Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Csöri2005-03-29 21:38:18 // 3742
A pollenszürőt nem lehet tisztitani, minden esetben cserélni kell.
Thomasz2005-03-29 21:36:49 // 3741
a pollenszűrőt megéri kitisztítani (ha lehet)vagy inkább csere érdemes. kb mennyi egy ilyen szűrő 166-oshoz
Doktore2005-03-29 19:47:59 // 3739
Ott próbáltam én is, de nem nyitotta meg a honlapot:-((
explosive2005-03-29 19:47:37 // 3738
Bár nekem 146 ti-m van:))
explosive2005-03-29 19:46:43 // 3737
Szerintem a B.O.N.T.E.X jó hozzá. Nekem is ez van 2.0Ts 16V.
Doktore2005-03-29 19:40:40 // 3736
SOS!! Tud valaki direkt szűrőt Spiderhez?? Köszi
Paco2005-03-29 19:18:59 // 3735
Sőt mindkettő gyári méret. :)
Csumez2005-03-29 19:18:04 // 3734
Már voltam ez miatt szerelőnél, helyén van minden, tehát nem lóg stb. Csak a gumi van a szilentnél kikopva elszakadva. Nem balesetveszélyes semmit, csak roppant kellemetlen. Hát nagyon rendesek vagytok, de dorogi vagyok közel vagyok pesthez, és én is megtudom majd könnyen rendelni. Beszélünk majd egomba róla.
Paco2005-03-29 19:16:14 // 3733
Nincs egyik sem. A ködlámpák elkoptak a csatt során, a kapcsolóra pedig az első nap rábuktak.....
Gábor1662005-03-29 19:00:28 // 3732
csumez:
A gumicserekor felemelt autón megmozgattuk a kereket. Az alsó pont kb. 5-6 mm-t mozgott. Szóval ne a hang legyen az első. Ha van lehetőséged, nézesd meg lóg-e? Ha igen, az enyémmel egyidőben szívesen megrendelem a Te szilentjeidet is. Gombóc -a nagy országjáró- pedig lehet, hogy el tudja valahová közeledbe (vagy Neked) juttatni. Igaz Gyuri?
Csumez2005-03-29 18:54:26 // 3731
Köszi szépen a segitséget Gábor 166-nak, és granturismonak! Napokban megint elhalgatott a nyikorgó hang, de ha ismét előjön, azt hiszem meg keresem feltétlenül a céget.
Viktor852005-03-29 14:06:24 // 3730
185/60 R14-nek a 205/50 R15 is váltómérete.
Itt tudod ellenőrizni.
Gábor1662005-03-29 13:27:54 // 3729
csumez, Gombóc:
Beszéltem gtranturismo 3549 sz. hozzászólása (köszönet érte) alatti céggel. Minta alapján legyártják. Lehet kinyomott szilent vagy komplett lengőkar is. Az átfutási idő kb. 4 nap, ára 3,5 eFt-tól indul.
Szóval most bontót keresek, ahol akár egy deformálódott lengőkarból kiszedhetném. Ha valaki tud ilyet szóljon. Ha én találtam én szólok.
perdix1552005-03-29 13:10:51 // 3728
A gumis Rábapatonán van, egy maszek gyerek, de többet vártam tőle, korábbról ismerem, ügyes, precíz, de most hatalmasat hibázott, felszerelt egyolyan felnit, amivel nem tudtam közlekedni.....
Kutyaütök!
perdix1552005-03-29 13:09:12 // 3727
Na megjöttem, voltam a gumi csókánál, ma már olyan mesét talált ki, hogy én mondtam, hogy nekem98-as van, ő meg mondta hogy az 100-as, de én nekem nagyon megtetszett és nem figyeltem rá, meg ilyen maflaságok, a gyerek ilyeneket hazudozott. Na szép mondom magamnak, meg a legszebb az egészben, hogy ma már azt mondta, hogy ő ingyen hozz rá excenters csavarokat hozzá osztrákból, meg ilyenek. Pénteken erről még szó se volt, csak kusult, meg felrakta sima csavarral= erőteljes balrahúzás, kormányt majd kitépte a kezemből, 100 fölött ráz, mint a villamosszék! na mondom neki vissza minden, úgy is lett, vissza a 14"-es Fondmetal, + a jó sok lét. hazafele elengedem a kormányt azt nyíl egyenes futás a kocsinak, jobban gyorsul, hiszen a 185/60/14 nem váltómérete a 205/50/16-nak. A váltóméret 205/45/16 lett volna, de ilyen utakra :ÁÁÁH!!!!
Mongja a kölök, hogy a szélesebb 205-ös sz@rabb a városba, többet eszik a gép, meg jobban ráz, hát ezt észre is vettem, a 14"-essel megint kényelmes, nem ráz, szvsz jól tettem. Egyideig nem lesz 16"-os, az biztos.
KG2005-03-29 13:01:44 // 3726
Jobban jársz a bontottal, 2 éve 1 pár ködlámpa bontottan 10E, egy darab miniatür kapcsoló újonnan 6,5E volt:))))-azóta az egykoron vadiúj kapcsoló sötétben világító ledje elhunyt, de ez miatt nem veszek újat. Jut eszembe, nincs valakinek ködlámpa kapcsolóba való ledje elfekvőben???????????????????,
kertecs2005-03-29 12:56:09 // 3725
Jó hír!!! Köszi : )) Akkor már csak szerezni kell bele a cuccokat. Első körben bontottra gondoltam.
Paco
Esetleg az alkatrészbázisban ködlámpa és kapcsoló?
KG2005-03-29 12:46:08 // 3724
Benne van, kedvenc szerelőm a mai napig autóm fő erényei közé sorolja, hogy nem kellett bekábeleznie, mikor berakattam.
Halesz2005-03-29 11:41:45 // 3723
Beleszólok én is. A Toora felnijeim nekem is 4x100-asok, és excenteres vagy excentrikus? :) csavarokkal vannak feltéve.
Az eddigi két szezon során nem voltak gondok, bár tavaly év közben kicseréltem a csavarokat, mert némelyiknek a kúpja elhasználódott!! Erre tessék odafigyelni!!
Szóval szerintem kellő odafigyeléssel, 2-3 havonkénti ellenőrzéssel, esetleg fél évenkénti futóműellenőrzésnél nem lehet ilyen probléma.
Nekem három olyan felnis is azt mondta, hogy nyugodtan lehet használni a 4x100-as felnit 4x98-ra, akikben megbízom. A Ficsór, a Snowfox és a Mészáros utcai Lariva.
Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy volt olyan felnis, aki lebeszélt volna róla, de ez mondjuk az autómat is csak úgy volt képes felemelni, hogy közben letörte a helyéről a küszöböm rögzítését, szóval annak már a hozzáállása sem tetszik... :/
De mondjuk az nagyon durva, hogyha sima csavarokkal teszik fel a 4x100-as felnit. Nem is értem, hogy tudják azt megcsinálni.... az szerintem a menetet is elb@ssza...
Amúgy a 4 csavar közül nekem az egyik kerékőr, és így is tökéletes.
kertecs2005-03-29 11:41:11 // 3722
A 155-ömben nincs ködlámpa... ennek ellenére a vezetékezés benne lehet? Optimista létemre azon gondolkodom, hogy egy gyári kapcsoló meg a két lámpa be, összedug és kész.
Valaki tud erről közelebbit? Lehetséges ez vagy ébredjek fel, mert belelóg a bilibe a kezem? : )
Balage2005-03-29 11:30:03 // 3721
Hello!
Ha volt már ez a téma kibeszélve, bocsi.
De olyan hangja van indításkor az 1.6 TS-nek, mint egy dízel. Gondolom vezérlés módosító van oda.
Valaki okos megmondhatná, hogy gyere, vagy valami felújítás?
Előre is köszi
Robesz72005-03-29 09:06:57 // 3720
sziasztok.... kellene egy kis segítség!
tegnapelőtt lemostam a motort a kocsimban és azóta szaggat és az injektor lámpa is folyamatosan világít. tudja e valaki, hogy az a bizonyos lámpa, az csak az injektort jelzi (mert akkor ott a hiba), vagy az egész elektronikát? már az összes csatit és gyújtókábelt széthúztam, mégsem javult meg...
Cgo2005-03-29 09:00:07 // 3719
LacUS,
miert is veszelyes? En pl. a vilag egyik legjobb markajara eskuszom, a neve OZ es olasz. Olaszsaga ellenere nem gyart 4x98-as felniket, ezert specialis (excentrikus) csavarokkal van felteve, raadasul a 4. csavar biztonsagi. Eddig kb. 70 ezer km van a felnikben es soha nem volt vele gondom - ezek szerint csak jarogat a korso a kutra? Tenyleg erdekelne, mi a baj a csavarokkal es milyen horror tortenetrol tudtok, mikor valami baj tortent...
TtK2005-03-29 08:46:44 // 3718
Perdix:
Szerintem ez a gumis társaság ez után a manőver után megérdemli, hogy a neve és a címe szerepeljen itt a fórumban...
admirális2005-03-29 07:16:00 // 3717
szia. nem akarok hülyeséget mondani, de attól hogy alapjáraton ketyeg valami, attól még lehet más is. induláskor milyen a hangja? és ha nő a fordulatszám?
Atek2005-03-29 01:31:49 // 3716
Sziasztok!
Valószínü kezdi megadni magát a vezérlésmódosítóm (2.0 TS dizelesen ketyeg alapjáraton).
Hol tudok jó áron beszerezni cseredarabot, milyet vegyek bele, mennyi lehet kb. a szervízköltség.
Nem tud valaki szerelési CD-t, könyvet 156 2.0 TS-hez.
Suhamer2005-03-28 22:07:48 // 3715
Szia.
Teljesen jól. A kompresszió 25-27
Scott2005-03-28 21:57:57 // 3714
Ez cool :))))))))))))))))
Paco2005-03-28 21:38:39 // 3713
Általában a gyújtáskapcsoló szerkezet bizonyos fokú elfordítására szokott, gondolom dízelnél sincs másképp :-P
Robi2005-03-28 21:22:25 // 3712
Egy tisztességes dízel nem csinál ilyesmit. :) Jó kérdés. Az enyém is csinálja néha, nekem nincs kompresszió az 1-es és a 4-es hengerben. Terhelés alatt szinte nem is jön ki az egyenetlenség, csak üresjáratban.
Én egy kompresszió végnyomás méréssel kezdeném a helyedben, mert a kompresszió a dízel lelke. Nem nehéz megmérni, a legkézenfekvőbb, hogy kiveszi az ember a porlasztócsúcsokat, és ott mér. Hogy indul a motor?
mx2005-03-28 21:03:18 // 3710
Újabban feltűnt, hogy beindítom az autót és ahogy indulok különösen öblös a hangja, ami magában még nem keltette volna fel a figyelmem, de olyan lassan indult 1-ben, hogy azt hittem be van húzva a kézifék, mintha semmi ereje nem lenne a motornak. Utána már normálisabbnak tűnt, bár mostanában rövideket megyek csak vele. Vki mintha írt volna már vmit az indítás utáni gyengeségről, de nem tudom hol.
A fordulatszám sem egyenletes, felmegy akár 1500ig is, de gázfröccsre áltban visszaáll 1000re, és 1000 alá sosem megy. Most a gyengeségnél elgondolkoztam nem-e lambdaszonda?
Paco2005-03-28 20:56:52 // 3709
Szia.
Látom írtál az oldalamra is, de sajnos nem nagyon tudok segíteni, a dízelmotorok olyan messze állnak tőlem mint Makó Jeruzsálemtől. Robi nevű tagtársunk remélem mihamarabb válaszolni fog, ő szokott az olajkályhák lelkében turkálni :)
..2005-03-28 20:56:45 // 3708
Srácok, ha lehet ne használjatok excenteres csavart.Veszélyes.Inkább vadásszatok Alfára illő felniket.A múltkor talán épp Pacoval,SKrisszel vitatkoztam,hogy nem is veszélyes.Pedig az.Szóval hülyeséget beszéltem.Bocs.
perdix1552005-03-28 20:47:18 // 3707
Szomorú dolgok ezek, de igazad van.
Paco2005-03-28 20:45:15 // 3706
Alapvetően nem a te hibád.
Elvégre ez nem a te szakmád. Nem neked kell tudnod, hogy milyen felni megy fel az autódra és azt hogy lehet feltenni. Ezzel az erővel az autószerelőnél neked is ismerned kellene hogy mit csinál, a hentesnél, hogy hogy kell a malacot darabolni, stb.... Sajnos ez ilyen világ, figyelni kell, és ha valami bibit érzel vissza kell menni és verni az asztalt rosszabb esetben a "mestert". Most kiderült, de hidd el, hogy legközelebb máshol ugyanígy megpróbálnak átverni, és sajnos sikerülni is fog nekik. :( Ugyanígy engem is, amire rájövök annak a javítását kiharcolom, de legtöbbször csak későn tanulok....
perdix1552005-03-28 20:36:20 // 3705
Kösz Paco mester, lekközelebb nem b@sznak át
Paco2005-03-28 20:34:46 // 3704
Most erre mit mondjak? Örülök, hogy kiderült a bibi, és nem valami komolyabb futóműgond van...
No meg annak is, hogy ismét rátapintottam a baj gyökerére :-P
Suhamer2005-03-28 19:44:00 // 3703
Szasztok! Segítséget szeretnék kérni.
155 2,5td Alfával ha tartom a fordulatot (mindegy hogy mennyi a ford. picit az alapjáraton is érezni, hogy egyenletlen) akkor az autó aprókat rángat. Olyan mintha dugulása lenne, de ha odalépek neki akkor tökéletesen gyorsul és nem rángat. Ha valaki hozzá tud szólni ne kíméljen. Élőre is köszi.
perdix1552005-03-28 19:42:53 // 3702
Hát már Egomra nem lesz új, de most, hogy megégettem magam nagyon óvatos leszek, nagyon. Holnap 9-re megyek a kölökhöz vissza a pénz, aztán majd írok, hogy minden rendben -e!
Scott2005-03-28 19:27:34 // 3701
Sejtettem, hogy ez lesz..
Azért ne légy elkeseredve, visszaadja a pénzt és el kell felejteni. Sajnos nem véletlenül mondtam Stee-nek is, hogy nem szabad naívnak lenni, ez az autószerelős-gumis-karosszériás szakma a nagy lehúzásról és átbaszásról szól. Sajnos. Persze vannak kivételek !
Szerintem aludj rá egy párat és kipihenten, most már a témához értve ( 4x98 vagy 4x100 spec. csavarokkal, tehermentesítővel, megfelelő ET számmal ) indulj el szép új felnit nézni ! :))))))
András bácsi2005-03-28 18:09:59 // 3700
Mivel nem ismerem az előzményeket, csak a véleményemet mondom:
Szerintem inkább a középlyukátmérővel volt a gond, elvileg az felel a felni és a kerékagy központosításáért, az viseli a terhet, a csavarok inkább csak húzó igénybevételnek vannak kitéve tengelyirányban. Ezért mereik megengedni a felnigyártók a 2 mm lyukkörátmérő kiküszöbölését excenteres csavarokkal. A középlyuk átmérőjének variálására szolgál a Scott által említett tehermentesítő gyűrű, amelyet minden normálisabb gumis be tud szerezni, de bármely esztergályos könnyen le is gyárthatja.
Robi2005-03-28 18:07:25 // 3699
Nem komálom az ilyen gányolásokat. :(
Ha esetleg a jövőben mégis vennél felnit, akkor a következőkre figyelj:
- 4x98 -as legyen az osztókör (elvileg jó lehet a 4x100 is, excenteres kerékcsavarokkal, de én biztos nem játszanék ilyesmivel)
- egyezzen a teherviselő mérete (ez nagyon fontos!)
A teherviselő a felni közepében lévő lyuk. Kb félmiliméteres pontossággal ugyanakkora kell legyen, mint a kerékagy közepe, amire rácsúszik. Ha nagyobb, akkor nem központosít, és üthet a felnid. Ha túl kicsi, akkor nem megy fel a felni a helyére, vagy pedig mocskosul rászorul.
Nagyjából ezekre érdemes figyelni. Persze vannak olyan dolgok is, mint ET szám, meg a felni szélessége, de ha ezek nem stimmelnek, az nem okoz olyan drasztikus hibát, mint a fentiek.
András bácsi2005-03-28 18:03:00 // 3698
Motorháztető felnyit, ablaktörlőlapátok alatti műa lemezek közepén van egy négy csavar által rögzített fedél (kb. 300x80 méretű) Ezt levesz, alatta megtalálod függőleges helyzetben.
perdix1552005-03-28 17:54:46 // 3697
Szvsz csalódtam benne, nem ilyennek ismertem meg, ezek mindenkit tök hülyének néznek! Különben meg már nem is bánom, a 14"-essel úgy suhantam vele, mint a szél, semmi rázás, meg elhúzás, ezzel meg koppanok vele, ráz, elhúz, szvsz vissza a 14"es, meg a lé. Ez is valami.
Ezkután meg jól meggondolom a dolgot, mer beigazolódik amit mindig mondok: Mindehol átbasszák az embert, sokszor akkor is, amikor nem is tud róla! Ilyen nyomorult világban élünk!!
Stee1462005-03-28 17:50:54 // 3696
Ez tényleg gáz, mégiscsak én vagyok naív!
perdix1552005-03-28 17:46:09 // 3695
Egyautószerelőműhely+gumisműhely, maszekok, kinn a tábla, egy kis településen de már többször voltam nála, ezért csodálkoztm, hogy félinfókkal jön, most meg hebeg-habog, hogy visszaveszi. Még ő van megsértődve!!!
Stee1462005-03-28 17:43:30 // 3694
Ez valami neves műhely volt, vagy sufni?
perdix1552005-03-28 17:40:33 // 3693
Na itt vagyok, hebegett-habogott, hogy ő mondta, hogy 4X100-as, meg ilyenek, szvsz zavarban volt. Azt mondta, hogy visszaadja a14"-es felnit, meg a pénzt, mert bármikor eltudja adni. Mer sima csavarokkal tette fel!!!! Simákkal!!!! Ezekről ennyit! Esze ágába sincs a csavarokat megvenni hozzá!!! Szóval visszakerülnek a 14"-es felnik, meg vissza a pénz. Ez van. volt 16"-os felni, nincs 16"-os felni, ilyen mocskos gazemberek miatt, hogy rohadjanak le!