Emiatt rengeteg autótulajdonos próbálkozik különféle trükkökkel, praktikákkal vagy olcsóbb sportkipufogókkal, de a végeredmény sok esetben csak még rosszabb lesz, mint volt. Nem kell azonban elkeseredni, hiszen van megoldás: egy Akrapovic kipufogórendszerrel például azonnal új életet lehelhetünk az autóba, és a bődületes hang mellett még a megjelenésén is sokat javíthatunk!
Az Akrapovic kipufogórendszer gyártójáról általában
Az Akrapovic kipufogók és komplett kipufogórendszerek mögött egy szlovéniai székhelyű cég található, melyet Igor Akrapovic alapított még 1990-ben azért, hogy néhány megszállott alkalmazottjával együtt professzionális minőségű megoldásokat kínáljanak – leginkább sport- és versenymotorokra. A gyártó termékeit az első években csak kisebb csapatok használták, de a Kawasaki egy teszten rádöbbent, hogy az Akrapovic kipufogóval sokkal jobb teljesítményt tudnak kicsikarni motorjaikból, mint az általuk alkotott gyári megoldással, így rögtön átálltak a szlovénok megoldására, amit rövidesen olyan nevek követtek, mint a Honda, a Suzuki, a Yamaha vagy a Ducati.
A közel három évtized során az Akrapovic meghódította magának a MotoGP-t, de manapság az autóversenyzés világában is egyre szebb eredményeket érnek el. Fejlesztettek már komplett rendszert Forma 1-es istállónak, kiváló eredményeket értek el a 24 órás versenyeken, de az Audi Sport és a BMW Motorsport részlegein is kizárólag a szlovénok termékére esküsznek. Az Akrapovic kipufogórendszerek ma már nagy mennyiségben, óriási teherbírással és a legmodernebb technológiák felhasználásával készülnek megkérdőjelezhetetlen, folyamatosan növekvő minőség társaságában, aminek jóvoltából korunk legjobb és legmodernebb sportautói büszkélkedhetnek vele.
Miért az Akrapovic?
Amennyiben az autó- és motorsport világában elért teljesítmények nem lennének elég meggyőzőek, a szlovén gyártó termékeiről fontos tudni, hogy rendkívül egyedülálló anyagtechnológiát képviselnek, ezáltal legtöbb kipufogójuk titánötvözetből, karbonból, a legrosszabb esetben rozsdamentes acélból készül. Ezáltal sokkal könnyebbek, jobb teljesítmény leadására képesek, miközben egészen más hangot, összetéveszthetetlenül mély, sportos dübörgést kölcsönöznek az autónak, hiszen a gyári rendszerekhez viszonyítva eltérő hőmérsékleten tartják benn és eresztik el a kipufogógázt.
Egy professzionális Akrapovic rendszerhez ráadásul minden esetben elképesztően mutatós dizájn társul, hogy a látvány tekintetében egyaránt a legjobbat hozzuk ki autónkból. Fontos azonban, hogy a gyártó bár több modellhez készít komplett rendszereket, melyek különösebb átalakítás nélkül felszerelhetők, azonban a célkategóriát leginkább a csúcsmodellek jelentik. Nem meglepő ezek után, hogy Nyugat-Európában az igényesebb autótulajdonosok ma már mind az Akrapovic-hoz mennek, ha egyedi megjelenésű és különleges hangzásvilágú kipufogórendszert keresnek.
Akrapovic kipufogót Alfa Romeóra
Az Alfa Romeo egyike azoknak az autótípusoknak, melyek kompatibilisek az Akrapovic kipufogóival. Természetesen nem mindegyik változat, de a Giulia Quadrifoglio és a 4C néven ismert felsőkategóriás modellek mindegyikére van előre gyártott, a gyári alkatrészeknél sokkal magasabb színvonalú technológiát képviselő kipufogórendszer a szlovén gyártó kínálatában. Amennyiben az eredeti megoldás cseréje mellett döntenénk, a sportos megjelenésű járművekhez garantáltan hasonló jelzővel illethető, bődületesebb hangot is kapunk majd vezetés közben.
Mindkét modell kapcsán fontos megjegyezni, hogy az Akrapovic olyan specializált kipufogórendszereket kínál, melyek nemcsak ránézésre tűnnek igazi műalkotásoknak, hanem az alkalmazott és felhasznált technológia tekintetében is egy olyan megoldást képviselnek, melyek lehetőséget adnak az autó hangjának dinamikus változtatására. Aki tehát nem szeretné, hogy az autópályán az ordító bömbölés mindent elnyomjon az utazás során, csak egy kis extra, sportos duruzsolást szeretne, annak a szlovénok megoldásai garantáltan jó választásnak bizonyulnak.
Technikailag ezt különféle szelepekkel éri el az Akrapovic. Ezek a szelepek dinamikusan képesek szabályozni, hogy merre és milyen arányban vezetik el a kipufogógázt, ennek megfelelően a gépjármű hangja teljesen a saját igényeinkhez igazítható. Mindehhez ráadásul rendkívül egyszerű és komfortos megoldás csatlakozott, hiszen a kipufogón elhelyezett szelepeket az autók gyári elektronikája nyitja és zárja – tehát nincs külön kapcsoló, nincs külön távirányító hozzá –, így a fokozatnak, illetve az éppen beállított vezetési módnak a függvénye lesz az, hogy a gépjárműből milyen hangok törnek majd elő.
(X)