lehet,hogy komplett műszakira küldenének.
Ez egyéni véleményem a motorcserével kapcsolatosan természetesen! Szerintem elgondolkoznék a javításon.
Hermész 882012-02-21 17:49:24 // 37683
Sziasztok, a rugós feszítőt kellene cserélnem ,mert rezonál és, cicereg is.-Hogy uszhatom meg legolcsóbban?- Ötletek?
Nekem van egy Audi feszítőm ,de sajna az 2 centivel hosszabb azaz: 13cm-es.-Gondolom azt nem lehet annyira össze tolni...
Nekem van egy Audi feszítőm ,de sajna az 2 centivel hosszabb azaz: 13cm-es.-Gondolom azt nem lehet annyira össze tolni...
András bácsi2012-02-21 17:29:29 // 37682
Meg aztán hogy ráérsz. ;)
András bácsi2012-02-21 17:28:57 // 37681
Csaltál. ;)
TS-ből elég egy kuplung is, meg szerintem a veztg is kibírja, ha végig normális a kenés. ;)
TS-ből elég egy kuplung is, meg szerintem a veztg is kibírja, ha végig normális a kenés. ;)
Rolee1562012-02-21 17:22:20 // 37680
Üdv.!
Na hajtókarcsapágyas lett a gép :((((( Szóval megoldást kell találnom a problémára... a motorgenerált nem nagyon akarom erőltetni, mert nem 100 %, hogy jól sül el!
Motorcserében gondolkodom...
Ebben kérném a segítségeteket!
Ha ugyan ilyen 1.6-os TS motort akarok beletenni akkor mi van a motorszámmal? Mivel nem stimmel, mit kell tennem és kifizetnem, hogy hivatalos legyen?
A másik megoldás, hogy egy nagyobb motort kap, mert ugye így is 10 litert meg eszik... és nagyon idegesítő, hogy mellé még csak jól sem megy... 2,5-es V6-ban gondolkodom, mondjuk egy külföldi papíros autóból... na de ezt hogyan tudom hivatalosan megoldni? Kell regadót fizetnem rá? Milyen költségek lennének még?
Milyen buktatói lennének az átépítésnek műszaki szempontból, itt figyelembe vehetünk minden megoldást, még az 1.8-as, és a 2.0-ás motorokat is.
Nagyon megköszönném ha valaki tudna ezekről info-t szolgáltatni!
Üdv.: Roland
Na hajtókarcsapágyas lett a gép :((((( Szóval megoldást kell találnom a problémára... a motorgenerált nem nagyon akarom erőltetni, mert nem 100 %, hogy jól sül el!
Motorcserében gondolkodom...
Ebben kérném a segítségeteket!
Ha ugyan ilyen 1.6-os TS motort akarok beletenni akkor mi van a motorszámmal? Mivel nem stimmel, mit kell tennem és kifizetnem, hogy hivatalos legyen?
A másik megoldás, hogy egy nagyobb motort kap, mert ugye így is 10 litert meg eszik... és nagyon idegesítő, hogy mellé még csak jól sem megy... 2,5-es V6-ban gondolkodom, mondjuk egy külföldi papíros autóból... na de ezt hogyan tudom hivatalosan megoldni? Kell regadót fizetnem rá? Milyen költségek lennének még?
Milyen buktatói lennének az átépítésnek műszaki szempontból, itt figyelembe vehetünk minden megoldást, még az 1.8-as, és a 2.0-ás motorokat is.
Nagyon megköszönném ha valaki tudna ezekről info-t szolgáltatni!
Üdv.: Roland
Buksi2012-02-21 15:49:45 // 37679
Hol wazze? :-DDDD
Azért az már nem kis összeg fél év alatt! :)
Azért az már nem kis összeg fél év alatt! :)
Buksi2012-02-21 15:46:55 // 37678
Ebben mondjuk teljesen igazad van! :)
Ferke2012-02-21 13:53:00 // 37677
Intercooler cső rendben van? Ha kireped, akkor szokta ezt csinálni.
Bilux2012-02-21 13:34:26 // 37676
Így látatlanban is a turbonyomással lesz a gond. Overboost vagy mi.
Dugjátok fel gépre.
Dugjátok fel gépre.
atika2012-02-21 13:17:35 // 37675
156 1,9 jtd 140LE
Sok városi tötymörgés után kicsit meg akartam dolgoztatni a lovakat és ahogy húzattam 3300as ford. körül bedobta a Létogassa meg a szervízt dumát.Leállítás után eltűnt de újra húzatás és újra hibaüzi! Kicsit megpörgettem terhelés nélkül és a hiba eltűnt. Lehetséges, hogy valami lerakódás okozhatta a problémát?
Sok városi tötymörgés után kicsit meg akartam dolgoztatni a lovakat és ahogy húzattam 3300as ford. körül bedobta a Létogassa meg a szervízt dumát.Leállítás után eltűnt de újra húzatás és újra hibaüzi! Kicsit megpörgettem terhelés nélkül és a hiba eltűnt. Lehetséges, hogy valami lerakódás okozhatta a problémát?
Demecsab2012-02-21 13:15:29 // 37674
Sziasztok!
Tud valaki Budapesten jó autókárpitost? A vezetőülés szivacsát szeretném felújíttatni. (Alfa 156)
Köszönöm!
Tud valaki Budapesten jó autókárpitost? A vezetőülés szivacsát szeretném felújíttatni. (Alfa 156)
Köszönöm!
Bilux2012-02-21 09:57:52 // 37673
Lehet ide kellett volna írnom most már mindegy :D
156 1.9JTDm
Olajszűrő MANN
Levegőszűrő Wix
Pollenszűrő Wix szenes
Üzemanyagszűrő Fram
Ezek jónak mondhatók?
156 1.9JTDm
Olajszűrő MANN
Levegőszűrő Wix
Pollenszűrő Wix szenes
Üzemanyagszűrő Fram
Ezek jónak mondhatók?
Kareszka19842012-02-21 08:43:09 // 37672
nekem volt egy 1970-es fiat 124 berlina-m...csak nálam 2x fordult át a 100.000-ig mérő óra :)) de a 40 év alatt elgurulta minimum 450.000-et :)
ok, nemsokkal a vétel után történt egy motorgenerál, de azóta úgy ment, mint a svájci óra, egy csep olajat nem evett! legenda volt az a kocsi, csak sajnos az idő vasfoga kikezdte, így elkelett adnom :(
ok, nemsokkal a vétel után történt egy motorgenerál, de azóta úgy ment, mint a svájci óra, egy csep olajat nem evett! legenda volt az a kocsi, csak sajnos az idő vasfoga kikezdte, így elkelett adnom :(
Béta2012-02-21 08:37:24 // 37671
Mikrokapcsoló téma.
köszi mindenkinek, futom még a köröket, hogy elfogadható költséggel találjak valamit.
köszi mindenkinek, futom még a köröket, hogy elfogadható költséggel találjak valamit.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-20 22:54:53 // 37670
ez az igazi "rabszolgaság" az ember eldob 20 év alatt egy jó kis ház árát ....
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-20 22:51:38 // 37669
jaja a magasnyomásúval akartam helyettesíteni :)
Átok79146TD2012-02-20 22:50:51 // 37668
1szer már irtál turbot, vagy azt nem számoltad bele? -200
bocs ha rosszul értelmeztem amit irtál.
bocs ha rosszul értelmeztem amit irtál.
Liquid2012-02-20 22:50:49 // 37667
magyarán, qurvára tökmindegy mire mennyit kell költeni, elhanyagolható az üzemanyagköltség mellett :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-20 22:50:09 // 37666
de egyébként egy hülyeség ez az össze hasonlítást ismerek mindegyik oldalról olyat akinek 3-400e van az autójában és semmi ilyesmik nem mentek tönkre rajta.....no meg kevés az olyan ember aki bele rak az autójába 500e km-et :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-20 22:47:14 // 37665
ez egy ilyen bicikli :P
süsnye2012-02-20 22:45:35 // 37664
jajmá'! ez így nem ér! :))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-20 22:42:17 // 37663
csak most jön a horror ha csak 2L különbség van fogyiban 500e km-re mai árakon az 16.600.000 VS 12.900.000
süsnye2012-02-20 22:38:07 // 37662
hát, ha ezt 500e km-re vetítjük, akkor a 160e HUF plusz, simán olyan összeg, amit egy használatbeli különbség egy szervíz alatt eltüntet.. :) persze ez igaz a másik irányba is..
süsnye2012-02-20 22:33:58 // 37661
így van..
de ismerem.. ;)
de ismerem.. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-20 22:30:50 // 37660
500e km legyen az alap én szeretek matekozni vegyük alapul hogy mindegyiket megvesszük 0 km-en és hajtjuk 500-ig legyen az egyik 2003-as 1.6TS a másik meg 1.9 jtd, a lista ami tönkre mehet itt is, ott is a közös dolgokról nem beszélünk:
Kuplung: TS 2db kuplung 120e, jtd legyen lendkerékkel 2x 280 - 160
Gyertya: TS- 4 szett 160e, JTD 3 szett 60e +100
Vezmód: TS 4db 160e +160
Porlasztó: jtd 4db -320
motorgenerál: TS Dugóval, gyűrűvel, tömítésekkel főtengely
nélkül de új vezérműtengelyek, hidrotőke,
olajpumpa stb +400
turbó: jtd -200
Elektronika: TS (trafók 1x, alapjárati 1x, Lambdaszondák 2x) +300
JTD (nyomáskapcsoló, vákumszabályzó) -50
EGR: jtd -40
csöveket nem írok mert itt is ott is beszarik na jó JTD :) -25
turbót akkor írok ha a másik oldalon főtengelyt :) de az egal kb
na így ott állunk csak alkatrészekben hogy 160e-el plusszban van a TS ...fogyirol nem beszéltünk
Kuplung: TS 2db kuplung 120e, jtd legyen lendkerékkel 2x 280 - 160
Gyertya: TS- 4 szett 160e, JTD 3 szett 60e +100
Vezmód: TS 4db 160e +160
Porlasztó: jtd 4db -320
motorgenerál: TS Dugóval, gyűrűvel, tömítésekkel főtengely
nélkül de új vezérműtengelyek, hidrotőke,
olajpumpa stb +400
turbó: jtd -200
Elektronika: TS (trafók 1x, alapjárati 1x, Lambdaszondák 2x) +300
JTD (nyomáskapcsoló, vákumszabályzó) -50
EGR: jtd -40
csöveket nem írok mert itt is ott is beszarik na jó JTD :) -25
turbót akkor írok ha a másik oldalon főtengelyt :) de az egal kb
na így ott állunk csak alkatrészekben hogy 160e-el plusszban van a TS ...fogyirol nem beszéltünk
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-20 22:06:22 // 37659
azoknak bírja 150-200-ig :)
mreni2012-02-20 21:58:38 // 37658
és az a 210ezret futott JTS motor vajon mit tud 350ezerért az Adok-Veszek ben? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-20 21:54:05 // 37657
meg az a 147-es aminek elkopott a veztengelye 100e km-nél sem :)
András bácsi2012-02-20 21:41:55 // 37656
Lehet hogy nem, de a jtd ezalatt megeszik két kuplungot, egy turbot, meg egy sor porlasztót. Na jó, magam ellen beszélek: jtd.t láttam közel négy kilót futva, ami alig volt kopva, de a TS meg max. 300, de inkább 250 egy generálig.