Tagok >> krass >> 156 1.8 TS Distinctive >> Blog
- Típus:156 1.8 TS Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Grigio Luce di Amalf
Egy ideje fáj a hátam, különösen a kuplung nyomó mozdulatra. Úgy gondoltam, hogy egy kuplungcserével sok vesztenivaló nincsen, hátha kicsit jobb lesz a hátamnak. Azért sem ártott, mert mióta nálam van az autó nem volt a kuplung cserélve.
Ezen kívül a légtömegmérő is lecserélődött egy eredeti bosch-ra.
A küszöbök illesztési csíkjain megkopott már a festék, ezek közül 3-on csak a a cink látszott ki, rozsda nem volt. A negyediken már volt egy kis rozsda is. Ezeket megcsináltattam egy fényezővel, így szebb és remélhetőleg rozsdamenetes marad az autó.
A képen a bal hátsó illesztés csiszolását kezdték meg, amikor kirakták kicsit az útra a műhely csereberénél.
Az idő és a kilométerek megették már a fékeket, vállasak voltak a tárcsák is, továbbá csikorgásra is hajlamos volt. Ezért 4 új tárcsát és hozzá betéteket is kapott az autó.
Ezenkívül két első felső és egy jobb alsó lengőkar is cserére érett és a jobb oldali féltengely gumiharang megrepedt (már "nedves" volt a redő). Ezeket is kicseréltük, ha már úgyis fel volt emelve.
Már elég idő eltelt, hogy visszavigyem a kocsit az alvázvédelem felülvizsgálatára. Kapott alapos alvázmosást, ellenőrzést. Itt-ott kellett csak a leverődésnél pótolni a réteget. Így továbbra is nyugodt lehetek az alvázi rozsda felől.
Kicsit régebbi a dolog, de most érett meg egy írásra. Képek sajnos most sem készültek...
Tehát, már vétel után nem sokkal feltűnt az olajfogyás. Később az eredmény olyan 1000km-enként 8 deci- 1 liter körüli étvágy lett, ami nem nagyon változott a használat függvényében. Éppen azon a határon van talán, ahol elgondolkodik az ember a javításon - egyébként is úgy hallottam-olvastam, hogy a facelift-es, jobb euro besorolású motorok jobban hajlamosak az olajfogyasztásra. Végül azért zavart annyira a dolog, hogy nekiugorjunk.
A motor szerencsére jó állapotban volt, nem ért semmi váratlan meglepetés, a gyári hónolás is még látszik. Kapott új gyűrűszettet. Ha már le volt véve, akkor a hengerfejet is felújíttattuk: síkolás, új szelepszárszimmering, szelepvezető, teljes tisztítás, szelepek becsiszolva (egyik sem volt meghajolva vagy megégve szerencsére). A régi hajtókarcsapágyak még nem voltak kopottak, egyik-másiknál volt a szélén egy kis elszíneződés, de a gyári réteg nem tűnt el még sehol róla. Lemértünk mindent. Semmi rendellenes kopás nincs sehol. Azért kicseréltük a hajtókarcsapágyat is, biztos ami biztos. Ezeken kívül a kötelező dolgok is mind cserélve lettek, pl. hengerfejtömítés, szívó-, kipufogósor tömítés, stb. Igyekeztünk mindenből jó minőségű alkatrészt használni (Goetze, Elring, Glyco stb.).
Az elmúlt év tapasztalata alapján megérte a művelet: ha akarnám menne rátöltés nélkül a 10000km csereperiódus. Végül töltöttem rá kb. fél litert a ciklus közben, így nem ment fél töltés alá a nívó. Plusz egy tapasztalat: óriási szerencséje a motornak, hogy az előző tulaj (bár eladásnál nem említette, csak utána ...) tudott az olajfogyasztásról és oda is figyelt a dologra.
Ez az első blogbejegyzésem, amihez képet is csináltam. Először nem gondoltam rá, hogy blogot fogok írni, aztán mégis így alakult, a régi dolgokhoz már nem lesznek képek. Ezek után megpróbálok több képet is készíteni a bejegyzésekhez. Kezjdük is a sort.
Tehát az előző bejegyzésben írtam, hogy - nálam legalábbis - a facelift előtti és utáni kárpitok teljesen másak.
Csináltam néhány fényképet a kiszerelt kárpitról. Már összevágtam, de azért a lényegi részekről csináltam néhány képet. A bent lévő facelift előttiről nem csináltam akkor, épp elég volt berakni egyedül, ezért meg nem bontom már ki :).
Az első képen a hátsó lábtér belső oldaláról csináltam egy képet, némi koszon kívűl nem látszik rajta semmi, kopás sem. A második képen ugyanezen részét alulról fényképeztem, persze a ráragasztott filcet már leszedtem. Látszik, hogy "száliranyban" hasad, pedig ezen a részen nem nagyon utazott senki. A harmadik képen a vezető oldali üléshez közel eső, majdnem az ülés alatti részről csináltam képet, csak alulról. Ezen látszik, mennyire használhatatlan állapotban volt a kárpit. Érdekes, de felülről közel sem látszott ilyen vészesnek, kicsit kopott, de a szövet nem volt így elválva. Persze kivételnél látszott már, hogy jó dötnés volt nekiugrani.
Az utolsó néhány képen meghajlítottam egy-egy darabot a facelift-es és a facelift előtti kárpitból (ezeken a képeken egyetlen hajlítást csináltam). Látszik, hogy az új kárpit rideg, hajlításra, kivilágosul reped. 3-4 behajlítás-kihajlítás után teljesen elszakad. A facelift előtti kárpitot nem hatja meg a hajlítás, nem színeződik el, nem indul hasadásnak. Kézzel nem tudom elszakítani, akárhogy hajtom, gyűröm.
A tapintásról sajnos nem tudok képet csinálni. A régi kárpit sokkal dúsabb és puhább belső réteggel rendelkezik, az új olyan durva pokróc és vékony a szőrös rétege.
Ezek alapján gondolom, hogy megérte kicserélni egy régebbi, de hibátlan kárpitra az újabb, de úgy látszik silány meglévőt.