Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Gordon2005-07-21 12:53:54 // 7292
Ja persze, biztos a GTA meg az MJET dízel is vezmód hibával küszködik!
a2005-07-21 12:51:16 // 7290
Amikor egy típus modelljeinek döntő többségénél előfordul egy azonos hiba, azt típushibának nevezik...
És a vezmód az az.
a2005-07-21 12:48:21 // 7289
Szerintem teljesen korrekt a cikk. Tényleg ezek a hibák, és tényleg így fordulnak elő. Szerintem ritkán olvasni ennyire objektív használtautó leírást, pláne olaszokról.
a2005-07-21 12:46:24 // 7288
Biztosan más az elektronika.
Scott2005-07-21 12:29:41 // 7287
Szerintem teljesen felesleges ezt ragozni. Egy igazi Alfás bolond, ergo abszolút lényegtelen az értéktartás, fogyasztás...stb. Sokadszor elhangzott, hogy aki nem így gondolja, ne vegyen Alfát.
ui. : Én is bolond vagyok ! :)))))))))))))))
Gordon2005-07-21 12:28:16 // 7286
Ja... és persze nem a Váci úton kell szervízeltetni!
Gordon2005-07-21 12:26:22 // 7285
Ráadásul a vezérlés módosító sem mindig jön elő!
Szamosi mester szerint 100ezret kell bírnia!
Ennek szerintem feltételei vannak:
1) túlnyomó többségben autópálya és nem városi használat
2) rendszeres olajcsere
3) én amióta max környékén tartom az olajszintet semmilyen bajom nincs
4) ja és úgy tudom csak TS-nél jön elő a gond, tehát a 156 mint típusra nem írható le a hiba
swan2005-07-21 12:23:41 // 7284
A cikkíró néha magával is ellentétbe került. A második oldal elején mondja, hogy kevés pénzzel ne vadászünk 156-ra mert használtan sem olcsó. Az oldal végén pedig azt hangoztatja, hogy rossz az értéktartása. Na most akkor hogy is van ez???? Kicsit bizonytalanná teszi ez az egész cikket. Bár a rossz értéktartással egyetértek.
swan2005-07-21 12:21:28 // 7283
Sajna nem de feltünően sok az Alfa a háttérben.
Fritzee2005-07-21 12:13:18 // 7281
Nézzétek meg a képeket! A helyszín nem ismerős véletlenül valakinek? :-)
Gordon2005-07-21 11:41:43 // 7280
Hát ez nem nagyon szép!
Megint egy 6 éves ki tudja milyen állapotban lévő kocsiról írtak. Apósom off-os Opel Merivája 0-esen (most 3 ezer van benne) nyekereg, gyárilag rossz a kormány szervó szivattyú, csikorog/nyekereg a kézifék, kopog a jobb eleje és a szervíz ben egy olajcsere+olajszűrő+valami tömítés=18000! Apropó légszűrő nincs benne!
Szóval ennyit a drága Alfa karbantartásról, meg a rossz Olasz kocsikról!
Gábor(figi75)2005-07-21 09:31:56 // 7279
Részletek a 75-90 topic!!!!!!!!!!! köszi
András bácsi2005-07-21 09:27:53 // 7278
Nem egyszerűbb levenni a ventit? Milyen kontárokhoz vitted? Azt a kifűrészelést ne engedd meg nekik!
TtK2005-07-21 09:18:51 // 7277
Na tegnap beugrott az új légtömegmérő (55k lett végül, úgy látszik ez a legjobb ár amit a Boschból ki lehet préselni (monnyanak le!)). Egész más lett a gép. Megjöttek a lovak, sokkal jobban veszi a fordulatot, nincs megtorpanás, alacsonyabb fordulatról indul meg és a turbólyuk is kisebb lett. Hazafelé nyomtam egy pár kövéret..:)))
A kiszerelt darab alapos vizslatásnak lesz alávetve, ha rájöttem valamire közkincsé lesz téve. :)
Gábor(figi75)2005-07-21 09:09:58 // 7276
Nemfogod elhinni,de nembírják ígyse kivenni!teljesen előre húzták a motort de nem enged annyit.A hütő venti miatt nemlehet,most aztalálták ki,hogy visszacsavarozzák amit eddig kiszedtek,és megpróbálják kifűrészelni az öntvényből a gyűrűt,és a helyén belepréselni az újat.Most itt tart........
Ékszij2005-07-21 09:06:23 // 7275
Megyek márkaszervízbe és kifaggatom az isteneket a lehetőségekről...
Stee1462005-07-21 09:01:35 // 7274
Hali!
Tudja valaki mennyibe fáj 146-ban a toronyszilent csere?
Nagy meló?
thx.
Pietro2005-07-21 08:37:50 // 7273
Szerintem műszerfalcsere, viszont vezetékelni is kell, lehet, hogy más az elektronika is, mivel a jobb oldali légzsákok újabban kikapcsolhatók a gyerekülés miatt. (nekem is kellett volna egyszer, igaz OFF japán típusba, de majdnem az autó sem ért annyit, amennyiért megcsinálták volna..)
András bácsi2005-07-21 08:13:40 // 7272
Nem véletlen, hogy az ANYÓSüléshez nem szerelnek légzsákot. :-)))
granturismo2005-07-21 08:04:57 // 7271
Én csináltam már ilyet 146-on (95-ös). Ott simán meg lehet oldani. De a 90-es évek végétől már bonyolódik a dolog.
Ékszij2005-07-20 21:06:24 // 7270
Akkor ehhez szerelőhöz kell vigyem mert nem akarok otthon töketlenkedni ez már jóval meghaladja a képességeimet főleg ilyen kevés szabadidővel...
bb182005-07-20 21:01:17 // 7269
meg kellene nézni hogy be van-e vezetékelve. ha nincs asszem igen bonyolult lesz.
Ékszij2005-07-20 20:57:49 // 7268
Sziasztok! 156-ba szeretnék belerakatni még egy légzsákot a műszerfalba mert csak a kormányban van . Lehetséges ez így utólagossan vagy ki kell cserélni az egész műszerfalat és mennyiből jönne ki?
bb182005-07-20 20:49:59 // 7267
elvileg vasárnap csákváron leszek, csak még nemtom hogy szabaduljak el anyosom szülinapjárol. :-))
bb182005-07-20 20:47:22 // 7266
továbbra is testhibát mondok ( az átmeneti ellenállás hatalmas teljesitményt tud levenni ), vagy önindito ( szorul, log a forgorész,stb ). mindkét esetben leveheti az áramot. probáljátok ugy bikázni hogy nem az akkura hanem közvetlenül a blokkra teszitek a testet. esetleg proba betolás. az öninditonál nem jellemzö a zárlat mert rendes üzemben is felvehet több száz ampert kezdésnek.nagyobb dieseleknél akár ezret is !!!.
Wikicica.2005-07-20 20:38:28 // 7265
nem'tom, utánanézek, köszi a tippet:)
Fritzee2005-07-20 20:25:36 // 7264
Közben egy kérdés:
Válatozatlanul nincs itt senkinek utólag beépített xenonja véletlenül? :-) Mostanában tervezgetem ennek beszerzését (www.xenonlampa.hu), csak nem tudom, hogy mennyire működne jól a 147-esemben (mert ugye a gyári tükör marad, tehát optikailag változni fog valamennyit a fényterítés). Ha esetleg valakinek van ezirányú tapasztalata, akkor ne féljen velem megosztani. :-) Egyébként egy 6000K-s szettet szeretnék berakatni. Szereléssel együtt 80e Ft-ból megvan elvileg.
Fritzee2005-07-20 20:16:35 // 7263
Tudom, hogy picit messze van tőled, de tudok egy nagyon jó szervízt, ahol sztem biztos meg tudják csinálni a kocsidat. Apám is már évek óta oda viszi a saját kocsiját és a cég össze autóját. Mindennel fel vannak szerelve, s jól dolgoznak. Ez a szervíz Bodméron van. Ha tudod, hogy kell Alcsútra Székesfehérvártól eljönni, akkor ott nyomsz egy balost, elmész Felcsút határáig, s ott elkanyarodsz Csákvár fel, onnan kb. 3-4 km múlva elkanyarodsz jobbra, s ott lesz Bodmér. Ott a Czutor Autó Szervízt keresd.
Gordon2005-07-20 19:51:40 // 7262
A következő nagy tapasztalatra tettem szert!
1) a 156-ban a tetőn lévő antenna nincs szigetelve, SEMMIVEL, Dilettantóék nem raktak be semmilyen tömítő anyagot, így az elmúlt időszak nagy esőzésében beázott! Alul egyszerűen van egy csavar és ennyi, kívülről pedig azt gondolták elég, ha az antenna műanyag kerete ráfeszül a lemezre, de sajnos nem elég
2) a bezázás szerelése közben kiderült, hogy a tetőkárpitot rögzítő patentek olyan vacak ragasztóval vannak feltéve ami a nagy melegtől+fekete szín elnyúlnak, mint a rágógumi, s a végén elengedi a ragasztás a patentokat, majd belóg a tetőkárpit
Mit mondjak, nagy öröm volt szerelni és lebontani a teljes tetőkárpitot!
Gordon2005-07-20 19:45:26 // 7260
Nekem ugyan ez volt olajcsere után, előtte dízeles hang, majd olajcsere után semmi :-)
Cselentano2005-07-20 19:37:13 // 7259
valami olyan szervízbe vidd, ahol van komputer hozzá
az egyből kiírja mi a gond
az airbag lámpa sokmindentől villágíthat
a másik hibára lővésem sincs
részvétem, Halásztelken az M0-ban van kontakt, de az egy kicsit odébb van Székesfehérvártól
Gabriel2005-07-20 19:27:20 // 7258
Az aksin 12 V van szóval nem az a hibás...
(holnap leszek netközelben aztán meglátom mit is írtok)
Gabriel2005-07-20 19:26:18 // 7257
Zárlat lesz szerintem, mert bikáztuk és azonnal leestek a voltok a másik kocsiban is amikor startolni akartam. 1-2 napig a páromnak égett az airbag hiba lámpa (amire a használati azt írja keresd meg a szakszerviz előtte azonnal állítsad le a motrot) és most ez van. Szerintem ott lehet zárlat, de Fehérváron hova menjek? Imser itt valaki autóvillamosságis szakit, vagy menjek a Fiat szalonba? (páran aszontátok oda ne menjen senki)... Nagyon kéne a segítség és nem tudom mit tegyek...
Pietro2005-07-20 18:14:16 // 7256
"Előfordulhat, hogy ha kevés olaj van a motorban (a min. jelzés közelében), akkor gyorsításnál csörög valami? Vez.módosító, miegymás... 156-ról van szó."
Majd én válaszolok a saját kérdésemre:
FIGYELEM 156-OS TULAJOK!! ATTENZIONE!
Töltöttem bele olajat, mert kevés volt benne és megszűnt a csörgés-ciripelés. Lehet, hogy a vezérlésmódosító "szólt", hogy szomjas? Mindenesetre már nincs semmi cirip.
András bácsi2005-07-20 17:18:29 // 7255
Kösse ki a két első motortartó bakot, emelje meg a motort, húzza kicsit előre, és billentve kijön a harang.
Gábor(figi75)2005-07-20 17:14:43 // 7254
HELP!!!!!!!! a szerelő nembírja kivenni a 75 első hardy körül lévő öntvény harangot!Abban kellene kicserélni az önbeálló gyűrűt! nemengedi a tetején lévő 2 csavar,beakad a tüzfalba! mit csináljon? HELP!!!!!! UPAMACS!!!!!! SEGÍTSÉG!!!!!
Larini2005-07-20 17:08:58 // 7253
Bocsánat!
Ancsi33!
Larini2005-07-20 17:08:26 // 7252
Ancs33, granturismo!
Köszönöm szépen!
bb182005-07-20 16:32:14 // 7251
inkább átmeneti ellenállás gyanus. akkusaru, vagy testhiba. a test sokszor bohockodik. szinte biztos nem generátor. mindenesetre töltsed fel otthon, és probálg ujra. vagy tegyél egy bikakábelt ( nem tecsko gazdaságos hanem igazi ) a motorblokk és negativ polus közé hátha javul. ha jobb akkor testhiba. ha nem akkor találgatunk tovább. :-))
bb182005-07-20 16:27:08 // 7250
a gáz nem kicsit olajos, egy nagyobb klimában 4-5 deci olaj is kell vagy akár több is !
Sasi2005-07-20 16:25:12 // 7249
ok, kösz... csak a hirtelen teljesítménynövekedésből gondoltam arra, hogy esetleg a könnyebb levegőhöz jutás miatt van... Mindenesetre megnézetem Szamosiékkal a jövő héten...
Ancsi332005-07-20 15:22:10 // 7248
http://www.diamondlock.hu/skyinfo/SIPartBu.htm
ezen az oldalon van egy csomó olyan cég aki beszereli, szerintem ők szervizelnek is. Kérdezd meg. :)
Gabriel2005-07-20 15:18:50 // 7247
Köszi mindenkinek a klímás infókat is
Gabriel2005-07-20 15:18:25 // 7246
Köszi, ez lesz, holnap leírom mi lett a vége...
granturismo2005-07-20 12:55:52 // 7245
http://www.setech.hu/
granturismo2005-07-20 12:51:41 // 7244
Mondjuk az érdekes hogy teljesen szétszedtem az utastéri fűtésboxot is. Igazán én egy nagymértékű algásodásra meg lerakódásokra számítottam belül. Ehhez képest semmit nem találtam belül teljesen tiszta volt. És maga a hőcserélő ami végülis hűt az is teljesen tiszta volt. Egyedül arra kell ügyelni hogy fűtésbox alján az a kis nyílás ahol a kondenzíz távozni tud az átjárható legyen. Én biztosan nem fújogatnám tele ilyen gombaölő nyavajákkal. Fene tudja mi van abban. Gondolj bele hogy után folyamatosan nyomja rád a gombaölőt a szellőzés.....Persze erre lehet mondani, hogy nem vagyok gomba nekem nem árt, dehát....
Larini2005-07-20 12:46:51 // 7243
Sziasztok!
Tud esetleg valaki segíteni nekem abban, hogy Pesten hol találok egy olyan céget, akik Meta autóriasztók forgalmazásával és szerelésével foglalkoznak?
Online tag
2
Vendég2
491