Az Alfa főtervezője: a Scudettónak tovább kell fejlődnie

2024-05-22  Tedi
A Junior bevezetése után a fél internet megrökönyödött a kinézetén, főleg a Scudetto formája sikerült a jelek szerint rendkívül megosztóra. Erről is beszélt az Alfa Romeo főtervezője egy most megjelent interjúban.
Hírek >> 2024  

A madridi születési Alejando Mesonero-Romanos, az Alfa Romeo főtervezője a Quattroruote magazinnak adott interjút az Alfa Romeo vadonatúj modelljének bevezetése kapcsán. Ennek fordítását közöljük most.

Beszéljünk egy kicsit arról a részről, ami a leginkább megosztó, a Scudetto.

- A jövőből indulok ki, hogy el tudjam magyarázni a jelent. Az Alfa Romeónál a forma és a funkció mindig kéz a kézben járt. A következő autóinkon a Scudettónak tovább kell fejlődnie, mert a múltban levegőztető funkciója volt, de a jövőben erre már nem lesz szükség, mivel az elektromotorokhoz már nincs szükség akkora mértékű hűtésre, mint a belső égésű motorok esetében. Sőt, minden vezetéstámogató rendszer szenzorát előre kell pakolni.. A Junior ezt az átmenetet tükrözi: a teljesen nyitott beömlők elkezdenek bezáródni. De biztosíthatom Önöket arról, hogy a Scudetto mindig is a márka egyik meghatározó stílusjegye marad.

 

Ez az első modell, amely az Ön nevéhez fűződik. Melyek az Önre jellemző stílusjegyei?

Nemcsak az én, hanem a teljes csapatom első autója, akik éjt nappallá téve dolgoznak ezeken az autókon. Megpróbáltunk olyan formatervet készíteni, amely az Alfa Romeót a jelenkorba helyezi, de közben a múltból merít ihletet. A márka vásárlói nemcsak a rajongókból kerülnek ki, ez az autó pedig kimondottan arra született, hogy új közönséget szólítson meg, így széles körnek tetszenie kell. Erre van szüksgéünk ahhoz, hogy mint márka, fejlődni tudjunk.

A Juniorban megláthatjuk a következő generációs Stelviót és Giuliát is?

A lelkületüket mondhatni igen. A konkrét stílusjegyek leleplezésével viszont attól tartok még várni kell. Annyit mondhatok, hogy sportos, friss, modern megjelenése lesz ezeknek a modelleknek. Ha a Juniort és a 33 Stradalét egymás mellé teszik, látszik, hogy ugyanazok az emberek tervezték őket. A Giulia és a Stelvio egy kicsit azonban más lesz: a Junior az első lépés egy teljesen új modellpaletta felé, ahogy Jean-Philippe Imparato is mondta, ebbe a sorba illeszkedik bele a Giulia és a Stelvio is.

A CMP-platform mennyire korlátozta be a formatervezési lehetőségeket?

Természetesen minden formatervező tiszta lappal szeret indulni, hogy mindenben szabad keze legyen. A Juniornál összességében nem voltak durva megkötések, ami a kreativitást illeti. A legtöbb megkötés a homologizációs folyamatból fakadt. Az emberek azt kérdezik, hogy miért nincs már a bal oldalon a rendszámtábla. Nos, ennek is a homologizáció szabott korlátokat. Eddig ugyanis a jóváhagyáshoz nem kellett a rendszám, most már kell, és az nem helyezhető szellőzőre, emellett így az önvezető funkciók szenzorainak is marad hely. De nagyon sok Alfa Romeo készült középen lévő rendszámmal és azok is nagyon szépek.

Ez az interjú az olasz Quattroroute magazin májusi számában jelent meg.

 

Nézd meg az Alfa Amore Junior bemutatóját, amelyet Torinóban készítettünk:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Junior (Milano)

Az utolsó 3 hozzászólás:

carver2024-10-04 14:33:09 // 361
A Giuliát én sem váltanám le semmire, mert egyedül egy BMW ami vezetési élményben hasonlítható hozzá, de hát az meg BMW... De a második, szaladgálós autónál - nálam - sokkal többet nyom a latba a praktikum és a kényelem, és kevesebbet a vezetési élmény. Arra ott van a Giu. A Junior pedig arra amire nekünk kell nem praktikus. Továbbra is nagyon tetszik és biztos utána fognak fordulni az utcán, de annyira szűk a hátsó üléssor meg a csomagtartó, hogy az nekünk kevés lesz.

Persze lehet hogy a hibrid nagyobb lesz de kétlem.

Az Avenger nem prémium, de nem is állítja magáról viszont cserébe kívül belül vicces, friss, ötletes.

KIA-kba beültem, Sportage-tól felfelé nem éreztem óriási különbséget az Alfához képest (csak belső térről beszélek). Egy modern letisztult nagyképernyős belső tér,friss design sokat dob az érzeten (annak akit ez érdekel, és az érdeklődők mennyiségéből ítélve sokakat érdekelt), akkor is ha nem a legdrágább anyagok vannak mindenhol. Cserébe prémium térkihasználás van, hátul óriási hely van, még a Niro is nagyobb belül mint a Tonale. És azért szerintem az Alfa még mindig nem annyira prémium az anyaghasználatban, design-ban mint a németek, főleg mióta elkaszáltak egy csomó extrát. Az a kivitel ami nekem van a Giuliában szerintem megüti a prémiumot, de nem is lehet most megvenni... Nem kéne sok a mostani felszereltségi szintekhez sem, csak kicsit lazítani kéne a profitmaximalizálási nyomáson és betenni (meg visszatenni) pár olyan extrát, ami ma már elvárt a prémium szegmensben...

Sry ha túl szőrös szívű vagyok, de Imparato nagy dérrel dúrral bejelentette hogy az Alfa prémium autó lesz, az árát azonnal felvitte a prémium szegmensbe de nem látom hogy az autó is megérkezett volna oda. Persze a Stradale az ott van, de amit ma a szalonban meg tudsz venni az szerintem nincs közelebb a prémium kategóriához mint amennyire 2016-ban volt. Sőt.

Nagyon várom az új Stelviót meg Giuliát, remélem az minden aggályt eloszlat majd...
zümi1662024-09-30 17:52:46 // 360
Én majd 2 hét múlva fogom megnézni a Juniort Kecskeméten, kíváncsi leszek rá nagyon. Azt már így látatlanban ki merem jelenteni, hogy szerintem 2 felnőtt 2 gyerek, bevásárlás, nagyihoz utazgatás, ezt a szintet megtudja ugrani, a bicajos dologhoz nem tudok hozzászólni, de bizonyára 3 bicajt ráakasztani az más márkánál sem egyszerű. Esetünkben a Giulietta helyett nagyon eltudnám képzelni, melóba járni, meg az általad említett dolgokra ideális lenne.
Ami a Tonale-t illeti, kérdésedben a válasz, a futómű, a vezetési élmény, a precíz pontos irányíthatóság az a plussz, amivel többet tud a többinél, ezért kerül többe, meg persze az embléma, hisz az Alfa prémium kategória, a Kia, Jeep, Skoda, meg még amiket írtál nem azok.
A márkahűség megint egy másik kérdés, nálam szóba se jöhet más márka, nem érezném jól magam semmi másba. Az az êlmény amit ad az Alfa, a társaság, az intès/villantás, az összejövetelek, nekem megérik a felárat.
carver2024-09-28 15:34:57 // 359
megnéztem Fehérváron a Juniort, beültem benéztem mindenhova, nagyon rá akartam magam (meg a feleségemet) beszélni, de magamtól is lehúztam végül a listáról.

A legkisebbet még naponta hordjuk ide-oda, városi szaladgálás, néha nagyszülők oda-vissza 500 km, meg kutyás vagy bicajos kirándulások, az sem lenne baj, hogy ha már crossover/SUV 3 bicaj is felmenne rá.

Na erre nem csak így együtt, de részleteiben sem jó a Junior.

A sportülés nagyon dög, de nagyon nem praktikus, enni fogja a nadrágot meg a huzatot, hátul olyan szűk a hely hogy magam mögött (nem, nem nyújtott karral vezetek) csak a műanyag ülésborításban kialakított mélyedésbe fér be a térdem (183 cm vagyok), de miközben beszállok, odaverem a térdem akemény műanyagba. Az övvonal és a fekete belső miatt koporsó fíling van (tudom a magas övvonal általános önkényes divat most), a csomagtartó kicsi, és még lehajtva sem óriási, persze tudom a Jazz origami üléseit semmilyen más autó nem tudja.

Ha valaki 98%-ban egyedül/kettesben jár, max 2 emberre vásárol be, hitelkártyát visz csak nyaralásra, annak egy jópofa, stílusos kisautó lehet. Nekünk sajnos nem lesz jó második autónak. Itt jön a sok sok sírós smiley...

Az Avenger sokkal jobban bejött, de ha Budaörsön bemegy az ember a szomszéd kereskedőhöz akkor 1-2 millióért hasonló alig nagyobb, de beltérben 2 kategóriával több hellyel rendelkező, sokkal jobban felszerelt autót kap. Persze, semmit nem érzek az útból, de másodiknak vállalom, hogy közlekedő edényt keresünk, ha egy fokkal több egyénisége van mint egy Skodának vagy Suzukinak már jöhet.

Nagyon a koreaiknak áll a zászló, és rossz leírni, de amikor ott nézelődtem épp egy Stelviós cserélte az autóját Sorrentóra mert nem fért be a 3 gyerek...

Mielőtt bárki rákérdezne, persze hogy megnéztem a Tonale-t is, de 3-4 millával olcsóbban nagyobb belső térrel rendelkező, jó minőségű autót lehet kapni, köpjetek le, de nem látom be hogy a márkahűség miatt ennyvel többet kéne költenem (meg ha akarnék se tudnék)... Ha leszámítom a Scudettót, az Alfa emlémát, meg a futóművet, egyszerűen nem látom hogy mi az a többlet ami megérné a plusz 3-4 millát.