Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

bb182007-06-27 19:35:25 // 16099
én is 1.7-re szavazok, 8 szelep ( ahoz minden van mindig ha kell ), 2 dellorto karbi, és minden ok.

Utána ha nagyon akarod akkor szét lehet dobni, és az igényektöl függöen veztengely, karbi, hengerfej, kipfogo rendszer, miegyéb nyulkálás.

Nézd meg az oldalam hátha okosodsz belöle..
Hari2007-06-27 19:05:30 // 16098
Nóó meg a kérdés az, hogy menyit szeretnél rá locsolsz?!!
32007-06-27 18:50:05 // 16097
Wickey-nek igaza van,de hogy ne keljen sokat szenvedni az elektromos cuccal szerintem az 1,7 8 szelepes is elég már :) de persze a döntés a te kezedben van :)
Wickey2007-06-27 18:48:07 // 16096
vegyél bele komplett bontott 1.7 16V-t 100ezerért :)
kaibinger842007-06-27 17:29:25 // 16095
Sziasztok segítsetek 33 as 1,3 as motort szeretnék tuningolni minden megoldás érdekel írjatok a falamra vagy emailt kszi
matesz212007-06-27 15:55:16 // 16094
Selmak, ezer hála a magyarázatért és a képért!!!!
Csöri2007-06-27 15:27:14 // 16093
Szerintem a dugattyú miatt ne parázz.
Cgo2007-06-27 15:09:25 // 16092
mivel nem magyarorszagi szerviz, felesleges rola beszelni
Cgo2007-06-27 15:08:48 // 16091
azert kuldtem ket kepet - azert ha egymas melle rakod a ket dugattyut, latszik a kulonbseg. nem akarok nagyobb bajt, mint van, csak arrol van szo, hogy zavar, ha valamit elinteznek egy legyintessel, hogy ez csak egy kis kopp. repedesvizsgalat vagy akarmi szerintem mindenkepp kell.
Csöri2007-06-27 14:46:40 // 16090
Legtöbbször nem a dugattyú, hanem a hajtókar viszi el a balhét. Több TS motorban vezérműszíjszakadás után a hajtókar is elmegy. Az viszont szépen ki tudja lyukasztani a blokk oldalát.
András bácsi2007-06-27 14:39:01 // 16089
Megnéztem: nagyítva sem tűnik veszélyesnek. Azért ha ven lehetőséged, egy repedésvizsgálat nem árt.
Ferke2007-06-27 14:38:46 // 16088
Bakker, remélem sikerül visszaszerezned az anyagi ráfordítást. Melyik szervíz volt ez? Vagy nem publikus?
Ferke2007-06-27 14:37:46 // 16087
Ezt nem is figyeltem, hogy az első szelepnél így elintézte a tőke körül az öntvényt. Vagy ez a akkor sérült, amikor ki lett szedve a tőke?
Azért ez talán még javítható sérülés, nem? Igazából a tőke legalsó részénél van anyaghiány, ami mé talán pótolható, viszont egy bontott HF nem túl olcsó.:(
Az viszont tény, hogy ezzel valamit csinálni kell, gondolom erre mondott a szerelő is valamit....
Cgo2007-06-27 14:35:37 // 16086
igen, a hengerfej az mindenkepp cseres.
Ferke2007-06-27 14:32:26 // 16085
Persze, azonnal észreveszi, ki is dobta a motorhibát. És szívta is a levegőt rendesen + ettől kormolódott le a turbo is.:(
Selmak2007-06-27 14:12:23 // 16084
Azokat kell cserélni?
Hari2007-06-27 14:12:19 // 16083
A dugatyúban az a sérülés (amit a szeleptányér okozott) az nem annyira gáz, inkább azt nézd meg, hogy amikor ezt a dudot teljesen FHT van akkor nincs -e alacsonyabban a másiknál (vele 1-re mozgó) ,mert akkor a hajtókar zsugorodott és ->csere. (A dugatyut ki kell venni és a gyürűket is alaposan megvizsgálni - törés, - gy.horony méret, - gy.horony elválasztó repedése.) Egyébként ha nincs más sérülése, akkor OK.
Ami sokkal aggasztóbb az a hengerfej - amint a képen is látszík az első szelep tőkéje alaposan széttört, és ez nagyon összeverte a HF-t. (A javaslatom inkább csere mint javítani.)
RÉSZVÉTEM!
Selmak2007-06-27 14:11:17 // 16082
Hát ha farsot nem is szív de elmegy a nyomás. Ezt is észreveszi az ECU?
kertecs2007-06-27 14:09:40 // 16081
Jááj, van amelyik kép fájdalmas : ( Kívánom, h ezt ne kelljen lenyelned!
Ferke2007-06-27 14:08:27 // 16080
Ez sima korongos.
Ferke2007-06-27 14:04:57 // 16079
Sztem ennek nincs jelentősége, ezért felesleges kicserélni a dugattyút. Bakker, az a szelepkorong rendesen kapott, durván néz ki..:(((
András bácsi2007-06-27 14:04:55 // 16078
Sejtem. Küldd!
András bácsi2007-06-27 14:04:55 // 16077
Sejtem. Küldd!
András bácsi2007-06-27 14:02:14 // 16076
Eszek, azt' hívlak.
Selmak2007-06-27 14:00:23 // 16075
Azok a henger alakú valamik hidrotőkék?
Ferke2007-06-27 13:59:51 // 16074
Áááálj, mielőtt máshoz nyúlnál, ellenőrizd az IC csöveit! Nagyon jól nézd át, mert ha egy hajszálrepedés van is rajta, akkor falsot szív, és elvész az erő! Pont ezt a hibát dobta nekem is, csak már kész volt a vas, és a hibát üttettem ki. Mondta a szerelő, hogy a szelepet akkor kicseréljék? Mondtam, hogy köszi, kopj leee..., csak a hibát üsd ki:)))
Selmak2007-06-27 13:56:59 // 16073
a sematikus rajz ugyan a 146 motorjáról készült de nagy eltérés nincs a tidehez képest.

6. a CR pumpa
12. a nyomástartó szelep
8. az elosztócső vagy CR cső kinek mi tetszik
14. az üzemanyag nyomás szenzor.

Na valszeg ez nyiffanhatott ki nálad.
Trombozis2007-06-27 13:53:40 // 16072
Az enyém ott ment, de ott is kapott cigire pénzt a csávesz. :-)
csocsi2007-06-27 13:51:18 // 16071
Én sem vittem sehova csak a műszakira.
Néztam az előbbi linket és látom Szekszárdon van.
Cgo2007-06-27 13:50:00 // 16070


ma szedtuk szet, 2 hetig fog tartani, mig az szakemberek elkeszitik a szakvelemenyt.

a letorott csavart a szerviz veletlenul elveszitette...
Cgo2007-06-27 13:47:22 // 16069
a bal oldalon belecsapott a szelep, latni a felso perem lejjebb van 3/4 mm-t, mint a masik oldalon. kuldjem mailben az eredeti nagysagu kepet?
Selmak2007-06-27 13:46:14 // 16068
Az felhajlás a dugó szélén élettani jelenség?
kertecs2007-06-27 13:45:38 // 16067
Most megnyugodtam, h nem vagyok talán akkora láma : ) Vagy már ketten vagyunk? : )))

(régen értekeztünk, h mi a helyzet., csak Balage pletykál holmi 166-okról...)
kertecs2007-06-27 13:42:33 // 16066
Erre (Pécsen) az un ZT-k (zárt technológiás vizsga) kerülnek kb 15-be. Mondjuk abba benne van, hogy nem viszed el vizsga előtt fék-lengéscsillapító mérésre, meg talán átnézés. Ha ilyenre elvinnéd külön, itt olyan 5E lehet. Én nem is vittem, átment, az enyém egy jó autó ezek szerint : )))

Meg ZT-n azért ugye elnéznek ezt-azt...
Selmak2007-06-27 13:30:37 // 16065
Az legjobb tudomásom szerint a nyomástartó szelep CR pumpában van, a nyomászenzor meg logikusan utána a közös nyomócsőben. A CR nyomászenzor alapján dönti el az ECU hogy nyomástartó szelepen mennyit nyisson illetve zárjon.
András bácsi2007-06-27 13:29:19 // 16064
Hol látsz ezen hibát? Nekem rossz a szemem, de nem látom mit kell látni.
kertecs2007-06-27 13:26:41 // 16063
Én ugyan még nem láttam pont ilyen sértetlen dugattyút, de a képen nem látom hol ért bele.

A szervíz elismerte a hibájukat és bevállalta végülis a javítást?
csocsi2007-06-27 13:26:04 // 16062
Köszi, ezután igyekszem észben tartani. Bár most 2 évig nem kell. De erről nem tudtam semmit.
Vajon miért lehet ott olcsóbb minden?
kertecs2007-06-27 13:22:13 // 16061
Az enyém áprlis közepén volt, igen KPM-nél. Pláne 7800+cimke talán?

Jááj, új honlapjuk is van... Nemzeti Közlekedési Hatóság A régi honlap, szerintem egyszerűbb: kff
Marty2007-06-27 13:20:18 // 16060
Ezen mit kell nézni?????:)))))))
csocsi2007-06-27 13:19:29 // 16059
Vaze, én laikusként dobnám a kukába.
Cgo2007-06-27 13:18:30 // 16058
[img1]

szerintetek ez a dugattyu nagyot kapott vagy semmiseg? csere?
Cgo2007-06-27 13:18:21 // 16057


szerintetek ez a dugattyu nagyot kapott vagy semmiseg? csere?
csocsi2007-06-27 12:32:20 // 16056
Ez komoly??
A KPM-re gondolsz?
matesz212007-06-27 12:31:31 // 16055
Ez végülis a nyomásszabályzo szelep vagy ez más? Ezt lehet cserélni vagy megint komplett szivattyú? Beindul, megy is csak gyenge, sokat fogyaszt meg nem megy.
Selmak2007-06-27 10:22:50 // 16054
Nem működik normálisan a CR nyomásszenzor. Lehet kontakt hiba de lehet döglött szenzor is. Gondolom be se indul a motor?
matesz212007-06-27 10:14:33 // 16053
Sziasztok, tudja valaki hogy JTD nél mit jelent a "nyomócső nyomás/teljesítmény érzékelő hiba" a diagnosztikánál???
kertecs2007-06-27 10:12:24 // 16052
Jó autó miért nem a Felügyeletre megy? : ) Az azt hiszem 8E Ft alatt van
eli2007-06-26 21:18:25 // 16051
oké
köszönöm
Üvegtigris2007-06-26 19:02:31 // 16050
Szinte minden benne van, de az akkumulátorrögzítésre is nagyon odafigyelnek.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak