Sajnos mivel nem tudtunk róla képet csinálni, nekünk kell hinnetek. Az autó igazi Alfa! Nem hasonlít az eleje annyira a MiTóra, hogy bamba arca legyen, nem borzalmasak a hátsó lámpái, sőt, az autó egyik legszebb része a hátsó traktus és tényleg igazi, összetéveszthetetlen Alfa Romeo, nem hasonlít egyetlen más autóra sem.
Az elejét az eddigieknél szélesebbre húzott scudetto határozza meg, amiből két lendületes él indul el a motorháztetőn felfelé, de az eddigiektől eltérően nem folytatódik az ív az ablakokkal. A lökhárító leginkább a MiTóéra hasonlít, de remekül illeszkedik az autó stílusához. Ugyanilyenek a lámpák, amelyek bár nem olyan agresszívek, mint a 159 esetében, nagyon is szép darabok. A projektorok mellett egy ledsor is helyett kapott a lámpaestben, a ledek a belső íven fognak díszelegni. Alakjára leginkább semmilyen, ívelt, de mégsem, karakteres, de mégsem. Ez az egyetlen alkotórész, amit szokni kell kicsi. Nekünk 10 perc elég volt.
Az autó vonalvezetését nagyban meghatározza az a vonal, amely a hátsó lámpákból indult ki. Erőteljes, határozott, az eleje felé enyhén lejtő övvonalat ad a Milanónak. A vonal az első ajtók kilincseinél – ahogy a 156-osnál – „elhalványul”, majd előre és hátrafelé haladva ismét felerősödik. Az autó hátulján a hátsó lámpák ívén fut tovább, és a jelvény fölött ér össze. Ezzel olyasmi ívet alkot, mint a Spider csomagtartójának vonalvezetése.
A hátsó traktust az is meghatározza, hogy az övvonal egyben a karosszéria-szélesítésként is szolgál. A másik zseniális húzása a tervezőknek, hogy a hátsó kilincset ismét elrejtették a C oszlopban, de ezúttal sokkal szebb formája van a kilincseknek, mint a 147-esen.
Nagyon kínos kérdés volt a hátsó lámpa; jelentjük, élőben nagyon jól néz ki! Ügyesen kombinálták az agresszivitást adó csík és a lágyabb, modernebb kör alakú formai elemeket. A lámpa középpontjából egy ledsor indul ki és követi a lámpa formáját, csigaházszerűen ível kifelé, majd kiegyenesedik és egyenesen fut tovább. Újabb pozitív tulajdonság, hogy végre szimmetrikusak a lámpatestek, mindkét oldalra jutott tolatólámpa. A lökhárítóba jutott ugyanolyan fekete betét, mint a sportcsomagos MiTók esetében. Összességében a Milano legszebb és legdinamikusabb része a feneke.
Az eddig megjelent fantáziarajzok közül a következőn hasonlít leginkább a Milano arra, amit mi láttunk:
Még egy érdekességet elárultak az autóról, amiről nagyon sok hír terjengett. A Milano saját padlólemezt kapott és nem a Bravóét, vagy a Chrysler C-Evo nevű egységét. Emiatt a Milano szélesebb és alacsonyabb is, mint a Bravo. Ezt a padlólemezt egyébként nem használják majd sehol a Fiat csoporton belül, csakis az Alfa számára fejlesztették ki.
Sajnos az autó belsejét még nem tárták elénk, azt ugyanis még nem véglegesítették. Az Alfa Amore úgy értesült, hogy a belsőhangulat a 8C Competizionét idézi majd. Ezzel együtt elmondható, hogy nagyon érzik az Alfánál, hogy 9 év után valami nagyot kell dobniuk és ezzel a külső formatervvel sikerülni fog. A Golf-kategória legszebb autóját alkották meg.
A Milánót csak a jövő évi genfi autószalonon mutatják majd be, március elején, de gyári fotókon talán már korábban is láthatjuk majd. Addig maradnak az emlékek, annak a pár tucat kiváltságosnak, akik ezen a rendezvényen a világ összes alfását képviselték.
A szálloda halljában késő este összetalálkoztunk két amerikai kollegával, akik azt mondták: szerintük az autó nem működik majd az államokban, mert a design nem az amerikaiaknak való, márpedig szerintük az Alfának nekik kellett volna tervezniük az autót. Hát érdekes meglátás, az biztos.
További fotók a jövő héten!