A Donington Park-i versenyen ezt a "csendet" sikerült James Thompsonnak megtörnie, akit az olasz gárda negyedik pilótaként indított el.
Első futam
Már a rajt előtt nem volt teljes a mezőny, Zwart BMW-jének differenciálja már a felvezető körben megadta magát, Bartyan pedig az utolsó kockából indult, mivel az autójában motorcserét hajtottak végre.
A rajtnál az első helyről induló Thompson megőrizte vezető pozícióját, a másik három Alfa viszont hátrányba került; Jörg Müller mind a hármuk mellett elment. Giovanardi és Tarquini a változatosság kedvéért ismét összekoccantak, ezúttal viszont sikerült a pályán maradniuk, sőt még pozíciót sem vesztettek. A második kör végén a versenyt Thompson vezette, őt követte Müller, majd jött a három Alfa, Tarquini, Giovanardi és Farfus.
A harmadik körben Tarquini és Giovanardi befogták az előttük autózó Jörgöt, megelőzni viszont nem tudták. Egy körrel később azonban mind a ketten megelőzték a német pilótát; ezzel a manőverrel az első három helyen Alfa Romeo állt.
A hatodik körben Giovanardi megelőzte az addig második Tarquinit, akire így rászakadt Jörg Müller.
A hetedik körben Giovanardi elfékezte magát és a kanyart a külső íven volt kénytelen abszolválni. Mindez két helybe került az Alfa háromszoros bajnokának. Tarquini és Jörg is megelőzte. Egy körrel később a BMW-s pilóta Tarquinit is megelőzte és a verseny végéig már engedte ki a kezei közül a második helyet.
A célvonalon azonban Thompson haladt át elsőként, ezzel nagyon fontos pontokat szerezve az Alfa Roeo csapatnak, második lett Jörg Müller, a harmadik-ötödik helyen pedig Tarquini, Giovanardi és Farfus ért célba.
Második futam
A fordított rajtfelállásnak köszönhetően Molleken rajtolt az első helyről, a vén rókának számító Rickard Rydell és Zwart követte őt. A Redgate nevű kanyarban Gené, Jörg Müller és Giovanardi koccant, utóbbi egy kerékcserét követően tudta folytatni a versenyt. Még az első körben Tarquini és Farfus is megelőzte Mollekenst, megszerezve ezzel a második és harmadik helyet. Az első helyen Andy Prialux tanyázott, az előző verseny győztese, Thompson csak az ötödik volt.
A második körben Tarquini megelőzte Farfust, feljőve ezzel a második helyre. Luca Rangoninak idő előtt ki kellett állnia, ugyanis eltörött a sebességváltója. A Seatos Diefenbacher sem tudta befejezni a második futamot, neki az autó motorjával gyűlt meg a baja, Jan Magnussen pedig fékproblémák miatt búcsúzott. Farfus is feliratkozott a kiesettek listájára; neki a motort sikerült megfőznie.
A hatodik körben még mindig Prialux vezetett, nyomában Tarquinivel és a közben felzárkózó Thompsonnal, valamint Dirk Müllerrel és Mollekensszel. A tizedik körig mindez annyit változott, hogy Garcia megelőzte Mollekenst.
A kockás zászlóig pedig nem változott már a helyzet: a versenyt Andy Prialux (BMW) nyerte, a második Gabriele Tarquini (Alfa Romeo), a harmadik pedig Jonathan Thompson (Alfa Romeo) lett.
Pilóták versenye:
1. Andy Priaulx (GBR) 72 pont
2. Dirk Müller (GER) 68
3. Jörg Müller (GER) 65
4. Gabriele Tarquini (ITA) 57
5. Fabrizio Giovanardi (ITA) 46
Konstrüktőrök versenye:
1. BMW 176 pont
2. Alfa Romeo 123
3. SEAT 46
A következő versenyt július 31-én tartják a belga Spa-Francoshapsban.